Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele electrice Solaris ale C.T.P. Cluj
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2012 18:47:24    Titlul subiectului: Autobuzele electrice Solaris ale C.T.P. Cluj 161319

http://citynews.ro/eveniment/clujul-va-avea-cinci-autobuze-electrice-din-2013-1229658

"Clujul va avea, începând de anul viitor, cinci autobuze electrice. Anunțul a fost făcut de directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători, Liviu Neag, la Transilvania L!VE. Acesta a declarat că măsura face parte dintr-un program european de modernizare a transportului public din oraș.

"Noi suntem parte dintr-un parteneriat româno-elvețian, în care Clujul va beneficia în premieră națională de cinci autobuze electrice și credem noi că acest proiect se va finaliza până la sfârșitul anului 2013", a declarat Liviu Neag.

Introducerea autobuzelor electrice în transportul public face parte dintr-o tendință ce se regăsește în întreaga Uniune Europeană.

"La nivel mondial, la nivel european în special, se fac puternice progrese tehnice în ce privește reducerea gradului de poluare și binențeles înlocuirea transportului cu combustibilului clasic motorina, pe care o cunoaștem, cu transport electric", a completat directorul RATUC.

Neag a reamintit și că municipiul Cluj-Napoca va beneficia și anul viitor și de noi tramvaie poloneze. Numărul acestora va fi stabilit de către Consiliul Local.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 03 Ian 2013 10:23:07    Titlul subiectului: Autobuze electrice la Cluj, in premiera nationala ? 161406

Conform unor stiri publicate pe mai multe site-uri, tovarasul primar al Clujului, Emil Boc, ar fi declarat ca municipiul Cluj-Napoca va beneficia de 5 autobuze electrice, primele autobuze electrice din tara.

Desigur, investitiile in mijloace de transport ecologice sunt un lucru bun in sine, insa ma tem ca prostanacii astia politici din Romania vor cumpara in mod arbitrar vehicule cu tehnologii destul de avansate si sensibile la proasta intretinere si explotare, fara o viziune generala, concreta si coerenta despre dezvoltarea unui anumit tip de sistem de transport, ceea ce va produce mari probleme in exploatare din cauza lipsei sau a preturilor pieselor, dar si din cauza lipsei unui personal specializat si pasionat de ceea ce face.

Ma rog, pana una-alta, sa vedem daca se concretizeaza ceva sau era un misto de facebook... Rolling Eyes

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/fotoclujul-primele-autobuze-electrice-tara-1_50e43c9a596d720091628c3c/index.html

"Clujul va avea primele autobuze electrice din țară
2 ianuarie 2013

de
Florina Pop

Pe străzile orașului Cluj-Napoca vor circula, în 2013, primele autobuze electrice din țară. Cinci la număr, anunță primarul Clujului, Emil Boc, pe pagina sade Facebook.

Primăria Cluj-Napoca este parteneră într-un program româno-elvețian de îmbunătățire a mediului înconjurător.

„ Fondurile accesate prin program vor putea fi folosite pentru investiții în reabilitarea termică a unor clădiri din patrimoniul municipalității, școli, grădinițe sau reabilitarea stațiilor de transport în comun. Pentru început, clujenii vor beneficia de 5 autobuze electrice in cursul anului 2013!“, anunță primarul Emil Boc pe pagina sa de Facebook, unde este foarte activ."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2013 22:19:23    Titlul subiectului: 169784

Stie cineva mai multe detalii despre ceea ce apare pe site-ul de achizitii publice, respectiv:

"Servicii de proiectare si consultanta tehnica privind inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare din cadrul programului de cooperare Elvetiano-Roman , Obiectivul 1 al ariei de concentrare tematica 4 ”Imbunatatirea mediului inconjurator“, un management durabil al energiei"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2016 17:40:10    Titlul subiectului: 184365

A demarat licitația pentru autobuzele electrice.
http://www.stiridecluj.ro/politic/cluj-a-pornit-licitatia-pentru-cumpararea-de-autobuze-electrice

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2016 18:55:59    Titlul subiectului: 184368

Care este data limită pentru depunerea ofertelor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2016 16:43:01    Titlul subiectului: 185068

1 iulie. Cel putin asta se spune in acest articol:

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/cand-va-avea-loc-licitatia-pentru-autobuzele-electrice--147180.html

"Când va avea loc licitația pentru autobuzele electrice

Licitația pentru autobuzele electrice este în valoare de peste 7 milioane de lei, fără TVA. 85% din bani vin de la Guvernul Elveției. Compania de Transport Public s-a gândit la o soluție „de avarie" după epuizarea bateriilor. Până în 2020, Primăria Cluj ar mai putea cumpăra zece autobuze.

Primăria clujeană a publicat pe Sistem electronic de achiziții publice (SEAP) anunțul pentru licitația prin care dorește să cumpere autobuze electrice. Anunțul trebuie să stea 45 de zile pe website-ul SEAP. Valoarea totală a contractului este de 7.241.776 de lei fără TVA. 85% din bani vin din fonduri elvețiene.

Calendarul licitației
1 iulie, ora 16 - data limită pentru depunerea ofertelor
7 iulie, ora 18 - deschiderea ofertelor

De data aceasta, câștigătorul nu va fi desemnat pe criteriul prețului cel mai mic, ci se va ține cont de mai multe elemente și se va realiza un punctaj.

Punctaj:
40% prețul ofertei
14% perioada de garanție
12% raportul dintre masa utilă și masa totală
12% capacitatea de transport
12% consumul specific de energie electrică
10% durata de viață a bateriilor

Contractul-cadru pentru furnizare se întinde pe durata a 36 de luni de la data atribuirii. „Este durata maximă prevăzută de lege, dar de regulă producătorii livrează mașinile într-un orizont de 6-10 luni", a spus Liviu Neag, directorul CTP.

Autobuzele vor avea circa 12 metri lungime și nu vor fi articulate. Clujul va fi primul oraș din țară care va deține astfel de mijloace de transport în comun. Până acum, la București și Alba Iulia au circulat temporar autobuze electrice aduse de un producător pentru a fi mediatizate.

„Trebuie să aibă dotări full din punct de vedere al confortului și comunicării cu călătorul: podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilități, camere video interioare și exterioare, computer de bord, sistem electronic de numărare a călătorilor, aer condiționat. Din punct de vedere al încărcării cu energie, am preferat autobuze cu mai puține baterii, care să nu reducă din numărul de locuri pentru călători. Autonomia va fi de 70 de kilometri", a explicat Liviu Neag. Acesta afirmă că strategia municipalității ar fi ca, în etapa 2017-2020, să mai încerce cumpărarea a zece autobuze electrice, pe fonduri europene. „În planul de mobilitate urbană este prinsă, pe lângă extinderea liniei de tramvai în Florești și cumpărarea unor troleibuze noi, achiziționarea a încă zece autobuze electrice", a detaliat șeful CTP.

Eco-busurile vor fi deservite de cinci stații de încărcare, trei în care bateriile se vor umple rapid, între 5 și 10 minute, și două unde vor primi energie lent, în opt ore. Pentru acestea se va organiza o altă licitație. Inițial se anunțase că vor fi trei stații de încărcare lentă, dintre care două la capetele liniei 30 și una în depoul de reparații, la capătul liniei 3, precum și 11 stații de încărcare rapidă, câte cinci la fiecare capăt al liniei 30 și una la depoul de reparații.

„Nu știm exact câte cicluri de încărcare suportă aceste baterii, dar ne așteptăm ca durata de viață a primului set de baterii să fie de 4-5 ani. După ce nu vor mai funcționa, ne-am gândit la o soluție de avarie: autobuzele să aibă posibilitatea să circule pe liniile de troleibuz, cu ajutorul unui telescop", a subliniat Liviu Neag."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2016 20:20:52    Titlul subiectului: 185072

Dar totusi dupa 4-5 ani de ce nu se vor inlocui bateriile? De ce sa circule pe linile de troleibuz? Asa de ce nu cumpara de la bun inceput troleibuze si gata?
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2016 22:14:28    Titlul subiectului: 185075

Probabil pentru ca astea sunt (aproape) gratis si nu le puteau refuza. Sau poate ca exista si alte motive, dar ne scapa noua. Oricum, directorul CTP obisnuieste sa dea presei declaratii care se bat cap in cap. La sfarsitul lunii martie spunea ca a demarat licitatia pentru autobuzele electrice, iar acum, dupa doua luni, spune cam acelasi lucru. Si sa nu uitam ca acum cativa ani tot el anunta ca aceste autobuze vor circula in Cluj din 2013. Si a cam trecut ceva timp de atunci, e vorba chiar de niste ani...

Culmea, tot azi a aparut un alt articol pe aceasta tema. Recunosc ca m-a cam bagat in ceata, mai ales ca e vorba de data aceasta de achizitionarea a 30 de autobuze electrice in urmatorii 3-4 ani. Pentru primele 10 autobuze electrice a fost deja publicat anuntul pe SEAP. Finalul stirii e de comic, citez: "Durata de viață a primului set de baterii este de 4­5 ani, în funcție de modul și ritmul de folosire."

http://www.stiridecluj.ro/politic/clujul-cumpara-30-de-autobuze-electrice-vom-avea-patru-linii-de-transport-public-cu-autobuze-electrice

Clujul cumpără 30 de autobuze electrice: Vom avea patru linii de transport public cu autobuze electrice

Primăria Cluj Napoca a finalizat strategia privind dezvoltarea transportului în comun ecologic și s-a decis să fie cumpărate 30 de autobuze electrice.

”Această strategie se întinde pe perioada 2016­2019 și vizează achiziționarea a 30 de autobuze electrice, pentru care sunt asigurate și fondurile necesare. Astfel, din fonduri elvețiene, din bani europeni, prin Fondul de Mobilitate al U.E., prin alocații ale Guvernului României și ale Municipalității clujene, s­a constituit un fond de investiții în valoare de 71.241.776 LEI fara TVA. Un prim pas, foarte important, în această strategie a fost făcut în data de 6 mai a.c. când Primăria Cluj Napoca, în calitate de Autoritate Contractantă, a publicat pe SEAP (istemul electronic pentru Achiziții Publice) anunțul referitor la depunerea ofertelor și organizarea licitației pentru achiziționarea primelor 10 autobuze electrice. Valoarea estimată a acestei prime achiziții este de 23.747.587 RONI fara TVA si reprezintă echivalentul a 10 bucăți autobuze electrice, valoare în care este inclusă și instruirea personalului. Potrivit anunțului se va organiza o procedură on line deschisă pentru cumpărarea autobuzelor electrice.

Data limită pentru depunerea ofertelor este 01.07.2016, ora 16.00. Deschiderea ofertelor, precum și data limita de evaluare a acestora va fi ziua de 04.07.2016, ora 18.00, pe SEAP. Criteriile de atribuire sunt cât se poate de transparente și sunt precizate în anunțul de pe SEAP. Astfel: Pretul ofertei = 40 puncte, Perioada de garantie = 14 puncte, Raportul masa utila/masa totala = 12 puncte, Capacitatea de transport = 12 puncte, Consum specific de energie electrica = 12 puncte, durata de viata a bateriei/bateriilor = 10 puncte. Precizăm că valoarea totală estimată a contractului­ cadru de achiziție, pe următorii trei ani a celor 30 de autobuze electrice este de 71.241.776 LEI fara TVA”, a precizat Primăria Cluj-Napoca.

Primarul Emil Boc a declarat că ”strategia vizează în principal scăderea cu noxe de pe cele mai circulate linii și din zona centrală. Astfel, se vor forma patru linii de transport public cu autobuze electrice. Acestea vor fi: Aeroport­ - Gară; P­ța Mihai Viteazul­ - Gară; Gară ­ Gheorghieni și Mănăștur­ - Mărăști.

Potrivit caietului de sarcini, autobuzele electrice trebuie să aibă dotări full din punct de vedere al confortului și comunicării cu călătorul: podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilități, camere video interioare și exterioare, computer de bord, sistem electronic de numărare a călătorilor, aer condiționat. S­a preferat varianta de autobuz cu mai puține baterii, care să nu reducă din numărul de locuri pentru călători. Autonomia va fi de 70 de kilometri. Vor fi cinci stații de încărcare, trei în care bateriile se vor umple rapid, între 5 și 10 minute și două pentru încărcare lentă, de până la opt ore”.

Durata de viață a primului set de baterii este de 4­5 ani, în funcție de modul și ritmul de folosire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2016 22:29:05    Titlul subiectului: 185076

Si asta nu e nimic! Se pare ca toata presa locala vuieste. Sunt curios daca se vor achizitiona pana la urma 30 de autobuze ellectrice si daca se vor lua si cele 50 de autobuze diesel+7 tramvaie despre care s-a scris atat de mult cu putin timp in urma. Sau daca se va intampla ca si cu tramvaiele PESA, 4 in loc de 12 sau ca si cu autobuzele MJT, 2 in loc de 25. Ca tot e campanie electorala si la Cluj!

http://actualdecluj.ro/se-pregateste-era-eco-in-transportul-public-cu-licitatie-pentru-cumpararea-de-autobuze-electrice/

"Se pregătește era eco în transportul public cu licitație pentru cumpărarea de autobuze electrice

Aministrația locală a lansat licitația pentru cumpărarea autobuzelor electrice, anunțate la Cluj pe fonduri din programul de cooperare româno-elvețian, încă de anul trecut. Primăria a scos la mezat un acord cadru pe 3 ani pentru cumpărarea unui număr maxim de 30 de autobuze electrice estimat la peste 71 de milioane lei. Directorul Companiei Locale de Transport, Liviu Neag, a menționat că, deocamdată în România, nicio regie sau societate locală de transport nu deține în proprietate astfel de autobuze și că toate mijloacele de transport eco care au circulat prin alte orașe din țară au fost date în teste de companii producătoare. Deci cele ale Clujul ar fi o premieră în țară.

Schema pusă la punct de primărie pentru cumpărarea de autobuze electrice vizează încheierea unui acord cadru pe trei ani cu o singură societate. Licitația lansată este una electronică cu data limită de depunere a ofertelor 1 iulie 2016. Cantitatea acordului cadru este de 1 bucată iar cea maximă de 30 de bucăți. Contractele subsecvente vor fi atribuite anual, valoarea celui mai mare contract subsecvent fiind de peste 23,7 milioane lei, echivalentul a zece bucăți autobuze electrice. Prețul cuprinde și instruirea personalului Companiei Locale de Transport pentru a folosi noua tehnologie eco.

Întreg acordul cadru pentru cumpărarea numătul maxim de 30 de autobuze electrice este estimat la peste 71 de milioane lei și va fi evaluată oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic în funcție de câteva criterii: prețul ofertei (40 puncte), perioada de garanție (14 puncte), raportul masă utilă/masă totală (12 puncte), capacitatea de transport calculată la 8 călători/mp (12 puncte), consum specific de energie electrică (12 puncte), durata de viață a bateriei (10 puncte).

Primarul anunțat că, pe fondurile din programul de cooperare româno-elvețian, vor fi cumpărate 10 autobuze electrice. Directorul Companiei de Transport Local Cluj, Liviu Neag, a declarat că autobuzele electrice vor fi o premieră pentru România, mai ale că cele care au circulat prin celelalte orașe nu au fost proprietatea companiilor sau regiilor de transport ci mijloace de transport în comun eco puse la dispoziție de diverși producători. Neag a mai declarat că noua tehnologie care urmează să fie furnizată după încheierea licitației va fi testată și în funcție de modul în care se va comporta, vor fi făcute și comenzile.

Compania de Transport și primăria au pregătit deja intrarea autobuzelor electrice în oraș și au lansat o serie de licitații pentru amenajarea unor stații de încărcare a viitoarelor autobuze electrice."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 10:41:23    Titlul subiectului: 185084

Clujul cumpără 30 de autobuze electrice: Vom avea patru linii de transport public cu autobuze electrice

http://www.stiridecluj.ro/politic/clujul-cumpara-30-de-autobuze-electrice-vom-avea-patru-linii-de-transport-public-cu-autobuze-electrice

"Primarul Emil Boc a declarat că ”strategia vizează în principal scăderea cu noxe de pe cele mai circulate linii și din zona centrală. Astfel, se vor forma patru linii de transport public cu autobuze electrice. Acestea vor fi: Aeroport­ - Gară; P­ța Mihai Viteazul­ - Gară; Gară ­ Gheorghieni și Mănăștur­ - Mărăști."

Nici nu ii ca si cum pe aceste rute avem deja troleibuze. De asemenea initial era vorba ca vor circula pe linia 30 autobuzele electrice, acum nu se mai spune nimic de aceasta.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 11:35:44    Titlul subiectului: 185089

Poate se mai razgandesc de cateva ori pana le cumpara si ne trezim ca le baga pe alte linii, poate chiar pe linia 30, cum spuneau initial. Ca tot le sta in obicei sa vina cu mai multe variante din care, poate, la final nu va fi niciuna. Si poate ca nici nu vor lua 30 de autobuze electrice pana la urma. Oricum, asa cum ai observat si tu, cea mai ciudata chestie e cea cu transformarea lor in troleibuze, dupa cativa ani, in loc sa li se cumpere baterii noi. Ca tot se laudau ca acele autobuze electrice vor circula in Cluj din 2013, daca n-au fost in stare sa faca asta, puteau macar sa se documenteze in privinta lor ca sa stie cel putin care e durata de viata a bateriilor. Profi, n-am ce zice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 21:01:22    Titlul subiectului: 185100

Probabil ca au vrut initial sa circule pe linia 30, dar apoi au realizat ca nu sunt articulate si nu or sa faca fata, oricum prima data sa le vedem la Cluj si apoi mai putem discuta . Eu personal nu cred ca or sa cumpere mai mult de 10.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 21:36:16    Titlul subiectului: 185102

Si liniile care fac legatura intre Manastur si Marasti, 24 si 24B, sunt cam la fel de aglomerate ca si linia 30. Nu vad autobuzele electrice nearticulate sa faca fata pe aceste linii. Apoi, asa cum ziceam, intre Gheorgheni si gara exista transport electric, la fel si intre aeroport si gara, din nou nu inteleg rostul introducerii autobuzelor electrice acolo, doar ca sa dubleze troleibuzele. Nu in ultimul rand, sunt curios ce linii vor sa infiinteze intre gara si Piata Mihai Viteazu ca sa bage si acolo autobuze electrice. Eu unul nu prea as vedea rostul unor linii dedicate care sa faca legatura intre PMV si gara, e totusi foarte mica distanta. Pentru doar 2-3 statii? De fapt, mi se pare ca au ales total neinspirat cele 4 trasee care ar urma sa fie deservite de autobuzele electrice. Dar mai au timp sa se razgandeasca de cateva ori!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 10 Mai 2016 23:17:12    Titlul subiectului: 185104

Ed a scris:
Apoi, asa cum ziceam, intre Gheorgheni si gara exista transport electric

Gheorgheni inseamna doar Titulescu si Unirii? Brancusi si Rebreanu in ce cartier sunt?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2016 18:24:04    Titlul subiectului: 185122

Sigur ca Gheorgheni nu inseamna doar Titulescu si Unirii. Dar, din ce stiu eu, exista (sau cel putin exista) si un proiect pentru extinderea liniilor de troleibuz pe Brancusi si L.Rebreanu. Daca nu se va concretiza, liniile 32, 32b si 33 ar putea fi intr-adevar potrivite pentru autobuzele electrice. In ce priveste celelalte variante anuntate de Boc (Aeroport - Gara, Centru - Gara, Manastur - Marasti), care ar urma sa devina linii de transport public cu autobuze electrice, raman la parerea ca nu constituie cele mai bune variante din motive pe care le-am enumerat in postarile mele anterioare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 15:34:37    Titlul subiectului: 185841

S-a aflat cine a depus oferte pentru licitatia organizata la Cluj pentru autobuzele electrice. Detalii in articolul urmator:

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/lupta-in-4-cine-sunt-ofertantii-la-licitatia-verii-de-la-cluj--148680.html

Luptă în 4. Cine sunt ofertanții la licitația verii de la Cluj

Patru companii s-au înscris la licitația prin care Primăria Clujului dorește să cumpere autobuze electrice.

Cluj-Napoca devine primul oraș din țară prin care vor circula regulat autobuze electrice, în urma unui proiect finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român. Compania de Transport Public (CTP) ar urma să beneficieze de 30 de astfel de autobuze, dintre care cel puțin zece cumpărate cu sprijin elvețian. Prețul estimativ pentru mașinile ce urmează a fi cumpărate este de 71.241.776 lei, fără TVA. Depunerea ofertelor pentru licitație a avut loc în 1 iulie, iar luni o comisie a primăriei a deschis ofertele și a descoperit că există patru firme interesate.

Polonezii de la Solaris Bus&Coach au trimis 40 de autobuze diesel, la finele anului 2014, iar acum vor să fabrice pentru Cluj și 10 autobuze electrice.

Anadolu Automobil Rom SRL este o altă societate înscrisă la licitația de la Cluj; Anadolu este reprezentanta pentru România a companiei SOR Libchavy, din Cehia. Anul trecut, un autobuz electric SOR a fost testat în transportul în comun din mai multe orașe ale țării, printre care București și Alba-Iulia.

Astra Vagoane Călători SA este partenera CTP într-un alt contract și aduce 20 de troleibuze la Cluj. Primul a sosit la începutul lunii iunie. Coincidență, Astra a anunțat că începe producția de autobuze electrice săptămâna trecută. „Am lansat două linii noi de producție, una de autobuze electrice și una de troleibuze. Recent,m-am întors din Franța unde am semnat un acord cu un mare producător de componente, cu care vom colabora în producția de troleibuze și autobuze electrice", declara pentru presa arădeană Valer Blidar, cel care controlează compania.

Revicom Oil este prezența insolită în lista ofertanților. Firma înființată în 1994 de bucureșteanul Mircea Benga (64 de ani) are ca principală activitate, potrivit Monitorului oficial, lucrări de instalații, de încălzire și aer condiționat (cod CAEN 4322).

Autobuzele sunt solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al pasagerilor cu mobilitate redusă (rampă, kneeling), fără etaj, caroserie CE, conform Directivei nr. 2007/46/CE. Mijloacele de transport vor avea o capacitate de transport de minim 70 persoane, din care minimum 27 pe scaune.

Cele 3 stații de încărcare ale bateriilor vor permite realizarea unei încărcări rapide, într-un timp mic, cca. 5-10 minute și a unei încărcări lente pe durată a 4-6 ore. Încărcarea rapidă se va face de la rețeaua de alimentare cu energie electrică a troleibuzelor, prin intermediul unor ansambluri de captare, de construcție specială, comandate. Încărcarea lentă (4-6 ore) va fi făcută de la rețeaua de 400 V curent alternativ prin intermediul unor prize trifazate.

Stațiile de încărcare completă, din incinta microbazei Grigorescu și cea din cadrul microbazei autobuze și troleibuze din cartierul Aurel Vlaicu - Pod Someșeni, vor avea câte un post de încărcare rapidă și câte 5 posturi (prize trifazate) pentru încărcarea lentă pe timpul nopții. Necesarul de putere pentru fiecare stație de încărcare este de cel puțin 150 KW. Stația de încărcare autobuze electrice din incinta autobazei troleibuze, din cartierul Gheorgheni, va fi prevăzută cu un post pentru încărcarea rapidă și un post pentru încărcare lentă.

Ofertanții au fost obligați să prezinte schițe cu amplasarea dotărilor stațiilor pentru realizarea încărcării bateriilor și echipamentelor de verificare a încărcării, precum și caracteristicile tehnice și funcționale ale acestora.

Bateriile trebuie să admită o încărcare rapidă (5-10 minute) și o încărcare lentă (4-5 ore) fără să își piardă calitățile funcționale. Autonomia autobuzului va fi minimum 70 de kilometri, în condițiile în care funcționează sistemul de încălzire sau climatizare (după caz).

Câștigătorul nu va fi desemnat pe criteriul prețului cel mai mic, ci se va ține cont de mai multe elemente și se va realiza un punctaj.

Cum se calculează punctajul:
40% prețul ofertei
14% perioada de garanție
12% raportul dintre masa utilă și masa totală
12% capacitatea de transport
12% consumul specific de energie electrică
10% durata de viață a bateriilor

Prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român, în Cluj se vor finanța trei proiecte: primul urmărește modernizarea și extinderea iluminatului public și a sistemului de iluminat în două clădiri ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED în valoare de peste 1,8 milioane de franci elvețieni; al doilea proiect prevede înlocuirea vechilor autobuze diesel, zgomotoase și poluante, care încă mai circulă prin oraș, cu autobuze electrice, silențioase și cu emisii minime de bioxid de carbon, cu două stații de încărcare; al treilea proiect vizează tot eficiența energetică și va consta în reabilitarea termică a unor unități de învățământ preuniversitar din Cluj-Napoca.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 de franci elvețieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contribuția elvețiană nerambursabilă este de 6.456.938 de franci elvețieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentând 85% din costurile eligibile.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 15:39:54    Titlul subiectului: 185842

Si mai interesant. Daca citim stirea asta avem deja trei sferturi de raspuns. Se pare ca avem de pe acum numele castigatorului licitatiei, daca citim printre randuri. Si nu e o surpriza, multi anticipau asta. Ca sa glumesc putin, pacat ca licitatia asta nu e in oferta caselor de pariuri, pentru ca unii dintre noi ne-am fi imbogatit. Apropo, am o intrebare: a auzit cineva de autobuzele fabricate de Revocim Oil?

http://actualdecluj.ro/cine-vrea-sa-aduca-autobuze-electrice-in-cluj/

Cine vrea să aducă autobuze electrice în Cluj

Asocierea Astra Vagoane Calatori cu Astra Bus au depus ofertă la licitația on-line lansată de primăria clujeană. Primăria intenționează să încheie în urma procedurii un acord cadru pe 3 ani pentru cumpărarea unui număr maxim de 30 de autobuze electrice estimate la peste 71 de milioane lei.

Cantitatea acordului cadru este de 1 bucată iar cea maximă de 30 de bucăți. Contractele subsecvente vor fi atribuite anual, valoarea celui mai mare contract subsecvent fiind de peste 23,7 milioane lei, echivalentul a zece bucăți autobuze electrice. Prețul cuprinde și instruirea personalului Companiei Locale de Transport pentru a folosi noua tehnologie eco.

Fiind vorba despre o licitație electronică, pe SEAP, în secțiunea participare s-au încris firmele: Anadolu Automobil Rom, Astra Vagoane Călători, Revocim Oil, Solaris Bus&Coach. În secțiunea evaluare, în termenul limită, s-a înscris doar oferta asocierii Astra Vagoane Călători cu Astra Bus care au depus și la primărie o scrisoare de garanție bancară pentru licitație.

Comisia de licitație este condusă de directorul tehnic al primăriei, Virgil Poruțiu.

Întreg acordul cadru pentru cumpărarea numătul maxim de 30 de autobuze electrice este estimat la peste 71 de milioane lei și va fi evaluată oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic în funcție de câteva criterii: prețul ofertei (40 puncte), perioada de garanție (14 puncte), raportul masă utilă/masă totală (12 puncte), capacitatea de transport calculată la 8 călători/mp (12 puncte), consum specific de energie electrică (12 puncte), durata de viață a bateriei (10 puncte). În prezent, comisia de licitația analizează oferta.

Compania de Transport și primăria au pregătit deja intrarea autobuzelor electrice în oraș și au lansat o serie de licitații pentru amenajarea unor stații de încărcare a viitoarelor autobuze electrice.

Achiziția de autobuze electrice s-a pregătit în cadrul unui program cu finanțare elevețiană, fonduri din care oficialii primăriei anunțau că vor achiziționa circa 10 autobuze electrice. Ulterior, s-a mers pe varianta de maxim 30 de mijloace de transport în comun.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 18:10:16    Titlul subiectului: 185846

Dacă la această licitație ar fi contat doar prețul atunci era clar că Astra ar fi câștigat. În condițiile în care se ia în considerare cea mai bună ofertă economică cei de la Solaris și cei de la Sor au sansa lor.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 18:28:54    Titlul subiectului: 185847

Totusi, exista o fraza-cheie in cel de-al doilea articol aparut azi pe tema asta. Mie mi-a sarit in ochi: În secțiunea evaluare, în termenul limită, s-a înscris doar oferta asocierii Astra Vagoane Călători cu Astra Bus care au depus și la primărie o scrisoare de garanție bancară pentru licitație.

Daca autorul articolului are informatia corecta, asta nu lasa loc de prea multe interpretari. Lasa loc de impresia ca "meciul" porneste deja de la 1-0 pentru Astra. Oare asa sa fie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 19:42:11    Titlul subiectului: 185849

Că va căștiga Solaris sau Astra e tot una, ambele lor caroserii umblă pe la Cluj-Napoca sub forma de autobuze și troleibuze....deci un parc omogen.

Eu aș vrea să știu ce firmă din Franța ar urma să echipeze autobuzele Astra dacă câștigă ei?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2021
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 19:59:56    Titlul subiectului: 185852

Nu e neaparat tot una daca stam sa ne gandim la starea socio-economica a Romaniei.
Mai multe comenzi vor genera mai multe locuri de munca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 20:24:18    Titlul subiectului: 185856

Sunt total de acord cu tine, dar să nu uităm că Astra Bus a dat faliment. Deci cu o comandă de la Cluj nu se va face primăvară. Dacă primăriile vor cumpăra autobuze diesel/electrice și troleibuze de la Astra în următorii ani atunci se vor crea multe locuri de muncă. Dacă nu, va fi doar un bonus la Astra în buzunar cu muncitorii care mai fac pauză între asamblat 2 vagoane Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 20:26:11    Titlul subiectului: 185857

Mie mi-a sarit in ochi fraza aia cu "minim 1 bucata maxim 30" Smile)
Am un deja-vu cu acel contract cadru cu PESA
Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 20:34:11    Titlul subiectului: 185858

Depinde, cel putin din punctul meu de vedere. E adevarat ca in Cluj avem Solaris si Iveco (plus Irisbus si Renault), dar ideea e ca licitatia sa se desfasoare corect, fara "abonati" la contracte, asa cum e boala in Romania. Mai departe, mie nu mi se pare tot una sa-mi cumpar un televizor, o masina de spalat etc fabricata de un producator cu experienta sau sa-mi iau acel produs fabricat de o firma care abia acum incepe sa fabrice acel produs. Din cate imi amintesc, pana de curand si asta era un criteriu important la astfel de licitatii.
In al doilea rand, stiu ca pentru economia noastra ar fi benefic ca cei de la CTP Cluj sa cumpere de la un producator roman. Dar si aici eu sunt sceptic. Probabil ca unii dintre cei care intra pe acest site au observat ca troleibuzele Irisbus Citelis si Renault Agora facute de cei de la Astra au foarte multe probleme. Nu vreau sa fiu Gica contra, dar nu mi se pare normal ca un troleibuz sa se umple de rugina dupa 2-3 ani. Sigur ca si eu prefer sa cumpar marfa romaneasca, dar atunci cand calitatea lasa de dorit nu am ce face si ma reorientez. Si pentru ca am lungit-o cam mult, am niste dubii in ce priveste Astra, in general. Si nu vorbesc de echipa de fotbal Astra Very Happy Dar sper sa ma insel si cei de la Astra - daca vor castiga - sa ma faca sa-mi retrag cuvintele.

TatalLor a scris:
Mie mi-a sarit in ochi fraza aia cu "minim 1 bucata maxim 30")
Am un deja-vu cu acel contract cadru cu PESA:)
Sa speram ca nu va fi la fel ca si cu tramvaiele Pesa si ca oricine va castiga licitatia, toate cele 30 de autobuze electrice vor ajunge la Cluj. Intr-un final fericit (nu e ironie) Speranta nu ne costa nimic, nu? Eu unul m-am saturat de aceleasi autobuze vechi si ponosite. Daca expertii - nu eu - sustin ca un autobuz diesel are durata de viata intre 6 si 8 ani, eu nu inteleg cat ne vom mai baza pe acele autobuze matusalemice fabricate in anii 90, care oricum si-au trait viata de mult timp pe alte meleaguri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:03:59    Titlul subiectului: 185861

Cei de la Astra stau prost la capitolul tablă, noroc că ei fac la troleibuzele Astra doar masca și suportul de pe acoperiș, care întradevăr nu ține mai mult de 3 ani. Caroseriile sunt făcute de cei de la Iveco deci acolo nu o să avem probleme. La capitolul fiabilitate clar mai este loc de îmbunătățiri.

În cea ce privește autobuzele electrice ele vor fi probabil minim 10 (pentru atât sunt fonduri de la elvețieni), restul poate câte 2-3 bucăți la campanii electorale.

În cea ce privește autobuzele electrice eu aș opta pentru Solaris, cu o vastă experiență față de Astra, care nu a produs nici unul. Dacă Astra doar va aduce și asambla autobuze electrice de la un producător de renume nu am nici o problemă, dar altfel clar vom fi doar un experiment eșuat al celor de la Astra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Următoare
Pagina 1 din 13

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community