Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 11:43:09 Titlul subiectului: 50 de autobuze și 7 tramvaie noi pentru Cluj |
184692 |
|
Cel putin asa viseaza tov. Boc, desigur nu are legatura cu campania agricola electrorala de primavara-vara, nu ?
http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/cum-gand-cumpere-primaria-cluj-napoca-50-autobuze-7-tramvaie-noi-1_5715e4bb5ab6550cb822ec78/index.html
"Cum are de gând să cumpere Primăria Cluj-Napoca 50 de autobuze și 7 tramvaie noi
19 aprilie 2016
de Florina Pop
Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat pe pagina sa de Facebook că municipalitatea va garanta un împrumut pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi și a 7 tramvaie de ultimă generație. „Modernizarea parcului auto al CTP Cluj este una dintre măsurile pe care le implementam pentru a încuraja folosirea transportului public de către un număr cât mai mare de clujeni, în locul mașinilor personale“, scrie Emil Boc pe Facebook. În ultima ședință a Consiliului Local s-a aprobat proiectul privind pre-acordul de finanțare între B.E.R.D., municipiul Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca. Prin acel proiect se vor achiziționa alte 50 de autobuze și 7 tramvaie, toate noi." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 11:56:36 Titlul subiectului: |
184694 |
|
Mie nu mi se par vise, ci lucruri reale, care se vor intampla. Singurul lucru bun ar fi fost sa se ia mai multe tramvaie noi si mai putine autobuze, tinand cont ca avem doar 4 tramvaie noi cu aer conditionat, accesibile pentru persoanele cu handicap etc; ar fi fost nevoie de 10-12 tramvaie si de 20 maxim 30 de autobuze, tinand cont ca majoritatea autobuzelor Renault R312 (probabil acestea sunt vizate pentru a fi inlocuite) sunt in stare foarte buna. Asta in cazul in care nu se doreste marirea flotei CTP pentru extinderea si in inelul 2 al zonei metropolitane adica Gilau, Cojocna etc despre care s-a mai vorbit in urma cu ceva vreme. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 12:40:15 Titlul subiectului: |
184697 |
|
Daca luam in considerare pretul unui tramvai vs autobuz eu zic ca este o achizitie destul de corecta. Oricum, daca era ceva legat de campania electorala acestea trebuiau sa ajungla deja la Cluj, si nu acum sa porneasca licitatia. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 13:23:57 Titlul subiectului: |
184698 |
|
Nu uitati ca in toamna sunt si alte "alegeri", deci... dar, intr-adevar, nu putem sa pretindem ca "promisiunea" e neaparat in legatura cu alegerile. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 13:31:18 Titlul subiectului: |
184699 |
|
Oricum se faceau achizitii de vehicule noi in fiecare an, deca nu ma insel. Consider ca este o abordare corecta, mai bine cumperi 10-15 autobuze intr-un an decat sa schimbi tot parcul auto dintr-o lovitura, ca peste 10 ani sa iei de la inceput iarasi. |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 319 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 16:28:57 Titlul subiectului: |
184701 |
|
Volvo a scris: | [...] ar fi fost nevoie de 10-12 tramvaie si de 20 maxim 30 de autobuze, tinand cont ca majoritatea autobuzelor Renault R312 (probabil acestea sunt vizate pentru a fi inlocuite) sunt in stare foarte buna. Asta in cazul in care nu se doreste marirea flotei CTP pentru extinderea si in inelul 2 al zonei metropolitane adica Gilau, Cojocna etc despre care s-a mai vorbit in urma cu ceva vreme. |
În legătură cu Gilău. Zilele acestea am trecut pe lângă un cort pe care scria „Aderarea Gilăului la Asociația de Transport Metropolitan”, stătea lumea la coadă să se treacă în tabele. Am intrat în vorbă cu tipul de la stand, după ce s-a mai rărit coloana. Este inițiativa unui consilier local din Gilău și, conform spuselor acelui domn, CTP este de acord să introducă linii de transport în Gilău odată ce se aprobă în Consiliul Local această mișcare. Semnaseră sute de oameni, sătui de condițiile de transport de care până nu demult aveau parte și Floreștiul sau Apahida. Deci aș spune că ne pregătim în scurt timp de ce zicea Volvo mai sus. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 16:45:15 Titlul subiectului: |
184702 |
|
Moment, moment! Sistemul de transport cu tramvaiul din Cluj, asa cum e el astazi ca acoperire, e o glumita, grosul fiind tinut de autobuze si troleibuze (in aceasta ordine), deci este firesc ca investitiile (cantitativ) in parcurile de autobuze si troleibuze sa fie mult mai mari si mai vizibile (si, cum nici nu se pot face deodata si mai e si problema planificarii inlocuirii treptate in timp - ceea ce a descris dm - e normal sa se faca periodic alte si alte achizitii mai mici sau mai mari, dupa posibilitati si nevoi). 11 tramvaie moderne sunt deja necesarul de la orele de varf, ramanand de completat doar rezervele si imobilizarile (pentru asta ar ramane deocamdata Tatre, caci nu va fi o tragedie ca inca vreo 10 ani sa mai umble si cate un tramvai de asta pe langa cele moderne). |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 18:44:54 Titlul subiectului: |
184704 |
|
Dimineata pe 101 si 102 in total sunt 15 tramvaie, mai ales ca s-a introdus si linia 102L. Insa pe langa cele 11 tramvaie moderne care ar urma sa circule, ar mai ramane cele 10 tramvaie KT4D-M care inca 10 ani ar mai putea circula linistite cum spunea si Radu. Insa acestea ar putea fi tinute pe post de rezerva, daca se vor achizitiona si tramvaie din fonduri europene, pentru ca altfel pe post de rezerva ar trebui pastrate cateva tramvaie KT4D care chiar sunt obosite, unele dintre ele au catre 40 de ani de circulatie. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 15:48:30 Titlul subiectului: |
184726 |
|
_________________ www.macicasanul.com
Ultima modificare efectuată de către macicasan la Mie 20 Apr 2016 17:02:04, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 16:01:42 Titlul subiectului: |
184728 |
|
Urmasul modelului Swing este modelul Jazz care este un tramvai de înaltă clasa. Probabil că Pesa dacă va participa la licitație cu acest model va participa. [/url] _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 18:08:53 Titlul subiectului: |
184730 |
|
E bun si JAZZ Decat Pseudotramvaiul Autentic.
Achizitia mare de autobuze se face si in scopul turistilor care vor veni la Cluj in 2021 când Cluj poate fi capitala culturala europeana.
Un oras cu 150 de tramvaie conserva si care are statii din centru in care tramvaiul nu opreste ci doar autobuzul si linia deocamdata desfiintata de pe splai a fost respins. Si nu mai vorbim de autobuzele galbene.
Sibiul a fost capitala culturala doar cu o linie de tramvai spre Rasinari. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 18:30:24 Titlul subiectului: |
184732 |
|
Pesa promoveaza intensiv in Romania (la nivelul autoritatilor locale si al regiilor/companiilor de transport public), de mai bine de un an, exclusiv modelul Swing. |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 18:54:02 Titlul subiectului: |
184734 |
|
In cazul tramvaielor nu cred ca ar fi o decizie buna Pesa, au mai fost cumparate 4, si au fost destule probleme cu ele. Sincer, daca s-ar putea as opta pentru Alstom, Siemens sau Bombardier, pana acum nu am vazut oameni sa se planga de acestea. _________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 19:34:01 Titlul subiectului: |
184735 |
|
Pesele au fost foarte mult blamate și probabil că noi nu vom ști niciodată dacă au fost fabricate prost sau e doar o chestie de exploatare.
Oricum până la Alstom, Siemens și așa mai departe, probabil va trebui să avem zeci de kilometrii de cale ferate și bilete mai scumpe. Am observat că tramvaiele sunt pline, mai puțin câteva ore la prânz, dar nu cred că avem un număr așa de mare de călători încât să cumpărăm tramvaie de peste 2,5 milioane....poate exclusiv din fonduri europene, atunci da. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 11:36:56 Titlul subiectului: |
184750 |
|
Deci sa o luam pe rand.
Pesele degeaba au tot fost blamate pentru ca sunt niste tramvaie de calitate. Uzura bandajelor si celalalte probleme nu sunt cauzate nici de fabricatie, nici de calea de rulare care este reabilitata ci pur si simplu de exploatarea lor. Cand spun exploatare nu ma refer la intretinere (din cate stiu tehnicienii CTP au fost intruiti pentru intretinerea lor de catre polonezi) ci ma refer la faptul ca in Cluj nu avem culoare separate pentru tramvaie. Orice tramvai modern e gandit pentru linii cu zone frecvente unde tramvaiele circula pe cale separata de trafic. Cand ne gandim la traficul clujean, orice tramvai nou de orice marca ar fi avut aceeasi soarta in conditiile franarilor bruste cele de toate zilele si asa mai departe. Deci nu tramvaiele sunt de vina. Daca nu se va face macar pe Splaiul Independentei de la Opera Maghiara pana la Stadion cale separata, nici un tramvai nou nu va putea fi utilizat la pontential maxim si implicit nici linia modernizata nu va putea fi exploatata la pontential maxim.
In al doilea rand, daca luam in calcul un pret de 180.000-200.000 de euro pe autobuz nou, pentru cele 7 tramvaie ar mai ramane 10-10,5 milioane de euro, deci aproximativ 1,5 milioane de euro pe bucata, exact pretul platit pentru tramvaiele PESA, un Imperio costa cam 1,7 milioane de euro. Deci in aceste conditii cel mai probabil PESA va livra un nou lot de tramvaie daca nu cumva Skoda sau Solaris vor oferta si ei un tramvai de 1,5 milioane de euro, pentru ca mie greu sa cred ca producatori precum Alstom, Siemens, Stadler sau Bombardier au tramvaie sub 2 milioane de euro, din cate stiu in portofoliul lor nu exista tramvaie "low-cost" si oricum in conditiile de circulatie clujene astfel de tramvaie nu au ce cauta. Iar Skoda nu e un producator de aruncat la gunoi. Tramvaiele Skoda si-au demonstrat fiabilitatea in Praga, Bratislava sau Riga. Skoda ar fi o solutie daca PESA tot nu va place, desi pentru intretinere si pentru a avea un parc unitar ar fi de preferat un nou lot de PESA. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 13:01:57 Titlul subiectului: |
184753 |
|
Nu cred ca Siemensurile ar fi la pret de 2 mil € buc, cand la CAF pretul incepe de la 2,5 mil de €. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 13:08:31 Titlul subiectului: |
184754 |
|
Siemens-urile ULF din Oradea au costa 2,5 milioane de euro bucata, iar modelul Combino e undeva între 2 și 2,5 milioane de euro. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 13:21:55 Titlul subiectului: |
184755 |
|
Oricum, la 1,5 mil € pt. un tramvai modern eu cred ca este un pret foarte foarte bun. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 747 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 13:24:30 Titlul subiectului: |
184756 |
|
Macicasan are niste probleme cu postatul pe forum si m-a rugat sa postez asta in locul lui: florin5555 a scris: | Nu prea ar fi OK sa mai vina Pesa SWING, cel putin din cauza scaunelor oblice si numarului insuficient de scaune. |
Ergonomia interioara a fost aleasa de operator, cu putine scaune si culoar larg. Consider ca ar fi fost oportuna organizarea interioara cu culoar ingust si banchete duble, ca in imagine: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Swing_Szczecin_(5).jpg
Pesa Swing poate avea, deci, considerabil mai multe scaune, mai putine locuri in picioare, capacitate usor diminuata la sub 300 de locuri(dar prielnica, fiind exploatate in paralel cu KT4-uri de 200 de locuri) |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 16:20:17 Titlul subiectului: |
184758 |
|
florin5555 a scris: | Pesa a scos un model mai nou TWIST cu scaune asezate normal si pe 2 rânduri. |
Twist-ul e mai nou cu 2 ani si se fabrica in paralel, insa prezinta cu totu' alte soluții inginerești si costuri ceva mai ridicate de mentenanță, avand 8 axe pentru un tramvai de 30 de metri(pe 4 boghie) in loc de 6 la Swing(pe 3 trucuri)
Sunt curios pana cand e valabil acordul cadru castigat de Pesa la licitatie...
Personal, mi s-ar parea oportuna achizionarea Swing-urilor in continuare, pentru o flota de tramvaie uniforma operata si intretinuta de personal care cunoaste deja modelul in cauza...
Multumesc Darius! _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 19:44:47 Titlul subiectului: |
184764 |
|
lenta1 a scris: | In cazul tramvaielor nu cred ca ar fi o decizie buna Pesa, au mai fost cumparate 4, si au fost destule probleme cu ele. Sincer, daca s-ar putea as opta pentru Alstom, Siemens sau Bombardier, pana acum nu am vazut oameni sa se planga de acestea. |
Pesa Swing is niste tramvaie excelente. In Cluj problema Swing-urilor a intervenit la bandaje, insa dupa cum spunea si Volvo, pana nu ai cale de rulare dedicata aceasta problema nu va putea fi rezolvata de nici un tramvai din lume.
macicasan a scris: |
Sunt curios pana cand e valabil acordul cadru castigat de Pesa la licitatie...
Personal, mi s-ar parea oportuna achizionarea Swing-urilor in continuare, pentru o flota de tramvaie uniforma operata si intretinuta de personal care cunoaste deja modelul in cauza...
Multumesc Darius! |
Subscriu. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 20:26:02 Titlul subiectului: |
184765 |
|
Volvo a scris: | la Stadion cale separata, nici un tramvai nou nu va putea fi utilizat la pontential maxim si implicit nici linia modernizata nu va putea fi exploatata la pontential maxim. |
Au ieșit toți activiștii să nu facem o bandă că vor să se dea cu bicicletele. Deci dacă nu s-a făcut o bandă nouă auto, slabe șanse la separarea traficului auto de cel al tramvaielor
Și eu votez pentru Pese...mai mult decât suficient pentru Cluj la ora actuală |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 20:40:12 Titlul subiectului: |
184766 |
|
Fiti fara grija, vine Blidar cu autenticele lui, care vor avea un pret (chiar si in varianta cu 3 module) cu care nu-si va permite nici Pesa sa liciteze (pentru ca aia de la Astra au redus costurile de productie semnificativ comparativ cu Imperio, mergand pe variante de echipare mai ieftine dupa ce au fost eliberati de Siemens - si inca mai au de unde sa coboare, punand alte motoare)! Si atunci veti vedea daca e cazul sa plangeti dupa Pesa sau nu (eu zic ca veti plange, din foarte multe motive). |
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 20:45:12 Titlul subiectului: |
184767 |
|
Atunci n-ar trebui sa se incadreze in cerintele impuse de caietul de sarcini cu atatea inconveniente. Insa daca mai e valabil contractul cadru, ma gandesc ca putem sta linistiti si nu mai e nevoie de licitatie. |
|
Sus |
|
|
|