|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Criss
Data înscrierii: 02/Iul/2016 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 6 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Iul 2016 13:24:57 Titlul subiectului: |
185840 |
|
Salutare la toată lumea.
Am auzit astăzi o știre la un post de radio local ca pe lângă aceste 12 autobuze pentru care deja s-au făcut licitațiile si urmează să sosească la Iași, urmează în perioada următoare o altă licitație pentru alte 70 autobuze care să fie aduse în următoarele 7-8 luni, valoarea estimată a fiecărui autobuz fiind în jur de 200.000 euro. Se zicea că în acest mod se dorește inlocuirea tuturor autobuzelor existente în acest moment la RATP. Eu sper ca lucrurile să meargă în direcția asta si la anul să circulam cu autobuze noi în tot orașul și de ce nu poate si cu câteva tramvaie noi. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Iul 2016 15:53:20 Titlul subiectului: |
185843 |
|
1. Acum 10 ani veneau la Iasi autobuzele MAZ 103. Noi. Ce reprezinta asta pentru cei care folositi acest termen? Cand expira "noutatea"? Daca intr-un singur an se schimba intregul parc de autobuze (imposibil, zic eu), la expirarea "noutatii" banuiesc ca veti spune acelasi lucru, ca vreti autobuze noi. Inteleg ca peste vreo 10 ani (ma rog, cred ca ar trebui sa fie vreo 8 din cate stiu) ar fi cazul de alte noutati, deci din nou o schimbare brusca a intregului parc. Este posibil sa refaci un parc de peste 100 de autobuze dintr-o lovitura din 8-10 in 8-10 ani?! Hmmm... cred ca s-ar uita prostiti nemtii la asa ceva...
2. Sa punem alaturi un autobuz nou si unul sh cu 8-10 ani in spate, in stare foarte buna tehnica (ma rog, cu inerenta uzura) si estetica si cu dotari similare celui nou! Din perspectiva calatorului, care este problema daca urca in cel rulat? Intreb asta pentru ca sunt de parere ca autobuzele noi trebuie luate treptat, in loturi, pe parcursul mai multor ani, astfel incat inlocuirea periodica a vehiculelor sa se faca treptat si nu cu investitii-soc intr-un singur an, asa cum se propovaduieste mai sus (e evident de ce). Pana la completarea parcului cu autobuze achizitionate noi, moment din care achizitia de masini rulate nu ar mai avea sens, pentru ca urmatoarele inlocuiri se vor putea face numai cu masini noi, e logic sa se recurga inca la solutia sh, cu masini bine intretinute si echipate similar celor noi. |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Iul 2016 19:10:41 Titlul subiectului: |
185848 |
|
Nu spun ca nu ma bucura vestea achizitiei de autobuze, dar tind sa fiu de acord cu ceea ce sustine Radu.
Totodata, in societatea "moderna" omul mereu dornic de noutate, schimba din ce in ce mai des hainele, lucrurile personale, telefoanele, masinile si aceasta "sete" e valabila si cand vine vorba de RATP. Intradevar, parcul actual de autobuze e rulat, insa cel putin autobuzele Den Oudsten si Berkhoff-urile, cele care sunt in stare buna de functionare, mi se par excelente.
Singurul lucru care le lipseste este regretatul aer conditionat, care ar putea fi montat cu un efort financiar mult mai mic.
Cum zicea si Radu, am avut in 2005 parte de autobuze noi. Putem face o comparatie intre un Den Oudsten si un MAZ? Iar ca si calitate, ma indoiesc ca Anadolu Isuzu sunt cu mult peste MAZ-uri.
Un alt aspect important este servisarea, spatiile de depozitare acoperite, echipamentele necesare pentru a mentine autobuzele in stare buna de functionare. Nu stiu cum sta RATP la capitolul asta, insa e un minim necesar de la care trebuie sa pornesti inainte de a face pretentii de autobuze noi. Nu mai vorbesc de spiritul civic... _________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Iul 2016 20:00:44 Titlul subiectului: |
185854 |
|
Masinile Berkhof si Den Oudsten sunt nitel cam obosite la varsta lor actuala. Daca ar fi fost achizitionate acum vreo 8 ani (hai chiar si 5, insa nu erau atunci la vanzare), in cadrul unui proces de refacere coerenta, treptata, a parcului de autobuze, ar fi fost perfecte (exceptand absenta agregatelor de climatizare) pentru cca. 5 ani de utilizare, pana cand ar fi fost inlocuite treptat cu autobuze noi.
Daca achizitia MAZ-urilor, in 2005-2006, era urmata de achizitii anuale de macar 10 autobuze noi, in paralel cu achizitia de autobuze rulate de maxim 8-10 ani, acum parcul de autobuze era deja format numai din vehicule cumparate noi (la sfarsitul acestei perioade masinile sh erau deja inlocuite si ele) si se putea trece la o noua refacere a parcului, faza in care puteau fi schimbate, in 2-3 ani, autobuzele MAZ, s.a.m.d. Din pacate, acea achiziie s-a facut pe principiul "Na-va, uai, si autobuze, si mai lasati-ma in pace!" (sa nu uitam ca achizitia venea dupa reintregirea transportului public, dupa rusinosul experiment de separare alandala a transportului electric de cel diesel, perioada in care Iasul a mai ramas doar cu o mana de autobuze Ikarus jigarite si trase pe dreapta si cu cele 50 de janghinoase galbene, deja vai de steaua lor), nefiind continuata coerent, asa cum era logic. A se vedea cum a actionat municipiul Cluj-Napoca incepand cu aceiasi ani, cand parcul era sufocat de DAC-uri, iar acum il are pe an ce trece tot mai "infloritor"! In timp ce Clujul, dupa ce va incheia procesul actual, va incepe inlocuirea treptata a masinilor cumparate noi incepand cu 2004, Iasul va fi nevoit sa faca din nou o achizitie-soc sau va trage mult prea mult de macar o parte a masinilor pe care le va cumpara prin achizitie-soc acum (daca asta se va face).
Privitor la fiabilitatea autobuzelor Isuzu Citiport si Diamond (care urmeaza a fi aduse la Iasi) nu am date, stiu doar ca la Targu Jiu au aparut in presa informatii negative despre cele asamblate in Romania. In privinta aspectului interior, masinile Citiport arata peste Mercedesurile bucurestene (si nici nu incape comparatie cu MAZ-urile), in timp ce Diamond sunt niste masini teribil de spartan mobilate (fapt remarcat si intr-un comentariu al unei persoane din Targu Jiu la un articol aparut dupa prima zi de circulatie a celor de acolo). Cred ca aceste masini Diamond vor fi ca un soi de MAZ cu aer conditionat si scaune tapitate al acestei noi etape. Personal regret nespus ca nu au fost si cele 8 masini de la a doua licitatie tot Isuzu, fie si numai pentru diferenta uriasa de aspect la interior (si chiar si exterior). Tehnic nu am asteptari mari de la nici una dintre achizitii, raman sa isi arate pe parcurs partile pozitive si negative.
yeeeeman a scris: | Un alt aspect important este servisarea, spatiile de depozitare acoperite, echipamentele necesare pentru a mentine autobuzele in stare buna de functionare. Nu stiu cum sta RATP la capitolul asta, insa e un minim necesar de la care trebuie sa pornesti inainte de a face pretentii de autobuze noi. Nu mai vorbesc de spiritul civic... |
Sunt aspectele CELE MAI importante, dar as mai adauga si conditiile de exploatare (trafic, reglementarea acestuia, felul in care le folosesc soferii). |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Iul 2016 05:56:21 Titlul subiectului: |
185872 |
|
Din nou atrag atentia, insa, ca nimeni nu separa autobuzele de tramvaie in privinta rolului jucat de fiecare dintre cele doua sisteme in cadrul serviciului de transport public! Din pacate, nici SEARCH, in PMUD, nu a scos in evidenta clar si insistent acest aspect (il percepe din context cine intelege mecanismele de functionare ale unui serviciu de transport public, dar altfel...). Atrag atentia asupra acestui fapt din nou pentru ca este esential si el in privinta numarului de masini necesare si a modului in care se prezinta ele in timp ca uzura. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Iul 2016 23:34:55 Titlul subiectului: |
185883 |
|
Personal consider complet nerealist sa vorbim despre o avalansa de autobuze noi in 7-8 luni, bazandu-ma pe logica si apeland la memorie:
1. revedeti calendarul finantarii BERD pentru reabilitarea de linii de tramvai, de la momentul initierii discutiilor si pana la inceperea efectiva a lucrarilor (puteti studia si calendarele acordurilor de finantare BERD de la Arad)!
2. reamintiti-va cand a fost lansata procedura de achizitie pentru primele 4 autobuze si cand s-a incheiat ea (si era o banala licitatie, fara alte etape - de genul negocierilor pentru finantare - inaintea ei)!
In alta ordine de idei, ma ingrijoreaza faptul ca, desi se pleaca de la premisa ca se vor aloca cca. 200 de mii de euro pentru un autobuz, ceea ce ar putea aduce la licitatie si oferte de masini ale unor producatori mai putin exotici, acestea nu ar avea nici o sansa in fata ofertelor de prastii (si asta e o problema ce va fi resimtita si prin alte orase, in conditiile unor criterii de atribuire ce pun accentul pe aspecte ce nu pot aduce in fata calitatea). |
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 08 Aug 2016 12:55:32 Titlul subiectului: |
186086 |
|
Dupa ce a fost desemnat castigatorul primei licitatii, firma turca a inceput fabricarea celor 4 masini cu solicitarile venite din partea Iasului (schema de vopsire alb-verde, scaune cu dominanta verde si altele). Intre timp au aparut contestatiile, care au tinut procedura nefinalizata pana in urma cu cateva saptamani. Fabricarea masinilor, odata inceputa, a continuat, evident, iar producatorul, nefiind sigur ca va avea castig de cauza in final, nu si-a putut asuma riscul personalizarii lor la acest nivel (ar fi fost dificil spre imposibil de vandut altor clienti in schema verde daca Iasul ar fi atribuit pana la urma contractul altei firme), doar materialul pentru scaune fiind mentinut pe dominanta verde (fata de albastrul implicit). Mentinerea solicitarilor de particularizare ar fi intarziat mult livrarea autobuzelor, preferandu-se aducerea lor mai repede, caci este nevoie de ele. Cele 8 masini din al doilea contract - Diamond City Bus, fabricate de Euro Bus - sunt, prin urmare, si ele albe. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|