Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Desene in AutoCAD
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 08:35:16    Titlul subiectului: 188219

Si inapoi la intrebari...

Chedderele laterale, sunt la fel de late pe interior ca pe exterior? Din masuratori vad inauntru de la margine la margine 85.5 (si alta cota de 86.6) iar pe partea exterioara 88.2 si 88.3 (tind catre 88.3).

Exemplarul cotat e cam obosit, din poze se vede ca cel putin un chedder (coltarul de la sofer) care se lasa, probabil din cauza scoaterii si repunerii repetate si cauciuc imbatranic (nemai fiind...asa se scrie?...elastic)

Incerc sa ma uit in alte poze, cu cele casate sa vad ce urme lasate de chedder sunt, sa-mi dau seama daca e cazul. Poate vad o poza buna cu un chedder din profil

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 409
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 09:55:17    Titlul subiectului: 188239

castrosua a scris:
E poza la topicul Dac 117E cu un Dac distinct, nu cele doua in RFG. Deci sunt cel putin 3 care au ajuns acolo, ar mai fi cel albastru alb si rosu in 3 usi care nu stiu unde a ajuns, si cele 2 din NY (care cica s-ar fi reintors si refacut pentru piata interna)

Sa-mi fie cu iertare, am cautat ieri prin tot topicul si n-am gasit... acel DAC "distinct"... Embarassed

castrosua a scris:
Prin almanahuri tot se spune de export in tari arabe, in Cuba etc, dar in afara de cele de mai sus (si din topicul 117) nu stiu de alt Dacuri. Au fost duse (cel putin 1) Roman 111RDT-S (sau ceva in genul) in Costa Rica.

In Cuba a ajuns cel putin un Roman 109RD. Nu mai tin minte daca tot acolo (sau in Costa Rica) a ajuns si un Rocar 112 RDT-LD (autocar). 109-le e si postat pe forum, iar poza autocarului o postez cum o gasesc.

castrosua a scris:
Cat despre acoperis, in mod normal erau din trei bucati, dar MULTE din autobuzele RATB le au din doua bucati, drepte cu sudura pe mijloc.

Probabil ca modificarea a avut loc cu ocazia vreunui RK. Doar daca mai sunt/au mai fost DAC-uri cu acoperisul asa prin alte orase din tara ma gandesc la o modificare de fabrica.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 18:06:33    Titlul subiectului: 188245

Aici este

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=848&postdays=0&postorder=asc&start=50

postul 187333 (l-a, adaugat in cazul in care dispare site-ul respective, eventual se poate muta la Dac117UD daca dispare, ca sa fie mai usor de gasit in viitor)

Daca gasiti poza in Cuba, mi-ar place sa-l vad si eu, ca nu stiam de 109. Cele din Costa Rica sunt 3 poze cu 112RDTMul (sau LD nu mai tin minte) dar nu cu el cand era in folosinta, era deja "parasit" desi nu in stare foarte proasta.

Despre acoperis, nu cred ca e de fabrica, pentru ca am poze cu mai toate seriile cand erau noi (de pe net, forumuri etc) si au acoperis in 3 pane. Mai mult ca sigur e RK, si cum RATB a stabilit anumite practici, nu e exclus ca alte regii sa adopteze aceleasi metode. Si table in doua pane inseamna mai putine linii de sudura. Dar e clar vorba de un RK de calitate scazuta, pentru ca unele Dacuri au avut acoperisul cum trebuie. Troleele metineau acoperisul original (imi inchipui ca e mai usor de montat gen trolee, rezistente in plan si nu in unghi)



Jaspert-VB-JT53-18051984-42013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  299.36 kb
 Vizualizat:  de 410 ori

Jaspert-VB-JT53-18051984-42013.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2017 02:30:13    Titlul subiectului: 188353

Are cineva poze cu tumburusul de la geamuri? E un fel de mechanism care tine geamul inchis, sau deschis. Nu ma refer la manerul care trece prin geam (cu gaura data prin sticla).

E prima poze (74). E prins foarte ciudat de rama de jos a geamului cilisant. Nu e corect in imagine (e din generatia mai veche, dar sa stiti la ce ma refer)

Orice poza care sa se vada de mai de sus cum e prins, sudat, cu suruburi etc. Nu prea imi dau seama, dar are doua sine (nu una cum e in imagine), una care aluneca pe rama interioara (unde sunt fantele date sa intre tumburusul ala) si una mai spre exterior, imediat langa geamul culisant. Si dupa aia e prins de rama geamului culisant. Sau una demontata. Am sa caut online sa vad daca e de vanzare vre-una. Nu stiu daca erau folosite la alte produse.

Inca lucrez la rama si chederul geamurilor si sunt destul de complexe. Dar merg inainte. Incet si bine.

Merci pentru orice ajutor!



20170213 74 tumburus.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.41 kb
 Vizualizat:  de 301 ori

20170213 74 tumburus.jpg



20170209 72 Geam Glisant.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  671.18 kb
 Vizualizat:  de 301 ori

20170209 72 Geam Glisant.jpg



20170209 73 Geam Glisant.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  489.34 kb
 Vizualizat:  de 301 ori

20170209 73 Geam Glisant.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2017 23:53:32    Titlul subiectului: 188394

In sfarsit am terminat geamul soferului...

A fost destul de greu ca sa vad canalele unde intra geamurile, cum e prins si asamblat. Tumburusul si el a fost greu de gasit poze, dar am gasit una stricata cu doar baza. In fine, se pare ca e montat cu un el, intre geam si rama de jos as geamului glisant.

Una din imagini are componentele incluse, si e clar ca nu e simplu. Rama e din doua bucati principale, sine de jos, si cea care merge de-a lungul chederului mare. Se monteaza geamul fix si cel glisant in timp ce ramele de sus si jos sunt imbinate, apoi se monteaza deasupra geamului fix de jos, apoi toate impreuna se baga in cheder pe caroserie.

Mechanismul geamului glisant este acelasi la geamurile pasagerilor, rama de sus fiind taiata la inaltimea corecta, si rama dintre partea glisanta si fixa taiata si ea. Imi inchipui ca geamurile gen Ikarus sunt identice, de aceiasi marime cu cel al soferului.

Important de mentionat este ca numai una din geamuri este glisanta, cea orientata in mersul de drum (ca partea unde se suprapune cu geamul fix, sa fie deasupra si sa nu lase praf sau curent sa intre in salon. Partea din spate este fixata in rama de aluminiu cu alt cheder subtire. Asa au fost produse in fabrica, ca la regii mai erau pe dos era alta treaba. Nu stiu daca au fost unele cu ambele parti de sus glisante. Daca existau erau stricate, ca nu se poate asa ceva si sa fie sigilate intre plane, rama verticala din mijloc fiind montat in canelura unde geamul fix e montat si el.

Acum urmeaza usa...sau restul geamurilor..sa vad cum ma prinde cheful lol.

Alex



20170216 76 geam.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.27 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 76 geam.jpg



20170216 77 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.05 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 77 geam.jpeg



20170216 78 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.91 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 78 geam.jpeg



20170216 79 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.04 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 79 geam.jpeg



20170216 80 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.64 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 80 geam.jpeg



20170216 81 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.15 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 81 geam.jpeg



20170216 82 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.01 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 82 geam.jpeg



20170216 83 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.19 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 83 geam.jpeg



20170216 84 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.22 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 84 geam.jpeg



20170216 85 geam.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.19 kb
 Vizualizat:  de 231 ori

20170216 85 geam.jpeg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2017 04:30:44    Titlul subiectului: 188403

Sunt la usi, si desi incep cu 111UD (prototipul 112UD din 79) trebuie sa fac scarile joase inainte, unde am cote.

Am mai aflat detalii despre scari si usi. Sunt astfel:

1. Scara normala (3 trepte), usi aluminiu cu geam mai scurt si rama subtire, cred ca din seria 97-81 (trebuie sa ma uit oprin poze. DIn asta inca erau pe 3713 al RABT)

2. Scara normala, usi aluminiu cu geam lung si cu rama subtire, din seria 82-86, cred, trebuie sa verific, dar usa exista pe 112UDM al ratp nr 2204, in spate un din usi.

3. Scara normala usi tabla, care arata la fel ca nr 2. ca aspect. Astea au aparut in 87 pe scunde.

4. Scara normala, usi tabla la fel ca nr 2 si 3. Astea erau pe 117E dupa scunde, inainte de 217E al RATB.

5. Scara normala dar cu patru trepte. Adica nu erau scari coborate, dar avea o treapta in plus. Astea tot dupa scunde au aparut, dar trebuie sa vad daca numai pe autobuze sau si troleie pre-217E le aveau. (Exceptand 217E pt Kiev, ca erau teoretic tot numite 117E si aveau scari normale gen 1.)

6. Scara joasa cu patru trepte, usi cu geam lung identice cu 2. 3. 4. de sus. Asta a fost ultima configuratie al Dacurilor, 112UDM, 117UDM, 217E, 212ECS 317E etc si (posibil si 312E)

7. Asta e marea surpriza. Seria 450-592 RATB erau altfel. Eray ca scari joase cu patru trepte, dar prima usa NU ARE scara coborata. Este chiar mai inalta decat la scarile normale, adica in linie cu caroseria (si fuste).

Gaura usii nu urca mai sus, asa ca usile astea erau mai scurte, taiate de jos. Incerc sa aflu daca erau din farbica asa, sau inventie URAC.

O sa fie munca grea de tot cu usile. Sunt foarte complexe si sunt atat de multe variatii...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 5841
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2017 08:08:31    Titlul subiectului: 188404

O "legenda" spune ca scarile si usile din fata ar fi fost scurtate ulterior ca urmare a faptului ca autobuzele loveau mai mereu cate ceva ca urmare a garzii la sol foarte reduse, a supra-aglomerarii si a starii precare a drumurilor.
Ar fi interesant de gasit poze cu un astfel de autobuz inainte si dupa scurtare...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2017 10:18:12    Titlul subiectului: 188405

Toate din seria 450-592 le aveau scurtate...si cutie cu pistoane in fata era cea mare inchisa complet mai noua iar in spate era ca de generatia din inainte... Nu stiu daca era din fabrica..dar am sa vad, ca am cateva poze cand erau originale (crem cu doua dungi rosii)

Dar am descoperit alt ceva legat de usi...se pare ca existau usi mai scurte din frabrica dar numai la 117E si la ITB si prin tara...

Pe stanga sunt cele unde partea de sus a usii se alinieaza cu muchie de jos a grilei de aerisire. Prototipurile pana in 80 tot asa erau (cele cu semnal sus si fara usite pe colt). Astea toate vad ca au usi de aluminiu, cu geam lung (se termina cam unde incepe fusta) si cu chenar gros.

Pe dreapta sunt cele cu usi scunde. Sunt cu geamuri care se termina mai sus de unde incepe fusta, au chenar subtire. Nu stiu daca tot din aluminiu sunt, dar parca ar fi. Nu am vazut geamuri scurte decat la 117E prin poze, decat la 3713 dar se poate sa fi sudat partea de jos (sau taiat din cele lungi).

Initial am crezu ca erau cu scara coborata, ca arata in zona aia de sus cam ca un Rocar de dupa 94..dar jos, scarile nu coboare. Sunt la fel intre cele doua.

In poze se vede ca in general numerel de parc mai mari erau asa, cu exceptia 7027 care nu prea im dau seama..pare sa fie cam intre.

Nu e chestie de RK ca am pus pozele cu prototipuri noi, unde se vede clar diferenta. Asa ca mai adaugam un tip de usa (sa fie oare ce a folosit seria 450-592?)



20170218 86 usi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.38 MB
 Vizualizat:  de 179 ori

20170218 86 usi.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2017 10:57:51    Titlul subiectului: 188416

Am alta itrebare. Din cote, nu pot sa-mi dau seama cu cat coboara scarile...

Ori la cele coborate sau normale ar fi suficient.

So alta intrebare, care este lungimea usii? Dit cite ar fi 215.1 cm dar fara sa stiu scara pare putin cam mica, de parca ar trebui sa fie 220? Mai e problema cote din doua, asa ca doar asum ca este 215 si nu altceva.

Merci



20170219 87 scari.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.39 kb
 Vizualizat:  de 142 ori

20170219 87 scari.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2017 15:12:29    Titlul subiectului: 188417

Alta intrebare...

Lungimea nu iese cum trebuie. Din cotele geamurilor si a usilor, si distanta dintre ele, lispect aproape 20cm. Asta ar insemna ca lungimea totala are fi doar putin peste 11m, dar stiam ce era 11.21 (11.24 cu bombeul botoului si spatelui)

Idei?

Chiar daca as adauga un cm peste tot, (geamuri, montanti) tot lispeste prea mult. Sa fie lungimea 11.21 al Romanului? Dacul e mai scurt, de asta sunt sigur.

Despre scari, cred ca am rezolvat de unde erau discrepantele. In poza pusa de Catalin, Dacul are chit mult, si am "pierdut" vreo 2cm de la acoperis pana la streasina usii.

(In imagine usile sunt pozitionate ca la modelele cu scara joasa)



20170219 88 lungime.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  665.71 kb
 Vizualizat:  de 126 ori

20170219 88 lungime.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MaMuT



Data înscrierii: 03/Mar/2009
Ultima vizita: 21/Feb/2017
Mesaje: 5
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2017 12:30:56    Titlul subiectului: 188421

Salut, dau si eu cu parerea sa nu te superi. Partea din spate de la Dac nu mi se pare in regula, cota rosie de 20,91 mm sa o faci de 17 mm si asa ajungi la lungimea de 1122 mm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 353
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2017 10:48:12    Titlul subiectului: 188432

Cred ca nu m-am exprimat bine...cota in rosu e in plus, si trebuie sa o scad cumva.

Incep sa ma gandesc ca lungime nu este 11.22m. Nu stiu de unde sunt datele astea, dar nu ar fi prima oara cand date oficiale nu ar fi corecte.

11.22 pare mai degraba lungimea 112UD Roman, si atunci da, Romanul era mai lung din cauza geamului coltar din spate, de cam 20cm.

Am comparat cu VoV-ul nemtesc unde autobuzele sunt de 11m fix, si Dacul pare sa fie la fel de lung in poze. (Nu ma poze de sus de la distanta din pacate lol)

Tot caut pana merg inainte, si lucrez la depoul nou...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community