Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2021
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2017 21:06:37    Titlul subiectului: 188512

De licitatia pentru autobuze si tramvaie ce se mai aude?
Dupa spusele lui Neag deja trebuia sa aflam castigatorul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2017 20:31:01    Titlul subiectului: 188521

Ce sa mai spunem de aia pentru autobuze electrice. Deja trebuiau sa circule, dar cred ca Neag asteapta pana inventeaza Astra autobuze electrice Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2017 20:02:11    Titlul subiectului: 188560

Licitatia pentru cele 50 de autobuze nearticulate ar putea incepe peste 2 saptamani. Cel putin asta spune, in presa locala, directorul CTP. Ramane de vazut daca macar de data asta isi vor respecta termenul sau daca, asa cum ne-au obisnuit, cei de la CTP vor intarzia sa puna in practica ceea ce anunta prin intermediul presei.


http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/mov-x-50-start-la-licitatia-cu-multe-autobuze--156064.html

Mov x 50. Start la licitația cu multe autobuze

CTP iese la cumpărături. După autobuze electrice, dorește să achiziționeze și mașini pe motorină, cu euro 6.

Compania de Transport Public (CTP) a pornit demersurile pentru organizarea unei licitații de mare amploare. 50 de autobuze dorește să cumpere CTP, cu bani obținuți dintr-un credit de 20 de milioane de euro de la Raiffeisen Bank. Este vorba despre autobuze scurte, de 12 metri. Documentația este la verificare la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice), apoi va fi postată pe site-ul SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice).

„A fost trimisă documentația la autoritatea de verificare, iar în două săptămâni va fi pusă pe site-ul SEAP. Vorbim despre autobuze nearticulate, euro 6, echipate full, cu camere video interioare și exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilități, tot ce este modern la nivel european", a spus Liviu Neag, directorul CTP.

11

milioane de euro ar urma să coste cele 50 de autobuze diesel noi. Prețul este estimativ; cel final va fi aflat după desemnarea ofertei câștigătoare.

Clujul a mai cumpărat zece autobuze diesel scurte în 2015, de la Iveco, și a pornit licitația pentru a mai achiziționa zece autobuze nearticulate, electrice de această dată, din fonduri elvețiene.

CTP va folosi alte circa 9 milioane de euro pentru cumpărarea a șase garnituri de tramvai. O astfel de garnitură poate să coste un milion și jumătate de euro. Tramvaiele PESA cumpărate în 2012 au costat 1,46 de milioane de euro bucata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2017 22:07:57    Titlul subiectului: 188561

Sper ca si chestionarele intra la stiri/articole de presa...

https://goo.gl/forms/10u86jDeEB47PUfv1

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 20:42:03    Titlul subiectului: 188804

Un articol publicat azi in presa locala care nu este dedicat 100% transportului public din Cluj, insa semnaleaza o problema grava. Un studiu aflat in consultare publica pe website-ul Primariei arata ca, la Cluj, valorile de dioxid de azot, un gaz care afecteaza grav plamanii, depasesc de peste trei ori limita admisa de lege. Compania de Transport Public Cluj e pe locul 5 in top 10 al celor mai mari poluatori. In plus, autorii studiului sustin ca principalele surse de poluare sunt mijloacele de transport public (autobuzele) invechite si recomanda inlocuirea acestora cu unele noi si / sau, preferabil, axarea pe mijloace de transport in comun hibrid si 100% electrice.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/aerul-clujului-este-nociv-x-3-ce-masuri-propun-specialistii--top-10-poluatori--156506.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 12/Apr/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 21:03:35    Titlul subiectului: 188805

Da, dar mașinile mici folosite abuziv (serios, mulți zici că nu mai știu să meargă pe jos, chiar și până la colțul străzii... și a nu se înțelege că am ceva cu oamenii care chiar au nevoie să meargă cu mașina pentru că transportul public din zona lor nu îi avantajează ca program sau ca număr de trasee pe care trebuie să le schimbe, ci mă refer la genul de oameni care se urcă în mașină ca să meargă pe distanțe destul de scurte precum Piața Mărăști - Centru) nu le vede nimeni...
_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 23:36:23    Titlul subiectului: 188814

Ai dreptate dar marea problema sunt masinile diesel, in special Euro3 si mai vechi.
Asta e marea problema si la CTP , autobuzele diesel Euro3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2017 19:31:54    Titlul subiectului: 188823

Azi a mai aparut un articol in presa locala despre licitatia pentru cele 50 de autobuze diesel. Directorul CTP anunta ca aceasta va avea loc in aprilie, fara a avansa o data exacta. Tot el sustine ca a fost trimisa documentatia pentru licitatia in urma careia se va stabili de unde se vor achizitiona 6 tramvaie noi si ca aceasta urmeaza sa fie postata pe SEAP in cateva zile.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/s-a-stabilit-cand-va-avea-loc-super-licitatia-pentru-50-de-autobuze--156544.html

S-a stabilit când va avea loc super-licitația pentru 50 de autobuze

Clujul nu a cumpărat niciodată, în ultimii ani, 50 de autobuze noi. Record egalat în ceea ce privește valoarea contractului.

Compania de Transport Public (CTP) a stabilit ca super-licitația pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi să aibă loc în aprilie. Aceasta este cea mai importantă atribuire organizată de CTP în ultimii mulți ani, cel puțin din punct de vedere cantitativ. În 2014, compania a făcut o licitație de anvergură pentru cumpărarea a 40 de autobuze. Din punct de vedere al valorii contractelor, nu putem vorbi însă de un record: 49,7 milioane lei auz fost plătiți în 2014 și 2015 către polonezii de la Solaris, pentru autobuze articulate, iar acum se estimează că cele 50 de autobuze scurte vor costa aproximativ 11 milioane de euro. Vorbim despre costuri fără TVA. Suma actuală provine dintr-o linie de credit de 20 de milioane de euro obținută de CTP de la o bancă comercială.

Vehiculele dorite de CTP vor fi diesel, de 12 metri lungime. „Vor fi vehicule euro 6, echipate full, cu camere video interioare și exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilități, tot ce este modern la nivel european", a precizat Liviu Neag, directorul CTP.

Clujul a mai cumpărat zece autobuze diesel scurte în 2015, de la Iveco, aflate în exploatare, și a pornit licitația pentru a mai achiziționa încă zece autobuze nearticulate, electrice de această dată, din fonduri elvețiene. În acest din urmă caz, vorbim despre a doua tentativă, după ce licitația de anul trecut nu și-a găsit un câștigător.

CTP va folosi alte circa 9 milioane de euro din creditul contractat pentru cumpărarea a șase garnituri de tramvai. „Am trimis deja documentația la verificare și urmează să fie postată pe SEAP în câteva zile", a mai spus Neag. O astfel de garnitură poate să coste un milion și jumătate de euro. Tramvaiele PESA cumpărate în 2012 au costat 1,46 de milioane de euro bucata
.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2017 22:25:11    Titlul subiectului: 188830

Aveți perfectă dreptate în cea ce privește transportul public și mașinile personale, dar...

Eu sunt un mare fan Top Gear, iar în urmă cu mai mulți ani au prezentat câteva măsurători realizate în Londra într-o perioadă în care a fost grevă la mijloacele de transport în comun. Nivelul noxelor a scăzut dramatic, deși în realitate au circulat mult mai multe mașini. Dacă luăm în considerare că lumea a mers cu mai multe mașini, că pe jos sigur nu au mers, înseamnă că autobuzele sunt problema. Realitatea este că un autobuz articulat consumă cam 70 de litri/100 km în timp ce o mașină modernă consumă 5-7 litri și merge poate 1 oră toată ziua, în timp ce autobuzele merg de la 5 dimineața până seara târziu.

Eu sincer apreciez cea ce face regia de transport din Paris și anume angajamentul luat să înlocuiască până în 2020 toate autobuzele cu autobuze pe GPL. Dieselul nu cred că mai este viitorul transportului în comun. Acesta este reprezentat de gaz, electric și hidrogen care totuși este la un nivel prea incipient. Așa chiar poți să reduci poluarea. Că e euro 3 sau 6 tot poluează și poluează mult fiindcă funcționează non-stop vreo 14 ore.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2021
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2017 16:45:34    Titlul subiectului: 188923

http://linia9.ro/2017/03/15/revolta-la-ctp/
Personalul CTP revoltat din nou.

"Totul a început marți, în data de 14, când personalul companiei își primește fluturașii cu salariile. Oamenii au constatat că banii sunt mai puțini decât își calculaseră, așa că au decis să protesteze.

Miercuri dimineață, la capetele de linie au fost lipite afișe, în care șoferii și impiegații erau invitați la ora 13.30 în parcarea de pe bulevardul 21 Decembrie, din fața clădirii principale a CTP. De acolo, angajații ar urma să meargă la conducere și să ceară socoteală. Șefii de coloană au trimis imediat persoane care să dea jos afișele și vor să organizeze joi o întâlnire la garajul companiei.

Șoferii spun că, dacă problemele lor nu vor fi rezolvate, iau în calcul posibilitatea încetării lucrului într-una dintre diminețile viitoare."

In trecut soferii au mai fost nemultumiti de programul de lucru, fiind supusi la 10-12 ore de munca dupa caz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2017 20:05:32    Titlul subiectului: 188926

Asa e, se pare ca sunt probleme serioase la CTP. Presa locala scrie ca 100 de soferi ai CTP Cluj au protestat azi si ca au plecat nemultumiti dupa discutiile cu directorul companiei. Soferii si vatmanii ameninta in continuare ca vor bloca traficul, pentru a-si exprima nemutumirile fata de conducerea CTP. Interesant si felul in care vede directorul companiei protestul angajatilor: "Mai sunt unii care nu înțeleg cum funcționează o companie cu atât de mulți angajați și care doresc să se simtă importanți"

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/revolta-soferilor-aproximativ-100-de-angajati-au-protestat-la-sediul-ctp-data-viitoare-blocam-traficul--156715.html

Revolta șoferilor: aproximativ 100 de angajați au protestat la sediul CTP. „Data viitoare blocăm traficul"

Șoferii Companiei de Transport Public se plâng de salariile mici pe care le încasează.

Circa 100 de angajați ai Companiei de Transport Public (CTP) au protestat miercuri. Ei sunt nemulțumiți de salariile pe care le încasează, despre care spun că sunt prea mici. Marți, în 14 martie, ziua de leafă, oamenii și-au primit fluturașii și au fost dezamăgiți. Asta după ce, în discuțiile cu sindicatul, conducerea promisese majorări. Oricum, cuantumul majorărilor era considerat infim: 3% creștere la salariu și 7% mărirea sporului de aglomerație, dar numai pentru orele de vârf.

Unii dintre angajați au decis să ceară socoteală șefilor și au lipit marți afișe la capetele de linie, în care își îndemnau colegii să vină miercuri, la 13.30, în parcarea de pe bulevardul 21 Decembrie, din fața clădirii principale a CTP. Șefii de coloană au trimis imediat persoane care să dea jos afișele și să anunțe pentru joi o ședință la garajul companiei. Oamenii nu au mai așteptat până joi. Miercuri, la prânz, ei s-au întâlnit așa cum plănuiseră.

"Vrem să ne întâlnim cu șefii când decidem noi, nu când vor ei, pentru că noi suntem cei care muncim. Salariile noastre sunt mici, iar nepoții care lucrează prin birouri câștigă foarte bine", s-a plâns unul dintre angajații CTP.

Directorul CTP, Liviu Neag, a ieșit să îi invite pe șoferi la discuții. Inițial, aceștia au refuzat. În cele din urmă, au acceptat să poarte negocieri cu Neag și au condiționat de prezența în sală a presei. Discuția a avut loc însă fără jurnaliști. În cadrul acesteia, directorul companiei le-a promis angajaților o mărire salarială mai consistentă, de 10%. Nu a precizat însă de când ar urma să intre în vigoare și a subliniat că așteaptă aprobarea bugetului municipiului de către Consiliul Local. La întâlnire a fost invitat și un reprezentant al Primăriei. Municipalitatea contribuie la bugetul companiei cu subvenții consistente, pentru elevi, studenți, pensionari, persoane cu dizabilități, veterani de război etc. Numai pentru dotări, CTP primește în 2017 suma de 39.104.000 lei.

La ieșire, angajații s-au arătat tot nemulțumiți. „Ne-au spus că ceea ce facem noi este ilegal. Ne-am cerut drepturile, nu este nimic ilegal în asta. Data viitoare nu mai venim la sediu, ci oprim lucrul. Ne gândim să tragem vagoanele în fața Primăriei și să blocăm traficul. Să vedeți atunci cum le zboară scaunele", a afirmat un șofer. Acesta a subliniat că oamenii sunt deciși să ceară demisia liderilor de sindicat, care - în opinia lor - fac jocurile conducerii.

Joi, de la 11.30, va avea loc o nouă întâlnire. Șoferii de troleibuze au fost convocați la o discuție cu conducerea la garaj.

DECLARAȚIE

"La ora actuală, situația este clară: cu sindicatele s-a stat de vorbă, și săptămâna trecută, și acum două săptămâni. S-a discutat și pe coloane, am finalizat cu tramvaiele, cu autobuzele, urmează să finalizăm și cu troleibuzele. Am avut trei runde de întâlniri cu sindicatele, care acoperă 95-97% din personal, și am stabilit niște reguli. Eu după regulile acestea lucrez. Mai sunt unii care nu înțeleg cum funcționează o companie cu atât de mulți angajați și care doresc să se simtă importanți"
Liviu Neag, director CTP Cluj

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2017 21:58:42    Titlul subiectului: 189258

Primaria a anuntat ca va achizitiona 10 tramvaie noi cu fonduri europene. Acestea ar urma sa coste 15 milioane de euro. Alte 6 tramvaie noi ar urma sa fie cumparate in acest an cu fonduri provenind dintrun credit. Articolul complet publicat in presa locala e mai jos:

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/15-din-45-de-milioane-de-euro-unde-vor-merge-primii-bani-europeni-atrasi-de-primaria-cluj--156961.html

15 din 45 de milioane de euro. Unde vor merge primii bani europeni atrași de Primăria Cluj

Primii bani din fonduri europene merg pe transport, la Cluj. Boc: „Este o investiție pentru viitorul orașului”.

Absorbția fondurilor europene în România este zero. Nu s-au deschis apelurile, deși - teoretic - exercițiul financiar al Uniunii Europene a început în 2014. Chiar și cu corecția de trei ani pe care o primește țara noastră, tot ar trebui ca, în 2017, fabrica de atras bani de la Bruxelles să duduie. Însă nu se întâmplă așa, cel puțin până în prezent.

Clujul are rezervați 45 de milioane de euro și, potrivit informațiilor din primărie, există proiecte pentru toți banii și se așteaptă momentul în care acestea vor putea fi depuse. La prezentarea bugetului pe 2017, primarul Emil Boc a arătat ce va face cu primii 15 milioane de euro europeni: va cumpăra 10 garnituri de tramvai (deși suma nu apare în bugetul pe acest an).

„Se susține mobilitatea pe fonduri europene și vrem să înlocuim toate tramvaiele acestea vechi. Nu poți să stai numai cu patru tramvaie noi în Cluj, când restul sunt așa cum arată. Există resursa financiară și este o investiție pentru viitorul Clujului, nu una pentru o zi-două.

Cât de decent este să circuli cu aceste tramvaie moderne, cu aer condiționat, cu wi-fi, cu toate condițiile, sau să circuli cu tramvaiele vechi, pe care le folosim pentru că nu avem ce face. Așteptăm să se deblocheze de la nivel guvernamental depunerea de proiecte; este o alocare specifică și pot fi achiziționate tramvaie", a spus Emil Boc, la Realitatea FM Cluj.

Cele 10 garnituri ar urma să coste, la o estimare aproximativă, 15 milioane de euro. Cele patru aduse din Polonia au costat 1,46 de milioane de euro unitatea. Practic, o treime din banii europeni pe care Clujul îi poate absorbi până în 2023 sunt destinați cumpărării mijloacelor de transport urban pe șine.

În acest fel, Compania de Transport Public (CTP) ar urma să beneficieze de 20 de tramvaie moderne: cele patru existente, cumpărate în 2012, șase pentru care se pregătește de licitație și pe care ar urma să le achiziționeze din creditul de 20 de milioane de euro de la Raiffeisen Bank, garantat de primărie, respectiv cele 10 despre care vorbește Boc.

Achiziția de tramvaie din 2012 a deschis practic sezonul de cumpărături pentru primărie și CTP, pe care îl putem numi „etapa mov". Au urmat 40 de autobuze articulate și 10 nearticulate, respectiv 26 de troleibuze, 12 dintre acestea în urma unui acord-cadru cu Astra Vagoane Călători Arad.

Din acest acord mai trebuie să ajungă la Cluj, până în luna aprilie, alte opt troleibuze. În perioada următoare, în oraș ar mai urma să sosească 10 autobuze electrice, finanțate de Guvernul Elveției, și 50 de autobuze scurte, care de asemenea vor fi cumpărate prin creditul de la Raiffeisen Bank. Procedurile de licitație au fost demarate în toate cazurile.

Acum tragem linie și adunăm. 110 autobuze (din care 40 „cu burduf" și 10 electrice), 34 de troleibuze și 20 de tramvaie. Matematica spune că, până la finalul anului 2018, Clujul ar putea deveni un furnicar cu 164 de vehicule mov (în fapt, chiar dacă sunt noi, 14 troleibuze nu au fost vopsite mov). Este un pas mare înainte în demersul anunțat anul trecut de Boc: schimbarea întregii flote a CTP. Până la acest deziderat mai este însă de lucru.

Zilnic, în Cluj-Napoca și zona metropolitană circulă 270 de mijloace de transport în comun. La orele de vârf, potrivit conducerii CTP, sunt pe traseu 170-180 de autobuze, 67-70 de troleibuze și 20-22 de garnituri de tramvai. „O analiză a calității serviciilor publice de transport ne dă deja pe locul 1 în România, fără dotările viitoare de care vorbim", spunea anul trecut directorul CTP, Liviu Neag.Absorbția fondurilor europene în România este zero. Nu s-au deschis apelurile, deși - teoretic - exercițiul financiar al Uniunii Europene a început în 2014. Chiar și cu corecția de trei ani pe care o primește țara noastră, tot ar trebui ca, în 2017, fabrica de atras bani de la Bruxelles să duduie. Însă nu se întâmplă așa, cel puțin până în prezent.

Clujul are rezervați 45 de milioane de euro și, potrivit informațiilor din primărie, există proiecte pentru toți banii și se așteaptă momentul în care acestea vor putea fi depuse. La prezentarea bugetului pe 2017, primarul Emil Boc a arătat ce va face cu primii 15 milioane de euro europeni: va cumpăra 10 garnituri de tramvai (deși suma nu apare în bugetul pe acest an).

„Se susține mobilitatea pe fonduri europene și vrem să înlocuim toate tramvaiele acestea vechi. Nu poți să stai numai cu patru tramvaie noi în Cluj, când restul sunt așa cum arată. Există resursa financiară și este o investiție pentru viitorul Clujului, nu una pentru o zi-două.

Cât de decent este să circuli cu aceste tramvaie moderne, cu aer condiționat, cu wi-fi, cu toate condițiile, sau să circuli cu tramvaiele vechi, pe care le folosim pentru că nu avem ce face. Așteptăm să se deblocheze de la nivel guvernamental depunerea de proiecte; este o alocare specifică și pot fi achiziționate tramvaie", a spus Emil Boc, la Realitatea FM Cluj.

Cele 10 garnituri ar urma să coste, la o estimare aproximativă, 15 milioane de euro. Cele patru aduse din Polonia au costat 1,46 de milioane de euro unitatea. Practic, o treime din banii europeni pe care Clujul îi poate absorbi până în 2023 sunt destinați cumpărării mijloacelor de transport urban pe șine.

În acest fel, Compania de Transport Public (CTP) ar urma să beneficieze de 20 de tramvaie moderne: cele patru existente, cumpărate în 2012, șase pentru care se pregătește de licitație și pe care ar urma să le achiziționeze din creditul de 20 de milioane de euro de la Raiffeisen Bank, garantat de primărie, respectiv cele 10 despre care vorbește Boc.

Achiziția de tramvaie din 2012 a deschis practic sezonul de cumpărături pentru primărie și CTP, pe care îl putem numi „etapa mov". Au urmat 40 de autobuze articulate și 10 nearticulate, respectiv 26 de troleibuze, 12 dintre acestea în urma unui acord-cadru cu Astra Vagoane Călători Arad.

Din acest acord mai trebuie să ajungă la Cluj, până în luna aprilie, alte opt troleibuze. În perioada următoare, în oraș ar mai urma să sosească 10 autobuze electrice, finanțate de Guvernul Elveției, și 50 de autobuze scurte, care de asemenea vor fi cumpărate prin creditul de la Raiffeisen Bank. Procedurile de licitație au fost demarate în toate cazurile.

Acum tragem linie și adunăm. 110 autobuze (din care 40 „cu burduf" și 10 electrice), 34 de troleibuze și 20 de tramvaie. Matematica spune că, până la finalul anului 2018, Clujul ar putea deveni un furnicar cu 164 de vehicule mov (în fapt, chiar dacă sunt noi, 14 troleibuze nu au fost vopsite mov). Este un pas mare înainte în demersul anunțat anul trecut de Boc: schimbarea întregii flote a CTP. Până la acest deziderat mai este însă de lucru.

Zilnic, în Cluj-Napoca și zona metropolitană circulă 270 de mijloace de transport în comun. La orele de vârf, potrivit conducerii CTP, sunt pe traseu 170-180 de autobuze, 67-70 de troleibuze și 20-22 de garnituri de tramvai. „O analiză a calității serviciilor publice de transport ne dă deja pe locul 1 în România, fără dotările viitoare de care vorbim", spunea anul trecut directorul CTP, Liviu Neag.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 01 Apr 2017 20:12:58    Titlul subiectului: 189419

Conducerea CTP Cluj sustine ca numarul calatoriilor cu mijloacele de transport in comun ale companiei au crescut in 2016 fata de 2015 cu 0,42%. Totodata, ei anticipeaza o crestere similara pentru anul acesta. O crestere mai mai mut decat modesta, care demonstreaza - daca mai era nevoie - ca, deocamdata, calitatea transportului in comun clujean e totusi departe de asteptarile oamenilor.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/ctp-la-bani-marunti-ce-cumpara-compania-anul-acesta-si-cat-cheltuie-cu-personalul-dupa-protestul-soferilor--157354.html


CTP la bani mărunți. Ce cumpără compania anul acesta și cât cheltuie cu personalul, după protestul șoferilor

CTP merge în fața Consiliului Local cu toate informațiile despre performanțele sale.

Compania de Transport Public (CTP) Cluj va prezenta marți, în fața consilierilor locali, bugetul de venituri și cheltuieli pe 2017. În referat sunt informații exhaustive despre activitatea companiei, inclusiv evoluția numărului de angajați, a salariilor și a călătoriilor din ultimii ani, respectiv estimări pentru perioada următoare. De asemenea, este evidențiat clar numărul de mijloace de transport care urmează să fie cumpărate, întrucât CTP se află într-un moment de avânt privind înnoirea parcului de vehicule.

Benzile dedicate nu vor aduce un impact major

Una dintre dorințele mărturisite ale administrației locale este aceea de a-i îndemna pe clujeni să folosească mai des mijlocele de transport în comun. Cumpărarea intensivă de autobuze și troleibuze a avut ca scop oferirea de condiții mai bune pentru călători, iar instituirea de anul acesta a (unui segment al) benzilor dedicate va crește și viteza de deplasare. În planul de mobilitate urbană durabilă a fost măsurată viteza de deplasare a mijloacelor de transport în comun și toate mergeau, în medie, cu 15 kilometri pe oră.

Până în prezent, planul nu a însemnat un mare succes. În 2015, au fost înregistrate 181.925.523 de călătorii (nu au fost contorizați pasagerii, ci numărul de călătorii efectuate), iar în 2016 s-a observat un progres de numai 0,42%, până la 182.679.695 de călătorii. Estimarea pentru 2017 prevede tot o creștere de 0,42%, în referat fiind evidențiat un număr de 183.446.950 de călătorii. Asta înseamnă că, în viziunea specialiștilor de la CTP, impactul introducerii benzii dedicate între biserica Sf. Petru și clădirea primăriei ar fi minor.

„Se observă o creștere a călătoriilor în 2016 față de 2015 cu 0,42%. În condițiile în care în anii comparați s-a efectuat transport pe aceleași localități, creșterea se datorează atragerii unor clienți noi spre transportul public de persoane și pe fidelizarea altor clienți (clienți ocazionali care preferau bilete și acum au trecut pe abonamente). În condițiile în care tarifele cu care operează CTP vor rămâne la fel pe parcursul anului 2017, estimăm că acest ușor trend de creștere sesizat în anul 2016 față de anul 2015 se va păstra și în anul 2017 față de anul 2016", se arată în referat.

Au crescut cheltuielile cu personalul după protest

În 15 martie, aproape 100 de șoferi de la CTP au protestat în fața instituției, cerând salarii majorate, iar directorul Liviu Neag a promis o creștere de zece procente. Iată că fondul de salarii pe 2017 este într-adevăr mai mare cu aproape 10%, în condițiile în care numărul mediu estimat de angajați pentru acest an este cu doar 20 mai mare față de 2016.

1.440 este numărul mediu de angajați prognozat pentru 2017 de conducerea instituției, față de 1.420, cât a fost în 2016. Cheltuielile cu personalul au sărit de la 68.224.000, anul trecut, la 74.085.000, pentru 2017.

51.447

de lei este salariul mediu brut al angajaților de la CTP, obținut prin împărțirea sumei prevăzută la cheltuielile cu personalul la numărul de angajați. Șoferii și impiegații se plâng însă că veniturile lor sunt mult mai mici de atât.

În 2015 au fost 1.556 de angajați, iar fondul de salarii a fost de 50.417.000 lei.

Tot se mai cumpără vehicule second hand

Primăria și conducerea CTP au în plan, pentru 2017, cumpărarea de autobuze și troleibuze. În prezentarea bugetului, primarul Emil Boc a vorbit despre opt troleibuze noi (parte din acordul cadru semnat în toamna anului 2015 și prin care au venit deja la Cluj 12 vehicule cu captatoare), zece autobuze electrice (dintr-un contract finanțat în proporție de 85% de Guvernul Elveției) și 20 de autobuze scurte (acestea sunt primele din cele 50 de vehicule care urmează să fie cumpărate din creditul de 20 de milioane de euro luat de la Raiffeisen, garantat de Primărie și rambursabil în zece ani).

Referatul arată însă că CTP tot mai cumpără autobuze second hand. Ultima dată cumpărase zece astfel de mașini pe final de 2015. De altfel, în ultimii ani, CTP a cumpărat mai multe rânduri de vehicule second-hand Renault, care au circulat în Franța. Acum sunt bugetate 20 de autobuze articulate rulate, evaluate la 2.071.000 de lei + TVA. Sursa de finanțare pentru această investiție este bugetul municipiului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Apr 2017 22:49:05    Titlul subiectului: 189706

Au fost probleme azi, din cauza ninsorii ? Pe site-ul ANM, la ora 21:00 arata la Cluj un strat de 15 cm de zapada.

Sursa foto: www.meteoromania.ro



SZA_orar_interpolat 20 aprilie_ora 21.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  550.06 kb
 Vizualizat:  de 8666 ori

SZA_orar_interpolat 20 aprilie_ora 21.png



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2017 08:58:08    Titlul subiectului: 189715

Absolut nicio problemă. Nu în oraș, cel puțin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 22 Apr 2017 11:30:09    Titlul subiectului: 189756

Pe stradutele marginase au fost ceva probleme joi dimineata , mai ales cele in panta. Noroc c-au fost 1-3 grade constant....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2021
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2017 10:10:14    Titlul subiectului: 189898

Uite asa trece si luna aprilie si licitatie pentru autobuze nyet.
Ne puteam astepta la altceva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2017 14:46:57    Titlul subiectului: 189899

Din pacate nu prea ne puteam astepta la altceva. Daca era sa ne luam dupa directorul CTP, deja aveam inca din 2012 autobuze electrice. Si tot potrivit spuselor sale, ar fi trebuit sa avem deja de vreo 2 luni numele castigatorului licitatiei pentru cele 50 de autobuze diesel.

Ramane de vazut daca e vorba doar despre incompetenta personajului respectiv (si a apropiatilor sai din conducerea companiei) sau daca in realitate totul e calculat pana la ultima virgula si asteapta doar omologarea autobuzelor electrice fabricate de Astra (si eventual realizarea unei intelegeri intre Astra si Iveco pentru ca aradenii sa realizeze autobuze diesel sub licenta Iveco - pentru licitatia pentru cele 50 de autobuze diesel)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2017 20:39:24    Titlul subiectului: 189920

Alesii nostri, indiferent de culoarea lor politica, reusesc sa ne surprinda din nou. Desi n-au fost in stare in aproape 30 de ani sa puna in practica proiecte mai vechi de extindere a transportului electric, acum a venit momentul sa scoata de la sertar un alt proiect: metroul. Linistiti-va, pana si ei isi dau seama ca asa ceva nu e realizabil prea curand si ne propun un orizont de timp de 30 de ani.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/metroul-revine-in-forta-la-cluj-primaria-a-contactat-mai-multi-specialisti-cred-ca-e-solutia-viabila--158429.html


NEWS ALERT METROUL revine în forță, la Cluj. Primăria a contactat mai mulți specialiști. "Cred că e soluția viabilă"

Primăria a demarat discuții cu specialiști pentru a realiza proiectul unui metrou care să lege Floreștiul de aeroport.

Primăria Cluj-Napoca a pornit o dezbatere cu mai mulți specialiști pe tema introducerii în zona metropolitană a (măcar) unei linii de metrou. Dacă până acum s-a ironizat posibilitatea ca la Cluj să funcționeze un tren subteran, acum reprezentanții municipalității spun că tema este tratată cu multă seriozitate.

Viceprimarul Dan Tarcea a dat și detalii, marți, la Realitatea FM Cluj. „Trebuie să gândim soluții pe termen lung. Tot ce facem acum pentru ameliorarea aglomerației din trafic sunt pansamente, nu rezolvă problema de fond a traficului. Ne propunem realizarea centurii metropolitane, dar și la un metrou, ca proiect pentru următorii 20 de ani", a spus Tarcea. El a explicat care este condiția principală pentru ca orașul să demareze acest proiect.

„Municipiul Cluj-Napoca ar trebui să aibă minimum 500.000 de locuitori pentru a putea avea metrou. Toate studiile din lume spun că într-un oraș fără o jumătate de milion de locuitori nu se justifică metroul. Sunt niște costuri de mentenanță foarte mari, pe care o primărie cu mai puțin de 500.000 de locuitori nu și le poate permite. Acesta este punctul minim de la care pornim", a precizat Tarcea.

De-a lungul timpul, ideea metroului a mai fost aruncată în spațiul public, inclusiv sub administrația Funar. În campania electorală din 2016, candidatul la primărie Octavian Buzoianu a venit cu un proiect care prevedea introducerea metroului în următorii 30 de ani. Chiar și actualul primar, Emil Boc, a vorbit despre trenul subteran, anul trecut, într-un dialog pe Facebook cu clujenii.

„Clujul este un oraș istoric și este greu să găsim alte soluții. S-a vorbit despre monorail, care ar fi mai ieftin, dar nu cred că am primi aviz de la comisia de monumente istorice. În orașe noi, monorailul este integrat cu ușurință în structura urbană. La Cluj nu cred că se potrivește un asemenea vehicul cu o clădire veche. Soluția viabilă pentru următorii 20 de ani este un metrou.

La dinamica pe care o are orașul, până atunci se va atinge pragul de 500.000 de locuitori, iar zona metropolitană se va închega. Sigur, avem nevoie de bani europeni sau guvernamentali, pentru că orașul nu poate să suporte singur o asemenea investiție", a afirmat Tarcea. El a precizat că nu există deocamdată o estimare de costuri și că un kilometru de tunel poate costa între 5 și 15 milioane de euro.

Acesta a subliniat că metroul ar urma să deservească întreaga zonă metropolitană și că mai întâi ar trebui legată comuna Florești de aeroport, respectiv de Apahida. Apoi ar urma să intre în discuție realizarea altor tronsoane.

„Noi pregătim acest proiect, astfel încât cei care vor veni peste patru sau opt ani la guvernarea locală să aibă de unde să pornească. În momentul de față suntem în faza de dezbatere cu specialiștii, adunăm toate ideile, vedem ce se întâmplă, apoi vom trece la alocări bugetare pentru studii", a mai subliniat viceprimarul.

În acest moment, Bucureștiul este singurul oraș din România care are metrou, dar Timișoara a anunțat că dorește, de asemenea, să introducă trenul subteran.

DECLARAȚIE
„S-a discutat despre metrou și pe vremea fostului primar Gheorghe Funar, dar atunci se spunea că nu se poate realiza din cauza pânzei freatice. În momentul de față există soluții mult mai performante. Se construiesc șosele și trenuri pe sub mări și oceane".
Dan Tarcea, viceprimarul Clujului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2017 13:49:16    Titlul subiectului: 189933

Continua telenovela licitatiei pentru cele 50 de autobuze noi. Anuntata cu mult tam tam inca de anul trecut si intarziata mult timp, licitatia s-a impleticit din nou. Documentatia pentru licitatie ar fi fost prost intocmita de sefii CTP, astfel ca mai multe societati au contestat-o. CTP asteapta acum un raspuns din partea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. In alta ordine de idei, intre timp CTP a demarat si o licitatie pentru 12 autobuze second hand.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/50-de-autobuze-in-aer-licitatie-blocata-temporar--158532.html


50 de autobuze, în aer. Licitație blocată temporar

Super-licitația pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi, la Cluj, a fost suspendată temporar.

Compania de Transport Public (CTP) este în focurile a ceea ce este probabil cea mai importantă licitație din istoria sa. A contractat un credit și dorește să cumpere 50 de autobuze noi, diesel. Atribuirea a fost anunțată pentru aprilie, dar suntem în mai și ea nu a avut încă loc. De vină este faptul că mai multe societăți au contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) documentația pentru această licitație.

Termenul de răspuns din partea CNSC este de 20 de zile, la care se poate adăuga un supliment justificat de 10 zile. În acest moment se pare că există justificarea pentru prelungirea procedurii, începută în prima parte a lui aprilie, întrucât au fost mai multe nemulțumiri formulate de societățile care doreau să ia parte la licitație. „Așteptăm de pe o zi pe alta răspunsul", au spus reprezentanții CTP.

11 milioane de euro ar urma să coste autobuzele. Prețul este estimativ; cel final va putea fi aflat după desemnarea ofertei câștigătoare. Restul de bani din creditul de 20 de milioane de euro contractat cu Raiffeisen Bank vor fi folosiți pentru cumpărarea a șase garnituri de tramvai.

Cele 50 de autobuze ar urma să fie ultra-dotate. „Vorbim despre autobuze nearticulate, euro 6, echipate full, cu camere video interioare și exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilități, tot ce este modern la nivel european", descria vehiculele Liviu Neag, directorul CTP, la începutul anul.

Clujul a mai cumpărat zece autobuze diesel scurte în 2015, de la Iveco. Primăria a pornit licitația pentru a mai achiziționa pentru CTP și zece autobuze nearticulate, electrice de această dată, din fonduri elvețiene.

În acest moment, CTP derulează și o altă procedură de licitație. În plin avânt de cumpărare de mijloace de transport noi, a anunțat pe SEAP că dorește să achiziționeze 12 autobuze articulate second-hand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2017 20:52:41    Titlul subiectului: 189946

Cum sa gresesti o licitatie, cand acum 2 ani ai cumparat acelasi tip de autobuze...copy-paste vorba aia Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2017 20:56:22    Titlul subiectului: 189947

Pentru cele electrice mai are rost sa intreb?

Si uite cum tip-til mai aducem vreo 12 vechituri de numai 15-17 ani excelente si care nu polueaza in Cluj. In ritmul acesta flota din Cluj va fi multicolora si innoita ani buni de acum incolo. Acum sa speram ca datorita varstei domn director nu mai sta inca vreo 30 de ani la conducere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2017 21:47:26    Titlul subiectului: 189976

Azi 533 a circulat pe linia 30. Oare nu gaseau un autobuz mai mic pentru una dintre cele mai aglomerate linii sau a ajuns sa se ocupe femeia de servici de programari?

Cu atat mai mult cu cat in mod frecvent multe autobuze articulate circula aproape goale pe linii mult mai putin solicitate, gen 28, 27, 41, 32,33 etc. Ca sa nu mai spun ca la capatul cartierului Grigorescu zaceau in parcare cel putin 10 articulate. Asta denota, pe langa amatorism, si lipsa de respect pentru calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2017 21:52:49    Titlul subiectului: 189978

Robert a scris:
copy-paste vorba aia Smile



Cine stie, poate chiar au dat copy paste si din cauza asta s-a ajuns la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor? Si in 2014, cand s-a facut licitatia pentru cele 10 autobuze, a fost ceva scandal. Atunci nu s-a mai tinut cont de criteriul stabilit de la inceput, adica al celui mai mic pret, si a castigat Iveco. Asta cu toate ca Solaris, Isuzu si BMC au avut la momentul respectiv oferte mai bune ca pret, dar degeaba... Si la fel, si atunci au trecut cateva luni bune pana cand s-a anuntat numele castigatorului licitatiei. Doar ca atunci miza fiind mai mica, nu s-a ajuns pana la contestatii, mai ales ca se stia ca vor urma si alte licitatii, iar invinsii si-ar fi taiat creanga de sub picioare daca faceau prea mare scandal. Ca remember, un articol aparut pe atunci in presa locala care ne poate da de gandit si azi. Sa fie oare o simpla coincidenta sau e o "reteta comuna" la anumite licitatii? Sa speram ca vom afla intr-o zi adevarul, oricare ar fi el...

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/cine-a-castigat-licitatia-pentru-cele-10-autobuze-scurte--134227.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 06 Mai 2017 00:03:39    Titlul subiectului: 189979

Pe linia 41 se baga articulate la ultimele curse. Pe 28 nu am vazut ci doar pe 28B si asta doar in weekend. iar pe 32 si 33 cred ca o singura data. Iar 32 e destul de plin.
533 era rezerva cel mai probabil si nu a facut decat o cursa, maxim 2.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Următoare
Pagina 19 din 28

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community