Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Oradea : 110 ani de transport electric cu tramvaiul
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 19/Noi/2023
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 06 Mai 2016 18:08:49    Titlul subiectului: Vagoane din Viena la Depoul Salca Oradea 185015

Tramvaiul este un vagon de lucru MR 6150 din Viena.


WP_20160506_12_17_57_Pro.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.78 MB
 Vizualizat:  de 23499 ori

WP_20160506_12_17_57_Pro.jpg



WP_20160506_12_18_09_Pro.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.57 MB
 Vizualizat:  de 23499 ori

WP_20160506_12_18_09_Pro.jpg




Ultima modificare efectuată de către herry2000 la Sâm 07 Mai 2016 00:37:00, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 06 Mai 2016 21:30:31    Titlul subiectului: 185019

A fost adusa si o remorca de tipul (cred) K3 din Viena (scuzati calitatea , poza facuta cu zoom prin gard Embarassed ) . Tramvaiul din poza lui Henry2000 fusese bagat intr-una din hale pana am ajuns la depou. OTL pregateste mai multe surprize cu ocazia implinirii a 110 ani de transport electric in oras.


tramvai de epoca.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.77 MB
 Vizualizat:  de 23459 ori

tramvai de epoca.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 19/Noi/2023
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2016 10:58:22    Titlul subiectului: Vagon 185025

Vagon


wp_20160506.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.6 kb
 Vizualizat:  de 22842 ori

wp_20160506.jpg



wp2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.44 kb
 Vizualizat:  de 22842 ori

wp2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2016 15:04:18    Titlul subiectului: 185028

tcm a scris:
A fost adusa si o remorca de tipul (cred) K3 din Viena

Remorcile vieneze au indicativul de tip scris cu litera mica. Remorca adusa la Oradea este de tip "k3 neu" ("k3 nou" in traducere). Tipul k3 nu a fost produs niciodata, remorcile cu acest indicativ provenind din reconstructia, pana in 1930, in 4 fabrici diferite, a 191 de remorci de tip m produse intre 1915 si 1920. Tipul "k3 neu" a fost atribuit unui numar de 30 de remorci de tip k, k1 si k2 reconstruite in 1957 de Gräf & Stift Viena. 28 dintre acestea au fost transformate intern in 1970-1971 pentru a inlocui remorcile uzate sz1 (ce proveneau din remorci d2, foarte vechi) folosite, cu indicativul de tip sz3, pentru a imprastia sare iarna. Au fost folosite pentru acest scop pana in anii '80-'90.

Remorca din Oradea a fost initial o k1 (numar de parc 3297) produsa in 1910 la Staudinger Waggonfabrik Borenwald, Germania. In 1957, cum am spus, a fost reconstruita in "k3 neu" si a primit numarul de parc 1605. In 1970 a fost transformata in remorca de tip sz3 (numar de parc 7205), a facut serviciu astfel pana in 1987, cand a fost readusa la caracteristicile "k3 neu" si a intrat in parcul de vagoane istorice al Wiener Tramwaymuseum (WTM) cu numarul de parc 1605.

E interesant daca cele doua vagoane au ajuns la Oradea pe filiera Museumstramway Mariazell sau in parteneriat cu altcineva.

Fotografia atasata prezinta remorca k3 neu 1605 in curtea Atelierelor Centrale ale Wiener Linien, pe 23 martie 2016, pregatita pentru transportul spre Oradea (sursa foto: tramways.at).



k3neu_1605.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.68 kb
 Vizualizat:  de 23371 ori

k3neu_1605.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2016 18:45:44    Titlul subiectului: 185032

6150 este unul dintre cele trei vagoane de revizie transformate in cadrul Atelierelor Centrale ale Wiener Linien din vagoane motor de tip M (doua vagoane) si M1 (un vagon). Au primit indicativul de tip MR (vagon de revizie provenit din tipul M). Tramvaiele de tip M/M1 au fost si raman vagoanele cele mai indragite de vienezi si orice cursa speciala cu unul din multele tramvaie istorice de aceste tipuri pastrate de Wiener Linien in cadrul Wiener Tramwaymuseum si de organizatia Verband der Eisenbahnfreunde (VEF) este o incantare deopotriva pentru varstnici si tineri. Vagonul MR 6150 adus la Oradea provine din M-ul 4150 (fabricat in 1929 de Simmeringer Maschinen- und Waggonbaufabrik AG Viena), transformat in 1972 in utilitar si folosit astfel pana in 1986, cand a fost preluat de muzeul Wiener Linien.

Fotografia atasata prezinta vagonul MR 6150 in curtea Atelierelor Centrale ale Wiener Linien, pe 23 martie 2016, pregatit pentru transportul spre Oradea (sursa foto: tramways.at).



MR_6150.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.5 kb
 Vizualizat:  de 23321 ori

MR_6150.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2016 18:58:57    Titlul subiectului: 185033

Si acum, intrebarea mea: ce cauta, totusi, aceste vagoane la Oradea? In afara faptului ca provin din capitala fostului Imperiu Habsburgic (o obsesie tot mai mare prin partile de tara ce s-au aflat candva sub stapanire austro-ungara), care este legatura lor cu transportul public din Oradea si de ce ar fi ele necesare pentru manifestarile prilejuite de aniversarea a 110 ani de transport electric? De ce nu s-au concentrat eforturile (financiare si umane) pentru a avea functionale vagoane ce au facut istorie in Oradea? Am vazut si prin alte orase (Braila si Ploiesti sunt doua cazuri chiar anapoda rau) aduse astfel de tramvaie ce nu reprezinta nimic (dar absolut nimic) pentru istoria tramvaiului din respectivele localitati. De ce apetenta asta pentru kitsch si mistificare de dragul fandoselii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 07 Mai 2016 22:52:33    Titlul subiectului: 185038

In primul rand va multumesc pentru informatiile pe care le-ati dat pentru cele doua vagoane.
Radu Czech/Cristina Albu a scris:
De ce nu s-au concentrat eforturile (financiare si umane) pentru a avea functionale vagoane ce au facut istorie in Oradea?

Pentru ca nu a fost pastrat nici un tramvai din modelele care au circulat prin oras in secolul trecut si in prezent nu mai circula ; pentru a respecta istoria orasului ar trebui inchiriate/cumparate de la diverse regii.
Timisurile ramase si mai bine intretinute sunt pastrate la muzeul RATT , iar celelalte existente in tara nu sunt intr-o stare tehnica si estetica foarte buna;
V2A/V3A-urile au fost fie casate aici , fie vandute daca nu ma insel Iasului , unde a mai ramas doar unul ca piesa de muzeu ; ar mai fi in Bucuresti V2A/V3A-uri dar nu cred ca va fi cumparat vreo-unul pentru un eventual muzeu de catre OTL;
Tramvaie Electroputere V54 nu stiu sa mai existe vreo bucata in tara , in afara de cel de restaurat pentru muzeul RATT , poate eventual in Bucuresti.
ITB-uri V58 ar fi -cred "Ionel" din Iasi si inca unul la muzeul RATT- si poate mai exista la RATB printr-un depou , mancat(e) de rugina ; cele reconditionate din Arad respectiv Bucuresti sunt V56 ;
Despre modelele care au circulat in Oradea pe vremea imperiului nu stiu ce sa spun , daca mai sunt pastrate modele asemanatoare pe undeva prin orasele ungariei.
Deci eu zic ca , inchirierea unor tramvaie cum au circulat aici de la RATT/RATB sau alta regie de transport din Romania nu cred ca se merita financiar si din cauza birocratiei , etc , asa ca se prefera aducerea de afara a unor tramvaie istorice (in acest caz inchiriate/imprumutate).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 08 Mai 2016 02:55:00    Titlul subiectului: 185039

In 2008 de centenarul companiei SZKT (Szeged) in regie proprie s-a construit de la 0 o copie fidela a vagonului MWG 12, fiind singurul vagon care ar fi in masura sa reprezinte trecutul macar ca si model (fiind doar o copie fidela si avand schema diferita). Acest vagon a fost la Oradea in 2010, dar sinele Phoenix din Ungaria avand canal mai larg, acest vagon nu a reusit sa treaca nici de primul macaz din depou, buza bandajului urcand pe limba macazului, deci este imposibil sa circule prin oras.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2016 20:37:24    Titlul subiectului: Oradea : 110 ani de transport electric cu tramvaiul 185073

OTL pregateste mai multe surprize cu ocazia implinirii a 110 ani de transport electric cu tramvaiul.
O alta surpriza , pe langa cele doua vagoane istorice imprumutate din Viena este aducerea tramvaiului Astra Autentic , care a fost pentru teste in Timisoara. Acesta a fost descarcat in statia tramvaiului 2 de la biserica Emanuel. In timpul descarcarii pe relatia biserica Emanuel-Iosia au fost introduse doua autobuze Mercedes Connecto (115 si 120).
Camionul de interventii de tip unimog a fost adus pentru a ridica firul in cazul in care , la descarcare , acoperisul tramvaiului se apropia prea mult de catenara (care nu a fost scoasa de sub tensiune pentru a nu afecta circulatia pe strada Primariei).
Videclipurile de la descarcarea Autentic-ului le voi uploada cel tarziu pana miercuri.
Multumesc lui Timi , pentru ca m-a informat despre aceasta actiune.



DSCN1493.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.87 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1493.JPG



DSCN1494.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.81 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1494.JPG



DSCN1495.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.77 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1495.JPG



DSCN1496.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.81 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1496.JPG



DSCN1497.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.73 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1497.JPG



DSCN1498.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.72 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1498.JPG



DSCN1499.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.75 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1499.JPG



DSCN1500.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.76 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1500.JPG



DSCN1501.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.72 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1501.JPG



DSCN1502.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.75 MB
 Vizualizat:  de 22872 ori

DSCN1502.JPG




Ultima modificare efectuată de către tcm la Mar 10 Mai 2016 01:34:20, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 01:29:03    Titlul subiectului: 185077

Autentic-ul , pentru prima data pe calea ferata din Oradea , cu pantograful ridicat , pentru a cobori si ultimul boghiu de pe trailer(1,2).
Gata de plecare (4).
La casa de cultura intrand pe breteaua catre Dimitrie Cantemir , dupa ce a stat inaintea macazului pentru strazile Cantemir/Magheru circa un minut (5).
Intrarea in depoul OTL , care ii va fi csa penttru cateva zile acestui tramvai.
___________
Se potriveste destul de bine cu decorul ce ziceti? Laughing



DSCN1508.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.74 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1508.JPG



DSCN1509.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.77 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1509.JPG



DSCN1510.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.7 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1510.JPG



DSCN1511.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.9 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1511.JPG



DSCN1512.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.84 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1512.JPG



DSCN1514.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.8 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1514.JPG



DSCN1516.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.79 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1516.JPG



DSCN1517.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.71 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1517.JPG



DSCN1518.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.72 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1518.JPG



DSCN1522.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.92 MB
 Vizualizat:  de 22870 ori

DSCN1522.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 08:01:43    Titlul subiectului: 185079

Dupa descarcare angajatii firmei de transport s-au chinuit sa recuplezse capul tractor de semiremorca muuulte minute. Aceasta culoare este foarte ciudata, si mie mi-a iesit un albastrui nu mov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 08:26:56    Titlul subiectului: 185080

De unde provin informatia si vanzoleala asta cu 110 ani?! Dincolo de faptul ca aniversarea a fost in aprilie, din sursa sigura (cat se poate de oficiala, adica) va spun ca nu e vorba de nici o aniversare si de nici o parada de tramvaie. Scopul aducerii tramvaiului Autentic la Oradea este cu totul altul (nu-l pot spune public, cel putin nu deocamdata). Cu vienezele e alta poveste, fara vreo legatura cu anul 2016 si 110 ani. Haideti sa nu mai imprastiem zvonuri, ci sa avem informatii complete si sigure atunci cand prezentam ceva pe forum (nu intotdeauna lucrurile sunt ce ne imaginam noi ca ar fi)! E bine pentru credibilitate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 10:49:04    Titlul subiectului: 185085

Asa se vorbeste ca va fi o parada si ziua portilor deschise saptamana aceasta.
In 2006 , implinirea a 100 de ani a fost sarbatorita in iunie , cu vagonul 44 renumerotat provizoriu in 100 .
Nu va contrazic cu ce spuneti , dar si zvonurile au o farama de adevar. In depou se zvonea ca va fi adus un Imperio care va circula (desi nu prea avea cum fiind de ecartament metric) si pana la urma a fost adus fratele mai mic al lui , Autentic-ul. Laughing


Ultima modificare efectuată de către tcm la Mar 10 Mai 2016 10:57:46, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 10:54:24    Titlul subiectului: 185086

Tu intelegi ca am vorbit astazi dimineata cu cineva cat se poate de oficial de la OTL, cu care sunt in legatura de ani buni, si care mi-a spus exact despre ce e vorba (dar am fost rugat sa nu dau detalii) si ca nu are nici o legatura cu cei 110 ani, trecuti in aprilie si care nu se vor sarbatori in nici un mod anul acesta? Nu e absolut nimic pentru public ceea ce se intampla zilele astea acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 11:35:34    Titlul subiectului: 185088

Am mintit eu cititorii acestui forum cu aniversarea , nu va fi nimic legat de 110 ani saptamana aceasta , articolul postat de cateva minute pe bihon este o "minciuna".
Bihon a scris:

Un tramvai numit… secret
O garnitură de tramvai nouă nouță, adusă de la Arad, a traversat orașul spre depoul OTL SA.

Curiozitatea orădenilor e inevitabilă, mai ales că regia nu a mai achizițioant garnituri noi de pe vremea administrației Filip. Managerul OTL, Csuzi Istvan cere concetățenilor doritori de informații, răbdare până vineri la amiază, când va avea loc aniversarea a 110 de ani de transport public cu tramvaiul în Oradea.

„Nu va circula în oraș, dar pot să vă spun că este un tramvai de concepție românească 100%”, a fost unica declarație a edilului.
Csuzi a mai spus că evenimentul de vineri are ca scop să expună trecutul, prezentul și potențialul viitor al transportului public pe șine din municipiu.

Eveniment public sau nu , asteptam pana vineri cand vom vedea ce se va intampla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 12:04:43    Titlul subiectului: 185091

Pfffffffff, sunteti durere toti astia care puneti la indoiala ce vi se zice din surse sigure si prezentati toate trasnaile de autobaza drept informatii, si ii mai si luati in balon cu mistocareala pe cei care incearca sa va tempereze...

Pentru ca o alta publicatie a prezentat si alte informatii, de data aceasta din partea altei persoane din OTL, care mentioneaza si despre ce e vorba (http://bihorstiri.ro/nu-va-bucurati-speriati-tramvaiul-nou-din-oradea-e-doar-pentru-prezentare), uite, baiete, care e treaba: joi si vineri se desfasoara la Oradea o sedinta interna a URTP, ce-i drept, sub semnul aniversarii celor 110 ani, dar fara implicatii publice. Vineri de la 12 la 13 este prinsa in program prezentarea tramvaiului Autentic membrilor URTP (probabil se va face si o cursa demonstrativa, din nou, fara public). Dincolo de informatiile primite telefonic dimineata - la ora 9 si 12 minute, inainte sa faca ochi ziaristii si sa se apuce de scribait stiri de ultima ora - direct de la una dintre persoanele care face declaratii si catre presa, am vazut ulterior invitatia transmisa directorilor regiei la care lucrez.

Daca citesti cu atentie declaratia directorului OTL, vei observa ca este confuza, data in mod evident sub presiunea generata de zvonistica din mediul online, care a determinat si ziaristii sa ceara informatii. Asadar, nu e exclus ca in final sa faca si ceva public cu tramvaiul Autentic, insa intelege ce iti spun: organizarea initiala nu prevede absolut nimic public, pentru ca este o chestiune interna a URTP. Priceput?

Ca idee, nu obisnuiesc sa mint, deci daca am spus ca vorbesc pe baza unor date obtinute din surse sigure, atunci asa este (iar daca am zis ca mi s-a cerut sa nu dau detalii despre cele discutate la telefon, din nou, asa este si imi respect cuvantul dat si colaboratorii). Pe mine ma intereseaza sa am pentru propria informare date exacte, de aceea fac tot posibilul sa le obtin din cele mai sigure surse cu putinta, nu de la raspandaci de zvonuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 12:27:27    Titlul subiectului: 185092

Inca o chestie: dupa ce am citit cele aparute in presa, am sunat din nou aceeasi persoana, la ora 12:40, si mi-a spus ca fata de cele discutate dimineata nu a aparut nimic nou de care sa stie (dar ca nu e exclus sa se mai fi intamplat diverse lucruri intre timp, ce inca nu-i fusesera aduse la cunostinta, caci a fost foarte ocupata). Tare, am ajuns sa povestesc ce vorbesc la telefon in incercarea de a-i face pe "baietii de pe forum" sa priceapa ca informatia credibila e tot ceea ce conteaza pe lumea asta si ca ea se obtine direct de la surse sigure, nu la botu' calului...

Poate intelege candva si unu' pe nume Florin ca a aduna informatie necesara domeniului in care iti desfasori activitatea pune neuronii in miscare si te ajuta sa construiesti pentru oameni, si astfel nici mintea nu-ti ramane neteda in asteptarea orei de spart usa regiei de transport falimentare la care te faci ca lucrezi, pentru mers acasa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 17:04:58    Titlul subiectului: 185097

Toata panarama asta isi are punctul de plecare intr-o greseala pe care o fac toate regiile/SC-urile de transport public din Romania, ce inca sunt ghidate de metehne de care nu s-au dezbarat dupa '89 (si, cu toate ca OTL se afla la momentul asta peste orice alta unitate de transport public din tara ca grad de destupare a mintii la nivel de conducere, iata ca inca se mai impiedica si ea in trecut): lipsa totala de transparenta, chiar si acolo unde pot puncta in privinta imaginii daca ar fi mai deschise catre public. Astfel, in loc sa comunice catre public (de care este aproape imposibil la ora actuala sa te mai ascunzi atunci cand faci ceva in vazul lumii, caci tehnologia a evoluat si-i bate la fund pe cei care inca incearca sa ascunda sub pres ce fac public) ceva ce cu un simplu text da si starea de confort ca institutia este deschisa dialogului cu cetatenii, si are si rolul de a nu starni furtuni intr-un pahar cu apa, aceste institutii incearca sa ascunda de public niste actiuni pe care le fac, fiindu-le teama de reactii negative (in cazul de fata, faptul ca sedinta URTP este ceva ce se desfasoara in cadru inchis da o oarecare senzatie de culpa fata de oameni - desi nu ar fi cazul in mod normal, caci exista si aceasta dimensiune mai putin sau deloc publica in activitatea unei institutii - iar starea asta isi are originea in faptul ca nu exista comunicare publica in multe situatii - uneori chiar grave - unde nu ar trebui sa lipseasca). Anapoda s-a procedat si la Timisoara, si la Oradea, in privinta aparitiei publice a tramvaiului lui Blidar (care cred ca e precum curcubeul acum daca s-a vazut nevoit in final sa accepte sa prezinte public magaoaia, ca sa nu se umple de penibil), ce necesita explicatii, caci nu doar ca era uluitoare, dar la Oradea a mai si afectat circulatia mijloacelor de transport cat a durat descarcarea.

E greu cu comunicarea publica (pornind de la intelegerea rolului acesteia) in companiile de transport mioritice, dar vor fi nevoite cu timpul sa lucreze la acest aspect si sa-l schimbe...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 17:27:54    Titlul subiectului: 185098

Si inca ceva, dragi utilizatori ce va grabiti sa trageti concluzii din ceva ce vedeti pe strada: nu credeti ca, daca OTL ar fi organizat ceva public legat de aniversarea celor 110 ani, ar fi facut-o impreuna cu municipalitatea si ar fi anuntat din timp si cu materiale de prezentare adecvate ceea ce pregatea? Or, nici macar nu stiati ce si cand va fi, desi toata povestea se intampla la sfarsitul acestei saptamani. Fiti logici si rezonabili atunci cand vreti sa va luati in clont cu cineva, ca e pacat sa aruncati cu pietre in oamenii care cauta sa va ajute sa vedeti realitatea acolo unde lucrurile care se intampla pot avea nenumarate interpretari. Inca o data zic, este vorba despre o sedinta a URTP ce se va desfasura la Oradea, avand drept gazda OTL (care este membra URTP), care a reunit toate comunicarile ce vor fi facute (interne, ale membrilor URTP, dar si externe - prezentari ale unor invitati ce desfasoara activitati legate de transportul public) sub semnul aniversarii celor 110 ani (probabil ca au fost pregatite si diverse materiale grafice pentru participanti, ce vor prezenta diverse aspecte ce tin de istoria transportului public din Oradea). Nu e nimic neobisnuit, au loc periodic astfel de intalniri ale membrilor URTP si de cele mai multe ori habar nu are nimeni din exterior de ele (daca va veti uita la Iasi, la prezentarea autobuzului electric SOR, veti vedea ca a existat si acolo ceva asemanator, doar ca atunci acel autobuz se afla la Iasi pentru testare si absolut intamplator asta a coincis cu sedinta URTP - https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1745448382351536.1073741919.1411081692454875&type=3).

Sper ca va e complet clar acum despre ce e vorba... Daca greseala OTL a generat un val de curiozitate din partea oamenilor si asta va face in final ca tramvaiul sa fie prezentat si public (poate si eventuala galerie de prezentare a istoriei), este doar o schimbare de plan fortata de imprejurari, nicidecum ceva organizat astfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 21:59:07    Titlul subiectului: 185103

Nu am vrut sa fiu chiar atat de dur in mesajele anterioare , dar vazand ca sunt luat ca si un creator de zvonuri si putin luat la misto , am vrut sa expun ce am auzit din mai multe surse. Cum am spus si in alt post nu m-am apucat sa scriu mesaje fara rost pe forum ca vine Imperio si va circula in oras pentru ca aia chiar nu am crezut-o , dar vazand atata agitatie in ultimele zile am crezut ca informatiile date sunt ceva palpabil.
Daca se dorea a fi mai secret evenimentul , Autentic-ul putea fi descarcat la fel de bine si in depou. Posibil sa fi fost mai grea coborarea tramvaiului de pe remorca avand in vedere starea liniilor din depou , si balansul care il facea vagonul cand era in miscare , chiar daca avea intarituri la articulatie , insa s-ar fi economisit resurse umane , financiare , nu ar fi fost incurcat nici traficul si poate cel mai important erau mai putini curiosi si oricum , tirul care a transportat Astra-ul , era seara in autobaza OTL. In depou au fost aduse ULF-urile , venite tot pe trailere speciale pentru tramvaie , in depou au fost descarcate si ultimele Tatre aduse din Germania si cele doua tramvaie istorice , care au fost aduse in mod misterios.
In general nu se prea anunta din timp evenimentele , zilele portilor deschise se anunta cu 1-2 zile inainte , party-ul in tramvai a fost anuntat cu vreo 4 zile inainte , eveniment care parerea mea putea fi anuntat macar cu doua saptamani inainte , avand in vedere pretul biletului comparativ cu salariile multor oameni , etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2016 04:19:13    Titlul subiectului: 185105

Tu tii musai sa fie pe-a ta acum si nu vrei sa pricepi ca eu discut cu oameni de la nivel decizional daca doresc sa ma informez, nu cu plevusca de prin depouri cu care vorbesti tu. Iti spun pentru ultima oara, ca deja devii enervant: "Nu a fost prevazut nimic pentru public!" Ce inseamna asta pe romaneste?

Mai este unu' la Timisoara care nu "simte" niste lucruri si tot tine sa acuze nu stiu ce secretomanie. Nici macar nu e vorba de a face ceva cu tot dinadinsul pentru a tine secret un lucru, ci pur si simplu un mod de a actiona automat, prin prisma obisnuintei, lipsit de minima transparenta. Probabil ca nu a luat nimeni in considerare impactul sau l-a minimalizat (iti spun din propria experienta asta, caci pentru mine sunt lucruri stiute, ce se intampla la fel in toate RAT-urile tarii). Ceea ce voi din exterior aveti senzatia ca se intampla dupa cine stie ce strategie, in realitate se intampla iac-asa, pur si simplu, pentru ca asa bate vantul si asa merg lucrurile de la sine daca doar le dai un ghiont.

Cu anuntatul, zau asa, ma faci sa rad... Tu ai senzatia ca se cheltuie bani cacalau pentru o actiune despre care, cu 2 zile inainte, Google nu da ca rezultate decat zvonistica lansata pe forumurile patriei? Chiar nu vrei sa fii deloc logic si rezonabil, daca pentru tine cuvantul vatmanului bate cuvantul omului care tine vorbele directorului?!... Investitia in aducerea tramvaiului la Oradea (acceptabila pentru un producator care stie cum sa vanda - chiar daca in cazul lui Blidar strangand din dinti - dat fiind locul de desfasurare al acestei sedinte URTP) s-a facut cu un scop cat se poate de precis si cu bataie pe termen lung pentru Astra: prezentarea acestuia membrilor URTP, care sunt potentialii cumparatori, de care Astra depinde ca de aer, caci a facut investitii uriase pentru cele doua proiecte si INCA NU VINDE (alea 6 vandute cu dedicatie Aradului au fost date la un pret ce poate nici nu a acoperit cheltuielile, si asta din nevoia de a nu i se mai reprosa la licitatii ca nu are nici un produs vandut nicaieri), ceea ce e un dezastru pentru ea. De asta se afla Autentic la Oradea si nu pentru tine, caci tu pentru Blidar nu existi si nu-ti va aduce in veci tie tramvaie ca sa ti le prezinte, caci pentru el decizia nu tine de oamenii simpli, ci exclusiv de autoritati, de aceea il doare fix undeva de parerea oamenilor simpli. Poti sa intelegi aceste chestiuni extrem de simple? Sau ai senzatia ca OTL a dat bani ca sa vina tramvaiul ala la Oradea?!...

Hai sa ti-o zic si altfel: daca sedinta asta a URTP se desfasura in alt oras al tarii, sa fii convins ca astazi nu era la Oradea tramvaiul Autentic! Probabil ca locul de desfasurare este Oradea pentru ca s-a nimerit ca aceasta perioada sa se lege de aniversarea celor 110 ani si astfel OTL avea cum sa impacheteze frumos toata organizarea (cam asa se intampla cu fiecare ocazie). Dar toate astea n-au legatura directa cu tine, simplu cetatean, si nu au fost gandite deloc avandu-te sub vreo forma in atentie.

Bun, eu zic ca e cazul sa incheiem munca asta de lamurire aici. Daca vineri vei avea ocazia sa urci liber in Autentic, ma voi bucura pentru tine ca lucrurile au luat turnura asta (pentru ca asta va fi poate o lectie pentru cei ce nu inteleg inca puterea informatiei de a se raspandi in conditiile tehnologiilor prezentului), iar de nu, imi va parea rau ca inca exista aceste deficiente de comunicare intre cei ce se cred puternici si cei multi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 12 Mai 2016 10:42:33    Titlul subiectului: 185135

Rolling Eyes
OTL a scris:
110 ani de Transport Public cu Tramvaie Electrice in Oradea.

Vineri, 13 Mai 2016, între orele 10.00 și 12.00, orădenii sunt invitați să participe la o prezentare care va avea loc în depoul de tramvaie pentru a evoca împreună cei 110 ani de Transport Public cu Tramvaie Electrice în Oradea.
Vă așteptăm.
Mulțumim că ați ales OTL și vă dorim călătorie plăcută.

http://www.otlra.ro/stiri/670
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Mai 2016 10:48:44    Titlul subiectului: 185136

Dai ochii peste cap de pomana... Cu asta ai demonstrat ca ce? Ca avea prevazut OTL sa organizeze ceva pentru public? Doamne, asa va mai place unora sa va imbatati cu apa rece... Tu chiar nu vezi cata incropeala e in anuntul asta facut de azi pe maine?... Ti-am zis mai sus, a iesit taraboi, asa ca materialele ce s-au prezentat in aceasta dimineata la sedinta URTP (apropo, e si un film) vor fi probabil expuse maine prin curtea depoului (oricum, la ora 12 vi se taie macaroana, ca vin in depou invitatii la sedinta URTP, dupa ce se va termina turul cu ei prin sediu si garaj) si cu asta basta. Mare branza e sa deschizi poarta depoului la plesneala... Doamne...

Dar tu ziceai de nenumarate surprize... Unde-s, care-s?!... Doua ore la depou vineri dimineata, cand toata lumea e la serviciu sau la scoala?... Copile, copile...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
th3Shad0w



Data înscrierii: 04/Sep/2013
Ultima vizita: 07/Oct/2022
Mesaje: 12
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 13 Mai 2016 10:57:24    Titlul subiectului: 185145

Ce parere aveti, ar merita ca Oradea sa cumpere tramvaiul Autentic? Poate planificat pe vreo 5 ani, cate 2 tramvaie pe an ca sa nu fie foarte impovarator din punct de vedere financiar. Cat ar costa oare? Sau sa ne indreptam tot spre tramvaie straine? Mai scumpe dar probabil mai bune. Ce e evident e ca trebuie sa schimbam Tatrele candva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Mai 2016 11:06:42    Titlul subiectului: 185146

Cursa pentru membrii URTP.


WP_20160513_11_59_51_Pro.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.74 MB
 Vizualizat:  de 22137 ori

WP_20160513_11_59_51_Pro.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community