|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Transportul in comun electric polueaza mediul? |
Da |
|
19% |
[ 13 ] |
Da in foarte mica masura |
|
41% |
[ 28 ] |
In nici un caz |
|
39% |
[ 27 ] |
|
Voturi totale : 68 |
|
Autor |
Mesaj |
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 15 Iun 2010 09:27:06 Titlul subiectului: Transportul in comun electric polueaza mediul? |
128394 |
|
Ce parere aveti despre intrebarea din titlul subiectului. Va rog sa argumentati raspunsul.
Eu zic ca da. Dar indirect. Pentru ca energia electrica necesara acestei activitati nu este obtinut pe cai ecologice. Tu poti sa ai transport ecologic in oras pe curent electric dar in cazul acesta poluarea se muta in afara orasului. Solutie 100% ecologica - sau cel putin aproape de 100% + ar fi transport electric si realizarea energiei electrice necesare tot pe cai ecologice. |
|
Sus |
|
|
dAImon
Data înscrierii: 05/Dec/2008 Ultima vizita: 30/Dec/2010 Mesaje: 9 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 15 Iun 2010 13:07:18 Titlul subiectului: |
128415 |
|
Hidrocentralele, centralele eoliene si solare nu sunt ecologice?
Poti prezenta o statistica a modurilor cum se produce energia electrica in Romania? |
|
Sus |
|
|
trollino
Data înscrierii: 20/Feb/2010 Ultima vizita: 28/Dec/2018 Mesaje: 277 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 15 Iun 2010 21:28:47 Titlul subiectului: |
128437 |
|
La noi in tara prea putine hidrocentrale functioneaza! De exemplu hidrocentralele Portile de Fier I si II din cate stiu sunt folosite intr-o foarte mica masura, se pune baza pe combustibili fosili adica termocentrale. Din apa care curge la vale si e gratis nu se pot obtine comisioane grase cum se obtin din vanzarea de pacura, carbuni, gaze, iar"baietii destepti" stiu asta, dar deja deviem de la subiect.
Concluzia: energia electrica necesara transportului public e obtinuta in mare masura pe cai poluante, chiar daca ele se afla in afara oraselor: termocentrale, nucleare, hidrocentrale prea putin, la centrale eoliene suntem abia la inceput. |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 15 Iun 2010 22:14:21 Titlul subiectului: |
128446 |
|
Sigur ca si transportul in comun electric polueaza mediul. Problema nu se pune la modul absolut (polueaza sau nu), ci relativ la poluarea generata de celelalte forme de transport urban, public sau individual. Privind in ansamblu vom vedea ca poate 90-95% din poluarea generata de transportul urban provine de la transportul individual (autoturisme) si probabil doar 5-10% ar fi ponderea transportului public (atat in comun cat si taxiuri), indiferent daca vorbim de transport electric sau autobuze. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Iun 2010 08:08:40 Titlul subiectului: |
128452 |
|
trollino a scris: | Conclizia: energia electrica necesara transportului public e obtinuta in mare masura pe cai poluante, nucleare..... | Energia nucleara este poluanta ? Adica procesul de obtinere a ei ? Nu prea cred. Aici nu ma refer la rezidurile nucleare, care sunt o alta problema.
Iar despre energia eoliana nu stiu de ce se bate atata moneda. Uitati-va la niste harti de vant, hai sa fim seriosi ce resurse de vant avem noi? Poate prin Dobrogea. Chiar sunt rentabile centralele eoliene in conditiile tarii noastre? Mai bine am folosi hidrocentralele la capacitate maxima si am redirectiona banii in acest sector decat pentru constructia unor utopice centrale eoliene.
Per ansamblu transpotul in comun este mai putin poluant, este si unul dintre motivele pentru care in multe tari sunt campanii de promovare a lui. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 16 Iun 2010 12:23:19 Titlul subiectului: |
128468 |
|
dAImon a scris: | Hidrocentralele, centralele eoliene si solare nu sunt ecologice?
Poti prezenta o statistica a modurilor cum se produce energia electrica in Romania? | Pot, unt de acum 10 ani, dar nu cred ca s-a schimbat foarte mult situatia
Deci dovada:
Carbune 19,9%
Petrol 32,1%
Gaz natural 33,9%
Alte surse (incluzand nuclear si hidroenegetic) 14,1%
Deci transportul in comun electric polueaza mediul, dar in mod indirect.
Din surse regenerabile Romania ar putea produce 4900GWh/an ecologic.
Asta inseamna 2,2 MWh. Daca luam doar orasele in care exista transport ecologic in prezent ar potea fi folosit linistit sursele alternative. |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Iun 2010 18:04:05 Titlul subiectului: |
128480 |
|
Dupa parerea mea poluarea indirecta nu ar trebui luata in considerare, pentru ca este irelevanta. Daca ar fi sa luam in considerare toate lucrurile indirecte, chiar si o centrala eoliana polueaza prin faptul ca morile de vant sunt fabricate din plastice si metale obtinute si prelucrate in medii (aproape sigur) poluatoare.
Odata rezolvata problema poluarii la nivelul transportului public, se poate face ceva in legatura cu energia ecologica. Pe cand daca autobuzele merg pe combustibili fosili, chiar daca se rezolva alte aspecte, poluarea la nivelul transportului public ramane.
O alta solutie o reprezinta biodieselul sau etanolul. |
|
Sus |
|
|
alexioanpopa
Data înscrierii: 08/Ian/2012 Ultima vizita: 06/Aug/2020 Mesaje: 188 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 30 Iun 2014 09:50:40 Titlul subiectului: |
173663 |
|
Etanolul nu e foarte economic, dat fiind faptul că se va consuma cu până la 50% mai mult combustibil față de varianta sa înlocuitoare, benzina. Biodisel-ul este în mod ciudat mai poluant deoarece particulele fine nearse eliminate crește, deși se scad emisiile de CO2.
Până la urmă, viața e de fapt o poluare continuă. Dacă mâncăm, plante sau animale au fost sacrificate, dacă lipim ceva, solvenții dăunează mediul, etc... Asta nu înseamnă că putem să poluam masiv, ci să reducem poluarea.
Chiar dacă transportul în comun electric nu e foarte ecologic, măcar e mai ieftin. Într-adevăr, acest transport poate fi mai ecologic dacă se folosesc metode de obținere ce se pot regenera. _________________ ALEX |
|
Sus |
|
|
Cristian M Ioan
Data înscrierii: 24/Feb/2010 Ultima vizita: 21/Iul/2016 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Dec 2014 07:42:52 Titlul subiectului: "Transportul in comun electric polueaza mediul?" |
176014 |
|
Intrebarea este incompleta: da, polueaza, dar infinit mai putin decat transportul bazat pe combustibili fosili. Insa, chiar daca energia electrica este obtinuta numai din termocentrale clasice, pe motorina sau carbune, tot este un castig imens!
Unii spun "doar se muta poluarea, din oras la termocentrala".
Nu, nu este asa!
In primul rand, motorul cu benzina sau diesele poate fi foarte eficient, in regim continuu. In traficul din oras, cu porniri si opriri foarte dese, consuma mult si polueaza mult. Motorul electric este perfect adaptat la acest regim!
In al doilea rand, asta este valabil si la termocentrala: o termocentala pe carbune, ca la Rovinari si Turceni, genereaza poluare, dar arderea este optimizata acolo, poluare este infinit mai mica decat o suta de mii de gospodarii individuale ce ard carbine in soba! Si care nu au electrofiltre pe cosul de fum ...
In fine, asta era situatia in 1980, in prezent o parte din energia electrica din Romania ESTE produsa prin mijloace ecologice, deci nu afecteza mediul .. |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 29 Aug 2016 01:48:20 Titlul subiectului: |
186272 |
|
Am raspuns nu, dar se pare ca toate lumea care a raspuns acum are o idea buna despre energie in general.
Eu sunt proponent al transportului electric dar, inteligent, nu "ecologic" ca sunt misto.
Centralele termo din ziua de azi sunt eficiente, dar nu ca o hidrocentrala. Si mult sub cele nucleare. Problema este una care trebuie vazuta in plan mare.
Fiecare are negative si positive.
Termocentrale:
Polueaza (-)
Costa mult daca tara respective nu are acces la petrol sau carbune (-)
Pot si singura solutie unde raurile nu sunt suficiente in numar sau debit. SUA nu prea are rauri, asa ce termocentrale sunt necesare (+)
Hidrocentrale:
Nu polueaza atmosfera (+)
Creaza alte probleme ecologice, ecosisteme modificate pentru lacuri de acumulare (-)
Nucleare:
Nu polueaza deloc (+)
Costa extrem de mult pentru a fi sigure (-)
Ideal are fi contruite subteran, cu metode de a sigila intrarile in caz de dezatru. Dar nu se face din prea multe motive.
In final, depinde de economia tarii si a regiunii. Peste asta mai adauga nevoile de transport.
Bucurestiul care are transport public foarte dens, nu are nevoie de trasee mobile, sau sezonier, deci tramvaie si troleibuze sunt excelente. Adauga fiabilitate si longevitatea vehiculelor si devine transport eficient apropos de cost.
In alte zone nu se pot folosi pentru ca traseele se schimba. Cand o singura ruta exista, nu existe alte mijloace care sa acomodeze fluctuare de populatie sau comert. (Ex se inchide o fabrica de-a lungul traseuleui, dar se deschibe un Mall aproape de traseu dar prea departe de mers pe jos de la cea mai apropiate statie)
Atunci trebuie ceva flexibil. Cat condeceam eu, la fiecare careva luni se schimbau traseele. Troleibuze nu ar pute circula asa. Cat ar dura sa schimba OCS-ul are trebuie alta schimbare.
Problem a ca ecologia e la moda acum. Autobuzele hibride si electrice nu sunt create pentru eficienta ci pentru marketing.
Un autobuz are fi eficient daca ar fi diesel electric (ca o locomotiva) adica in serie, insa cele care circula acum sunt paralel. Toate dezavantajele de greautate, transmisii, turatii de motor cu comb. interna etc.
Cele electrice care baterii grele tot timpul. Lasa ca bateriile sunt dezastroase ecologice.
Concluzia mea, troleibuze si tramvaie sunt excelente in zone cu transport dens, dar autobuzele diesel nu pot fi inlocuite decat daca sunt de mare capacitate si diesel electrice.
Scuze de post asa de lung lol
Al _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 29 Aug 2016 11:38:52 Titlul subiectului: |
186279 |
|
castrosua a scris: | Autobuzele hibride si electrice nu sunt create pentru eficienta ci pentru marketing. | Aici ai pus punctul pe i. Cel mai bun exemplu este cazul din Budapesta, unde 28 autobuze hibride Volvo 7900 Hybrid au fost trase la dreapta dupa cca 1 an de activitate. Motivul fiind costul mare / km, acestea consumand mai mult combustibil decat vechile Ikarus 280, capacitate de transport mai mica, costuri de intretinere mari. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|