Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Desene in AutoCAD
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 09:35:16    Titlul subiectului: 188219

Si inapoi la intrebari...

Chedderele laterale, sunt la fel de late pe interior ca pe exterior? Din masuratori vad inauntru de la margine la margine 85.5 (si alta cota de 86.6) iar pe partea exterioara 88.2 si 88.3 (tind catre 88.3).

Exemplarul cotat e cam obosit, din poze se vede ca cel putin un chedder (coltarul de la sofer) care se lasa, probabil din cauza scoaterii si repunerii repetate si cauciuc imbatranic (nemai fiind...asa se scrie?...elastic)

Incerc sa ma uit in alte poze, cu cele casate sa vad ce urme lasate de chedder sunt, sa-mi dau seama daca e cazul. Poate vad o poza buna cu un chedder din profil

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 417
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 10:55:17    Titlul subiectului: 188239

castrosua a scris:
E poza la topicul Dac 117E cu un Dac distinct, nu cele doua in RFG. Deci sunt cel putin 3 care au ajuns acolo, ar mai fi cel albastru alb si rosu in 3 usi care nu stiu unde a ajuns, si cele 2 din NY (care cica s-ar fi reintors si refacut pentru piata interna)

Sa-mi fie cu iertare, am cautat ieri prin tot topicul si n-am gasit... acel DAC "distinct"... Embarassed

castrosua a scris:
Prin almanahuri tot se spune de export in tari arabe, in Cuba etc, dar in afara de cele de mai sus (si din topicul 117) nu stiu de alt Dacuri. Au fost duse (cel putin 1) Roman 111RDT-S (sau ceva in genul) in Costa Rica.

In Cuba a ajuns cel putin un Roman 109RD. Nu mai tin minte daca tot acolo (sau in Costa Rica) a ajuns si un Rocar 112 RDT-LD (autocar). 109-le e si postat pe forum, iar poza autocarului o postez cum o gasesc.

castrosua a scris:
Cat despre acoperis, in mod normal erau din trei bucati, dar MULTE din autobuzele RATB le au din doua bucati, drepte cu sudura pe mijloc.

Probabil ca modificarea a avut loc cu ocazia vreunui RK. Doar daca mai sunt/au mai fost DAC-uri cu acoperisul asa prin alte orase din tara ma gandesc la o modificare de fabrica.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 19:06:33    Titlul subiectului: 188245

Aici este

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=848&postdays=0&postorder=asc&start=50

postul 187333 (l-a, adaugat in cazul in care dispare site-ul respective, eventual se poate muta la Dac117UD daca dispare, ca sa fie mai usor de gasit in viitor)

Daca gasiti poza in Cuba, mi-ar place sa-l vad si eu, ca nu stiam de 109. Cele din Costa Rica sunt 3 poze cu 112RDTMul (sau LD nu mai tin minte) dar nu cu el cand era in folosinta, era deja "parasit" desi nu in stare foarte proasta.

Despre acoperis, nu cred ca e de fabrica, pentru ca am poze cu mai toate seriile cand erau noi (de pe net, forumuri etc) si au acoperis in 3 pane. Mai mult ca sigur e RK, si cum RATB a stabilit anumite practici, nu e exclus ca alte regii sa adopteze aceleasi metode. Si table in doua pane inseamna mai putine linii de sudura. Dar e clar vorba de un RK de calitate scazuta, pentru ca unele Dacuri au avut acoperisul cum trebuie. Troleele metineau acoperisul original (imi inchipui ca e mai usor de montat gen trolee, rezistente in plan si nu in unghi)



Jaspert-VB-JT53-18051984-42013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  299.36 kb
 Vizualizat:  de 2777 ori

Jaspert-VB-JT53-18051984-42013.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2017 03:30:13    Titlul subiectului: 188353

Are cineva poze cu tumburusul de la geamuri? E un fel de mechanism care tine geamul inchis, sau deschis. Nu ma refer la manerul care trece prin geam (cu gaura data prin sticla).

E prima poze (74). E prins foarte ciudat de rama de jos a geamului cilisant. Nu e corect in imagine (e din generatia mai veche, dar sa stiti la ce ma refer)

Orice poza care sa se vada de mai de sus cum e prins, sudat, cu suruburi etc. Nu prea imi dau seama, dar are doua sine (nu una cum e in imagine), una care aluneca pe rama interioara (unde sunt fantele date sa intre tumburusul ala) si una mai spre exterior, imediat langa geamul culisant. Si dupa aia e prins de rama geamului culisant. Sau una demontata. Am sa caut online sa vad daca e de vanzare vre-una. Nu stiu daca erau folosite la alte produse.

Inca lucrez la rama si chederul geamurilor si sunt destul de complexe. Dar merg inainte. Incet si bine.

Merci pentru orice ajutor!



20170213 74 tumburus.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.41 kb
 Vizualizat:  de 2668 ori

20170213 74 tumburus.jpg



20170209 72 Geam Glisant.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  671.18 kb
 Vizualizat:  de 2668 ori

20170209 72 Geam Glisant.jpg



20170209 73 Geam Glisant.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  489.34 kb
 Vizualizat:  de 2668 ori

20170209 73 Geam Glisant.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2017 00:53:32    Titlul subiectului: 188394

In sfarsit am terminat geamul soferului...

A fost destul de greu ca sa vad canalele unde intra geamurile, cum e prins si asamblat. Tumburusul si el a fost greu de gasit poze, dar am gasit una stricata cu doar baza. In fine, se pare ca e montat cu un el, intre geam si rama de jos as geamului glisant.

Una din imagini are componentele incluse, si e clar ca nu e simplu. Rama e din doua bucati principale, sine de jos, si cea care merge de-a lungul chederului mare. Se monteaza geamul fix si cel glisant in timp ce ramele de sus si jos sunt imbinate, apoi se monteaza deasupra geamului fix de jos, apoi toate impreuna se baga in cheder pe caroserie.

Mechanismul geamului glisant este acelasi la geamurile pasagerilor, rama de sus fiind taiata la inaltimea corecta, si rama dintre partea glisanta si fixa taiata si ea. Imi inchipui ca geamurile gen Ikarus sunt identice, de aceiasi marime cu cel al soferului.

Important de mentionat este ca numai una din geamuri este glisanta, cea orientata in mersul de drum (ca partea unde se suprapune cu geamul fix, sa fie deasupra si sa nu lase praf sau curent sa intre in salon. Partea din spate este fixata in rama de aluminiu cu alt cheder subtire. Asa au fost produse in fabrica, ca la regii mai erau pe dos era alta treaba. Nu stiu daca au fost unele cu ambele parti de sus glisante. Daca existau erau stricate, ca nu se poate asa ceva si sa fie sigilate intre plane, rama verticala din mijloc fiind montat in canelura unde geamul fix e montat si el.

Acum urmeaza usa...sau restul geamurilor..sa vad cum ma prinde cheful lol.

Alex



20170216 76 geam.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.27 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 76 geam.jpg



20170216 77 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.05 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 77 geam.jpeg



20170216 78 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.91 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 78 geam.jpeg



20170216 79 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.04 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 79 geam.jpeg



20170216 80 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.64 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 80 geam.jpeg



20170216 81 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.15 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 81 geam.jpeg



20170216 82 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.01 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 82 geam.jpeg



20170216 83 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.19 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 83 geam.jpeg



20170216 84 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.22 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 84 geam.jpeg



20170216 85 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.19 kb
 Vizualizat:  de 2598 ori

20170216 85 geam.jpeg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2017 05:30:44    Titlul subiectului: 188403

Sunt la usi, si desi incep cu 111UD (prototipul 112UD din 79) trebuie sa fac scarile joase inainte, unde am cote.

Am mai aflat detalii despre scari si usi. Sunt astfel:

1. Scara normala (3 trepte), usi aluminiu cu geam mai scurt si rama subtire, cred ca din seria 97-81 (trebuie sa ma uit oprin poze. DIn asta inca erau pe 3713 al RABT)

2. Scara normala, usi aluminiu cu geam lung si cu rama subtire, din seria 82-86, cred, trebuie sa verific, dar usa exista pe 112UDM al ratp nr 2204, in spate un din usi.

3. Scara normala usi tabla, care arata la fel ca nr 2. ca aspect. Astea au aparut in 87 pe scunde.

4. Scara normala, usi tabla la fel ca nr 2 si 3. Astea erau pe 117E dupa scunde, inainte de 217E al RATB.

5. Scara normala dar cu patru trepte. Adica nu erau scari coborate, dar avea o treapta in plus. Astea tot dupa scunde au aparut, dar trebuie sa vad daca numai pe autobuze sau si troleie pre-217E le aveau. (Exceptand 217E pt Kiev, ca erau teoretic tot numite 117E si aveau scari normale gen 1.)

6. Scara joasa cu patru trepte, usi cu geam lung identice cu 2. 3. 4. de sus. Asta a fost ultima configuratie al Dacurilor, 112UDM, 117UDM, 217E, 212ECS 317E etc si (posibil si 312E)

7. Asta e marea surpriza. Seria 450-592 RATB erau altfel. Eray ca scari joase cu patru trepte, dar prima usa NU ARE scara coborata. Este chiar mai inalta decat la scarile normale, adica in linie cu caroseria (si fuste).

Gaura usii nu urca mai sus, asa ca usile astea erau mai scurte, taiate de jos. Incerc sa aflu daca erau din farbica asa, sau inventie URAC.

O sa fie munca grea de tot cu usile. Sunt foarte complexe si sunt atat de multe variatii...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2017 09:08:31    Titlul subiectului: 188404

O "legenda" spune ca scarile si usile din fata ar fi fost scurtate ulterior ca urmare a faptului ca autobuzele loveau mai mereu cate ceva ca urmare a garzii la sol foarte reduse, a supra-aglomerarii si a starii precare a drumurilor.
Ar fi interesant de gasit poze cu un astfel de autobuz inainte si dupa scurtare...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2017 11:18:12    Titlul subiectului: 188405

Toate din seria 450-592 le aveau scurtate...si cutie cu pistoane in fata era cea mare inchisa complet mai noua iar in spate era ca de generatia din inainte... Nu stiu daca era din fabrica..dar am sa vad, ca am cateva poze cand erau originale (crem cu doua dungi rosii)

Dar am descoperit alt ceva legat de usi...se pare ca existau usi mai scurte din frabrica dar numai la 117E si la ITB si prin tara...

Pe stanga sunt cele unde partea de sus a usii se alinieaza cu muchie de jos a grilei de aerisire. Prototipurile pana in 80 tot asa erau (cele cu semnal sus si fara usite pe colt). Astea toate vad ca au usi de aluminiu, cu geam lung (se termina cam unde incepe fusta) si cu chenar gros.

Pe dreapta sunt cele cu usi scunde. Sunt cu geamuri care se termina mai sus de unde incepe fusta, au chenar subtire. Nu stiu daca tot din aluminiu sunt, dar parca ar fi. Nu am vazut geamuri scurte decat la 117E prin poze, decat la 3713 dar se poate sa fi sudat partea de jos (sau taiat din cele lungi).

Initial am crezu ca erau cu scara coborata, ca arata in zona aia de sus cam ca un Rocar de dupa 94..dar jos, scarile nu coboare. Sunt la fel intre cele doua.

In poze se vede ca in general numerel de parc mai mari erau asa, cu exceptia 7027 care nu prea im dau seama..pare sa fie cam intre.

Nu e chestie de RK ca am pus pozele cu prototipuri noi, unde se vede clar diferenta. Asa ca mai adaugam un tip de usa (sa fie oare ce a folosit seria 450-592?)



20170218 86 usi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.38 MB
 Vizualizat:  de 2546 ori

20170218 86 usi.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2017 11:57:51    Titlul subiectului: 188416

Am alta itrebare. Din cote, nu pot sa-mi dau seama cu cat coboara scarile...

Ori la cele coborate sau normale ar fi suficient.

So alta intrebare, care este lungimea usii? Dit cite ar fi 215.1 cm dar fara sa stiu scara pare putin cam mica, de parca ar trebui sa fie 220? Mai e problema cote din doua, asa ca doar asum ca este 215 si nu altceva.

Merci



20170219 87 scari.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.39 kb
 Vizualizat:  de 2509 ori

20170219 87 scari.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2017 16:12:29    Titlul subiectului: 188417

Alta intrebare...

Lungimea nu iese cum trebuie. Din cotele geamurilor si a usilor, si distanta dintre ele, lispect aproape 20cm. Asta ar insemna ca lungimea totala are fi doar putin peste 11m, dar stiam ce era 11.21 (11.24 cu bombeul botoului si spatelui)

Idei?

Chiar daca as adauga un cm peste tot, (geamuri, montanti) tot lispeste prea mult. Sa fie lungimea 11.21 al Romanului? Dacul e mai scurt, de asta sunt sigur.

Despre scari, cred ca am rezolvat de unde erau discrepantele. In poza pusa de Catalin, Dacul are chit mult, si am "pierdut" vreo 2cm de la acoperis pana la streasina usii.

(In imagine usile sunt pozitionate ca la modelele cu scara joasa)



20170219 88 lungime.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  665.71 kb
 Vizualizat:  de 2493 ori

20170219 88 lungime.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MaMuT



Data înscrierii: 03/Mar/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 5
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2017 13:30:56    Titlul subiectului: 188421

Salut, dau si eu cu parerea sa nu te superi. Partea din spate de la Dac nu mi se pare in regula, cota rosie de 20,91 mm sa o faci de 17 mm si asa ajungi la lungimea de 1122 mm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2017 11:48:12    Titlul subiectului: 188432

Cred ca nu m-am exprimat bine...cota in rosu e in plus, si trebuie sa o scad cumva.

Incep sa ma gandesc ca lungime nu este 11.22m. Nu stiu de unde sunt datele astea, dar nu ar fi prima oara cand date oficiale nu ar fi corecte.

11.22 pare mai degraba lungimea 112UD Roman, si atunci da, Romanul era mai lung din cauza geamului coltar din spate, de cam 20cm.

Am comparat cu VoV-ul nemtesc unde autobuzele sunt de 11m fix, si Dacul pare sa fie la fel de lung in poze. (Nu ma poze de sus de la distanta din pacate lol)

Tot caut pana merg inainte, si lucrez la depoul nou...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2017 06:31:16    Titlul subiectului: 188524

Am postat la 112UDM ceva nou

http://tramclub.org/viewtopic.php?p=188523#188523

E vorba de geamuri si cum vad ca sunt trei seturi cu marimi diferite (si unele la fel).

Imi facea munca mult mai grea, dar asta e. Le vreau pe toate documentate!

Merci tuturor celor care mi-ati trimis poze si cote si informatii. Nu as putea face recreerea asta fara voi.

Alex

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2017 03:50:41    Titlul subiectului: 188567

Inca incerc sa rezolv geamurile si montantii. Nu ies deloc deloc. Am cote de Man, dar Dac-ul nu iesi. Ba 5cm prea mult, ba 10cm prea scurt. Problema sunt chederele vechi si stranse, si RKuri peste RKuri unde doua geamuri identice par a fi diferite.

Asa ca tot incerc sa "reproiectez" un Dac de la un Roman pana cand iese.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2017 07:20:36    Titlul subiectului: 188569

Imaginea arata confuzia mea

cote in verde sunt corecte
cote in galben sunt cat de cat
cote in rosu incorecte

Geamul mic nu e aratat, ca e cel mai nesemnificativ per total. De el nu depinde nimic, ci e determinat de usa si geamul mare. Cel mare am cote cu el la 156,5cm si alte cote peste 160. Mai e si problema fabricatiei de-a lungul anilor.

Cel mediu (si deschiderea usilor) este identica in toate generatiile, cote, indiferent cat de multe RKuri au avut, si este de 134.

Montantii sunt de 6cm (dar cred ca la modelele mai noi) si 4cm la cele mai batrine. Mai ales ca teavile caroseriei au 1.5 toli (3.81cm) si cu tabla sudata peste, ajung la 4cm.

Distanta dintre geam sofer si primul este de 24 in cote peste tot, dar montantul inaintea ultimului geam e de 17cm in cote, dar in poze 13.5. 17 arata dupa ochi mai bine, si vehiculul pozat e vechi si cine stie ce stare.

In final schita de sus are lungimea corecta dar distanta intre geam sofer si primul geam salon e clar incorecta, dar se termina corect, dar din cote exacte (de Roman) iese prea scurt, la 11,05m nu 11,21m

Asa ca asta ma innebuneste acum. Tot incerc sa vad unde ar putea fi vre-o eroare.
Imaginea arata confuzia mea

cote in verde sunt corecte
cote in galben sunt cat de cat
cote in rosu incorecte

Geamul mic nu e aratat, ca e cel mai nesemnificativ per total. De el nu depinde nimic, ci e determinat de usa si geamul mare. Cel mare am cote cu el la 156,5cm si alte cote peste 160. Mai e si problema fabricatiei de-a lungul anilor.

Cel mediu (si deschiderea usilor) este identica in toate generatiile, cote, indiferent cat de multe RKuri au avut, si este de 134.

Montantii sunt de 6cm (dar cred ca la modelele mai noi) si 4cm la cele mai batrine. Mai ales ca teavile caroseriei au 1.5 toli (3.81cm) si cu tabla sudata peste, ajung la 4cm.

Distanta dintre geam sofer si primul este de 24 in cote peste tot, dar montantul inaintea ultimului geam e de 17cm in cote, dar in poze 13.5. 17 arata dupa ochi mai bine, si vehiculul pozat e vechi si cine stie ce stare.

In final schita de sus are lungimea corecta dar distanta intre geam sofer si primul geam salon e clar incorecta, dar se termina corect, dar din cote exacte (de Roman) iese prea scurt, la 11,05m nu 11,21m

Asa ca asta ma innebuneste acum. Tot incerc sa vad unde ar putea fi vre-o eroare.

Voi vedeti ceva?



20170227 89 dimensiuni.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  749.86 kb
 Vizualizat:  de 2292 ori

20170227 89 dimensiuni.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2017 03:14:21    Titlul subiectului: 188589

Iarasi, alta varianta, si cred ca pe asta o voi folosi ca cea finala. Cateva lucruri de tinut cont:

1. In poze cu cote, chederele se strang cu vechime, plus este posibil sa nu fie originale, asa ca cota de la marginile chederelui ar putea fi ceva mai mari.

2. Geamul din dreptul usilor, este ceva mai mare decat deschiderea pentru usi. Montantii din dreputl usilor (1 si 2) sunt mai lati decat cei dintre geamuri.

3. Dimensiunile din desene tehnice reprezinte ce au vrut inginerii, si nu ceea ce a fost fabricat. (Stim toti zicala: Masoara cu micrometru, marcheaza cu creta, si taie cu toporul)

Asa ca trebuie sa ma apuc sa refac geamurile...din nou lol

Am facut ceva matematica si am pus formulele in excel si am calculat ce marime ar putea avea geamurile de anumit tip, tinand cont de lungime, pozitie etc. A fost o ecuatie (cu matrice patratica) asa ca am avut doar o singura solutie. (Ar putea fi alte erori cu informatiile bagate, gen coeficientii ecuatilor etc).

Am verificat si dupa ochi cu mai multe poze suprapuse desenului in AutoCAD si arata bine, asa ca sper(!) ca pot merge inainte.

Alex



20170228 90 dimensiuni.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  390.24 kb
 Vizualizat:  de 2242 ori

20170228 90 dimensiuni.jpg



20170228 91 dimensiuni.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  731.37 kb
 Vizualizat:  de 2242 ori

20170228 91 dimensiuni.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 03 Mar 2017 19:19:31    Titlul subiectului: 188671

Cred ca o sa am alte schimbar, ca nu prea mi se pare corect pozitia usii 2, si geamul 1, cel mic.

In poza e unul din modelele noi, care are geamul mic taiat.

O sa fac o pauza, si dupa cateva zile am sa ma uit la cum arata. De mentionat ca geamurile mari de langa usa 2 sunt mai mici si ele, numai cel din inaintea usii 3 e de lungimea standard.

Caroserie nu e taiata la inaltimea inca. Si nu imi place pozitia usii 2, decat daca la generatiile noi a fost mutata.



20170303 92 dimensiuni.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  722.19 kb
 Vizualizat:  de 2169 ori

20170303 92 dimensiuni.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2017 18:08:19    Titlul subiectului: 188901

Am terminat geamurile, (si variantele, cel cu geamuri glsante mari din 81, si cele refuzate la Export care au ajuns la RATB dupa 90)

Sunt cateva probleme cu calculatorul, desenul taxeaza mult perfomantele (chiar cu 32gb ram si procesor cu 8 coruri(?) si hard disk static)

Am sa "trisez" putin, adica am sa am o versiune corecta dpdv ingineresc si unul pentru renderuri, ca sa iasa imagini ca lumea.

Urmeaza acum usile...sau botul. Sa fiu cinstit ma sperie usile, ca sunt destul de complexe (scarile si toate variantele) asa ca s-ar putea sa fac totul si sa las usile la sfarsit.

Alex



20170314 93 Geamuri.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.53 kb
 Vizualizat:  de 2090 ori

20170314 93 Geamuri.jpg



20170314 94 Geamuri.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.75 kb
 Vizualizat:  de 2090 ori

20170314 94 Geamuri.jpg



20170314 95 Geamuri.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.12 kb
 Vizualizat:  de 2090 ori

20170314 95 Geamuri.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 06:22:51    Titlul subiectului: 189148

Ma apucasem de scari, dar am realizat ca trebuie sa fac puntea inainte. Dar inainte de punte trebuie sa fac scheletul, si ca sa nu o busesc cu gaurile rotile, trebuie sa fac rotile! Cam asa merge cu proiectul asta.

Putina informatie. Sunt doua tipuri de roti folosite pe Dac/Rocar:

Toate modele in afara de 217E(posibil si 317E, dar trebuie sa verific). Dimensiunile sunt in toli (standard international pentru diametre):

Janta: 8.00R20
Anvelopa: 11.00R20


217E:

Janta: 8.00R20HD (identice dimensional, dar cu limita mai mare de greuatate)
Anvelope: 12.00R20-18 (-18 reprezinta numarul de plyuri)


In plus sunt patru stiluri de roata.
-Cu doua gauri pentru maini (cele mari) si 8 gauri de aerisier mici rotunde
-Cu 5 gauri pentru maini (de apucare daca roata e pe jos cu fata in sus)
-Cu 5 fante la fel ca sus, dar fata rotii e "taiata" si sudata numai in portiunile "spitelor"
-Cu fata rotii in forma de patrat, mulata in colturi und e sudata de rama rotii, in stil autoturism, gen masinile americane din anii 60-90 sau gen Mercedes 300E ani 70.

Am sa pun imagini cu ele cand le termin.

Toate jantele sunt de tip "split-rim" (SAU) sau "multipiece rim" (UK) fiind poreclite "widow maker" fiind extrem de periculoase la unflare. Chiar in anii 2000 au fost fatalitati, dar inca sunt folosite la masini agricole, utilaje grele unde nu se poate monta anvelopa pe o janta mono-bloc.

Alta chestie: Am remarcat mai multe stiluri de anvelope folosite cand Dacurile erau noi. Cele pe fata cu "dinti" (Habar n-am cu se zice tread in romaneste lol..am uitat) mai mici, si rotile din spate cu dinti mai pronuntati. La fel si pentru 217. Cauciucurile sunt de aceeasi marime pe un vehicol, numai modelul difera.

Nu sunt sigur daca asa au iesit din fabrica sau daca asta a fost moda ITB, dar am sa fac mai multe modele de cauciuc.

Si desigur, toate for fi Danubiana! Am gasit poza asa frumoasa cu cauciucuri din plin...(ca acum toate 11.00R20..TOATE sunt facute la chinezi)



20170321 96 Roti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  646.59 kb
 Vizualizat:  de 2004 ori

20170321 96 Roti.jpg



j063.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.73 kb
 Vizualizat:  de 2004 ori

j063.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2017 17:35:24    Titlul subiectului: 189316

In manualul de intretinere 117UD ei spun ca jantele sunt 8,5-20 adica mai late, si cauciucurile sunt 12.00R20

Asa ca iarasi habar n-am ce model a avut ce fel de cauciucuri. In manual nici macar nu au optiunea pentru alte roti.

Ce e foarte ciudat ca 317 ar fi avut roti de 8 toli latime (20.32cm) si 117 de 8,5 toli (21.59cm). De ce diferenta?

Manualul este vechi, contine informatii despre cutia automata, asa ca nu e vorba de ultimele generatii unde ar fi putut mari rotile putin.

Asta inseamna ca trebuie sa duplez numarul rotilor dupa latime.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2017 06:35:40    Titlul subiectului: 189355

Am facut rotile, cu patru tipuri de jante (plus una dar care am impresia ca nu e de fabrica), fiecare cu anvelope Danubiana. Nu o sa intru in toate detaliile, dar jantele sunt 8.00-20 si 8.50-20 si cauciucurile sunt 11.00 sau 12.00R20 (montabile pe fiecare stil de janta)

Acum urmeaza podeaua si structura sasiului.



20170329 97 Roti.jpeg
 Descriere:
Janta 8.00-20 cu anvelopa 11.00R20 de oras
 Mărime fișier:  16.56 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 97 Roti.jpeg



20170329 98 Roti.jpg
 Descriere:
Sigla Danubiana
 Mărime fișier:  139.86 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 98 Roti.jpg



20170329 99 Roti.jpg
 Descriere:
Valva de aer la roata cu 5 gauri mici
 Mărime fișier:  147.94 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 99 Roti.jpg



20170329 100 Roti.jpg
 Descriere:
Aceiasi marime de janta dar "ieftin" facut, adica depucat 5 gauri si indoit inauntru unde e sudat de rama rotii. 3713 are 1 roata as pe spate la remorca. Anvelopa clasica Danubiana
 Mărime fișier:  178.8 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 100 Roti.jpg



20170329 101 Roti.jpg
 Descriere:
Similar cu cea de pe 3713 (in fundal) roata asta are o buza si surprafata dreapta la gaurile prezoanelor, amandoua cu anvelopa cea mai des intalnita facuta de Danubiana
 Mărime fișier:  217.62 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 101 Roti.jpg



20170329 102 Roti.jpg
 Descriere:
Nu stiu ce marca e, dar apare doar la un 117UD in DB pe remorca
 Mărime fișier:  178.82 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 102 Roti.jpg



20170329 103 Roti.jpg
 Descriere:
Roata stil vechi, in vedere unde gaura e decupata pentru valva de aer. Anvelopa e de "teren", stilul care era gasit pe trolee in anii 80, si cu ce au fost livrate 7440-44 la RATB
 Mărime fișier:  168.04 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 103 Roti.jpg



20170329 104 Roti.jpg
 Descriere:
Vedere interioara (e ascunda greautatea pt echilibrat, nu stiu cum se zice)
 Mărime fișier:  233.06 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20170329 104 Roti.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2017 19:28:43    Titlul subiectului: 189390

Am confirmat dintr-o sursa buna si din alta editie a manualui de exploatare ca nu erau jante de 8,50-20 (decat daca facute la ateliere locale)

Toate aveau jante 8.00-20 (cele care erau echipate cu cauciucuri 12.00R20 aveau jante HD pentru greuatate mai mare)

In general articulatele aveau cauciucuri 12.00R20 si cele solo 11.00R20 dar au fost exceptii la livrare.

Acum lucrez la podea si in sfarsit am gasit inaltimea corecta. Chiar daca DACurile sunt similare Romanurilor podelele erau 1cm mai inalte la DAC (de la rama de jos, ca de la sol s-ar putea sa fi fost la fel)

Ce e cert, distantele treptelor de sunt:
36cm (prima de la sol)
27.5cm
28.5cm

Distantele sunt din manualul 117UD.

Din cotele lui Catalin la cele cu scari joase sunt astfel (de la podea in jos)

22.5cm
23cm
21cm (cote cu marja de eroare ~2mm) dar can le adun pe toate iese 10.5cm mai jos decat la cele cu 3 trepte adica aproape perfect (la distanta de 5mm care poate fi marja de eroare din fabrica)

Asta a fost unul din marile chinuri cu scarile, asa ca trebuie sa multumesc Dl Bucsan pentru ajutorul dumnealui si lui Catalin Ghita pentru poze si pentru scanarile manualui.

Am mai gasit o editie mai noua a aceluiasi manual pe flicker (nu stiu daca e aici pe forum) dar au fost de ajutor si imaginile respective!

Inapoi la lucru
Alex

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 01 Apr 2017 14:40:20    Titlul subiectului: 189409

Am studiat putin diagrama de ungere din manual si din pacate nu este in proportii corecte. Cotele rosii sunt incorecte, cele galbene gresite dar cu marja suficienta pentru a se putea "corecta" si gele verzi sunt bune.

Consola fata e cea care e gresita si nu pot sa fac nimic cu asta (adica sa mut remorca)

O sa fie mai greu, dar am sa reusesc sa recreez sasiul dupa desen si poze.



20170401 105 Dimensiuni.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  847.4 kb
 Vizualizat:  de 1790 ori

20170401 105 Dimensiuni.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 02 Apr 2017 05:14:40    Titlul subiectului: 189424

Asa arata decuparea rotilor, fara rama aia de ornament si cauciuc. Adica o linie orizontala sus, doua linie la unghi si un arc de raza 46cm cca.

E destul de greu de aproximat ca nu sunt multe poze din lateral (perfect) cand erau noi, multe fiind lovite, sau cu ornamentul ala strimb, sau cu RK cu tabla taiata aiurea.

Inapoi la lucru acum...



20170401 106 Aripa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  434.62 kb
 Vizualizat:  de 1762 ori

20170401 106 Aripa.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 02 Apr 2017 17:12:41    Titlul subiectului: 189445

Stie cineva latimea trapelor din interior, cel al motorului si cel deasupra puntii spate (intre roti). Alea sunt dictate de lonjeroane (nu stiu daca sunt lonjeroane stil auto, folosesc termen aviatic, ca structura e mai similara cu cea a unui avion)

Din manual stiu ca latimea culoarului (intre scaune) este de 90cm si din ce am masurat in diagrama din manual distanta intre cele doua bare este de 80cm.

Stie cineva?

Merci

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 8 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community