Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pasaj subteran de la Piata Sudului
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2017 19:42:09    Titlul subiectului: 189308

S-a mai asfaltat si azi un pic, in pasajul auto pe sensul Vacaresti-Nitu Vasile.
La PP4 pietonii circula frumos pe langa gardul cimitirului, au loc unii pe langa altii intre gard si acces, daca nu sunt "voluminosi".
La PP1 s-a betonat hidroizolatia ridicata pe laterala pasajului auto.
S-a mai placat in pasajul auto pe peretele dinspre Megaimage.
Si altele marunte si diiverse.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2017 21:24:29    Titlul subiectului: 189319

Asfaltul are acum acelasi nivel pe toate cele 3 rampe si in pasajul rutier.


33663942496_a634b529b6_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.33 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33663942496_a634b529b6_c.jpg



33575756121_7417ac3ba8_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.65 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33575756121_7417ac3ba8_c.jpg



33575755421_b74802e391_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  198.95 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33575755421_b74802e391_c.jpg



33575755601_77f6ab5750_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.23 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33575755601_77f6ab5750_c.jpg



33663940386_bee03eeca2_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.98 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33663940386_bee03eeca2_c.jpg



33663939626_cfe74191b5_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.87 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33663939626_cfe74191b5_c.jpg



33548605332_aca28117a4_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.71 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33548605332_aca28117a4_c.jpg



33663936566_44f85f99f4_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.73 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33663936566_44f85f99f4_c.jpg



33663935446_2941833aa9_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.76 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33663935446_2941833aa9_c.jpg



33548603272_603ac02928_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.65 kb
 Vizualizat:  de 15446 ori

33548603272_603ac02928_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2017 20:25:05    Titlul subiectului: 189348

Slabutz azi la betoane si asfalt in pasajul rutier. Doar pe la placarea peretelul Megaimage-Mol s-a facut continuitatea pe primele doua randuri de placi de la baza.

In schimb triazii au sectionat un ditamai snopul de cabluri de medie in doua locuri pe trotuarul de pe partea Magazinului Big aproape de semafor. Nu pot decat sa sper ca printre ele se numara si cele care traverseaza pasajul aiurea. Twisted Evil

A... si inca ceva, pe planseul pasajului auto sunt doua carcase pentru fundatii de stalp! Dar nu din alea cu fiare care se termina in bastonase-ancore ci cu fiare care se termina in TALPICI! Asadar... vor fi montate pe planseul pasajului. Si mai mult asta ma face sa cred ca umplutura in care vor sta aceste carcase pentru fundatii va fi o imensa masa de beton traversata doar de cateva tubulaturi pentru cabluri si conducte pentru pluviale, avand in vedere ca planseul vine foarte sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2017 07:17:27    Titlul subiectului: 189359

Pozele.


33683518586_b0b2bf6641_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.96 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

33683518586_b0b2bf6641_c.jpg



33683518316_7ddcbe0a14_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.71 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

33683518316_7ddcbe0a14_c.jpg



32910876753_19a8dc6603_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.35 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

32910876753_19a8dc6603_c.jpg



32881706364_3bea01c7bf_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.73 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

32881706364_3bea01c7bf_c.jpg



33683517216_6e50016ba6_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.99 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

33683517216_6e50016ba6_c.jpg



32881705834_9be77b3da7_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.43 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

32881705834_9be77b3da7_c.jpg



32910876423_5fe4484c21_c.jpg
 Descriere:
PP4.
 Mărime fișier:  187.38 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

32910876423_5fe4484c21_c.jpg



32881704764_5eb340f657_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  254.91 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

32881704764_5eb340f657_c.jpg



32881704324_a51920c8d7_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.84 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

32881704324_a51920c8d7_c.jpg



33683513896_56bec4a213_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  177.29 kb
 Vizualizat:  de 15373 ori

33683513896_56bec4a213_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2017 07:18:41    Titlul subiectului: 189360

Continuare.


33683513466_b2d6ca39e5_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.06 kb
 Vizualizat:  de 15372 ori

33683513466_b2d6ca39e5_c.jpg



32910876163_19a61ef858_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.48 kb
 Vizualizat:  de 15372 ori

32910876163_19a61ef858_c.jpg



33683512676_f7bd01a690_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146 kb
 Vizualizat:  de 15372 ori

33683512676_f7bd01a690_c.jpg



33683510926_0e7f4bbf74_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.09 kb
 Vizualizat:  de 15372 ori

33683510926_0e7f4bbf74_c.jpg



33724173585_0e9dc3c472_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.78 kb
 Vizualizat:  de 15372 ori

33724173585_0e9dc3c472_c.jpg



33724173635_d402e777d9_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.9 kb
 Vizualizat:  de 15372 ori

33724173635_d402e777d9_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2017 19:57:44    Titlul subiectului: 189393

http://www.capital.ro/firea-ameninta-ca-reziliaza-contractul-pentru-pasajul-piata-sudul.html

"Firea amenință că reziliază contractul pentru Pasajul Piața Sudului"

Mda, era si cazul sa considere cineva optiunea. Poate se gandeste si la Pantelimon.

Deja prin internet au inceput "portavocile" sa exlice cum ca vor exista niste procese Astaldi-Primarie si ca vor dura vreo 4 ani si dupa aia trebuie relicitat, inca vreo 2 ani si apoi executat restul inca vreo 1 ani deci vreo 7 ani daca se reziliaza contractul. Adica bucurestenii (si implicit primaria) pierd din start.

Poi daca e vorba pe asa cu santajuri din astea "subtile" e cazul sa se sparga gheata si Astaldi si subcontractati lui sa inceapa sa-si stranga catrafusele. Ce e mult e mult. Deja este practic cu fundul pe toate lucrarile din Bucuresti, un megamonopol deja, pe M4, M5, Ciurel, Sudului, plus eurocontructii si radionii la Rebreanu si Pantelimon. SI a intrat pe abuz de pozitie dominanta si in unele locuri asfalteaza ca sa aiba ce sparge pe urma. Vezi rampa Nitu Vasile unde s-a ciuruit asfaltul de anul intr-o zona mica la baza, vezi Orizont la M5, etc.)

Astaldionii (si subcontractorii) ar trebui sa bage la tartacutza ca sapte ani intarziere de acum incolo la Piata Sudului este un pretz relativ mic pentru expulzarea lor definitiva de la lucrarile publice pe care s-au dedat sa le foloseasca in timp inclusiv ca santaj electoral. Si mai mult eu as face caietele de sarcini in asa fel de acum incolo incat sa nu aibe voie la licitatii nici firma "varului cumnatei nepotului" celor reziliati. Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2017 20:16:17    Titlul subiectului: 189394

Dar pasajul nu este aproape gata. Numai 65 % este facut ? Din poze se vede altceva.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2017 20:40:55    Titlul subiectului: 189398

Ca si cantitati de lucrari evident ca este executat peste 88%! Devierile de canalizare la adancime mare, au necesitat puturi, peretii mulati ai pasajului in sine, toata excavatia in pasaje, toate betoanele si fiarele din ele. Placarile cu granit, bordurile, asfalt lipsa, alte finisaje sunt sunt cantitati mici per total, se fac cu dorei ieftini, nu cu utilaje scumpe. 3 pasaje pietonale de asemenea gata ca structura, mai este doua unul singur partial in executie.
Presa nu are consultanti tehnici angajati, scriu si ei din burta toate tampeniile.
Problema ramane ritmul de executie, aia zic ca nu li se platesc facturi, primaria zice ca ba da si aia o lalaie intentionat. Ramane de vazut, cica ar avea termen de 10 zile sa se mobilizeze sau va fi reziliat contractul. Si vedem atunci ce s-a platit, ce nu s-a platit s.a.m.d.

Oricum mie imi miroase a panarama, executantii lucrarilor publice in general au cantat 2 ani intreruperea platilor prin 2014 dar n-au reziliat ei contractele pentru neonorarea de catre primarie (sau minister dupa caz) a obligatiilor financiare. Deci... Aici este un circulet cumva comun intre reprezentantul beneficiarului (municipalitate) si executant. Si singurii care au pierdut cu sguranta sunt numai cetatenii. La primarii... ziua trece leafa merge iar la firmele gen euroconstruct, radion, astaldi etc... daca nu-s contracte cu statul altele nu sunt, deloc. Firmele astea se numesc ca sunt "private" dar esle sunt de fapt de-a dreptul bugetare.
Deci repet, singurii care am pierdut suntem noi, cetatenii, umpluti de praf, cu carburant consumat inutil stand pe loc s.a.m.d. De aceea sunt cu ochii cat cepele sa vad cum se termina povestea asta.
Astaldi grosul l-a cam luat, sau il ia in orice caz, cu peste 88% executie, de faramituri se poate lipsi. Iar primaria daca finalizeaza pasajul muta aglomeratia la Calea Vitan-Baba Novac si iese un megascandal! De asta zic, singurii care pierdem suntem noi cetatenii, primaria nu stie cum sa faca sa amane momentul in care soferii se vor prinde ca primele pasaje trebuiau facute de la Piata Victoriei spre Berceni nu de la Berceni spre Piata Victoriei. Twisted Evil S-ar putea sa faca un troc cu Astaldi si pasajul sa mai fie lalait mult si bine, ori prin reziliere, ori pur si simplu, ca Astaldi e ditamai monopolul pe lucrari publice si-l doare in pix.
Anyway, chiar daca noi cetatenii am pierdut pe toata linia... aceasta reziliere ar fi totusi un punct de cotitura in istorie de-a dreptul, pentru ca Astaldi (si subcontractorii) nu va mai fi eligibil la nici o licitatie municipala. Ever! O pierdere a unui concurect este o pierdere, dar desfiintarea unui monopol este un castig mai mare.
Ce concluzie trag eu aici este ca sunt multe lacune in codul penal in momentul asta. Si printre ele sunt si hulitele... "sabotaj" si "subminarea economiei nationale". Twisted Evil
Twisted Evil

Si lucrurile in realitate sunt mai complicate de atat. Dar... astea sunt discutii pentru "oameni mari".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2017 20:20:08    Titlul subiectului: 189484

Foreza portocalie de la DT34 (sau una similara) a aterizat ieri sau azi dimineata la PP4. La pranz era in paine, acum pe seara este deja urcata pe trailer sa plece inapoi de unde a venit. N-a dat foarte multe gauri, vreo 5 pe o parte si inca 5 pe o parte, pentru profilele i ale berlinezelor de la sectiunea centrala a pasajului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2017 07:19:23    Titlul subiectului: 189488

Raspuns Astaldi pentru PMB. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Astaldi îi răspunde primarului Firea: La Pasajul Piața Sudului, primăria nu a plătit tot și nu a oferit informații despre rețelele de utilități

Firma Astaldi, constructorul Pasajului Piața Sudului, a trimis primarului Gabriela Firea o scrisoare deschisă în care explică întârzierile. Firma spune că Primăria nu a oferit la timp date despre toate rețelele de utilități care trebuie relocate, că a pus la dispoziție cu întârziere proiectele tehnice, că nu a încheiat la timp actele adiționale pentru lucrările suplimentare care a trebuit făcute la fața locului și, mai mult, că nu a plătit toate facturile.

Iată comunicatul Astaldi, integral:

"D-nei Primar General Gabriela Firea

"Modernizare lnfrastructura Rutiera Piata Sudului" (fara achizitie si montaj din escalatoare si lifturi) - Contract 183/08.05.2014
Derularea contractului de lucrari nr. 183/2014

"Stimata doamna,

Scopul acestei scrisori este de a incerca sa clarificam si deasemenea sa va prezentam principalele probleme intampinate de noi in realizarea lucrarilor ce fac obiectul contractului de lucrari nr. 183/2014, probleme aflate in afara controlului executantului, dar fara a ne lirnita la acestea, care au condus la acumularea de intarzieri in executia lucrarilor si costuri suplimentare sernnificative.

a) Lipsa Proiecte relocare utilitati

Dupa cum este binecunoscut de toate partile implicate in derularea acestui proiect, in zona Piata Sudului (amplasamentul lucrarilor), au fost identificate numeroase retele de utilitati, neprevazute in etapa de licitatie. Subliniem ca pentru anurnite retele nu a fost furnizata nicio informatie inainte de inceperea lucrarilor, acestea fiind descoperite chiar in timpul executiei acestora.

Lucrarile de deviere si relocare utilitati trebuiau executate inaintea oricaror alte lucrari. Astfel, nu s­au putut executa lucrarile propriu-zise de constructie a pasajului pana cand nu au fost identificate, deviate si relocate toate retelele de utilitati din cadrul amplasamentului unde trebuia construit pasajul. Aceste lucrari de deviere si relocare puteau fi insa executate doar in baza unui plan coordonator pentru retelele de utilitati, a proiectui tehnic precum si a detaliilor de executie aferente, documente ce trebuiau puse la dispozitie de achizitor chiar de la data incheierii contractului i.e. 11 iunie 2014, intrucat in conforrnitate cu art. 7.1 din contract, aceste documente ar fi trebuit sa reprezinta Anexa 3 la acesta.
Cu toate acestea, mentionam ca o parte din proiectele de relocare utilitati au fost transrnise executantului la aproximativ un an de la inceperea lucrarilor (retele electrice, telefonie, apa, etc), in timp ce alta parte a proiectelor a fost pusa la dispozitie la mai mult de un an si jumatate de la inceperea lucrarilor.
Mai mult, intrucat anurnite retele de utilitati si devierea acestora nu faceau parte din obiectul contractului, aceste lucrari au fost executate de terti, fiind necesara corelarea activitatii acestora cu activitatile parte din obiectul contractului 183/08.05.2014.

b) Lipsa Proiecte Tehnice si Detalii de Executie structuri

Problema utilitatilor descrisa mai sus a pus executantul in pozitia de a executa lucrari in zonele in care lipsa utilitatilor a permis acest lucru, fara nicio legatura cu succesiunea activitatilor programata de catre executant astfel incat lucrarile sa fie finalizate cu respectarea duratei de executie prevazuta in contract. Astfel, era foarte important ca executantul sa primeasca Proiectul Tehnic complet si Detaliile de Executie complete pentru structuri inca de la inceperea lucrarilor.

Din pacate, Proiectul Tehnic si Detaliile de Executie pentru structuri au fost puse la dispozitie fractionat, pe sectoare reduse ca dimensiuni si categorii de lucrari, impiedicandu-1 astfel pe executant sa execute lucrarile conform programului de executie contractual, pentru a putea respecta termenul de executie. In acest sens, precizam ca in cursul anului 2016, la doi ani de la inceperea lucrarilor, executantul a continuat sa primeasca modificari la proiectul tehnic si detalii de executie necesare executiei lucrarilor.

c) Lipsa acte aditionale pentru lucrari suplimentare

Pe parcursul derularii contractului au aparut cantitati si lucrari suplimentare fata de devizul contractual. Aceste lucrari au aparut atat din cauza discrepantelor intre documentele elaborate de achizitor, intre documentatia elaborata de achizitor si situatia reala din santier, cat si in urma revizuirii Proiectelor Tehnice.
Prevederile articolului 5.4 din contract stipuleaza clar faptul ca nicio lucrare suplimentara nu poate fi executata in lipsa unui act aditional la contract. lmposibilitatea demararii lucrarilor suplimentare in lipsa actelor aditionale aferente in baza art. 5.4 a condus la obstructii si perturbari in executia lucrarilor ce fac obiectul contractului nr. 183/08.05.2014.
Va rugam sa aveti in vedere ca din totalul de 7 acte aditionale, care credem noi ca sunt necesare a fi incheiate in conforrnitate cu art. 5.4 pentru a perrnite demararea executiei lucrarilor suplimentare aferente, la data prezentei comunicari sunt incheiate doar 2. Astfel, este evident ca aceste proceduri impuse de prevederile art 5.4 necesita un timp considerabil, iar impactul negativ al acestor proceduri asupra executiei lucrarilor este irninent si nu poate fi imputabil executantului.

d) Problema platilor si a cheltuielilor indirecte

Dupa cum achizitorul cunoaste, situatia platilor este una deosebit de grava ce a cauzat si continua sa cauzeze executantului constrangeri financiare semnificative. Intrucat apreciem ca este vorba despre interpretare eronata a prevederilor contractuale, precum si a legislatiei in vigoare cu privire la modalitatile de plata si pretul contractului facuta de achizitor, facem urmatoarele precizari in speranta ca vom clarifica aceste aspecte.
In conformitate cu prevederile art. 5, pretul contractului, convenit de catre parti, este ferm, fix si platibil la executarea lucrarilor, in totalitatea elementelor sale componente ale costurilor implicate. Similar oricarui contract de lucrari, valoarea contractului cuprinde in mod firesc cheltuielile indirecte. Ponderea acestor cheltuieli indirecte variaza in functie de devizul contractual, astfel cum este prevazut in contract si cum a fost justificat in mod detaliat in faza de ofertare. In urma sernnarii contractului nr. 183/08.05.2014, aceste costuri indirecte au fost acceptate de catre achizitor, prin acceptarea preturilor unitare care formeaza pretul contractului. Astfel, intrucat cheltuielile indirecte sunt parte din pretul contractului, acestea trebuie achitate pe baza documentelor justificative referitoare la executia lucrarilor.

In concordanta cu art. 36.3, documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte executantul conform contractului si a legislatiei aplicabile sunt cele cu privire la executarea lucrarilor si au fast prezentate in mod corespunzator dovada ca toate situatiile de lucrari sunt verificate de dirigintele de santier si aprobate in totalitate de catre acesta.

Cu toate ca executantul a prezentat in mod corespunzator toate documentele justificative relevante pentru executia lucrarilor, iar dirigintele de santier a confirmat lucrarile executate, din valoarea totala facturata de 57 .962.580,53 Lei, achizitorul a platit doar 36.362.573,38 Lei, din motive pe care executantul le considera ca fiind o interpretare eronata atat a prevederilor contractuale cat si a legislatiei in vigoare aplicabile. Astfel, retinerea sumei de 21.636.007, 15 Lei, care in fapt este parte din pretul ferm al contractului, agreat de catre parti la semnarea contractului, consideram ca este necontractuala.
A vand in vedere ca noi credem ca informatiile furnizate de colaboratorii durnneavoastra sunt gresite, am dori sa mentionam ca aceste cheltuieli indirecte si profitul aferent nu reprezinta cheltuieli care exced valoarea de contract, ci sunt incluse in aceasta asa cum este mentionat in fiecare deviz de lucrari care fac parte integranta din contractul dintre parti.

Concluzii

Lipsa informatiilor cu privire la existenta si traseele retelelor de utilitati din amplasament, lipsa proiectelor pentru relocarea acestora precum si necesitatea corelarii activitatilor mai multor antreprenori, au condus inevitabil la intarzieri sernnficative in executia lucrarilor.
Lipsa proiectelor tehnice si a detaliilor de executie pentru structuri de asemenea au condus la intarzieri considerabile in executia lucrarilor, pentru care executantul nu poate fi considerat raspunzator.

Procedurile anevoioase de incheiere a actelor aditionale in conformitate cu prevederile art. 5.4. in vederea executiei lucrarilor suplimentare aparute in derularea contractului afecteaza progresul planificat al lucrarilor.

Toate aceste probleme mentionate mai sus au fast notificate in mod corespunzator de catre executant de indata ce au fast identificate, insa achizitorul din motive poate neimputabile lui, a intarziat sa ofere o solutie.

Speram ca cele de mai sus pot clarifica aspectele care au afectat si continua sa afecteze executia lucrarilor astfel incat sa continuati sa ne acordati tot sprijinul necesar in vederea solutionarii problemelor. Am dori sa mentionam ca noi suntem in continuare deschisi in a lucra impreuna in cautarea solutiilor necesare finalizarii lucrarilor.

Pentru aceasta va propunem sa avem o intalnire pentru a analiza stadiul lucrarilor, masurile necesare pentru a reduce riscurile intarzierii finalizarii acestora si implicit deschiderea traficului cat mai curand posibil.

Cu toata consideratia din partea noastra"

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Mar 11 Apr 2017 16:06:02    Titlul subiectului: 189608

Cam asta-i toata placarea cu adeziv pe interior... mai departe... alt sistem!

P.S. Nenii ercevei care se ocupa cu Netcity erau langa intrarea in magazinul Big, pe peretele caruia ies tevusti cu niste colaci de liane optice.

De pe breteaua Nitu Vasile-Olteniti in lucru vine o teava de apa pana intr-un camin cilindric prefabricat amplasat in gura de intrare in PP2.

In groapa sapata pe banda 1 langa hala verde din cauza careia s-a deviat circulatia mai spre centru nu era descoperit nimic inca. Poate sa fie groapa pentru un camin de pluviala uitat, daca nu cumva are legatura cu cablurile.



33589458690_bf456c1dd5_c.jpg
 Descriere:
Nu-i graba man... daca intindem pietrisul tre' sa aducem altul. Si basculantele trebuie sa plece cum au venit, incarcate, dar cu moloz, pamant si altele.
 Mărime fișier:  150.03 kb
 Vizualizat:  de 15078 ori

33589458690_bf456c1dd5_c.jpg



33589458690_bf456c1dd5_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.03 kb
 Vizualizat:  de 15078 ori

33589458690_bf456c1dd5_c.jpg



33816707622_7f0f56369c_c.jpg
 Descriere:
Rampa Nitu Vasile
 Mărime fișier:  87.13 kb
 Vizualizat:  de 15078 ori

33816707622_7f0f56369c_c.jpg



33130818594_dd6525053e_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.99 kb
 Vizualizat:  de 15078 ori

33130818594_dd6525053e_c.jpg



33844645041_4ecf92be62_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.93 kb
 Vizualizat:  de 15077 ori

33844645041_4ecf92be62_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Mie 12 Apr 2017 16:17:46    Titlul subiectului: 189619

Au montat primele doua ghidaje metalice (ca cele de pe peretele Big-hala verde al rampei Nitu Vasile) pentru placarile uscate si pe peretele de pe partea Megaimeg-BT-Scoala.
Azi, ca si ieri, inflatie de cascutze albe cu vesta, imbracate de strada si bagatoare de seama pe planseul pasajului auto. Erau mai multi decat salopetele efectiv lucratoare.

Compactat pietris care mai exista... deocamdata nimic in zona PP1-pasaj rutier-PP2, intins pietris peste betonul de protectie dat cu emulsie de pe planseul pasajului auto cred ca nu este cazul, planseul este atat de sus incat cred ca urmeaza fundatia betonata a sinelor de tramvai exact peste el. In sensul asta au aparut de zilele trecute si niste marcaje cu verde pe emulsie, de la sol nu se vede exact directia lor precisa!

Deci... vorba lui misterr, "am pierdut sinele". Le-am lasat in satier si nu mai sunt. Nu ca ar mai fi fost apte de refolosire, in opinia mea, astfel ca unele noi ar fi optime, plus macazuri in locul celor umplute de moloz dintre gurile PP1.
Deci stati cu ochii dupa sine, ca in mijlocul intersectiei momentan nu prea se mai pot face alte lucrari fara traseul definitiv al liniilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2017 18:55:47    Titlul subiectului: 189641

Au inceput fibristii sa vina in pelerinaj la sfantul Netcity cel nou. Azi e randul Primetelecom. Trageau niste fibra din caminul de la trecerea de pietoni Big-PP2 spre unul dinspre hala verde, din statia autobuzelor. Pana la un momentdat cand cica nu a vrut fibra sa mearga mai departe!

Continua montarea ghidajelor metalice verticale pe peretele Mega-BT-scoala al rampei Nitu Vasile. S-a mai betonat pe la gratare si capace de canal tot prin rampa Nitu Vasile, la PP4 se urcau intr-un camion resturi de armaturi, se golea frumos zona, n-am reusit sa vad daca e betonat planseul.

Anyway a inceput prelungirea bretelei Vacaresti-Oltenitei peste planseul PP1 pana la prima gura de iesire la refugiul de tramvai, pietris compactat si dat cu emulsie, deci sapatamana viitoare beton peste.
Per total in afara de PP4 unde s-a tras tare ritmul este tot asa... gen... "nu prea rapid ca ametim".



33202323383_d74a27f60f_c.jpg
 Descriere:
Extensia bretelei Vacaresti-Oltenitei peste PP1.
 Mărime fișier:  117.4 kb
 Vizualizat:  de 14970 ori

33202323383_d74a27f60f_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2017 21:19:38    Titlul subiectului: 189739

Azi erau niste neni de la AEG in fata la Intec (dupa SunPlaza, aproape de phuti) cu un gropan pe trotuar, scormoneau dupa cabluri. Si la hala verde am impresia ca sub "cortul" ala de pe carosabil tot la cabluri de lucreaza.

In rest... la placari uscate nema. S-a ras asfaltul in gura rampelor Vacaresti. La PP4 se trage o teava de apa printr-un sant sapat pe mijlocul drumului de la intersectia cu Secuilor.



34139856446_afce776f52_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.73 kb
 Vizualizat:  de 14745 ori

34139856446_afce776f52_c.jpg



33369217743_a4dff6ed5a_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.28 kb
 Vizualizat:  de 14745 ori

33369217743_a4dff6ed5a_c.jpg



33369218113_904fe0accc_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  180.62 kb
 Vizualizat:  de 14745 ori

33369218113_904fe0accc_c.jpg



34180159445_f5f34ea124_c.jpg
 Descriere:
Bonus 1.
 Mărime fișier:  165.95 kb
 Vizualizat:  de 14745 ori

34180159445_f5f34ea124_c.jpg



33369216123_657a5ae275_c.jpg
 Descriere:
Bonus 2.
 Mărime fișier:  105.43 kb
 Vizualizat:  de 14745 ori

33369216123_657a5ae275_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2017 18:23:36    Titlul subiectului: 189800

News: daca sustin ritmul de asfaltare pana la sfarsitul zilei sensul Vacaresti-Nitu Vasile al pasajului rutier va avea UZURA asternuta integral, din cap rapma in cap rampa!

P.S. In santier sunt prezente in total 6 nacele vizibile, 4 in rampa Nitu Vasile, una pe liniile de tramvai spre Vacaresti si una in capul rampei iesire.

Muncitori puzderie, dar nu la fel de operativi ca finisorul de asfalt.

Este montat iluminat temporar pe parapetii rampelor Vacaresti. Pentru lucrari cred, nu se preteaza reflectoare de genul in ochii soferilor.

Inca mai este deschisa o gura de vizitare in basha de sub rampa Nitu Vasile, intre randurile de borduri, inainte de prima bareta a pasajului.

L.E. Poze.



34245078725_a3d00c5096_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.34 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

34245078725_a3d00c5096_c.jpg



34114841741_79b5b641d0_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.26 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

34114841741_79b5b641d0_c.jpg



34245078575_aae48c640a_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.04 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

34245078575_aae48c640a_c.jpg



33434906743_0535af09e0_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.81 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

33434906743_0535af09e0_c.jpg



33434906463_182a476a04_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.24 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

33434906463_182a476a04_c.jpg



34114844701_8768a6c139_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.73 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

34114844701_8768a6c139_c.jpg



34114841081_e0b149e51f_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.2 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

34114841081_e0b149e51f_c.jpg



34114844281_1f5c10ec70_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.75 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

34114844281_1f5c10ec70_c.jpg



34114845661_7c0fbdfc50_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.52 kb
 Vizualizat:  de 14572 ori

34114845661_7c0fbdfc50_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2017 08:33:51    Titlul subiectului: 189882

Nu inteleg, constructorii au avansat ca termen de finalizare a lucrarilor................30 octombrie ???
Primarita zice ca daca nu termina pasajul pe 15 iulie, reziliaza contractul.
Articolul referitor la acest subiect, se gaseste aici.

Citat:
Finalizarea lucrărilor la Pasajul Piața Sudului. Care este termenul dat de constructor

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a declarat miercuri că este "inacceptabil" termenul de 30 octombrie pe care constructorul Pasajului Piața Sudului l-a avansat pentru finalizarea obiectivului de investiții, precizând că în cazul în care nu se va reveni asupra acestui termen și nu vor fi accelerate lucrările vor începe demersurile pentru rezilierea voluntară a contractului.

"Consider că termenul exprimat în ultima corespondență de către constructor este inacceptabil, și anume 30 octombrie. Asta ar însemna să se mai lucreze în ritm de melc toată vara, iar în septembrie, când se vor relua școlile, practic să nu avem acest pasaj gata. Este de neacceptat și am anunțat asocierea de constructori că, în cazul în care nu vor reveni asupra acestui termen și nu vor accelera ritmul lucrărilor, am început deja demersurile studiind contractul pentru rezilierea voluntară a acestuia. Ne permite atât legislația, cât și termenii contractuali", a precizat Gabriela Firea, potrivit Agerpres.

Ea a adăugat că miercuri a transmis o scrisoare de nemulțumire către asocierea de constructori care lucrează și care au câștigat contractul de la pasajul Piața Sudului, Euroconstruct și Astaldi, deoarece la data anterioară nu a primit niciun răspuns, deși somase ca în termen de zece zile să fie anunțat noul termen real de finalizare a acestei lucrări.

Firea a mai precizat că un termen rezonabil pentru finalizarea acestui obiectiv de investiții ar fi 15 iulie.

"Maximum ce am accepta pentru a nu rezilia contractul ar fi la mijlocul lunii iulie, să spunem un 15 iulie", a punctat primarul general.

Cât privește răspunsul constructorului la penultima somație a primarului general, în care se susține că nu i se recunosc anumite cheltuieli făcute, Firea a spus că termenii contractuali sunt "extrem" de expliciți și de asemenea legislația fiscală în domeniu, precum și prevederile organelor care verifică anual instituțiile publice.

"Noi nu avem cum să acceptăm, în afara contractului în vigoare, plăți suplimentare care nu sunt puține, sunt de circa 59% din valoarea inițială a contractului, adică aproape 25 de milioane de euro, să acceptăm să plătim aceste plăți suplimentare câtă vreme nu sunt prevăzute în prevederile contractuale", a spus Firea.

Pentru această speță, a mai precizat primarul general, este în acest moment un dosar în instanță.

"Dacă o instanță din România va obliga municipalitatea să plătească aceste sume, cu siguranță Primăria Generală prin ordonatorul principal de credite respectă legea în România. Eu nu văd cum o instanță ar putea să dea câștig de cauză unei părți dintr-un contract pentru plăți destul de mari din bugetul public, practic, care nu au fost prevăzute inițial. Deci nu este vorba despre rea-voință a reprezentanților Primăriei, ci despre imposibilitatea legală de a achita practic aceste facturi care nu au în spate nicio justificare și nu sunt prinse nici în contractul inițial", a susținut Firea.

Referitor la informația potrivit căreia sâmbătă ar urma să se reia circulația pe un fir de mers dus-întors prin Pasajul Piața Sudului, Firea a spus că a aflat neoficial despre acest lucru.

"Am înțeles și eu, mi s-a transmis nu oficial, că sâmbătă se va putea relua circulația pe un fir de mers dus și unul întors prin pasajul Piața Sudului, dar având în vedere că legislația nu permite în acest moment să se realizeze recepții parțiale, practic ar fi răspunderea constructorului pentru acest acces la pasajul Piața Sudului pe un fir dus și pe un fir întors. Așa am înțeles neoficial, nu am primit un document oficial. Noi așteptăm finalizarea în integralitatea sa a acestui obiectiv. Am înțeles că în luna iunie-mai au de primit două instalații care, după evaluarea pe care am făcut-o ieri împreună cu specialiști în domeniu, mi s-a transmis că nu poate dura mai mult de o lună partea de implementare și finalizare a acestui proiect", a conchis primarul general.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2017 10:27:14    Titlul subiectului: 189967

S-a deschis partial, pasajul de la Piata Sudului, se circula pe cate o banda pe sens. Articolul se gaseste aici.

Citat:
S-a redeschis, parțial, Pasajul Sudului

Cu mai mult de un an întârziere, Pasajul Piața Sudului este deschis circulației. Pe câte o singură bandă de sens deocamdată. Primarul Gabriela Firea spune că în acest moment constructorii mai așteaptă lifturile și scările rulante pentru a termina lucrările.

Constructorul a anunțat Primăria că a deschis circulația pe câte o bandă pe sens cu aprobarea Politiei Rutiere și a Comisiei Tehnice din Primărie. Gabriela Firea a amenințat constructorul cu rezilierea contractului dacă nu termină lucrările mai repede.

„Mi-aș dori ca la întâlnirea pe care am stabilit-o deja cu constructorii să putem să venim în fața cetățenilor din București cu un termen final pentru acest obiectiv de investiții pentru că cel anunțat de constructor, 30 octombrie, nu ne mulțumește. Și nu dorim să îl acceptăm. Dacă ei continuă cu acest termene, reziliem contractul. Sper să nu se ajungă aici. Sper că la întâlnirea de săptămâna viitoare să găsim căile de negociere astfel încât termenul să fie unul rezonabil. Ce înseamnă rezonabil pentru mine? În timpul verii. Adică, să spunem la mijlocul lunii iulie. Pentru ca atunci când încep școlile să avem condiții decente”, a spus primarul Capitalei.

Construirea acestui pasaj a început în august 2014 și trebuia terminată în decembrie 2015. Valoarea lucrărilor: 128 de milioane de lei, din care doua treimi bani de la Uniunea Europeana.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Vin 14 Iul 2017 20:32:49    Titlul subiectului: 191115

Bum bum bum bum (bat tobele): parapetii taiati la PP3 (suspans)............ erau in gabaritul tramvaiului!!! Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Sâm 22 Iul 2017 20:26:46    Titlul subiectului: 191227

Boom! Mindblown!


35921113822_c321720f42_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.48 kb
 Vizualizat:  de 13098 ori

35921113822_c321720f42_c.jpg



35921114292_e9eba38c06_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.08 kb
 Vizualizat:  de 13098 ori

35921114292_e9eba38c06_c.jpg



35921119092_c3d1b2a499_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  180.77 kb
 Vizualizat:  de 13098 ori

35921119092_c3d1b2a499_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2017 11:25:26    Titlul subiectului: 191231

Pentru cine vrea sa faca o plimbarica... s-au deschis PP1, PP2 si PP4.
https://youtu.be/AKuk7gUeDHg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2017 10:24:24    Titlul subiectului: 191267

Imi face impresia ca se pregateste intoarcerea tuturor liniilor de troleibuz din Berceni la Piata Unirii. Din doua motive.
1. La Sudului nu mai este loc de intors troleul decat in rond, lucru imposibil pentru ca ar incurca tramvaiul teribil prin traversarea de 3 ori a liniilor de tramvai in manvra de intoarcere. In plus nu exista loc de stationare cu alveola pe bretelele pasajului si ar incurca traficul auto, in special autobuzele.
2. Mutarea capatului sub pasajul Mihai Bravu pe care am speculat-o mai demult este destul de dificila d.p.d.v. al configurarii catenarei si manevrei. In plus nu exista loc de stationare decat la Costache Stamate, unde ar incurca autobuzele.

Deci... iau in calcul posibilitatea intoarcerii exclusive la Piata Unirii, cu implicatia reducerii frecventei pe 313 si 381! Twisted Evil La Horoscop spre Spiridon Nou de bine de rau in statie incap doua troleibuze si inca unul in breteaua dedicata de pe pasajul Unirii.

Ar mai fi si perspectiva "cumpararii celor 100 de noi troleibuze" Care cu siguranta vor trebui impartite intre Berceni si Bucurestii Noi, care au vechimea medie a parcului circulant cea mai mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Mie 06 Sep 2017 20:11:08    Titlul subiectului: 191553

Vad ca nu au inceput sa demoleze nimic asa ca nu mai are rost sa fac pe prostu'...
Domnu' Adrian Rosca, astaldionii au refacut rondul dar le-a dat cu virgula. Twisted Evil

Nu le-au iesit intersectiile tramvai-troleu noi cum le-au demontat! Belea mare! Ce ziceti? Tzatza Firea se prinde pana luni sau baga receptie populista fara troleu ca sa se dea elevii cu tramvaiul si o ia in barba? Twisted Evil



36241603453_b14b9b9b7e_z.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.44 kb
 Vizualizat:  de 12194 ori

36241603453_b14b9b9b7e_z.jpg



173.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.37 kb
 Vizualizat:  de 12194 ori

173.jpeg



36187209334_fb0476c5a5_z.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.03 kb
 Vizualizat:  de 12194 ori

36187209334_fb0476c5a5_z.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Sep 2017 20:30:38    Titlul subiectului: 191555

Unde au facut facultatea inginerii de la Astaldi ? La fara frecventa cumva ? Laughing
Cine a fost cel care a conceput intersectia tramvai-troleu ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Joi 07 Sep 2017 12:10:35    Titlul subiectului: 191561

Vorba cantecului...


CAM276811.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  198.8 kb
 Vizualizat:  de 12162 ori

CAM276811.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2017 19:56:30    Titlul subiectului: 191577

Mai vreti nistre poze... Twisted Evil


36270353274_a81bd06634_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.56 kb
 Vizualizat:  de 12410 ori

36270353274_a81bd06634_c.jpg



37105571605_ae26e887e9_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.21 kb
 Vizualizat:  de 12410 ori

37105571605_ae26e887e9_c.jpg



36964089181_06e115be8f_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.04 kb
 Vizualizat:  de 12410 ori

36964089181_06e115be8f_c.jpg



37105563805_52c7f3efd8_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  161.24 kb
 Vizualizat:  de 12410 ori

37105563805_52c7f3efd8_c.jpg



36917348296_17e94d7cc3_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.26 kb
 Vizualizat:  de 12410 ori

36917348296_17e94d7cc3_c.jpg



36964103971_df9a2aeb70_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.87 kb
 Vizualizat:  de 12410 ori

36964103971_df9a2aeb70_c.jpg



36935307312_235d049f31_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.67 kb
 Vizualizat:  de 12410 ori

36935307312_235d049f31_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community