Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statele Unite, New York: Autobuze

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> America
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2017 14:01:00    Titlul subiectului: Statele Unite, New York: Autobuze 188179

Sistemul de transport din New York este gestionat de MTA, site-ul oficial fiind disponibil la adresa
http://www.mta.info/
Turist fiind, nu am avut nevoie să folosesc autobuzele, sistemul de metrou fiind mai mult decât suficient pentru nevoile de deplasare din timpul șederii mele acolo.
Totuși am făcut câteva poze autobuzelor întâlnite în cale și o să îl rog pe Alex/castrosua, în calitatea sa dublă, de pasionat și fost șofer de autobuz în New York și New Jersey, să ne dea câteva detalii despre fiecare tip de autobuz prezentat.
Am vazut si autobuze cu sigla MTA, dar și unele cu alte sigle, gen NYU la cele de mai jos.

Le vedem ,pentru început, pe #2109, #2121, #2123 și #2132.



2109-DSCN1069.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.54 kb
 Vizualizat:  de 4907 ori

2109-DSCN1069.JPG



2121-DSCN1075.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.85 kb
 Vizualizat:  de 4907 ori

2121-DSCN1075.JPG



2123-DSCN1066.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.47 kb
 Vizualizat:  de 4907 ori

2123-DSCN1066.JPG



2132-DSCN1087.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.28 kb
 Vizualizat:  de 4907 ori

2132-DSCN1087.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mie 01 Feb 2017 17:16:11, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2017 14:05:58    Titlul subiectului: 188180

Un alt tip de autobuz, mai degrabă autocar...
... le vedem pe #2217, #2230 și #2287.



2217-DSCN1057.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.86 kb
 Vizualizat:  de 4905 ori

2217-DSCN1057.JPG



2217-DSCN1060.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.69 kb
 Vizualizat:  de 4905 ori

2217-DSCN1060.JPG



2230-DSCN1189.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.79 kb
 Vizualizat:  de 4905 ori

2230-DSCN1189.JPG



2230-DSCN1192.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.69 kb
 Vizualizat:  de 4905 ori

2230-DSCN1192.JPG



2287-DSCN1181.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.08 kb
 Vizualizat:  de 4905 ori

2287-DSCN1181.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2017 08:41:13    Titlul subiectului: 188203

Vedem un alt tip de autobuze, #2422, #2430, #2434, #2471, #2506, #2588, #2591, #2681 și #2761.


2422-DSCN1226.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.78 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2422-DSCN1226.JPG



2430-DSCN1206.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.85 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2430-DSCN1206.JPG



2434-DSCN0528.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.33 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2434-DSCN0528.JPG



2471-DSCN0499.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.24 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2471-DSCN0499.JPG



2506-DSCN1269.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2506-DSCN1269.JPG



2588-DSCN1238.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.93 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2588-DSCN1238.JPG



2591-DSCN1249.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.12 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2591-DSCN1249.JPG



2681-DSCN1210.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.01 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2681-DSCN1210.JPG



2761-DSCN1194.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.39 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2761-DSCN1194.JPG



2761-DSCN1196.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.58 kb
 Vizualizat:  de 4858 ori

2761-DSCN1196.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2017 08:45:13    Titlul subiectului: 188205

Un alt tip de autobuye, le vedem pe #2882, #3058, #3088, #3093, #3367, #3368 și #3405.


2882-DSCN1202.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.54 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

2882-DSCN1202.JPG



3058-DSCN1178.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.7 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

3058-DSCN1178.JPG



3088-DSCN1220.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.44 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

3088-DSCN1220.JPG



3093-DSCN1234.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.1 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

3093-DSCN1234.JPG



3367-DSCN0958.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.49 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

3367-DSCN0958.JPG



3368-DSCN0446.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.34 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

3368-DSCN0446.JPG



3368-DSCN0449.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.45 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

3368-DSCN0449.JPG



3405-DSCN1156.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.59 kb
 Vizualizat:  de 4857 ori

3405-DSCN1156.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 02:07:51    Titlul subiectului: 188210

De astea pot spune mai mult.
Primul post al lui Catalin sunt autobuzele NYU si sunt numai pentru students si profesori, gratis cu buletinul de student (cam toate universitatile mari au trasee specific intre salile de clasa si dormitoare. Mai ales ca e moda ca universitatile din state sa fie in zone destul de proaste, unde pot vi victime in autobuze locale sau metrou)
2109 NovaBus LFS - primul model anii 2000 (Firma din Canada care apartine acum de Volvo, nu auto ci Volvo Commercial, fiind doua firme disticte acum). Sunt cu punte partial coborata in fata, cu motoare diesel.
2121 NovaBus LFS – dupa facelift din cca2010
2123 NovaBus LFS nou cu un Orion VII in spate, o varianta ciudata care numai la NYU am vazut. Toate VII sunt hybride si au probleme destul de mari.
2132 NovaBus LFS vechi. Nu stiu cine il opereaza pe asta. Numerele de parc nu inseamna decat inventarul proprietarului. Banuiesc ca apartin Port Authority NY & NJ (autoritatea de portuara intre NY si NJ care au in ingrijire poduri si tunele intre cele doua state. Aveau de mult toate autobuzele MCI prin anii 80 inceput anii 90 dupa ce au fost transferate la NJ Transit, firma semi de stat de transport, de unde sunt date in leasing la firme private pe pretul de 1 dollar pe an, ca subventie de transport. Ma gandesc ca LFSurile astea sunt in acelasi sistem, apartinand Port Authority si nu MTA, ca MTA nu mai da in leasing nimic. Deci 2132 poate di NYU say alt operator, gen curse sprea aeroport. La firma mea aveam in garaj un LFS identic, dar cu dunga verde, care s-a ratacit la garajul nostru desi nu aveam curse la aeroport. Alta firma Coach USA avea curse la Newark Liberty Intl, si foloseau Nove.
In postul urmator sunt autocare dar multe nu au wc si sunt folosite pe rute suburbane sau intre boroughs (gen Queens, Brooklyn, Staten Island). Din astea am condus eu la firma mea, din generatii din 1981 pana la cele mai noi din 2010.
2217 MCI D4500CT din 2008 (MCI inseamna Motor Coach Industries, D este seria uzinala, gen U412 seria fiind 4. D este a patra familie de generatie de dupa schimbara numelor. Initial erau gen MC-9 unde 9 era generatia. 4500 inseama 45 feet adica 13.7m si 00 subvarianta, ca mai exista si 4505. CT denota ca este commuter, adica are usa din doua bucati si nu una mare, fiind unul din cele doua tipuri commuter. CT si CL sun cele doua modele. CT are masca si faruri noi, CL fiind cu faruri sigilate standard DOT patrate. MTA refuza cam un sfert din tot ce cumpara (coruptie si cine stie alte manareli) si din 126 din comanda asta numai 41 au fost primite. Restul au ajuns la NJ Transit la pret mai mic. Comanda asta a avut motor Caterpillar C13 de 12.5 litri si cutie Allison B500R6.
2230 din aceeiasi comanda ca sus.
2287 MCI D4500CT din 2013. Asta e o alta strutocamila MTA (ca sa fiu tehnic, exista MTA si NYCT bus, ca din urma fiind firmele private care au fost nationalizate, si zice lumea ca suntem capitalisti…numai in NY se intampla asa ceva) Astea au avut motor Cummins ISL9 de 9 litri si aceiasi cutie (dar cu alta interfata de control)
2422, 2430, 2434, 2471 – Prevost X3-45 din 2011, (firma Canadiana, tot detinuta de Volvo) Au motoare Volvo D13 SCR de 12.8 litri si aceiasi cutie Allison ca MCI B500R6.
2506, 2588, 2591, 2681, 2761 – Prevost X3-45 din 2014 pana 2016 cand au fost livrate ultimele din seria de 300. La fel ca si MCI tot 45ft au.
2882 – MCI D4500 din 2002. Modelul asta am condus la greu si din cele noi, este favoritul meu. Am condus mai mult D4000 din 2002, dar asta este la fel doar ca are 45ft. MTA nu are autocare mai scurte. Trebuie sa mentionez ca 45ft este categoria, ca sunt mai aproape de 15m, si cele de 40ft mai aproate de 13.5. E la fel cum 112UD este de 12 metri cand de fapt e 11.2. Seria asta inca circula si va mai circula inca mult. Poate nu la MTA dar in NJ s-au cumparat (majoritatea in leasing de la NJTransit) cu longevitatea(?) de 30 de ani. Astea au gloriosul motor Detroit Diesel Series 60. Este 6 in linie si unul din cele mai durabile motoare diesel. Nu e chiar asa de bun ca seria in v din inainte (6V71, 6V92, 8V71, 8V92, unde prima cifra e numar pistoane si al doilea e cilindrea in inch cubici pe fiecare cilindru. Erau motoare in doi timpi! Si pana in 2004 au circulat, si unca circula acum la private, cu peste 1.000.000 de mile si apropate 40 de ani)
3058, 3088, 3093, 3367, 3368, 3405, - MCI D4500CL din 2004 pana 2007. Din seria asta apar numele cu CL si CT pentru commutere. CT prescurtare “commuter” si CL vine de la “classic” ca mentine designul mai vechi. Inca exista modelul D4500 dar este autocar turistic (aproape identic dar fara usi in doua bucati, si far display mare). Seria asta are motoare Caterpillar C13 si cutie B500R6.
MCI au caroserii din aluminiu si inox (parte de jos cu tabla striata) asa ca nu ruginesc
O sa postez dupa asta cateva din pozele mele.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 720
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 02:36:26    Titlul subiectului: 188211

Cateva intrebari:

1. vad ca la MCI D4500CL este o usa laterale pe care din ceea ce vad este o pictograma de handicapati. Banuiesc ca este folosita pentru accesul persoanelor in scaun rulant. La Prevost X3-45 nu este usa laterala si pictograma este in fata. Cum se face accesul la aceste modele?

2. care este vechimea medie a autobuzelor din NY?

3. de ce se folosesc autocare cu o singura usa (chiar daca sunt cu usi in dublu foi) in curse urbane? Inteleg ca NY e mare si o cursa dureaza mai mult, dar totusi este si o retea extinsa de metrou. Cate statii sunt pe o linie de tip commuter?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 02:46:01    Titlul subiectului: 188212

030521-001-.... so -003 sunt 8551, 8552 - MCI D4500CL cand era nou in 2003 (data in fisier anul##luna##zi## dupa care numarul de parc). Nu aveau sigla firmei inca, desi erau in circulatie. Se aplicau dungile, sigla in weekend si noaptea pana cand le-au facut pe toate.

Poza PICT0017 are MCI D4000 cele mai noi de la fostul meu garaj-Red and Tan (nume oficial Rockland Coaches, poveste lunga, ca mai e alta firma tot parte din Coach USA cu numele Red and Tan, dar ei nu il pun pe autobuze). Numerle cu 8500 erau amestecate cu ba D4000 sau D4500. Imi place poza asta, ca e dupa ce s-au retras MC-9-urile si asta fiind mai late (102inch) nu stiau cum sa parcheze acelasi numar de autobuze, mai late si unule mai lungi.

3227 un MCI D4500CL din seria 04-07 al MTA-ului, in fata muzeului de arta Metropolitan (si cu taxiul in care m-am suit, care a ramas in pana lol)

70274 MCI D4500CL dar o strutocamila cand eram la a doua firma, Shortline (parte din Coach USA care e parte din Stagecoach, o firma in mai multe tari). E commuter ca are displayuri in fata, lateral si spate, dar usa mare, dar cu lateral (si usa) din inox. Usa din geamul 3 e pentru liftul pentru scaun cu rotile. Am poze cu el daca e interes, ca trebuia sa facem inspectia zilnica…ca o faceam sau nu, e alta treaba. In poza mai e si masina mea (aia cu care am facut accidentul, care inca o am, si intr-o zi o s-o repar)

022603_018_... e poza cu cele trei generatii de MCI de la noi la garaj. 8456 un MCI4000 din 1998, 5273 (ignorati 2 din fata, a fost pus dupa de CoachUSA ca sa distinga intre garaje. 2 era numarul garajului, dar noi tot parc din 4 cifre le spuneam) un MCI MC-9 Crusader II din 87 cu motor Detroit Diesel 6V92 si cutie Allison DDEC (cu control digital, cu butoane) si 6669 un MCI MC-9 Crusader din 82 tot cu DD 6V92 dar cutie Allison mecanica. Era automat dar cu levier pentru cutie, si nu butoane. Diferenta vizibila e displayul urias de pe seria din 87. Atat in exterior. Cutiile faceau ca MC-9 din 87 sa accelereze mai repede (iarasi, nu la fel ca un D4000) dar nu mergeau mai mult de 60mph, unele chiar se straduiau la 55. Cele vechi in schimb accelerau ca o locomotive cu abur, dar ajungeau la viteza maxima mai mare. In general era 68, dar cum la multe limitiator (governor) nu mergea, puteau sa tragic 80, daca aveau curaj.

Cele din seria 6000 si 5000 erau atat de usor de condus. Erau de 96 de inch, nu prea erau rapide (nu ca D4000 care era rapida decat Jetta lu maica-mea de atunci), dar le simteai. Cine a condus autobuze sau camione stie ce zic, ca sunt unele masini care parca se conduc pe sine.

122502-16-8493 este… 8493, un MCI D4000 din 98. Interiorul. Imi placea bordul. Aveai la butoane de parca erau capitan pe nava spatiala. Cutia din dreapta soferului era un aparat pentru tarife. Calcula tariful, depinzand de zona. Cand conduceam apasam un buton si schimba zona. Era programat cu toate zonele pentru toate traseele, si la inceput de traseu tastam niste coduri si era pregatit. Numai sa schimb zonele cand treceam de granite sa-i zic. Erau manual, fara gps sau alt dracii. Si banii ii luam fara masinarie. Se vede nu stiu cum ii zice in romaneste, change carrier. Tinea maruntisul dupa moneda, si avea un levier pe care apasai si iti dadea o singura moneda de o anumite valoare.

030303-014-6636 (frumoasa data, nu?) E un MCI MC-9 din 83. Nu aveau limitator asa ca bagam 80mph pe autostrada, chiar daca nu aveam voie! In poza asta eram la capat asa ca trageam autobuzul in mijlocul drumului cum vroiam, ca sa iasa poza mai dinamica!
012903-27-5283 e poza cu bordul lui 5283. MC-9 din amandoua generatiile aveau acelasi bord.

031703_005_5265 evident e 5265 un MC-9 din 87 si eu la volan...cu plete lol, cand eram tanar. Totusi a fost o slujba buna, si daca n-as fi busit dupa accident, as conduce din noi.

Cam atat pentru acum.

Alex



030521_003_8552.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  827.97 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

030521_003_8552.jpg



030521_001_8551.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  784.16 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

030521_001_8551.jpg



PICT0017.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  711.17 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

PICT0017.JPG



3227-BXM7.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  746.94 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

3227-BXM7.JPG



70274-N-004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  832.02 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

70274-N-004.JPG



022603_018_8456.5273.6669.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  856.02 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

022603_018_8456.5273.6669.jpg



122502_16_8493.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  949.76 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

122502_16_8493.jpg



030303_014_6636.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  919.8 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

030303_014_6636.jpg



012903_27_5283.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  781.56 kb
 Vizualizat:  de 4818 ori

012903_27_5283.jpg



031703_005_5265ME.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.01 MB
 Vizualizat:  de 4818 ori

031703_005_5265ME.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 486
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 10:26:36    Titlul subiectului: 188222

Am două întrebări. La cele din NY sub afișajul digital cu nr. cursei apare un counter format din 3 cifre, iar uneori afișează 3 de x. Bănuiesc că nu e de la locurile disponibile că la unele autobuze începe cu 3?

Modelele mai noi am observat că sunt vopsite în alb. Să înțeleg că s-a renunțat la caroseria de inox sau este vopsit în alb?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 19:25:48    Titlul subiectului: 188251

N-am postat aseara ca m-a luat somnul...am cules ceva poze de postat si nu stiu unde sa le bag, daca aici la NY sau in general la SUA...(mai ales ca am mai postat inainte acolo, dar poate se fi fost cand era doar un thread)

La caroserie, taote sunt din alumiu, cele vechi si cele noi. In general autobuzele sunt din aluminiu aici, cu putine componente de otel.

Despure Sasiuri:

Sasiul e din otel clasic. E un hydrid intre sasiu de camion si sasiu de masina, adica nu e drept drept (decat la school bus) are cotituri, mai ales in spate unde e montat motorul. La cele cu motor transversal (gen GMC RTS, Fishbowl mai vechi, Flxible) motorul atarna cumva. La MCI motorul e longitudinal si sta similar cum e montat un motor de masina americana.

Motor, Cutie:

Motor de fonta, cutia la fel (desi incep sa experimenteze cu blocuri de aluminiu, dar nu prea rezista la moment mare. Ca ex un Detroit Diesel 6V92 are numai 335cp dar are 1380Mn)

Caroseria in sine e din aluminiu complet. Talba exteriora nu e sudata (ca la Dacuri) sau lipita (ca la Castrosua) ci montanta cu nituri (rivets in engl). Peste caroseria gata asamblata se monteaza ca optiune tabla striata, aia din partea de jos, tot cu niture. La fel si cu usile (si panouri care se deschid), dar acolo se inlocuieste partea de tabla de Al, si se pune cea de inox. Asa ca iti inchipui daca da peste o masina, sau un stalp, sau un hidrant

Modelele vechi erau toate cu inox standard (partea de jos, botul) adica de la MC1 pana la MC9. (inclusiv RK-ul de fabrica la MC9 numit MC12 initial facut pentru Greyhound) Cele noi de la seria A (102A3, 102A2, 96A2, 96A3, primul numar e latimea in toti, numarul de dupa litera rep numarul de axe) au avut optione de tabla, desi la seria A, cel cu tabla nestriata era numit B (adica 102B3, etc). La 102C3 era era nou, unde botul se mentine pana azi (la varianta D4000CL). Am sa comentez mai mult, dar asta la topicul SUA general.

Pozele puse (in ordinea de generatie, in format nr de parc, an, luna, zi)

6636 MCI MC-9 1983. Numele complet e MC-9 Crusader II (primul fiind cel din 1981) Astea erau toate cu tabla striata. Toate gemurile basculeaza ca iesire de urgenta, cum se vede ultimul geam. Se vede galeata aia galbena in fata. Ca si calator nu prea ne gandim la accidente decat cele rutiere. Aici m-am intors la garaj sa inlocuiesc masina cu alta, pentru ca un calator a facut pe el...treaba mare. E clar, nu?

5268, 5288 MC-9 din 87. Numele complet MC-9 Crusader II Jersey Cruiser. Displayul mare, Lampa a treia de stop in spate si cutia cu comanda electronica au fost parte din comanda speciala pentru NJ Transit (si deci pentru operatori privati in leasing). In 87 MCI faceau numai seria A, MC9 fiind scos din productie din 84(sau 85). Insa comanda de cateva mii de autobuze a fost suficient sa reintre MC9 in productie. (Orange County NY a profitat de asta si a cumparat cateva MC9 Jersey Cruiser in 88 sau 89, la capatul comenzii)

Se vede structura caroseriei sub masina. E facuta sa tina cateva tona in forma de bagaje. Se vede ca au osie rigida pe fata si puntea motoare. Numai tag axle-ul e independept (de nevoie, cutie era acolo)

Sunt usi de acces peste tot, cele doua principale in spate, si una deasupra pentru acces la galeria de admisie, curele aer conditionat (compresorul fiid sus, in partea aplecata neagra), si usi laterale.

Din spate se vede motorul si bara. Sub partea de cauciuc se vede "sina" prinsa de sasiu. Bara se monta similar cu usile de Dac cu partea de cauciu, adica de-alungu, fara suruburi, (decat in capete ca se nu iasa eventual de la vibratii). Interesant despre Detroit Diesel (seria 6V92 et al) ca este moro simetric, adica imbinare la cutie si place de pompa de apa (lichid racire, water pump) este identica, si motorul poate fi montat cu fata sau cu spatele.

1161 MCI 96A3, (poza cu doar botul aproape) Se vad niturile caroseriei. Semnalul este de fapt matrita de stop de la un Flxible 870.(Mai mult despre el in alt post). A-urile noastre erau cu 3 punti dar de 96 de toli (2.44m) A-ul a fost ultima generatie cu bot de inox si cu placa de firma optionala. Ca fapt divers, seria 11xx a noastra, (A-urile) nu avea numar de inmatriculare in fata. Cele leasing NJTransit avea, ca erau inmatriclate in NJ. Aveam cateva urbane in NY si alea cu numar fata spate. A-urile erau detinute complet de garajul nostru, si erau inmatriculate in Illinois, care numai numar de spate avea pe vremea aia.

8499 MCI D4000 din 1998. Leasing de la NJ Transit (Leasing perpetuu, 1 dollar pe an, acordat numai firmelor care intra in NYC prin tunelele Port Authority adica, Lincoln Tunnel, Holland Tunnel, sau G. Washington Bridge) si intru in autogara numite neoriginal tot Port Authority Bus Terminal (PABT). Era modul in care asigurau un stat la staii in autogara (am un post mai lung dedicat cu cursa asta, e interesanta infrastructura)

D4000 a fost prima din seria mileniala, aveau optiunea de SS (Silverside cum se spune aici la astea cu inox striat, aluzia la Chevrolet-uri SS Super SPort, dar a prins numele). Astea au optiune ca botul sa fie aluminiu vopsit (cu un panou sub geamul sofer, daca era inox si panoul acela era inox) cele de NJ Transit optand sa fie vopsite. Era mai ieftin, ca botul nu trebuia sa fie atat de dur la tamponari medii. Bara lua tot socul.

Toate D4000 D4500 D4505, CL, CT etc, sunt late de 102 de toli (2.59m). NJ Transit a facut o comanda speciala pentru niste D4000N (de la narrow, adica ingust). Astea erau de 96 de tolo facute special pentru curse care trec prin Holland Tunnel, tunelul din sub, care intra in Downtown. E mai vechi si mult mai ingust. Insa numai 3 D4000N au fost facute, comanda fiind nerentabila. Eventual se foloseau alte autobuze urbane pentru rute prin Holland. Inca circula totusi cele 3 D4000N.

8917 (In poza nu se vede numarul, e cel suit pe lift cu panourile deschise) AM pus-o ca se vad niturile pe partea de inox, puse la marginea panoului si unde sunt lampile de marche arriere, (stopul de langa el e doar reflector. Are doua stopuri deja mai sus, langa semnal, si unca un stop sus de tot langa alt "semnal". Toate stopurile functioneaza ca lumini de pozitie, si ca frana. Semnale de sus de tot este "Jake Brake" adica se lumineaza cand se ia piciorul complet de pe accelerator, si frana de esapament functioneaza. Autobuzul incetineste, dar nu chiar ca o frana. Cand frana de serviciu e aplicata, se inchid luminile alea galbene). Alta chestie specifica in state, e ca frana de mana (tot pe aer) actioneaza stopurile. Si specific pentru D4000, farurile ard continuu, dar luminile de gabarit nu (desi e lege ca trebuie). Discul de contact (gen BMW seria 7) porneste motorul, si miscata unca un clic aprinde luminile de gabarit, (cele de pe acoperis, 1-3-1, fata spate, si pozitiile, fata (adica in semnale) si spate, cele rosii taote)

Inapoi la 8499, poza asta am pus-o ca are foaia la imprimanta. Foarte rar foloseam asa ceva pentur traseu (ca lumea nu e obisnuita, si nu se urca, sa te intreaba de o mie de ori ce traseu esti). Aste e numarul de "run" aduca de cursa. Cursa fiind programul.

De exemplu la 645 plec de la New City(alt oras decat NYC), spre PABT (traseu 45) (NYC). 725 plecare spre New City din nou in "dead head" adica fara pasageri. 915 New City ->PABT (iar 45) si de acolo intoarcere la garaj (o vreme parcam la un alt garaj Coach USA si asteptam pe ultimul din seria asta, si mergeam acasa, doar ca se ne intoarcem pentru ora de varf de seara). Si dupa masa aveam curse 530 de la PABT la Nanuet (Traseu 20) asa ca plecat de la garaj, dadeam jos pasagerii (nu prea urca calatori locali decat rar) si apoi la garaj.

Sunt tot felul de combinatii din astea, 2 dimineata, 1 seara sau 1 dim, 2 seara sau chiar 3 si 1, sau tura continua, adica vreo opt dusuri, si nu toate erau aceleasi traseu. Adica faceu un 20, 45, 11, 9 (linii de tramvai RATB, nu? lol) sau 84L...aveam curse de country si aleave aveau cursa (run) cu acelasi traseu, gen 90. Traseu LUNG si faceau 8 dus-intorsuri (era munca grea...zau)

Numarul de run are 3 cifre (sau o litera si 3 cifre sa denota ce tip de run era) Pe vremuri aveam un afis aditional cu patru cifre cu display pe role manuala (dadeau la manivela in prostie, dar macar doar odata pe zi) si asa dispecerul de la capat (numai la capete mari, gen PABT, sau terminalul de la George Washington Bridge) stia ce program aveai. Daca era ultima traseu din curse, nu era in graba sa te puna la incarcat. Daca era in intarziere si mai aveai inca trei trasee de facut, stia asta dupa numarul afisat acolo, si te baga la incarcat inainte de coada. (Am sa postez un fel de step by step cu un traseu din asta prin tunel si in autogara PABT)

La noi numai MC-9 si 96A3 mai aveau caseta de "run". D4000 ale noastre nu avea, ca nu prea le mai foloseam. Aveam un dispecer tare de tot si stia ce cursa erau dupa numarul de parc. A iesit omu la pensie dar acum cu smartphonuri poti sa ai lista toata cu ce numar de parc e pe ce curse, pe ce traseu. Asa ca nu prea mai e nevoie. Si Red and Tan nu le mai foloseste. (Red and Tan aka Rockland Coaches, ca exista Red and Tan Lines in Jersey CIty, tot Coach USA dar pe autobuz nu scrie nimic de gen, ci Montgomery Line. Asta ca sa fie total confuz...adica nume de companie si numele "comercial" doua lucruru distincte aici.

In pozele tale unele in MTA inca au. De fapt sunt NYC Bus, alta firma, alte garaje, foste operatori, care au fost nationalizate de stat. Au mentinut doar distintia intre MTA (RABTul NYC) si NYC Bus, care au autobuze intre boroughs (Queens, Brooklyn, etc) sau in acele boroughs care nu intra in Manhattan. Ei inca folosec casetele astea din cate stiu. (S-ar putea ca acum sa fie ramase acolo, si sa aiba smartphonuri etc)

NJ Transit are cateva garaje cu casetele astea dar la fel, nu stiu daca in ziua de aiz le mai folosesc. Unele sunt cu rola, altele cu dot matrix, adica semi digitale (nu am vazut cu LED, ca porbabil nimeni nu mai foleseste)

Sper ca am fost destul de clar si nu confus cu ce rol au numerele astea.
Alex



6636 2003 03 03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.11 MB
 Vizualizat:  de 4775 ori

6636 2003 03 03.jpg



5268 2003 01 17 A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  946.63 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

5268 2003 01 17 A.jpg



5268 2003 01 17 B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  871.78 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

5268 2003 01 17 B.jpg



5288 2003 01 17 A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  995.75 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

5288 2003 01 17 A.jpg



5288 2003 01 17 B.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  856.15 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

5288 2003 01 17 B.jpg



5288 2003 01 17 C.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  936.52 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

5288 2003 01 17 C.jpg



1161 2002 12 17.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  931.23 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

1161 2002 12 17.jpg



8499 2003 01 07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  713.15 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

8499 2003 01 07.jpg



8917-N-003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  731.73 kb
 Vizualizat:  de 4775 ori

8917-N-003.JPG



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2017 09:19:02    Titlul subiectului: 188258

Le vedem pe #3813, #3838, #3855, #3861, #3867, #3917, #3943, #3949 și #3951.


3813-DSCN0664.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.73 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3813-DSCN0664.JPG



3838-DSCN0660.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.52 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3838-DSCN0660.JPG



3855-DSCN1217.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.84 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3855-DSCN1217.JPG



3855-DSCN1218.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.67 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3855-DSCN1218.JPG



3861-DSCN0462.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.83 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3861-DSCN0462.JPG



3867-DSCN0479.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.54 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3867-DSCN0479.JPG



3917-DSCN0439.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.93 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3917-DSCN0439.JPG



3943-DSCN0674.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.95 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3943-DSCN0674.JPG



3949-DSCN1236.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.03 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3949-DSCN1236.JPG



3951-DSCN0477.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.45 kb
 Vizualizat:  de 4755 ori

3951-DSCN0477.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2017 09:22:59    Titlul subiectului: 188259

Le vedem și pe #4042, #4661 și #4695.

Interesant că am dat de 2 "Training-Bus"-uri într-un interval atât de scurt.

Ce ne poți spune despre aceste autouze, Alex?



4042-DSCN0883.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.18 kb
 Vizualizat:  de 4752 ori

4042-DSCN0883.JPG



4661-DSCN1093.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.4 kb
 Vizualizat:  de 4752 ori

4661-DSCN1093.JPG



4661-DSCN1094.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.34 kb
 Vizualizat:  de 4752 ori

4661-DSCN1094.JPG



4695-DSCN1090.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.49 kb
 Vizualizat:  de 4752 ori

4695-DSCN1090.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 07 Feb 2017 04:47:51    Titlul subiectului: 188266

Am explicat carnetele, si cum se face "scoala" aici...ca astea sunt autobuze de scoala, sau sa invete soferi noi (care au carnet deja, sau sunt de la alte firme) rutele.

Autobuzele sunt aceleasi foloisite in traseu, nu ca la RATB.

(O Ora am scris aici si m-a scos din forum, asa ca nu s-a postat nimic)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 07 Feb 2017 16:05:45    Titlul subiectului: 188275

Autobuzele articulate sunt favoritele mele...
... le vedem pe #5301, #5846, #5856, #5857 și pe #5961.



5301-DSCN1134.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.41 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5301-DSCN1134.JPG



5301-DSCN1137.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.09 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5301-DSCN1137.JPG



5301-DSCN1141.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.15 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5301-DSCN1141.JPG



5846-DSCN1173.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.22 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5846-DSCN1173.JPG



5846-DSCN1176.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.33 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5846-DSCN1176.JPG



5856-DSCN1126.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.33 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5856-DSCN1126.JPG



5856-DSCN1130.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.71 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5856-DSCN1130.JPG



5856-DSCN1133.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.68 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5856-DSCN1133.JPG



5857-DSCN0480.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.67 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5857-DSCN0480.JPG



5961-DSCN1165.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90 kb
 Vizualizat:  de 4691 ori

5961-DSCN1165.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 07 Feb 2017 16:10:30    Titlul subiectului: 188276

Un alt tip de artculate, le vedem pe #5533, #5677, #5709 și #5729.
Alex, te așteptăm cu detalii despre aceste autobuze... Cool



5533-DSCN0497.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.51 kb
 Vizualizat:  de 4690 ori

5533-DSCN0497.JPG



5677-DSCN0315.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.65 kb
 Vizualizat:  de 4690 ori

5677-DSCN0315.JPG



5677-DSCN0323.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.52 kb
 Vizualizat:  de 4690 ori

5677-DSCN0323.JPG



5677-DSCN0326.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.09 kb
 Vizualizat:  de 4690 ori

5677-DSCN0326.JPG



5709-DSCN0318.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.33 kb
 Vizualizat:  de 4690 ori

5709-DSCN0318.JPG



5709-DSCN0319.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.75 kb
 Vizualizat:  de 4690 ori

5709-DSCN0319.JPG



5729-DSCN0309.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.98 kb
 Vizualizat:  de 4690 ori

5729-DSCN0309.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Feb 2017 08:26:36    Titlul subiectului: 188280

Uite ca pot sa fie autobuze articulate intr-un oras aglomerat, cum este New York. De ce nu ar putea fi si in Bucuresti, de exemplu ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 08 Feb 2017 11:53:28    Titlul subiectului: 188283

Mai vedem un set de poze: #6619, #6640, #6642, #6648, #6652, #6666 ;i #6672.


6619-DSCN0425.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.18 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6619-DSCN0425.JPG



6619-DSCN0428.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.49 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6619-DSCN0428.JPG



6640-DSCN1160.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.54 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6640-DSCN1160.JPG



6642-DSCN1182.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.81 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6642-DSCN1182.JPG



6648-DSCN1229.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.66 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6648-DSCN1229.JPG



6652-DSCN1250.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.94 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6652-DSCN1250.JPG



6666-DSCN1097.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.39 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6666-DSCN1097.JPG



6666-DSCN1098.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.1 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6666-DSCN1098.JPG



6672-DSCN1268.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.13 kb
 Vizualizat:  de 4646 ori

6672-DSCN1268.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2017 08:53:34    Titlul subiectului: 188301

Să mai vedem câteva poze...
#6695, #6699, #6734, 6753, #6761,#6778 și #6779.



6695-DSCN0677.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.25 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6695-DSCN0677.JPG



6695-DSCN0684.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.57 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6695-DSCN0684.JPG



6699-DSCN0445.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.19 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6699-DSCN0445.JPG



6734-DSCN1145.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6734-DSCN1145.JPG



6753-DSCN0530.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.09 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6753-DSCN0530.JPG



6761-DSCN0455.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.64 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6761-DSCN0455.JPG



6778-DSCN0666.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.04 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6778-DSCN0666.JPG



6779-DSCN0486.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.35 kb
 Vizualizat:  de 4600 ori

6779-DSCN0486.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2017 04:54:21    Titlul subiectului: 188311

6619 -6779 sunt Orion VII la fel ca in postul din inainte (3813-3951). Astea sunt cele vechi. Seria 3xxx sunt Orion VII Gen 2 (adica at literam generatia a doua). Sunt practice acelasi autobuz doar cu un facelift si cu oaresce modernizari la sistemul hybrid. Au vrut un redesign ca sa se distanteze de esecul primulul model (adica astea)

Sunt low floor numai in fata, ca si prima generatie, ca sa aiba loc pentru motorul diesel si cutia imbinata cu motoarele electrice. Ca design im plac mai mult astea vechi decat cele Gen2.

Despre parbriz, se vede ca este asimetric. Orion VII (prima generatie) a fost ultimul model produs cu parbrize diferite. Primul a fost Flxible Grumman 870. (Flxible fara e, fosta firma numica Flxible Side Car Company, care facea niste atase pentru motoare flexibile, eventual reprofilat pe autobuze. O sa discut in ma mult detaliu despre firma asta, fiind primul autobuz favorit de-al meu. Modelul 870 este primul cu asa un parbriz pentru a minimaliza luciu in ochii soferului (cel inclinat) si a minimaliza distorsiunea in oglinda din dreapta (cel drept). Firma Grumman e cea care a facut F14, ca fapt divers. Mai multe in curand)

Am condus Gillig Phantom care avea si el parbrize asimetrice si nu are unghi mort, nu mai mult decat orice alt autobuz cu parbrize separate.

De remarcat ca geamul soferului este mai sus decat cele din salon (cele low floor). Scaunul soferului e montat pe un pedestal, ca si cum ar fi high floor. Pana si cele high floor au asa un pedestal, astfel incat soferul sa fie cat mai sus, sa aiba vizibilitatea cea mai buna. Poti vedea peste masini, si daca te ridici putin poti sa si vezi bara de protectia, daca da sa treaca un pieton chiar prin fata autobuzului.

5533-5729 sunt New Flyer D60. Sunt primele articulate comandate de MTA (Metropolitan Transit Authority). Nu pun la socoteala MSBA (Metropolitan Suburban Bus Authority) care au avut Dac 117UD care sunt primele autobuze articulate care au circulat in NY, chiar daca erau in regim de demonstrator (demo-bus).

D60 sunt complet high floor, si sunt destul de rigide. Sunt “pusher” adica au tractiunea pe axa C, si motor in spate, deci nu sub podea intre axa A si B cum era de ex 117UD.

De remarcat ca distanta intre axa B si C este mai mare decat intre A si B, pentru ca axa C motoare nu este directoare. La modele europene pusher-e, sunt similare cu puller-e, (puller fiind tragator literalmente, adica tractiunea pe B). Cu cat mai mare e distanta intre B si C (cu axa C fixa si nu directoare) se poate “frange” burduful mai mult, adica poate lua curbe mai stransa.

Insa abilitatea sa ia curbe stranse (NYC are strazi inguste cu masini parcate aiurea ca in Bucuresti) inseamna ca remorca nu se incadreaza pe “pasii” rotilor din sectionea intai. (Contraexemply e 117UD unde rotile remorci calca unde calca rotile axei B, si la fel cu duble articulate). La D60 (si alte pusher-e cu B-C lung) axa motoare C musca mult din curba, asa ca trebuie grija sa nu loveasca stalpi, pietoni etc. Sunt si pushere cu distanta B-C ca la un puller, (ca si cele europene) care fac o medie, adica nu musca atat de mult din curba, dar nici nu pot lua curbe atat de dure (burduful se frange mai putin). Un puller poate fi contruit asa (gen Heuliez cand functioneaza doar pe tractiunea hidraulica) dar se comporta la fel ca un pusher (sunt variatii din cauza provenientei tracitiunii).

Extrema opusa e la un puller cu axa C motoare care nu musca din curba deloc cu remorca, si burduful se frange cel mai putin, dar prezinta zona oarba cea mai mare in coltul din spate stanga (unde nu se vede nimic, si chiar iese din raza de curbura a burdufului. Eventual am sa fac ceva pe AutoCAD cu desene pentru fiecare stil, si am sa postez la Totul Despre Autobuze, dar asta cand ajung la 117UD lol)

5301-5961 sunt NovaBus LFX, ca LFS postat de Catalin mai sus, dar varianta articulata. Este generatia a doua (E o poza sus de tot, cu un LFS al NYS cu mov, cu faruri mari rotunde, sigilate, apoi generatia a doua cu faruri rotunde mai mici, incadrate intr-o rama. Pozitiea semnalului il da de gol la prima vedere.)

Asta sunt low floor partial, cu punte ridicata in spate la axa C. Ca si D60 este un pusher, dar cu distanta B-C ca un puller cu C directoare, asa ca se vede burduful mai mediu. Nu poate lua curbe foarte stranse, si de obicei este pe trasee drepte (gen M34, care circula de la E la W pe 34th Street.)

Acum am vazut ca pozele sunt cu M34 lol, in varianta M34A (una din variante, cum e 131 cu 331 variante ale fostului 31, doar aici se adauga o litera, ca ar fi prea multe cifre.)

Schema de vopsire a LFX e usor diferita de gea alb cu dunga albastra. Ele de fapt tot asa sunt vopsite dar au vinilin (cum sunt reclamele) bleu cu “+” si degradeuri. Astea sunt autobuze expres numite “select bus service”, si au statii mai putine, au banda bus-lane (unde numai autobuze au voie sa circule, si numai, adica, numai autobuze MTA, cand circulam in charter cu autobuzul meu, nu puteam sa fiu in banda aia). Nova LFS si LFX sunt cele mai “europene” autobuze pe piata aici.

NovaBus e o firma din Canada care s-a profilat pe autobuze pentru Montreal, de unde a aparut primul LFS. Eventual au cumparat licenta RTS (nu mai circula acum, dar am sa postez ceva si cu RTSul ca este Dacul Americii,) a avut comenzi mari cu NJ Transit insa a investit prea mult in produse noi si a dat faliment, a fost cumparat de Volvo si au castigat contractul cu MTA asa ca inca lucreaza.

Alex

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2017 10:28:31    Titlul subiectului: 188313

Mai vedem câteva poze, făcute în principal în Long Island.
Le vedem pe #7019, #7020, #7431, #8144, #8247 și #8258.

În Long Island au un garaj separat? Căci auobuzele astea cu numere de parc mari le-am întâlnit aproape exclusiv acolo.



7019-DSCN0876.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.12 kb
 Vizualizat:  de 4538 ori

7019-DSCN0876.JPG



7019-DSCN0879.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.53 kb
 Vizualizat:  de 4538 ori

7019-DSCN0879.JPG



7020-DSCN0882.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.53 kb
 Vizualizat:  de 4538 ori

7020-DSCN0882.JPG



7431-DSCN1198.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.72 kb
 Vizualizat:  de 4538 ori

7431-DSCN1198.JPG



8144-DSCN0886.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.38 kb
 Vizualizat:  de 4538 ori

8144-DSCN0886.JPG



8247-DSCN0894.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.07 kb
 Vizualizat:  de 4538 ori

8247-DSCN0894.JPG



8258-DSCN0878.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.31 kb
 Vizualizat:  de 4538 ori

8258-DSCN0878.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2017 10:36:28    Titlul subiectului: 188314

Acum mai vedem câteva autobuze pe care nu am știut exact unde să le încadrez, unele sunt turistice, altele de școală etc.
Le vedem pe #130, #137, #190, #2907, #20430, #21449, #28774 și #
AK92(?).
În ultima poză vedem terminalul intermodal de la Long Island, transbordarea între feribot și traseele de autobuz locale din Long Island.

Așteptăm să ne spună Alex mai multe detalii...



0130-DSCN0752.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.78 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

0130-DSCN0752.JPG



0137-DSCN1054.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.37 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

0137-DSCN1054.JPG



0190-DSCN1169.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.25 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

0190-DSCN1169.JPG



2907-DSCN0797.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.4 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

2907-DSCN0797.JPG



20430-DSCN0800.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.03 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

20430-DSCN0800.JPG



21449-DSCN0929.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.42 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

21449-DSCN0929.JPG



28744-DSCN0916.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.05 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

28744-DSCN0916.JPG



AK92-DSCN0801.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.16 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

AK92-DSCN0801.JPG



DSCN0873.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.44 kb
 Vizualizat:  de 4536 ori

DSCN0873.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2017 07:07:24    Titlul subiectului: 188340

7019 7020 sunt iarai Orion VII dar Gen3 din comanda din 2012. S-a renuntat la hibride si sunt diesel normale, cu motor Cummins ISL9 de 9 litri si cutie Allison B400R6. Initial au avut motoare Navistar (International) MaxxForce 9 dar au fost inlocuite toate. Asta a fost in 2014.

7431 New Flyer XD40 Xcelsior, sunt semi-low floor, adica mai mult decat cele cu spatele cu podea inalta. Sunt mai aproape de un highfloor ca si constructie. Au acelasi motor ca si Orionurile de sus. Comanda asta a fost din 2014-2015.

8144, 8247, 8258, NovaBus LFS din comanda 2015. Au motoare Cummins ISL9 cu cutii ZF EcoLife. Asta din cate stiu sunt fabricate in NY in Plattsburg la noua fabrica NovaBus. (Inca o au pe cea din Canada din cate stiu)

130 este un Gillig Advantage second hand modificat. Este low floor caruia I s-a adaugat inca un etaj. Firma Open Loop este una din cele mai proaste. Initial exista asa ceva (pe vremea lui Giuliani), acum cu primarul nou au aparut alte firme dar toate cele noi sunt vai de capul lor.

137 este un New Flyer MD35 second hand modificat. Este la baza un midibuz dupa licenta britanica Dennis-Alexander model Enviro 200. (In spate se vede un Enviro 500 al Grey Line, una din firmele mai serioase)

190- Este un school bus de fapt, International AMTran RE-444E si are sasiu de camion. Sunt cele mai ieftine autobuze (genul school bus) pe piata, avand bot (motor in fata) fara bot (cu motor in fata) si fara bot cu motor in spate. E un model facut din 1998, asta fiind unul ceva mai nou, care are lift pentru scaun cu rotile.

NY Waterway este o firma care opereaza ferry-urile, adica vaporase care trec raul Hudson (legatura Manhattan-NJ) si East River (Manhattan cu Brooklyn). Nu stiu daca ajung si la Staten Island. Stiu ca mai exista Statne Island Water Taxi, tot acelasi stil de vaporas, cam la nivel ce era pe Herastrau dar mai mare. Autobuzele NY Waterway fac legatura intre ferry-ul si MTA in puncte mai importante. Ferryul te lasa la mal, asa ca daca trebuie sa ajung in Uptown, nu trebuie sa iei alt autobuz ca sa ajungi la metrou. Iei unul din asta pana la metrou (sau daca esti norocos te duce direct unde vrei, ca nu are statii multe)

2907, 28744 un school bus International, 20430, 21449 un GMC desi nu ar fi inmatriculat ca GMC. School busurile (schoolbuze?) sunt inmatriculate dupa firma constructoare, gen Thomas, Blue Bird etc, in general ele cumpara sasiuri goale (cum au luat Chavdar sasiuri Dac si au facut caroseria peste). International le face de la zero (desi fiirma mare e Navistar cu International fiind una din firmele detinute). Sunt Blue Bird cu sasiu International dar tot marca Blue Bird sunt inmatriculate. Capota fiind de camion ramane cu marca de provenienta sasiului, gen GMC. Modele sunt atat de variate ca nu prea pot zice exact ce “model” e, decat, cu bot, fara bot motor fata, sau bot motor spate. Astea fiind cu bot.

O ciudatenie a school busurile din NYC e ca au usa si pe stanga, imediat dupa sofer. In general au pe aia din fata (dupa roata) una de urgenta in spate, dar pentru ca NY are multe strazi cu sens unic si scoala putand fi pe stanga, se monteaza usa acolo, ca sa nu coboare elevii in strada.

Am mentionat de lumini. Cele galbene se aprind cand autobuzul incepe sa opreasca (adica se apropie de unde va lua sau lasa elevii). Semnalizeaza alternative cele gablene, si inseamna ca nu se poate depasi. E una din legi care politia o amendeaza din greu, asa ca RAR vezi unul care depaseste.

Cand se opreste si se deschide usa, cele rosii alterneaza. Atunci nu se poate trece nici din sens opus daca soseaua nu e cu bariera rigida pe mijloc. Chiar daca are drumul doua benzi dus, doua intors, cei din contra sens nu pot trece de school bus cu luminile rosii aprinse.

Alta chestier relative noua, este semnul “stop” pe lateral pe stanga (si cred ca si pe dreapta pentru cele cu usi pe amandoua partile). Semnul sta pliat cand circula, si iese (perpendicular cu caroseria) cand lumile rosii de sus se aprind. Are si el becurile lui care alterneaza si ele.

Vad ca nu au o bara aditionala in NY. In restul tarii, school busuri au o bara atasata cu balama pe bara de protectie, care si iese spre fata. E montat pe dreapta si e cat de lat e autobuzul, car sa nu lasa vreu-un copil sa treaca imediat in fata botului, ca sa nu fie calcat. Asa e fortat sa treaca ca vreu 2.5m mai in fata ca sa-l vada soferul.

School busurile iau copii din fata casei, si ill lasa dupa ore in fata casei, ca sa nu mearga deloc. Asa ca in afara scolii nu esista statii. Parintii sau scoala au lista cu elevii inmatriculati si stiu unde trebuie sa se duca si creaza “trasee” dupa nevoie. Sunt unele “statii” de school bus, dar foarte rar, si in zone rurale unde nu e efficient sau posibil sa intre un autobuz (sau suv). Parintii ii duc sau elevii merg pe jos.

AK-92 m-a lasat masca (nu de bine). Stiu de Big Bus New York, care a imitat Grey Lines, cumparand Autobuze Dennis Enviro 500 identice, vopsite identic ca sa fure client. (Eventual au avut process si au revopsit autobuzele, din rosu si crem, in grena si alb cum erau unele Dac117E si EPuri la ITB in 90 91). Nu stiam ca firma asta a luat si chinezisme din astea. Ankai e facut in China. Dar avand in vedere sentimentele pro-China din NY (orasul nu statul) unde BMC era sa ia contract de 1000 de autobuze (dar s-a rupt sasiul la autobuzul de proba, mai rai ca la Elvo, si astea erau noi), nu ma mira. Mi-ar fi frica cu un Ankai, ca au mai incercat cu autobuze si tin minte ca a fost un accident grav cu un autocar noi care a ramas fara frane.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> America Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community