Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Joi 15 Aug 2013 08:49:20 Titlul subiectului: Ikarus 55 Lux |
166455 |
|
E vorba e un tip de autocar care a circulat si in Brasov pana spre sfarsitul anilor '80, aveau cate unul in dotare Teatrul Dramatic si Teatrul Muzical.
Exemplarul din poze este fotografiat la 3 august 2013 pe Baza Aeriana de la Kecskemet, cu ocazia mitingului aerian international. Banuiesc ca inmatricularea este fictiva.
De notat ca in acelasi timp pe aerodrom erau expuse alte cateva zeci de autovehicule istorice, majoritatea cu destinatie militara. De ce oare acolo se pastreaza asa ceva, iar la noi se incarca vapoare cu fier vechi?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
291.83 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
285.88 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
303.01 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
329.37 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
376.77 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
318.2 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
344.99 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
329.93 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
358.11 kb |
Vizualizat: |
de 13659 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 15 Aug 2013 09:57:17 Titlul subiectului: |
166456 |
|
Numele oficial este Ikarus 55 Lux, numarul de inmatriculare nu este fictiv, dat fiind ca este vorba despre un old-timer, fie el si autobuz, se poatecere orice nr. de inmatriculare. Numele FAROS ar veni tradus CU FUND, dat fiind forma spate al autobuzului.
Este in proprietatea Kapos Volan, restaurarea autobuzelor a inceput acum vreo 10-15 ani cand lumea si-a dat seama ca si viitoarele generatii trebuie sa vada aceste autobuze, mai ales ca industria fabricarii de autobuze Ungaria a avut un rol destul de important pe plan mondial (in afara de Antartica, Ikarus era prezent pe toate continentele lumii). BKV a restaurat un IK260 la forma initiala din anii 70, chiar daca acel model inca este prezent pe strazile din Budapesta.
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Joi 15 Aug 2013 10:12:48 Titlul subiectului: |
166457 |
|
Multumesc. Nu m-am gandit sa caut o traducere a inmatricularii; auzisem de "55", dar, pentru ca nu eram sigur, am preferat sa raman strict la ce e scris pe masina.
In tot cazul e de laudat initiativa acelei organizatii.
Ce inseamna Kapos Volan?
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 15 Aug 2013 11:42:39 Titlul subiectului: |
166458 |
|
Nu este o organizatie, este o firma de transport persoane din judetul Somogy, si au linii de transport urbane si interurbane. Pagina oficiala, de unde se poate inchiria si Ikarus 55: http://www.kaposvolan.hu/kul_busz.php?tipus=ik_55
In fiecare an in luna septembrie se organizeaza o intalnire a autobuzelor Ikarus si a masinilor de epoca la Polgar, localitate aflata la cca 100 km de la granita cu Romania. Anul trecut a plouat, insa in 2011 a fost vreme buna: http://indafoto.hu/i962-kapcity/iv_ikarus_csepel_veteranjarmu_
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Lun 26 Aug 2013 21:11:51 Titlul subiectului: |
166681 |
|
Imi aduc aminte de autocarele teatrelor, dar nu stiu cand au disparut. Unul din ele era parcat in strada Vlad Tepes.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 26 Aug 2013 22:57:25 Titlul subiectului: |
166688 |
|
Exista diferente intre Ikarus 55 si Ikarus 55 Lux, cel mai important este prezenta a doua veioze la penultimul rand de scaune.
Ikarus 55 Lux era destinat pentru transportul turistilor din vest.
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 27 Aug 2013 09:12:42 Titlul subiectului: |
166703 |
|
Eu am un asemenea Ikarus, din plastic, are 13 cm.lungime, de culoare albastra, iar acoperisul si portiunea dintre geamuri este alba.Are doua usi, in fata si-n spate, ambele fiind in 3 canate.Numarul de locuri pe scaune=35. Un astfel de autobuz avea Teatrul FANTASIO din Constanta,in anii '70. DAR, pe aceasta superba jucarie din plastic ,este scris clar ,pe partea usilor, deasupra rotii din fata :Ikarus 66. Sa fie oare numerotarea asta functie de tipul usilor (actionare manuala sau presiune de aer) ???
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 27 Noi 2013 09:03:45 Titlul subiectului: |
169202 |
|
Observ ca in pozele FAROS 8 si FAROS 9, exista in salon, foarte aproape de luneta autobuzului, un paravan opac, prevazut cu un geam mobil. Ce anume izola acel paravan?
Multumesc anticipat.
@virgilius: Ikarus 55 a fost folosit ca autobuz interurban (deci, implicit, usile erau actionate manual), iar Ikarus 66 a fost folosit si ca autobuz urban (cu usi pneumatice), de catre BKV.
Nu am vazut insa Ikarus 66 in 2 usi, in afara de minimodelul la scara 1:87 despre care vorbiti.
_________________ Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Ultima modificare efectuată de către PaulIP la Mie 27 Noi 2013 16:40:22, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 27 Noi 2013 13:12:39 Titlul subiectului: |
169207 |
|
Acel paravan de care zici tu a fost pentru izolarea calatorilor de partea din spate unde se afla motorul. Avea atat un rol de izolare fonica, cat si de siguranta. Geamurile se puteau trage pentru a avea access la curatare.
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Oct 2016 18:43:50 Titlul subiectului: faros |
186862 |
|
Motorul are priza de aer pe acoperis. Pentru admisia aerului se foloseste o solutie tip "luneta dubla", ca la autobuzele TV.
|
|
Sus |
|
|
|