Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 28 Iul 2015 15:00:10    Titlul subiectului: 180544

Tramvaiele utilitare 102 si 103 in 1970 la intrarea pe strada Triumf, pe linia de legatura intre Calea 23 August (actualul Bulevard Carol I) si str. Sarariei. Sursa foto: https://www.facebook.com/pages/Valiza-cu-fotografii/499172476890425.


Tramvaie utilitare Iasi 1970.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  326.88 kb
 Vizualizat:  de 20613 ori

Tramvaie utilitare Iasi 1970.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2015 19:50:03    Titlul subiectului: 180931

Strada Elena Doamna, anul 1985 sau 1986.
sursa: Cosette Vanvulescu

Se observa reteaua de troleibuz care, pe sensul spre Piata Independentei, era montata prin rondul vechi al tramvaielor, apoi prin spatele caselor evreiesti si pe str. Stihii, iesind in bulevard in zona Bucegi. Dupa demolarile din 1986 a fost montata si pe acest sens pe str. Elena Doamna.



11885728_10153493614166069_8985723972603469178_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.75 kb
 Vizualizat:  de 20479 ori

11885728_10153493614166069_8985723972603469178_o.jpg



11882809_10153493614161069_215727925352282731_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.34 kb
 Vizualizat:  de 20479 ori

11882809_10153493614161069_215727925352282731_o.jpg



11893867_10153493614151069_3312112562752874143_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.55 kb
 Vizualizat:  de 20479 ori

11893867_10153493614151069_3312112562752874143_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2015 09:04:41    Titlul subiectului: 180943

Ar putea fi o zi importantă: 1 Mai sau 23 August (1985 sau 1986), atunci scoteau steagurile și le puneau pe toți stâlpii, posibil și pe tramvaie, dar nu se văd în poze.
Dacă ar fi surprins măcar un tramvai Timiș, poate o puteam data mai precis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2015 09:58:09    Titlul subiectului: 182237

Flacara Iasului, 20 iulie 1984


IMG_0822.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  233.74 kb
 Vizualizat:  de 20159 ori

IMG_0822.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 02 Dec 2015 11:23:10    Titlul subiectului: 182689

Ce câmpi bate tovarășul ăsta la ziar... 20 de trenuri noi, de unde în vara lui 1984? Sau se referă la ultimele 20 de Timișuri, din care deja 344 era căzut și încă vreo 3-4 imobilizate sau defecte pe termen lung?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Dec 2015 15:08:52    Titlul subiectului: 182694

Categoric, se refera la toate trenurile aduse la Iasi pana in acel moment (mai mult, numarul "20" poate a fost dat cum se obisnuieste in vorbirea curenta, ca numar rotund). Inexactitati sunt mai multe in textul ala, dar valoarea sa nu sta in aceste detalii, stiute "la virgula" de cunoscatori, ci in esenta lui (aducerea in prim-plan a unor evenimente din acea perioada).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 02 Dec 2015 20:50:23    Titlul subiectului: 182699

Nu m-am referit la numere și cifre în special. Dar ultimele "20" de tramvaie veniseră deja în 1982, deci cam de 2 ani la acel moment și deja câteva din ele erau pe bară temporar sau definitiv. În afară de asta, îmi amintesc că pe linia 2 mergeau doar ITB-uri, iar 7 era împărțită între Tatre duble și Timiș (în 1983-1984). Deci se lucra cu material rulant din anii '60 și sfârșitul anilor '70 în mare parte, nu cu ultimele achiziții. La asta mă refeream.
În altă ordine de idei, e interesant că se amintește de troleibuz. În 1984 încă mai vedeam multe autobuze pe străzi. După 1984 era plin de autobuze goale cu inscripția "Cursă specială" și "Garaj". Apoi a apărut troleibuzul.
Edit: ca o altă paranteză, cred că în acea perioadă încă era amestecat parcul de tramvaie al liniilor 5,6 și 7, primele două având atât Timiș cât și ITB, de 7 deja am vorbit, iar la depoul de la gară încă mai erau vagoane ITB în luna iulie 1984 sau cel puțin la începutul verii lui 1984. Îmi amintesc că făceau manevre cu ele la intrarea în depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Dec 2015 21:37:13    Titlul subiectului: 182700

Nenea ala era director tehnic, nu dispecer la poarta de iesire din depou. Ti-am mai spus si in discutii private ca perceptiile din exterior nu e musai sa corespunda unor realitati din interior (chiar daca asa pare) si ca realitatile depourilor pot sa difere substantial de realitatile sediului administrativ. In afara aberatiilor legate de solutia tehnica romaneasca mirovolanta pentru calea de rulare (la capitolul asta nu avea loc de manevra pentru opinii personale), declaratiile lui se incadreaza in firescul functiei (ma rog, eu n-as functiona astfel, dar asta e alta poveste). Nu e nimic neobisnuit nici azi sa auzi astfel de inexactitati de pe o astfel de pozitie, in Romania si chiar si prin Occident.
Legat de troleibuze, e foarte posibil sa se fi avut in plan inaugurarea primei linii in '84. La jumatatea anului erau deja stalpi si console pe Pacurari, de exemplu (exista dovezi si in sensul asta in acelasi ziar).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Mar 2016 16:50:10    Titlul subiectului: 184331

Pe pagina Facebook Antichitati Iasi (https://www.facebook.com/Antichitati-Iasi-323523697701425) au aparut cateva imagini vechi legate de transportul public din Iasi, printre care si cea atasata, in care vedem lucruri interesante. Troleibuzul 406 este fotografiat intr-un moment aparte, conform tablei de traseu, si anume in perioada cand pasajul Socola a fost reconstruit, undeva pe la jumatatea celei de-a doua parti a anilor '80. Troleibuzele intorceau atunci la Frigorifer, la baza Microbuzul MAXI-TAXI din imagine a avut numarul de parc 502 si, din ce vad in listele de inventar, este ultimul ramas, transferat prin 1992 la cale-retea.


12890857_973968835990238_7149175944924232514_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.43 kb
 Vizualizat:  de 19248 ori

12890857_973968835990238_7149175944924232514_o.jpg



406.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.73 kb
 Vizualizat:  de 19248 ori

406.jpg



519.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.76 kb
 Vizualizat:  de 19248 ori

519.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 24 Apr 2016 17:50:30    Titlul subiectului: 184804

Autobuz Ikarus 280 pe sos. Pacurari. Cel mai probabil este anul 1984, intrucat infrastructura pentru troleibuz e in curs de montare (se observa o consola la unul dintre stalpi). Ne reamintim ca tuburile pentru alimentare cu gaz au aparut pe autobuzele din Iasi din 1983 si ca in 1985 au fost desfiintate traseele urbane de autobuz, transportul public iesean ramanand in seama tramvaielor, in conditiile unei retele care nu acoperea cum trebuie orasul, a unui parc deficitar, a unor vehicule fie prea vechi (tramvaiele ITB), fie noi, dar cu mari probleme tehnice, care faceau dificila sau imposibila exploatarea lor (cazul tramvaielor Timis) si a imposibilitatii inlocuirii autobuzelor cu troleibuze intr-un interval de timp rezonabil. Astfel, transportul public in perioada 1985-1990 a fost un cosmar, iar dupa 1989 au fost necesare eforturi uriase pentru ca acest serviciu sa nu fie suspendat (pe langa refacerea retelei de transport cu autobuze si a parcului de autobuze - redus substantial dupa 1985, prin transferuri catre unitati agricole, de cultura, scolare, etc., sau prin casare - erau necesare investitii uriase si pentru celelalte tipuri de mijloace de transport, dar si pentru infrastructura si dotari necesare intretinerii si exploatarii corespunzatoare a parcurilor de vehicule).

Se observa ca in interiorul siglei IJTLI aplicata pe autobuze (al carei aspect este legat de siglele ITCI si ITI) este inscris numarul coloanei (1) si numarul de telefon, cu totul diferit fata de sectiile de tramvaie.

sursa foto: pagina Facebook Orasul Iasi (https://www.facebook.com/iasi.vip)



345-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.79 kb
 Vizualizat:  de 18965 ori

345-1.jpg



345-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.44 kb
 Vizualizat:  de 18965 ori

345-2.jpg



345-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.81 kb
 Vizualizat:  de 18965 ori

345-3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 24 Apr 2016 18:16:31    Titlul subiectului: 184805

Din cele aproximativ 60 de autobuze Ikarus 280 aduse la Iasi din anii '70, doar 7 au mai fost utilizate dupa 1989, o scurta perioada in schema de vopsire alb-rosie, precum cel din imagine, si cu numerele de parc initiale, dupa care au trecut prin reparatie capitala, care le-a mutilat si in urma careia au primit si numere de parc din noua serie 1xx, inceputa odata cu aducerea, din 1991, a autobuzelor Ikarus 280 la mana a doua provenind din orase ale fostei RDG (printr-un intermediar din Sibiu). Acestea (126, 127, 128, 132, 145, 146, 147) au rezistat pana la inceputul anilor 2000, cand au cazut prada casarilor ce au urmat divizarii RATC. Cel din imagine nu se afla printre ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 25 Apr 2016 12:19:21    Titlul subiectului: 184811

Autobuzul din imaginea de mai sus nu a supraviețuit anilor '90. A fost demontat pe la începutul anului 1990 (sau posibil 1991), iar remorca a fost transformată în magazie. Nu mai rețin dacă mai avea ambele uși, dar cel puțin cea din spate mai era. A fost recondiționată folosind tablă de pe restul autobuzului și avea numărul scris pe în partea laterală (numărul nu era scris decât pe spate la remorca articulatelor).
Dupâ un timp, a fost vopsită complet în gri. A stat lângă o hală din apropierea terenului de sport de lângă stația de salvare.

Referitor la o altă remorcă de Ikarus care era folosită pe post de cabină de portar la stația de salvare, aceasta ar fi putut proveni de la autobuzul Ikarus nr. 77 (schimbat cu 283) și transformat în anul 1986 în mașină de intervenții (doar partea din față).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2016 12:52:24    Titlul subiectului: 185212

Stie cineva care era treaseul vechi al liniei de tramvai spre Abator? Stiu ca la un moment dat era pe str. Ion Creanga, chiar imi amintesc, dar ma refer la situatia din zona Padurii. Panta de urcare spre Tatarasi a fost intodeauna pe unde este in prezent sau linia urca pe actuala Strada Tatarasi pe la Bas Ceaus?
In configuratia actuala a strazilor ma gandesc la ceva de genul Strada Padurii ,o portiune mica din actualul E58 si apoi spre Str Tatarasi. E amintit pe undeva pe aici si de un accident de prin anii '60 in "curba din Padurii".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2016 13:58:48    Titlul subiectului: 185213

Da, era exact asa cum spui, cu coborare de la Cinci Drumuri pe str. Padurii, apoi acea mica portiune pe bd. Tudor Vladimirescu, dupa care str. Tatarasi.

Dincolo:



(albastru - actual ; rosu - anterior)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2016 14:28:39    Titlul subiectului: 185214

Eu am locuit o perioada pe Popescu Eremia ,eram foarte mic. Cred ca ai mei primisera chirie la una din casele evreiesti ce existau in zona ,avea curtea spre deal(spre E.Doamna). Imi amintesc totusi tramvaiul ce oprea in statie iarna. In cazul vechiului traseu inseamna ca existau mai multe pante mari in afara de cea ramasa de pe str. Padurii. Str Tatarasi e destul abrupta si la fel portiunea de pe A.Vlaicu de dupa podet ce urca destul de abrupt spre str. Ion Creanga. Cred ca era unul dintre cele mai sinuoase si "valurite" trasee de tramvai existente vreodata. Cel putin de la noi din tara.
Nu prea am vazut din pacate sa existe poze cu tramvaie de pe acest traseu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2016 15:02:42    Titlul subiectului: 185215

Fotografii exista, dar deocamdata am gasit doar in colectii private, din pacate nepublicabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2016 23:29:07    Titlul subiectului: 185226

1955, linia de tramvai din zona Padurii


padurii.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  180.1 kb
 Vizualizat:  de 18554 ori

padurii.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Mai 2016 16:34:18    Titlul subiectului: 185237

Cumva o data aproximativa la care s-a facut modificarea de traseu la urcarea spre Piata Chirila?
Daca suntem tot la zona Tg Cucu- E. Doamna -5 drumuri -Padurii ,se discuta aici despre data aparitiei rondului vechi din Tg Cucu ,adica cel din fata actualei sinagogi recent renovate. Eu imi amintesc ca acel rond a cam coincis cu infintarea liniei Gara-Alex cel Bun. Din cate stiu acolo intorcea ceea ce pe vremuri era actualul traseu 6. Imi amintesc si ca acolo intorceau multe Timisuri deci presupun ca era vorba de un traseu similar. Nu mai tin minte daca la gara cand veneau din centru tramvaiele de pe acest traseu faceau rondul vechi din fata garii sau era linie directa dinspre 30 Decembrie(cum se numea atunci) la stanga spre Silvestru.
In concluzie ,nu cred ca acel rond din Tg. Cucu e mai vechi de anul 1980.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Mai 2016 17:26:30    Titlul subiectului: 185238

Monografia transportului public de calatori din municipiul Iasi a scris:
Pentru siguranța circulației tramvaielor din Iași, în anii 1959-1960 s-a realizat o lucrare de o importanță deosebită, și anume modificarea traseului pe porțiunea Pădurii - Tătărași, pentru înlăturarea dublei curbe de la piciorul pantei, la intersecția cu Bd. Tudor Vladimirescu. Aici s au produs, de a lungul celor 60 de ani de existență a liniei, 17 accidente cu răsturnări de vagoane și cu consecințe grave pentru pasageri.

Referitor la bucla de intoarcere de la Cinci Drumuri, presupunerile pe care le-am facut (in lipsa unor documente din care sa rezulte clar anul infiintarii ei) initial aveau in vedere dificultatea vagoanelor ITB de a ajunge la traseele din Copou si Pacurari dupa intreruperea legaturii intre Fundatie/Piata Dimitrov si Piata Unirii (din 1962 pana in 1967).
Intre timp au aparut date noi, dar nu am mai reluat aici subiectul. Pe baza unor fotografii pe care le-am primit dintr-o colectie privata, am descoperit ca, in 1981, cand a fost data in exploatare linia de pe str. Silvestru, traseele care treceau pe acolo erau 3 (Alexandru cel Bun - Gara - Tatarasi - Abator, operat cu Tatre) si 7 (Gara - Podu de Piatra - Podu Ros - Tutora, operat cu ITB-uri). Traseul 2 a ramas Gara - Centru - Podu Ros - Tutora (operat cu Tatre din 1981) cel putin pana in 1982 (exista o fotografie a lui Richard Lomas, din 1982, cu un ITB de pe traseul 7 in rond la Tutora) si, ori in 1982, ori in 1983, 2 a fost scos din Centru si traseul 7 a fost renumerotat 2, iar noul 7 (operat cu Timisuri) a devenit Gara - Centru - Podu Ros - Metalurgie - Tatarasi Nord. Tot in fotografiile din 1982 ale lui Richard Lomas, traseul 3 are capat de linie Gara si apare noul traseu 6, Alexandru cel Bun (Zimbru) - Gara - Tg. Cucu (operat cu Timis, Tatre si, un timp, ITB). Presupunem, asadar, ca bucla de la Cinci Drumuri a aparut in 1981, maxim 1982. La revenirea din Tg. Cucu spre Alexandru tramvaiele de pe 6 circulau prin rondul de la Gara (spre Centru era linie directa si statie cu peron inainte de macaz, la iesirea de pe Silvestru).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 08:28:38    Titlul subiectului: 185243

Vin si eu aici cu o intrebare. Cand si mai ales de ce s-a renuntat la rondul vechi din Tg. Cucu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 11:00:27    Titlul subiectului: 185250

S-a construit noul rond cred ca prin 1990. Nu mai tin minte daca in configuratia initiala permitea intoarcerea tot din ambele sensuri ca acum ,dar presupun ca da.
Rondul vechi tin minte ca era cu raza de curbura foarte mica ,mai ales la curba de iesire din rond Timisurile isi indoiau serios tabla de pe langa cuplele vagoanelor. Cred aca de aceea mai tarziu s-a ales forma decupajului ca in poza:
http://trolleybus.tramclub.org/Poze/541.jpg
Mai era o problema ,la un moment dat printr-o sectiune a rondului vechi circulau si troleibuzele spre Independentei .Cand eram studenti ii ziceam "strada labirintului".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 11:48:11    Titlul subiectului: 185252

In 1992, mai precis. In privinta motivelor, si astazi pe cine intrebi va avea propria varianta de raspuns. Oricum, asa cum e din 1992 e foarte bine, caci, daca ar fi ramas vechiul rond, dirijarea tramvaielor cand apar blocari ar fi un cosmar.
Troleibuzele au circulat doar o scurta perioada prin rond si prin spatele caselor evreiesti, pana la demolari.
Legat de Timisuri, da, din cauza razelor mici din unele curbe s-au facut decupajele mai generoase, caci aratau ingrozitor cu tablele alea ferfenita de la barele de cuplare. Cauciucurile de la boghiuri au aparut mai ales ca urmare a numeroaselor deraieri sau situatii cand un boghiu o lua intr-o directie si al doilea in cealalta la macazuri, din aceasta cauza boghiurile rotindu-se prea mult si iesind in afara caroseriei, cu consecintele de rigoare asupra tablei de deasupra. Posibil si pe la curbele cu raze mici sa fi fost aceeasi situatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 13:07:00    Titlul subiectului: 185255

Radu Czech/Cristina Albu a scris:

Referitor la bucla de intoarcere de la Cinci Drumuri, presupunerile pe care le-am facut (in lipsa unor documente din care sa rezulte clar anul infintarii ei) initial aveau in vedere dificultatea vagoanelor ITB de a ajunge la traseele din Copou si Pacurari dupa intreruperea legaturii intre Fundatie/Piata Dimitrov si Piata Unirii (din 1962 pana in 1967).

In Monografie se specifica ca tramvaiele ITB de pe Copou si Pacurari se retrageau toate la depou prin Sarariei?
Intreb ,pt. ca am o banuiala ( o sa incerc sa o confirm sau nu din surse) si anume ca unele ITB-uri stationau noaptea pe str. Triumf iar altele la Piata Dimitrov. Probabil ca la depou ajungeau doar cele ce necesitau cu adevarat interventii. Spun asta pt. ca imi amintesc cand invatam la Eminescu ,aveam un coleg ce statea pe Triumf. Ne mai invita pe la el acasa si intr-o discutie unul din parintii sai zicea ceva de strada (Triumf) plina cu taramvaie stationate . Cica asa era la un moment dat prin anii '60. Eu intrebasem despre linia de tramvai(inca) existenta atunci pe Triumf. Intorcea autobuzul 27 acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 13:15:58    Titlul subiectului: 185256

Monografia transportului public de calatori din municipiul Iasi a scris:
S-a impus realizarea, din fonduri de reparații capitale, a buclei de întoarcere din actuala Piață a Independenței, fostă Dimitrov, precum și a legăturii între liniile de tramvai din actualul bulevard Copou (fost 23 August) și cea de pe strada Sărărie, în vederea posibilității de retragere la depou a tramvaielor de pe traseele Păcurari - Piața Dimitrov și Copou - Piața Dimitrov.

Nu se spune foarte clar daca se retrageau zilnic toate tramvaiele, deci nu e exclus sa fi fost si cum spui. Ma intreb cum se facea, in cazul asta, revizia zilnica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 14:36:54    Titlul subiectului: 185259

Ma gandesc ca s-au adaptat la nevoi din mers. In orce caz ,din cate cunosc a fost o situatie care initial se zicea ca nu va dura foarte mult dar care in final s-a intins pe mai bine de 5 ani. Ai mei s-au stabilit in Iasi in 1961 si mi-au spus cate ceva. De exemplu de intoarcerea tramvaielor in Dimitrov si chiar de acel accident cu remorca scapata la vale.
Cert este ca de la mijlocul anilor '60 nu se mai puteau face demolari chiar oricum ,chiar daca eram in comunism. Nu ca in anii '50 sau '80 de exemplu cand se putea rade tot fara probleme. Deschiderea aceea pe Banu probabil ca nu s-a facut asa usor ,a durat mult mai mult decat se preconizase initial.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26  Următoare
Pagina 16 din 26

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community