|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 12 Oct 2016 22:09:57 Titlul subiectului: |
186761 |
|
GROZAV! Aproape plang de fericire! Am siguranta acum ca proietul o sa fie absolut exact!
Am rectificat coltarele si chedarele, cam greu dar sunt dupa masuratorile tale la ruleta.
O singura precizare. La masuratorile mare, daca ai putea scrie in numele pozei sau unde exact. E cam greu de vazut. Se vad numerle rosii la fiecare zece, asa ca ma descurc.
Oricum pozele astea sunt aur curat!
Mi-am amintit altceva. Daca poti lua masuratori cu scarile, cu cut coboare de la caroserie in jos, treptele, si la usa 1 unde e o muchie care intra in dreptunghiul format de laturile scarii. E in coltul de langa sofer, in fata al primei scari.
Cele noi le aveau. Scarile vechi cam stiu marimile, dar la cele noi nu le am.
Asta cand poti, nu e urgent, ca o sa dureze putin pana ajung la scari. Singura limita e cu existenta autobuzelor.
Cred ca intr-o zi sa cumpar unul si sa-l aduc aici...e nebunie, stiu lol...Dar daca cartea mea vinde bine, si ies din saracie asta crunta, imi trag un Dac inainte de vre-un Ferrari...poate chiar patru, ca sa fac un biartuclat din 3, si unul sa-l tin...dar acum intru in fantezie lol
Al
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 13 Oct 2016 08:26:34 Titlul subiectului: |
186768 |
|
Daca nu te grabesti, cred ca nu prea vei mai avea ce sa cumperi...
DAC-urile dispar pe zi ce trece si in maxim 1-2 ani cred ca nu vei mai gasi niciunul in circulatie cu calatori, cel putin pe vreun traseu urban.
Iar multe dintre cele care mai sunt pastrate de diversi privati sunt mutilate ingrozitor de soferi nepriceputi sau pur si simplu ignoranti, care le aduc modificari grosolane, inclusiv structurale.
La momentul asta, ai putea gasi DAC/Rocar de cumparat la Targu Jiu, acolo ai avea avantajul ca gasesti in acelasi loc 4 tipuri distincte, autobuze simple si articulate, troleibuze simple si articulate.
Ca idee, la Buzau au scos la licitatie autobuze DAC functionale si in stare pe care eu o consider buna la un pret de aproxinativ 2.000 EUR/buc.
Daca aveam bani, mi-as fi luat si eu unul. De fapt, sa zicem cade bani faceam rost, problema majora era ce faceam cu el dupa aia, unde il parcam, ca daca il tineam in aer liber si nefolosit, il manca rugina rapid.
La link-ul de mai jos vezi despre ce autobuze era vorba, nu mai spun ca Rocar-urile 117 UD(A) erau niste bijuterii putin rulate sau ca Buzaul detinea singurul (de care stiu eu) prototip Rocar 112UDM cu geamuri lipite, fara cheder...
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=416&postdays=0&postorder=asc&start=25
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.87 kb |
Vizualizat: |
de 12389 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Joi 13 Oct 2016 14:46:57, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
iahim
Data înscrierii: 03/Mai/2016 Ultima vizita: 30/Sep/2022 Mesaje: 155 Locație: Craiova
|
Trimis: Joi 13 Oct 2016 09:47:42 Titlul subiectului: |
186771 |
|
In Craiova aceste autobuze circula bine mersi, iar la cat se ,,investeste'' in cumpararea altora noi cred ca le vom mai vedea pe trasee in urmatorii 10-12 ani cu calatori.
Insa intr-adevar soferii sunt nepasatori cu ele, chiar daca unele au mai fost revopsite, dezinfectate, reparate etc. atat la interior cat si la exterior.
Din nefericire RAT Craiova a preferat dintotdeauna sa caseze autobuzele decat sa organizeze o licitatie pentru acestea.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 13 Oct 2016 15:12:11 Titlul subiectului: |
186774 |
|
castrosua a scris: | Mi-am amintit altceva. Daca poti lua masuratori cu scarile, cu cut coboare de la caroserie in jos, treptele, si la usa 1 unde e o muchie care intra in dreptunghiul format de laturile scarii. E in coltul de langa sofer, in fata al primei scari. | Din pacate astea nu le-am mai masurat pentru ca nu am avut niciodata un DAC la dispozitie atata timp cat as fi vrut, sa masor si sa cotez toate elementele, mai mereu eram contra timp iar cei care ne dadeau voie sa facem poze, oricum erau neincrezatori ca noua chiar pot sa ne placa autobuzele si troleibuzele, daca vedeau ca le mai si masuram intr-atat de detaliat, deveneau suspiciosi.
Uite, totusi, o poza si apoi un detaliu cu acea zona care te intereseaza, daca am inteles eu bine.
Vezi ca o chestie similara era si la usa III, imediat dupa articulatie/burduf, posibil sa fie de aceeasi marime.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.85 kb |
Vizualizat: |
de 12353 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.88 kb |
Vizualizat: |
de 12353 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 13 Oct 2016 15:33:47 Titlul subiectului: |
186775 |
|
Uite, am mai gasit o poza, dar, la fel, necotata.
Sper sa-ti fie de ajutor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.26 kb |
Vizualizat: |
de 12346 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 01:50:21 Titlul subiectului: |
186780 |
|
Sunt foarte bune si o sa ma ajute. Merci mult
Nu stiu daca mai tii minte, care era inaltimea parbrizului. Am niste cote care nu se aduna correct. Undeva am cm prea multi. Stiu ca se aduna din distanta dintre capota si far, si de la far la bara. Dar sunt cu 10cm prea mult.
O sa aflu si din poze, ca am suficiente din fata, si la 10cm nu e o chestie de chit, sau vopsea prea multa. Fac acum o pauza pana sa ma uit din nou. Sunt si stresat cu masina (am avut accident acum 2 luni si asigurarea mi-a facut masina si mai rau, asa ca ma lupt cu ei...)
Mi-ar place sa am banii pana dispar toate, dar nu stiu daca o sa am. Acum sunt aproape pe strazi (n-am putut sa muncesc din sanatate si din accident. De-asta am timp sa recreez Dacurile mai exact)
Eventual, daca o sa fac bani, as cumpara ce as putea. Ba chiar si un Roman ar merge, ca sunt la baza la fel.
As fi vrut sa cumpar unul din 117E din Bogota. Le-au vandut pentru $250 dar erau cam jerpelite, dar nu foarte rau. Cu inca 10 mii as fi restaurat unul.
Daca ma gasesc plin de bani si nu mai exista nici un singur Dac, il fac de la zero, ca sunt oameni priceputi. Motoare MAN se gasesc, cutie la fel (chiar daca nu ar fo 100 correct sub podea) Parbrizul si luneta ar fi scumpe de facut. Alte mii si mii pentru fiecare.
Inapoi la lucru! lol
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 04:54:10 Titlul subiectului: |
186783 |
|
Am vazut eroarea. Am masurat in autocad imaginea, de la zeci (se vad mai usor) si am gasit cei 10cm in plus. Acum sunt bine, doar putina manevrame cu lufturile, ca sa fie exact.
Apropros de suspicii, inainte de 11 sept, m-au oprit niste politisti la aeroportul JFK cand faceam poze la autobuze. Asta era inainte de a conduce. Mai luat cu intrebari si nu ma credeau ca sunt pasionat de asa ceva. Dar le-am aratat niste poze. Intotdeauna aveam un teanc de poze sa arat. 7091 era printre poze si asta inainte de aparate digitale, asa ca aveam poze in mana sa le arat. Mai lasat in pace.
In aceeasi perioda am facut poze cu autobuzele articulate ale Taromului, O305G si Setra N...ceva..am uitat acum. Ma astepta avionul cat alergam de la Mertanu articular la Setra, sa le fac poze din toate 4 unghiurile. Era inainte de cladirea noua cand inca se foloseau autobuze si autoscari. Nu mai pupi poze din astea in ziua de azi, si de inteles de ce. Alte vremuri...
Ce e trist e ca nu am pozat avionul. Era Muntenia (YR-LCC) care a cazut la Balotesti. Eram in tara, si inca im aduc aminte ce faceam cand am auzit. Trist
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 07:59:48 Titlul subiectului: |
186784 |
|
Bun, hai sa vedem ce poze ti-am gasit cu zona parbrizului...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.46 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.44 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.25 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.54 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.29 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.58 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.69 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.36 kb |
Vizualizat: |
de 12336 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 20:10:43 Titlul subiectului: |
186794 |
|
Cele mai bune poze cu manerul de pana acum (din toate pozele facute cu vre-n Dac)
Am pus toate pozele pe care le-ai facut (minus astea noi) si le-am cotat cu ce este exact - adica ruleta, si de acolo am luat in calcul perspectiva etc. Marja de eroare e sub milimetru asa ca sunt perfecte.
Dar ma chinui sa vad unde dispar cm. Imi ies cam vreo 12cm in plus pe desenul meu. Capota pare prea mica desi ma uit acum la poza, si e 48cm.
Am dat de o belea chiar in clipa asta. Nu stiu de ce pe desen imi arata 45cm. Am avut niste probleme cu calc azi noapte si am dat un restore.
Tot imi trebuie o dimensiune, de la baze coltarului (de la baza chedarului) pana in jos la carosier. E marcat in imaginea a doua. E clar ca trebuie sa refac coltarele si parbrizul cu cel putin 3cm in jos (si o sa altereze geometria, asa ca nu pot simple sa le mut in jos)
Dar dupa ce am dimensiunea aia, pot porni de la zero. Am impresia ca dimensiunile din brosuri sunt general si nu foarte precise (ex latime de 2.5m. Mai e un desen cotat aici pe forum la modelism dar nu e corect (cel putin nu la precizia asta)
Am stat toata noaptea cautand greseala, si incercand sa "salvez" ce puteam din ce am facut pana acum, dar trebuie luat de la capat. Singurul lucru ce pot sa pastrez e profile caroseriei. Dar botul si spatele trebuie refacute. Spatele s-ar putea sa o am deja. Una din primele variante avea muchia prea jos cu 3cm, asa ca daca geamurile trebuie coborite cu 3cm va fi tocmai perfect. Sa vedem.
Am sa bag datele noi, si sa remasor toate cotele sa vad unde am gresit, si cu cat.
Ma duc la culcare acum ca n-am dormit deloc, dar weekendul asta ma pun tare la treaba, macar sa ajung pana la parbize si coltare
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
962.06 kb |
Vizualizat: |
de 12307 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
356.4 kb |
Vizualizat: |
de 12307 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 15 Oct 2016 11:13:19 Titlul subiectului: |
186801 |
|
Tot ma uit la dimensiuni si inaltime de peste 3 metri (3035mm) mi se pare cam mult de la asfalt pana la acoperis. Poate se referea la inaltimea unui pasaj sau tunel in care poate intra, cu trape deschise si peste o groapa etc.
Pozele sunt la scara pe doua axe, una verticala si una orizontala, care se intersecteaza exact de unde tine fotograful aparatul. Dimensiunile vor fi mai mici din cauze perspectivei la asa distanta mica.
Din ce vad, caroseria e aproape patrata in profil. Din masuratori (minus cea de la coltar in jos) iese exact patrat ca nu au garda la sol de 50cm. Mai aproape de 20. E posibil sa ma fure ochiul, asa ca inca caut, de unde pierd cm. Incerc sa iau cote ce sar peste lufturi si le iau in considerare.
Alta chestie, ce face munca grea, este ca barele nu sunt drepte. Sunt busite toate (cel putin toate acum cand exista foto digitale la rezolutie) La fel si masca cu ochelari, tot aiurea.
As zice ca punctul de plecare e de la coltul de sus mergan in jos. Am vazut diferente de inaltime la coltare si parbrize la masine confirmate tamponate si reparate. RATB e cel mai aiurea, fiecare masina differa mult de original, ba din chit, ba din sudura si structura.
Fiind caroserie autoportanta, zona de sus (cel putin de la parbiz in sus) va fi mai aproape de original ca nu prea se tamponeaza tare.
Inapoi la muca. Eventual o s-o nimeresc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
538.34 kb |
Vizualizat: |
de 12275 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 16 Oct 2016 08:30:34 Titlul subiectului: |
186805 |
|
Am aflat ca au fost 3 marimi de usa (usa e la fel, gemurile diferite. Cele cu geam scund, geam inalt, si cele cu montants grosi, din prima serie de aluminiu. Scarile le voi masura ca am poze suficiente sa pot deduce cele 3 tipuri de scari.
Inca ma chiniu sa aflu unde e hiba...inaltimea totala de 3035mm nu vad cu sa iasa.
Din dimensiuni adunate din cota de la acoperis (parte de jos ce e drept) pana la baza de jos a coltarului 1460mm aprox. De la coltar pana la trapa de deschidere a usii soferului 70mm +/- 7mm din cauza ondularii chedarului. De la partea superioara a trapei pana jos 990mm. (Suna a teoria chibritului lol)
Deci total 2520. Asta inseamna ca ar avea garda la sol de 515mm, adica mai mult decat jumate din diametrul rotii! Aici e problema. Ca in poze dimensiunile sunt bune, cum se vede jos. (Linie unde proportiile se pastreaza sunt la sagetiile cotei pentru fiecare imagine. Mai mult, in a doua poza masina sta pe o janta, care are cca 31cm. E pe post de butuc si poate fi mai sus sau mau jos (cred ca mai jos dar nu ata de mult).
Vede cineva unde e hiba? Nu cred ca partea inalta a curburii acoperisului e de 20cm. Fiind inalt, si circuland mult cu Dacuri, as fi stiut, ca ma dadeam cu capul daca ma ridicam din scaum, dar nu. Era cam la fel. Numai la scunde dadeam cu capul dar numai in bare, nu de plafon, nici spre exterior....ma innebuneste, zau.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
297.53 kb |
Vizualizat: |
de 12245 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
420.67 kb |
Vizualizat: |
de 12245 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
573.86 kb |
Vizualizat: |
de 12245 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 16 Oct 2016 10:57:29 Titlul subiectului: |
186807 |
|
Alta intrebare... ce diametrul are o cauciucul si janta? Eventaul dimensiunea.
Stiu ca sunt cu camera, deci o marime in toli numar intreg (nu 22.5 cum sunt cele tubeless)
Daca poate altcineva sa se uite la cauciucurile unui 217E (Cluj daca mai circula vreunul) Ca ele au cauciucuri mai mari.
Am sa intreb la totul despre troleibuze autobuze etc...
Si cred ca am dat de greseala. Profilul l-am luad dupa un autobuz de interventii (ca spatele e drept) si m-am gandit ca e usor sa vad sectiunea insa, cele inalte au table jos pana la nivelul scarilor, pe toata latimea, asa ca trebuie sa incep chiar de la cap, de la absolut zero.
EDIT:
Am aflat treaba cu cauciucurile si rotile. Toate Dacurile au roti 8.00R20 (latime 8 toli) diam de 20. Si cauciucuri marimea 1100R20, cu profil de 11 toli (inaltime de 1080mm)
Exceptia sunt 217E si 317E care au avut roti atipice. Nu sunt STAS si nu se faceau marimea aia de cauciuc decat din tara, care dupa 89 (sau cand Danubiana a disparut) nu se mai fac.
Avea jenta 8.00R20HD (practic la fel) dac cu anvelope 1200R20 (in brosuri apar 1200R20-18PR 18PR inseaman 18 ply rating, adica echiventa a 18 nivele de sfoara standard de bumbac) Cauciucul stadard de marimea asta era pentru jante de 8.50 toli si nu de 8. Erau mai late si mai inalte in jur de 1121mm
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 17 Oct 2016 10:08:43 Titlul subiectului: |
186813 |
|
Uite ceva poze, insa nu foarte bune, dar sper sa te ajute cumva.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.96 kb |
Vizualizat: |
de 12193 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.94 kb |
Vizualizat: |
de 12193 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.52 kb |
Vizualizat: |
de 12193 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.83 kb |
Vizualizat: |
de 12193 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.58 kb |
Vizualizat: |
de 12193 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.72 kb |
Vizualizat: |
de 12193 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.79 kb |
Vizualizat: |
de 12193 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 17 Oct 2016 10:12:24 Titlul subiectului: |
186814 |
|
Si un alt set de poze, poate te ajuta si o poza in care sa compari cu alte elemente structurale.
Ca idee, dimensiunile rotilor/pneurilor le poti obtine din codificarea lor, inscriptionata realtiv vizibil.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.44 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.2 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.41 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.98 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.91 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.62 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.69 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.57 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.23 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.99 kb |
Vizualizat: |
de 12191 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 17 Oct 2016 14:31:51 Titlul subiectului: |
186825 |
|
Pozele cu rotile sunt perfecte! Exact de ce aveam nevoie.
Singura cote ramane asta. Linia groasa galbena e pe post de ruleta. De la baza caroseriei drept in sus, si sa treaca de baza chedarului macar. Ai una similara de se opreste la capac de sus...trebuie pana mai sus, sa elimin eroare.
Nu cred ca are nimeni o poza cu ruleta de sus pana jos lol, si chiar daca exista nu cred ca s-ar vedea mare branza.
Merci
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
498.16 kb |
Vizualizat: |
de 12177 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 18 Oct 2016 10:58:13 Titlul subiectului: |
186834 |
|
Am masurat din cateva zeci de poze sa vad ce forma are profilul lateral. Partea la geam e drept dar lateralul e bombat. Nu are decat putin drept in zona unde sunt semnalele (de modelele mai noi) Trapele sunt curbate si ele, si e o raze mai mica intre zona trapelor si partea mai verticala.
Ce face treaba mai grea e ca profilul botului e altfel. Nu mult, dar suficient sa se vada la ochi. Mai mult ca sigur in desenele inginerilor erau la fel dar in fabricatie, cand puneau tabla pe schelet asta e rezultatul.
In ultima poza linia gablena din dreapta e profilul corpului. Celalalte linii sunt desenate din poze. Am folosit mult mai multe decat in prima imagine, dar vreau sa se vada. Grosimea nu va fi corecta, dar punctele unde curbura se schimba pastreaza proportiile. Am adus toate liniile la scara si am calculat media proportionala, rezultand in 5 (rosii pt corp, albastru pt bot) si inca a media ca cea finala, dand linia galbena...
Multa munca, nu?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
991.82 kb |
Vizualizat: |
de 12148 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
579.86 kb |
Vizualizat: |
de 12148 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 18 Oct 2016 11:40:37 Titlul subiectului: |
186835 |
|
Uite niște poze care erau deja pe forum, dar iți pot fi de ajutor.
Prima e cu zona lateral-dreapta-față-sus a autobuzului DAC 117UD, ca să îți faci o idee cum era îmbinată structura în acea zonă.
Celelalte 2 poze sper să-ți fie utile la uși, se vede cel mai bine diferența la 2 canaturi alăturate. Se poate vedea și "grosimea" chederului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.41 kb |
Vizualizat: |
de 12144 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.51 kb |
Vizualizat: |
de 12144 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.34 kb |
Vizualizat: |
de 12144 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 18 Oct 2016 11:58:23 Titlul subiectului: |
186836 |
|
Le-am vazut si am salvat toate pozele lui 3713.
Intrebare...ce e canatura? Cred ca te referi la foie individuala a usii?
Tot pe forum la RATP sunt poze cu unul din autobuze 2291 care la usa din spare are o foaie de aluminiu. Am cum sa compar grosimea geamurilor.
Astea sunt cele 3 stiluri. La 3713 e bine ca sunt in aceeasi usa, asa ca pot calcula diferenta. Dupa ce termin caroseria, detaliile nu o sa dureze mult, numai caroseria poate altera dimensiuni la calcul. De-aia vreau sa fie cat de precis posibil.
Mai sunt usi dar la prototipuri, cele subtiri pentru cele de NY si prototipul 112UDM, usa de Roman si usa de la 317E numar de parc 10 al RATT
Nu stiu daca era din fabrica cu usi cu cate doua gemuri mai mici pe foie, dar din poze arata a fi din aluminiu. E singurul 317 care a avut usi de genul ala. Lasa ca 10 e mai ciudat ca nu are tampoane, si nu am poze cu el cand era nou...dar mai e pana ajung la el.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 18 Oct 2016 23:58:42 Titlul subiectului: |
186841 |
|
Imi dau seama ca mai trebuie ceva....Ce poze ai cu spatele? Distanta intre colturi imi trebuie. Deci nu latimea totala. Suprafata dreapta a spatelui
Eventual daca ai cotele unde se imbine colturile cu partea dreapta, dar din ce am vazut imbinarea ar fi la margine de tot ca pozele tale par a fi un Rocar mai nou.
Oricum, asta e cota care imi trebuie, ca nu vreau sa o ghicesc. Pozele nu pot sa le masor ca perspective fure multi cm de la margine caroserie
Merci
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.74 kb |
Vizualizat: |
de 12112 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 19 Oct 2016 22:28:00 Titlul subiectului: |
186856 |
|
Mai sunt astea daca ai poze...
In fata m-as mai descurca, dar cel putin una din cotele din spate ar fi bune
Merci
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
167.27 kb |
Vizualizat: |
de 12056 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
215.29 kb |
Vizualizat: |
de 12056 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 23 Oct 2016 07:54:47 Titlul subiectului: |
186879 |
|
Ce am lucrat acum. Am finisat profilul botului cu cotele corecte. Chiar daca ce aveam era aprope (diferente de 1-2cm) per total ducea la unghiuri aiuerea.
In coltul din dreapta a imaginii e profil vazut de sus. Ruleta masoara lungimea arcului coltului, asa ca am trebui sa calculez proiectia perpendiculara. De la 38.8cm vine 36.5.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.65 kb |
Vizualizat: |
de 11936 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 23 Oct 2016 14:45:09 Titlul subiectului: |
186881 |
|
Intrebare despre coltul de sus:
Din cotele date stiu ca muchia botului si a coltului e la 10cm de suprafata (relativ dreapta) laterala a caroseriei.
Imaginea 28 arata comparatie din ce am calculat si ce ar trebui pe dreapta. Segmentul si arcul rosu arata mai bine coltul de sus. Stiu categoric ca nu este linie dreapta, asa ca undeva e o eroare.
Imaginea 29 (data de azi, numar, descriere=numele fisierelor) arata ce am acum
30 presupune ca lateralul e corect (suprafata unde sunt geamurile laterale). Pentru a evita linia dreapta si a crea coltul mai corect (curbura rosie din 2 am mutat corpul de admisie aer (patratul cu grile). Neavand dimensiunea geamului indicator nu pot fi exact sigur unde cade admisia aia.
Problema aici:rezulta in curbura prea mare a coltului (unde sunt trapele). Nu arata corect si nici cotele nu prea se aliniaza
Eventual daca are cineva o cota de la taierea unui Dac, ar fi grozav, dar nu stiu cati de pe forum au access (si nu ar plange la vazul unui morman de Dac)
31 merg pe presupunerea ca muchia exterioara a admisiei e in linie cu muchia montantului parbrizului si coltarului. Din pozele lui Catalina Ghita se vede ca partea de plastic depaseste putin muchia. Se poate ca asa e construit, se cada peste muchie sa o acopere si sa faca sigiliu mai pun, or masina pozata a avut reparatii imperfecte.
31 arata mai correct si tind sa cred ca asa ar fi. Suprafata laterala a gemurilor ar fi mai aproape de verticala. Din pozele de spate ale multor masini, pare ca asta ar fi cazul. Singurele poze unde am o sectiune transversala sunt poze din spatele ale utilitarelor convertite de RATB. Dar nu ma pot baza pe faptul ca URAC a pastrat aspectul original in spate.
Deci ce vi se pare mai corect? 30 sau 31? M-ar ajuta.
Merci.
Eventaul daca admin considera sa redenumeasca threadul acesta in altceva pentru ca e clar ca am depasit idea de a desena in AutoCAD pur si simplu aceste autobuze. Ma apropii mai mult de reverse-engineering ale acestei serii uzinale. Eventaul "Recreere exacta Dac/Rocar in AutoCAD"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.09 kb |
Vizualizat: |
de 11917 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.91 kb |
Vizualizat: |
de 11917 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.67 kb |
Vizualizat: |
de 11917 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.03 kb |
Vizualizat: |
de 11917 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 23 Oct 2016 18:03:02 Titlul subiectului: |
186883 |
|
Am vazut pe alt forum cineva care spune ca este userul Acier de aici si cu altcineva are desene tehnice.
Ma intreb cine e, sau daca il cunoaste cineva? As vrea sa vad daca m-as putea uita peste ele, sau sa obtin o copie. Din ce am vazut sunt FOARTE detaliate, mai ales un desen cu scheletul caroseriei.
Era pe un forum de modelism, la machete de hartie.
Merci
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 24 Oct 2016 10:06:32 Titlul subiectului: |
186886 |
|
Am sa arat de ce merge atat de greu considerand cotele exacte si proportii cat se poate de ce a fost fabricat.
Ce stiu mai precis:
1. Profilul transversal
2. Curbura muchiei dintre zona de colt si suprafata capotei/parbriz
3. Linie imaginare dreapta, verticala coplanar atat cu profilul 1, cat si cu curbura 2. (muchia scris de sus in jos in imagine)
Muchia dintre suprafata de colt, unde e coltarul si suprafata laterala nu se imbina perfect. Cercurile rosii arata in rendare ca apar muchii ascutite. Am cateva variante de colt pana acum, dar fiecare are problem. Cea care se imbina perfect da muchia de colt aiurea. Din lateral arata bina, dar vazut din fata nu este drept. Serpuieste destul de vizibil, si eventual ar crea problem cand decupez gaura de coltar si parbriz.
Nu cred ca o sa lucrez zilele astea ca am o operatie. Urati-mi succes!
Al
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.72 kb |
Vizualizat: |
de 11878 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 28 Oct 2016 02:21:53 Titlul subiectului: |
186942 |
|
Am rezolvat coltul, dar m-am uitat prin poze cu autobuze cu capotele deschise si am o intrebare
Sunt patru linii principale ale capote. Doua de margine, si doua lonjeroane pe mijloc.
Problema e, ca nu stiu exact daca sunt drepte sau curbate, sau daca marginele sunt curbate (dupa conturul coltului) si lonjeroanele de mijloc sunt drepte. Am poze cu tot felul de forme.
Perfect planar,
Curbat pe orizontala bombat spre fata
Curbat pe orizontala dar si pe verticala, suprafata sferica sau portiune ca geoid.
Are cineva informatii exacte?
Merci.
PS. Eventual desenele vechi le-as pute pune pe un joc. Dar numai dupa ce termin proiectul asta...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
625.65 kb |
Vizualizat: |
de 11737 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|