Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila restrangere/desfiintare a transportului cu tramvaie

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Dec/2016
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2011 23:28:05    Titlul subiectului: Posibila restrangere/desfiintare a transportului cu tramvaie 143715

Se pare ca incepând cu data 01.06.2011 RO-A-TIR Spedition Medias va veni la Reșița pentru a prelua transportul in comun si, din ceea ce spunea directorul, se va circula doar cu 4 tramvaie din cele 9 existente pe traseu in prezent.
Din ce s-a discutat la sedinta de astazi (19.05.2011) la grajul (depoul) S.C. PRESCOM S.A., se pare ca si concediile vor fi piredute, si orele de recuperare, intr-un cuvant cam totul.
Din spusele celor de la Medias, vor aduce 13 articulate care in momentul de fata stationeaza la Jebel, undeva pe un teren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Mai 2011 22:36:57    Titlul subiectului: 143926

Ker0seN in topicul noile autobuze DAF.... a scris:
Da Amirale, ai dreptate, dar din pacate s-a optat pentru articulate deoarece vor sa ne lase fara tramvaie Sad.
Si de ce nu puteti lua exemplul Timisoarei ? Este chiar imposibil sa copiati lucrurule bune facute de Timisoara ? S-au gandit cumva edilii la cuvantul "modernizare"? Exista asta in vocabularul lor ? Cum de a reusit Timisoara si voi nu, dar sunteti destul de aproape ca distanta dintre orase.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Ian/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 00:36:22    Titlul subiectului: 143938

Subscriu si eu la cele spuse de colegul guest si adaug ca se puteau accesa acele fonduri de la UE destinate modernizarii si extinderii sistemelor de transport in comun electric... Nu de alta, dar daca o sa vrea cineva in viitor (alta conducere a urbei, mai buna decat asta) sa faca ceva in privinta tramvaiului, n-o sa mai poata si e mare pacat!... Dar de! "enteresu' poarta fesu' "... Rolling Eyes

Ma gandesc ca probabil timisorenii au avut in spate, ca atu, si istoria indelungata a tramvaiului electric si sistemul complex de transport cu tramvaiul de "si-au permis" modernizarea, la fel ca Bucuresti, Iasi, Galati sau Braila (Braila doar istoria, ca partea cu complexitatea retelei...). Constat cu mare tristete ca sistemele tinere de transport cu tramvaiul pier cu o viteza crescanda de la caz la caz, sau sunt lasate de izbeliste. Si ma gandesc aici la Brasov, Constanta, Ploiesti... acum Resita... Cine stie ce oras urmeaza... De ce? Ca au fost facute de comunisti si "ne-au fost bagate cu forta pe gat", noi neavand nevoie de ele?! Prostii!...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 07:27:05    Titlul subiectului: 143944

Am o rugaminte: haideti sa nu punem de fiecare data placa asta cu fondurile europene, mai ales daca nu cunoastem exact procedurile in domeniu.
Problema este ca orasele mici si mijlocii au sanse foarte reduse sa obtina finantari prin Programul Operational Regional. Sunt 12 poli de dezvoltare urbana la nivel regional (Arad, Baia Mare, Bacau, Braila, Galati, Deva, Oradea, Pitesti, Ramnicu-Valcea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures) si 7 poli de crestere de nivel national (Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Ploiesti si Timisoara), care au obtinut sume pe care trebuie sa le imbrace in proiecte, in timp ce alte orase, asa cum este Resita o sa primeasca praful de pe toba, ca asa-i in tenis. De aceea nici orasul Botosani nu poate accesa aceste fonduri, pentru refacerea liniei de tramvai.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Dec/2016
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 07:57:28    Titlul subiectului: Somaj Sau Muncitori???????? 143947

Iată mai jos o "glumă" de nu se poate de bună pentru muncitorii (fostii muncitori ai Prescomului):


2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.71 kb
 Vizualizat:  de 9518 ori

2.JPG



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.16 kb
 Vizualizat:  de 9518 ori

1.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 19:09:31    Titlul subiectului: 143982

Dominatrix a scris:
Problema este ca orasele mici si mijlocii au sanse foarte reduse sa obtina finantari
Si atunci ce facem, desfiintam tot si la taiem la dam la fier vechi ? Alte solutii nu se pot gasi ? Uite, la Constanta de exemplu, deja baietii veseli de acolo se gandesc sa caseze MAZ-uri luate acum 8 ani Laughing
Un tramvai poate sa tina mai mult de 30 de ani... Ok, sunt sanse reduse de finantare, dar ar trebui sa se gaseasca solutii, asa cum se gasesc solutii pentru constructia de sali de sport... in sate cu primari "prieteni".

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 20:00:03    Titlul subiectului: 143985

guest a scris:
Si atunci ce facem, desfiintam tot si la taiem la dam la fier vechi ?
Exact asta se va face. In orasele tramvaiului introdus in anii '80, asa cum e si Resita, si in general in orasele in care mai exista deja celebra solutie tehnica cu sine OR, e extrem de usor sa ai alaturi oamenii in vederea desfiintarii acestui mijloc de transport. Vedeti "luarile de opinie" recente de la Braila, si veti vedea ce vreau sa spun. Pentru cei care locuiesc in cladirile din vecinatatea liniei de tramvai construita dupa modelul "Otelu Rosu" al anilor '80 tramvaiul inseamna cu adevarat un cosmar, pentru ca asta e realitatea - zgomotul si vibratiile sunt infioratoare. E greu sa convingi oamenii aia ca tramvai poate insemna si altceva decat vad si simt ei de ani de zile.
Citat:
Alte solutii nu se pot gasi ? Ok, sunt sanse reduse de finantare, dar ar trebui sa se gaseasca solutii, asa cum se gasesc solutii pentru constructia de sali de sport............ in sate cu primari "prieteni".
O etapa de finantare pentru orasele ce nu sunt poli de crestere s-a consumat in anul 2009. Nu stiu cand va mai fi alta. In plus de asta e nevoie de un proiect de modernizare, care la Resita nici macar nu exista, si chiar daca ar exista, obtinerea de fonduri U.E e foarte putin probabila. Pentru detalii, consultati site'ul http://www.inforegio.ro/.
Citat:
Uite la Constanta de exemplu, deja baietii veseli de acolo se gandesc sa caseze MAZ-uri luate acum 8 ani Laughing
Acolo a fost o cu totul alta situatie, care e cunoscuta foarte bine, deci nu e cazul sa reluam.

Revenind la Resita, va rog sa sesizati urmatorul aspect: atat timp cat pe trasee dintr-un oas sunt tramvaie sau troleibuze, lucrurile sunt extrem de clare, pe acel traseu, prin caietul de sarcini, nu se pot solicita decat tramvaie sau troleibuze si se concesioneaza acele trasee societatilor serioase, foste "de stat".

Dar in momentul in care pe un traseu se introduc autobuze, prin caietul de sarcini se vor solicita "autobuze" si, dupa cum stim din experientele din multe orase, dubele maxi-taxi sunt definite in mod mizerabil ca autobuze! Si cum alesii mor de grija binelui cetatenilor si vor sa asigure "concurenta", rezultatul e previzibil...V-ati prins?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Ian/2017
Mesaje: 7806
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 20:39:09    Titlul subiectului: 143990

Intrebari de urgenta:
1. Cate tramvaie circula sambata si duminica?
2. Duminica aceasta tramvaiele vor circula normal?

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatilor!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Dec/2016
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Vin 27 Mai 2011 22:57:58    Titlul subiectului: 143995

In wekend (Sâmbăta - Duminica) circula 6 garnituri de tramvai .
Și în Timpul săptămânii circula 8 garnituri de tramvai + 1 autobuz articulat ca supliment pentru tamvai pentru a descongestiona traficul in orele de vârf.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Sâm 28 Mai 2011 16:12:49    Titlul subiectului: 144012

Studiul de caz referitor la necesitatea menținerii tramvaielor în Reșița a fost făcut de două ori, cu două plăți evident. Din câte am reușit să trag cu urechea, refacerea căii de rulare ar implica cca. 40 mil. euro.
Evident că acest calcul se putea face cu specialiștii Prescom, dar era gratis, și orice e gratis nu e bun... Se puteau obține fonduri europene de către Primăria Reșița, prin Polul național de creștere Timișoara bănuiesc, dar nu a existat nicio preocupare, a celor din acel serviciu, pentru că ordinul primarului pădurar a fost foarte clar: distrugem tramvaiul!!.
Aveți dreptate că era periculos să menții o infrastructură ce nu poate fi întreținută și exploatată decât de o companie mare și că nu mai exista posibilitatea infiltrării în piață a tot ce e E2, aruncat prin Europa.
E ceva să vânzi fierul vechi la preț de autobuz și în același timp să permiți prin atribuire directă intrarea pe piața transportului de persoane, a unui obscur transportator fără rezultate notabile nici măcar în transportul de mărfuri, cu atât mai puțin în cel de persoane. E o experiență nouă, se presupune că va fi un Eldorado ce va umple buzunarele operatorului, că pe cele ale altora le-au deja ... Sistemul cu plata înainte nu se folosește doar la fetele de moravuri ușoare... Very Happy

Imensa mea curiozitate este legată de modul de acordare a subvențiilor și ritmicitatea lor, pentru că Prescomul a fost distrus tocmai de aceste subvenții neplătite. E oare posibil ca un privat să accepte o subvenție ce nu face decât să-i acopere cheltuiala materială, fără ai genera profit? Fără profit nu există posibilitatea investițiilor, a dezvoltării ... Deci undeva e un schepsis sau eu un cârcotaș..... Very Happy

P.S. - Am auzit cu ambele urechi declarația unuia dintre, se presupune, importanții acelei societăți. Spunea cam așa: autobuzele pe care le aducem sunt ultra moderne, cu toate dotările ... Dacă un autobuz din 1998 este ultramodern, atunci un autobuz din 2010 e un ultra s.f.
Am întrebat un cunoscător ce le-a văzut și răspunsul a fost cel așteptat: niște fiare vechi, ceva mai bune decât cele precedente. Acum probabil comfortul va fi la mare preț, că se presupune că AC-ul va funcționa vara ... Armata de pensionari va fi încântată și va pierde vara răcorindu-se artificial, în timp ce vor privi ternele două bulevarde ale urbei, foste odată oraș de oraș.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Ian/2017
Mesaje: 7806
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Mai 2011 08:13:53    Titlul subiectului: 144060

Inca o rugaminte: as dori o lista a vagoanelor existente in acest moment, indiferent de situatia lor, dar precizand daca sunt active sau nu.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatilor!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Dec/2016
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 00:44:18    Titlul subiectului: 144110

In momentul de față sunt un numar de 19 Tramvaie GT8 Dortmund și 8 vagoane GT8N Frankfurt am Main din care operationale 10 Dortmund si 2 Frankfurt, urmeaza cel de-al 3-lea Frankfurt căci este la revizie capitală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2011 06:22:34    Titlul subiectului: 144113

Postez și eu o listă a parcului de tramvaie existent, diferențele sunt mici, dar sunt Very Happy :

GT8 Dortmund = 20 bucăți;
GT8N Frankfurt = 8 bucăți;

Garnituri active 11+3, utilizate prin rotație, din cauza bandajelor subțiri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 17/Ian/2017
Mesaje: 97
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2012 17:02:14    Titlul subiectului: 156082

Resiteni, avem nevoie de implicarea voastra.
Primaria fac o dezbatere publica in legatura cu scoaterea tramvaiului. Din pacate se pare ca nu exista prea multa transparenta si au ales varianta "descarca, imprima, completeaza, scaneaza si trimite". Deci noi nu o sa vedem rezultatele cum ar fi fost in cazul unui poll online si vom avea ceva bataie de cap daca nu ne putem prezenta sa-l completam fizic. Fie ea si campanie electorala, ne putem folosi de ea, dar sa nu fim chiar paranoici ca nu ne doare mana sa completam si sa trimitem un e-mail Very Happy.

Articol:
Citat:

Tramvaiul reșiean, lăudat de unii, hulit de alții, se odihnește în hangar, din cauză că a îmbătrânit, iar operațiile de întinerire costă sume foarte mari. Totuși, mulți specialiști sunt de părere că un oraș ca Reșița, reședință de județ și foarte lunguieț (are vreo 12 kilometri lungime), are nevoie de un mijloc de transport nepoluant și de mare capacitate.

Dar unele sunt dorințele, altele putințele. Pe lângă aceasta, ca să se poată, este importantă să se și vrea. Tocmai în această idee, pe tema „Ce vor reșițenii?”, Primăria municipiului a lansat o dezbatere publică privind soarta tramvaiului.

Astfel, printr-un comunicat de presă, suntem informați:

„Municipiul Reșița, prin primarul Mihai Stepanescu, dorește realizarea unei dezbateri publice pe tema transportului public local de călători. Reșițenii interesați de această temă sunt invitați să completeze un chestionar, până cel târziu în data de 30.06.2012.

Chestionarul poate fi găsit în suport electronic, pe site-ul Primăriei Municipiului Reșița www.primariaresita.ro , respectiv în formă scrisă la Centrul de Informare, Relații cu Publicul, de la parterul Primăriei – corpul I. Chestionarele completate pot fi transmise în format electronic la adresa de e-mail resita@primariaresita.ro, sau la Serviciul Gospodărie Urbană și Mediu – camera 212, corpul I al Primăriei Municipiului Reșița.

Dezbaterea publică va fi organizată după procesarea tuturor chestionarelor completate de cetățeni”.

Prezentăm câteva dintre întrebările cuprinse în chestionar:

Cu ce preferați să mergeți: cu autobuzul; cu tramvaiul; cu autoturismul personal; cu taxi;

Cum apreciați eliminarea tramvaiului și înlocuirea lui cu linii de autobuze: Pozitiv; Negativ; Nu știu;

În perspectiva modernizării transportului public local, care mijloc de transport în comun credeți că ar trebui dezvoltat prioritar: tramvaiele; autobuzele; troleibuz, altele (ex. autobuz electric);

Ați fi dispus să folosiți autobuze în loc de tramavaie? Având în vedere: reducerea zgomotului, a vibrațiilor și fluidizarea circulației prin creșterea capacității portante a drumului: Da; Nu;

Credeți că beneficiile aduse mediului de menținerea tramvaiului justifică investiția foarte mare în reabilitarea căii de rulare și achiziționarea de noi vehicule (tramvaie): Da; Nu; Nu știu;

În total, în chestionar sunt 13 întrebări la care se răspunde prin bifarea căsuței corespunzătoare opiniei cetățeanului.


Sursa: Argument-CS

Chestionarul poate fi descarcat de aici: DEZBATERE PUBLICA - TRANSPORT LOCAL CALATORI (Click dreapta > Save (Link) As... - in cazul in care se va deschide in browser).

_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Ian/2017
Mesaje: 7806
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2012 17:07:41    Titlul subiectului: 156083

Ha, ha, scenariul tipic. Se acopera cu argumentul suprem: "asa vrea urbea". Tara fara sansa esti tu, Romanie...
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatilor!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 19 Iul 2013 22:41:11    Titlul subiectului: 165800

Am fost in Resita saptamana trecuta. Nu am avut timp sa umblu prin oras, insa din cate am vazut, reteaua de contact este data jos, cu exceptia podului peste Barzava (de la PIata Republicii in sus), unde reteaua este inca pe stalpi. Cat am vazut, sinele sunt la locul lor, nu au fost scoase. Mie personal mi-au placut cum arata stalpii care sustin reteaua de contact, pe podul peste Barzava. Din pacate am numai o poza, nu am avut timp sa iau linia la pas, sa fac si alte poze, sper sa mai revin in Resita.


Excursie Cheile Carasului, 12-14 iulie 093.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.84 kb
 Vizualizat:  de 6391 ori

Excursie Cheile Carasului, 12-14 iulie 093.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 13/Ian/2017
Mesaje: 123
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 24 Aug 2016 11:12:43    Titlul subiectului: 186215

Răsare din nou soarele peste transportul cu tramvaie din Reșița? Un articol interesant găsit pe internet spune că primarul Reșiței, Nelu Popa, insistă pe ideea repunerii în circulație a tramvaielor în oraș. Mai multe detali aici:

http://www.argument-cs.ro/content/nelu-popa-nu-se-las%C4%83-vrea-tramvai-la-re%C5%9Fi%C5%A3a

"Nelu Popa nu se lasă! Vrea tramvai la Reșița!

Autor: MATEI MIRCIOANE
mmircioane@argument-cs.ro

Primarul Reșiței, Nelu Popa, insistă pe ideea repunerii în circulație a tramvaielor în oraș. Într-o conferință de presă, organizată astăzi, după ședința Consiliului Local Reșița, Nelu Popa a explicat de ce este mai ieftin și mai avantajos să se repună în funcțiune tramvaiele pentru transportul în comun, în loc să se folosească troleibuze sau autobuze electrice.

„Dacă modernizăm linia de rulare a tramvaiului, total, cei unsprezece kilometri, scoatem dale, absolut tot, și punem o cale de rulare nouă, care să fie fiabilă, fără zgomot și așa mai departe, primim fonduri europene. Dacă luăm alte tipuri de vehicule, autobuze electrice, troleibuze, nimeni nu ne dă bani ca să scoatem calea de rulare, pe care oricum trebuie să o scoatem. În acest context, mi s-a părut mie, și nu numai mie, și celor care au studiat matematic această problemă, celor de la ADR Vest Timișoara, ni s-a părut oportun să schimbăm calea de rulare cu una nouă și să achiziționăm tramvaie pe fonduri europene”.

Nelu Popa a fost, la sfârșitul săptămânii trecute, la Arad, la invitația primarului Gheorghe Falcă, deoarece Aradul a sărbătorit 70 de ani de funcționare a tramvaiului. Primarul Reșiței mai spune că la întâlnirea de la Arad a stabilit colaborări pentru realizarea proiectului.

„Am angajat împreună cu profesorul Bota din Timișoara, de la facultate, cu directorul de la RATT Timișoara o echipă care va face o expertizare rapidă a stării de fapt de la Reșița, de la ora actuală și vom demara acest proiect” a spus Nelu Popa.

Mai mult, primarul Reșiței a declarat că, la Arad s-a întâlnit cu toți operatorii de transport urban din România, operatori constituți într-o asociație, și a stabilit, de comun acord, ca, în luna octombrie, întâlnirea trimestrială se va face la Reșița, iar operatorii de la Cluj și de la Timișoara l-au asigurat de întregul lor suport pentru a repune tramvaiul în funcție la Reșița."


Doamne-ajută! Reșița are nevoie de tramvai!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 17/Ian/2017
Mesaje: 97
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Lun 10 Oct 2016 14:47:43    Titlul subiectului: 186712

Continua...
Tramvai în toată Reșița! Silențios, care să nu mai crape asfaltul și blocurile!

"Primarul Nelu Popa s-a convins. Tramvaiul este cel mai eficient mijloc de transport în comun, iar linia de tramvai ar putea să străbată, în opinia sa, aproape toate cartierele municipiului.

Primăria Reșița face demersuri pentru repunerea în funcțiune a tramvaiului în municipiu, intenționând să organizeze și consultări publice astfel ca oamenii să înțeleagă beneficiile acestui mijloc de transport. Este greu de crezut, însă, că astfel de dezbateri publice ar duce la o variantă care să mulțumească pe toată lumea. Și asta pentru că omul de rând nu are cunoștințele tehnice necesare pentru a putea aprecia cu privire la o soluție sau alta în ceea ce privește transportul în comun.

„Suntem în plină desfășurare a unei expertize. Vom face și o consultare publică pe această temă, pentru ca oamenii să cunoască exact ce înseamnă tramvaiul astăzi, ce beneficii aduce orașului, pentru a putea să spună dacă doresc sau nu doresc tramvai în oraș, în cunoștință de cauză. Consultarea populației va demara cel mai probabil în 20 – 22 octombrie”, a afirmat primarul municipiului Reșița, Ioan Popa.

O primă dezbatere pe această temă a avut loc vinerea trecută, la care au participat reprezentanți ai Uniunii Naționale a Transportatorilor Publici din România, cei care au asigurat transportul public și în multe alte orașe din țară. Cu acest prilej, directorul Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca, Liviu Neagu, a subliniat că prin Facultatea de Construcții și printr-o firmă privată de proiectare va asigura, la Reșița, elaborarea expertizei a ceea ce înseamnă cale, linie contact, parte carosabilă, trotuare, rețele edilitare, alimentare cu energie electrică, depou, structuri de traversare, poduri și pasaje.

„Având o imagine complexă și completă asupra acestui ansamblu, se va trece la etapa următoare, la elaborarea studiului de fezabilitate sau documentațiile de avizare a lucrărilor de intervenție, având în vedere că linia de tramvai, în Reșița, există. Ca urmare a expertizării situației existente se vor trage anumite concluzii și se va ști ce trebuie schimbat, unde anume trebuie intervenit. Așa cum am spus și în cadrul întrunirii, trepidațiile cu noul tramvai se vor reduce cu multe zeci de procente”, a susținut Liviu Neagu.

De la dezbatere au lipsit și susținătorii transportului în comun rutier, pentru a avea și o părere avizată în contrapondere sau măcar specialiști independenți care să nu susțină nici o soluție, nici pe cealaltă, ci să facă o analiză obiectivă de oportunități.

În anul 1990, un număr de 15 orașe din țară aveau asigurat transportul public de călători cu tramvaiul. Ulterior, patru dintre acestea au renunțat la el, printre care se află și municipiul Reșița. Transportul electric cu tramvaiul și troleibuzul ori cu autobuzele electrice este nepoluant, are capacitate mare, iar din punct de vedere al consumului energetic este mult mai avantajos. Numai că dacă s-ar adopta una din aceste soluții, orașul ar trebui să suporte de la bugetul public costurile pentru scoaterea vechii căi de rulare a tramvaiului, ceea ce ar însemna costuri ridicate.

La această informare primarul Ioan Popa a reciclat și una dintre cele mai vehiculate idei ale predecesorului său, Mihai Stepanescu: „Am avut deja o discuție cu Regionala CFR de la Timișoara pentru a vedea dacă transportul feroviar se poate opri la Reșița Nord, iar linia să fie folosită pentru transportul în comun”, a mai spus Popa, care a arătat că este convins de creșterea investitorilor și a forței de muncă. Așa că, într-o a doua fază, transportul pe calea ferată ar putea acoperi zonele industriale Valea Țerovei, Mociur, Muncitoresc și chiar Stavila, asigurând astfel circulația fluxului de muncitori ce vor trudi în viitor în marile companii pe lângă care face lobby primarul Popa."

_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community