Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2017 02:44:22    Titlul subiectului: 188048

Din cate am inteles, pe Calea Aradului linia de tramvai va veni construita pe mijloc, pe locul actualului scuar verde care desparte sensurile de mers, scuar care va fi desfiintat pentru a face loc liniei. Chiar si asa, parcarile vor trebui puse paralel cu soseaua. La sensul giratoriu nu vad sa existe vreo problema daca linia va fi facuta in asa fel incat tramvaiele sa faca sensul exact ca masinile. Cum tramvaiul va veni pe mijloc, asta inseamna ca in sens tramvaiul o va tine tot pe banda din stanga, deci nu vad sa existe o problema, pentru ca masinile care vor veni pe banda din dreapta, vor face la dreapta sau inainte, nicidecum stanga prin fata tramvaiului. Apoi, la acel viraj stanga imediat dupa podul peste Peta, prevad un semafor cu senzor. Tramvaiul vine pe banda din stanga si inainte de viraj, primeste verde pentru cateva secunde, pentru a putea traversa in siguranta cele doua benzi de pe contrasens. La fel si la intrarea pe Calea Aradului la venirea dinspre Auchan, acelasi semafor cu senzor ar permite intrarea tramvaiului direct pe banda a doua.

Pentru ca se discuta tot mai mult si cu siguranta vor urma multe alte discutii de acum incolo despre noua linie de tramvai ce urmeaza a fi construita in Oradea, am deschis un topic dedicat acestui subiect. Rog administratorul sa mute la topicul dedicat tot ce s-a vorbit aici si pe la alte topice pe marginea acestui subiect, dupa care sa stearga aceasta ultima fraza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2017 08:53:24    Titlul subiectului: 188052

Linia ar trebui separata de calea de rulare, asa cum este in Budapesta de exemplu.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2017 14:59:37    Titlul subiectului: 188097

A fost aprobata si construirea autogarii "Stefan cel Mare" care va fi destinata pasagerilor care vin din localitatile de la nord de Oradea.
Primaria Oradea a scris:
Consilierii locali au aprobat înființarea unei autogări pe Bdul Ștefan cel Mare

În cadrul ședinței de Consiliu Local de ieri, 26 ianuarie, consilierii locali au aprobat înființarea autogării pe Bdul Ștefan cel Mare - Gara Centrală, de către Societatea de Transport Local SA.

Capacitatea autogării va permite deservirea tuturor operatorilor de transport care au aprobate trasee în zonă. Autogara este finanțată în intregime din bugetul local al municipiului, urmând să fie integrată domeniului public al acestuia. Operatorul serviciului public va fi OTL SA.

"Noua autogară va funcționa ca un terminal intermodal pentru călătorii care vin din alte localități, iar toți operatorii de transport care vor utiliza această stație vor intra astfel în legalitate pe teritoriul municipiului Oradea", a menționat primarul Ilie Bolojan.

Contractul de execuție cu firma Abed Nego a fost semnat, lucrările la autogara din Bdul Ștefan cel Mare urmând să înceapă în primăvara acestui an, noua autogară urmând să devină funcțională, conform estimărilor, din toamna acestui an.

Autogara va avea hol de așteptare, birou administrativ, punct de vânzare bilete, spațiu comercial și grupuri sociale pentru femei/bărbați și persoane cu dizabilități.

Valoarea investiției este de 1.165.121,43 lei.

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/consilierii-locali-au-aprobat-infiin-539-area-unei-autogari-pe-bdul-stefan-cel-mare

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 02 Feb 2017 19:07:04    Titlul subiectului: 188200

Avand in vedere , ca in urmatoarea perioada sunt anuntate proeste , cel mai probabil va fi afectata si circulatia mijloacelor de transport in comun. Astazi proetstatarii vor merge pe traseul : Piața Unirii – str. Traian Moșoiu – Piața Emanuil Gojdu – Podul Dacia – Bulevardul Gen. Magheru – str. Republicii – Bdul Ștefan cel Mare – str. Transilvaniei și retur pe Bulevardul Ștefan cel Mare – str. Republicii – str. George Enescu – Parcul Traian (Instituția Prefectului județului Bihor) – str. Republicii (pietonal) – str. Piața Regele Ferdinand – podul Sf. Ladislau – Piața Unirii.
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/oradenii-chemati-iar-la-protest-joi-seara-se-va-marsalui-din-centru-pana-in-rogerius-131942.html

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 08/Noi/2021
Mesaje: 117
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2017 18:27:59    Titlul subiectului: Orădenii vor călători gratuit cu „Autobuzul Anului 188618

Un autobuz electric Solaris Urbino 12 va fi testat la Oradea.

BIHON a scris:
Autobuzul electric Solaris Urbino 12, declarat „Autobuzul Anului 2017 în Europa”, va circula timp de o săptămână în Oradea.

„Descris ca extrem de silențios și fără emisii poluante, remarcat prin construcția modernă, dar și prin costurile scăzute în exploatare, autobuzul electric Solaris Urbino 12, va fi la dispoziția orădenilor în săptămâna 6-13 martie.

„Autobuzul cu podea joasă, lung de 12 metri, cu o capacitate de 30 de locuri pe scaune, este pus la dispoziția orădenilor, vreme de o săptămână, pe diferite trasee ale liniilor de autobuz, începând de Luni, 6 Martie 2017, de către reprezentanța Solaris în România, în baza unui parteneriat de colaborare cu Oradea Transport Local”, precizează purtătorul de cuvânt OTL, Carmen Tocuț.

Potrivit aceleiași surse, călătorii vor circula gratuit cu acest autobuz, pe toată perioada în care acesta se va afla în Oradea.

Toți călătorii care vor circula cu autobuzul electric sunt invitați de OTL să completeze un chestionar pe pagina societății, www.otlra.ro


http://www.bihon.ro/oradenii-vor-calatori-gratuit-cu-autobuzul-anului-2017-in-europa/1791481
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2017 15:54:36    Titlul subiectului: 188736

bihon a scris:
Călătorii OTL cu ghid tehnic
Un autobuz electric Solaris va circula, săptămâna aceasta, pe mai multe linii OTL, în periplul său european de promovare.

Orădenii au șansa să afle la prima mână cum este să circuli în oraș cu un autobuz electric. Un Solaris electric nou, declarat anul trecut „Autobuzul anului”, a ajuns luni în Oradea și va fi testat gratuit de OTL SA. „În final va acoperi toate liniile”, a anunțat viceprimarul Mircea Mălan, invitând orădenii să-l testeze. Vicele a precizat că pasagerii interesați pot cere detalii de ordin tehnic de la un specialist, care se va afla mereu în acest autobuz inscripținat special.
Visul OTL-istului

„Este un vis pentru noi. Testele acestea sunt obligatorii, e clar că acesta este viitorul”, a declarat Csuzi Istvan, managerul OTL SA. Acesta apreciază însă că, pe cât de rentabile sunt autobuzele electrice în exploatare, pe atât de mare este investiția inițială și costul înlocuirii bateriilor. Csuzi a avansat ideea că Oradea ar putea avea primul astfel de autobuz în doi sau trei ani, dar numai în condițiile accesării de fonduri europene. Conform reprezentantului Solaris, Florin Chivu, prețul de pornire al unui astfel de autobuz este undeva la 400.000 – 450.000 de euro. De reținut, totuși, că costul de exploatare al autobuzului electric Solaris este de jumătate din costul unuia care funcționează cu combustibil lichid. În plus, Csuzi insistă pe faptul că aceste autobuze nu emit noxe: „azi poate părea un moft dar, dacă ne uităm la smogul din orașele din apropiere, Debrețin sau Budapesta, se poate vedea cât de importantă este reducerea poluării în zonele urbane”. Conform reprezentantului Solaris, autobuzele electrice pe care le prezintă au tocmai menirea scoaterii transportului poluant din zonele centrale, nu sunt concepute sau dotate pentru curse lungi.
Cost diferit

Campania Solaris parcurge, anul acesta, opt țări. În România va sta pentru cinci luni, timp în care va ajunge în 14 orașe, dintre care Oradea este primul.

„Solaris Urbino E12 e un autobuz fără emisii poluante, integral electric. Orașele în care sunt în exploatare aceste autobuze sunt în Polonia, Germania și în specia Finlanda. S-au produs 51 de autobuze și mai sunt comenzi pentru încă 50”, spune Chivu.

Acesta arată că pentru aceste autobuze este necesară o infrastructură – cu pantograf sau sistem lent de încărcare.

Autobuzele au podeaua complet joasă, realizat modular, cu priza de încărcare în centru. Pe acoperișul autobuzului sunt așezate bateriile de tracțiune, instalația de aer condiționat, containerul de tracțiune, pantograful și recuperatorii de energie.

Solaris Urbino E 12 a câștigat titlul de Autobuzul Anului la Bruxelles, anul trecut, iar diploma i s-a dat cu ocazia Târgului de la Hanovra, de anul trecut.

Chivu spune că prețul fiecărui autobuz rezultă din soluția adaptată la condițiile specifice ale localității: datele topografice, viteza de deplasare, distanța între stații și harta traseelor. „Un autobuz produs pentru Oradea ar costa mai puțin decât unul produs pentru Suceava, de exemplu, pentru că în Suceava sunt dealuri”, exemplifică Chivu, arătând că necesarul de acumulatori face diferența principală, în acest caz.

După prezentarea tehnică, Solaris și OTL au oferit și o probă în teren, pe ruta Primăriei – Decebal – Tudor Vladimirescu – Primărie.
Solaris electric, în graficele OTL

Autobuzul aflat în campanie de promovare a fost repartizat pe următoarele linii:

– luni, Linia 17
– marți, Linia 17

– miercuri, Linia 14

– joi, Linia 10

– vineri, Linia 12

– Sâmbătă, Linia 19

Călătoriile Solarisul electric sunt gratuite dar pasagerilor lor li se va cere să completeze un chestionar referitor la condițiile pe care le constată în autobuz.

http://www.bihon.ro/calatorii-otl-cu-ghid-tehnic/1793298
Pentru Oradea , daca vor fi achizitionate cred ca este mai buna varianta cu pantograf pentru a se incarca de la reteaua de tramvai.
Pentru inlocuirea autobuzelor cu combustibili fosili din orase , nu ar fi mai ieftina introducerea troleibuzelor (infrastructura , mentenanta , etc) decat a autobuzelor electrice (statii de incarcare , baterii , etc)? La autobuzele electrice nu ar fi o optiune montarea de panouri solare , care sa incarce bateriile pe timpul zilei , iar noaptea sa foloseasca acumulatorii , sau ar fi prea scumpa o asemenea investitie? Smile
Fata de aspectul autobuzul SOR testat la finalul lui 2015 in Oradea , Solarisul arata mult modern.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 08/Noi/2021
Mesaje: 117
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2017 17:25:50    Titlul subiectului: :) 188737

Citat:
Pentru Oradea , daca vor fi achizitionate cred ca este mai buna varianta cu pantograf pentru a se incarca de la reteaua de tramvai.


Sistemul de încărcare prin pantografe sunt incompatibile cu rețelele de alimentare a tramvaielor, însă pot fi compatibile cu rețele de troleibuz (este nevoie de doi poli, adică două fire catenare). Sistemele moderne functionează la tensiuni și curent mai mare decât cele din rețelele de tramvai sau troleibuz.

Citat:
Pentru inlocuirea autobuzelor cu combustibili fosili din orase , nu ar fi mai ieftina introducerea troleibuzelor (infrastructura , mentenanta , etc) decat a autobuzelor electrice (statii de incarcare , baterii , etc)?


Introducerea troleibuzelor este rentabilă pe traseele unde se suprapun mai multe linii de troleibuz sau unde funcționează linii de autobuz aglomerate, așa ca costul rețelei împărțit la numărul troleibuzelor de pe traseu să fie cât mai mic. În schimb, autobuzele electrice sunt o soluție viabilă în locurile unde circulă autobuze puține sau pe rute mai lungi, unde costul relativ al infrastructurii de troleu ar fi imens.

Citat:
La autobuzele electrice nu ar fi o optiune montarea de panouri solare , care sa incarce bateriile pe timpul zilei , iar noaptea sa foloseasca acumulatorii , sau ar fi prea scumpa o asemenea investitie?


În momentul de față panourile solare nu au un randament care să permită producție de energie electrică destulă pentru un vehicul electric. (ar trebui montate suprafețe mult mai mari decât ce ar încăpea pe acoperișul unui autobuz electric).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2017 19:51:07    Titlul subiectului: 188824

De luni , linia 12 va ocoli parcul Balcescu pentru a opri la Colegiul Partenie Cosma doar in zile lucratoare in perioada orelor de varf.
OTL a scris:
Modificari la traseul si graficul de circulatie ale liniei 12
Informăm publicul călător că, începând de Luni, 13 Martie 2017,stația de autobuz a liniei 12, Colegiul Economic “Partenie Cosma” va fi operațională numai în Zilele lucrătoare cu școală sau vacanță , în orele de vârf, traseul

liniei 12 fiind: Nufărului (Kaufland)-Morii-Bumbacului-P-ța Nucetului-Eforie-Velența-Seleușului-Războieni-Muntele Găina-D.Cantemir-P-ța E.Gojdu-P-ța 1 Decembrie-Independenței-Pta Unirii-Avram Iancu-Sucevei-Calea M.Basarab-Sucevei-Horea-P-ța 22 Decembrie-Ghe.Costaforu-D.Cantemir-M.Găina-Războieni-Seleușului-Velența-Eforie-P-ța Nucetului-Bumbacului-Morii-Nufărului- Ogorului-Nufărului(Kaufland).
În afara orelor de vârf în Zilele lucrătoare cu școală sau vacanță, Sâmbăta și Duminica și în Sărbători legale, pe sensul de mers dinspre P-ța Unirii către Kaufland Nufărul, autobuzele vor circula pe traseul modificat: de pe Avram Iancu – Horea - P-ța 22 Decembrie - Ghe.Costaforu – Muntele Găina – Războieni – Seleușului - P-ța Nucetului – Bumbacului – Morii – Nufărului – Ogorului – Nufărulului (Kaufland).
Graficele de circulație vor fi afișate în stații.
Vă mulțumim că ați ales OTL și vă dorim călătorie plăcută.

http://www.otlra.ro/stiri/823

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 21 Mar 2017 16:13:28    Titlul subiectului: 189134

Sursa www.bihon.ro 21.03.2017
http://www.bihon.ro/innoirea-tramvaielor-in-licitatie/1801281
Citat:
Înnoirea tramvaielor în licitație
Conform acestuia, în procedura de atribuire se va merge pe termenele cele mai scurte prevăzute de lege, ceea ce ar face ca, în aproximativ două săptămâni, să poată fi desemnat câștigătorul.
În perspectiva găsirii unei firme care să facă „liftingul” pentru Tatra, directorul OTL și viceprimarul Mircea Mălan au fost în vizită la Arad, la fabrica Astra Vagoane Călători, pentru a vedea la fața locului cum se lucrează la modificarea unor garnituri de tramvai.
„Eu sper să se prezinte la licitația OTL, sunt unii dintre producătorii cu rezultate notabile”, spune Csuzi.
Astra Vagoane Călători produce două modele noi – Imperio și Autentic și a făcut recondiționarea pentru tramvaiele GT4, care circulă în Timișoara.
„Am vrut să vedem ce înseamnă un tramvai nou și ce înseamnă unul modernizat. Ei lucrau chiar acum la modenizarea tramvaielor pentru Timișoara. Am vrut să vedem calitatea la care se lucrează, diferența de consturi între garniturile noi și cele modernizate, pentru ce dotări se poate opta. A fost o întâlnire de lucru la Arad”, spune Mălan.
Vicele insistă că, deși Primăria a optat pentru înnoirea vechilor garnituri, pretenția este ca, în urma liftingului, acestea să arate ca noi, atât ca estetică cât și din punctul de vedere al confortului.
„Facem o garnitură, să vedem cum iese și la ce cost. Ulterior, pe fonduri europene, o să încercăm să modernizăm cât mai multe dintre tramvaie”, zice el.
Modernizarea primului tramvai va fi suportată din bugetul OTL, via bugetul orașului. La finalul lunii trecute, OTL a primit aprobarea Consiliului Local pentru a demara licitația modernizării unui tramvai de tip T4D + B4D. Prețul pentru înnoirea unei locomotive și a unui vagon este de 406.208 euro.
La modelarea proiectului au lucrat, în baza unui parteneriat, OTL SA, Astra Vagoane Arad, Electroputere VFU Pașcani și Universitatea Oradea.
În procesul de modernizare se vor recondiționa sau vor fi înlocuite: șasiul, boghiul, tracțiunea, caroseria, interiorul și va fi introdus un sistem de climatizare și de încălzire. În Oradea sunt acum 43 de tramvaie Tatra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2017 15:26:16    Titlul subiectului: 189215

bihon a scris:
Sindicatul din OTL, protest în fața Primăriei
Zvonul disponibilizării a 26 de angajați, pe fondul lipsei de comunicare oficială cu conducerea, a scos sindicaliștii OTL la protest.
Aproximativ 35 de sindicaliști, angajați ai OTL SA, au ieșit, joi la amiază la protest, nemulțumiți de spectrul reducerilor de personal, încă neconfirmate oficial de conducerea operatorului de transport public. „Istoria se repetă, în 2015 am mai câștigat vreo trei procese cu conducerea, pentru că au procedat ca acum, fără să respecte legea”, spune liderul Sidicatului Transloc din OTL SA, Virgil Mânz.

Mesajele de pe pancartele oamenilor: „Consilierii locali nu verifică cheltuirea banului public în OTL, Primăria acoperă greșeli de management, nesancționându-le!”, „Nu subfinanțați transportul public” și „Funcționăm după prevederi legale sau după bunul plac al autorităților locale?”
Fără consultare

Acesta reclamă că personalul s-a trezit că se umblă la modificarea organigramei „după bunul plac” al conducerii, „fără niciun motiv justificat” și, mai ales, fără să se consulte cu sindicatul și fără să comunice deciziile luate în Consiliul de Administrație.

„Problema este că nu ne comunică hotărârea luată în Consiliul de Administrație. Contractul colectiv de muncă îi obligă să ne comunice în două zile ce se decide în CA, ori ședința CA a fost luată în 10 februarie”, reclamă Mânz.

Acesta spune că săptămâna trecută, una dintre vânzătoarele din chioșcurile de bilete, a primit „un fel de struțo-cămilă, o notificare în care scria că ține loc de preaviz”. „Femeia nu figurează cu abateri, este unic întreținător de familie, are 1500 de lei salariu. Cică ar avea cel mai mic punctaj, la ceva evaluare. Ce evaluare? Pe ce criterii, nimeni nu știe, că doar toate vânzătoarele fac aceeași muncă. Mânz spune că femeia concediată a fost aleasă de șeful său direct, fără criterii transparente, ci doar pe baza alegerii subiective.

„A fost adus și acela de Csuzi, că e clar cum se fac concursurile pentru funcții în OTL, cum s-a făcut și acela pentru postul de director economic”, insinuează sindicalistul, referindu-se la modul în care și-a dobândit funcția liberalul Romeo Nica.
A cerut Bolojan?

Fără să aibă vreo confirmare oficială, Mânz spune că a aflat că se urmărește concedierea a maxim 26 de persoane. Nu sunt vizați șoferii și vatmanii.

„Șefii noștri ne-au spus că au avut discuții cu cei din Primărie și Bolojan le-ar fi cerut să facă reduceri de cheltuieli, pentru că, din cauza anulării celor 102 taxe prin Legea Dragnea, ar fi scăzut încasările la buget. Ai noștri numai asta știu când e vorba să reducă cheltuiele, să dea afară oameni”, comentează Mânz.

Sindicalistul dă de înțeles că OTL nu se zgârcește deloc cu cheltuierea banilor pe deplasări: „într-un singur sfârșit de săptămână, deplasările făcute de cei trei directori în țară, acoperă salariul femeii pe care vor să o dea afară. Nu contează nici că mașinile de firmă ale tutror șefilor, după program, dispar în patru zări, în oraș și în Județ, nimeni nu le ține socoteala cheltuielilor”.
Proces

Mânz spune că va chema OTL în judecată pentru modul în care au anunțat casierița de disponibilizare. „Am mai câștigat procese cu conducerea pentru practicile ilegale și am fi câștigat și procesul pentru modul în care au ales să facă externalizarea controlorilor, dar oamenii ne-au cerut să renunțăm”, zice Mânz.

De altfel, în ochii șefilor din Primărie, procesele pierdute de OTL și sumele pe care a trebuit să le achite celor disponibilizați ilegal, sunt minusuri în evaluarea managerului Csuzi. Mânz mai zice că va scoate oamenii în Piața Unirii, câte o zi, și în săptămânile care urmează, dacă discuțiile cu conducerea OTL și cu Primăria, nu duc nicăieri.
Optimizări

Managerul OTL SA, Csuzi Istvan, susține că nu urmează niciun fel de concedieri colective, doar „optimizări” ale organigramei, în urma cărora, unele posturi „devin inutile”.

„Organigrama se modifică pe cale naturală, în urma unor pensionări. În plus, există acum prelucrarea digitală a informației, deci și aici se pot face optimizări”, spune Csuzi.

protest-otl-oradea-13

El insistă că toate reducerile de personal din ultimii ani s-au reflectat în creșterea nivelului de salarizare al vatmanilor și șoferilor, al căror număr a crescut, pe măsură ce s-a extins graficul de linii al OTL.

„Dacă ne uitam la ultimii 8 ani putem constata ca s-au dublat salariile șoferilor și a vatmanilor, acum s-a ajuns ca un salariu brut să fie de 2.700 de lei. Dacă aceste creșteri nu reflecta o preocupare suficientă a conducerii, atunci clar vedem diferit lucrurile”, comentează Csuzi.

www.bihon.ro/sindicatul-din-otl-protest-in-fata-primariei/1803164

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2017 10:30:33    Titlul subiectului: 189381

Editia online www.bihon.ro vineri 31.03.2017:

Directorul OTL, Csuzi István, a demisionat pentru a pleca în Abu Dhabi

Citat:
Deseori criticat în Oradea, directorul OTL a primit o ofertă „de nerefuzat”. De la 1 mai, Csuzi Istvan va ocupa funcția de directorul general al transportului public din Abu Dhabi.
Compania se numește City Transport și operează servicii de transport public din anul 2008 în Abu Dhabi și suburbii, Al Ain și regiunea Estică și interurban între Abu Dhabi și Dubai.
Știre în curs de actualizare…

http://www.bihon.ro/directorul-otl-csuzi-istvan-a-demisionat-pentru-a-pleca-in-abu-dhabi/1807602

Nu pot să nu reacționez la această știre: a fost un șoc pentru mine, cu părere de rău am luat la cunoștință decizia dumenealui și sunt foarte curios urmașul va continua proiectele în derulare (extinderea rețelei, modernizarea tramvaielor, etc.)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 07 Mai 2017 10:33:12    Titlul subiectului: 189987

Un nou interviu cu fostul Manager , Csuzi Istvan , despre plecarea sa in Abu Dhabi.
" Csuzi Istvan, fost manager OTL: "Mă duc în Abu Dhabi cu lecția pregătită"

Pentru că a făcut anunțul chiar pe 1 aprilie, unii au crezut că era o păcăleală: după ce a condus opt ani societatea locală de transport, Csuzi Istvan a anunțat că pleacă tocmai în Emiratele Arabe Unite.

Datorită realizărilor sale la cârma OTL și activității ca vicepreședinte al Uniunii Internaționale a Transportatorilor Publici (UITP), orădeanul a fost desemnat să conducă, de la 1 mai, compania publică City Transport din Abu Dhabi, oraș cu 2,7 milioane locuitori.

BIHOREANUL a vorbit cu Csuzi despre ce lasă în urma sa la Oradea, cum va superviza introducerea unui sistem de tramvaie de 1,5 miliarde de dolari în orașul arab, dar și despre... certurile cu primarul Ilie Bolojan.

Tentații din Emirate…

- De luna aceasta preluați șefia transportului public din Abu Dhabi. Ce v-a determinat să căutați postul?

- După alegerile din 2016 (n.r. - când PNL și UDMR au rupt alianța la nivel local) am zis să văd ce oferte de joburi aș avea. Am primit unele din San Diego (SUA) și Elveția, dar nu m-au tentat. Deșii unii prevedeau asta, nu am fost debarcat din funcție. Aș sublinia că împreună cu primarul Ilie Bolojan am demonstrat că se poate colabora strict pe considerente profesionale. Din cei opt ani când am fost la conducerea OTL, cred că cinci ani UDMR, partid în care sunt înscris fără să fiu membru activ, a fost în opoziție. Mi-a fost cântărită, însă, activitatea profesională, care a surclasat criteriile politice.

- Cum ajunge directorul transportului dintr-un orășel la conducerea celui dintr-o metropolă cu 3 milioane de locuitori? Ce v-a recomandat pentru job?

- Pentru postul din Abu Dhabi am fost căutat în februarie, a urmat un interviu pe Skype, apoi m-au dus acolo la discuții și mi-au pus contractul în față. Cred că au contat rezultatele mele de la OTL - introducerea sistemelor e-ticketing și GPS în transportul local, deschiderea Centrului de Mecatronică, extinderea liniilor urbane și metropolitane - și faptul că sunt unul dintre vicepreședinții UITP, organizație cu peste 1.500 de companii membre, care dictează direcția de dezvoltare în transport.

- Ați spus că cele două companii de transport, OTL vs. City Transport Abu Dhabi, sunt ca o echipă de fotbal de liga a II-a față de Real Madrid. E valabilă comparația și în privința salariului pe care-l veți primi?

- Da. Însă și în privința cheltuielilor. Salariul este multiplu față de ceea ce am luat în Oradea, dar și traiul mult mai scump. Am închiriat acolo un mic apartament, studio, cu 2.000 euro pe lună...

Tramvaie în deșert

- Ce veți face la conducerea transportului local din Abu Dhabi? Ce sarcini prioritare aveți?

- Centrul orașului este pe o insulă legată prin trei poduri de continent, unde locuiește majoritatea populației. Dacă în mod normal drumul dintre centru și suburbii se parcurge în 15 minute, în orele de vârf durează o oră și jumătate. Așadar, în perioada următoare va fi introdus ori tramvaiul, ori un metrou suspendat, ca în Dubai. În primul caz, investiția ar fi de 1,5 miliarde dolari, iar în al doilea de 6 miliarde. În următorii ani, deci, în Abu Dhabi va fi o revoluție a transportului.

- Ați preluat șefia OTL la finalul lui 2008 și ați condus societatea urmărind eficientizarea ei. Ce management veți aplica în Abu Dhabi, unde pompele de combustibil pentru autobuze nici nu au contoare?

- Eficientizarea e binevenită chiar și acolo unde combustibilul e mai ieftin ca apa. Și în Oradea, și în Abu Dhabi, un manager trebuie să optimizeze diferența dintre costuri și venituri. OTL este, probabil, cea mai eficientă companie de transport public din țară, veniturile proprii reprezentând 53% din buget. Bucureștiul e undeva la 20%, iar celelalte orașe pe la 30-35%. Cât despre Abu Dhabi, am abordat comunitățile românești și maghiare de acolo și le-am cerut informații și sugestii despre transportul public. Am primit și feedback. Pot spune că mă duc cu lecția pregătită...

- Când ați anunțat despărțirea de OTL, atât dvs. cât și primarul Ilie Bolojan ați pomenit de certuri. E căpos edilul? Sau sunteți dvs.?

- Au fost mai degrabă discuții contradictorii constructive (zâmbește). De exemplu, pentru extinderea liniilor de tramvai, inițial am avut programați 15 milioane euro, iar domnul primar a vrut să reducem costurile la jumătate. După studiul de fezabilitate, am ajuns la 11-12 milioane euro. Am avut și discuții strategice despre raționalizarea kilometrilor parcurși de autobuzele OTL. Marea artă e să găsești echilibrul, să vezi până unde poți strânge șurubul fără să afectezi locuitorii anumitor zone lăturalnice.

"Suntem în elita transportului european"

- Care considerați că sunt principalele dvs. realizări la șefia OTL? Dar eșecuri?

- Am menționat deja reușitele. Mă bucură că transportul public nu mai este considerat un rău necesar, iar gradul de satisfacție a călătorilor a crescut semnificativ. Îmi reproșez că nu am reușit să inaugurez muzeul transportului public din Oradea, pe care l-am promis. Dar am încredere în colegii mei că o vor face.

- Din punct de vedere financiar, care este bilanțul dvs.? Cum ați primit societatea și cum o lăsați?

- Înainte, cifra de afaceri nu depășea 40 milioane lei, acum e de 54 milioane. Las în urmă o companie stabilă financiar. Avem programate pe anul acesta venituri proprii de 20 milioane lei, iar de la bugetul local o subvenție de exploatare de 14 milioane lei, față de circa 19 milioane lei pe vremuri. E clar, deci, că a scăzut dependența față de banii de la buget. Primăria mai plătește o altă subvenție, una socială, pentru facilitățile acordate pensionarilor, studenților și elevilor. Dar gratuități nu există nicăieri. Pensionarii nu circulă gratuit, ci din taxele și impozitele noastre. Am avut, în 2010, o tentativă să introduc o co-plată pentru aceștia, dar a fost respinsă de Consiliul Local.

- Ce notă ați da transportului public din Oradea față de cel din alte orașe românești, respectiv față de țările vecine?

- Oradea e în fruntea transportului din România și, pot spune, în elita transportului european. Sunt orașe în Europa care s-ar mândri cu un astfel de transport public. În Oradea, călătorii așteaptă autobuzele și tramvaiele pe ceas, avem puține întârzieri, și acelea din cauza traficului. Am introdus e-ticketing-ul în 2013, în timp ce în Ungaria abia acum este în probă. Peste 60% din autobuze sunt cu podea joasă și avem primele 10 tramvaie noi din România. În ultima perioadă au venit delegații din București, Ploiești, Reșița și Sibiu să învețe cum lucrăm. Transportul public din Oradea este un exemplu pentru toată țara.

Cine circulă plătește!

- Dar ați fost taxat constant fiindcă biletele de tramvai și autobuz ar fi cele mai scumpe din țară. Cum stau lucrurile?

- Suntem primii care am crescut prețul unei călătorii la 2,5 lei. Acum sunt și alte orașe cu același preț. În schimb, călătorii constanți au cele mai ieftine abonamente din țară: 70 lei pe lună, nelimitat, pe toate liniile. După mine, relația "cine folosește plătește" este normală. S-ar putea reduce, populist, biletul chiar și la 1 ban, dar diferența cine o pune? Atunci, Primăria nu va asfalta, nu va mai construi pasarele, nu va mai face proiecte, ci va plăti transportul în locul celor care-l folosesc.

- Cât din oraș este "acoperit" de tramvaie și autobuze? Care sunt liniile problematice și de ce?

- Cea mai mare parte a orașului e acoperită. Avem o zonă, Eminescu-Ciorogariu, neacoperită, dar acolo se pot introduce autobuze mici abia după ce se vor desființa parcările de pe carosabil. Mai sunt zona spre Săldăbagiu de Munte, zona Velența în capăt. În rest, avem o acoperire foarte bună.

- În ce stadiu lăsați proiectul realizării noii linii de tramvai care ar lega Calea Aradului cu Depoul OTL, prima înființată în ultimele trei decenii?

- Se așteaptă aprobarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice pentru lansarea licitației. În următorii ani OTL a gândit și alte proiecte pe care să le realizeze cu fonduri europene: o extindere a liniilor de tramvai spre Parcul Industrial, modernizarea garniturilor, achiziția de vehicule ecologice, Euro 6 sau chiar electrice, îmbunătățirea sistemului e-ticketing și introducerea unui sistem de bike-sharing conectat la transportul în comun.

Proteste, amenințări și provocări…

- OTL operează acum inclusiv în Sînmartin și în Borș. Într-o vreme se dorea extinderea și în alte localități din Zona Metropolitană. Ce s-a întâmplat?

- Suntem pregătiți pentru preluarea altor comune, dar deciziile din partea consiliilor locale ale acestora întârzie. Oricum, OTL vrea să participe în 2019 la relicitarea traseelor județene, așa că situația s-ar putea schimba...

- Acum puteți vorbi liber: de ce există de ani de zile conflicte între conducerea și angajații OTL? Salariații acuză că nu-i băgați în seamă, că i-ați păcălit cu măriri de salarii ca să renunțe la executarea silită a unei sentințe...

- Totul e tras de păr, concertat politic și pe interese de grup. Sensibilitatea socială a conducerii actuale este destul de mare, drept dovadă în ultimii câțiva ani salariile șoferilor și vatmanilor s-au dublat. Nu spun că angajații nu au niciodată dreptate, dar multe nemulțumiri au fost generate de aceiași oameni. Din 600 de angajați, vedeți mereu la proteste aceleași 10-15 figuri. Sunt oameni gălăgioși, care încep să piardă teren inclusiv în interiorul OTL.

- Care sunt cele mai mari provocări ale transportului public orădean în acest moment?

- Cea mai mare problemă la nivel local și național este concurența neloială. Operatorii județeni și de curse regulate speciale, profitând de niște ambiguități din lege, opresc fără drept în stațiile OTL și fac, practic, transport local. Și așa-numitul autobuz gratuit Real II circulă în afara oricărei legi prin tot orașul.

- Cine ar putea fi viitorul manager al OTL? Pe cine ați recomanda?

- Interimatul va fi asigurat de directorul tehnic Viorel Pop, care va continua proiectele începute. Nu știu cine se va prezenta la concurs, dar am speranța că există înțelepciune în administrația locală de a alege viitorul director pe criterii profesionale, nu politice.

- Vă veți sfătui foștii colegi dacă va fi nevoie?

- Sigur că da. Am acceptat acest post, zic eu de nerefuzat, ca pe o provocare, dar am de gând să mă întorc în Oradea. Sunt orădean și așa voi rămâne.."
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-6/csuzi-istvan-fost-manager-otl-ma-duc-in-abu-dhabi-cu-lectia-pregatita-133940.html

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2017 16:40:57    Titlul subiectului: 190272

Tramvaiul de epoca va circula de 1 iunie:
"De Ziua Copilului va invitam la o plimbare cu Tramvaiul de Epoca
2017
Joi, 1 Iunie 2017, Tramvaiul de Epocă va ieși în cursă pe traseul Nufărul –

Gara Centrală – B-dul Decebal – P-ța Unirii – Nufărul, cu plecare din cap linie Nufărul la ora 17.00.
Prețul pentru un bilet pentru adulți este de 8 lei, iar pentru copii în vârstă de până la 14 ani, 4 lei, fiecare bilet fiind însoțit de o broșură de prezentare a câtorva obiective de pe traseu.
Biletele se pot achiziționa cu cel mult 15 minute înainte de plecarea în cursă, în limita locurilor disponibile, având în vedere că accesul călătorilor în tramvai va fi limitat la 50 de persoane.
Dacă vor fi solicitări, se va efectua o a doua cursă a cărei plecare din cap linie Nufărul va fi la ora 18.00.
Nu se fac rezervări.
Poftiți în Vagoane ! Vă dorim Călătorie Plăcută. "
http://www.otlra.ro/stiri/856

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 02 Iun 2017 22:15:46    Titlul subiectului: 190294

In data de 31 mai a fost prezentat la Podul CFR , autobuzul copiilor , pictat cu desenele elevilor care au participat la concursul județean de educație plastică „Pictați cu noi!”. Anul acesta a fost ales Volvo-ul 73 , fiind al doilea autobuz pictat in cadrul acestui proiect.

Bihon:
" Autobuzul copiilor, „expoziție mobilă”
Vernisaj în autobuz
Conform unei tradiții înrădăcinate la OTL, în preajma zilei de 1 Iunie are loc un soi de vernisaj mai degrabă neobișnuit: cele mai bune desene ale copiilor din școlile bihorene sunt expuse pe un mijloc de transport în comun care rămâne în trafic.

Anii trecuți a fost un tramvai al copiilor, iar anul acesta s-a inaugurat, în stația de sub podul CFR de pe Borșului, un autobuz al copiilor.
Anul acesta, concursul județean de educație plastică „Pictați cu noi!” a fost „la liber”, tema nefiind impusă de organizatori – OTL și Inspectoratul Școlar. Ca urmare, caroseria autobuzului a devenit suport pentru cele mai colorate și fanteziste dintre realizările copiilor – animale fantastice, personaje manga și materializări ale făpturilor din imaginația copiilor și adolescenților vor călători prin Oradea și-i vor colora străzile.

Oficiile de gazdă le-a făcut Romeo Nica, directorul economic al OTL SA, cel care i-a felicitat pe copii și le-a înmânat diplomele. Pentru majoritatea copiilor, veniți cu părinți, prieteni sau bunici, cea mai mare satisfacție a fost să își poată face poze lângă lucrările proprii, expuse pe autobuz."
http://www.bihon.ro/autobuzul-copiilor-expozitie-mobila/1843165

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 22 Iun 2017 18:06:31    Titlul subiectului: 190675

Linia 25 va fi prelungita cu doua statii:
"OTL-Pentru o mai bună deservire a utilizatorilor liniei 25 de autobuz, începând de Luni, 26 Iunie 2017, traseul

acesteia se va prelungi înființându-se stațiile: str.Daliei 1, Cartierul Nou 1, Nojoridului nr. 110 (spre str. Ep. Vasile Hossu), Cartierul Nou 2 si str.Daliei 2.
Programul de circulatie va fi afișat în toate stațiile de pe traseu și va fi postat pe site-ul societății.
Vă mulțumim că ați ales OTL și vă dorim călătorie plăcută."
http://www.otlra.ro/stiri/868

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2017 21:52:18    Titlul subiectului: 191274

In acest weekend , tramvaiele nu vor circula pe la gara datorita lucrarilor la reteaua de apa de pe Bulevardul General Magheru.De asemenea desi se anuntate ca tramvaiul de epoca va circula in data de 30, cursa acestuia a fost anulata.
Tramvaiele vor circula Nufarul-Decebal-Pod CFR/Sinteza cu indicatorul 1N , Pod CFR/Sinteza-Decebal-Nufarul 3R , iar intre Parcul 1 Decembrie si Olosig vor circula , pe la gara , doua autobuze cu indicativul T3. Linia 2 ramane neschimbata.
http://www.otlra.ro/stiri/887

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2017 19:12:08    Titlul subiectului: 191354

Si in acest sfarsit de saptamana va fi oprita circulatia tramvaielor pe la gara datorita lucrarilor la reteaua de termoficare.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 10 Sep 2017 22:29:08    Titlul subiectului: 191596

Incepand de maine mijloacele de transport in comun ale OTL vor circula conform graficilelor de zile lucratoare cu scoala , iar linia 24 va fii desfintata , prelungindu-se pana la Macon linia 14.
OTL:
Modificari care vor fi operate incepand din 11 Septembrie 2017

07
Sep
2017
Informăm publicul călător că începând de luni, 11 Septembrie 2017 mijloacele de transport în comun vor circula conform graficelor de zile lucrătoare cu școală.
Tot începând din 11 Septembrie,

pe linia 14 de autobuz unele curse în intervalul orelor de vârf vor fi prelungite până la stația Macon pentru a răspunde solicitărilor angajaților unităților economice din zona str. Uzinelor, linia 24 urmând să fie desființată începând cu aceeași dată. Rugăm călătorii să consulte graficele de circulație afișate în stații.
Stația Sinagoga Ortodoxă, de pe str. Mihai Viteazul, va fi din nou operațională pentru liniile 13,15 și 16 pe sensul de mers dinspre str. M. Kogălniceanu către Centrul Civic, începând de la aceeași dată.
Provizoriu, în perioada 11 Septembrie – 13 Octombrie 2017, pentru a veni în sprijinul călătorilor care solicită eliberarea de carduri noi de călătorie, se modifică programul de funcționare al punctelor de preluarea a datelor după cum urmează:
- Orășelul Copiilor va fi deschis de Marți până Vineri între orele 9.00 și 19.00, Sâmbăta, între orele 10.00 și 14.00. Duminică și Luni punctual va fi închis;
- Departamentul Comercial OTL (intrarea în depoul Salca) va fi deschis de Luni până Vineri între orele 7.00 și 19.00, iar Sâmbăta între orele 10.00 și 14.00.
Vă mulțumim că ați ales OTL și vă dorim Călătorie plăcută.
sursa

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 12 Sep 2017 16:26:36    Titlul subiectului: 191632

Se pare ca OTL va reimprospata parcul Tatrelor KT4D cu 10-20 garnituri.

Bihoreanul: OTL cumpără anul acesta 10 tramvaie second-hand. Vor urma și altele noi...

Societatea de transport public din Oradea va cumpăra în perioada următoare 10 tramvaie second-hand modernizate, de tip Tatra KT4, care să ruleze prin oraș alături de cele din parcul OTL, valoarea totală a investiției ridicându-se la 350.000 de euro.

Pentru a le oferi orădenilor mijloace de transport confortabile și eficiente, municipalitatea intenționează să cumpere, în următorii ani, între 10 și 20 de tramvaie noi.

Second, da’ modernizate

Noutățile au fost prezentate, marți, de primarul Ilie Bolojan, într-o conferință de presă care a precedat ședința extraordinară a Consiliului Local. În cadrul ședinței, aleșii orădenilor au aprobat relocarea sumei de 350.000 de euro, destinată inițial modernizării și reechipării unor tramvaie din parcul OTL, spre cumpărarea de tramvaie second-hand modernizate.

"Având în vedere că licitația pe care am organizat-o lunile trecute pentru recarosarea unui tramvai vechi n-a avut ofertanți, am luat decizia să mutăm acești bani pentru achiziționarea unor tramvaie second-hand, deja modernizate. În acest moment, colegii de la OTL studiază piața. Pe piața europeană un astfel de tramvai costă 25.000-30.000 de euro, plus transportul de aproximativ 5.000 de euro", a afirmat edilul, precizând că parcul OTL va crește cu "aproximativ 10 bucăți" de tramvaie.

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Viorel Mircea Pop, a precizat că societatea de transport urmează să achiziționeze tramvaie Tatra KT4, modernizate în 1995, 1996 și 1998, dotate cu recuperator de energie electrică.

O flotă nouă

Pentru anul viitor, municipalitatea și OTL pregătesc, însă, achiziția unor tramvaie noi. "Acestea vor fi achiziționate din bani europeni, prin Proiectul de Mobilitate Urbană. Urmează ca, alături de conducerea OTL, să luăm decizia legată de câte tramvaie vom achiziționa", a spus Ilie Bolojan.

Acesta a precizat că, cel mai probabil, va fi vorba de o "flotă de 10-20 de tramvaie". "Parte dintre acestea vor fi achiziționate, următorii primii ani, pe bani europeni, deci va fi o plată directă, la livrarea tramvaielor. Diferența până la întregirea flotei va fi achiziționată apoi, cam 1-2 tramvaie pe an, în așa fel încât, până în 2024, Oradea să aibă o bună parte din tramvaie într-o stare cât se poate de bună", a explicat primarul.

Tot Siemens?

Potrivit spuselor acestuia, un tramvai nou poate să coste între 1,5 milioane euro și 2,7 milioane euro, plus TVA, în funcție de caracteristicile tehnice ale acestuia. Întrebat în conferință dacă tramvaiele noi vor fi tot Siemens, ca și cele 10 existente deja în parcul OTL, edilul nici n-a confirmat, nici n-a infirmat, spunând doar că "orice companie are interesul strategic să-și mențină aceeași marcă", pentru a reduce costurile de întreținere și reparații.

Pe de altă parte, Bolojan a informat că licitația pentru refacerea intersecției între străzile Primăriei, Decebal și Calea Aradului, respectiv prelungirea liniei de tramvai din Calea Aradului spre Depou, de-a lungul Peței, a trebuit reluată, după ce singurul ofertant s-a prezentat cu o ofertă neconformă.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 12 Sep 2017 16:27:08    Titlul subiectului: 191633

Sursa: www.ebihoreanul.ro 12 Septembrie 2017
OTL cumpără anul acesta 10 tramvaie second-hand. Vor urma și altele noi...

Redactata de: Smaranda Chișbora
Societatea de transport public din Oradea va cumpăra în perioada următoare 10 tramvaie second-hand modernizate, de tip Tatra KT4, care să ruleze prin oraș alături de cele din parcul OTL, valoarea totală a investiției ridicându-se la 350.000 de euro.

Pentru a le oferi orădenilor mijloace de transport confortabile și eficiente, municipalitatea intenționează să cumpere, în următorii ani, între 10 și 20 de tramvaie noi.
Second, da’ modernizate
Noutățile au fost prezentate, marți, de primarul Ilie Bolojan, într-o conferință de presă care a precedat ședința extraordinară a Consiliului Local. În cadrul ședinței, aleșii orădenilor au aprobat relocarea sumei de 350.000 de euro, destinată inițial modernizării și reechipării unor tramvaie din parcul OTL, spre cumpărarea de tramvaie second-hand modernizate.
"Având în vedere că licitația pe care am organizat-o lunile trecute pentru recarosarea unui tramvai vechi n-a avut ofertanți, am luat decizia să mutăm acești bani pentru achiziționarea unor tramvaie second-hand, deja modernizate. În acest moment, colegii de la OTL studiază piața. Pe piața europeană un astfel de tramvai costă 25.000-30.000 de euro, plus transportul de aproximativ 5.000 de euro", a afirmat edilul, precizând că parcul OTL va crește cu "aproximativ 10 bucăți" de tramvaie.
Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Viorel Mircea Pop, a precizat că societatea de transport urmează să achiziționeze tramvaie Tatra KT4, modernizate în 1995, 1996 și 1998, dotate cu recuperator de energie electrică.
O flotă nouă
Pentru anul viitor, municipalitatea și OTL pregătesc, însă, achiziția unor tramvaie noi. "Acestea vor fi achiziționate din bani europeni, prin Proiectul de Mobilitate Urbană. Urmează ca, alături de conducerea OTL, să luăm decizia legată de câte tramvaie vom achiziționa", a spus Ilie Bolojan.
Acesta a precizat că, cel mai probabil, va fi vorba de o "flotă de 10-20 de tramvaie". "Parte dintre acestea vor fi achiziționate, următorii primii ani, pe bani europeni, deci va fi o plată directă, la livrarea tramvaielor. Diferența până la întregirea flotei va fi achiziționată apoi, cam 1-2 tramvaie pe an, în așa fel încât, până în 2024, Oradea să aibă o bună parte din tramvaie într-o stare cât se poate de bună", a explicat primarul.
Tot Siemens?
Potrivit spuselor acestuia, un tramvai nou poate să coste între 1,5 milioane euro și 2,7 milioane euro, plus TVA, în funcție de caracteristicile tehnice ale acestuia. Întrebat în conferință dacă tramvaiele noi vor fi tot Siemens, ca și cele 10 existente deja în parcul OTL, edilul nici n-a confirmat, nici n-a infirmat, spunând doar că "orice companie are interesul strategic să-și mențină aceeași marcă", pentru a reduce costurile de întreținere și reparații.
Pe de altă parte, Bolojan a informat că licitația pentru refacerea intersecției între străzile Primăriei, Decebal și Calea Aradului, respectiv prelungirea liniei de tramvai din Calea Aradului spre Depou, de-a lungul Peței, a trebuit reluată, după ce singurul ofertant s-a prezentat cu o ofertă neconformă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 28 Sep 2017 13:48:13    Titlul subiectului: 191810

Conform unui sondaj , Oradea s-a clasat pe primul loc pentru serviciile de transport in Romania , podiumul fiind completat de Brasov si Cluj Napoca.
Bihon:
"Oradea are cele mai bune servicii de transport din România
Orașul de pe Crișul Repede s-a clasat pe primul loc într-un sondaj privind serviciile de transport din România.

Potrivit potrivit unei analize realizate de platforma de imobiliare Storia.ro în colaborare cu agenția de cercetare D&D Research, Oradea, Brașov și Cluj Napoca sunt orașele cu cele mai bune servicii de transport din România. La polul opus se află Alexandria, Drobeta Turnu-Severin și Călărași.

Clasamentul primelor zece orașe este completat de Sibiu, Timișoara, Ploiești, Pitești, Constanța, Râmnicu Vâlcea și Alba Iulia. București ocupă doar locul 22 în acest sondaj.

Orădenii au votat cartierele Nufărul, Rogerius, Centru Civic, Decebal și Cantemir ca fiind cele mai avantajoase din punct de vedere al serviciilor de transport.

La nivel de regiuni, cele mai bune servicii de transport se găsesc în Transilvania, urmată de Banat și Crișana. Regiunea București și Ilfov se află pe ultima poziție în topul realizat de către Storia.ro.

Percepția cetățenilor asupra serviciilor de transport este cea de-a zecea temă a studiului amplu realizat de Storia.ro și agenția de cercetare D&D Research – „Orașe și cartiere din România”, ce se va desfășura până la finalul anului 2017. Până în prezent, 258.948 de români au răspuns chestionarului propus de Storia.ro.'

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 05 Oct 2017 13:04:49    Titlul subiectului: 191925

http://www.bihon.ro/poftiti-in-vagoane-tramvaiul-de-epoca-va-circula-in-acest-weekend/1910188

Poftiți în vagoane! Tramvaiul de epocă va circula în acest weekend
Societatea de transport public din Oradea a anunțat că tramvaiul de epocă, vechi de 90 de ani, va ieși în acest weekend pe traseu cu prilejul Toamnei Orădene.
Biletele se vor achiziționa numai la urcarea în tramvai și doar în limita celor 50 de locuri diponibile pe scaune.
Prețul unui bilet pentru adulți este de 8 lei, iar pentru copiii și adolescenții în vârstă de până la 14 ani este de 4 lei. Fiecare călător va primi, împreună cu biletul de călătorie, o broșură de prezentare a câtorva obiective de interes aflate pe traseu.
Nu se fac rezervări.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 13 Oct 2017 21:27:29    Titlul subiectului: 192030

Rezultatele finale pentru noua conducere a OTL SA.
Director General: domnul Pop Viorel Mircea
Director tehnic: domnul Revnic Adrian
Director Economic: domnul Nica Romeo Emilian.
http://www.otlra.ro/stiri/910

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 19 Oct 2017 10:54:15    Titlul subiectului: 192099

http://www.bihon.ro/au-iesit-toate-autobuzele-otl/1917856

Au iesit toate autobuzele!
08:00 Pe poarta autobazei au ieșit mașinile și au intrat în graficul de lucru de la prima oră. Conform lui Mircea Pop, e de așteptat ca și vatmanii vor face același lucru. ”am discutat cu liderul de la tramvaie și asteptam vatmanii in depou, probabil vor porni intr-o ora”, ne-a spus el.
26 de tramvaie au ieșit pe traseu pentru vârful de ora 08:00. Majoritatea greviștilor au dat înapoi și renunță la grevă. Directorul OTL a precizat că negocierile au eșuat și că angajații nu vor primi niciun ban în plus, din contră, ei urmând să piardă, în medie, aproximativ 200 de lei pentru cele două zile de grevă.
Angajaților care vor continua greva li se va desface contractul de muncă din cauza celei de-a treia zi de absență nemotivată.
După mai multe ciocniri cu primarul Ilie Bolojan, în fața sediului OTL, o parte dintre protestatari s-au înverșunat și mai tare în a continua mișcarea, în vreme ce alții s-au răzgândit.

În jurul orei 19:00, miercuri seara, trei autobuze au ieșit pe poarta bazei OTL, urmate apoi de încă patru. ”Sunt cei de pe liniile mai lungi, 19, 20, 14, 17, cele de pe legătura cu Borș și Sânmartin, chiar dacă nu pot acoperi orarul complet”, ne-a declarat Mircea Pop, directorul OTL.

Acesta a spus că, pentru joi dimineața, a cerut sprijinul Primăriei și al Jandarmeriei în a facilita ieșirea pe traseu a șoferilor care vor să iasă. Zilele trecute, accesul din bază a fost blocat de un autobuz. Pop mai spune că oferta inițială de creștere a salariilor nu mai este valabilă, fapt pe care l-a comunicat subalternilor săi la 4:30, miercuri în zori. Zice că se așeaptă ca șoferii de autobuz să fie mai receptivi la apelul de a acoperi traseele dar că, dacă vatmanii nu ies deloc vineri, le va desface contractul de muncă pentru absențe nemotivate.

După descinderea de la OTL de miercuri de la amiază, primarul Ilie Bolojan a revenit seara la OTL și l-a aflat între protestatari pe unul dintre liderii sindicali din CET, Cornel Fofiu, care le împărtășea angajaților OTL din experiența sa de negociere cu Primăria și cu primarul Bolojan. Modul în care s-au tranșat conflictele de muncă la Electrocentrale SA nu prefigurează nimic prea bun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2017 12:28:29    Titlul subiectului: 192483

Incepand din aceasta seara de la 21:30 si pana sambata se va sista circulatia tramvaielor pe liniile 1R , 2 , 3R pentru lucrari la intersectia de la strada Primariei cu Bulevardul Decebal , tramvaiele fiind inlocuite cu autobuze.
OTL: Sistarea circulatiei cu tramvaie pe liniile 2, 1R si 3R
S.C. Oradea Transport Local S.A. anunță sistarea circulației cu tramvaie pe liniile 2, 1R și 3 R începând de vineri, 24 Noiembrie, ora 21.30,

din cauza lucrărilor la calea de rulare de la intersecția str. Primăriei cu B-dul Decebal.
Atât vineri, după ora 21.30, cât și sâmbătă va circula un autobuz (linia T2) pe tronsonul Biserica Emanuel – cap linie Ioșia, iar pe tronsonul Pc.Olosig – B-dul Decebal - str. Iuliu Maniu - P-ța Unirii - str. Traian Moșoiu - Pc. 1 Decembrie – str.Independenței – P-ța Unirii - str.T Vladimirescu – B-dul Decebal – Pc.Olosig vor circula două autobuze (linia T1) cu stații la Pc.Olosig, str. Doinei,P-ța Decebal, Centrul Istoric 1, Centrul Istoric 2, Biserica cu Lună, Parc 1 Decembrie, Turnul Primăriei, str.Dumbravei, str. Doinei – Pc. Olosig.
Circulația pe traseele sistate se va relua Sâmbătă, 25 Noiembrie, în jurul orei 12.00.
Ne cerem scuze călătorilor pentru disconfort, mulțumindu-le pentru înțelegere.

http://www.otlra.ro/stiri/925

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Următoare
Pagina 9 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community