Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statele Unite: Railroad Museum of Pennsylvania

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> America
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2017 09:58:13    Titlul subiectului: Statele Unite: Railroad Museum of Pennsylvania 188842

Am avut placerea sa ma duc la Railroad Museum of Pennsylvania, muzeul feroviar (unul din ele) din Strasburg Pennsylvania. A fost stability in 76 si se specializeaza in principal pe material rulant al PRR, Pennsylvania Railroad, unul din cele mai mari firme feroviare din sec. 19 si 20. PRR s-a unit cu New York Central, creand Penn Central care eventual a dat faliment, dand nastere la Amtrak, una din singurele companii de stat (a fost nevoie sa fie preluat pentru a asigura transportul din nord-est). Amtrak a preluat transportul de persoane, Conrail marfa, si alti operatori, ca NJ Transit.

Muzeul are peste 100 de locomotive si vagoane, are o hala principala si un atelier de restaurare unde repara materialul rulant, nu numai estetic dar si reparatii si readucere in stare de functionare. Vizavi de muzeu este Strasburg Railroad, care opereaza linii turistice cu locomotive cu abur in timpul verii. E clar ca ma duc in vara!

http://www.rrmuseumpa.org/

460 este o locomotiva 4-4-2 (notatia Whyte, adica 4 roti stabilizatoare, 4 roti motoare, si 2 roti in spate). 4-4-2 erau numite Atlantic (clasa) acest model fiind facut la atelierele Juniata ale PRR in 1914, pentru ceriintele lor, in acelasi stil cum URACul faceau tramvaie pentru STB, ITB.

PRR avea un cod de clasificare intern, 460 fiind un E6s, s-ul denota ca este o locomitiva cu abur supraincalzit, cu pistoanele reincinse flacarile sobei (ma ajutati si voi cu traduceri, ca nu mai tin minte termenii tehnici)

460 e poreclit Lindbergh Engine, dupa o cursa cu un avion in care a “castigat”. Lindbergh a fost un aviator american care a traversat Atlanticul si Presedintele Coolidge a vrut sa trimita vestea, dar cum pe vremea aia, stirile se aratau inainte filmelor lor cinematograf, filmul a trebui sa fie copiat, procesat si dat salilor individual. 460 a fost selectat pentru a trimite filmul in NYC, concomitent cu un avion. Avionul ba chiar a trecut peste tren, depasindu-l. Trenul avea doar un vagon unde procesau filmul in mers, si cand a ajuns in NYC filmul a fost pus in taxi si trimis la cinema, unde a reusit sa depaseasca filmul trimis cu avionul.

460 a tras trenuri marfare si de pasageri. PRR folosea cercuri nergre pentru locomotive marfare (strict marfar) si tablita in forma Keystone State rosie daca carau pasageri, (sau in regim mixt, ba pasageri, ba marfa). A fost retras in 1955.

Locomitiva a fost restaurata (nefunctionala) in 2016.

757 – Este un 2-8-4 Berkshire construit de Lima in 1944 pentru N.Y.C & St.L. (New York City si Saint Louis), linia poreclita Nickel Plate Road. Locomotiva asteapta restaurare, dar tot arata grozav. In poza se vede biela de la piston, (drive rod) cazuta.

1187 – Este un 2-8-0 Consolidation facut de Altoona (ateliere PRR) pentru PRR in 1888. Este numit clasa H3 de catre PRR si a fost folosit ca marfar. Locomotiva este amplasat peste o groapa de inspectie si se poate vede sub si deasupra pe o pasarele (Imi adduce aminte de pasarele Basarab).

In gerenal locomitvele din muzeu care sunt in hala au iluminare aprinsa, cu becuri cat se poate aprope de original. 1187 are lampa simulata electric, dar multe loco cu abur aveau limini electrice.

1223 – E un 4-4-0 American, un standard initial folosit in state, eventual si Anglia, dar era rar folosit dupa 1900, desi PRR si altii inca le preferau pe trenuri cu pasageri. 1223 este clasa D16sb, supraincins, construita la atelierele PRR Juniata in 1905. El a fost retras in 57 dar a circulat pana in 89 pe Strasburg RR ca turistic. Poza de pe pasarela 1223 este sub mine, iar in fata este 7002 care a circulat pe SRR pana in 89 si el. Erau folosite in tandem pe multe rute turistice.

7002 – detinea recordul de viteza la sol in vremea ei (Inainte de Mallard din Anglia care oficial detine recordul de viteza al unei locomotive cu abur. Neoficial este T1 Tandem al PRR, care a avut ambitia sa fie la nivel de performanta cu dieselurile de dupa al doilea razboi. Insa nu exista niciunul ramas, dar un grup de voluntari il reconstruiesc de la zero!)

7002 este un 4-4-2 Atlantic construit in Altoona pentru PRR in 1902.

2846 – E un 2-8-0 Consolidation de clasa PRR H6sb marfar, construit in Altoona in 1905. E deschis pentru public asa ca am facut poze cu cabina si soba. Degetul peste blit a iesit rosu (au plexiglas ca sa nu intre copii) si a iesit de parca arde soba!

Mai urmeaza...



460 Lindbergh Engine 4-4-2 Atlantic PRR E6s Juniata 1914 01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.1 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

460 Lindbergh Engine 4-4-2 Atlantic PRR E6s Juniata 1914 01.jpg



460 Lindbergh Engine 4-4-2 Atlantic PRR E6s Juniata 1914 02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.3 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

460 Lindbergh Engine 4-4-2 Atlantic PRR E6s Juniata 1914 02.jpg



757 2-8-4 Berkshire NYCSTL S2 Lima 1944.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.83 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

757 2-8-4 Berkshire NYCSTL S2 Lima 1944.jpg



1187 2-8-0 Consolidation PRR H3 Altoona 1888 01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.12 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

1187 2-8-0 Consolidation PRR H3 Altoona 1888 01.jpg



1187 2-8-0 Consolidation PRR H3 Altoona 1888 02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.1 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

1187 2-8-0 Consolidation PRR H3 Altoona 1888 02.jpg



1223 4-4-0 American PRR D16sb Juniata 1905 7002 E7s 1903.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1021.31 kb
 Vizualizat:  de 528 ori

1223 4-4-0 American PRR D16sb Juniata 1905 7002 E7s 1903.jpg



1223 4-4-0 American PRR D16sb Juniata 1905.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.24 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

1223 4-4-0 American PRR D16sb Juniata 1905.jpg



2846 2-8-0 Consolidation PRR H6sb Altoona 1905 01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

2846 2-8-0 Consolidation PRR H6sb Altoona 1905 01.jpg



2846 2-8-0 Consolidation PRR H6sb Altoona 1905 02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.37 MB
 Vizualizat:  de 528 ori

2846 2-8-0 Consolidation PRR H6sb Altoona 1905 02.jpg



2846 2-8-0 Consolidation PRR H6sb Altoona 1905 03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  896.14 kb
 Vizualizat:  de 528 ori

2846 2-8-0 Consolidation PRR H6sb Altoona 1905 03.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2017
Mesaje: 545
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2017 10:01:22    Titlul subiectului: 188843

Partea a doua

5741 – E un 4-6-0 clasa Ten Wheeler, clasa data de PRR fiind G5s, facut in Altoona in 1923.

5901 – Are o istorie foarte interesanta. Este un EMD (General Motors, Electo-motive Division) model E7. PRR il numea dupa moda lor, clasa EP20. A fost facut in 1945 si a fost primul diesel al PRR, cumparat odata cu 5900. Trebuiau sa intre in functiune pe o ruta comuna cu alte doua firme si fiecare trebuia sa puna in parc comun dieseluri, insa PRR a iesit din aranjament cu o saptamana inainte si a ramas cu doua locomotive cu care nu putea merge pe rutele normale din lipsa de statii de alimentare.

Eventual au fost folosite dupa 57, cand PRR a dieselizat si a retras toate loco cu abur. 5901 a fost lovit din spate usor, dar nu s-a reparat si era pus pe lista de casare in 76. Cativa pasionati l-au furat, si l-au ascuns timp de trei ani pana cand au gasit fonduri pentru a-l conserva. Au platit 20.000 (valoarea la fier vechi) si a eventual restaurat ca original! E trist ca 3713 si Romanul din parcul RATB nu au fost “furate” si ele sa evite autogenul.

5901 este inca functional, dar mai mult ca sigur ar avea nevoie de o revizie ca nu s-a miscat de ceva timp.

6755 – Este un 4-8-2 Mountain, clasa PRR M1b facut in Altoona in 1930 si este printre cele mai mari loco folosite de PRR. Sta afara si rugina il cam mananca, dar este in lista de restaurare. Intre timp este expus si el, chiar in conditia ei, locomitiva tot e impresionanta.

4935 – Este un celebru GG1. Putina istorie: PRR a fost unul din operatori care inca din 1911 a electrificat multe rute si in 1934 a vrut o locomitiva electrica noua, mai puternica bazata pe designul P5as. Acesta este un model de serie facut in 1937 si retras in 83, si numai din cauza inlocuirii retelei electrice, frecventa noua fiind incompatibila si prea scump pentru a instala transformatoare noi.

4935 este singurul GG1 care dupa falimentarea PRR si preluarea de catre Amtrak a pastrat numarul de parc. (Initial a fost numerotat 935, apoi a fost adaugat 4, doar ca coincidenta).

GG1 vine de la clasificarea PRR a unei locomotive 4-6-0 numite clasa G. GG1 are sasiu articulat cu doua jumatati in stil clasa G unite spate in spate, deci doua G-uri, GG1 unde 1 vine de la prima model din noua clasa.

GG1 aveau beton pe langa caroserie de otel gros (cca 2cm) sudat in stil naval pentru a avea greuatatea suficienta pentru a nu patina. Erau capabile sa traga trenuri grele la mare viteza, peste 100mph (160km/h). Este singura locomotiva care nu a avut morti in accidente, desi un accident foarte grav s-a petrecut cand vagoanele unui tren de la Boston spre Washington D.C. au pierdut frane si locomotiva a intrat cu 50km/h in gara (capat de linie) a sarit tamponul si a intrat in sala garii. Fiind greu, podeaua a cedat si locomitiva a cazut la subsol unde a ramas cateva luni pana cand a fust taiat, scos cu macaraua, si reasamblat. Nimeni nu a murit, si locomitiva a circulat pana in 83 si este conservat astazi.

4935 este GG1 in starea cea mai buna din cele 15 care supravietuiesc astazi. E numit Blackjack (suma cifrelor e 21)

4800 – E in poza din afara, cea neagra din stanga. In spatele lui e 6755 (de mai sus), in mijloc apare 915, un AEM-7 (1978) bazat pe ASEA Rc4, si deci e un var al seriei 40 Electroputere. AEM-7 este mai mic, find un Bo’Bo’. In spatele lui este 603, un GE E60MA din 76.

Inapoi la 4800, este prototipul GG1, fiind usor diverit de cele de serie. Are nituri pe caroserie si nu e sudat, de unde a fost numit Old Rivets (Vechiul Nituri..sau ceva asa lol). A fost facut in 1934 si retras in 83, detinand recordul pentru locomotiva cea mai longeviva in uz normal. Este inca functional dar nu mai exista retea. Poate in viitor s-ar construi, cine stie.

Am mai pus poze de pe pasarela, cu vagoane si tot felul de exponate. Iarasi il vedem pe 4935 de sus, si cu 2233 un EMD GP30 (cel albastru aprins), si un E44 negru (cel cu farul aprins).

La vara vreau sa ma duc din nou si sa ma plimb cu locomitiva cu abur. Daca am timp, vreau sa ma duc in Aprilie pentru festivalul Ales and Rails. Ca mergea o bere!

Alex



5741 4-6-0 10 Wheeler PRR G5s Altoona 1923.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

5741 4-6-0 10 Wheeler PRR G5s Altoona 1923.jpg



5901 A1A-A1A PRR EP20 EMD E7 1945.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.35 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

5901 A1A-A1A PRR EP20 EMD E7 1945.jpg



6755 4-8-2 Mountain PRR M1b Altoona 1930.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.66 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

6755 4-8-2 Mountain PRR M1b Altoona 1930.jpg



20170308_135421.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.04 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

20170308_135421.jpg



20170308_142145.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.27 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

20170308_142145.jpg



20170308_144646.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.47 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

20170308_144646.jpg



20170308_150344.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.24 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

20170308_150344.jpg



20170308_150406.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.38 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

20170308_150406.jpg



20170308_150502.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.27 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

20170308_150502.jpg



20170308_150704.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.11 MB
 Vizualizat:  de 527 ori

20170308_150704.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> America Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community