Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

"Troleibuze cu baterii" la Chisinau

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2017
Mesaje: 5990
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 10 Iun 2015 16:05:23    Titlul subiectului: "Troleibuze cu baterii" la Chisinau 179533

Bine, astia le cam balmajesc, autobuze... troleibuze ... "ceva"-buz, oricum, din articol se intelege ca ar fi vorba de troleibuze echipate cu acumulatori care sa le permita deplasarea pe distante destul de lungi in zone unde nu exista retea electrica de alimentare.

http://adevarul.ro/moldova/actualitate/primul-autobuz-electric-lansat-chisinau-1_55782874cfbe376e3522c7da/index.html

"Primul autobuz electric lansat la Chișinău

10 iunie 2015

de Alexandru Filimon

Regia Transport Electric Chișinău vine cu o soluție pentru suburbiile capitalei, unde nu există linie de troleibuz: autobuzul electric, care poate parcurge o distanță de până la 50 de kilometri, transmite IPN. ȘTIRI PE

Șeful RTEC, Gheorghe Morgoci, a declarat că autobuzul electric are o vârstă de exploatare de trei ani, iar pentru renovarea și dotarea acestuia cu acumulatoare Regia a alocat peste 750 de mii de lei. Unitatea de transport a fost testată și corespunde tuturor cerințelor de securitate, dar e nevoie ca proiectul să fie aprobat și de autoritățile locale. Pentru a asigura, de exemplu, traseul de la Porțile Orașului spre aeroport, e necesar să se aloce bani pentru dotarea cu acumulatoare a încă cel puțin 2 troleibuze, a spus Gheorghe Morgoci. Potrivit șefului RTEC, pentru extinderea liniei de troleibuz e nevoie de circa 5-7 milioane de lei pentru un kilometru. Investiția în troleibuze dotate cu acumulatoare ar fi mai profitabilă din punct de vedere economic. Directorul companiei care a instalat acumulatoarele, Vitalie Eșanu, a spus că acestea acumulează energia electrică pe perioada deplasării troleibuzului prin oraș, când este conectat la curentul electric, iar la ieșirea din oraș, unde nu există linii de troleibuz, lucrează bateria. Pentru încărcarea acumulatoarelor este nevoie de circa o oră, iar dacă vor fi exploatate corespunzător, acestea vor funcționa pe o perioadă de 10 ani. Calculele au arătat că troleibuzele alimentate cu acumulatoare electrice sunt de trei ori mai econome decât autobuzele alimentate cu motorină, care circulă în prezent pe rutele municipale."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2017
Mesaje: 7984
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Iun 2015 16:17:10    Titlul subiectului: 179535

Comunicatul de presa al Primariei era, totusi, destul de clar...

Citat:
Prezentarea troleibuzului de tip nou

Comunicat de presă

(09 iunie 2015) REF: Prezentarea troleibuzului de tip nou

Primăria municipiului Chișinău invită mass-media la prezentarea troleibuzului de tip nou. Unitatea de transport poate parcurge până la 50 de kilometri fără curent electric.

Evenimentul va avea loc mâine, miercuri, 10 iunie 2015, ora 10.00, în fața sediului Primăriei municipiului Chișinău.

Ulterior, troleibuzul de tip nou va fi testat, pe traseul Primăria municipiului Chișinău – bd. Dacia (Porțile orașului) – Aeroportul Internațional Chișinău – orașul Sângera – comuna Băcioi.

09.06.2015

Direcția Relații Publice,
Primăria mun. Chișinău
bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 83
MD 2012, Chișinău, Republica Moldova
Tel.: + 373 22 201 707; Fax: + 373 22 201 708
e-mail: drp@pmc.md; web: www.chisinau.md

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 23/Mai/2017
Mesaje: 224
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 09:47:09    Titlul subiectului: 189149

http://transphoto.ru/photo/1001611/

Primul troleibuz aotunom, pleaca in Belorusia, la Minsk pentru certificare :0 Inceputul suna bine Smile

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 431
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2017 00:37:03    Titlul subiectului: 189192

Arata a troleu normal. Dar chestia cu baterii (si hibride) este o moda. De ce sa care tone de baterii (ca i-ar trebui literalment vreo tone daca nu mai mult)?

Lasa ca cu cat mai multe baterii, ca cat mai greu devine, si "arde" mai mult. Eu nu inteleg de ce nu se fac mai multe duo-buze adica un troleu cu un generator mic (gen 3 cilindrii, 2 litri diesel) la turatie continua cuplat la un generator? Ar cantarii mai putin decat baterii, inclusiv cu rezervorul de motorina.

Ar putea fi cum erau duo-buzule Breda (din Seattle, care arata aproade identic cu un De Simon daca ar fi articulat Very Happy ) cu fiecare punte individual motorizate, puntea mijloc electrica, cea din spate pe cutie. Asta pentru curse care merg pe sosele sau autostrazi unde nu poti pune retea (ca le agata camione, gabarit depasit etc)

Dar diesel-eletric e tehnologie de 100 de ani, si "bateriile" par noi gen Tesla...

Macar asta are trolee si nu e porcarie electrica BYD care a circulat in NYC acum cativa ani.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2017
Mesaje: 358
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2017 19:35:06    Titlul subiectului: 189317

Dintre toate vehiculele cu baterii, aceasta varianta este cea mai putin riscanta. Daca ceva nu merge, ai aruncat bateriile, ai instalat cele 4 scaune lipsa si iesi in oras. Nu ai nevoie de tot felul de intalatii pentru incarcare. Troleibuzul se incarca din retea in timpul mersului. Probleme ar putea aparea iarna cand va lucra instalatia de incalzire. Dar in Chisinau se va face simplu: nu va fi pornita Smile Si in troleibuzele obisnuite de multe ori iluminatul este pornit numai la jumatate.
Nu stiu cum e cu generatoarele diesel, dar am auzit ca ar consuma mult . Si apoi motorina mai trebuie si in gospodarie...
Cred totusi ca la Aeroport ar trebui linie clasica. E modern, stabil si nici nu sunt atat de multi km. Traficul a crescut foarte mult si niste troleibuze articulate n-ar strica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community