Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Macheta Ep/V3A

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 26/Feb/2017
Mesaje: 443
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 19:14:32    Titlul subiectului: Macheta Ep/V3A 145172

Are cineva planurile unui Ep/V3A de tipul acesta?


1975-E.P.V3A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45 kb
 Vizualizat:  de 4972 ori

1975-E.P.V3A.jpg



_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Vin 02 Sep 2011 21:26:58    Titlul subiectului: 148238

Postez aici o schita a cuplului 6123 + 6323. remorca este identica cu vag. motor. Repet: sunt incepator Embarassed Embarassed , si nu am poze din lateral facute de la distanta. Sad Daca observi greseli, poti sa mi le spui prin mesaj privat. Cotele sunt exacte, dar din pacate nu am facut o schita cu interiorul deoarece nu am gasit pe forum pozele necesare mie. Voi face si schita remorcii V12/V3A, in caz ca vrei o "tripleta" sau vrei sa schimbi remorca.
Succes! Smile



Motor EP.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.82 kb
 Vizualizat:  de 4737 ori

Motor EP.jpg



Remorca EP.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.76 kb
 Vizualizat:  de 4737 ori

Remorca EP.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 03 Sep 2011 19:09:00    Titlul subiectului: 148247

Si schita pentru V12/V3A.

P.S.: Schita s-ar putea sa nu fie la scara Embarassed Evil or Very Mad Embarassed . Prin urmare, cred ca va trebui sa adaptezi schitele la 1:87.
Scuze pentru incovenient si iti doresc o zi frumoasa.



Remorca EP2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.3 kb
 Vizualizat:  de 4695 ori

Remorca EP2.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Apr/2017
Mesaje: 415
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2017 07:01:50    Titlul subiectului: 187684

Postez aici o intrebare. Stie cineva de niste desene cu cote ale EPurilor? Eventual vreau sa fac modele 3D cu vagoanele EP, eventual si cele originale.

Merci

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Joi 05 Ian 2017 01:37:30    Titlul subiectului: 187708

EP/V3A fiind de fapt niste modernizari ale vagoanelor EP originale, slabe sanse sa existe planuri cotate cu ele... In cel mai fericit caz sa fi supravietuit niste planuri de EP original pe la Craiova.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Apr/2017
Mesaje: 415
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2017 23:42:47    Titlul subiectului: 187770

Daca as gasi distanta la boghiuri si distanta dintre boghiuri ar fi suficient pentru a face o aproximatie bune. Nu ar fi la nivelul Dacului pe care il fac, dar nu s-ar vedea cu ochiul liber.

Faruri, stopuri si alte elemente sunt la fel cu Dacuri si inaltimea, pantograf similar cu V3A. Dupa ce as face EP/V3A as merge inapoi la EP original (are mai multe variante decat cel modernizat care are doar doua, 6000 si primele de dupa apoi cea din anii 80)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2017 19:13:24    Titlul subiectului: 188184

Distanta intre osiile aceluiasi boghiu = 1800 mm (la Ep/V3A si V3A)
Distanta intre punctele de rotatie a 2 boghiuri alaturate = 6000 mm (la V3A - mie imi da cam tot asa la EP/V3A. Nu e exactitatea intruchipata, dar in conditiile lipsei de schite, e totusi ceva...)
Atentie, ca inaltimea nu e aceeasi ca la EP original, ci mai mica! Nu as garanta ca EP/V3A si V3A sunt la fel de inalte, ci ca Ep-ul e mai inalt cu cativa centimetri. V3A de bine de rau are acoperis drept pe cea mai mare parte a suprafetei, pe cand la EP e bombat...
Inca ceva: primele EP-uri aveau faruri de Dacie 1300, si lampile de pozitie situate sub paralelipipedul farurilor. Adica asa.

Cat despre Ep original, nu mai stiu prin ce se deosebeau variantele de EP, dar nu cumva una din cele 3 este de fapt alt tramvai (V951 "Festival")?

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Apr/2017
Mesaje: 415
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 03:58:46    Titlul subiectului: 188214

Merci.

Stiu de undeva (nu mai tin minte, dar era inginer) ca distanta intre centrele de rotatie al boghiurilor era aceeasi, la EP si V3A, dar clar nu EP cu vagon V56 (alea scurte, cu lispa geam intre usa 1 si 2)

Inaltimea stiam ca V3A e mai inalt, dar sa fiu cinstit cred ca e vorba de cum s-au montat boghiuriule, ca V2A imi aduc aminte ca la 2 metrii ai mei ma chiniuam sa ma sui in el fara bordura.

V3A nu a avut si el faruri de dacie la inceput? Ar explica cele cu far rotund, si rama groasa de crom de la EPuri.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 17:39:08    Titlul subiectului: 188229

castrosua a scris:
Merci.

(...) vagon V56 (alea scurte, cu lispa geam intre usa 1 si 2)

Nu inteleg la ce va referiti... V56 e vagon motor, cu 3 geamuri intre usa 1 si usa 2. Vagoanele EP au circulat initial fie solo fie in formatie vagon motor + vagon "slave" ("slave" fiind de fapt identice cu vagoanele motor, dar fara faruri si motoare, si folosite ca remorci pana le-au venit piesele sus-mentionate). Apoi, pt o perioada scurta de timp, au avut remorci V10 (asa). De prin 1961 incolo, EP au tras doar remorci V12 (asa).

castrosua a scris:
Inaltimea stiam ca V3A e mai inalt, dar sa fiu cinstit cred ca e vorba de cum s-au montat boghiuriule, ca V2A imi aduc aminte ca la 2 metrii ai mei ma chiniuam sa ma sui in el fara bordura.

E posibil sa se fi pus niste distantiere pe crapondina (piesa de care se ataseaza boghiul si in jurul careia se roteste). N-as miza insa pe similitudinea dintre V3A si V2A. V2A are, printre altele, latime mai mica si inaltime mai mare decat V2A.

castrosua a scris:
V3A nu a avut si el faruri de dacie la inceput?

Ba da. Si V3A au avut la inceput lampi de pozitie sub "paralelipiped". Practic EP-urile de acolo s-au inspirat.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Apr/2017
Mesaje: 415
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 06:32:21    Titlul subiectului: 188236

Am gresit la tastat, ma gandeam la V56 cand am vrut sa zic V12. Stiu de configuratiile alea (de obicei cand postez pe forum e tarziu de tot...sau devreme alde 6 dimineata fara sa ma fi culcat lol)

Sa inteleg ca V2A era mai ingust decat un V3A. Ar trebuie sa mai uit la unghiurile botului (avea botul mai lung, cu geamuri coltare mai mare, cum le au azi V3AMurile). Mi-e greu sa vad sa fie mai subtire, sau mai inatle la caroserie, nu montat deja pe boghiu. Nu stiu exact, dar parca am auzit asa ceva, ca nu s-ar potriva sectiunea de mijloc intr-un V2A.

A trebuit sa dea gauri mai mari la masca pentru faruri de Roman (camion) nu? Stiu ca au avut semnale la EP, aceiasi piese ca la VxA cu rama cromata (sau nichelata, in fine)

La Epuri stiu ca aveau doua randuri, mai ales la primele, care aveau parbriz si coltarele fara rama groase sudata in caroserie, ci era doar o bareta insurubata cu cauciuc, si geamurile erau ceva mai mari din cause asta. Aratau mai elegante asa, dar mai scump de fabricat.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 09:57:22    Titlul subiectului: 188237

castrosua a scris:
Sa inteleg ca V2A era mai ingust decat un V3A. Ar trebuie sa mai uit la unghiurile botului (avea botul mai lung, cu geamuri coltare mai mare, cum le au azi V3AMurile). Mi-e greu sa vad sa fie mai subtire, sau mai inatle la caroserie, nu montat deja pe boghiu. Nu stiu exact, dar parca am auzit asa ceva, ca nu s-ar potriva sectiunea de mijloc intr-un V2A.

Da, diferenta de latime se afla chiar pe segmentul din mijloc, care la V2A lipseste. Cat despre inaltime, URAC a trebuit sa inalte cadrele usilor la V2A (usile fiind diferite de V3A, semanand - dar nu 100% - cu cele de Tatra). De aici diferenta. Cat despre consolele fata-spate, sunt intr-adevar mai mari la V2A decat la V3A. Ideea e ca la RK-uri unele V2A au primit console de V3A. Aceasta inlocuire a avut loc in prima faza la inceputul anilor 90, cand consolele puse pe V2A erau de tip vechi (cu casetele de afisaj si traseu separate deasupra parbrizului, ca la V3A facute intre '71-'84), si in a doua faza la jumatatea acelei decade, cand pe V2A se punea parbriz inalt si casetele erau inglobate in el.

castrosua a scris:
A trebuit sa dea gauri mai mari la masca pentru faruri de Roman (camion) nu?

Fireste.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Apr/2017
Mesaje: 415
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 19:16:15    Titlul subiectului: 188247

Nu stiu despre argumentul cu consolele. Da, la cele cu RK cu parbiz inalt, are noima, dar de 4045, care a fost original cu console scurte si parbriz inalt? Bine ca era si mai mare, cobora sub nivelul de jos al gemurilor.

Eventual cand ajung si la VxA am sa studiez pantografele sa vad unghiurile in aceiasi zona (ca sa vad cat de inalte sunt montate, daca e, si cat de mare e diferenta).

Nu inteleg despre zona de mijloc, adica doar sectiunea C era mai lata? Atunchi un V2A ar avea acelasi A si B ca un V3A (facand abstract de console, caseta de numar etc)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2017 12:38:31    Titlul subiectului: 188547

Latimea era mai mare pe toate segmentele. Initial am crezut si eu ca doar sectiunea intermediara face diferenta.
Cat despre 4045, seria 4045-4049 e din '87. Atunci s-au standardizat consolele, fiind adoptate cele de V3A. In mod ciudat, latimea a ramas aceeasi la V2A ca inainte... Uitasem sa zic asta in mesajul original. Embarassed

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Apr/2017
Mesaje: 415
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2017 03:41:45    Titlul subiectului: 188565

Am confirmat fara nici o indoiala. Consololele sunt identice. Diferenta aparenta e din cauza latimii diferite ale coltarelor si usilor. La fel si sectiunea de mijloc este constanta indiferent de VxA

Epurile aveau o cota comuna cu V3A-irle, adica distanta intre toate boghiurile, in afara de vagoane V12 (cele scurte).

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community