Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Oct 2014 07:09:54    Titlul subiectului: 175057

Referitor la articolul de mai sus. Daca intre Bucuresti si Constanta, ai o viteza mdie de 110 km/ora (in cazul trenurilor care circula fara opriri intermediare) si un bilet pe distanta de 220 km costa 62,5 RON, este normal ca pe alte sectii, unde ai viteze medii de 59-61 km/ora, sa platesti acelasi tarif pentru 220 km ???
Normal era sa platesti la jumate, tariful sa fie in functie de viteza medie REALA a unui tren.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Oct 2014 20:35:21    Titlul subiectului: 175082

In mod normal, cand deja sunt multe filmulete pe YouTube ca cel a carui link este mai jos, cei de la frontiera nu ar trebui sa ii lase pe suporterii ungari sa intre in tara. Ar trebui sa ii intoarca din drum. Deja, ei se lauda ca au asupra lor, pe langa torte si cutite sau alte "arsenale".

https://www.youtube.com/watch?v=iDrbBVI3NBc

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Oct 2014 21:38:11    Titlul subiectului: 175227

Vesti bune. Semeringul Banatean ar putea fi salvat, cel putin pentru doi ani. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, Anina – Oravita, ar putea fi salvata de la inchidere!

CARAS SEVERIN. Scoasa fara succes la licitatie pe Bursa Romana de Marfuri si pregatita pentru inchidere, soarta celei mai vechi si mai spectaculoase cai ferate din tara parea pecetluita. Iata, insa, ca linia supranumita Semmeringul Banatean, dupa celebra cale ferata cu acelasi nume din Austria, va fi totusi salvata de la pieire. Cel putin deocamdata.

Primaria Anina a anuntat ca intentioneaza salvarea caii ferate Oravita – Anina prin utilizarea, timp de 2 ani, a acesteia pentru transportul a 100.000 de tone de carbune, descoperit recent in zona, noteaza radioresita.ro.

Pentru revalorificarea zacamantului, Consiliul Local Anina s-a asociat cu o firma care pune la dispozitie utilajele necesare exploatarii, iar primaria contribuie cu forta de munca. Fiind de calitate energetica superioara, carbunele a fost cumparat de termocentrala hunedoreana de la Mintia.
Exploatarea, care va fi una de suprafata, va incepe chiar de luna viitoare, anunta purtatorul de cuvant al primariei Anina, Marian Mesinschi.

In acest fel, cel putin pentru urmatorii 2 ani, trenurile de pe linia Anina – Oravita vor asigura transportul carbunelui, iar, in paralel, Semmeringul Banatean va continua sa le ofere si turistilor excursii de neuitat prin una dintre cele mai frumoase zone ale Romaniei.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Oct 2014 12:34:31    Titlul subiectului: 175336

"Tavalugul" DNA a ajuns si la CFR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
PERCHEZIȚII DNA la sediul CFR din București și în mai multe județe, într-un dosar de corupție

Direcția Națională Anticorupție arată, într-un comunicat de presă, că procurorii DNA - Serviciul Teritorial Cluj fac cercetări "într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție comise în perioada 2012-2014".

Anchetatorii au descins, marți dimineață, la 22 de adrese din municipiul București și județele Cluj, Ilfov și Galați, dintre care două la sediile unor instituții publice, iar restul la sediile unor societăți comerciale și la locuințele unor persoane fizice.

Acțiunea este sprijinită de Serviciul Român de Informații și de Brigada Specială de Intervenție a Jandarmeriei.

Surse judicare au declarat, pentru MEDIAFAX, că instituțiile publice unde se fac percheziții sunt CFR Călători și CFR Marfă.

Conform surselor citate, printre societățile comerciale vizate de percheziții se numără și SC Transferoviar Călători, punctul de lucru din București.

Jurnalistul Realitatea TV Rareș Bogdan a amintit o parte din problemele de corupție de la CFR, probleme analizate în ma multe rânduri la emisiunea Jocuri de Putere.

"Este o actiune referitoare la anii 2012-2014, dar astfel de suspiciuni au aparut la CFR din 2003-2004, atunci cand compania GRAMPET și GFR, care apartinea fratilor Gruia Stoica au reusit sa creasca ca Făt-Frumos, concurand cu CFR Marfă. Toate acestea nu puteau sa aiba loc daca nu ar fi existat o complicitate cu directorii din cadrul instituției si din cadrul Ministerului Transporturilor, chiar cu secretari de stat sau cu directori de companii nationale. Sunt directorii din perioada 2003-2014. Este anormal ca statul sa isi piarda companiile , sa ajungă in insolventa, iar pe de alta parte companii private sa ajungă sa concureze in mod direct", a declarat Rareș Bogdan.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Oct 2015 07:23:39    Titlul subiectului: 181814

Din 15 octombrie este posibil sa fie greva la CFR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Negocierile de la Ministerul Transporturilor au eșuat; după 15 octombrie CFR-iștii ar putea intra în grevă generală

Sindicaliștii din domeniul feroviar și-au declarat disponibilitatea pentru negocieri în vederea rezolvării revendicărilor pe care le au, în caz contrar, pe 1 octombrie, vor fi declanșate procedurile conflictului de muncă, iar după 15 octombrie CFR-iștii vor intra în greva generală.

"În urma negocierilor pe care le-am avut în seara aceasta (miercuri seară — n.r.) cu reprezentanții Ministerului Transporturilor nu am găsit nicio soluție pozitivă. În continuare avem numai promisiuni că se rezolvă, dar fără soluții. Toată lumea așteaptă. Noi ne menținem punctul de vedere: la 1 octombrie declanșăm procedura de intrare în grevă. Până în 30 (septembrie — n. r.) suntem sub contract, adică sub acord. Nu putem declanșa procedura decât conform Legii conflictelor de muncă, adică după ce ieșim de sub contract, și atunci cu parcurgerea pașilor legali. Probabil că după 15 octombrie se va ajunge la greva propriu-zisă, la greva generală", a declarat, miercuri seară, pentru AGERPRES, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă (FML), Iulian Măntescu.

Potrivit acestuia, în cursul zilei de joi sindicatele vor avea discuții cu societățile feroviare. De asemenea, greva japoneză va continua, ca semn de protest.

"Mâine ne vom întâlni cu toate societățile. Numai sindicatele cu societățile. Până luni nu cred că se vor mai lua alte hotărâri. Ministrul Transporturilor este plecat cu premierul la o întâlnire cu reprezentanții BERD, la Londra, și așteptăm să se întoarcă. Noi rămânem pe poziții. Greva japoneză va continua și mâine, ca semn de protest. Așteptăm negocieri, suntem dispuși la orice rezultat pozitiv până la 1 (octombrie — n.r.), iar după 1 (octombrie — n. r.), probabil că, dacă nu se vor găsi soluții, fiecare își urmează calea: sindicatele își urmează calea de atac, pe partea cealaltă administrația... Noi suntem dispuși la negocieri, ca să se găsească soluții. Este regretabil că s-a ajuns aici", a subliniat Măntescu.

Acesta a reiterat că, de la 1 octombrie, vor fi declanșate procedurile conflictului de muncă și cu urmarea pașilor, care implică negocierea revendicărilor, în prezența reprezentanților Ministerului Muncii. În caz că nu se găsesc soluții, în final se va ajunge la greva propriu zisă.

"Probabil că vor cere mediere. Noi nu suntem dispuși să ne medieze alții", a adăugat liderul de sindicat.

Federațiile Sindicale din Transporturile Feroviare au anunțat, pe 15 septembrie, că vor declanșa grevă generală, în cazul în care Contractul Colectiv de Muncă (CCM) nu va fi semnat până cel târziu pe 30 septembrie 2015, iar salariile nu vor crește cu cel puțin 10%.

Sindicaliștii solicită, totodată, acordarea de tichete de masă pentru toate zilele lucrătoare, acordarea de vouchere de vacanță, începând cu 1 ianuarie 2016, dar și o politică de personal care să asigure funcționarea în bune condiții a acestui domeniu 'legat direct și explicit de siguranța națională'.

'Conducerea organizațiilor sindicale reprezentative din domeniul feroviar s-a întâlnit astăzi, 15 septembrie, la sediul Ministerului Transporturilor cu reprezentanții CN CFR, CFR Marfă și CFR Călători, sub patronajul Ministerului Transporturilor. Organizațiile sindicale au protestat ferm față de atitudinea conducerilor celor trei societăți feroviare, care tergiversează negocierile. În aceste condiții, conducerea organizațiilor sindicale solicită o întâlnire de urgență cu ministrul Transporturilor, care să aibă loc joi, 17 septembrie 2015. De asemenea, sindicaliștii solicită ca soluțiile la revendicările lor să fie discutate în proxima ședință de Guvern, dat fiind că pentru aplicarea acestor soluții este necesară exprimarea voinței politice a Guvernului ca întreg', se arată în comunicatul citat.

Totodată, sindicatele din domeniul feroviar au declanșat în perioada 22-24 septembrie, o grevă generală de tip japonez, avertizând că în perioada următoare există probabilitatea ca lucrătorii feroviari să declanșeze greve spontane, cu încetarea lucrului.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2017 13:32:31    Titlul subiectului: 188033

Din capitolul "basme" sau "povesti nemuritoare", am dat de un articol in b365.ro privind intentiile guvernantilor, referitor la investitiile in infrastructura feroviara. Articolul se afla aici

Citat:
Câți bani alocă Guvernul Grindeanu pentru autostrăzi, metrou și infrastructura feroviară

Ministerul Transporturilor vrea să aloce anul acesta pentru dezvoltarea de autostrăzi și centuri un buget de 4,3 miliarde de lei. Alocări mai mari sunt și pentru metroul bucureștean, dar și pentru infrastructura feroviară.

La capitolul infrastructură feroviară, printre proiectele prioritare se numără modernizarea/reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră — Curtici — Arad — Simeria — Coșlariu — Sighișoara, modernizarea stațiilor de cale ferată, construirea de linii noi de cale ferată și dublarea celor existente (construirea liniei noi de cale ferată Vâlcele — Râmnicu Vâlcea, electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca — Episcopia Bihor), modernizarea instalațiilor pentru creșterea siguranței circulației — implementarea
Sistemului Feroviar European de Management al Traficului (ERTMS), lucrări de reabilitare pentru poduri, podețe și tuneluri, reînnoirea și modernizarea materialului rulant, dezvoltarea transportului de tip RO-LA și a platformelor de transport intermodal.

Suna foarte frumos, dar...........reabilitatrea pe coridorul IV (intre Sighisoara si Coslariu) merge cu viteza melcului...........

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 10:23:46    Titlul subiectului: 189152

Greva spontana la CFR, a inceput de la ora 7:00 dimineata. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Grevă spontană la CFR, din cauza salariilor mici. 145 de trenuri sunt oprite în toată țara

O parte dintre angajații din CFR au declanșat un protest spontan începând cu ora 07.00, acțiune care afectează graficul de circulație al trenurilor. Angajații sunt nemulțumiți de salarizare și de faptul că nu a fost reînnoit contractul colectiv de muncă, care a expirat la miezul nopții trecute.

O parte dintre angajații din CFR au declanșat un protest spontan începând cu ora 07.00, acțiune care afectează graficul de circulație al trenurilor. Angajații sunt nemulțumiți de salarizare și de faptul că nu a fost reînoit contractul colectiv de muncă.

UPDATE 9,45: Protestul a fost suspendat în regionala Craiova, circulația trenurilor fiind reluată.

UPDATE 9,00. 145 de trenuri sunt oprite sau întârziate în cursul acestei dimineți din cauza grevei neanunțate a angajaților CFR, transmite Realitatea TV.

Protestul s-a declanșat inițial la Cluj-Napoca și greviștii au declarat că protestul va dura 2 ore, însă liderii sindicali spun că greva este una necontrolată și se poate prelungi oricât.

Protestul s-a extins parțial la regionalele Brașov, Constanța, Craiova, Iași, Galați, Timișoara și București, iar trenurile din aceste regionale ar putea avea întârzieri.

Miercuri, la ora 15.00, sindicatele vor continua negocierile cu conducerea CFR SA pentru majorările salariale din noul contract colectiv de muncă. Actualul contract colectiv a expirat la miezul nopții de marți spre miercuri.

Acest protest are loc în contextul în care administrația și federațiile sindicatele reprezentative se află deja în negocieri pentru semnatare noului Contractul Colectiv de Muncă 2017-2018, negocieri în cadrul cărora conducerea CFR SA a anunțat că în bugetul companiei pentru anul 2017 este inclusă o creșterea a fondului de salarii cu 22,5%, creștere care se va regăsi, în urma negocierilor cu partenerii sociali, în salariile angajaților.

Angajații și sindicatele sunt nemulțumiți de faptul că aproape jumătate din personalul CFR este plătit cu salariul minim pe economie, după majorarea pragului minim la 1.450 lei.

Compania Națională de Căi Ferate „CFR" SA informează că o parte dintre angajații feroviari au declanșat un protest spontan începând cu ora 07.00, acțiune care afectează graficul de circulație al trenurilor.

"Călătorii sunt rugați ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre întârzierile care se înregistrează în traficul feroviar la stațiile și agențiile CFR din București și din țară, la telefon 021/9521", se spune în comunicatul CFR.

Conducerea CFR menționează că administrația a propus partenerilor sociali încheierea unui ACORD până la semnarea CCM pentru perioada 2017/2018 pentru a asigura astfel protecție socială angajaților, relații de muncă echitabile, precum și un cadru normal și legal de funcționare a companiei după expirarea pe 21 martie 2017 a contractului colectiv de muncă.

CFR SA își amenință, voalat, angajații intrați în grevă:

"Compania atrage atenția salariaților că acestă formă de protest încalcă procedurile legale, aduce grave prejudicii companiei, prin înregistrarea de pierderi financiare, și afectează transportul pasagerilor care și-au procurat deja biletele pentru efectuarea călătoriei, conform graficului de circulație din Mersul Trenurilor", se spune în mesajul companiei

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 15:50:24    Titlul subiectului: 189156

La https://www.facebook.com/CFRCalatori.ro/posts/1933342590227289 gasiti o situatie concreta si cumplit de anapoda legata de greva asta. Cititi cu atentie comentariile!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 20:51:09    Titlul subiectului: 189175

Din cate am inteles de la stirile PROTV se pare ca a fost o premiera in Romania, prima greva organizata pe Facebook. Se pare ca lumea nu mai recunoaste pe liderii sindicali, ii acuza de complicitate cu cei de la CFR, prin urmare a fost o greva pe cont propriu, Ce nu inteleg de la stirile PROTV a fost faptul ca acolo s-a facut referire ca de cativa ani CFR Calatori si CFR Infrastructura ar fi pe profit !!?? Eu stiam ca sunt pe pierderi.

Despre greva am aflat intamplator. Azi am ajuns mai tarziu la munca, asa ca am luat microbuzul de la Cora Pantelimon (Bucuresti) spre Fundulea. La Branesti s-a urcat multa lume, care nu si-a mai putut continua calatoria cu trenul, din motivul grevei.

Totusi, dimineata, colegii de la Lehliu, Dalga, Dor Marunt au venit cu trenul spre Fundulea.

Referitor la ce se spunea la stirile ProTV despre greva organizata pe Facebook, articolul se gaseste aici.

Citat:
Urmarile grevei de la CFR: calatori care au fost concediati sau nu au ajuns la inmormantari. "Mi-a zis seful sa merg acasa"

A fost haos in garile din tara din cauza unei greve spontane. Impiegatii de miscare, cei care controleaza deplasarea trenurilor, s-au organizat pe Facebook si au declansat protestul de la 7 dimineata.

Peste 150 de garnituri au stat blocate in gari, in timp ce mii de calatori se intrebau cum vor ajunge la destinatie. Unii s-au plans ca au ratat evenimente importante: interviuri de angajare, inmormantari sau spectacole. Partea proasta este ca grevele ar putea continua si zilele urmatoare.
Tabela cu intarzierile trenurilor poate fi consultata aici
Mii de oameni din intreaga tara au ramas blocati in gari de la ora 7 dimineata. Sindicalistii sustin ca impiegatii de miscare au declansat o greva spontana, nemultumiti de conditiile de munca si de salariile mici. Calatorii au rabufnit si ei.
Calator: "Ei trebuiau sa protesteze la Ministerul Transporturilor, nu sa ne tina pe noi. Timpul meu cine mi-l da inapoi? Ni se vorbeste de sus. Nu permit sa-mi vorbeasca asa toti tablagii."

Natasa Raab, actrita: "Domnilor de la CFR de la sindicat, cineva care sunteti, veniti si comunicati oamenilor. Spuneti-le. Eu am diseara spectacol la Craiova, la Teatrul National, cine imi plateste mie sala?"
In acest timp, un pasager din Brasov devenea somer. Nu a putut sa ajunga in Germania, unde lucra la o macelarie.
Barbat: "Mi-a zis seful ca ma da afara, ca sa merg acasa."
La Iasi, cativa calatori s-au dus direct la protestatari sa le ceara socoteala.
Protestul a fost unic in Romania. CFR-istii nemultumiti s-au organizat pe facebook unde si-au trimis mesaje de incurajare si s-au informat despre garile in care protesteaza.
In prima parte a zilei, Gara de Nord a aratat ca o expozitie de trenuri. Pentru ca impiegatii de miscare au organizat o greva spontana, trenurile au ramas blocate la peron. Au fost afectati transportatorii privati, dar si CFR Calatori. Abia dupa ora 14 au inceput sa circule trenurile.
Angajatii CFR nu mai au incredere in sindicalisti si au vrut sa-si faca dreptate singuri.
Sandu Gheorghe, angajat CFR Infrastructura: "Vrem doar o grila de salarizare care sa respecte importanta muncii depusa de noi. O grila care sa arate functiile si salariile platite, nu sa fim platiti tot la 1450."
Sindicalistii sustin insa ca au obtinut de la CFR Infrastructura cu 22 la suta mai multi bani pentru angajati, iar de la CFR Calatori, cu 9 la suta mai mult. Neaga orice intelegere ascunsa cu administratiile celor doua companii feroviare.
Maxim Rodrigo, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania: "Administratia le-a promis cresteri salariale, le-a promis uniforme si nu le-a dat uniforme inca de anul trecut, le face promisiuni pe care nu le respecta si de vina sunt sindicatele pentru promisiunile pe care le fac dansii."
Sindicalistii sustin ca vor declansa conflictul de munca si ar putea organiza chiar o greva generala daca nu vor ajunge la o intelegere cu ministerul Transporturilor si CFR.
Protestele au loc in conditiile in care si CFR Infrastructura, si CFR Calatori sunt pe profit de cativa ani. CFR Infrastructura are, potrivit sindicalistilor, aproape o jumatate de miliard de lei profit. Acestia sustin ca banii nu sunt investiti in imbunatatirea conditiilor de munca, in salarii sau in cresterea vitezei de deplasare, ci se duc obligatoriu in bugetul de stat.
Sindicalisti: Angajatii CFR,in greva pentru ca nu mai au incredere in conducere. Joi ar putea urma mecanicii de locomotiva

Anuntul de marti al CFR SA, potrivit caruia bugetul prevede, pentru 2017, o crestere cu 22,5% a fondului de salarii, nu a fost suficient pentru angajati, in conditiile in care acestia nu mai au incredere in conducerea companiei, a declarat, pentru News.ro, presedintele Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial (FNFMC), Grigore Mare. ”Este vorba de lipsa increderii. Angajatii nu mai au incredere in conducerea companiei, sunt foarte nemultumiti si cer o crestere salariala de 25% si conditii mai bune de munca”, a spus liderul sindical.
Liderul sindical a mai spus ca principala problema o reprezinta lipsa unei grile de salarizare eficiente, care sa asigure o departajare clara intre functii, astfel ca s-a ajuns in situatia in care jumatate dintre angajatii CFR SA sa fie platiti cu salariul minim pe economie. Si mecanicii de locomotiva ar putea declansa o greva spontana joi, in conditiile in care contractul lor colectiv de munca expira la miezul noptii, iar angajatii companiei de transport pe calea ferata CFR Calatori sunt si ei nemultumiti de actuala situatie, a declarat, pentru News.ro, liderul Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari (FSTFR), Rodrigo Maxim.
”Maine ar putea urma mecanicii de locomotiva. Angajatii CFR Calatori au si ei cerinte similare cu cele ale angajatilor CFR SA, respectiv cresterea salariilor cu 25%, conditii mai bune de munca si investitii in infrastructura feroviara si in achizitia de garnituri noi de tren. Depourile au ajuns adevarate cimitire de locomotive”, a spus Rodrigo Maxim.
Liderul sindical a avertizat asupra faptului ca multi angajati ai CFR Calatori, care au responsabilitati sporite, precum conductorii si sefii de tren, sunt platiti cu salariul minim pe economie.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1237
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 11 Oct 2017 19:15:37    Titlul subiectului: 192001

O informatie destul de interesanta: "Studenții de peste 26 de ani nu mai au gratuitate la transportul feroviar".

https://vocea.biz/social/2017/oct/11/studentii-de-peste-26-de-ani-nu-mai-au-gratuitate-la-transportul-feroviar/

Citat:
Reprezentanții studenților au transmis o scrisoare deschisă premierului privind nemulțumirea față de hotărârea Guvernului de a nu mai oferi transport feroviar gratuit studenților, care au peste 26 de ani, după ce, anul universitar precendent, aceștia au beneficiat de acest drept.


“Domnule prim-ministru, Mihai Tudose, respectiv domnule ministru, Liviu Marian Pop, egalitatea în șanse nu se regăsește în acțiunile întreprinse, iar acest drept trebuie să existe pentru toți studenții înmatriculați la o instituție de învățământ superior din România indiferent de vârstă, etnie, religie, sex, an de studiu, experiența precedentă sau alt criteriu care nu este inclus în codul și obligațiile studentului. (…) O minune ține trei zile, un lucru valoros ține o viață, dar un aspect populist ține un an. România, astăzi face un pas înapoi în educație, România, astăzi face un pas înapoi în ceea ce înseamnă politicile educaționale studențești și de tineret. Educația românească nu trebuie să fie o prioritate doar verbal exprimată, ci si faptic”, reiese dintr-un comunicat transmis de către Uniunea Națională a Studenților din România (UNSR).

Studenții cer ministerului Educației o explicație în baza căreia s-a luat această decizie, dar și un raport al impactului bugetar.


De asemenea, UNSR precizează că, potrivit datelor de pe site-ul ministerului Educației, în perioada 2009-2015, în învățătântul universitar superior, în fiecare an, aproximativ 5% dintre studenți au avut vârste cuprinse între 25 și 29 de ani.

“Fără a avea date exacte despre ultimii doi ani universitari, putem constata faptul că trendul este unul descendent si că formarea numărului de studenți efectiv este unul redus. Cunoaștem faptul că multe dintre deciziile luate au un fundament politic sau unul economic. Dacă există un fundament economic, UNSR va afirma faptul că nu este unul fondat, reducerea de cheltuieli în acest segment, nu trebuie realizată prin discriminarea studenților în funcție de vârstă”, se mai arată în punctul de vedere al Uniunii Naționale a Studenților din România, citat de Mediafax.

UNSR amintește că “Pactul pentru Educație” din 2008 avea ca scop creionarea unor direcții și obiective pentru viitoarea strategie a sistemului de învățământ și semnarea unei înțelegeri politice, astfel încât reforma în educație să fie una coerentă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Oct 2017 10:53:36    Titlul subiectului: 192129

Dupa ce trenul in care se afla ministrul transporturilor a intarziat la Deva cu 55 de minute, acesta a demis sefii de la CFR Infrastructura si directorul general CFR. Oare demiterile rezolva peste noapte situatia dezastroasa a CFR-ului ?
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul general al CFR, Marius Chiper, și-a dat demisa înainte de a fi demis

Directorul general al CFR , Marius Chiper, și-a dat demisia, din motive personale, înainte de a fi demis de Felix Stroe. Ministrul Transporturilor a anunțat că îl demite Chiper după ce trenul cu care s-a deplasat la Deva a ajuns la destinație cu o întârziere de 55 de minute.

Decizia de astăzi a apărut ca urmare a analizei efectuate de către ministru încă de la preluarea mandatului, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului.

În urma analizei activității, a reieșit "proasta administrare și gestionare a rețelei de cale ferată, a întârzierilor nejustificate și neanunțate la timp călătorilor, dar și a situației din cadrul CFR Infrastructură", mai menționează sursa citată.

"Calea ferată trebuie revitalizată. Nu tolerez întârzierile nejustificate, proasta gestionare a infrastructurii CFR și lipsa de respect față de călători. Decizia schimbării conducerii CFR Infrastructură vreau să fie un prim semnal că lucrurile nu mai pot continua în aceasta manieră. Funcționarii sunt în slujba cetățenilor și nu invers, acesta este un crez la care nu voi renunța. CFR era considerată, pe vremuri, a doua armată a țării și aș vrea sa îi readuc faima de odinioară", a declarat ministrul Felix Stroe.

Reamintim că trenul cu care ministrul Transporturilor, Felix Stroe, s-a deplasat la Deva a ajuns la destinație cu o întârziere de 55 de minute.

"Nu a fost nici viscol și nici terasamentul căii ferate nu s-a prabușit'', a declarat Stroe, la destinație, vădit nemulțumit de întârziere.

Ministrul Transporturilor a decis, ieri, schimbarea din funcție a directorului Regionalei Căi Ferate București și a șefului Gării de Nord, după un control pe care l-a făcut în Gara de Nord.

Marius Marian Chiper este director interimar din 2015.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1237
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 20:54:32    Titlul subiectului: 192595

Se anunta suplimentarea trenurilor pe anumite rute cu ocazia minivacantei de 1 Decembrie.

https://www.cfrcalatori.ro/

Citat:
București, 29 noiembrie 2017

MĂSURI pentru desfășurarea în bune condiții a traficului feroviar de pasageri

În contextul unui trafic crescut prilejuit de Minivacanța de Ziua Națională a României, CFR Călători operează cu întreg parcul activ de material rulant și programează suplimentar, OPERATIV, capacități de transport pe rutele la care se înregistrează cele mai mari solicitări, în funcție de disponibilități.

Față de graficele zilnice de circulație, în această perioadă sunt suplimentate trenurile către destinații precum: Alba Iulia, Iași, Timișoara, Satu Mare, Cluj-Napoca, Galați, dar și spre destinațiile turistice de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei, Petroșani, etc.

Pentru această perioadă, CFR Călători suplimentează și personalul feroviar în marile gări, la casele de bilete, pentru fluidizarea vânzărilor de bilete. De asemenea, vânzarea biletelor fără loc va fi limitată astfel încât să se evite supraaglomerarea vagoanelor.

În plus, trenurile Regio care circulă pe Valea Prahovei au regim de rezervare obligatoriu, tariful de rezervare a locului fiind de 1 leu.

Agențiile de voiaj CFR din centrele comerciale Titan, Carrefour Colentina și Iulius Mall, vor fi deschise conform programului de lucru al acestor magazine, iar restul agențiilor, în zilele 30 noiembrie și 1 decembrie 2017 vor fi închise.

Pentru a evita situațiile neplăcute generate de afluența mare de pasageri, recomandăm planificarea din timp a călătoriei cu trenul și achiziționarea cu anticipație a biletelor:

Online de pe internet;
de la automatele XsellKiosk din gări;
de la automatele ZebraPay
direct de la casele de bilete din gări și agenții de voiaj CFR;
de la distribuitori autorizați (agenții de turism);
prin telefon la 021 9522.

Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), 021.314.5528 (pentru traficul internațional Gara de Nord București) sau să se adreseze personalului nostru din stații.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul național feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulație a persoanelor în interiorul și în afara țării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetățeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Ian 2018 23:46:54    Titlul subiectului: 193435

Ieri a fost difuzat un reportaj, in cadrul stirilor ProTV, despre conditiile de calatorie din trenuri. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Condițiile mizere ale unei călătorii cu CFR. Pe unele rute este mai ieftin avionul

ncă din ziua jurământului, noul cabinet Dăncilă a promis, pe lângă 350 de kilometri de autostradă și 250 de kilometri de cale ferată.

Nimic rău, doar că la CFR, de pildă, nu s-au mai făcut investiții de 13 ani. Mii de reclamații vizează anual serviciile de pe calea ferată. Oamenii stau precum sardelele pe anumite rute, pentru că numărul biletelor vândute este mai mare decât cel al locurilor disponibile. Ca să nu mai vorbim că de cele mai multe ori condițiile sunt mizerabile.

Material filmat cu o cameră ascunsă, în cadrul campaniei ″Inspectorul Pro″⁣

97 de trenuri de călătorie din întreaga țară, cu plecare din orașe importante precum Brașov, Timișoara, Cluj, Galați, Craiova vor fi anulate începând cu luna martie.

Decizia luată de curând de CFR Călători întregește nepăsarea cu care a fost administrată calea ferată în ultimii 13 ani. Motivele invocate într-un raport întocmit chiar de CFR sunt “personal insuficient” și “material rulant deficitar”.

Nimic însă despre proasta organizare din domeniul feroviar, care a făcut ca prețul călătoriei să crească într-atât încât pe anumite rute să fie mai rentabil să mergi cu avionul decât cu trenul. Durata călătoriei se scurtează de la 10 ore la 1 oră, iar prețul este similar.

Multe rute sunt aglomerate iar condițiile de transport, mizerabile.

Iată un exemplu: trenul Interegio 1529 București - Brașov, cu plecare din Gara de Nord. O echipă de la ”Inspectorul Pro” a pornit la drum ca să verifice dacă reclamațiile călătorilor sunt reale.

FILMARE CAMERA ASCUNSĂ

Reporter: Bună ziua! Pentru trenul de Brașov de la 16:43 mai aveți locuri?
Operatoare: Nu sunt locuri!
Reporter: Și în picioare?
Operatoare: În picioare, da!
Reporter: Și până la Ploiești?
Operatoare Nu! Tot în picioare…

Potrivit regulamentului intern de pe calea ferată, numărul biletelor vândute în picioare nu ar trebui să fie mai mare de 15 la sută din capacitatea vagonului. În cazul nostru, am numărat dublu, adică 30 la sută peste numărul de locuri.

Așa este de fiecare dată în acest tren, se plâng călătorii. Oamenii stau ore bune în picioare, cu bagajele aruncate pe jos. Pe Rareș l-am întâlnit în spațiul dintre vagoane pentru că nici pe coridor nu-și mai găsise loc. Proaspăt întors de la studii din Anglia, Rareș se consideră umilit și spune că vrea să plece cât mai repede înapoi.

Adevărul este ca între un bilet “cu loc” și unul “fără loc” diferența de preț este foarte mică. Într-o totală contradicție cu confortul oferit.

De pildă, până la Ploiești, pe ruta aleasă de noi, tariful achitat în picioare a fost cu numai 4 lei mai mic decât cel încasat pentru scaun.

Potrivit CFR Călători, anul trecut au fost vândute 650.000 de bilete în picioare, până în luna noiembrie.

Asta înseamnă că 1.900 de oameni au călătorit zilnic fără loc. CFR Călători pretinde că această cifră este mică și corespunde unui procent de doar 1,2 la sută, adică în limita admisă.

CFR călători își recunoaște neputința, dar asumă că îi lipsesc doar 350 de vagoane. Și susține că are o incapacitate de transport doar în weekenduri, în vârfurile de trafic din sezon și pe rutele de navetiști.

Și atunci care sunt rutele fără probleme?

Supărările oamenilor sunt justificate. Confort nu există, temperatura optimă de transport nu se respectă, curățenie nu se face.

Despre întârzieri, ce să mai vorbim... Din 2962 de petiții înregistrate oficial la CFR Călători în 2016, 76% au scos în evidență toate aceste neajunsuri. Surprinse, de altfel, cu camera ascunsă și de echipa de la Inspectorul Pro.

FILMARE CAMERA ASCUNSĂ

”Acesta este săpunul, înfipt într-un cui… Apa nu funcționează. Având în vedere că e un tren care circulă pe o distanță mare - de la București până la Iași - să n-ai cum să te speli pe mâini, după ce mergi la toaletă, e inadmisibil…” - este descrisă toaleta unui tren.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CA 205



Data înscrierii: 04/Noi/2017
Ultima vizita: 24/Iul/2022
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Feb 2018 11:04:24    Titlul subiectului: 193437

Mie mi se pare ca, campania asta Inspectorul Pro de la Stirile Pro Tv incearca doar sa saboteze companiile de stat. Au incercat anul trecut sa ne ofere informatii false despre TAROM acum au luat CFR-ul la rost. Au si partea lor de dreptate pentru ca este inadmisibil sa spui ca iti lipsesc 350 de vagoane cand tu ai vagoane la standarde europene cu reviziile expirate care zac prin Reviziile de Vagoane si servesc ca dormitoare pentru boschetari. Cum de se face ca ei mereu gasesc ,,mizerie'' in trenuri si eu de fiecare data cand am calatorit cu CFR-ul am avut o calatorie placuta si intr-un mediu curat?
Nu trebuie schimbata tara, ci trebuie schimbat modul in care o privim!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2018 12:00:49    Titlul subiectului: 193535

Avand in vedere ca acest articol apare in presa de doua zile , il consider ca fiind un proiect "realist". Ungurii au in plan o linie de mare viteza intre Cluj-Napoca si Budapesta:

Digi24

Promisiune. De la Cluj la Budapesta, într-o oră, cu trenul

În câțiva ani, vom ajunge de cinci ori mai repede de la Cluj-Napoca la Budapesta. Promisiunea vine din partea autorităților maghiare. Vecinii vor să construiască o cale ferată modernă pe care să circule trenuri de mare viteză ca în Italia, Franța, Spania sau Olanda. Un miliard de forinți au fost alocați pentru studiul de fezabilitate al proiectului, care ar trebui să înlocuiască infrastructura construită pe vremea Imperiului austro-ungar.

Un astfel de tren rapid ar putea circula peste cinci ani între Cluj-Napoca și Budapesta , dacă Guvernul de la Budapesta se va ține de promisiune.

Guvernul ungar a anunțat în octombrie anul trecut alocarea unui fond de 13 mld. de euro în următorii patru ani pentru dezvoltarea rețelei de căi ferate, dar, printre planuri, nu figura un tren de mare viteză nici pe rute interne, nici pe cele spre România.

Numai că - oarecum surprinzător - subiectul a figurat pe agenda discuțiilor pe care ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto, le-a avut la începutul acestei săptămâni cu omologul său de la București.

Cu o viteză medie de deplasare de 45 de km/h trenurile care pleacă acum din gara din Cluj-Napoca spre Budapesta ajung la destinație în opt ore. Cu trenul de mare viteză însă o călătorie ar dura puțin peste 60 de minute .

Un miliard de forinți au fost deja alocați pentru primele studii.

Trenul rapid ar fi, astfel, o alternativă pentru cei care parcurg acum drumul dintre cele două orașe cu mașina ori cu avionul. Mai rămâne de stabilit un termen de finalizare al proiectului și, ulterior, un preț pentru călătoria cu trenul de mare viteză.

Românii sunt încântați de idee, cu atât mai mult cu cât călătoriile cu trenul în România nu se bucură de prea mare apreciere, din cauza infrastructurii învechite și a serviciilor de proastă calitate. Nici prețul biletelor nu este de neglijat.

Calea ferată pe care circulă acum trenurile spre Budapesta a fost dată în folosință la 1870.

__________
5 ani? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Nu suntem in stare sa electrificam si sa modernizam M300 intre Oradea si Cluj de mai bine de 20 de ani , un tren de mare viteza ar avea nevoie de cale dubla electrificata , de linii drepte , de tuneluri pe sub munti etc. , 50 de ani ar fi un termen mai realist cel putin pentru partea romaneasca. Very Happy
1 ora intre aceste doua orase? Pana cand Romania nu intra in Schengen , trenul ar sta numai la granita minim 30 de minute.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2018 16:08:22    Titlul subiectului: 193538

Vedem ce o sa iasa din acest proiect. Oricum, doar idea este este extraordinar de rusinosa pt Romania, iata de ce:

Citat:
Un miliard de forinți au fost alocați pentru studiul de fezabilitate al proiectului, care ar trebui să înlocuiască infrastructura construită pe vremea Imperiului austro-ungar.

Adica dupa ce infrastructura mostenita de Romania nu a fost intretinuta aproape deloc (de imbunatatiri nici nu este vorba), tot de la Budapesta vin banii si acum? Eu in locul politicienilor romani m-as ascunde sub patura de rusine. Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Mar 2018 00:28:00    Titlul subiectului: 194099

Un nou director la CFR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Schimbare de macaz la CFR Călători. Cine pleacă de la vârf

Leon Bărbulescu a fost numit director general al CFR Călători, în locul lui Iosif Szentes, au declarat, pentru AGERPRES, surse din domeniul feroviar. Leon Bărbulescu a ocupat funcția de director Revizii la CFR Călători, conform site-ului companiei.

Iosif Szentes a fost numit director general al companiei CFR Călători la 10 martie 2015. În ianuarie 2018, mandatul lui Iosif Szentes a fost prelungit cu două luni și urma să expire pe 22 martie.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1237
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 17 Noi 2018 17:40:41    Titlul subiectului: 197264

În perioada 15 – 18 noiembrie 2018, CFR Călători participă la cea de a 40 -a ediție a Târgului de Turism al României, care se desfășoară în Complexul Expozițional ROMEXPO din București.

"În perioada 15 – 18 noiembrie 2018, CFR Călători participă la cea de a 40 -a ediție a Târgului de Turism al României, care se desfășoară în Complexul Expozițional ROMEXPO din București.

Vă așteptăm la Standul 33 – din Pavilionul B2, care va fi deschis de joi până sâmbătă între orele 10:00 – 18:00, iar duminică în intervalul orar 10:00 – 16:00.

În perioada Târgului de Turism al României, la standul nostru, vizitatorii se vor putea bucura de reduceri:

45% reducere la biletele emise la stand disponibile la cumpărarea online (adult, copil, elev, posesor card TrenPlus, minigrup, dus-întors, etc.) pentru persoanele înscrise sau care sunt de acord să se înscrie la newsletterul CFR Călători; cu maxim 30 de zile de anticipație și cel mai târziu cu 6 ore înainte de plecarea trenului;
vouchere pentru cumpărarea biletelor de tren în trafic intern cu reducere 45 %, cu valabilitate până la data de 15 decembrie 2018 (călătoria se poate efectua până la data de 15 decembrie 2018).
alte reduceri în trafic intern și internațional.

Și vor afla detalii despre:

Oferte către principalele destinații turistice și nu numai, din țară și din Europa.
Trenul Charter – pentru firmele și agențiile de turism care pregătesc evenimente speciale (un pachet turistic „altfel”, petreceri private, revelioane, conferință de presă, lansare de produs, filmări, team building-uri etc). Trenul Charter este un produs inedit al CFR Călători, prin care un tren poate fi „închiriat” pentru a fi la dispoziția exclusivă a unui client persoană fizică sau juridică și poate fi personalizat conform solicitărilor acestuia.
Parteneriate cu operatorii și agențiile de turism care intenționează să devină distribuitori autorizați de „Bilete CFR Online”. La stand vor afla cum pot încheia parteneriate de vânzare a biletelor de tren."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 08:35:50    Titlul subiectului: 197960

3 deraieri într-o săptămână și IR 1696 defect. Articolul se găsește aici:
https://observator.tv/eveniment/tren-cfr-deraiat-cluj-279790.html

Citat:
Încă un tren CFR a deraiat în drum spre Cluj, al treilea în doar o săptămână! Locomotiva unui marfar a sărit de pe șine, iar ruta a fost închisă și circulația deviată. La nici trei ore distanță, câteva sute de călători care veneau de la Timișoara la București au rămas blocați trei ore în câmp, în vagoane, din cauză că locomotiva a rămas fără curent.

Cu trei ore întârziere, trenul plin cu sute de pasageri a ajuns în Gara de Nord puțin înainte de prânz. Epuizați și revoltați, oamenii au îndurat frigul în vagoane.


Trenul plecase azi-noapte din Timișoara spre București, dar, în apropierea localității Strehaia, locomotiva s-a defectat, iar vagoanele au rămas blocate în câmp.

Locomotiva nu a mai fost alimentata electric. Trenul s-a oprit. A fost nevoie de interventia tehnicinilor CFR. Oamenii au asteptat aproape trei ore.

În cele din urmă, locomotiva a fost schimbată. Iar pasagerii și-au continuat drumul spre Capitală. Au ajuns în București după un drum de aproape 11 ore, timp în care nu au primit nici explicații, nici ajutor.

Și circulația pe calea ferată spre Cluj a fost blocată, după ce locomotiva unui marfar a sărit de pe șine. Este al treilea tren care deraiază în patru zile. Șefii CFR au decis să devieze toate cursele de pe ruta respectivă.

"A fost vorba despre deraierea unei osii a locomotivei. La fața locului s-a intervenit cu utilaje proprii CFR, iar locomotiva deraiată a fost ridicată. Pentru patru trenuri de călători, au fost anulate traseele inițiale și se circulă pe rute ocolitoare.", transmite CFR.

Căile Ferate Române traversează cea mai gravă criză de până acum. Lipsa investițiilor a făcut ca doar în ultima săptămână, pe șinele din întreaga țară, să aibă loc peste 10 incidente, cu întârzieri totale de peste cinci mii de minute. Duminică, o femeie a fost rănită și zeci de vieți au fost puse în pericol, într-un tren care a deraiat în Hunedoara.

Cele 3 deraieri au fost:
- un marfar între Oravița și Berzovia pe 22 decembrie
- un tren de călători (IR 1821) la Băiești pe 23 decembrie
- un marfar către Cluj ieri
CFR! Ce păzești?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 13:10:09    Titlul subiectului: 197967

De remarcat ca trenul care a deraiat pe 23 decembrie, tot pe teritoriul regionalei CFR Timisoara sew afla, judetul Hunedoara fiind pe raza acestei regionale.
Parerea mea este ca ar trebui schimbat directorul acestei regionale.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 13:42:15    Titlul subiectului: 197970

Și marfarul de pe 22 la fel, tot pe raza Timișoarei.
Deși secția e a Regio Călători, tot CFR o gestionează.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 14:19:27    Titlul subiectului: 197973

Se pare că CFR nu a pomenit nimic de IR 1696 și micul său incindent. Doar trenurile zăpezii apar pe prima pagină. În rest, nimic.
CFR-ule! Te mai întreb din nou: ce păzești? Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2019 14:39:40    Titlul subiectului: 198384

Sindicalistii de la CFR ameninta cu greva. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Salariații CFR amenință cu greva și vor salarii mai mari cu 50%

Salariații din sistemul feroviar cer majorări salariale de 50% și anunță că vor organiza un miting de protest pe 4 aprilie, potrivit unui comunicat al Confederației Sindicale Naționale - Meridian.

Comitetul Director al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) s-a reunit în data de 17 ianuarie 2019, la sediul Confederației Sindicale Naționale Meridian (CSN Meridian) pentru a stabili direcțiile de acțiune în primul semestru al anului.

În urma dezbaterilor, membrii Comitetului Director au hotărât ca în data de 14 februarie 2019 să se organizeze întâlnirea Consiliului Național de Conducere al FSTFR care va fi prezidată de Ion Popescu, președintele CSN Meridian, iar, în data de 4 aprilie 2019, în contextul programului de activități pentru marcarea Zilei Feroviarului, se va organiza un miting de protest.

Sindicatele vor cere adoptarea de urgență a Statutului Personalului Feroviar, precum și rezultate concrete privind alocarea fondurilor europene pentru modernizarea parcului de trenuri ale CFR Călători, dar și pentru a aduce infrastructura feroviară din România la standardele UE.

Sindicaliștii amintesc că Guvernul României are obligația de a capitaliza CFR Călători în 2019 pentru modernizarea a cel puțin 600 de vagoane și a circa 200 de locomotive.

Ei solicită și acordarea compensațiilor reale operatorilor de transport feroviar de călători, astfel încât CFR Călători să nu mai înregistreze în mod artificial pierderi, respectiv să se aprobe bugetul de venituri și cheltuieli CFR Călători pe 2019 pe profit 3%, așa cum ar rezulta dacă compania ar fi corect compensată pentru serviciile publice de interes general realizate.

Pe lista revendicărilor se află și "numirea unui ministru al transporturilor competent, creșterea salariilor ceferiștilor cu 50%, anularea Ordinului Ministrului Transporturilor (OMT) nr. 1853 din 2018 și a OMT nr. 1856 din 2018 ce pun în pericol siguranța circulației feroviare, precum și accelerarea investițiilor guvernamentale în infrastructura feroviară pentru eliminarea restricțiilor de viteză care gâtuiesc traficul feroviar din România și care ne fac de râsul lumii în Uniunea Europeană".

Stie cineva despre ce este vorba in Ordinulele Ministrului Transporturilor (OMT) nr. 1853 din 2018 și a OMT nr. 1856 din 2018 ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 22:07:46    Titlul subiectului: 198983

20 de ani pentru constructia liniei de vioteza intre Ploiesti si Suceava mi se pare foarte mult ! Articolul se gaseste aici.

Citat:
Linia ferată de mare viteză Ploiești-Suceava, scoasă la pețit într-un proiect de 20 de ani

Guvernul vrea să realizeze „Linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani)” printr-o investiție de tip parteneriat public-privat (PPP).

Comisia Națională de Strategie și Prognoză a publicat vineri un proiect de hotărâre prin care vrea includerea unui nou proiect de cale ferată în lista proiectelor strategice de investiții realizate între sectorul public și unul sau mai mulți parteneri privați (PPP).

Este vorba de „Linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani)”.

Construcția și operarea liniei feroviare se va face de către un operator privat pe o perioadă de 20 de ani, din care 4 ani proiectare și construcție, „perioadă în care investitorul privat va obține venituri atât din taxa de utilizare a căii ferate și din operarea propriu zisă, cât și din subvenții acordate de stat.”

Prin Ordonanța de urgență nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat publicat, Guvernul poate decide prin hotărâre ca anumite proiecte pe care le consideră strategice să fie pregătite și atribuite în numele partenerilor publici care urmează să le implementeze de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză.

Începând din 2018 Comisia Națională de Prognoză, condusă de Ion Ghizdeanu, nu se limitează la studii și proiecții economice, ci a devenit „unitate centrală de fundamentare și atribuire pentru proiectele strategice de investiții realizate între sectorul public și unul sau mai mulți parteneri privați”.

Totodată, Comisia de prognoză „elaborează sau contractează, în condițiile legii, efectuarea documentațiilor de fundamentare a deciziei de a se realiza un anumit proiect, precum și a documentației de atribuire”.

Mai mult, Comisia Națională de Strategie și Prognoză „monitorizează, în domeniul propriu de competență derularea investițiilor publice și cu deosebire a proiectelor strategice de investiții în parteneriat public privat”.

Ce conține Proiectul de hotărâre:

Articol unic – După punctul 21 din Lista proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public-privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, aprobată prin Hotărârea Guvernului 357/2018,cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou punct cu următorul cuprins:

„22. Linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani)

Linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani) asigură reducerea timpului de legătură dintre capitală și principalele orașe/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Iași, Suceava etc.

De asemenea, se creează posibilitatea realizării unor conexiuni cu Republica Moldova și Ucraina. Realizarea liniei ferate de mare viteză, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în lungime de aproximativ 505 km ( Ploiești– Siret circa 430 km și Pașcani – Iași circa 75 km), va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători de la transporturile aeriene și rutiere către transportul feroviar, la atragerea turiștilor, a tinerilor cu înaltă calificare dornici de a lucra în centrele universitare/de cercetare/industriale care există/se vor dezvolta pe traseu, dar și a investitorilor străini, prin crearea unor sectoare industriale specializate

Asigurarea, în cadrul proiectului de parteneriat public – privat, inclusiv cu dotarea de material rulant modern, de ultimă generație, va atrage după sine sporirea calității serviciilor și a siguranței călătorilor și a mărfurilor în transportul feroviar, concomitent cu reducerea consumului de energie electrică, dar și crearea de noi locuri de muncă.

Construcția și operarea liniei feroviare se va face de către operatorul privat pe o perioadă de 20 de ani, din care 4 ani proiectare și construcție, perioadă în care investitorul privat va obține venituri atât din taxa de utilizare a căii ferate și din operarea propriu zisă, cât și din subvenții acordate de stat.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 16 Feb 2019 07:13:50    Titlul subiectului: 198989

Vezi că acolo scrie "Construcția și proiectarea în 4 ani"! Operarea + construcția = 20 de ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 6 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community