Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuze Irisbus Citelis

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 02:18:08    Titlul subiectului: Troleibuze Irisbus Citelis 32375

Troleibuze Irisbus.
Modelul Scurt:
Date tehnice:
Puterea motorului continuu: 210 kw = 285,48 Cai-putere
Lungime: 11,99 metri , Lungimea cu captatorii (coarne, trolee) coboriti: 12,86 metri
Latime : 2,5 metri
Inaltime: 3,5 metri
Inaltimea podelei la fiecare usa: 32 cm
Diametrul maxim la curba: 22,6 metri
Viteza maxima: 65 km/h
Nr. locuri:
Pasageri pe scaune: 30
Pasageri in picioare: 69
Total pasageri: 99


Autor fotografií
L. Had © 2006


Ultima modificare efectuată Magnum la Dum 01 Oct 2006 18:37:14, modificat de 7 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 02:24:03    Titlul subiectului: 32376

Modelul articulat:
Date tehnice:
Puterea motorului: 240kw=326,26 Cai-putere
Lungimea: 17,800 metri
Lungimea cu troleele(captatoarele, coarnele) lasate in jos: 18,400 metri
Latimea : 2,50 metri
Inaltimea: 3,580 metri
Diametrul maxim la curba: 23,400 metri
Viteza maxima: 65km/h
Nr locuri:
Pasageri pe scaune: 40
Pasageri in picioare: 110
Total pasageri: 150
(Foto: Robert Mach)

autor: Jan Pűibyl

foto Adam Skalickę




foto Robert Mach


Ultima modificare efectuată Magnum la Dum 01 Oct 2006 18:55:16, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 01:34:33    Titlul subiectului: Irisbus Citelis 33280

foto Robert Mach



foto Adam Skalickę




Ultima modificare efectuată Magnum la Dum 01 Oct 2006 18:57:08, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 01:42:54    Titlul subiectului: 33281

Bratislava



...


_________________
MAGNUM


Ultima modificare efectuată Magnum la Vin 13 Oct 2006 01:57:48, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 248
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 09:30:05    Titlul subiectului: 0000000000 33287

Cu toate ca gusturile nu se discuta, incerc sa-mi dau seama ce a fost in mintea celor care au facut designul acestui model. Parerea mea este ca 4 este o nota mare pentru designul lui (daca maximul ar fi 10).
Pe de alta parte, sper ca troleibuzele care vor veni de la Astra in Bucuresti sa fie la fel de bune (calitativ) ca troleibuzele Astra-Ikarus. Un Ikarus (ca cele din Bucuresti) arata mult mai bine decat gluma asta. Dar asta e... Insa pentru cei care zic ca Bucur e facut din topor, iata ca pot iesi lucruri urate si fara topor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 09:37:01    Titlul subiectului: 33289

Spatele ala nu imi place, zici ca e autocar transformat in troleibuz. Cat de mult imi plac mie lucrurile noi dar asta nu imi place. Raman iubitor de Astra Ikarus 415T Very Happy Partea tehnica ma astept sa fie buna ca doar sunt troleibuze cu tehnologii noi in ele. Dar la partea de design sunt repetente.Dar le accept pentru dorinta de a vedea la autogen DAC si Saurer din Bucuresti Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 09:40:39    Titlul subiectului: 33290

Spatele mi se pare și mie incredibil de nereușit. E grețos rău. Nici fața nu e cine știe ce, dar măcar e acceptabilă, dar spatele ăla mă îngrozește rău. Încă de când le-am văzut prima dată în Cluj m-a izbit "urâțenia" acelui spate... Dar asta e, cum nu le vor face un back-lift doar ca să-mi placă mie, le voi accepta așa cum sunt...

Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 14 Sep 2006 16:04:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Dum 01 Oct 2006 21:59:38    Titlul subiectului: Irisbus Citelis 34726

Foto: Robert Mach


Foto: Martin Ryba

Designerii au facut un troleibuz foarte frumos si sunt sigur ca cei care calatoresc cu aceste troleibuze nu se plang de ele.
Toate troleibuzele prezentate in imaginile de mai sus, sunt fabricate de Skoda, iar denumirea lor exacta sunt Skoda Irisbus, modelele fiin 24tr si 25 tr, amandoua cu caroserie de Citelis.
Se observa ca nici unul dintre troleibuze nu are Stema Irisbus (delfinul) ci stema Skoda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mar 03 Oct 2006 21:45:32    Titlul subiectului: 34813

se pare ca "roata " inestetica depsre care vorbea un membru al forumului face parte si din acest troleibuz Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 73
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 19:03:04    Titlul subiectului: 34906

se vede clar peste tot ca acest troleibuz nu este, ca si autobuzul corespondent, decat un "lifting" aplicat lui Renault Agora din 1996, care la randul lui nu era decat evolutia low-floor a lui R312 din 1987-88!
cand pleci pe o baza veche de 20 de ani si cu designeri de la Renault VI, care isi cauta inca o vocatie, nu e de mirare ca poate iesi asa ceva!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 21:59:18    Titlul subiectului: 34919

andrei_birsan a scris:
Designerii au facut un troleibuz foarte frumos si sunt sigur ca cei care calatoresc cu aceste troleibuze nu se plang de ele.
Ba se pling, de la soferi la calatori. Cutii de plastic incomode.
Modelul Agora de la Cluj m-a dezamagit cu atit mai mult cu cit, cei de la ICPE-SAERP au dotat caroseriile respective cu trolee clasice, fara decuplare pneumatica a acestora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 22:08:37    Titlul subiectului: 34921

Cu toti avem gusturi diferite, deci nu pot sa fac critica la nimeni.
Am mai spus, dar o mai repet, acest model arata ingarozitor, mai ales fata, parca e pictata de un extraterestru psihopat! Sincer! E supra dimensionat, si nu are nimic de a face cu restul caroseriei! Interiorul este stramt, mai ales in zona rotilor si zona burdufului. Ce imi place mie, este iluminarea interioara, si tavanul simplu. Plus scaunele sunt de forma usoara, si placuta. Interiorul nu este chiar asa de rau, din punct de vedere al culorilor folosite cat si a tipurilor de materiale, insa este mult prea stramt! Interesant e, ca din afara apare ca un troleibuz spatios si lat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 22:29:14    Titlul subiectului: 34926

am mai citit pe un forum de pe dincolo, (nu stiu exact care anume ) despre irisbus . Toata lumea se plangea de el ,cum ne plangem noi de autobuzele MAZ ,deoarece sunt extraordinar de zgomotoase >acele panouri de plastic sunt asa de bine pozitionate ca la orice vibratie a caroseriei se misca provocand un zgomot urias si acest lucru inca din prima zi de munca ( imaginativa in 5-8 ani cum ar fi sa calatoresti intr-un astfel de exemplar ) Daca tot vreti trolebuze / autobuze adevarate mergeti la VanHool !! si urmariti ultimile creatii ale lor dau clasa tuturor !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 05 Oct 2006 00:00:58    Titlul subiectului: 34934

1. Se spune că modelul Citelis 12 ar fi un Agora trecut prin operație antiestetică, adică un Agora cu față arogantă, care parcă ar avea un complex de superioritate. Mie, personal, fața Citelisului mi se pare incomparabil mai urâtă ca spatele
2. Modelul de troleibuz Agora de 12 m are ultimele scaune de pe partea opusă ușilor foarte sus. Motivul este lesne de înțeles: scaunele respective se află chiar deasupra motorului de tracțiune, care, conform celor spuse de Brado 73, e așezat longitudinal, puțin înclinat, în condițiile în care
-caroseria e gândită pentru motor transversal
-motorul ar fi putut fi așezat transversal; să fie diametrul motorului atât de mare încât să nu încapă în compartimentul din spate, alături de compresor?
E drept că transmisia ar fi fost mai complicată (ar fi trebuit să existe un angrenaj conic în plus) dar ultimele scaune ar fi fost la o înălțime rezonabilă.
Din cauza înălțimii exagerat de mari a scaunelor din stânga spate, a fost practicată o mică treaptă în imediata vecinătate a scaunelor respective; acea treaptă îngustează și mai mult spațiul
dacă cineva are poze cu interiorul modelului de troleibuz Citelis carosat la Arad, îl rog să le posteze pe forum sau să mi le trimită pe privat. Sunt curios dacă înălțimea exagerat de mare la care se află scaunele din spate a fost "corectată" sau eroarea respectivă persistă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 73
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Joi 15 Mar 2007 17:52:50    Titlul subiectului: 77503

Magnum a scris:
Toate troleibuzele prezentate in imaginile de mai sus, sunt fabricate de Skoda, iar denumirea lor exacta sunt Skoda Irisbus, modelele fiin 24tr si 25 tr, amandoua cu caroserie de Citelis.
Se observa ca nici unul dintre troleibuze nu are Stema Irisbus (delfinul) ci stema Skoda.
Irisbus-urile vandute in Italia poarta stema Iveco... cele din Franta, la Paris pe cea a RATB si in provincie in unele orase pe cea Irisbus, in altele niciuna... in Cehia se poarta "palmuta" Skoda...
ce bine ca nici NeoMan si nici EvoBus nu au avut ideia unei steme comune, ca nu ar mai fi inteles nimeni nimic!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 16 Mar 2007 20:58:56    Titlul subiectului: 77524

Spinoasa problema emblemelor Laughing , dupa o terminologie de import se mai folosesc si termenii de sigla sau logo.
In cazul nostru, Skoda Transportation, subsidiara a Skoda Holding, nu este parte a Irisbus ci comercializeaza pe cont propriu -cu emblema proprie- troleibuze pe care le echipeaza electric cu componente produse de Skoda Electric, o alta subsidiara a Skoda Holding. Vehiculele care stau la baza acestor troleibuze sunt livrate de Karosa a.s., detinuta de Irisbus.
Imensa majoritate a autobuzelor Irisbus livrate in diverse tari europene prezinta emblema-delfin, exceptiile avand la baza detalii contractuale.
Renault VI nu mai este de vreo 3-4 ani actionar la Irisbus, detinut in prezent doar de grupul FIAT-Iveco.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2007 15:14:48    Titlul subiectului: 77589

Irisbus a scris:
Designerii au facut un troleibuz foarte frumos si sunt sigur ca cei care calatoresc cu aceste troleibuze nu se plang de ele.
Am calatorit de cateva ori cu un troleibuz asemanator in Bucuresti pe linia lui 61. O fi el frumos pe dinafara, o avea el camere de luat vederi, este mai silentios decat Ikarus 415 T, dar sa pui 69 de oameni in picioare cum scrie in fisa tehnica, este cum ai ingramadi cati mai multi oameni intr-o cabina telefonica. Sa fim seriosi troleibuzul asta merge pentru maxim 40 de oameni, la cum este organizat spatiul interior, pe urma incepe deranjul...
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2007 21:42:20    Titlul subiectului: 77600

Numarul de pasageri in picioare s-a calculat dupa forumula 8 calatori/m patrat.
69 de pasageri e capacitatea maxima de calatori pentru acest troleibuz. Doar nu ai vrea sa stai lejer in troleibuz atunci cand e incarcat la maxim.
Problema in Bucuresti nu sunt troleibuzele, ci aglomeratia foarte mare de calatori care circula si masini putine. Pentru a deservi cum trebuie o linie, ar trebui sa circule cu interval de succedere de 30 secunde.
In Suceava, de ex, rar se intampla ca un autobuz Irisbus sa fie incarcat la maxim. Aici in orele de varfa nu cred ca se depasesc 30 calatori in picioare, dar am fost de Sanzieni sau de Revelion cand autobuzele erau supra aglomerate. Atunci cred ca erau peste 70 calatori in picioare. Eu eram asezat pe scaunul din dreapta fata deasupra rotii, iar daca vroiam sa cobor pe la usa din fata, pur si simplu nu aveam cum. Puteam, dar trebuia sa ma imping ca disperatul in calatori, dar am coborat la intoarcere cand nu mai era aglomerat.
De revelion au fost foarte aglomerate si atunci. Din cauza calatorilor care se impingeau in autobuz, usa din fata nu se putea deschide. A trebuit sa vina un politist sa-i convinga pe oameni sa nu se mai impinga pentru a se deschide usa.
Pentru a circula in conditii normale intr-un autobuz/troleibuz ar trebui sa fie maxim 30 de oameni in picioare in autobuz. Cifra 69 reprezinta numarul maxim de oameni (normali) care pot incapea in troleibuz. La cifra asta se poate calatori, dar conditiile nu sunt bune. Dar in Bucuresti calatorii sunt foarte multi, iar cum Ratb-ul cumpara numai troleibuze si autobuze scurte, apare problema aglomeratiei in mijlocul de transport care se poate rezolva doar cu autobuze/troleibuze de mare capacitate (articulate).
Ratb-ul se scuza spunand ca articulatele incurca traficul si se misca incet.
Problema ar fi numarul mare de posesori de autoturisme care se blocheaza in circulatie pe niste strazi neadaptate.
Un autobuz/troleibuz articulat este la fel de usor de controlat in trafic ca unul normal, asta daca ar avea puntea din spate mobila, care i-ar permite sa ia curbele mult mai usor, fara a se indoi foarte tare la curbe si nu necesita unghi mare la inscrierea intr-o curba.
Problema principala ar fi numarul exagerat de autoturisme care incurca strazile prin parcarea necorespunzatoare datorita lipsei locurilor de parcare si a numarului foarte mare de autoturisme care se gasesc in trafic pe strazile neadaptate pentru un numar asa mare de autovehicole.

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 11:25:16    Titlul subiectului: 185244

Se mai produc astazi astfel de troleibuze ? Intreb asta deoarece modelul de autobuz (cu o caroserie identica cu a acestor troleibuze) a fost scos din fabricatie de catre Iveco Bus- ma refer la fostul model de autobuz IRISBUS-CITELIS (scos din fabricatie in 2013).

Iar troleibuze care sa aibă caroseria precum cea a autobuzului Iveco Bus Urbanway nu am vazut!

Asadar care ar fi modelul de troleibuz produs astazi de cei de la Iveco-BUS ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 416
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2016 16:18:20    Titlul subiectului: 185260

Irisbus Citelis nu mai este produs nici sub forma de autobuz nici sub forma de troleibuz.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 20 Mai 2016 11:11:25    Titlul subiectului: 185273

Si atunci cei de la Iveco-Bus mai produc astazi troleibuze ?!

Pe forumul Transira se aminteste de un model de troleibuz articulat Iveco-Crealis-NEO-18, in 2014 trebuind sa fie produse 49 de bucati pentru orasul italian Bologna. Macar acest model mai este produs astazi de cei de la Iveco Bus ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community