Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 22, 23, 24  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
soulcage



Data înscrierii: 17/Iun/2012
Ultima vizita: 24/Mar/2019
Mesaje: 42
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 17 Iun 2016 23:16:30    Titlul subiectului: 185699

virgilius a scris:
Ceva foarte hazliu si cu o mare doza de adevar ! Va puteti delecta pe http://www.catavencii.ro/bugetul-clujului-electrocutat-si-lovit-de-autobuze/

Nu e nici hazliu si nici f adevarat. Este doar o mizerie de articol...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 23/Feb/2020
Mesaje: 158
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Iun 2016 22:47:42    Titlul subiectului: 185779

http://www.stiridecluj.ro/politic/in-centrul-clujului-apare-o-noua-banda-dedicata-transportului-in-comun-foto-1-1

Primarul Emil Boc a spus că această măsură este una experimentală. ”Vom realiza, în premieră, o bendă dedicată transportului în comun în Piața Ștefan cel Mare, de la strada Traian Mășoiu și până la Calea Dorobanților, pe o distanță de aproximativ 300 de metri și care va avea ca termen de implementare 15 iulie. Repet este cu stadiu experimental, pentru a pregăti și celelalte benzi dedicate pentru transportul în comun pe axa Mănăștur - Mărăști”, a explicat Emil Boc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 19/Ian/2020
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 12 Iul 2016 16:15:17    Titlul subiectului: 185918

http://www.stiridecluj.ro/social/analiza-cat-de-poluat-ar-fi-fost-aerul-in-cluj-daca-nu-aveam-autobuze-electrice-tramvaie-si-troleibuze

"Avânt în vedere acest context, în 2016, CTP va achizitiona 10 troleibuze noi articulate, urmând ca anul viitor să mai cumpere încă 10. În acelasi timp, în perioada 2016-2019, Primăria si CTP vor achizitiona 30 de autobuze electrice si 17 tramvaie, pentru care sunt asigurate si fondurile necesare."

Nu era vorba de 12 troleibuze anul acesta,8 anul viitor?
Si din cate vad in articol s-a renuntat la cele 50 de autobuze diesel si s-au mai adaugat 10 tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 23/Feb/2020
Mesaje: 158
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Iul 2016 21:13:23    Titlul subiectului: 185920

" Potrivit datelor impresionante din acest document, dacă transportul public din Cluj-Napoca s-ar fi realizat doar cu autobuze diesel, cele 350 de mijloace de transport public necesare ar fi poluat în fiecare zi aerul respirabil al Clujului cu peste 52 de tone (t) de substante toxice, ajungându-se lunar la un bilant socant: 1564 t de noxe. "

Interesant ar fii sa specifice si cat e nivelul de noxe total pe traficul din Cluj-Napoca ca sa vedem cat de mult conteaza sau e nesemnificativ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 19/Feb/2020
Mesaje: 1273
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 13 Iul 2016 17:47:53    Titlul subiectului: 185925

Cei de la BERD au venit in control la Cluj pentru a vedea daca CTP e eligibila pentru imprumutul de 20 de milioane de euro pentru cele 50 de autobuze noi si 7 tramavaie noi.
[url] http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/berd-in-inspectie-la-ctp-rezista-compania-miza-20-de-milioane-de-euro--148922.html [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 16 Aug 2016 18:43:16    Titlul subiectului: 186176

Volvo a scris:
Cei de la BERD au venit in control la Cluj pentru a vedea daca CTP e eligibila pentru imprumutul de 20 de milioane de euro pentru cele 50 de autobuze noi si 7 tramavaie noi.


Stie cineva daca CTP s-a calificat pentru acest credit? Nu am gasit nicaieri in presa informatii noi despre acest subiect, nu s-a scris nicaieri care a fost rezultatul verificarilor si al evaluarile inspectorilor BERD.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 19/Feb/2020
Mesaje: 1273
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 19 Aug 2016 09:34:54    Titlul subiectului: 186197

Este un autobuz electric Modulo Medio produs în Ungaria de catre cei de la Evopro și a fost adus la Cluj după ce a fost testat în mai multe țări din lume.
[url] http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Ocolul+Pamantului+cu+autobuzul+electric [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 23 Aug 2016 18:51:01    Titlul subiectului: 186211

Se pare ca directorul CTP si-a pierdut de tot simtul realitatii. Mai nou se lauda ca toate mijloacele de transport in comun sunt dotate cu aer conditionat. Oare pana unde mai poate denatura adevarul?

http://www.stiridecluj.ro/politic/conducerea-ctp-sustine-ca-este-aer-conditionat-in-toate-mijloacele-de-transport-in-comun-din-cluj-napoca


Conducerea CTP susține că este aer condiționat în toate mijloacele de transport în comun din Cluj-Napoca

Directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, Liviu Neag, susține că este aer condiționat în toate mijloacele de transport în comun.

Neag a fost întrebat online de un clujean de ce nu funcționează aerul condiționat în toate mijloacele de transport în comun, dar directorul CTP Cluj a spus că acest lucru este imposibil: ”Când sunt 23 de grade, se declanșează automat aerul condiționat.

Aveam problema asta în trecut, când unii dintre șoferi nu deschideau aerul condiționat. Acum avem un sistem automat și dacă cineva își permite să oprească aerul condiționat, se activează automat și suntem avertizați. Apoi vedem punctual cine e de vină”, a explicat Liviu Neag.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 23/Feb/2020
Mesaje: 251
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 23 Aug 2016 23:41:54    Titlul subiectului: 186213

Mă gândesc că e clar pentru toată lumea că se referă la acele autobuze care sunt dotate cu aer condiționat. Discuția a avut loc pe pagina de Facebook a lui Emil Boc, unde a fost invitat Neag. Un clujean a întrebat cum e treaba cu aerul condiționat, de ce nu funcționează în toate mijloacele, iar răspunsul directorului CTP a fost cel din articol. Nu contest veridicitatea afirmației cum că aerul condiționat se declanșează automat, că nu știu. Dar titlul articolului, precum și afirmația lui Ed cum că „directorul CTP a susținut că e aer condiționat în toate mijloacele de transport” sunt complet false. Declarația a fost complet scoasă din context. E ca și cum m-ar întreba cineva ce părere am de merele de pe masă, eu aș zice că sunt acre al naibii iar lumea ar înțelege că eu consider toate merele ca fiind acre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 24 Aug 2016 13:21:39    Titlul subiectului: 186217

BusFan a scris:
Dar titlul articolului, precum și afirmația lui Ed cum că „directorul CTP a susținut că e aer condiționat în toate mijloacele de transport” sunt complet false.


Eu zic sa mai citesti o data articolul inainte sa ma acuzi ca afirm lucruri false. In plus, nu am de unde sa stiu cand si ce a vorbit Neag pe pagina de FB a lui Boc. Chiar nu stau sa urmaresc paginile de FB ale politicienilor. Sunt satul de manipularile si ineptiile "alesilor nostri", indiferent de culoarea lor politica. Tot ce am spus (scris) a fost legat de ceea ce a aparut in articol. Iar la ce afirmatii a facut directorul CTP de-a lungul timpului, chiar nu m-as mira sa fi spus si ca toate mijloacele de transport in comun au aer conditionat. E suficient sa citesti declaratiile lui din presa si iti poti face o idee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 24 Aug 2016 17:38:46    Titlul subiectului: 186222

Vesti bune de la CTP. Directorul companiei anunta ca in curand va demara licitatia pentru 50 de autobuze noi si ca in cel mult 10 zile vor ajunge la Cluj inca 3 troleibuze.


http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/vine-a-doua-transa-de-troleibuze-cand-se-lanseaza-licitatia-pentru-50-de-autobuze--150201.html

Vine a doua tranșă de troleibuze. Când se lansează licitația pentru 50 de autobuze

Compania de Transport Public (CTP) își înnoiește parcul auto aproape de la lună la lună. Directorul CTP, Liviu Neag, a anunțat că în următoarele zile sunt așteptate la Cluj trei troleibuze noi. Acestea fac parte din contractul-cadru încheiat cu Astra Vagoane Călători Arad, prin care urmează să fie livrate 20 de astfel de troleibuze. Până acum, la Cluj a venit unul singur.

„Până la finalul lunii sau, în cel mult zece zile, avem promisă a doua livrare de troleibuze, trei la număr. Vestea bună este că până la finalul anului vom avea deja 14 dintre cele 20 de troleibuze la Cluj. Avem fondurile necesare pentru a le achiziționa. Oricum, plata se face la termen de 60 de zile, așa că s-ar putea să plătim unele dintre troleibuze abia în ianuarie sau februarie", a declarat Neag, pentru ZIUA de CLUJ.

Troleibuzul care a sosit deja este dat în exploatare, iar Liviu Neag spune că șoferul și mecanicii s-au obișnuit deja cu particularitățile acestuia.

Astra Vagoane Călători este singurul producător de troleibuze din țară. Licitația a avut loc în toamna anului trecut, iar oferta arădenilor a fost mai mică decât cea estimată de CTP pentru cumpărarea troleibuzelor: 42 de milioane de lei, față de 55,8 milioane. Pentru atribuire se mai înscriseseră doi participanți: cehii de la SOR și Skoda.

Criteriile de atribuire la licitație au fost: 70% prețul ofertei, 8% capacitatea de transport, 8% consumul specific de energie, 4% valoarea raportului masă utilă/masă maximă admisă, iar perioada de garanție acordată de 10%.

Pe de altă parte, Liviu Neag a dezvăluit că negocierile cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) sunt avansate. CTP dorește să facă o mișcare extrem de curajoasă: să ia un credit de 20 de milioane de euro pentru a cumpăra 50 de autobuze și 7 tramvaie noi. „Lucrăm cu BERD pe două planuri. Ei ne analizează societatea, din punct de vedere juridic și economic, dar și-au dat seama probabil că suntem o companie solidă, așa că în paralel lucrăm deja împreună la caietul de sarcini pentru licitație. Estimez că în luna septembrie vom publica anunțul de concurs pe site-ul specializat SEAP și că la finalul lunii octombrie am putea avea deja licitația", a spus Neag. Acesta a precizat că ratele pe care CTP ar urma să le achite către BERD, pe durata derulării contractului, vor putea fi achitate aproape integral din taxa specială pe bilete. Din 2014, în urma unei decizii a Consiliul Local Cluj, CTP a instituit o taxă specială de 6,65% din prețul biletului, tocmai pentru a putea înnoi parcul de vehicule al companiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 23/Feb/2020
Mesaje: 251
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 24 Aug 2016 22:32:57    Titlul subiectului: 186225

Ed a scris:
BusFan a scris:
Dar titlul articolului, precum și afirmația lui Ed cum că „directorul CTP a susținut că e aer condiționat în toate mijloacele de transport” sunt complet false.


Eu zic sa mai citesti o data articolul inainte sa ma acuzi ca afirm lucruri false. In plus, nu am de unde sa stiu cand si ce a vorbit Neag pe pagina de FB a lui Boc. Chiar nu stau sa urmaresc paginile de FB ale politicienilor. Sunt satul de manipularile si ineptiile "alesilor nostri", indiferent de culoarea lor politica. Tot ce am spus (scris) a fost legat de ceea ce a aparut in articol. Iar la ce afirmatii a facut directorul CTP de-a lungul timpului, chiar nu m-as mira sa fi spus si ca toate mijloacele de transport in comun au aer conditionat. E suficient sa citesti declaratiile lui din presa si iti poti face o idee.

Nicio problemă, defapt mesajul nu era o acuză la adresa ta. Tu ai citat din articol, n-aveai de unde să știi dacă e adevărat ce se scrie acolo. Cred că e timpul să fim sătui și de manipulările și inepțiile UNOR ziare la fel cum ar trebui să fim sătui de inepțiile acelor politicieni care se ocupă de lansarea unor inepții. Știu că Neag spune și baliverne prin presă, dar nu a fost cazul de data asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 24 Aug 2016 23:45:26    Titlul subiectului: 186227

BusFan a scris:
Cred că e timpul să fim sătui și de manipulările și inepțiile UNOR ziare la fel cum ar trebui să fim sătui de inepțiile acelor politicieni care se ocupă de lansarea unor inepții.


Sunt de acord cu tine. Stiu ca presa e tabloidizata si cauta sa inventeze de multe ori subiecte si atunci cand ele nu exista. Din pacate e greu sa gasim surse sau macar o sursa de informare 100% credibile/credibila. Ramane, totusi, intrebarea de unde ne putem informa corect. Poate ca sunt naiv, dar probabil ca o cale de a realiza asta ar fi ca cei care suntem interesati sa incercam sa ne organizam si sa gasim o cale de a comunica si cu cei de la CTP, fara sa ne oprim la comunicatele lor autolaudative formulate in limbaj de lemn, dar si fara sa luam de bun tot ce "coace" presa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 19/Feb/2020
Mesaje: 1273
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 25 Aug 2016 10:46:24    Titlul subiectului: 186233

In weekend se pare ca vor fi ceva lucrari de mentenanta la calea de rulare a tramvaielor, iar pe 100 si 101 vor circula autobuze.
[url] http://www.stiridecluj.ro/social/ctp-cluj-sisteaza-activitatea-tramvaielor-in-weekend-vezi-cu-ce-se-va-circula-1 [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 19/Ian/2020
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 30 Sep 2016 14:43:05    Titlul subiectului: 186632

http://cluju.ro/inedit-un-autobuz-in-care-vor-fi-oferite-carti-de-citit-va-circula-in-cluj-napoca-pe-linia-24b-timp-de-doua-saptamani/

Stie cineva despre ce autobuz e vorba?
L-am vazut intr-o zi pe Motilor,era un Renault Agora L,insa nu am putut sa-i vad numarul de parc deoarece era acoperit peste tot cu reclama FICT.
Cineva mi-a spus ca e vorba despre 468 dar nu e 100% sigur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 19/Feb/2020
Mesaje: 1273
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 30 Sep 2016 14:46:27    Titlul subiectului: 186633

Da este vorba de 468.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 04 Oct 2016 22:29:15    Titlul subiectului: 186664

http://www.ziardecluj.ro/abonatii-ctp-care-au-carduri-incurcati-de-vandali-si-defectiuni

Abonații CTP care au carduri, încurcați de vandali și defecțiuni

Compania de Transport Călători încearcă să facă față numărului mare de persoane care circulă cu mijloacele de transport în comun, însă, pe lângă neajunsurile care țin de companie, apar și altele, cauzate de nesimțire, teribilism, alcool sau rea-voință.

Posesorii de carduri, nominale sau nenominale, își pot încărca de la terminalele din stații biletele sau abonamentele. Însă aceste terminale sunt frecvent nefuncționale, parțial sau total, ori acceptă selectiv plata (unele nu acceptă bancnote, altele nu acceptă carduri), ori pur și simplu sunt vandalizate. În momentul de față, 5 stații nu funcționează.
Problema este că, dacă nu își pot încarcă aceste carduri, posesorii lor pot fi amendați de controlori sau pot fi nevoiți să își ia bilete la suprapreț.
"Am încercat duminică să îmi pun niște drumuri pe card. Nu mai aveam. Și nu am putut, pentru că nu funcționa aparatul. M-am suit în troleu așa, cu inima strânsă. Dacă venea controlul, eu ce făceam? Le spuneam că nu le merge aparatul? Râdeau de mine și cu zâmbetul pe bune mă ușurau de 35 de lei", povestește un abonat CTP.
Cititoarele de carduri din mijloacele de transport se defectează frecvent. Am făcut o solicitare, în acest sens, și am aflat că, în date de 26 septembrie, de exemplu, au fost raportate 94 mijloace de transport care prezentau defecte la sistemul de validare electronic. Dintre acestea, 16 aveau o eroare la computerul de bord care afecta toate validatoarele în timp ce 78 aveau un singur validator defect, celelalte validatoare fiind funcționale.
Principalele defecte care apar în sistemul de validare sunt:
Validatorul nu trage biletul pentru a-l valida ( 63 defecte)
Validatorul nu validează cardul ( 16 defecte)
Alte tipuri de defecțiuni ( 15 defecte) cum ar fi: ora este eronată, validatorul este oprit, nu afișează linia, nu are sunet, touchscreen nefuncțional, software neactualizat.
"Pentru identificarea și remedierea defecțiunilor apărute se fac verificări la capăt de linie, se curată fantele pentru bilete și se elimina resturile de hârtie, alte obiecte și praful. Se verifică conexiunile cititoarelor de carduri și se actualizează versiunile de soft. Se contactează furnizorul sistemului pentru defectele în garanție.
Datorită exploatării intense defectele vor apărea permanent, CTP încercând în această perioada să îmbunătățească timpul de remediere al lor", ne informează reprezentanții companiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 23/Feb/2020
Mesaje: 729
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 05 Oct 2016 19:51:33    Titlul subiectului: 186670

Datorită folosirii intense a sistemului Smile)

Un sistem care nu a mers bine din prima zi, iar după aproximativ 2 ani nu merge decât anevoios. Pe când vor scoate caseriile sistemul va fi pe butuci Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 19/Ian/2020
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 14 Oct 2016 16:20:40    Titlul subiectului: 186789

http://incont.stirileprotv.ro/companii/grupul-american-greenbrier-preia-producatorul-de-vagoane-astra-intr-o-tranzactie-de-60-milioane-de-euro.html

"Grupul american Greenbrier, furnizor de echipamente si servicii in industria feroviara, a anuntat fuziunea cu Astra Rail, care detine fabricile de vagoane de la Arad, Caracal si Turnu Severin, in cadrul unei tranzactii de 60 de milioane de euro."

"Potrivit unui comunicat publicat pe Nasdaq, Greenbrier va detine 75% din noua companie va plati 30 de milioane de euro, la semnarea contractului si 30 de milioane, la 12 luni de la incheierea intelegerii.
Noua companie, care se va numi Greenbrier-Astra Rail, cu sediul central in Olanda, va avea sase unitati de productie in Romania si in Polonia, unde vor lucra aproximativ 4.000 de angajati.
Omul de afaceri german, Thomas Manns, care a preluat fabricile de vagoane ale antreprenorului Cristian Burci in urma cu patru ani, va detine 25% din Greenbrier-Astra Rail, va fi presedintele Consilului de supraveghere al companiei si se va ocupa de operatiunile comerciale ale acesteia."

Sunt curios ce se va intampla cu productia de troleibuze si autobuze electrice...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Feb/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Oct 2016 16:35:18    Titlul subiectului: 186790

Care e legatura?!

Vezi https://ro.wikipedia.org/wiki/Astra_Vagoane_Arad si https://ro.wikipedia.org/wiki/Astra_Vagoane_C%C4%83l%C4%83tori!

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 19/Ian/2020
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 14 Oct 2016 17:10:39    Titlul subiectului: 186791

Hopa.
Greseala mea! Numele foarte asemanator m-a indus in eroare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2016 19:59:23    Titlul subiectului: 187038

Un articol interesant despre investitiile in noi mijloace de transport in comun

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/etapa-mov-37-de-milioane-de-euro-pentru-mobilitatea-urbana-a-clujului--152389.html

„Etapa mov". 37 de milioane de euro pentru mobilitatea urbană a Clujului

Cum ar putea să aibă Clujul, până în 2020, aproape 200 de mijloace de transport mov.

Clujul face eforturi pentru un transport public mai performant. Directorul Agenției de Dezvoltare Metropolitană, Zoltan Coraian, a explicat la Realitatea FM care sunt prioritățile polului de creștere Cluj, din punct de vedere al mobilității urbane, pentru exercițiul bugetar 2014-2020 al Uniunii Europene.

Câteva dintre cele mai importante obiective, culese din Planul de mobilitate urbană durabilă (realizat anul trecut de o compania britanică, cu bani de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare), țin direct de modernizarea serviciilor oferite de Compania de Transport Public (CTP): extinderea parcului auto, înnoirea liniilor de alimentare pentru troleibuze și tramvaie, un acces mai bun la mijloacele de transport în comun.

"Polul de creștere ale la dispoziție 37 de milioane de euro până în 2020, pe Axa 4.1, <Promovarea>. În 31 decembrie 2019 se va face o reevaluare a proiectelor, iar orașele reședință de județ care nu au cheltuit banii îi pierd, iar aceștia se redistribuie. Noi avem proiectele pregătite și așteptăm ghidurile de la minister, care ar fi trebuit să apară încă de anul trecut", a spus Coraian.

Potrivit șefului Asociației de Dezvoltare Metropolitană, Clujul vrea bani europeni ca să cumpere 12 tramvaie, 15 troleibuze și 20 de autobuze electrice.

Achiziția acestor mijloace de transport ar putea fi considerată ultimul pas dintr-o primă etapă de înnoire a parcului auto al CTP, pe care o putem numi „etapa mov". S-a început timid, cu un contract-cadru pentru 12 tramvaie, din care s-au cumpărat doar 4, în 2012. Apoi s-au luat 40 de autobuze articulate, care au sosit în 2014, urmate, în 2015, de 10 alte autobuze nearticulate. Și depoul de trleibuze se înnoiește: până în vara anului viitor, ar urma să avem 20 de troleibuze noi; primele au sosit din iulie la Cluj, dar momentan nu se află pe traseu. Acestea se adaugă celor 10 troleibuze noi achiziționate în 2013 (acestea nu au fost însă vopsite mov). În pregătire se află și o licitație pentru 10 autobuze electrice, finanțate de Guvernul Elveției, iar un acord cu BERD, care se negociază intens anul acesta, ar urma să mai aducă la Cluj 20 de milioane de euro, adică 50 de autobuze articulate și 7 tramvaie.

Și acum aritmetică. Adunând toate aceste mijloace de transport, constatăm că locuitorii Clujului ar beneficia de aproape 200 de noi vehicule, dotate la standarde moderne. Mai exact, 198. Dacă tot le cere clujenilor să lase mașinile personale acasă, municipalitatea și compania de transport încearcă să ofere și condiții de confort. Gata cu perioada "Saviem", ne aflăm în "etapa mov".

280

este numărul aproximativ de mijloace de transport al CTP care circulă în același timp la Cluj și în zona metropolitană, la orele de vârf.

Zoltan Coraian a declarat că se gândesc și soluții pentru ca viteza medie a transportului public să crească. În acest moment, aceasta se învârte în jurul a 14-15 kilometri pe oră. Cea mai importantă soluție este banda dedicată autobuzelor, pentru care se caută soluții. O alta, cu costuri mai mari și impact mai mic, este înnoirea liniilor de alimentare a troleibuzelor și tramvaielor. „Troleibuzele trebuie să încetinească la macaz, iar asta înseamnă de multe ori să rateze <unda>", a spus Coraian, care a menționat însă că viteza medie de deplasare a troleibuzelor va crește doar cu cel mult 2 kilometri pe oră.

Reorganizarea stațiilor pentru mijloacele de transport în comun este un alt obiectiv. „Distanța maximă din orice punct al Clujului către o stație de transport public ar trebui să fie de cel mult 500 de metri. Practica ne arată că, dacă este mai mare această distanță, omul preferă să folosească mașina personală. Din păcate, există zone care nu sunt deservite optim și vă dau un exemplu, strada Mehedinți. Acolo, găsirea unei soluții este foarte dificilă, iar introducerea mijloacelor de transport în comun ar trebui să urmeze după etapa rezolvării parcărilor pentru cei care își lasă mașinile de o parte și de alta a străzii", a afirmat directorul Asociației de Dezvoltare Metropolitană.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 19/Ian/2020
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2016 17:47:30    Titlul subiectului: 187071

http://www.stiridecluj.ro/politic/ctp-cluj-pune-in-functiune-6-noi-troleibuze-in-valoare-de-peste-500-000-euro-fiecare-de-ce-dotari-dispun

"Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță că vor pune în circulație, începând de marți, 8 noiembrie, șase noi troleibuze articulate, marca Iveco Astra Town118, ale căror performanțe tehnico-economice, precum și dotările acestora, sunt la cel mai înalt nivel posibil, existent acum în Uniunea Europeană. "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 23/Feb/2020
Mesaje: 729
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 21 Noi 2016 22:23:43    Titlul subiectului: 187194

Știe cineva ceva despre licitația pentru autobuzele electrice? Din ce îmi aduc aminte cam în perioada aceasta trebuia să avem un câștigător nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2016 12:15:17    Titlul subiectului: 187493

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/a-picat-contractul-ctp---berd-cu-ce-bani-isi-cumpara-compania-autobuze-si-tramvaie--153859.html

A picat contractul CTP - BERD. Cu ce bani își cumpără compania autobuze și tramvaie

Compania de Transport Public a anunțat în primăvară că dorește să încheie un contract de împrumut cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, dar finalmente cele două părți nu s-au înțeles.

Compania de Transport Public (CTP) dorește să își înnoiască parcul auto și a decis, încă de la începutul acestui an, să contracteze un credit de 20 de milioane de euro pe zece ani. Partenerul anunțat a fost Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), dar după audituri ale băncii și negocieri îndelungate, contractul nu s-a mai semnat. În aceste condiții, CTP a organizat o licitație și a semnat, săptămâna trecută, un contract de împrumut cu o bancă comercială. Suma pe care urmează să o primească societatea și perioada de rambursare este aceeași. Creditul este garantat de Primăria Cluj-Napoca, acționarul majoritar al companiei de transport.

50

de autobuze diesel scurte și șase garnituri de tramvai dorește să cumpere CTP, cu banii obținuți din acest credit.

„Am estimat că atâtea autobuze și tramvaie vom putea cumpăra, depinde de prețul cu care vor veni firmele la licitație", a spus directorul CTP, Liviu Neag.

Neag a spus că, de aici înainte, lucrurile se vor mișca rapid. Documentele pentru licitație vor fi trimise încă de anul acesta la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, pentru eventuale precizări sau obiecții, apoi, în ianuarie, anunțul va fi publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, unde va sta 30 de zile. "Estimez că în 15-20 ianuarie vom declanșa licitația, iar în 15-20 februarie vom anunța câștigătorul. Sper ca la final de august, început de septembrie, să avem deja primele mijloace de transport noi, cumpărate cu acest credit, să circule pe străzile orașului", a menționat directorul CTP.

După ce ani la rând a achiziționat numai mijloace de transport second-hand, CTP, fosta RATUC, împreună cu Primpria, a început să cumpere din 2011 și vehicule noi. Așa a apărut „etapa mov", din care fac parte 4 tramvaie, 50 de autobuze și, deocamdată, 12 troleibuze, dintr-un contract-cadru cu Astra Vagoane Călători Arad, care va aduce în total 20 de troleibuze la Cluj.

DECLARAȚIE
„Condițiile oferite de cei de la BERD nu ne-au convenit. Ne-au făcut o ofertă, nu ne-a plăcut și am refuzat-o, apoi încă una, revizuită, dar nici aceea nu ne-a plăcut. Așa am decis să ne îndreptăm către o bancă comercială, care ne-a oferit condiții mai bune"
Liviu Neag, director CTP Cluj
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 22, 23, 24  Următoare
Pagina 18 din 24

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community