Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele DAC/Rocar x17
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andreas



Data înscrierii: 26/Apr/2010
Ultima vizita: 13/Mai/2011
Mesaje: 21
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 22:34:30    Titlul subiectului: rocar 317E 142004

Pliant prezentare TiB '93


ROCAR 317E.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  352.56 kb
 Vizualizat:  de 12474 ori

ROCAR 317E.jpg



ROCAR317(1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  877.31 kb
 Vizualizat:  de 12474 ori

ROCAR317(1).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 1021
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2013 00:02:53    Titlul subiectului: 163152

Avand astazi o discutie cu Silviu Sintea am facut un recensamant al DACurilor/Rocaruri pentru ca TVurile si Romanurile sunt cronologic prea in spate pentru a le mai putea avea vedere de ansamblu.

Cronologia DAC 117 incepe in 1979 cand apar primele troleibuze articulate de serie din Romania: putem aproxima numarul acestora? In ce orase au aparut DACurile bleu si rosii? Bleumarin au fost doar cele trecute prin URAC?

In anii 79-83 au fost construite DACuri articulate ros-albastre (ca sa zic asa)
Probabl in anii 83-84 s a lucrat la exporturi (vezi DAC112 din Columbia)
In perioada 85-87 s au construit DACuri cu fusta albastra dunga rosie pe fundal alb (cu o alta eventuala dunga albastra sub geamuri) pentru orasele: Sibiu, Cluj Napoca, Constanta, Iasi, Brasov, Timisoara si Suceava dar NU pentru Bucuresti!!! Oare cate au fost? In Sibiu au fost 35 buc.
In87 au fost cateva troleibuze galbene pentru Constanta. Sa fi fost si in alte orase?
In perioada 88-90 au aparut acele scunde 117EA care au fost de nuanta maron si visinii. Din acestea au existat si in Bucuresti vreo cateva bucati. In Sibiu maron 12 buc. si la Medias 2maron si 2 visinii. In rest?
In perioada 90-92 au aparut ultimele 117. In aceasta perioada nu mai putem distinge doar o singura culoare ci faptul ca toate au fost preponderent albe cu fuste: rosii, albastre, bleumarin, verzi (sa fi fost si alte culori???)
Din 93 apare 217 cu acelasi format dar cu mai multe nuante de fusta :portocaliu (satu mare, piatra neamt), galben(medias s.a.), negru??? dar si combinatii ros-galbene (sibiu, cluj, brasov) cu precizarea ca mai apareau si alte forme din aceeasi nuanta de culoare a fustei (niste triunghiuri, cercuri sau linii diagonale).

Putem incerca sa facem un recensamant?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Apr/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2013 09:13:06    Titlul subiectului: 163167

Pentru recensamant, sa te ajut cu ceea ce a fost la Galati:

89 - 7 x 117 - galben cu maron;
90 - 4 x 117 (scunde) - rosu cu dunga alba in zona mediana;
91 - 8 x 117 - alb cu fusta rosie si 1 x 117 alb cu fusta albastra;
92 - 3 x 217 - alb cu fusta albastra.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Apr/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2013 23:16:43    Titlul subiectului: 163175

Pana cand se mai inscriu si altii in cadrul acestui topic cu informatii concrete, am sa ofer si statistica de la Piatra-Neamt in ceea ce priveste troleibuzele articulate:

95 - 4 x 217 - alb cu albastru;
96 - 7 x 217 - alb cu albastru (dintre care 4 cu bleu)
97 - 2 x 217 - alb cu combinatie de dungi albastru bleu si 2 x 217 alb cu bleu;
98 - 2 x 217 - alb cu portocaliu.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2017
Mesaje: 7984
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2013 23:44:55    Titlul subiectului: 163177

Iasi, cu ajutorul lui mariooo: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=132&start=1

Atentie la renumerotari, deci pentru situatia initiala luati in considerare desenele din stanga!

444 si 445 sunt DAC-uri ex ITB.

De asemenea, cu ajutorul lui ManAndCat: (http://trolleybus.tramclub.org/index-503.htm)

Anul Tipul Numere
1985 DAC 117E 401-412 - bleu+rosu/alb
1985 DAC 117E 413-416 - albastru+rosu/alb
1986 DAC 117E 417-432 - idem, cu cutie de afisare traseu in caroserie (intre usile 3 si 4)
1987 DAC 117EA 433-443 - idem
1989 DAC 117EA 444-445 - rosu/alb

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 07 Mar 2013 14:53:17    Titlul subiectului: 163179

Radu are dreptate in privinta celor galbene(cu o dunga alba sub geamuri), cu observatia ca cele 12 bucati(nou-noute) au sosit la Constanta la sfarsitul lui '85 si inceputul lui '86.Au avut nr.de parc intre "425" si "436". Primele articulate, 17 bucati ( "408" > "424" )au fost de culoare bleu cu o dungulita subtire alba, dar nu sub geamuri ! In total ,in Constanta ,au fost 206 troleibuze articulate: 166 bucati DAC 117E ( "408" > "573") si 40 bucati DAC 217E ("574" > "613").
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2017
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 07 Mar 2013 18:29:34    Titlul subiectului: 163185

La Cluj, situația e mult mai complicată deoarece au avut loc multe renumerotări. În principiu:

001-010: DAC 117 E seria următoare scundelor (probabil, echivalent al unei părți a seriei 73xx bucureștene de după scunde; numărul treptelor era de 3 (podeaua + două trepte)

011-014, 017-019: DAC 117 E cu scări alcătuite din 4 trepte
016 a fost DAC cu caroserie Roman când a apărut seria sus-amintită, apoi numărul respectiv a fost atribuit unui DAC 117 E transformat în gresor
021-030: DAC 217 E
031-056, 058, 060 a avut câte două vehicule corespunzătoare fiecărui număr: un DAC 117 E și unul 217 E
057, 059, 061-070 au fost troleibuze 117 E; 069 și 070 au fost fabricate în 1984; cele care, în prezent le-au luat locul în prezent sunt de tip 212 E
071-097: DAC 117 E; în prezent doar 071, 072, 086, 091, 093, 095 și 097 au fost înlocuite cu DAC 217. Restul, fie au fost substituite cu DAC 212 (073-076, 080, 094, 096), fie cu Rocar de Simon fără afișaj (078, foarte scurt timp), fie cu Rocar 312 (077, 079), fie nu au fost înlocuite deloc: 081-085, 087-090; numărul 090 a fost purtat de mai multe DAC-uri 117; originalul 090 a fost casat extrem de devreme

De la 098 la 155 știu că au fost multe DAC-uri 117, dar, necunoscând toată seria nu pot spune dacă toate numerele dintre 098 și 155 au fost DAC 117 sau au mai rămas troleibuze pe caroserie Roman care, deși nu circulau, erau încă în inventar.

Ceea ce am scris nu e tot; au avut loc renumerotări și în cadrul DAC-urilor 117.


Ultima modificare efectuată de către OAB la Vin 08 Mar 2013 00:22:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 02/Oct/2016
Mesaje: 274
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 07 Mar 2013 21:38:08    Titlul subiectului: 163186

La Brasov
- DAC 117 produse pana in 1984, prima serie a fost numerotata de la #140 in sus pana la 200, desi nu sunt sigur daca au fost atribuite toate numerele in aceasta serie stiu sigur ca au existat #144, 147, 155, 156, 177, 178, 181-198, dar stiu sigur ca aceste numere au supravietuit si dupa 1990. In partea de jos erau albastru deschis sau mai inchis, o dunga rosie mai subtire pe fond alb si o dunga albastra sub geamuri. Intre numerele 150 - 155, 156 stiu ca au fost cateva exemplare vopsite in rosu si chiar si galben.
-Dupa casarea TV20E si Roman 112E, dupa 1984 a fost o serie numerotata de la #1 pana la #30 si de la 200 la 246, nici aici nu sunt sigur daca s-au atribuit toate numerele, acestea erau cu o dunga albastru inchis jos si una rosie mai ingusta langa, sub geam nu a mai existat a treia dunga albastra, toate exemplarele au fost pe fond alb. Stiu ca au axistat #1, 3, 6, 7, 10, 16, 20, 27, 212, 224, 228,236,240,246.
Numarul #11 a fost un exemplar mai deosebit acesta a fost modernizat la Electroputere Craiova stiu ca dupa modernizare nu mai avea acel "dulap"in spatele cabinei soferului, culoarea stiu era pe fond albastru deschis dar nu mai tin minte alte detalii.
In 1988-1989 a sosit o serie de "scunde" maronii numerotate de la #31 la 37, #40 - 49 si #247 - 250 numerele 38 si 39 nu s-au dat nu stiu de ce, intre numerele 40 - 49 si 247 - 250 nu mai sunt sigur daca au fost exemplare in alte culori, majoritatea acestei serii scunde a fost revopsita destul de repede dupa 1990.
Numarul #45 a fot un prototip ,vopsit pe fond alb cu dungi albastru inchis si rosu, in dreptul axei B avea niste dungi in 45 de grade in aceleasi culori, caseta de numar din fata era de marime normala desi modelul era scund, semnalizatoarele laterale erau si ele de pe modelul de dinainte de '88. Daca este cineva mai in varsta din Brasov poate stie mai multe detalii despre seria 1979-1988.
In anul 1990 a mai sosit o serie de 117 E, numerotate de la #50 - 59, dar inalte, nu scunde! Aceste exemplare erau vopsite pe fond crem cu o dunga rosie jos, semnalizatoarele laterale din 1988, 1989. Se putea observa ca erau mai bine lucrate, ma ingrijt vopsite, cu scaune tapitate, cutia de deasupra usilor cu sistemul de deschidere a usilor era din tabla in alta forma si nu din plastic ca la scunde.
Abia in anul 1993 a sosit prima serie de 217 E la Brasov numerotate #60 - 83 si 108.
Dupa 1990 si pana la exterminarea lor cam in 2005 troleibuzele DAC 117 E care au supravietuit au fost revopsite majoritatea pe fond alb si cu o dunga albastru inchis in partea de jos.

_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2013 15:58:37    Titlul subiectului: 163214

La Constanta, din cele 206 articulate, numai 9 au fost scunde, toate nou-noute. Crem cu o dunga verde sub geamuri 4 buc.( "543" > "546"), gri cu o dunga albastra sub geamuri 4 buc.( "547" > "550" ) si unul singur ("551") maroniu-mustar cu o dunga crem ! Soferul de pe "550" ( care astazi lucraza pe un MAZ 107 pe linia "102" ) imi spusese ca toate cele 9 "scunde" fusesera initial destinate Bulgariei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 26/Mai/2017
Mesaje: 298
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2013 18:33:36    Titlul subiectului: 163641

La Brasov mai erau 217E. Cele aduse din Constanța. Au început cu 116-135. Au fost vopsite in diferite culori, unele chiar păstrând culoarea originală din Constanța chiar și reclama.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 5992
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 17 Dec 2015 12:47:51    Titlul subiectului: 182904

O poza rara, cu un troleibuz DAC 217E, varianta in 3 usi, din cele 8 livrate in Bogota.
Din poze

Interesante mi se par si consolele care sustin reteaua de contact, oare or fi beneficiat de "sprijin" si pentru constructia/modernizarea unor portiuni de retea? Prea mi se pare ca seamana cu cele din Brasov, si la partile bune, dar mai ales la cele rele...

http://www.tramz.com/co/bg/b/bs.html



c03b (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.92 kb
 Vizualizat:  de 8637 ori

c03b (1).jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 5992
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 17 Dec 2015 12:58:43    Titlul subiectului: 182905

O alta poza interesanta, extrasa de la
http://www.museovintage.com/transporte/1991.htm

Vedem o poza sau, poate, chiar o macheta a unui troleibuz DAC 117E!



1991_feria.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.81 kb
 Vizualizat:  de 8632 ori

1991_feria.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 417
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Vin 06 Mai 2016 22:01:12    Titlul subiectului: 185018

O poza interesanta dintr-un catalog ROCAR al anilor 90, ce infatiseaza un model interesant.
Daca ne uitam prin interior, vedem ca usa a doua e in aceeasi pozitie ca la 217E si acolo unde ar trebui sa fie usa 4 (in spate de tot) e doar o fereastra. Totusi, nu exista "tunelul" de cabluri de pe partea stanga a tractorului (evidentiat prin stalpul dintre ferestrele 2 si 3, nepunand-o la socoteala pe cea a soferului) si semnalizatoarele laterale puse pe "colt" (ca la generatia de dinainte de "scunde", deci ante-1987). Rezistentele sunt pozitionate ca la 117E. Avem de a face cu un 317E produs pentru export?
Pliantul din care e luata poza e din 1994-95 (apare si un DeSimon UL70, care a mai fost postat pe forum). La acea data, Rocar pierdea procesul cu ungurii de la Ikarus, iar ca urmare nu mai aveau voie sa fabrice autobuze si trolee articulate. Ca s-au produs in continuare pana inclusiv in 1998 e alta poveste, dar care ar fi motivul/-ele logice? sa includa in catalogul oficial 217/317E?
Apoi, vad ca in schita de sub poza scrie ca lungimea e de 16613 mm. Conform unui tabel aparut inainte de 1989, 117UD (care stiam ca are aceeasi lungime cu 217) are 16565 mm. Mai mult, pe pliantul de la TIB 1993 (al carui poza seamana mult ca pozitionare cu cea postata de mine), 317E apare ca avand 16578 mm...
Care e varianta corecta?



rocar_217e.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.67 kb
 Vizualizat:  de 7934 ori

rocar_217e.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Iun 2016 15:33:55    Titlul subiectului: 185618

Cel din fotografie este probabil prototipul variantei de 117E cu cutie cu rezistențe (cele anterioare aveau doar un grilaj de sîrmă la ele). În alte orașe când a apărut acest model, schema de culoare era puțin diferită (albastru închis și dunga roșie poziționată mai jos).
Din fotografie se distinge greu că ușa 2 ar fi poziționată ca la 117E. Prin urmare a fost doar "poza pe care au găsit-o la îndemână", un fel de precursor al sloganului "fotografia are doar titlu de prezentare și poate diferi de imaginea reală a produsului" Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 434
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 16 Oct 2016 12:11:53    Titlul subiectului: 186809

Ce fel de cauciuc e R20-18? Ar trebuie sa fie in gen 11R20 (cele de autobuz si 117E 212E)

Stiu ca 217E (si posibil 317E) aveau cauciucuri mai mari. Nu stiu daca e vorba de diametru (balonaj) sau latimea. Din brosura jantele sunt de 8R20 HD (heavy duty?)

Nu stiu daca in ultimii ani cand au operat foloseau aceleasi pneuri si jante pentru toate. Stiam ca diamtrul total era in jur de un metru dar mi-ar place sa stiu mai precis pentru cele doua tipuri.

Merci

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2017 22:48:07    Titlul subiectului: 188946

Unele troleibuze aveau pedala in stanga (cum aveau autobuzele ambreiajul). La ce folosea acea pedala?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 434
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2017 08:45:49    Titlul subiectului: 189043

Toate troleibuzele aveau pedala unde ar fi fost ambreiaj la autobuze. Era un fel de scurcircuit, pentru schimbarea macazului.

Adica, cand trebuia schimbat macazul, soferul apasa pe pedala din stanga si accelera trecand prin macaz. Currentul mai ridicat trecand prin captatori crea un camp electro-magnetic care facea sa "sara" macazul in directia opusa a directiei normale (adica macazul ramanea drept cand nu trecea nici un troleu, sau in fine, intr-o directie unde treceau mai multe masini).

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 1021
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2017 10:49:36    Titlul subiectului: 189047

Macazele in Romania au sania de comanda (una sau 2) si revenirea se face dupa trecerea captatorilor prin macaz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Stefan Tudor



Data înscrierii: 06/Noi/2015
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 6
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2017 19:14:44    Titlul subiectului: 189798

De fapt, pedala din stânga este frâna.

Dacă sunt trei pedale (ca la Dac), cea din stânga e frâna pneumatică, cea din dreapta - de la motor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 434
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2017 19:56:02    Titlul subiectului: 189802

nu...e mentionat mai sus
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Stefan Tudor



Data înscrierii: 06/Noi/2015
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 6
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2017 22:50:43    Titlul subiectului: 189875

Poate la trolebuzele moderne, însa la Dac totul e primitiv.

Macazul e orientat spre dreapta. Pentru a orienta spre stânga, șoferii trebue să accelereze pe sania de comandă, uneori fiind nevoiți să apese pe accelerator și pe frână simultan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 1177
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2017 07:19:52    Titlul subiectului: 189876

La troleibuzele moderne sunt doar 2 pedale. Acceleratia si frana. Au pe bord un buton "macaz da" cu care se comanda macazul. Si la DAC 212E si 217EA e acelasi sistem cu buton si si acestea au doar 2 pedale.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
57 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2016.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mai/2017
Mesaje: 434
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2017 22:55:16    Titlul subiectului: 189890

Toate troleibuzele Dac au avut trei pedale (nu stiu daca 312E le avea, dar pana la 217E sigur). Dupa RK pedalele au fost inlocuite la unele din ele, dar nu taote. De ex 7391 de scoala nu le mai are dar 7429 le avea pana cand a fost casat.

Acceleratia era in mod obisnuit, cu comanda electronica sau prin reostat (la modelele mai vechi)

Frana de serviciu, era identic cu 117UDA, folosind acelasi componenente. Valva era la fel pentru modele cu aer sau lichid/aer (optiune, nu stiu cate s-au fabricat. Informatiile sunt aici pe forum la publicatii, in manualul tehnic). Frana la articulate era ceva mai deosebit decat la cele solo, necesitand franare suplimentara la remorca. Iarasi exista schematici pe net.

Frana de parcare era robinetul mare din stanga, montat imediat sub sectiunea stanga a bordului la modelele fara panou sub geamul soferului, sau pe raftul din stanga sub geam pentru cele care aveau panou de sigurante extern (gen 217E)

Pedala de schimb de macaz este in locul ambreiajului din fabrica. Eventual a fost inlocuit cu butoane, mai ales cand macazele au fost inlocuite cu alte sisteme de comanda.

Informatii despre comanda macazului se gasesc in manuanul de conducere de troleibuz, variante din anii 80 pana anii 90.

Astea sunt date consacrate, care sunt bine cunoscute. Imi inchipui cu anii vor fi confuzii despre chestii gen manete la Tramvaie V3A, frane etc.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community