Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila retea de tren urban?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 11:09:36    Titlul subiectului: Re: Sa fie ... 12729

falizwim a scris:
Si atunci, cum am citit eu ca a precedat (cronologic) Gara de Nord ?
Pe harta 1908, calea ferata se termina langa Casa Malmaison, intre Splaiul Dr.Branda (de pe malul nordic al Dambovitei) si Calea Plevnei.
Nu stiu unde ai citit tu ce ai citit, insa e fals. Nu e obligatoriu ca tot ce-i scris sa fie adevarat. Iti spun sigur ca prima gara a Bucurestiului a fost Gara Filaret (actualmente Autogara Filaret).
Gara Centrala a fost doar un proiect, nu fost nici macar inceputa. Dar au fost atat de siguri ca o vor construi incat ea a fost plasata si pe harta, iar splaiul in cauza (de atunci, nu cel actual de dupa regularizarea Dambovitei) se numea ceva de genu' Splaiul Garii Centrale. Am si o carte mult mai bine documentata, scrisa de (sau in colaborare cu) CCCF (Centrala Constructii Cai Ferate) si in care este prezentat chiar si proiectul garii, arata bine si pentru ziua de azi iar pentru vremea ei ar fi fost o bijuterie...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2006 11:21:53    Titlul subiectului: 13012

Acum să nu ne îmbătăm cu apă rece, la modu' general - numărul pasagerilor transportaţi de CFR a scăzut foarte mult în ultimii ani, la fel şi numărul trenurilor sau al vagoanelor din compoziţia acestora. Transportul public din Bucureşti de asemenea nu e de natură a facilita transbordarea uşoară a oamenilor "presaţi de timp" (vorbesc aici de o reţea coerentă de trenuri urbane, sau măcar de metrou) - cei cu "zeci de paporniţe" care trec dintr-un personal într-altul nu au totuşi mari probleme în a se urca în tramvaiul 12, în troleul 85 sau să meargă cu metroul până la Republica... Twisted Evil

De-asta zic că pentru mulţi ani de acum încolo Gara de Nord va rămâne "GARA", punctul terminus al tuturor trenurilor de rang superior cu destinaţia Bucureşti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2006 12:25:38    Titlul subiectului: SA FIM LA MODA IN SEC.XXI (incl.in Israel) 13014

NOUA MODA a transportului in comun este ... trenul Exclamation
PUBLICITATE: Laughing
Daca de acasa pana la lucru faceai - pana acum - o ora cu autobuzul, vei face - de acum incolo - doar 20 de minute cu trenul.
MORALA: Embarassed
Absolut toti au uitat sa ia in calcul cum, cu ce, si in cat timp ajungi de acasa la gara initiala, iar apoi - de la gara finala la lucru.
CONCLUZIA: Sad
Trei mijloace de transport, in minimum o ora jum'ate - in loc de un autobuz in maximum o ora.

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
neder



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2006
Mesaje: 10

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2006 19:02:03    Titlul subiectului: 13067

Trenul chiar e cel mai rapid mijloc de transport intr-o aglomeratie urbana. Iar daca nu se va construi acest sistem de trenuri suburbane acum si bucurestiul se va dezvola din ce in ce mai mult catre margini, va fi o problema. Ma rog, acum sigur ca nici prelungirea existentelor linii de metrou nu e o idee rea, doar ca scopul metroului este sa acopere distante in limitele orasului la o frecventa ridicata si cu multe statii.
Partea proasta ca la noi sunt foarte multe statii de metrou pline ochi cam la orice ora (Unirii, Victoriei, Romana, Basarab, Obor) si destule aproape goale mai mereu (Semanatoarea, Mihai Bravu, Costin Georgian...).
Eu zic ca premize pentru dezvoltarea coerenta a unui sistem feroviar in jurul bucurestiului exista - vezi liniile industriale care pot fi convertite sau unde se poate construi ceva). Mai grav e in afara unde actualele gari sunt mult prea departe de orice urma de civilizatie, de exemplu gara Pantelimon, Mogosoaia, sau chiar Chiajna...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2006 19:03:46    Titlul subiectului: 13069

falizwim a scris:
NOUA MODA a transportului in comun este ... trenul Exclamation
PUBLICITATE: Laughing
Daca de acasa pana la lucru faceai - pana acum - o ora cu autobuzul, vei face - de acum incolo - doar 20 de minute cu trenul.
Să nu exagerăm. Însă nu putem să nu remarcăm faptul că infrastructura feroviară din București nu prea "îndeamnă" la vreo adaptare pentru traficul de călători - chiar și "celebra" linie București Vest - Militari - Gara Cotroceni - Răzoare - Ferentari, în ipoteza în care ar fi complet restaurată, modernizată, completată cu supra- sau subtraversări, nu ar atrage un număr prea mare de călători.

Problema e că în acest moment majoritatea business-urilor sunt fie în centrul orașului, fie în partea de nord, deci o soluție deșteaptă ar fi, în acest moment, construcția unei căi ferate sub-urbane în completarea sau chiar în prelungirea magistralei M2, spre Băneasa, Otopeni și chiar mai departe. Tot în acest context, oare nu ar fi posibilă racordarea acestei linii la rețeaua CFR, pentru a avea trenuri (chiar și rame Desiro, că nu îți rupi fundu' așa de rău în doar 20km) din Gara de Nord până la aeroport la Otopeni?

În același context, ar fi interesant de studiat opțiunea unei linii directe de la gara Cotroceni (adaptată traficului de călători) până la Gara de Nord (sau spre zona respectivă), cu trenuri directe pe un traseu gen Carrefour Militari - cartier Militari/gara Cotroceni - (zona Grozăvești) - Basarab - Gara de Nord / Otopeni? Cu siguranță că un astfel de proiect de infrastructură ar ajuta și mai mult la dezvoltarea business-urilor de pe traseu, dat fiind că locuitorii din Dr. Taberei/Militari nu ar trebui decât să se urce în tren și să coboare la servici, cumpărături, gară sau aeroport.

Wishful thinking Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
neder



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2006
Mesaje: 10

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2006 19:14:58    Titlul subiectului: 13071

Adevaru ca in loc sa se faca tampenia aia de metrou de la Policolor unde s-a modernizat tramvaiul si unde nu e un flux imens de calatori, unde de alftel soseaua care continua autostrada are 3 benzi pe sens si pe unde pot cirucla excelent si autobuzele, puteau sa construiasca o legatura mai rapida Gara de Nord - Unirii, ca e penibil sa stai sa schimbi la Victoriei sau sa ocolesti tot orasul cu M3. E proiect cu M4 pentru Gara de Nord - Izvor, alt lucru inutil (dupa parerea mea).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2006 19:42:06    Titlul subiectului: 1000 13073

neder a scris:
Adevaru ca in loc sa se faca tampenia aia de metrou de la Policolor unde s-a modernizat tramvaiul si unde nu e un flux imens de calatori
Pe vremea "celalaltă" mai erau niște fabrici pe acolo, oricum tunelele datează din '89 și au stat în conservare multă vreme. Finalizarea e oricum o idee bună, în sensul conectării la o eventuală gară de pe linia de centură - cu trenuri spre destinații utile gen aeroport...
De-aia nu fac eu copii acum, să prindă nepoții chestia asta Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 09:24:37    Titlul subiectului: 13135

neder a scris:
Adevaru ca in loc sa se faca tampenia aia de metrou de la policolor . . .
Fii linistit: fabricile de acolo nu o vor mai duce mult si vor fi fie daramate, fie preluate de vreun investitor care sa si produca ceva in zona aia.
Zona e plina de constructii care par dezafectate, cel putin unele situate pe partea dreapta, cum te duci spre RATB Titan.
Este in proiect, cica, si un cartier d-asta tip ANL, asa ca situatie mai buna ca aia nu poate fi, construiesti metroul acum cand nu e inca construit nimic, fara sa te incurci de tot felul de cladiri, si apoi construiesti ce vrei, ca sa nu mai punem la socoteala ca pretul terenurilor va creste, in folosul unora sau al altora. . .

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 12:58:59    Titlul subiectului: 13164

S-ar putea sa ramai surprins, sa vezi pe ruinele alea niste cladiri ultramoderne in otel si sticla Razz
Una e aproape gata, la celelalte se lucreaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
neder



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2006
Mesaje: 10

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 16:19:24    Titlul subiectului: j6j5 13184

Pe unele harti mai vechi (de acum 5-6 ani) apare o strada care se numeste Gara Herastrau, undeva paralela cu B. Vacarescu, si o linie de tren pe-acolo.
Despre ce e vorba?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 19:06:27    Titlul subiectului: 13192

neder a scris:
Pe unele harti mai vechi (de acum 5-6 ani) apare o strada care se numeste Gara Herastrau, undeva paralela cu B. Vacarescu, si o linie de tren pe-acolo.
Despre ce e vorba?
Citat de pe railwayfan.ro:
Citat:
O alta linie care strabatea orasul a dainuit, in parte, pina prin 1986. (Iar de construit a fost construita, probabil, dupa 1900, pentru ca pe o harta din 1895 nu apare, dar pe una din 1914 da). Aceasta se desprindea din magistrala de Constanta in zona barierei de pe Soseaua Nordului (trecere blocata la inaugurarea pasajului Baneasa) si urma traseul tramvaiului 5 de astazi, pe str Serbanescu si Barbu Vacarescu (care nu existau, erau eventual un drum pe linga CF), in zona sos Pipera urca prin fata depozitelor de mobila (in dreptul fostului sediu Porsche Romania, actualmente Citroen, mai dainuie un fragment de cale. Tot aici face jonctiunea si o CF de intreprindere, care cred ca este folosita inca pentru niste depozite de materiale; am vazut o locomotiva acum un an), sus, in dreptul bd Dimitrie Pompei de astazi, era gara Herastrau (de care imi aduc aminte, desi aveam doar 7-8 ani), fosta Gara D. Bolintineanu prin anii 30. Strada se numeste si astazi Gara Herastrau. Apoi cobora prin dreptul fabricii de glucoza, trecea riul Colentina (pod rutier nu era in acea vreme), si, in zona strazii Titeica, fosta Glucozei, parasea traseul actual al Bd Vacarescu, spre Obor. Traseul se ghiceste astazi pe harta, dupa forma spatiului verde din zona, iar mai departe dupa orientarea unor ulite, care erau paralele cu CF. Traversa str Ramuri Tei in zona Str Cernei si apoi se insinua prin cartierul de case Tei, pe linga Parcul Circului, traversa strada Judetului (exista inca linia la aceasta traversare), apoi alte strazi din cartier, unde iarasi se mai vede si astazi, Pirgarilor, Lizeanu (unde e depoul de tramvaie se numeste chiar intr. Vagonului), mergea prin fata cimitirului Reinvierii, traversa Sos Colentina si ajungea la Gara de Est. De aici mergea inainte, traversa sos Pantelimon si ajungea la actuala Gara Titan (in zona exista si astazi str Macazului). Din acest traseu, usor de ghicit pe o harta actuala, a mai ramas Gara Titan si iesirea spre Oltenita si Gara de Est.
Ref: http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=450&start=10

Completare: tind sa cred ca o restaurare a acestei linii (si conectarea la viitoarea "magistrala" suburbana spre Otopeni) ar face un mare bine orasului, in sensul facilitarii deplasarii oamenilor din zona de Est catre firmele si punctele de interes (aeroport etc) din partea de nord a orasului. Oricum, investitia se poate duce la sume cu 7-8 zerouri in euro, fiindca trebuie construite supra-traversari peste artere precum Sos. Pipera, Lacul Tei, Colentina sau Pantelimon. Dar, cel mai important - nu exista "nu se poate", in Viena de exemplu cum se poate?! Au linii de tren (duble electrificate) pe care circula numai trenuri locale care trec pe deasupra bulevardelor apoi intra in tuneluri de 4-5-8km. De ce nu s-ar putea si in Bucuresti?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 15:49:02    Titlul subiectului: 13867

Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine care cladire este, de fapt, aceasta Gara Cotroceni de care se tot pomeneste? Tot incerc sa vizualizez din memorie zona cuprinsa intre 13 Sept - Ho Si Min - Politehnica si sa identific aceasta enigmatica gara, dar nu reusesc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 17:52:05    Titlul subiectului: 13877

Se pare că nu există o "clădire" a gării, ci numai câteva echipamente destinate încărcării / descărcării vagoanelor de marfă. Cel mai bine se văd din maşină pe breteaua de la Plaza România spre giratoriul de la Cora, la trecerea liniilor de cale ferată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 18:23:20    Titlul subiectului: 13882

Aha, incep sa inteleg... Inseamna ca eu cautam in zona gresita (bazindu-ma pe numele 'Cotroceni'). Din descrierea locului inteleg ca aceasta 'gara' e mai repede aproape de locul unde era - cu ani multi in urma - marele depozit de legume si fructe Militari - pasajul Lujerului mai exact ? (parca era si fabrica de lapte prin zona).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
neder



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2006
Mesaje: 10

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 22:31:15    Titlul subiectului: 13910

Chiar exista o casa prin spatele unei scoli care da in Iuliu Maniu.
Pe casa scrie Bucuresti Cotroceni, dar e complet darapanata.
E langa o benzinarie pe partea cu Cora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 20:06:56    Titlul subiectului: 13982

1689 a scris:
Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine care cladire este, de fapt, aceasta Gara Cotroceni de care se tot pomeneste ? Tot incerc sa vizualizez din memorie zona cuprinsa intre 13 Sept - Ho Si Min - Politehnica si sa identific aceasta enigmatica gara, dar nu reusesc...
Pe bulevardul Geniului exista linie de tren... care coteste spre bv Vasile Milea ... poate ca acolo pe undeva era gara Cotroceni
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 21:17:21    Titlul subiectului: 13990

Iata ce am in Mapsource (ROAD 2005 Deluxe):

Pe harta apare o cladire ca fiind "Gara Cotroceni", insa nu am reusit sa o localizez vizual (trec pe acolo foarte des, din pacate doar cu masina). Ar fi interesant totusi sa obtinem o fotografie a ce se afla dupa blocuri, evident dupa ce se mai incalzeste vremea Very Happy
Manimal a scris:
pe bulevardul Geniului exista linie de tren... care coteste spre bv Vasile Milea ... poate ca acolo pe undeva era gara Cotroceni
Pe "acolo" era gara regală, din incinta Palatului Cotroceni, fără o prea mare legătură cu gara Cotroceni de care discutăm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 00:18:20    Titlul subiectului: hthth 14707

Nu ar fi o idee bună reconstruirea căii ferate pe traseul Cotroceni-Geniului-Grozăvești-Gara de Nord? Dacă linia respectivă ar fi refăcută, publicul călător care s-ar urca la Cotroceni și s-ar da jos la Gara de Nord nu ar fi același cu cel care folosește, în prezent, liniile 41 și 96?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 14:00:57    Titlul subiectului: 14752

Ar fi o idee buna, mai ales ca s-ar scurta traseul Bucuresti - Giurgiu (acum trenurile care merg pe relatia Bucuresti Nord - Giurgiu ocolesc pw linia de centura); totusi, o solutie mai buna mi s-ar parea o reuta subterna, gen I.F.M.A.-Cal. Crangasi; trenul ar supratraversa Dambovita pe la Strandul "Dambovita", apoi ar subtraversa Bd. Iuliu Maniu prin actualul pasaj; dupa care si-ar continua drumul pe actuala linie care trece pe langa Sos. Progresului ("Trafic Greu") si prin Ferentari (linia ar putea sa fie si ea subterana).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 17:22:34    Titlul subiectului: 14772

Adică pe ruta Podul Grant, Crângași, Virtuții (sau pe terenul dintre Virtuții și Lacul Morii), Lujerului și de acolo pe linia ferată Cotroceni-Ferentari? Judecând după hartă, ar părea o rută plauzibilă. Pe de altă parte, o linie subterană nu ar periclita actuala rețea de metrouri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 14:05:52    Titlul subiectului: Linii ferate industriale 18518

1. O vedere a caii ferate industriale Militari. Sensul spre PLAZA ROMANIA/CORA MILITARI. Scuze de mizeria surprinsa....
Dar face parte din peisaj Mad
2. Sensul celalalt.Spre autostrada Bucuresti Pitesti sau CET VEST. Nu stiu unde mai iese. Se intersecteaza cu linia de tramvai 35.



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.68 kb
 Vizualizat:  de 16508 ori

0.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.81 kb
 Vizualizat:  de 16508 ori

1.jpg


Sus
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 17:00:49    Titlul subiectului: 18531

Calea ferată de care zici porneşte de la centură, din zona gării "Bucureşti Vest" - la câteva sute de metri la sud de podul autostrăzii spre Piteşti, merge în line surprinzător de dreaptă prin "mahalalele" Militariului, pe lângă Plaza şi Cora până la aşa-zisa gară de mărfuri "Cotroceni", apoi prin spate pe la Apaca / UMEB, traversează bd. Vasile Milea, trece printre unităţile militare şi ajunge în intersecţia de la Răzoare. Acolo descrie o curbă largă spre sud, pe lângă "Trafic Greu", şi îşi menţine traseul la fel de surprinzător de drept - deşi întrerupt acum de diverse "obiective" până în zona gării actuale Progresul.

Oricum, pe acolo au trecut şi trec încă aproape numai trenuri de marfă. Ultimele trenuri de călători se pare că au parcurs bucăţi din această linie înainte de primul război mondial, sau pentru scurt timp în perioada interbelică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 17:38:08    Titlul subiectului: 18533

Nu stiam traseul de la intersectia cu 35 spre autostrada. Stiu ca mai trece doar prin platforma industriala VEST MILITARI, PREFABRICATE VEST, insa dupa aia nu stiu daca direct spre autostrada (paralel cu ea) sau trece si pe la CET VEST.
Il stiam doar de la Gara Progresul pana la VEST Militari.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 23:30:57    Titlul subiectului: U-Bahn 18639

Încep prin a cita utilizatorul "diesellok" de pe forumul railwayfan.ro:

Ceea ce vad eu in discutiile actuale este lipsa unui concept viabil. Eu sunt de paprere ca un oras-capitala ar avea nevoie de o gara centrala/pincipala (oricum s-ar numi ea) si de preferat ar fi ca aceasta sa nu fie o gara infundata, ci una de trecere. Astfel, gara centrala ar putea asigura un flux continuu si fara probleme, chiar cu schimbarea trenurilor. Cel mai bine s-ar utiliza liniile existente s-au trasarile existente, spre ex. unirea liniilor ce pornesc din gara Progresu cu cele care se termina in zona intersectiei Calea Progresului cu C. Rahova sau unirea Garii Obor cu Nord.
Si cum in centrul orasului nu prea este loc, depoul de vagoane si celelalte zone adiacente ar putea fi amplasate acolo unde este loc. Spre exemplu in zona Progresu, sau in Nord, in zona Otopeni-Mogosoaia-Chiajna (spre ex. din cate stiu eu nu se poate trece fara rebursare din magistrala 900 in 800, via Chiajna si centura nordica a B).
Bineinteles ca trebuie bani pt. asa ceva, insa daca tot se doreste sa se faca ceva ca lumea atunci trebuie investiti cu cap. Daca nu o sa suferim si noi cum a suferit Parisul cu cele ... gari ale sale!
Cum vedeți legătura Gara de Nord-Gara de Est (Obor)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2006 18:00:58    Titlul subiectului: 18767

În afara "obiectivului" de pe Rahovei - care, conform spuselor lui Dragoș - e un chioșc - ce alte "obiective" întrerup linia ferată? În plus, legat de această linie am înțeles că:
a) Ar fi fost prevăzută o gară subterană în zona numită Răzoare (proiect care ar fi fost enunțat în anul 2000)
b) Traseul căii ferate industriale București-Vest-Cotroceni-Progresul ar urma să fie refăcut sub forma unui pasaj suprateran, pe estacade.
Cele afirmate le-am citit pe forumul Railway Fan Romania. Nu se pecifică clar care sunt tronsoanele unde trenul merge la nivelul solului și unde acesta urcă pe estacade. De asemenea, din desenele aferente mesajelor de pe forumul respectiv (luate de pe site-ul www.transport.as.ro dar la care nu am reușit să ajung tastând adresa respectivă) rezultă că trenurile care ar circula pe relația București-Vest-Cotroceni-Progresul ar fi niște automotoare.

Tot pe forumul iubitorilor căilor ferate s-a pus problema mutării Gării de Nord, precum și a necesității unei gări centrale, dându-se exemplul Berlinului. Dacă sintetizez multitudinea de mesaje scrise la topicul aferent gărilor bucureștene de pe forumul respectiv, s-ar putea enunța următoarele:
1. Mutarea Gării de Nord către exterior și transformarea clădirii în muzeu feroviar.
2. "Restaurarea" traseului București-Vest-Cotroceni-Răzoare-Progresul (în prezent cale ferată industrială "secționată" în zona Rahovei); "restaurarea" ar consta fie în construirea unei linii pe estacadă, fie în consruirea unei linii subterane, fiind concepută chiar o gară subterană: RĂZOARE. Evident, se preferă varianta supraterană.
3. Realizarea unei legături între Gara de Nord și Gara de Est (Obor), astfel încât ambele să fie gări de trecere.
Date fiind cele discutate acolo, aș vrea să știu dacă:
4. Cât de intens e traficul în zona Gării de Nord ? Ce ar fii optim: mutarea gării sau un parking subteran.
5. Care ar fi traseul legăturii dintre Nord și Obor?
6. Ar putea exita o gară în zona Răzoare, dar supraterană?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 2 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community