Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport local din Husi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 6028
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 16:12:32    Titlul subiectului: Traseele de transport local din Husi 132371

Aflam ca s-a organizat o procedura pentru concesionarea serviciului public, avandu-se in vedere 2 trasee si un numar de 6 autobuze/microbuze + 3 rezerve:

"HOTARIREA Nr. 42 - privind aprobarea delegarii de gestiune prin concesionare a transportului public local de calatori din municipiul Husi, precum si aprobarea Studiului de oportunitate privind delegarea de gestiune a transportului public local, Caietul de sarcini, Instructiuni pentru ofertanti, Regulamentul de organizare si functionare si a comisiei de evaluare a ofertelor depuse in vederea atribuirii contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local in municipiul Husi. (Anexa 1) (Anexa 2) (Anexa 3) (Anexa 4)"

http://www.primariahusi.ro/hotariri/hotariri2010/hot25februarie2010.html

"CAP. 2. DESCRIEREA TRASEELOR

Avand in vedere repartitia populatiei municipiului Husi si necesitatea asigurarii unei alternative de transport pentru cat mai multi locuitori, centrele importante din punct de vedere economic si/sau social dar si efectuarea serviciilor de transport in conditiile obtinerii unui profit minim, rezonabil de catre cei ce le efectueaza, s-a impus asigurarea serviciilor de transport public local de persoane pe doua trasee.

1. TRASEU 1:
- Statie carburanti Dobrina – str. 1 Decembrie – str. A.I. Cuza – strada Meleti Istrati- B-ul 1 Mai– str. Calea Basarabiei -strada Episcop Grigorie Leu– S.C. Intersoc /Caminul de batrani.

2. TRASEU 2
- Carta (Troita) – strada Corni – strada Stefan Cel Mare – strada Calea Basarabiei - strada Episcop Grigorie Leu – S.C. Intersoc /Caminul de batrani.

Prima linie de transport acopera in totalitate circulatia calatorilor pe directia est - vest legand principale obiective din zona industriala a orasului si zona garii din vestul orasului cu centrul orasului.
A doua linie face legatura cartierelor aflate nordul orasului( Corni) cu zona industriala prin strazile cele mai importante ale acestora, astfel incat sa poata deservii un numar cat mai mare de potentiali utilizatori. Important de mentionat este suprapunerea acestor trasee pe strada Calea Basarabiei, spre zona industriala, realizandu-se astfel preluarea intregului flux de calatori, in conditii de asteptare si transport optime.

Cele doua trasee , avandu-se in vedere ca latimea strazilor cat si a trotuarelor a permis amenajare mai multor statii, pe langa indicatoare si marcaje corespunzatoare si cu refugii , care sa permita calatorilor o asteptarea comoda si in siguranta .

O descriere in detaliu a fiecarui traseu este prezentata in Anexa 1 la Caietul de sarcini - Caietele de sarcini pentru fiecare traseu

Pe toate traseele mentionate mai sus s-a inregistrat conform estimarilor de pana acum un numar anual de calatori intre 100000 si 150000 , incluzand si calatoriile persoanelor ce beneficiaza de subventie din partea C.L. Husi
"

si

"III.2. Cerinte organizatorice minimale specifice

In conformitate cu Cerintele organizatorice minimale generale specificate mai sus care sunt in concordanta cu reglementarilor legale in vigoare, avand in vedere conditiile concrete de efectuare a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate din municipiul Husi precum si cerintele delegatarului, se particularizeaza urmatoarele cerinte minimale specifice:

A. Traseu 1 Dobrina – Zona industrial – Camin de batrani
B. concesionarul sa fie un operator de transport rutier, asa cum acesta este definit si licentiat conform prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 109/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, cu o experienta similara de minim 3 ani in prestarea, de servicii de transport public local de persoane prin curse regulate cu minim 4 microbuze sau autobuze, efectuat in ultimii 10 ani ;

1) numărul minim de mijloace de transport necesare realizarii programului de circulatie si asigurarii capacitatii de transport pentru traseele din Anexa 1, inclusiv cele de rezerva, pe care concesionarul trebuie sa le detina, este de: 4+2 = 6 microbuze sau autobuze ( 4 – active si 2- rezerva);

2) Autovehiculele utilizate pentru asigurarea transportului public local nu trebuie sa aiba o vechime mai mare de 8 ani pentr cele active si 10 ani pentru rezerve.

3) toate mijloacele de transport sa indeplinesca cel putin normele de poluare EURO 3, pentru cele active si EURO 2 pentru rezerve.
4) sa aiba angajati un numar de minim 8 soferii ce trebuie sa detina certificat de competenta profesionala eliberat de ARR;

5) persoana desemnată să conducă permanent și efectiv activitatea de transport rutier a operatorului de transport sa detina certificat de pregătire profesională eliberat de autoritatea competentă.

6) sa detina o suprafatade teren, amenajata corespunzator cu o platforma betonata sau asfaltata, pentru gararea si intretinerea mijloacelor de transport;

7) Sa aiba in proprietate sau sa aiba contract de servicii cu un atelier auto ce detine autorizație tehnica eliberata de autoritatea competentă

C. Traseul II – Corni – Zona industrial – Camin de batrani
1. concesionarul sa fie un operator de transport rutier, asa cum acesta este definit si licentiat conform prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 109/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, cu o experienta similara de minim 3 ani in prestarea, de servicii de transport public local de persoane prin curse regulate cu minim 2 microbuze sau autobuze, efectuat in ultimii 10 ani ;

2. numărul minim de mijloace de transport necesare realizarii programului de circulatie si asigurarii capacitatii de transport pentru traseele din Anexa 1, inclusiv cele de rezerva, pe care concesionarul trebuie sa le detina, este de: 2+1 = 3 microbuze sau autobuze(2 – active si 1 – rezerva) ;

3. Autovehiculele utilizate pentru asigurarea transportului public local nu trebuie sa aiba o vechime mai mare de 8 ani pentru cele active si 10 ani pentru rezerve.

4. toate mijloacele de transport sa indeplinesca cel putin normele de poluare EURO 3 pentru cele active si EURO 2 pentru reserve.
5. sa aiba angajati un numar de minim 4 soferii ce trebuie sa detina certificat de competenta profesionala eliberat de ARR;

6. persoana desemnată să conducă permanent și efectiv activitatea de transport rutier a operatorului de transport sa detina certificat de pregătire profesională eliberat de autoritatea competentă.

7. sa detina o suprafata de teren, amenajata corespunzator cu o platforma betonata sau asfaltata, pentru gararea si intretinerea mijloacelor de transport;

8. Sa aiba in proprietate sau sa aiba contract de servicii cu un atelier auto ce detine autorizație tehnica eliberata de autoritatea competentă
"



Husi01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.77 kb
 Vizualizat:  de 9615 ori

Husi01.JPG



Husi02.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.58 kb
 Vizualizat:  de 9615 ori

Husi02.JPG



Husi03.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.91 kb
 Vizualizat:  de 9615 ori

Husi03.JPG



Husi04.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.38 kb
 Vizualizat:  de 9615 ori

Husi04.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 19 Sep 2010 16:14:46    Titlul subiectului: Transportul in comun urba din Husi 133633

Aparitia transportului in comun urban in orasul Husi este legata de constructia intreprinderilor din "zona industriala", in perioada 1974-1980.
Primele autobuse, care au facut serviciul de transport urban in comun in orasul Husi au fost autobusele "Roman-112-UD", introduse pe la inceputul anilor 80'.
In anii 80'-90', existau doua linii de transport urban in comun in Husi:
-Zona industriala- Gara;
-Zona industriala- Cartier Corni.
Daca pe prima linie, care strabate zona centrala a orasului, s-au amenajat statii cu alveole si uneori cu acoperis, pe cea de-a doua linie, care strabate o zona de case, din cauza lipsei de spatiu, nu s-au amenajat statii cu alveole.
Se amenajeaza si un garaj pentru aceste autobuze, pe soseaua Husi-Stanilesti, prevazut cu atelier mecanic si birouri.
In anii 80', aceste autobuze, in special dimineata si seara circulau pline, transportand muncitorii care lucrau in zona industriala. In 1990 existau un numar de 10.904 angajati, din cei cca 33.000 locuitori ai orasului Husi.
Dupa 1990 fosta IJTL-Vaslui se imparte in 3 intreprinderi:
-Transurb Vaslui;
-Urbantrans Barlad;
-Transloc Husi.
Dupa 1990, din cauza falimentului unitatilor din zona industriala, a cresterii numarului de masini personale, numarul de calatori transportati de noua Transloc scade drastic.
La mijlocul anilor 90', autobuzele "Roman-112-UD" sunt inlocuite cu autobuzele "DAC-112-UDM" si mai sunt achizitionate si doua autobuze "IKARUS-260", parcul Transloc numarand 11 autobuse urbane.
Se incerca diverse solutii de redresare a activitatii, inclusiv efectuarea unor curse interurbane (Husi-Vaslui) de catre "Transloc". Din pacate, nici una nu a dat rezultate, an de an datoriile Transloc crescand.
In noiembrie 2002 "SC Transloc SA" intra in faliment. Garajul este cumparat de o firma din Bacau, iar doua autobuze "DAC-112-UDM", singurele care se mai aflau in stadiul de functionare sunt cumparate de "Club T SRL", care obtine, din partea primariei, dreptul de a organiza transport urban de calatori in orasul (devenit in 1995 "municipiul") Husi.
Perioada 2002-2005 a fost cea mai grea pentru transportul urban de calatori din Husi, "SC Club T" aducand niste "autobuze" rusesti extrem de vechi, un model care ar fi circulat in anii 50', in fosta URSS! Chiar a aparut un articol in ziarul judetean, traseul Gara-Zona Husi fiind comparat cu traseul Calcutta-Bombay din India!
In primavara anului 2005 transportul in comun urban este preluat de SC Anta 95 Srl, care aduce microbuze "Mercedes Sprinter", destul de noi.
In ultimii ani, unele statii sunt reamenajate si se prelungesc traseele de transport urban de calatori din Husi:
-traseul Zona-Corni este prelungit pana in comuna Epureni
-se introduce traseul Dobrina-Zona Industriala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 21:07:10    Titlul subiectului: Trasee de transport local in Husi 139528

In 1995 cartea "Istoria Husului" mentiona ca transportul in comun urban in Husi era efectuat de "11 autobuze moderne, pe doua linii de oras".
Totusi, dupa inlocuirea lui "Roman-112-UD", noua "Transloc" Husi avea 6 autobuze, pe care le-am vazut pe cele doua linii urbane:
-doua "IKARUS-260"
-un "KAROSA"
-trei DAC-112-UDM: unul in trei usi, unul cu doua sau trei usi (vopsit in rosu) si unul in doua usi (vopsit in albastru-alb).
Ultimul a circulat si in anul 2003, fiind preluat, dupa falimentul "Transloc", de "SC Club T", care a preluat serviciul de transport in comun urban, in anii 2002-2005.
"Club T" adusesera, pe post de "autobuze urbane", chiar si anticele "Robur" si celebrele microbuze "IranInternational"!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 10 Feb 2011 20:48:36    Titlul subiectului: Trasee de transport local in Husi 139750

Traseul nr. 2 Caminul de Batrani- Cartier Corni a fost prelungit pana in comuna Epureni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 22:12:28    Titlul subiectului: trasee de transport din Husi 141818

Din ce am putut afla de la un sofer, ultimile autobuze urbane Roman 112 UD au circulat in Husi in anii 1993-1994 (deci cand au fost retrase nu aveau nici 15 ani de exploadare in Husi).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2012 22:39:14    Titlul subiectului: Trasee de transport local in Husi 151866

In noiembrie 2002 "Transloc" Husi falimenteaza. Singurul autobuz urban care se mai afla in stare de functionare atunci este preluat de S.C. Club T S.R.L., si a circulat pana in 2003, fiind ultimul autobuz urban din Husi (era un DAC 112 UDM cu doua usi, vopsit in alb-albastru, cu semnalizatoarele pe laterala).

Conform unui articol din 1990 din ziarul "Vocea Husului", a existat chiar un proiect de introducere a unei linii de troleibuze la Husi, pe ruta Camping Dobrina- Statia Meteo!
Daca mai traia Ceausescu, Vasluiul ar fi avut tramvai iar Barladul si Husul troleibuze!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 18 Mar 2012 17:28:15    Titlul subiectului: Trasee de transport local in Husi 154186

In primavara anului 2005 S.C Anta 95 S.R.L. a adus si un minibuz urban "Mercedes-Cito". Acesta a circulat in Husi doar cateva luni, dupa care a disparut!
In prezent, transportul urban in comun in Husi se realizeaza cu microbuze Mercedes-Sprinter si Iveco, pe trei trasee urbane:
1 - Cartier Dobrina- Caminul de Batrani;
2 - Sat Epureni- Cartier Corni- Caminul de batrani;
3 - Gara- Caminul de Batrani

Din cauza numarului mic de calatori (in medie 10-15 pasageri/cursa), microbuzele fac fata cu bine!
Totusi, la anumite ore (seara de exemplul) ar fi potrivite si minibuzele (de exemplul modelele "Mercedes-Cito" sau "Solaris-Alpino").
Alta problema ar fi amenajarea statiilor si dotarea lor cu alveole! Insa-in special pe traseul de Corni - acest lucru este dificil de realizat, deoarece este un cartier de case, iar mutarea trotuarului si realizarea statiilor cu alveole ar necesita expropieri!

Ca o curiozitate, din noiembrie 2011, s-a pus in functiune singurul semafor din Husi!
O alta problema este faptul ca strazile Stefan cel Mare si Corni, pe care circula traseul 2, sunt sub orice critica!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2013 19:21:44    Titlul subiectului: Trasee de transport local in Husi 166920

Ca sa nu mai deschid alt topic, postez aici un scurt rezumat al transportului urban in comun in orasul (din mai 1995 municipiu) Husi:

-cca 1980- 1990: efectuat de IJTL Vaslui, autocoloana Husi, cu autobuze "Roman-112-UD";

-1990- noiembrie 2002: efectuat de "SC Transloc SA" Husi, cu autobuze "Roman-112-UD" (pana in anii 1993-1994), dupa care cu: doua autobuze "IKARUS-260" , 4 autobuze (atatea retin ca erau- posibil sa ma insel, deoarece a trecut destul de mult timp) "DAC-112-UDM", si un autobuz "Karosa".
Ca o curiozitatea, Transloc efectua atunci si unele trasee interurbane (la Iasi, Vaslui sau chiar Duda Coop- mai mare chin pentru un DAC sa urce dealul de acolo pe un drum pietruit de tara).

-noiembrie 2002- primavara anului 2005: efectuat de catre "SC Club T Srl" Husi, cu microbuze vechi "Mercedes-Iran International" sau chiar anticele "Robur"!
In anul 2003 a circulat ultimul autobuz urban in Husi, de tipul "DAC-112-UDM" (cu doua usi).
Un alt DAC, dupa falimentul Transloc, a ajuns la Liceul agroindustrial, unde este folosit si astazi!

-primavara anului 2005- in prezent: efectuat de "Sc Anta 95' Srl", cu microbuze "Mercedes-Sprinter" si "Iveco".

Initial, erau doua linii "de oras":

1- Gara- Zona (cu capatul la fosta fabrica de conserve)
2- Cartier Corni- Zona
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 18 Feb 2014 13:15:20    Titlul subiectului: Trasee de transport local din Husi 171231

Pentru imbunatatirea traseelor de transport local din Husi, ar trebui avute in vedere restructurarea celor 3 trasee existente, astfel

1 Gara- Parc Recea
Aleea Garii, strada 1 Decembrie, strada A.I.Cuza, strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, statia meteo, drum Recea(Skate Parc)
Retur Drum Recea, statia meteo, Soseaua Husi-Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, strada general Gheorghe Teleman, strada Florilor, strada A.I.Cuza, strada 1 Decembrie, Aleea Garii.
Statii Gara 1, Gara 2, Stadion/Cina, Piata Tricolor, Centru, Scoala nr.2, Peco, fosta ITA, fosta fabrica de conserve, Scorilo , Intersoc, statia meteo, parc Recea.

2 Sat Epureni- Parc Recea
Soseaua Husi-Epureni, strada Corni, strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, statia meteo, drum Recea
Statii Epureni, Cartier Corni, cimitir catolic, scoala nr.5, dispensar, Deal Cotroceni, Episcopie, Complex mestesugaresc, scoala nr.2, Peco, fosta ITA, fosta fabrica de conserve, Scorilo , Intersoc, statia meteo, parc Recea

3 Facultativ Camping Dobrina- Cartier Dobrina
Regulat Cartier Dobrina- Cartierul Nou
Strada Dobrina, strada 1 Decembrie, strada A.I.Cuza, strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Stanilesti, strada Episcop Grigore Leu, cartierul nou.
Retur Cartierul nou, strada Episcop Grigore Leu, Intersoc , Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, strada general Gheorghe Teleman, strada Florilor, strada A.I.Cuza, strada 1 Decembrie, strada Dobrina
Statii Camping Dobrina (facultativ), Fazanerie (facultativ), halta Dobrina (facultativ), Cartier Dobrina, Scoala nr.6, intersectie soseaua Husi-Bunesti, halta Podgoria, intersectie soseaua Husi-Bunesti, casa de apa, autogara, gara 2, Stadion/Cina, Piata Tricolor, Centru, Scoala nr.2, Peco, fostul ICIL, blocuri ANL zona, caminul de batrani, depozit Victoria Unic, limita oras, Cartierul Nou.
Retur Cartierul Nou, Intersoc, Scorilo, fosta fabrica de conserve, fosta ITA, Peco apoi acceleasi statii.

Necesar 15 minibuze (de preferinta Solaris-Alpino).
In cartierele de case, din cauza strazilor inguste, este dificila amenajarea statiilor cu alveole.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 21 Oct 2015 10:01:47    Titlul subiectului: 182186

Ocazional, pentru transportul urban in comun in Husi, mai sunt utilizate si autobuzele second-hand Setra si/sau MAN, care de obicei efectuiaza trasee interurbane (spre unele sate si comune din jurul orasului).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2016 12:11:09    Titlul subiectului: 184271

In 1990 existau doua linii de transport urban in comun cu autobuzele in orasul (municipiu din mai 1995) Husi


-Gara- Zona Industriala

-Cartier Corni- Zona Industriala


Existau 3 capete de linii, situate in urmatoarele locatii

-In fata garii

-La fosta fabrica de conserve

-La marginea cartierului Corni (langa troita).


Astazi, pentru traseul propus al celor 3 linii de oras , ar trebui sa existe 6 capete de linii, situate in locatiile

-In fata garii (pentru linia 1)

-Langa parcul Recea (pentru liniile 1 si 2)

-In centrul satului Epureni (pentru linia 2)

-La benzinaria din cartierul Dobrina (pentru linia 3)

-In cartierul nou, pe strada Episcop Grigore Leu (pentru linia 3)

-Si facultativ (eventual numai sambata si duminica), in fata Campingului Dobrina, pentru linia 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 08:45:28    Titlul subiectului: 184866

Iata schita cu cele 3 trasee de transport urban in comun din municipiul Husi, cu mici modificari propuse fata de situatia existenta (prelungite liniile de la statia meteo pana la parc Recea, eventual si facultativ - sau sa circule numai sambata si duminica- prelungita linia de la capatul Cartier Dobrina pana la Camping Dobrina, iar linia care are capatul in Cartierul nou sa circule la dus pe trasul Peco- Calea Basarabiei- Fosta ICIL- Soseaua Husi- Falciu, strada Episcop Grigore Leu, iar la intors pe traseul Intersoc- Calea Basarabiei- Peco).


Husi-Local.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.82 kb
 Vizualizat:  de 3043 ori

Husi-Local.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2016 08:48:51    Titlul subiectului: 185064

Un scurt istoric al transportului urban in comun din Husi (municipiu din mai 1995)

1.Proiectul de troleibuze la Husi

In 1989 apare un proiect de realizarea a unei linii de troleibuze la Husi, pe traseul Camping Dobrina- Statia Meteo, in lungime de 9,6 km, abandonat ulterior.


2.Autobuze

Transportul in comun urban cu autobuzele la Husi apare la inceputul anilor 80’, dupa constructia fabricilor din zona industriala, intre 1974-1980.
La inceput s-au utilizat autobuze urbane de tipul Roman-112-UD, pe doua linii de oras- Gara-Zona si Corni-Zona. Capetele de linie a autobuzelor urbane din Husi erau situate atunci la : gara, fosta fabrica de conserve si la marginea cartierului Corni.
Se amenajeaza statiile si un garaj, situat pe soseaua Husi-Stanilesti, nr 2 , cu 5 garaje acoperite, atelier mecanic, birouri si platou betonat pentru parcarea autobuzelor. Acest garaj a fost folosit pentru autobuzele urbane a IJTL Vaslui- autocoloana Husi din cca 1980 pana in 1990, iar apoi intre 1990- noiembrie 2002 de catre autobuzele urbane a SC Transloc SA Husi .

Dupa 1994, in contextul scaderii activitatii si apoi a falimentului fabricilor husene, numarul de calatori transportati de SC Transloc SA scade dramatic.
In perioada 1993-1994 autobuzele Roman-112-UD sunt inlocuite cu 6 autobuze urbane, astfel - 3 autobuze DAC-112-UDM, doua autobuze IKARUS-260 (produse in Ungaria) si un autobuz KAROSA-B-732 (produs in Cehia)

Se incearca diverse metode de redresare a activitatii societati, dar fara rezultate. Transloc efectuiaza si unele curse interurbane (spre Vaslui, Iasi, Barlad).
La nivelul anului 1999, SC Transloc SA mai avea in parc doar 5 autobuze functionale (restul de 22 de autobuze fiind intr-o stare deplorabila), 3 autocamioane si doua autoturisme, si 72 de salariati, dar si datorii catre bugetul de stat de 3 miliarde lei. Vinovati de aceasta situatie a fost conducerea societatii- directorul Alexandru Ganea, dar si conducerea primariei Husi (primarul Ion Costin si secretara Maria Calestru).


In noiembrie 2002 Sc Transloc SA falimenteaza. Garajul este vandut firmei SC Ecoloc Srl , iar singurele doua autobuze DAC-112-UDM aflate in stare de functionare sunt vandute catre SC Club T Srl, si catre Liceul Agroindustrial (care l-a utilizat la transportul elevilor la practica agricola).

In 2003 a circulat ultimul autobuz urban in Husi- DAC-112-UDM.

Pana in 2005 existau doua linii de transport in comun urban in Husi (deservite intre începutul anilor 1980- 2002 cu autobuze si intre 2002-2005 cu microbuze):

-Gara- Zona industriala

-Cartier Corni- Zona industriala

3.Minibuze si microbuze (in trecut)

Dupa ce in noiembrie 2002 fosta Sc Transloc SA falimenteaza, serviciul de transport urban in comun din Husi este concesionat (intre noiembrie 2002- primavara anului 2005) de primaria Husi firmei private Sc Club-T-Srl Husi (cu sediul pe strada Dobrina, nr. 41 bis), care aduce, pentru transportul in comun urban din Husi, microbuze tip Mercedes-Benz-T2 vechi (produse intre anii 1967-1996) si minibuze Robur vechi !

In aceea perioada, traseul si statiile celor doua linii de transport urban in comun din Husi au ramas acceleasi.

4.Microbuze (in prezent)

Din primavera anului 2005 transportul in comun urban in Husi este preluat de “SC Anta 95 Srl”, care aduce microbuze “Mercedes-Sprinter” si “Iveco”, intr-un numar total de ? bucati.

Pentru foarte scurt timp (cateva luni), aceasta firma a adus si un minibuz “Mercedes-Cito” (model produs intre anii 1999-2003).

De asemenea, mai sunt amenajate oarecum statiile si prelungite liniile- pana la pensiunea Dobrina, cartierul Nou si sat Epureni.

Din pacate din noiembrie 2002 Husul nu mai dispune de un garaj adecvat pentru mijloacele de transport in comun urban (astazi din pacate ele fiind microbuze), acestea fiind parcate in asa-zisa « autogara » a SC Anta 95 Srl, situata langa gara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 09 Mai 2016 08:58:19    Titlul subiectului: 185065

5.Propuneri

Pentru deservirea in conditii optime a calatorilor este necesar :

a.Achizitionarea a unui numar de 12 autobuze urbane noi standart, de cel putin 12 m lungime, de mare capacitate (cu o capacitate de cel putin 100 pasageri in total), cu 3 usi, produse noi de o firma consacrata , intr-o tara membra a UE.

Modele si marcile care indeplinesc astazi (2016) aceste criterii sunt : Mercedes-Citaro-O-530-LE euro 6 (produs din 2012), MAN Lyon’ s City LE (produs din 2004), Iveco Bus Urbanway 12 (produs din 2013), Volvo-7900-12 (produs din 2011), Scania Citywide-LF- CK-UB4*2LB (produs din 2011), Van Hool-A-330 (produs din 2009), HESS-N-UB-2-2-1 12 (produs din ?), Solaris-Urbino-12 a patra generatie (produs din 2014) , IKARUS-V-134 (produs din ?) sau Roman-18.290-HOCLL Low Floor Crosstown-MT » (produs din ?).


b.Restructurarea celor 3 trasee de transport urban in comun existente astazi in municipiul Husi, astfel :

-Linia 1 CL Gara – CL Parc Recea. Statii : Gara 2, stadion/cina, piata Tricolor/posta, Centru, scoala nr.2, peco, fosta ITA, fosta fabrica de conserve, Intersoc srl, statia meteo.
Traseu : Aleea Garii, strada 1 Decembrie, strada A.I.Cuza, strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, Drum Recea.
La retur- Drum Recea, Soseaua Husi-Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, strada general Gheorghe Teleman, strada Florilor, strada A.I.Cuza, apoi accelasi traseu.
Lungimea liniei (tur) : 5,5 km


-Linia 2 CL Camping Dobrina- CL Cartier Dobrina (facultativ) si CL Cartier Dobrina- CL Cartierul Nou (regulat). Statii : soseaua Tatarani (facultativa), Fazanarie (facultativa) , halta Dobrina (facultativa), scoala nr.6, soseaua Bunesti, Dobrina Noua, halta Podgoria, Dobrina Noua, soseaua Bunesti, casa de apa, autogara, Gara 2, stadion/cina, piata Tricolor/posta, Centru, scoala nr.2, peco, ICIL-urbana, blocuri ANL zona, statia de epurare, caminul de batrani, soseaua Stanilesti.
La retur- Intersoc srl, fosta fabrica de conserve, fosta ITA, peco, apoi acceleasi statii.
Traseu : strada Dobrina, strada 1 Decembrie, strada A.I.Cuza, strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, soseaua Husi-Stanilesti, strada Episcop Grigore Leu.
La retur- soseaua Husi-Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, strada general Gheorghe Teleman, strada Florilor, strada A.I.Cuza, apoi accelasi traseu.
Lungimea liniei (tur) : 8,9 km (+2,019 km facultativ)


-Linia 3 CL Sat Epureni- CL Parc Recea. Statii : cartier Corni, cimitir catolic, scoala nr.5, Deal Cotroceni, dispensar Corni , Episcopie, complex mestesugaresc, scoala nr.2, peco, fosta ITA, fosta fabrica de conserve, Intersoc srl, statia meteo.
Traseu : soseaua Husi-Duda, strada Corni, strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, drum Recea.
Lungimea liniei : 8,2 km


c.Constructia si amenajarea altor dotari

-amenajarea statiilor cu: tamplarie si sticla termopan, banci, cosuri de gunoi si panouri cu afisarea liniilor si programului de circulatie a autobuzelor urbane. Acolo unde este posibil statiile vor fi amenajate cu alveole.

-Construirea unui garaj-dispecerat, cuprinzand : 12 garaje acoperite (cu : canal de vizitare, instrumente si aparatura computerizata pentru verificarea, testarea si repararea autobuzelor, utilaj de ridicat, instalatie de tinichingerie-vopsitorie si instalatie de spalare a autobuzelor), o statie de carburanti, platou asfaltat, gard imprejmuitor si o cladire administrativa (cu 4 birouri : birou de miscare/dispecerat, birou/vestiar/grup sanitar pentru soferi, birou pentru personalul de intretinere parc auto si birou pentru personalul de intretinere cladiri), toaleta, alei acces, amenajari florare.

-Dispeceratul va fi racordat la reteau de apa-canal a orasului iar incalzirea se va realiza prin centrala termica pe gaz metan.

-La cele 5+una capete de linii vor fi construite ronduri de intoarcere si baraci cu toalete pentru soferi.

-Este necesara asfaltarea si amenajarea trotuarelor pe toate strazile pe care vor circula autobuzele urbane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 426
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 09 Sep 2016 12:14:22    Titlul subiectului: 186409

Amplasarea statiilor de transport urban in comun din municipiul Husi- existenta si propusa.

De mentionata ca astazi unele din aceste statii au amenajate alveole ( cele de pe linia 1 Zona industriala- Gara), iar unele statii au amenajate adaposturi, cu policarbonat.


a. Pe linia 1 Gara- Parc Recea (propus)


-Statia Gara 2
Situata la intersectia strazii 1 Decembrie (fosta 7 Noiembrie) cu Aleea Garii.

-Statia Cina/Stadion
Deserveste cartierul de blocuri Stadion, fiind situata in apropierea fostul restaurant Cina. Are alveole.

-Statia Posta/Piata Tricolor
Situata la intersectia strazilor A.I.Cuza si General Gheorghe Teleman (fosta Republicii), in apropierea sediului CN Posta romana. Are alveole.

-Statia Centru
Situata in zona centrala a orasului, pe Bdul. 1 Mai, langa complexul mestesugaresc Rasaritul (pe un sens) si langa blocurile cu sediile partidelor politice (pe celalalt sens). Are alveole. Deserveste zona centrala.

-Statia Scoala nr. 2
Situata pe Bdul.1 Mai, langa scoala nr 2, si la intersectia acestuia cu Strada Stefan cel Mare si strada A.I.Cuza.

-Statia PECO
Situata pe Calea Basarabiei, aproape de statia pECO a Petrom. Deserveste cartierul de case Bulgari. Are alveola.

-Statia fosta ITA
Situata langa garajul de marfa a fostei ITA, pe Calea Basarabiei. Deserveste blocurile din fosta zona industriala si cimitirul. Are alveole.

-Statia fosta Fabrica de conserve (in 1990 era capat de linie)
Situata pe Calea Basarabiei, langa fosta fabrica de conserve. Deserveste fosta zona industriala a orasului si un bloc de garsoniere. Are alveole.

-Statia Intersoc
Situata la intersectia DN24B cu strada Episcop Grigore Leu. Deserveste cartierul de case de acolo, dar si SC Intersoc SRL.

-Statia denumita Statia meteo
Situata la iesirea din oras, la intersectia DN24B cu Drum Recea (Drum Skate Parc)



b. Pe linia 2 Camping Dobrina (facultativ, propus)- Cartier Dobrina- Cartierul Nou


-Statia facultativa propusa Soseaua Tatarani
Situata la intersectia DN24B cu DJ Husi- Tatarani

-Statia facultativa propusa Fazanerie
Situata pe DN24B, langa fosta fazanerie a ocolului silvic. Ar deservi si piscina Lohan.

-Statia facultativa propusa halta Dobrina
Situata la intersectia DN24B cu drumul spre padure. Ar deservi zona turistica padurea Dobrina si manastirea Schimbarea la fata.

-Statia fosta Scoala 6
Situata la a patra bariera de cale ferata, langa fosta scoala 6. Deserveste cartierul de case Dobrina si biserica de acolo.

-Statia Soseaua Bunesti
Situata la intersectia DN24B cu DJ Husi-Bunesti. Deserveste cartierul Dobrina.

-Statia Dobrina noua (propusa)
Situata pe DJ HUsi-Bunesti. Deserveste zona de case construita in ultimii ani.

-Statia halta Podgoriile Husului (propusa)
Ar fi pe DJ Husi-Bunesti, in zona fostei HM Podgoriile Husului. Ar deservi blocurile ANL de acolo.

-Statia Casa de apa
Situata pe strada Dobrina, la a treia baiera de cale ferata. Deserveste motelul SC Club T si depozite de marfuri.

-Statia Autogara
Situata pe strada Dobrina, la a doua bariera de cale ferata. Deserveste autogara orasului, sediul politiei de frontiera si ocolul silvic Husi.

Apoi statii comune cu linia 1.

-Statia fostul ICIL (propusa, pe un sens)
Situata pe Soseaua Husi- Stanilesti, langa sediul fostului ICIL

-Statia Blocuri ANL Zona (propusa, pe un singur sens)
Situata pe Soseaua Husi-Stanilesti. Ar deservi blocurile ANL din zona, restaurantul Stefanel si baza de receptie a cerealelor.

-Statia denumita Statia de epurare (propusa, pe un singur sens)
Situata pe Soseaua Husi-Stanilesti.

-Statia Caminul de batrani (propusa, pe un singur sens)
Idem

-Statia Soseaua Stanilesti (propusa, pe un singur sens)
Situata la intersectia dintre Soseaua Stanilesti, DC Husi-Poganesti si strada Episcop Grigore Leu, in apropierea iesirii din oras.

Pe sensul de retur, statii comune cu linia 1 (intre SC Intersoc SRL si Gara 2).


c. Pe linia 3 Sat Epureni- Parc Recea (propus)

-Statia Cartier Corni (in 1990 era capat de linie)
Situata la intrarea in oras, la marginea cartierului Corni, la intersectia strazilor Corni si Mos Ion Roata.

-Statia Cimitir Catolic
Situata la intersectia strazii Corni cu strada spre cimitirul catolic

-Statia Scoala 5
Situata pe strada Corni, langa Scoala 5.

-Statia Deal Cotroceni
Situata la intersectia strazilor Corni si Deal Cotroceni, deserveste cartierul Cotroceni.

-Statia Dispensar Corni
Situata la intersectia strazilor Corni si Sara, deserveste dispensarul Corni si moara Vasuta.

-Statia Episcopie
Situata la intersectia strazilor Corni, Stefan cel Mare si Mihail Kogalniceanu, deserveste Episcopia Husilor.

-Statia Complex Mestesugaresc
Situata la intersectia strazilor Stefan cel Mare si General Gheorghe Teleman (fosta Republicii), deserveste zona centrala a orasului, in apropierea acestei statii aflandu-se- doua complexe mestesugaresti (Zorile si Rasaritul), panificatia IRIS, agentia CEC si Loto-Prono, bazarul, etc.

-Statia Scoala nr. 2
Situata pe strada Stefan cel Mare, inainte de intersectia acesteia cu strada Calea Basarabiei.

Apoi acceleasi statii cu linia 1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community