Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Modalitati de pacalire a clientilor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 18 Apr 2010 10:55:53    Titlul subiectului: 125967

Iata si cateva exemple concrete de tepe - atentie la taximetristii care stau pe la Gara de Nord, la Aeroport Baneasa, pe la hypermarket-uri... acolo e plin de tepari de-astia:

1. Textul e cica 'Tarif 1 . 3,5 lei' (adica tariful unu - urban - e trei lei jumatate) dar scris astfel incat sa se inteleaga ca e 1.35 lei; numeni nu trece altfel 1 la tarif, se intelege ca tariful afisat e cel urban;

2. O firma intreaga de tepari - Arsenal Taxi - in care tariful pare a fi afisat cinstit dar daca la toata lumea e sub oglinda, la ei e pus mai jos pentru a fi chiar langa I-ul din TAXI - deci daca nu esti atent iarasi citesti 13,5 care il poti interpreta drept 1,35; aici manareala e mai fina;

3. Culmea nesimtirii am rezervat-o pentru final - un tip care evident iese doar ziua, a scris mare tariful de noapte (1.29 lei) si mic cel de zi (3.50 lei) si nici macar nu este taxi (cei de mai sus erau, avand autorizatii de la Primarie); pe portiera din spate are o imitatie a placutei de la Primarie cu titlul 'Bucuresti Tuning'. Nici nu mai spun de lozinca 'Confort si Adrenalina' (!!!) precum si de numarul de telefon inexistent.



a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  271.86 kb
 Vizualizat:  de 12219 ori

a.jpg



b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  261.01 kb
 Vizualizat:  de 12219 ori

b.jpg



p1050499.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.04 MB
 Vizualizat:  de 12219 ori

p1050499.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Apr 2010 14:25:01    Titlul subiectului: 126138

Sergabi28 a scris:
Trucuri ca sa ,,accelereze" taxatorul facute de taximetristi. Aveti grija ca in timpul mersului:
-sa nu fie pornite f des stergatoarele de parbriz
-sa nu se dea basul de la casetofon sau CD-player
-sa nu mearga cu farurile aprinse (bine, asta e lege acum!)
-sa nu porneasca des aeroterma sau aerul conditionat
-sa nu porneasca spalatorul de parbriz f des
-sa nu foloseasca des geamurile electrice
Si multe alte trucuri care va fac sa ,,sara" banutii din buzunare!


Eu de vreo luna sunt taximetrist. Vreau sa spun ca aceste lucruri se faceau pana acum vreo cativa ani. Dar de atunci s-au terminat cu astfel de chestii. Vreau sa adaug la acest comentariu facut de Sergabi28, ca se foloseste un dispozitiv care se numeste " maimutica " si mai da cate un impuls la aparat sa mai sara cu cativa bani, pus undeva la schimbator ( AVETI GRIJA SI UITATI-VA!!! VI SE PARE SUSPECT ANUNTATI AUTORITATILE!!!). Dar cel mai mult se practica cel cu tariful. Exista masini tunarite, care iti ia fata ca sunt frumoase iar pe usa scrie mare 1.39 tarif zi si foarte mic sub 3.5 tarif noapte. Feriti-va de acestea. incercati sa luati taxi la comanda telefonica. Ca asa puteti sa va luati de cel care va plimba prin simplul motiv ca e la comanda.
Aceste aspecte vi le spun, deoarece sunt taximetrist si nu suport ideea de inselaciune, nu de alta dar am patit-o si eu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Apr 2010 14:34:01    Titlul subiectului: 126139

Noi trebuie sa ne scoatem acel timp pierdut. Cum am putea face asta? Plus ca atunci cand te sui intr-un taxi, inseamna ca nu ai de gand sa mergi pe jos sau cu mijlocul de transport in comun, pe care ori il platesti ori nu ( de preferabil sa platesti acea calatorie daca folosesti RATB-ul ). Iar daca ai observat, si ziua si noaptea tot la fel platesti, mai ales ca noapte este foarte liber ( 15 minute din Faur Poarta 4 in Regie ).
Acei banuti pe care tu ii dai atunci cand stationezi, este defapt o plata care o faci ca stai in taxi si il ti ocupat. Wink Nu spun asta ptr ca vreau sa ii ridic in slavi pe taximetristi, doar prin simplul fapt ca asa putem manca si noi o paine la sfarsit de zi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6119
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 11:53:04    Titlul subiectului: 127027

Un reportaj interesant despre "inventivitatea" taximetristilor in inselarea clientilor:

http://observator.antena1.ro/social/Taxi-cu-maimute_9296.html

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 23 Iun 2010 23:03:17    Titlul subiectului: 128865

Iata cazul clasic: neatentia si prosteala pe fata, cu "casa de marcat" in regula. Un cetatean, prin intermediul cotidianului "Viata Libera", ne informeaza despre un episod trist, cu treceri inguste: "Cum e sa ai ghinion".
Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Plimbare_cu_taxiul_de_lux_2.html

"Întrebați cât costă…?!
Plimbare cu taxiul de lux


Dacă doriți să mergeți cu taxiul, înainte să vă urcați întrebați cât costă (aproximativ) până la destinație. Vă dau acest sfat ca să nu pățiți ca mine, în ziua de 16 iunie 2010, ora 18,45.

Veneam de la Comănești cu trenul și obosit după 6 ore de mers, am zis să iau un taxi. Cum era normal am mers la primul staționat, un Mercedes alb GL… EVV.

La plecare a pornit aparatul de marcat. Am ajuns acasă în Țiglina II, pe strada Constructorilor, nr. 10, bl. G2, am scos 10 lei (una sută mii lei vechi) pentru că indiferent de firmă sau oră nu am plătit niciodată mai mult de 8-9 lei.

Am văzut că îmi face semn să mă uit la ceas. Citesc și nu-mi vine să cred - 25 lei (250.000 lei vechi).

M-am uitat la el și i-am spus „de ce atât de mult”, el mi-a răspuns „sunt taxi particular de lux, așa arată ceasul”.

Am încercat să-i dau 12 lei, mi-a aruncat banii. I-am spus să mă ducă înapoi la gară să vin pe jos că nu-i dau mai mult. Am strâns banii că i-a împrăștiat vântul. Am dat să plec, a întors mașina și mi-a cerut banii.

După ce i-am dat banii, a vorbit urât, plecând ca din pușcă. Vecinii care erau din întâmplare afară și au asistat la această „scenă” au rămas stupefiați.

În final se impune o întrebare

Oare nu-i controlează nimeni pe acești indivizi?! Până unde se poate merge cu abuzul „democrației”? Nu e destul ceea ce se întâmplă în țară, în prezent?

De aceea vă sfătuiesc să întrebați înainte de a vă urca într-un taxi cam cât costă, căci altfel o să pățiți ca mine.

De altfel, nu e vorba numai de taxi. La farmacie, la fel, nu au prețurile pe medicamente. După ce solicitați medicamentul, vă uitați pe cutie, care, logic, nu are preț. Și așa constați apoi că nu puteți să-l cumpărați. Am însă impresia că vorbim degeaba.

Semnează: Nicolae Rainea, călător cu taxi de lux"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 23 Iun 2010 23:23:19    Titlul subiectului: 128867

Aici nu e neaparat vorba de pacalirea clientilor ci de prostia celui care s-a urcat in taxi fara sa citeasca tarifele de pe portiera (nu e nici o mentiune in articol ca ar fi facut-o).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 06 Iul 2010 12:34:53    Titlul subiectului: 129554

stfp a scris:
Aici nu e neaparat vorba de pacalirea clientilor

Din pacate, poate din neatentie, calatorul respectiv a fost batjocurit pe nedrept. Zic asta fiindca am fost in gara si am vazut masina respectiva, Mercedes-ul amintit functioneaza in regim de taxi sub simbolul celor de la GT. Adica tarif stabilit, afisat pe portiera.
Prin urmare, n-a fost decat un alt episod mizerabil din "viata de zi" a Galatiului.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Sep 2010 12:22:25    Titlul subiectului: 132813

De obicei nu citez articole mai vechi de 10 zile, articolul peste care am dat este interesant, desi a fost publicat in ziarul Adevarul in luna februarie a acestui an, in care se specifica clar multe tehnici de pacaire a clientilor. Asa ca daca aveti timp liber cateva minute, parerea mea este ca merita sa il cititi in intregime. Articolul se gaseste aici
Citat:
Pirații cu mașini galbene

Autoritățile sunt depășite de taximetriștii-pirat din Capitală care folosesc tot mai multe tertipuri de înșelare a clienților. „Pirații“ sunt acei taximetriști care folosesc toate metodele ilegale pentru a-i jecmăni pe clienți. Companiile de taxi spun că în Capitală sunt concurate de 3.000 de „pirați“.

„Maimuța" este un dispozitiv cât o cutie de chibrituri, legat prin fire între traductorul din bordul mașinii și aparatul de taxare al „piratului". Traductorul este sistemul tehnic care preia mișcarea roților și trimite impulsurile la kilometraj și la aparatul de taxare. În acest lanț se interpune „maimuța", care are rolul de a amplifica impulsurile, mărind artificial numărul de kilometri pe care îi înregistrează taximetrul.
La început, „maimuța" era legată cu un fir care era tras până la schimbătorul de viteze, la claxon sau la ștergătorul de parbriz. Acolo exista un buton ascuns cu care se acționa dispozitivul ilegal. Mai nou, „maimuțele" de ultimă generație sunt acționate electronic, cu ajutorul unei telecomenzi, ca la televizor.


„Maimuța" cu impulsuri

Practic, unui client îi este imposibil să detecteze o „maimuță", aparatul-pirat fiind ascuns în bordul mașinii. Taximetrul nu arată nimic pe afișajul electronic, iar autoritățile nu pot da de dispozitivul ilegal decât dacă demontează mașina.

Doar taximetriștii experimentați știu când acționează „maimuța". E de ajuns ca „piratul" să-ți distragă atenția pentru o secundă. În acel moment apasă telecomanda, iar „maimuța" începe să încarce aparatul de taxare cu impulsuri.

Singura posibilitate pentru a depista un „dispozitiv-pirat" este să te uiți cu foarte mare atenție la taximetru pe toată perioada cursei. „În momentul în care este pornită, „maimuța" începe să alterneze tariful de staționare cu cel de mers. Mai clar, când mașina staționează la un semafor în loc să se afișeze tariful per oră (spre exemplu 16,50 lei) trece pe tariful per kilometru (spre exemplu 1,65 per kilometru).

Fluctuația de tarif înseamnă că „piratul" a apăsat telecomanda secretă, iar „maimuța" deja transmite impulsuri prin care se înregistrează kilometri parcurși falși. Automat se încarcă și bonul, iar pretul cursei creste.

O zonă piratată

Ziarul „Adevărul" a inițiat un experiment în ceea ce privește modul în care acționează un „pirat". Au fost verificate metodele de racolare ale acestuia, modul de acțiune, iar de mașina lui a fost „lipit" un taximetru al unei companii din București. Rezultatul arată cum poți fi jecmănit fără să-ți dai seama.

Miercuri, 27 ianuarie 2010, ora 12.15. În rondul Pieței Romană sunt mai bine de zece taxiuri. Mașinile sunt trase în dispozitiv tip „plasă": prima nu are nici tarif și nici vreun însemn de firmă.

A doua mașină parcă ar fi mai de „firmă": are siglă și un număr de telefon de dispecerat. Probabil că acesta este taxiul cel bun. Numai că sigla este a unei firme necunoscute - Arsenal Taxi - iar la 9373 nici măcar nu se poate face apelul. O a treia încercare: un taximetru care are tariful inscripționat încât ai nevoie de o lupă.

Un „dispozitiv-maimuță“, expus la sediul unei companii de taximetrie cu un text ironic menit să descurajeze angajații în folosirea unor astfel de aparate ilegale

Al patrulea pare mai serios. Are și siglă, și număr de mobil, și tariful afișat, așa cum e legal, să se vadă. Numai că și acesta folosește un truc. Pe ușă scrie „Tarif 1. 3,5 lei". În grabă poți crede că taximetristul ți-ar lua 1,3 lei pe kilometru. Numai că citirea corectă a afișajului este alta: tariful numărul 1 este de 3,5 lei pe kilometru.

Ultimul taximetrist din grupul „piraților" pare a fi în regulă. Are tot ce-i trebuie. Doar autorizația îi lipsește de pe ușă.

Grupul de taximetre este flancat de o mașină de poliție, un WV Vento. Echipajul e liniștit - un polițist e la coadă la patiserie, celălalt citește ziarul, pe scaunul mortului. Taximetriștii ilegali sunt și ei liniștiți -mai bine de jumătate dintre ei au parcat în zona indicatorului cu „staționarea interzisă".

„Unde dorește domnii?"

De undeva, din spatele grupului de „pirați", unul se agită groaznic. Clatină mașina, dă cu farurile și face semne cu mâna. A „mirosit" prada. După ce a reușit să ne capteze atenția, ne invită serviabil în mașină. Are gesturi de valet de hotel de patru stele: zâmbet forțat, gesturi largi și cuvinte mieroase: „Unde dorește domnii?" Rânjește politicos și pleoscăie cu poftă:

„La Gară? Se face!" În loc să pornească pe drumul cel mai scurt, o ia în viteză pe rute ocolitoare. Apoi intră în viteza melcului, cât să prindă cât mai multe semafoare. În timpul ăsta se jelește: de tarif („că a fost șapte'șapte de mii" și a scăzut la treș'cinci), de poliție ("că dau amenzi în draci") și...de „pirați"! „Ăștia din urmă sunt ăi mai răi. Nu au nici stație, nici licență. Îi găsești pe la Otopeni și nici nu au mașini vopsite în galben. Te ia, direct, de la avion", povestește taximetristul.

Același traseu, distanțe diferite

Omul are stație: e una prăfuită, la care nu s-a umblat de mult. Există o explicație: „Eu nu lucrez cu stația. Nu mă interesează. Vine omu', îi zic cât e tariful și, dacă-i convine, se urcă la mine". Interesant este că stația "închisă" nici măcar nu are antenă, deși în legislație se menționează că pentru a funcționa legal, un taximetrist trebuie să fie conectat la un dispecerat.

Așa că domnul Sterian, cu taxiul înmatriculat B. 98.GLI, "respectă legea": colaborează cu o firmă (Arsenal Taxi), are număr de dispecerat (unul care nu există) și deține și stație (de formă, fiindcă nu are la ce să fie conectată). Domnul Sterian își aduce aminte de anii începutului de taximetrie: a dat meseria din fabrică pentru volanul mașinii galbene.

Și a reușit să scoată niscaiva bani. Cât să intre în noua firmă, "asta de-i zice Arsenal și care e nouă pe piață". Cât explică vicisitudinile vieții de taximetrist, cursa ocolește îndeajuns cât să se umfle aparatul.

Ajungem prin Piața Revoluției, trecem de Biserica Luterană și intrăm pe Griviței, unde vânăm vreo două-trei stopuri. Pe aparatul de taxare cifrele tot sar, de la tariful de staționare la cel de mers. Dar sare fin și nu poți să-ți dai seama dacă domnul Sterian are „maimuța" la el. În fața Gării de Nord, chipul taximetristului arată satisfacția unui om împlinit. Are de încasat 14,46 lei. Nu primește bacșiș, iar asta îl înnourează. Pleacă scrâșnind din roți, mestecând cuvinte nu tocmai prietenoase.

Taxiul lui Sterian a fost urmărit pe traseul Piața Romană-Gara de Nord, la o distanță de cinci metri, de un alt taxi al unei companii din București. La verificarea bonurilor fiscale s-a văzut "maimuța": cursa taxată de Sterian acoperă un traseu de 2,5 kilometri.

Celălalt taxi, care venea din spate pe același traseu, înregistrase o distanță de 1,7 kilometri, aproape la jumătate față de cea „maimuțărită" de „piratul" Sterian.

"Eu nu lucrez cu stația. Nu mă interesează. Vine omu', îi zic cât e tariful și, dacă-i convine, se urcă la mine."
Sterian George
taximetrist-pirat

Pentru același traseu, Piața Romană-Gara de Nord, taximetrul-pirat (1) a înregistrat o distanță de 2,592 kilometri, în timp ce taximetrul legal (2) a înregistrat o distanță de 1,712 kilometri

1.000: cifra Primăriei

Conform estimărilor făcute de inspectorii Primăriei Capitalei, în prezent, aproximativ o mie de taximetriști-pirat operează pe piața bucureșteană. Anul trecut, inspectorii municipalității au dat amenzi pentru taximetrie neautorizată de peste 2.700.000 de lei.

Municipalitatea atrage atenția și asupra taximetriei efectuate în București cu autoturisme autorizate în alte județe. Chiar dacă o astfel de practică este ilegală, singura sancțiune care poate fi aplicată este amenda contravențională.

"Cuantumul amenzii, cuprinsă între 1.000 și 5.000 de lei, nu constituie însă un factor de descurajare și, în lipsa altor măsuri, se constată o amplificare a acestui fenomen", se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.

Zonele de risc ale Bucureștiului

„Pirații" din Piața Romana reprezintă deja o breaslă. Deși meseria de bază a acestora este să-i jecmănească pe clienți, toți au autorizație și licențe obținute de la autorități. Toți figurează ca taximetriști independenți pe listele avizelor eliberate de Primăria Capitalei.

Mai grav, așa cum povestesc cei acreditați la companiile mari de taxi, cei de la Biroul de Metrologie al Capitalei - instituția care ar putea depista dispozitive sau aparate care umflă tarifele unui taximetrist - nu prea au mai coborât în stradă de vreo trei ani.

Cu această libertate, pirații s-au constituit deja în clanuri și și-au luat în „proprietate" teritorii cu vad. Astfel, zonele în care ajung străinii de București sunt deja ale piraților: Gara de Nord, Aeroportul Băneasa sau Otopeniul. Centrul Bucureștiului (Piața Romană, Piața Universității - lângă Intercontinental, Piața Unirii - lângă magazin) e acaparat de tâlharii cu licență doar noaptea.

Doar 286 de pirați au fost depistați în 2009

Pirateria în taximetrie este un fenomen recunoscut de autoritățile din București. Poliția Rutieră, Biroul Român de Metrologie Legală și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului confirmă existența taximetriștilor ilegali, dar susțin că, deocamdată, nu există destule mijloace legale pentru eliminarea acestora de pe piață.

Reprezentanții Brigăzii Rutiere au comunicat oficial că, anul trecut, în București, au fost depistați și sancționați 286 de taximetriști-pirat.
Polițiștii au identificat și zonele de risc controlate de taximetriștii-pirat: Gara de Nord, Gara de Est, complexul comercial Europa, complexul comercial Unirii, Aeroportul Băneasa, zona Colentina - Bucur Obor, Bulevardul Iuliu Maniu.

Mai puține date au cei de la Biroul Român de Metrologie Legală. În 2009, potrivit reprezentanților acestei instituții, au fost aplicate 56 de amenzi, în valoare de 56.700 de lei, pentru nerespectarea, de către taximetriști, a legislației metrologice. Conform statisticii, în 2009 a fost depistată o singură «maimuță».

Taxiul-pirat al unei firme inexistente, Perrozzi, nu are plăcuță cu autorizație

Încălcări ale legii taximetriei au fost constatate și de funcționarii Autorității pentru Protecția Consumatorilor: „În 2009, au fost înregistrate aproximativ 500 de sesizări în ceea ce privește serviciile de transport în regim de taxi. Au fost aplicate 119 sancțiuni contravenționale, cuantumul amenzilor ajungând la 32.700 de lei".

De cealaltă parte a baricadei, reprezentanții societății Arsenal ne-au declarat că „firma nu este de taximetrie, ci doar asigură dispeceratul".
Într-adevăr, în București nu există nicio societate Arsenal Taxi, iar firma care apare pe portierele piraților are ca obiect de activitate „telecomunicații prin rețele de cablu".

Societatea Arsenal Logistic Euro Services a fost înființată la sfârșitul lui 2008, iar unul din acționari este Alexandru Enache. Acesta reapare în acționariatul unei alte societăți de taximetrie, Orient Transport Srl. Atât Orient (societatea de taxi) cât și Arsenal Logistic au același sediu social, în București.

Soluții

Potrivit polițiștilor de la Brigada Rutieră, principala problemă în combaterea taximetriei-pirat sunt anumite lacune din legislație. Ei cred că situația s-ar rezolva în momentul în care s-ar introduce măsura de imobilizare a vehiculelor utilizate în activitățile ilegale de transport. În plus, și liberalizarea numărului autorizațiilor de taxi emise ar fi o soluție pentru a combate monopolul pieței.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 03 Sep 2010 15:10:26    Titlul subiectului: 132883

http://ro.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Rainea

Nu era chiar un calator de rand, facand aici referire la calatorul de taxi de lux si sunt convins ca si taximetristul l-a recunoscut Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Dec 2010 21:01:55    Titlul subiectului: 137199

Un alt articol pe aceeasi tema, de unde aflam un lucru nou, constanta K modificata. Articolul se gaseste aici
Citat:
Cum te ard taximetriștii la bani: cu maimuța și constanta K modificată

De cele mai multe ori, bucureștenii care cad pe mâna taximetriștilor necinstiți nici măcar nu bănuiesc că au fost înșelați, dezvăluie pentru B365.ro Călin Lupșa, șeful Biroului Tehnic din Cadrul Brigăzii de Poliție Rutieră a Capitalei.

Taximetriștii bucureșteni care își păcălesc clienții se împart în două categorii. Prima este reprezentată de practicanții de tarife mari, care își camuflează mașinile astfel încât să se asemene cât mai mult cu cele obișnuite. Victimele lor sunt de obicei bucureștenii neatenți și străinii și provincialii care nu cunosc Capitala. A doua categorie cuprinde șoferii care își înșeală clienții cu ajutorul unor dispozitive electronice improvizate, care le permit să umfle prețurile tarifelor într-un mod discret. În multe astfel cazuri, clienții ajung la destinații fără să aibă habar că au fost trași în piept, povestește pentru B365.ro comisarul-șef Călin Lupșa, șeful Biroului Tehnic din Cadrul Brigăzii de Poliție Rutieră a Capitalei.

Potrivit unei hotărâri a Consiliului General al Municipiului București, tariful maxim care poate fi practicat în Capitală este de 3,5 lei pe kilometru. Cu toate astea, criza economică ce a condus la o lipsă acută de clienți a făcut ca majoritatea taxiurilor să ceară 1,39 de lei pe kilometru. În aceste condiții, taximetriștii cu prețuri pipărate au un dezavantaj în fața celorlalți, pe care uneori încearcă să-l depășească printr-un tertip vizual: prețul este afișat pe portiere într-o sintaxă inversată, de tipul ”lei 3,5” în loc de ”3,5 lei”, iar pluralul substantivului ”leu” este scris pe portieră cu majuscule, în așa fel încât ”I”-ul din coadă să aducă cu cifra ”1”, astfel încât clienții neatenți să creadă că este vorba de un tarif de 1,35 de lei pe kilometru în locul celui real, de 3,5 lei.

În aceeași categorie se încadrează și taxiurile înmaticulate în județul Ilfov și care pot transporta clienți în Capitală, fără să intre sub incidența limitei de 3,5 de lei pe kilometru. Acestea practică tarife care ajung și până la 10 lei pe kilometru. ”Taximetriștii cu tarife ridicate stau de obicei la Gara de Nord, la aeroportul Băneasa și în zonele centrale, orientându-se cu predilecție către provinciali și străini”, spune Lupșa, adăugând că atâta timp cât afișează tarifele reale pe portiere se află în legalitate. Singurul lucru pe care îl pot face oamenii pentru a nu se alege cu o gaură în buget este să caște bine ochii înainte de a se urca în mașini.

O altă modalitate de înșelăciune este cea prin modificările artizanale ale aparatelor de taxat. Cea mai utilizată este așa-numita ”maimuță”, un dispozitiv electronic prin care se mărește în mod artificial prețul curselor. ”’Maimuța’ este un dispozitiv electronic relativ simplu, care se cuplează în mod artizanal la instalația electrică a aparatului de taxat și care, prin intermediul unui comutator, introduce impulsuri fictive în aparat”. Dispozitivul este acționat de șofer prin intermediul unui întrerupător care poate fi montat la orice comandă a mașinii: la schimbătorul de viteze, la maneta de semnalizare, la pedale, sub covorașele de cauciuc, etc. Când acest întrerupător este utilizat, aparatul de taxat marchează impulsuri în plus și mărește în mod artificial prețul cursei.

Pentru a nu fi înșelați, bucureștenii ar trebui să fie atenți la afișajul la aparatul de taxat, pentru a sesiza eventualele creșteri artificiale ale tarifului. De asemenea, trebuie să urmărească ce face șoferul cu mâinile. ”În acțiunea organizată de poliție vineri seară, comutatorul era montat la levierul de fază lungă. Când șoferul dădea fază lungă sau flashuri, automat se trimiteau impulsuri la aparatul de taxat”, explică Lupșa, recunoscând însă că ”maimuțele” sunt relativ greu de depistat de către clienți. Cel mai greu de observat sunt cele acționate cu ajutorul unor telecomenzi, care în majoritatea cazurilor arată ca cele folosite pentru deschiderea și închiderea garajelor.

”O altă metodă de furt este modificarea constantei K a aparatului de taxat. Fiecare aparat de taxat legal trebuie să fie calibrat din punct de vedere metrologic. El se calibrează pe tipul de mașină și pe tipul de anvelopă cu care este dotat vehiculul respectiv și are o anumită constantă: la un anumit număr de rotații a anvelopei se parcurge un kilometru standard și pentru acel kilometru este tarifat prețul stabilit și înscris pe avizul metrologic. Dacă această constantă K a aparatului de taxat este modificată în mod artizanal, clientul plătește prețul pentru kilometru la fiecare 800, 600 sau chiar 500 de metri parcurși, în funcție de setările aparatului. Acest lucru se poate dovedi dacă verifici constanta aparatului de marcat fiscal de pe mașină: intri în meniul aparatului și ți-o afișează. O compari apoi cu constanta înscrisă în avizul metrologic și vezi dacă este măsluită sau nu”, spune comisarul-șef.

În teorie, clienții care sesizează nereguli se pot adresa mai multor instituții abilitate să facă controale: Poliția Rutieră, Corpul de Control al Primăriei, Oficiul pentru Protecția Consumatoriului. În realitate însă, taximetriștii necinstiți sunt mult mai greu de prinși. Dacă cineva depune o reclamație, taxi-ul respectiv este chemat pentru control la Poliția Capitalei, însă șoferii au grijă ca între timp să-și pună ”maimuțele” la adăpost.

În cazul înșelăciunilor evidente, când taximetriștii sar calul și abuzează de ”maimuțe”, cea mai la îndemână soluție pentru clienți este să ia cu ei la plecare bonurile fiscale. ”Pe bonul fiscal se regăsesc sumele și numărul de kilometri care au fost parcurși. În cazul înșelăciunilor, aparatul indică curse mai lungi decât cele reale”, spune Lupșa. Astfel, dacă clienții știu că au parcurs o cursă de zece kilometri și bonul indică 20 de kilometri, atunci problema este evidentă. Taximetriștii știu însă asta, astfel că preferă să utilizeze ”maimuțele” în mod discret, umflând cursele cu maximum 30%, pentru a nu da de bănuit. Mai mult, pot chiar să șteargă din memoria fiscală a aparatului ultimele curse făcute, cu ajutorul cuarțurilor de la brichete.

”Dacă se declanșează cuarțul în zona aparatului de taxat, se șterge din memorie ultima înregistrare de pe afișaj, astfel că atunci când se tipărește ultima cursă apare doar suma încasată pentru plecare. Cursa adevărată apare totuși în memoria fiscală, care are însă un regim special. Polițiștii nu pot s-o verifice la controalele pe care le fac. Inspectorii Administrației Fiscale ar putea face astfel de controale, însă statul nu și-a pus încă la punct sistemul de verificare a încasărilor”, dezvăluie Lupșa.

În ciuda tuturor acestor impedimente, taximetriștii sunt prinși din când în când cu maimuța în bord, în cadrul controalelor pe care polițiștii de la Brigada Rutieră a Capitalei le fac în trafic. ”Toate aceste înșelătorii se pedepsesc cu o sancțiune contravențională cuprinsă între 1.000 și 5.000 de lei și confiscarea dispozitivelor. Dacă poate fi dovedit prejudiciul care a fost creat prin folosirea acestora, taximetriștii pot fi acuzați și de evaziune fiscală și înșelăciune prin mijlocare de măsurare, care sunt fapte penale”, expune Lupșa riscurile la care se supun șoferii care umblă cu ”maimuța” pornită și spun că-i aparat de taxat legal.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aditza1999



Data înscrierii: 30/Mai/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2014
Mesaje: 50
Locație: Ploiesti (Malu Rosu)

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2011 21:50:52    Titlul subiectului: 140616

Ai grija cand te urci in taxi - vezi cum poti ajunge sa platesti o suma dubla!

"Ce se intimpla atunci cand romanii nu mai au bani de plimbari la sosea, iar taximetristii duc dorul comenzilor? Nimic bun, pentru ca cei din urma ajung sa isi bata joc de putinii clienti care ii mai cheama la comanda.

Iata cat de eficienta este o instalatie ilegala montata pe schimbatorul de viteze.

''Il tine ascuns pe maneta de viteza, bagat pe interior, pe sub aceasta husa si prins cu scoci. Daca stam de vorba un minut de aici pana la Piata Presei Libere ajunge pana la 14 lei''

Taximetristul recunoaste ca isi fura clientii.

''La o cursa de 15 lei, puneam in plus ..10....2....3 lei"

De departe insa, campionul inselaciunilor este soferul din imagini care a pus la punct un sistem cu telecomanda. Primul depistat pana acum.

Cei care merg des cu taxiul stiu ca au fost pacaliti macar o data. Problema este ca dupa o astfel de cursa dovezile sunt sterse.

Ioana Stancu, purtator de cuvant B.P.R. ''Rugam toti cetatenii ca in cazul in care sesizeaza ca taximetristii au intervenit asupra aparatelor de taxat sa sune de urgenta la 021 9544, sa reclame''

Taximetristii neseriosi isi pierd licenta si risca 5 mii de lei amenda."


Sursa: http://www.crimetime.ro/politie/ai-grija-cand-te-urci-in-taxi-vezi-cum-poti-ajunge-sa-platesti-o-suma-dubla.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2017
Mesaje: 1078
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 07 Mar 2011 19:41:16    Titlul subiectului: 140821

"Datul cu quartul" nu este neaparat o modalitate de stergere a urmelor unei curse smenuite, ci o modalitate de stergere din aparat a unei curse, din motive diverse, care nu tin de exemplul de mai sus.

Am mers insa chiar si la comanda telefonica, cu taxiuri in care soferul se agita, deschidea si inchidea geamul si tot apasa butoane. Uneori am constatat ca suma crestea, dar per ansamblu suma totala nu diferea semnificativ de cea pe care o stiam, fiind vorba de drumuri pe care le faceam des cu taxiul. In cel mai rau caz, o suma mai mare ii diminua lui bacsisul, pentru ca sa spunem ca pentru o cursa de 16,50 lei ii lasam 20, dar daca el se juca cu maimuta si ajungea la 18,50, tot atat lua. Nu as putea spune insa daca intr'adevar diferentele au fost vreodata dela vreun dispozitiv sau dela traficul din oras si opriri prea dese din aceasta cauza.

Nu as putea spune in ce masura piratii actioneaza si la comenzi telefonice. Eu doar asa merg cu taxiul si nu am avut probleme, altele decat cele pe care le-am descris.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2013 11:01:56    Titlul subiectului: 162720

Un nou articol despre cum sunt pacaliti clientii. Metodele de pacalire sunt cele clasice, "maimuta" si "cuartul", se pare ca in acest articol (daca este corect documentat) unii taximetristi "au dat din casa". Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum trăiesc taximetriștii cu 380 de lei pe lună: păcălind clienții cu "maimuță" și "cuart"

Un ;ofer de taxi din București a dezvăluit reporterilor Hotnews cum păcălesc taximetriștii clienții pentru a câștiga mai mult, cu aparate ilegale de tip maimuță și cuart. Conform acestuia, conducerea firmei de taxi cunoaște și încurajează practica acestora, întrucât îi plătește cu doar 380 de lei pe lună.
Marian Popescu (pseudonim) s-a angajat la firma de taxi Cobălcescu. Pentru că primea un salariu mic, bărbatul a fost îndemnat chiar de conducere că „Daca vrei sa castigi bani, stai de vorba cu niste colegi, vezi si tu cum se face." I-au zis ca aproape toti umbla la aparate si fac bani la negru.
„Când am vorbit de angajare, mi-au spus ca trebuie sa aduc 3.600 de lei pe luna, adica 120 de lei pe zi, din care imi dau inapoi bonuri de combustibil de 30 de lei pe zi. M-au lasat cu impresia ca tot ce fac in plus peste planul lunar imi revine mie. Va fi castigul meu. Asta am inteles eu, dar m-am inselat. Mi-au zis ca imi fac contract de munca si am crezut ca tot ce am discutat verbal va fi trecut si in contract. Aici am gresit eu, nu m-am uitat in contract cand l-am semnat", a povestit barbatul pentru Hotnews. "E 803 lei brut", a adăugat acesta, "mi-au spus ca imi dau 380 de lei pe luna, ca nu mai stiu eu ce sume mai opresc ei acolo. Le-am zis ca e prea putin, ca nu se poate trai doar cu atatia bani pe luna. Am discutat si cu conducerea, eram nemultumit. Eu faceam dublu-triplu fata de planul zilnic si mie nu-mi iesea nimic."
Bărbatul a povestit că unul dintre colegii lui i-a explicat că, dacă face ce fac ceilalti, poate castiga si cate 150 de lei pe zi sau mai mult si sa lucreze doar cinci zile pe saptamana. "Altfel nu mai castigi nimic", mi-a spus. L-am intrebat de Politie si mi-a zis sa stau linistit "Totul e aranjat. De la nivel mare".
Practica de care ii vorbea colegul sau se refera la folosirea de aparate de tip maimuță și cuart. Maimuta este un aparat improvizat care este actionat de sofer si, prin impulsuri electrice, mareste artificial suma pe care o afiseaza aparatul de taxat. Cuartul este un dispozitiv luat de la o bricheta electrica sau un aprinzator de aragaz. Impulsul electric al dispozitivului este aplicat la finalul cursei pe aparatul de taxat, iar valoarea cursei este stearsa din memorie, ramanand doar suma de pornire
Dupa doua saptamani de serviciu si nemultumiri manifestate de Marian Popescu, care nu a vrut să recurgă la metode ilegale, compania i-a încetat contractul de munca. Situatia din companie povestita de Marian Popescu a fost confirmata si de un alt sofer din cadrul firmei, unul cu vechime in breasla taximetristilor, insa, contactat de HotNews.ro si confruntat cu informatiile, directorul firmei de taxi Cobalcescu, Nicolae Trusca, a negat vehement orice activitate ilegala a soferilor din companie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alexioanpopa



Data înscrierii: 08/Ian/2012
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 154
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 05 Iun 2014 19:51:25    Titlul subiectului: 173301

stfp a scris:
O firma intreaga de tepari - Arsenal Taxi - in care tariful pare a fi afisat cinstit dar daca la toata lumea e sub oglinda, la ei e pus mai jos pentru a fi chiar langa I-ul din TAXI - deci daca nu esti atent iarasi citesti 13,5 care il poti interpreta drept 1,35; aici manareala e mai fina.
Nu exista virgula/punct, deci se poate intelege 13,5 lei/km, nu si 1,35 lei/km. Vă prezint 3 modele de tepe la tarife (de fiecare data, tariful original e 3,5 lei/km, iar tariful inteles e 1,35 lei/km). Ce ziceti?


14019873492031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.21 kb
 Vizualizat:  de 7480 ori

14019873492031.jpg



_________________
ALEX
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Mai 2016 15:28:21    Titlul subiectului: 185420

Majoritatea taximetristilor au aparate cu care pot marii pretul cursei. Mi s-a intamplat destul de frecvent acest lucru in cursele de la aeroportul Otopeni catre Prelungirea Ghencea, insa norocul meu a fost ca am circulat de foarte multe ori pe acesta ruta, iar costul este undeva la 35 de lei. Am avut o surpriza acum cateva saptamani, pretul era undeva la 70 de lei dupa ce taximetristul a folosit maimuta pentru a marii pretul. L-am lasat pana am ajuns la destinatie iar acolo l-am intrebat daca vrea sa sun Opc-ul sau daca cursa este gratuita. A ales a doua varianta.
_________________
rent a car Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Iun 2016 15:29:06    Titlul subiectului: 185495

Cea mai buna varianta in aceste situatii este sa anuntam imdediat organele competente.
_________________
rent a car Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community