Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Feb 2016 20:05:31 Titlul subiectului: |
183606 |
|
N-ai cum să compari încasările/autobuz Unistil, care acum sunt 100%, la cât vor fi după renunțarea la taxatorii din autobuze.
O cădere similară (sunt convins că vor scădea veniturile din încasări!) a fost probabil și la RATP după renunțarea postului de taxator (ăla cu cașcarabeta în spate).
E clar că e mai convenabil să cumperi din mijlocul de transport decât să faci talpă o stație ori două ca să cumperi bilete.
Varianta „la set” sau abonament e mai bună, dar ce te faci cu călătorii de ocazie. Care nu sunt puțini!
Toată tărășenia asta era bine de făcut după ce se asigura un bun simț de management al biletelor ori al traficului. Să ai barim o foaie trasă-n plastic care să-ți spună aproximativ la ce oră să aștepți mijlocul de transport în comun. Că altfel nu se poate, că e scump și nu sunt bani etc.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Feb 2016 13:16:24 Titlul subiectului: |
183631 |
|
S-a decis ca biletele Unistil sa se vanda la toate tonetele RATP (nu si la dispecerate).
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Feb 2016 19:05:23 Titlul subiectului: |
183634 |
|
Așa da, are logică (cât de cât). Ce e ăla dispecer? (La capăt de linie, că nu mă prind)
Urmează reducerea numărului de abonamente gratuite pentru pensionari și-o să fie mai bine. Hai că se poate
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Feb 2016 19:13:49 Titlul subiectului: |
183635 |
|
Dispecerii RATP au atributii suplimentare fata de personalul de la tonete, ce tin de dirijarea traficului, acestea fiind prioritare. De aceea, sunt degrevati de unele sarcini ce revin exclusiv celor de la tonete (spre exemplu, eliberarea de abonamente studentesti, vizarea abonamentelor pensionarilor).
Dispeceratele Unistil, insa, elibereaza bilete pentru compania privata.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Apr 2016 15:02:03 Titlul subiectului: |
184791 |
|
S-a pus problema introducerii unui sistem de taxare care sa nu mai permita urcarea calatorilor fara bilet? Stiu ca implica foarte multi bani insa sunt curios daca exista vreun plan pe termen mediu-lung (5 - 10 ani).
Eu vazusem prin Belgia un sistem automat, montat in fata langa sofer, in care clientul valida biletul si se aprindea o lumina care ii permitea sa continue. Soferul era cu ochii pe respectivul aparat, asa ca nimeni nu putea sa evite validarea biletului. In acelasi timp, soferul nu vindea bilete si nici nu gestiona bani. Am vazut si in Rusia, cam acum 10 ani, un sistem manual. O femeie statea pe un scaun de pe primul rand si taia bilet fiecarui calator care urca. Acolo posibilitatea de frauda mi se pare mult mai mare.
Am adresat aceasta intrebare pentru ca astazi, in statia Petru Poni, au urcat 5 - 6 calatori in 20 si nu a validat niciunul biletul. Ultimii doi parea mai dubiosi, motiv pentru care soferul le-a cerut biletul si apoi le-a cerut sa coboare pentru ca nu-l aveau. Cand soferul a cerut biletul, se vedea si pe fetele celorlalti transpiratia.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Apr 2016 15:29:04 Titlul subiectului: |
184792 |
|
Sunt multe aspecte care nu permit asa ceva, ce tin de mentalitatile unei parti importante a cetatenilor si filosofia organizarii transportului public in Romania, ce nu permite impunerea urcarii pe o singura usa nici macar la autobuze. Pentru sisteme automate menite a reduce frauda e nevoie macar de civilizatia turcilor, care au asa ceva. Sunt probleme cu care se confrunta si alte orase, cu transport mult mai bine pus la punct (vezi Budapesta, de exemplu, care are angajati controlori pentru mai toate gurile de metrou). E un subiect complex si abordarea sa tine de particularitatile locale.
Stiu ca vor spune unii ca Unistil reusea sa limiteze accesul calatorilor fraudulosi, insa asta e ceea ce se vedea la suprafata, in realitate aparand probleme de alta natura. Discutam si la Vaslui acest subiect si acolo se confirma ceea ce stiu de la Iasi, chiar in conditiile unui sistem de transport mult mai simplu decat cel de aici.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Apr 2016 15:39:28 Titlul subiectului: |
184793 |
|
Pe termen mediu si chiar lung - caci sanse de schimbare a mentalitatilor intr-un viitor predictibil nu exista - singura solutie posibila este o colaborare intre operatorul de transport si politistii locali (desi si aici e nevoie de schimbari pentru a avea garantia ca nu vor fi comise abuzuri), cu ajutor din partea legislatiei, care sa dea o mai mare libertate de actiune acestor echipaje mixte, astfel incat legitimarea si sanctionarea sa poata fi facute fara prea multe discutii. Plus un sistem de colectare a taxelor din amenzi si de punere in aplicare a altor modalitati de sanctionare cand e vorba de recidiva, care chiar sa dea sens sanctiunilor aplicate.
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Apr 2016 22:38:11 Titlul subiectului: |
184796 |
|
In Rusia toata lumea urca doar pe usa din fata, si sa nu-mi spui ca rusii sunt mai civilizati decat noi. Cam aceeasi poveste si cu turcii.
Apoi, nu inteleg ce treaba are mentalitatea si filosofia cu impunerea urcarii pe o singura usa. Daca de maine se deschide doar usa din fata, pe aia vor urca calatorii. Personal in fiecare statie care sa ii "ghideze" in primele 2 - 3 saptamani, dupa care lucrurile vor deveni naturale. 90% vor intelege ca trebuie sa urce prin fata pentru a valida biletul in timp ce 10% vor ramane vesnic nemultumiti. Si in "occident" regulile au fost impuse, nu a coborat belgianul din cetatea din Brugge si a stiut sa urce in autobuz prin fata de unul singur.
Cat timp nu vor exista echipaje mixte care sa fie permanent prezente pe 30 - 40% din curse, parerea mea e ca frauda nu va fi diminuata. Isi vor cumpara bilet cei care calatoresc pe distante mai lungi, insa calatorii care merg 1 - 2 statii vor continua sa fraudeze sistemul. Nu folosesc zilnic transportul in comun, insa nici nu pot spune ca imi amintesc ultimul control pe care l-am prins. De multe ori vad grupuri de rromi, ca tigani suna urat, care urca pe la Munca Invalizilor sau la Moara de Foc si coboara in capat Pacurari. Nici unul nu valideaza biletul.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Apr 2016 00:39:12 Titlul subiectului: |
184798 |
|
OK!
Raspunsul la intrebarea initiala: nu, nu exista nici o astfel de intentie. Dar... pot fi transmise propuneri institutiilor care au in grija acest serviciu public.
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Apr 2016 09:32:21 Titlul subiectului: |
184801 |
|
Voi trimite o astfel de propunere
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Iul 2016 23:50:40 Titlul subiectului: |
185884 |
|
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/bilete-ratp-de-3-5-lei-pentru-o-calatorie-de-astazi-pana-la-capatul-rutei-27--132661.html
Citat: |
Bilete RATP de 3,5 lei pentru o călătorie, de ASTĂZI, până la capătul rutei 27
Regia de transport public introduce de astăzi biletul de 3,5 lei pentru o călătorie. Este vorba strict despre traseul 27, iar tariful este valabil doar pentru cei care circulă până la Dumbrava. Pe prima parte a traseului (Podu Roș - Blocuri Ciurea), tariful va fi tot de 2 lei/călătorie.
„Primăria Ciurea are emisă o hotărâre de Consiliu Local pentru traseul de pe raza localității. Discutăm de un alt program de transport, nu despre cel din municipiul Iași. Noi prelungim de la Blocuri Ciurea până la Dumbrava, unde opera Unistil, iar până la Blocuri Ciurea, din oraș, rămâne prețul de 2 lei“, a explicat administratorul special al RATP, Maricel Ghercă.
Potrivit regiei de transport, biletele de 3,5 lei/călătorie se pot procura de la dispeceratele din Tătărași Nord, Tătărași Sud, Baza 3, CUG I, Tehnopolis și Ciurea. |
Doua poze de ieri, de la capatul de linie aflat la iesirea din satul Dumbrava spre Vaslui:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.82 kb |
Vizualizat: |
de 19096 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.59 kb |
Vizualizat: |
de 19096 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Sep 2016 10:37:46 Titlul subiectului: |
186431 |
|
Pe spatele biletelor si abonamentelor de o zi e scris ca e valabil pe raza Municipiului Iasi. Asta inseamana ca nu e valabil pe tramvaiul 3 pana in Dancu, o parte din traseul 27,41,36 si care alte portiuni de traseu mai intra?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Sep 2016 08:21:24 Titlul subiectului: |
186452 |
|
florin5555 a scris: | Pe spatele biletelor si abonamentelor de o zi e scris ca e valabil pe raza Municipiului Iasi. Asta inseamana ca nu e valabil pe tramvaiul 3 pana in Dancu, o parte din traseul 27,41,36 si care alte portiuni de traseu mai intra? |
Mergi cu abonament de o zi cu 3 pana la Dancu, cu 27, 41 si 44 pana la Blocuri Ciurea si cu 29 pana la Tomesti. 36 nu iese din oras.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Sep 2016 08:25:53 Titlul subiectului: |
186454 |
|
Nu am inteles Radu. E voie, sau nu e voie cu bilet RATP pe 3, 29, 27, 44 dupa iesirea din oras?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Sep 2016 09:39:01 Titlul subiectului: |
186456 |
|
Biletele de o calatorie, doua calatorii si seturile, cu pret intreg si cu pret redus, sunt valabile si pana la Blocuri Ciurea, si pana la Tomesti. Tramvaiul are prin lege statut special, iar daca iese din oras este valabila tarifarea normala, deci excludeti 3-ul din orice discutie pe tema asta.
Eu va recomand ca astfel de intrebari sa le puneti direct, oficial, regiei, pentru ca veti primi raspuns oficial, cu toata raspunderea ce decurge din asta.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Iun 2017 09:49:14 Titlul subiectului: |
190751 |
|
Se va face un "update" și pentru designul biletelor? Biletele încă au sigla și denumirea SCTP (societatea înființată în 2013) iar din 2016 pe toate actele (dar și pe autobuze) oficiale apare denumirea/noua siglă a Companiei de Transport Public Iași (CTPI).
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Oct 2017 11:49:56 Titlul subiectului: |
191975 |
|
Careva să zică, această eroare se declanșează de la simpla acoperire cu un obiect a fantei validatorului? Eu credeam că e din vina faptului că nu mai are cerneală. Înseamnă că e altă eroare cand nu mai e cerneală sau pur și simplu nu imprimă nimic? Și încă ceva: observ că are în jurul fantei un soi de cititor rfid. Dacă apăs pe I îmi apare "introdu biletul sau apropie cartela". Am apropiat din curiozitate cartela de la bloc și s-a aprins x- ul ăla roșu însoțit de eroarea " cartelă nevalidă". Asta de notă că pot fi folosite și cartele... Păcat că am mai văzut astfel de validatoare numai la câteva Maz-uri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
361.46 kb |
Vizualizat: |
de 16069 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
300.12 kb |
Vizualizat: |
de 16069 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Dec 2017 11:21:27 Titlul subiectului: |
192665 |
|
Acesta va fi noul tip de validator din mijloacele de tranposrt in comun din Iasi ?
Arata interesant.
*Poza nu imi apartine, am vazut-o intr-o postare pe Facebook.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.38 kb |
Vizualizat: |
de 15708 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2017 23:43:12 Titlul subiectului: |
192678 |
|
Ultimul lot de autobuze Isuzu a fost echipat cu validatoare furnizate de compania Radcom. Treptat toate noile autobuze, inclusiv cele achiziționate anul trecut și anul acesta, vor fi dotate cu acest model de validatoare.
_________________ ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI |
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2017 00:37:09 Titlul subiectului: |
192681 |
|
Mie mi se par mai practice validatoarele Microlelektronika pentru că ocupă mai puțin spațiu , sunt mai silențioase și mult mai rapide. După ce l-am testat, am făcut poza aceasta.
|
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2017 11:29:21 Titlul subiectului: |
192692 |
|
Ar trebui puse si pe tramvaie deoarece multe au validatoare vechi unde ramai cu biletul blocat sau nu se imprima biletul.
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2017 17:43:31 Titlul subiectului: |
192694 |
|
Noile validatoare sunt multifuncționale, acestea fiind prevăzute cu un dispozitiv pentru imprimarea biletului de călătorie în partea inferioară și cu scanner pentru carduri de călătorie (inexistente momentan) în zona mediană. Astfel, noile validatoare devin mai voluminoase decât cele anterioare.
Este vizată înlocuirea validatoarelor mecanice din tramvaie în viitorul apropiat. Procesul a început în urmă cu câteva luni, odată cu dotarea tuturor tramvaielor din depoul Dacia cu validatoare electronice și a vagoanelor Be 8/8 din depoul de la Gară, cu câteva excepții.
_________________ ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI |
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Feb 2018 14:38:00 Titlul subiectului: |
193748 |
|
Mi se pare mie că tramvaiele GT4 (ne-)modernizate de la Depoul Gară au primit validatoare Mikroelektronika? Am văzut în vagonul 128 (ex Halle #865, Stuttgart #504) validatoare noi. Pe traseul 3 (suplimentat).
|
|
Sus |
|
|
|