Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Desene in AutoCAD
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 29/Iul/2017
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2016 22:06:24    Titlul subiectului: 186958

Chiar arata extraordinar, mi se par foarte reusite schitele.
_________________
rent a car Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2016 00:37:16    Titlul subiectului: 186961

Merci

Ce am remarcat despre capota acum. Lonjeroanele apar relativ drept, desi marginea e curbata sigur. Deci capota incepe curbata de sus in jos si pe cat se apropie de mijloc devine mai drept (excluzind curbura laterala, vazut de sus)

Asta e partea care dureaza mult timp, creerea acestor volume ciudate in AutoCAD. Apoi vine spatele si dupa aia parbrize si pot merge inainte!

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2016 10:34:04    Titlul subiectului: 186964

Cred ca am terminat botul.

Nu sunt decupate gaurile pentru coltare si parbrize si partea de sus nu e dreapta. Aia o sa vina mai tarziu dupa parbrize.

Alta chestie. Caroseria va fi taiata sa fie mai scunda. O sa dea impresia ca e prea subtire. Ca am vrut sa verific e curbura si cum se rendeaza. Pareri? Mi se pare mie sau e cam colturos in zona unde va veni capota?

Eventual voi taia si gaura unde va fi capota, asa ca sa vedem.

Acum urmeaza spatele. Alt cosmar lol



20161029 34 bot.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.43 kb
 Vizualizat:  de 3242 ori

20161029 34 bot.jpeg



20161029 35 bot.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.94 kb
 Vizualizat:  de 3242 ori

20161029 35 bot.jpeg



20161029 36 bot.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.24 kb
 Vizualizat:  de 3242 ori

20161029 36 bot.jpeg



20161029 37 bot.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.61 kb
 Vizualizat:  de 3242 ori

20161029 37 bot.jpeg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 29 Oct 2016 20:15:39    Titlul subiectului: 186971

Am remarcat ceva important.

Cred ca sunt doua tipuri de spate, diferite la nivel de tabla

Prima variante (de la 79-89) incluzand cele scurte si cele de dupa scunde si posibil 217E 7377 si 217E din Kiev si 317ETr

A doua sunt modelele de dupa 90, 317E 7440 si cele de la RATT, 212ECS si autobuze de dupa cca90

Diferenta e cu table din spate. Prima varianta avea coltare de spate (unde erau stopurile licenta MAN, cele lungi verticale, si eventual 2/4 din cele patrate mici) Se vede in imagine de jos, pe dreapta.

A doua varianta are coltare doar pe lateral cu muchie mica si suprafata mare si o rama de aluminiu(?) pe parte din spate. Aveau ornament deasupra, sub luneta.

Intrebari:

1) Varianta 1 avea curbura la muchia dintre coltar si spate? Sau era vertical? La varianta 2 se pare ca ar fi fost drept, dupa ornament, cel putin pana la nivelul podele, unde intra inauntru putin. La V1 s-ar vedea la cele cu 4 stopuri ca ar fi distanta mai mare pana la muchie la stopurile de sus. Muchia fiind parte din coltul de tabla, ar face sens ca sa fie asta cazul, ca ar fi mai usor de stantat tabla, pe cand la V2 fiind sudata pe muchie, se decupa forma si se suda pe muchie dreapta. (Sper sa fie clar)

2) Luneta e curbata sau planara ca geamurile laterale? Nu prea imi dau seama (si dupa cate RK au unele masini) Muchia de sus a lunetei pare dreapta, cea de jos curbata foarte usor, decat daca ma insel. Eventual am sa ma uit din interior, daca se vede vreo curbura. (Tind sa cred ca este o curbura)

3) vazut din lateral, suprafata unde sunt stopurile dreptunghiulare este impinsa spre interior (spre fata) in zona de jos?

Am sa incerc sa postez poze cu sageti in photoshop.

Altceva ce am remarcat, este ca stopurile mari lungi, si cele mici sunt de licenta MAN, la fel ca si semnalele de colt din primele generatii. Nu sunt 100% de cele mici, dar in cateva poze vad stopuri de ceata in spate si arata foarte similar cu ce s-a adoptat mai tarziu in serie. Nu stiu daca erau piese la "licenta" propriu zis, ca nemtii aveau damblaua cu standardizare autobuzele, MAN, MB, Neoplan, toate aveau aceeaisi forma incepind din anii 70(?) cred.

Daca are cineva poze cu scheletul in spate, m-ar ajuta sa vad de profil au avut.

Merci



20161029 38 Spate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  522.53 kb
 Vizualizat:  de 3220 ori

20161029 38 Spate.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 30 Oct 2016 06:41:07    Titlul subiectului: 186979

E clar ca sunt doua tipuri de tablarie la spate, si nu e vorba doar de linie de sudura sau ornamente nichelate etc

Poza 39 si 40 sunt varianta intai. Liniile verzi demarcheaza coltul de table, linie rosie muchia coltului si linia bleu verticala, ca linie de ajutor.

Se vede clar ca ornamentul in 40 nu e drept ci curbat, si dupa distanta de la gaura pentru semnale la muchie, care a mai mare sus. Deci muchia se curbeaza in doua plane.

In 41 si 42 muchia (care coincide cu sudura si ornament, daca nu exact, foarte aproate) pare sa fie perfect dreapta. Din alte poze toata suprafata din spate e plata, sau asa pare a fi.

Intrebarea e, daca e intr-adevar un singur plan sau sunt doua, imbinate in zona podelei. Parca ar fi un unchi in zona stopurilor, similar cu cele vechi, dar folosing sheet metal diferit.

Din poze nu prea arata decat ca ar fi o suprafata singura, planara. Dar nu cred ca ar fi schimbat ingineria, sa zic asa, a scheletului.

Dupa 90, au fost norme de crash testing sau structura de rezistenta in spate sa necesite modificare atat de mare? Imi inchipui ca si printe pasionati nu am fi remarcat decat ornamentele, dar forma in sine a table e total diferit. Singurle zone care sun la fel, sunt imbinarea cu lateralul, si cu baza lunetei.

Stie cineva de asa ceva?



20161029 39 Spate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  415.9 kb
 Vizualizat:  de 3208 ori

20161029 39 Spate.jpg



20161029 40 Spate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  188.18 kb
 Vizualizat:  de 3208 ori

20161029 40 Spate.jpg



20161029 41 Spate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140 kb
 Vizualizat:  de 3208 ori

20161029 41 Spate.jpg



20161029 42 Spate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  237.47 kb
 Vizualizat:  de 3208 ori

20161029 42 Spate.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 643
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 30 Oct 2016 12:12:56    Titlul subiectului: 186981

Probabil a fost facute aceste modificari ca sa fie mai simpla procesul de fabricatie. In prima poza, cel putin dupa stopuri, este un DAC din prima generatie. Eu prea ma amintesc cum erau acestea, mai ales partea din spate. Nu cred ca au fost facute crash test-uri vreodata la Autobuzul/Rocar (la Ikarus stiu ca au fost facute foarte multe).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 31 Oct 2016 02:11:29    Titlul subiectului: 186989

Am stat azi noapte pana la 6 dimineata sa caut poze cu structura in spate. 1 poza! atat, si in spate e numai tabla, si doua bare orizontale, una sun geam, alta mai pe mijloc. Am cautat poze cu SM55BUS, scundus lovit din spate in Satu Mare, dar era pulverizat in spate.

Lasa ca mai caut poze cu articulatia, si nu am decat vreo 3, si toate cu lipsa de piese. O sa fie greu de reconstruit. Nici de Ikarus nu am gasit, si stiu ca a fost preluat de la 280 articulatia si sistemul de directie.

Despre tabla din spate, am terminat forma generala. Sunt cateva muchii care le voi rotunji, dar dupa ce dau gaurile de parbriz.

Nu prea se vede diferenta formei (poza 45 e modelul vechi, 46 cel de dupa 90) dar e acolo. Vreau ca totul sa fie cat se poate de perfect.

Ma apuc de parbriz, apoi de structura si sasiu. Singurul lucru bun ce iese din atatea casari ca sunt poze cu duiumul cu sasiu, caroserii, etc.



20161030 43.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.87 kb
 Vizualizat:  de 3137 ori

20161030 43.jpeg



20161030 44.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.45 kb
 Vizualizat:  de 3137 ori

20161030 44.jpeg



20161030 45.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.72 kb
 Vizualizat:  de 3137 ori

20161030 45.jpeg



20161030 46.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.94 kb
 Vizualizat:  de 3137 ori

20161030 46.jpeg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 643
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 31 Oct 2016 02:43:50    Titlul subiectului: 186990

Uite aici poza cu articulația de la Ikarus 280: http://indafoto.hu/bandi_/image/19672847-b9ff00b2 http://indafoto.hu/bandi_/image/19680097-72b34a0a/user http://indafoto.hu/bandi_/image/19672701-bc734042 http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=102988511&t=9118870&openwith=1 http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123974107&t=9043237 http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=43067593&t=9194801

În lipsă de altceva poți să folosești și aceste desene, chiar dacă nu sunt de la DAC, souția ar trebuii să fie 99% identică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 31 Oct 2016 03:19:02    Titlul subiectului: 186996

Sunt bune pozele, dar tot nu se vede cum se imbina. Mai remarc ca nu chiar sunt la fel la fel ca la Dac. Trebuie sa caut, dar am facut o poza cu o remorca de 117UD la intrarea in Sibiu. Era doar remorca acolo!

Si mai sunt cateva poze cu un 217E (7444 cred) la URAC si am o poza cu remorca dar e mica si nu prea se vede. Am sa mai caut. Eventual putin cate putin ca un puzzle ajungem la imagine totala lol.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2016 07:38:28    Titlul subiectului: 187018

Sunt la finisare de dimensiuni frontale. Multe proiectii dupa cotele cu ruleta, adunate sa verific. Si sunt pe calea buna.

Pozele din mai multe unghiuri au fost perfecte ca fiecare vehicul e diferit.



20161101 47 dim.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  333.13 kb
 Vizualizat:  de 3047 ori

20161101 47 dim.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2016 08:50:00    Titlul subiectului: 187029

Am descoperit ceva studiind poze. (Tot finisez dimensiuni, tare greu cu reparatii proaste si kilograme de chit si vopsea)

Parbrizul este perfect drept la baza. Credeam ca era curbat dar ma innebunea o muchie care apare la toate masinile. Am crezut ca era din RK, dar cele noi o aveau. Apoi m-am uitat la poza de jos.

Muchie parbrizului la baza nu e la fel ca profilul gaurii. Botul e curbat, dar geamul nu e! Si de avolo iese forma aia de felie de cerc.

Inca ma chinui cu montantul dintre parbriz si coltar. nu prea are suprafata spre bot, cu majoritatea ei fiind pe suprafata coltului. In poze din fata lateral se vede cum nu prea apare pe partea opusa. Chederul se vede, si putin din montant. Cred ca effectul asta (plus reparatii proaste) dau impresia ca montantul e putin mai in spate decat capota. Mai trebuie sa ma uit sa vad exact.



20161103 48 parbriz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.82 kb
 Vizualizat:  de 3012 ori

20161103 48 parbriz.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2016 09:48:52    Titlul subiectului: 187066

Alta descoperire...

Nu stiu daca a fost dinadins, sau ceva ca sa acomodeze fabricatia parbrizului, dar zona de colt nu este "dreapta" (as intra acum in derivate, dar pozele o sa explice mai bine)

Liniile bleu sunt muchia dintre zona de colt si bot. Normal ar fi ca sa fie a linie curbata intr-un singur plan (planul lateral). Insa, am remarcat ca partea unde sunt aerisirile, este line rectilinie, desi arata curbat.

Dupa sute de poze, m-am uitat pe amandoua partile, si am remarcat ca nu este o curba simple, si a linie in 3 dimensiuni. Adica e impinsa imediat deasupra coltarului.

Nu stiu cati au remarcat chestia asta. Imi inchipui ca nimeni, sau unu doi oameni inca in viata dar ce e sigur, ca trebuie sa refac din nou botul.

Si de data asta nu va fi usor deloc. Ce am crezut inainte ca erau surprafete complexe sunt mici copii pe langa ce este in realitate.



20161106 49 Dac.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  728.22 kb
 Vizualizat:  de 2920 ori

20161106 49 Dac.jpg



20161106 50 Dac.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  744.84 kb
 Vizualizat:  de 2920 ori

20161106 50 Dac.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 20 Noi 2016 08:58:04    Titlul subiectului: 187186

Am ajuns la dimensiunile finale. Din cotele a doua autobuze am remarcat o chestie interesanta. De fapt mai multe:

1) Chederele parbrizelor nu sunt exact la fel de la masina la masina. Cotele tebuie aproximate si dupa cum se unduie am ajuns la un numar destul de precis

2) Cotele parbrizului sunt dupa lungimea curbei. 112 aprox la muchia exterioara si 110.5 la cea interioara (dintre parbrize). Calculand dupa formei parbrizului, (profilul albastru deschis, cu puncte de selectie din program) am gasit ca proiectia pe verticala este de cca 108cm

3) barele de protectie sunt putin mai inguste de 20cm, cu o parte indoita spre inauntru de cam 2cm. E greu de aproximat, fiindca nu prea sunt bare nelovite. Am sa ma ghidez dupa pozele cand masinile erau noi, si am sa aproximez cam cu cat sunt mai sus de muchia caroseriei.

In poza de jos am decupat cotele sa se vada exact (au pierdut din rezolutie in poze) si in fereastra din dreapta sunt datele curbei selectate. Arata ciudat pentru ca contine toate punctele de "prindere" din AutoCAD. Fiind format din arcuri de cerc, punctele sun capetele arcurilor, si mijlocul fiecarui arc.

Lungimea "Length" se vede ca e correct la cca 112cm, si cota galbena de 108.1 este proiectia verticala.

Eventual am sa pot confirma ca parbrizul este de fapt patrat, (ma gandesc de latura 114cm) care in fabricatie este indoit (cand e inca cald) cu partea exteriora trasa mai spre spate decat partea interioara. Mai mult ca probabil grosimea e mai mica spre exterior, din procesul de indoire, care rezulta in acei 2 cm in plus. Nu o sa plictisec lumea cu integrale sau derivate lol.

Atat pentru acum. Acum cu datele astea noi, voi putea sculpta montantul cu curbura aia cuidata mentionata mai sus.



20161120 51 Dim.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  866.33 kb
 Vizualizat:  de 2810 ori

20161120 51 Dim.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2016 13:40:18    Titlul subiectului: 187477

Nu am facut nimic ca am fost in spital...sunt bine, cat se poate cel putin.

Cel mai probabil am sa ma reapuc de lucru dupa anu nou

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei_Melinte_Citaro



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 19/Aug/2017
Mesaje: 37
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2016 02:22:59    Titlul subiectului: 187591

Am remarcat asta cand am inceput DACul pentru OMSI.

Plus ca la noi la Piatra inca mai sunt dacuri functionale si pot vedea bine detaliile Wink

_________________
ESWE Verkehrsgesellschaft mbH
https://www.youtube.com/watch?v=g-38_PHIlMg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2017 08:20:48    Titlul subiectului: 187690

Ce anume? Partea aia cuidata la montant intre coltar si parbiz?

Cat despre progres, am terminat chederele la parbriz cu inimi facute ca lumea. Am sa postez dupa ce termin partea interioara, adica, tabla unde intra chederele. Mai ales ca am poze bune cu partea interioara, sa vad profilul cum arata.

E greu totusi. Multa geometrie foarte complexa, relativ cu un EPV3A (ce o sa fac dupa ce termin Dacurile) EP-ul e ciudat la caroserie dar elementele sunt planare, si for fi usoare.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2017 23:47:25    Titlul subiectului: 187771

Am facut ceva progres. Chedarul parbrizului a fost incredibil de greu de realizat. Este de fapt cauciuc extrus (e cuvantul asta in romaneste?) cu exceptia portiuni de sus care este diferit de la un capat la altul.

Mai trebuie "slefuit" putin, dar dupa de termin coltarele. E posibil sa refac montantii exteriori cu curbura aia ciudata care am mentionat-o mai sus.



20170108 52 parbriz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  320.36 kb
 Vizualizat:  de 2072 ori

20170108 52 parbriz.jpg



20170108 53 parbriz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  311.18 kb
 Vizualizat:  de 2072 ori

20170108 53 parbriz.jpg



20170108 54 parbriz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  242.07 kb
 Vizualizat:  de 2072 ori

20170108 54 parbriz.jpg



20170108 55 parbriz.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.27 kb
 Vizualizat:  de 2072 ori

20170108 55 parbriz.jpeg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2017 07:58:41    Titlul subiectului: 187785

Am inceput coltarul. Am remarcat ca pozitia variaza destul de mult de la vehicul la vehicul, chiar fiind noi.

Spre deosebire de parbrize care intra relativ perfect avand doua curburi, coltarul, fiind mic poate fi pozitionate in chedder mai sus sau mai in jos. Geamurile si luneta ar avea aceiasi problema insa greuatatea lor le imping mai adanc in parte de jos a chedderului.

Alta chestie pe care am remarchat-o. Unduiala montantului exterior provine de la o modificare a zonei de colt dupa RK. S-a eliminat muchia complet, astfel chedderul parbrizului se termina exact me muchie.

In poza 217E RATB se vede cum muchia laterala este "colineara" (de fapt intersectata in acelasi punct cu intersectia bazei parbizului intr-o functie continua derivabila la infinit). Troleul din Tg Jiu (poza mica) are o muchie care este clar separata si paralela fata de muchia chedderului. Bine ca se bombeaza putin spre mijloc, dar e clar caroseria nu a fost tamponata si nu are RK.

La fel, se observa pe partea opusa ca montantul ramane relativ drept si nu iesi in fata cum am aratat in posturi din inainte. (functia curburii are concavitata jos, si se intersecteaza cu o dreapta, infinit diferentiabila, cu derivata a doua 0, so nu doar intr-un singur punct, unde derivata a doua schimaba sensul, cum se vede la multe alte vehicule)

In schita a doua am proiectat coltarul pe plan lateral, de unde voi taia din caroserie. Coltarul incepe mai sus decat parbrizul (2cm), chiar daca scheletul e in linie. Tabla urca ceva mai sus la coltar, si se termina cam la 5.5cm mai jos de unde se termina parbrizul.

Linia coltarului este linia taieturii usilor pentru cele cu scara coborata. Pentru cele cu scara veche, streasina usilor incepe in linie de unde incepe parbrizul. (Asta scriu ca sa tin minte eu can ajung la cele cu scara joasa)

V-as spune ca nu o sa va mai plicitisesc cu matematica, dar nu pot sa promit lol. Sper macar sa fiu de inteles, si daca nu, cel putin o sa existe Dacuri digital cum trebuiau sa fie din fabrica.

Alex



20170109 57 Muchie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  878.06 kb
 Vizualizat:  de 2013 ori

20170109 57 Muchie.jpg



20170109 56 Coltar.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  518.8 kb
 Vizualizat:  de 2013 ori

20170109 56 Coltar.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 11 Ian 2017 19:29:11    Titlul subiectului: 187800

Am facut coltarele, si desi am avut probleme mari sa le fact exacte, mi-am dat seama ca nu se imbina perfect. Numai daca portiunea fata/spate ar fi perpendiculare, si taiate la 45 de grade ar fi imbinate ideal, dar nu e cazul.

Asa ca o marja de eroare este favorabila in desen, at timp sa nu lasa lufturi. La fel si cu inima chedderului. La pabriz e doar o inima, cu imbinarea la coltul de sus exterior (partea afundata), la coltar, sunt doua imini din fabrica.

Trebuie rotunjite putin muchille din interior. Si eventual taiat putin, dar e greu pentru ca nu exista imagini cu zona aia cand erau noi masinile astea. Urmeaza sa fac peretii laterali (cei grosi) spatele si podeaua.

De-abia acum am ajuns din nou de unde am inceput a doua serie de corectari majore.



20170110 58 Coltar.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  510.55 kb
 Vizualizat:  de 1958 ori

20170110 58 Coltar.jpg



20170110 59 Coltar.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.21 kb
 Vizualizat:  de 1958 ori

20170110 59 Coltar.jpg



20170110 60 Coltar.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.73 kb
 Vizualizat:  de 1958 ori

20170110 60 Coltar.jpeg



20170110 61 Coltar.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.51 kb
 Vizualizat:  de 1958 ori

20170110 61 Coltar.jpeg



20170110 62 Coltar.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.27 kb
 Vizualizat:  de 1958 ori

20170110 62 Coltar.jpeg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2017 11:50:51    Titlul subiectului: 187852

Am o intrebare legata de acoperis. Din pozele de mai sus, din fata se vede o anumita curbura unde acoperisul se bombeaza spre centru.

Din spate, pare mult mai aproape de paralel acest bombeu. Cota rosie de 13.32 pare mult prea mare. Din pozele lui Catalin Ghita, rulete pica nu chiar pe mijloc, si s-ar putea sa mai creasca putin, dar de la 8.2cm sa sara 5.122cm?

Nu pare mult, dar in imagine cu poze nu ar arata la fel de bombat.

Intrebarea mea. Ma fura cumva ochii? Sau bombeul din fata e de-a lungul caroseriei, si numai in spate coboare putin, adica pana la imbinarea cu planul lunetei, nu ajunge sa fie chiar drept, dar nu e la fel de curbat la muchia din spate. Ce ziceti?

Alex



20170113 63 Acoperis.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  424.47 kb
 Vizualizat:  de 1859 ori

20170113 63 Acoperis.jpg



20170113 64 Acoperis.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  469.91 kb
 Vizualizat:  de 1859 ori

20170113 64 Acoperis.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 00:04:40    Titlul subiectului: 187907

Din pozele lui Catalin am vazut problema. Majoritatea Dacurilor au avut reparatii la acoperis. Cele ale RATB de exemplu au acoperisul in spate intr-in "V" invers, cu laturi pornind din colt mergand usor in sus spre mijloc.

Altele au tot felul de forme din cauza tablei.

Cert e, ca am gasit poze cu autobuze ne-modificate si totul e bine. Ca fapt divers, am remarcat ca acoperisul in spate la 117UD pentru NY are acoperis distinct, cu totul deosebit de celalalte modele. Nici macar cele pentru export (gen 117UD-C-E Man sau Daf) nu sunt la fel, adica sunt identice in spate la luneta cu cele autohtone.

Dar acum ajung la alta intrebare.

Luneta are placutele de sustinere ca geamurile laterale?

Si tot legat de asta, sunt gaurile de scurgere din streasina ca la cele laterale? La ce folosea streasina in general? Cumva era pentru condens, sa nu se scurga dupa geam pe placajul interior? Deci pentru protejarea placajului sau sa nu se uda pasagerii care se mai sprijineau de lateral?

Munca continua!



20170115 65 Luneta.jpg
 Descriere:
Luneta are placute din astea ca la geamuri laterale?
 Mărime fișier:  293.49 kb
 Vizualizat:  de 1786 ori

20170115 65 Luneta.jpg



20170115 66 Luneta.jpg
 Descriere:
Colt vazut din exterior al chedderului lunetei
 Mărime fișier:  388.4 kb
 Vizualizat:  de 1786 ori

20170115 66 Luneta.jpg



20170115 67 Luneta.jpg
 Descriere:
Chedder (albastru) cu inima (rosu) ceva diferit de restul.
 Mărime fișier:  650.46 kb
 Vizualizat:  de 1786 ori

20170115 67 Luneta.jpg



20170115 68 Luneta.jpeg
 Descriere:
Streasina chedderului
 Mărime fișier:  51.93 kb
 Vizualizat:  de 1786 ori

20170115 68 Luneta.jpeg



20170115 69 Luneta.jpeg
 Descriere:
Rendare mai reala
 Mărime fișier:  18.21 kb
 Vizualizat:  de 1786 ori

20170115 69 Luneta.jpeg



20170115 70 Luneta.jpeg
 Descriere:
Colt din exterior
 Mărime fișier:  19.08 kb
 Vizualizat:  de 1786 ori

20170115 70 Luneta.jpeg



20170115 71 Luneta.jpeg
 Descriere:
Colt din interior
 Mărime fișier:  16.79 kb
 Vizualizat:  de 1786 ori

20170115 71 Luneta.jpeg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 643
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 00:30:20    Titlul subiectului: 187909

Din cate ma amintesc luneta nu avea placuta de sustinere si nici streasina. Captura de ecrant din acest clip: https://www.youtube.com/watch?v=GJ_qUQ8OiYw#t=0m42s

DAC-urile vechi aveau o mica gaura unde scurgea afara condensul, insa cele livrate dupa 94-96 nu am mai vazut. Chiar ma miram de ce au renuntat pentru ca era o idee foarte buna. Ikarusurile nu avea asa ceva si cand autobuzul era plin chedrul din partea de jos era intodeauna umed.



Screen Shot 2017-01-15 at 23.22.58.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  703.17 kb
 Vizualizat:  de 1783 ori

Screen Shot 2017-01-15 at 23.22.58.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2017 10:36:58    Titlul subiectului: 187950

Merci! Probabil ca d-aia aveau sudate tot felul de bucati de tabla sa tina luneta in loc. Nu am vazut asa ceva la geamuri laterale ca aveau placutele alea.

Ma gandesc ca greuatatea lunetei si unghiul il fac mai stabil.

Despre gaurile de evacuare a apei e bun de stiut. Am sa adaug "tuburi" pe care o sa le substrag din cheder, asa am amandoua variantele.

Intre timp nu am lucrat la proiect dar m-am jucat cu un program care calculeaza aerodinamica, forta de rezistenta etc, si am bagat un Dac sa vad cum se desrcurca.

In imaginile in care vehiculul e gri, numai vantul e colorat, dupa legenda din stanga sus. Nu stiu daca rezolutia pe forum arata alte informatii (dreapta sus). Viteza folosita e de 15m/s adica vreo 54 km/h.

Imaginile unde si vehiculul e colorat aerul tot este aratat in functie de viteza (m/s) dar vehiculul arata presiunea exercitata pe suprafata sa(Pa), in paranteza dreapta, tot in colt stanga.

Interesant ca se vede cum aerul e tras (presiune negativa) pe la usa 1 geamul 1.

Am pus unele imagine cu sectiuni ale vartejelor care arata mai dramatic, plus o masina de design propriu, cu o anumita lipsa de aerodinamica la portbabaj!

Alta chestie foarte interesanta, este ca dupa ce se stabilizeaza putin aerul forta de rezistenta a aerului (N) ia o functie sinusoidala, adica chiar daca acceleratorul (impropriu in cazul vitezei constante lol) e tinut ca la pilot automat, autobuzul ca accelera si decelera oaresce, cum creste si descreste forta de rez. aer.

Am invatat si eu ceva. Nu toate formele se stabilizeaza in miscarea cu aerul, unele, cum e Dacul nostru au variatie sin(x)!

Sper sa placa!



aero04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  590.65 kb
 Vizualizat:  de 1721 ori

aero04.jpg



aero05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  614.89 kb
 Vizualizat:  de 1721 ori

aero05.jpg



aero06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  974.23 kb
 Vizualizat:  de 1721 ori

aero06.jpg



aero11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  518.07 kb
 Vizualizat:  de 1721 ori

aero11.jpg



aero15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  613.62 kb
 Vizualizat:  de 1721 ori

aero15.jpg



CV001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  682.19 kb
 Vizualizat:  de 1721 ori

CV001.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2017
Mesaje: 417
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2017 15:29:31    Titlul subiectului: 188145

Nu inteleg exact ce aveau DAC-urile RATB diferit la acoperis fata de cele din alte orase. Practic, acoperisul e impartit in 3 sectiuni longitudinale. Cea din mijloc este dreapta, iar cele din extremitati formeaza un unghi. E si logic, ca altfel apa ramane pe acoperis.
Cat despre UD-C-E, acum aud de ele... Am exportat noi autobuze DAC (in afara de cele doua ajunse prin RFG, de sasiurile carosate de bulgari, si de newyork-eze)?

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 04:35:20    Titlul subiectului: 188218

E poza la topicul Dac 117E cu un Dac distinct, nu cele doua in RFG. Deci sunt cel putin 3 care au ajuns acolo, ar mai fi cel albastru alb si rosu in 3 usi care nu stiu unde a ajuns, si cele 2 din NY (care cica s-ar fi reintors si refacut pentru piata interna)

Prin almanahuri tot se spune de export in tari arabe, in Cuba etc, dar in afara de cele de mai sus (si din topicul 117) nu stiu de alt Dacuri. Au fost duse (cel putin 1) Roman 111RDT-S (sau ceva in genul) in Costa Rica.

Si au mai fost cele experotate la Bogota, Kiev (si alte orase, in Ucraina, nu mai tin minte) si in Bulgara, Plovdiv si alt oras, Dacu 112EC si 117E/217E

Cat despre acoperis, in mod normal erau din trei bucati, dar MULTE din autobuzele RATB le au din doua bucati, drepte cu sudura pe mijloc. Arata ca un acoperis de casa! Daca te uiti prin sute de poze o sa vezi (asta daca n-ai ceva mai bun de facut, ca e clar eu nu am lol)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 7 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community