Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuz electric la Brasov

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 19 Dec 2013 10:10:32    Titlul subiectului: Autobuz electric la Brasov 169708

http://adevarul.ro/locale/brasov/unautobuz-electric-circula-februarie-strazile-orasului-1_52b29ec7c7b855ff56d79fcb/index.html#

"Un autobuz electric va circula din februarie pe străzile orașului

19 decembrie 2013

Articol de Simona Suciu

Autobuzul a fost pus la dispoziția RAT Brașov de o firmă privată și va funcționa aproximativ o lună. Brașovul este al treilea oraș din țară în care va fi testat acest tip de vehicul.

Autobuzulul are o autonomie de peste 200 de km și se încarcă complet în opt ore. „Municipiul Brașov s-a aflat printre primii semnatari ai Convenției Primarilor și a aderat încă din 2008 la această inițiativă. Prin angajamentul semnat, Municipiul Brașov și-a stabilit o țintă foarte grea: atingerea și chiar depășirea obiectivului Uniunii Europene de reducere cu 20% a poluării, până în anul 2020. Brașovul încearcă să atingă acest obiectiv mult mai devreme decât a fost planificat, introducând în teste un autobuz electric. Pe parcursul iernii vom vedea cum se comportă un astfel de autobuz din punct de vedere al calității, al eficienței și al autonomiei. În final putem aprecia dacă se dovedește a fi viabil pentru transportul public din Brașov", a declarat primarul George Scripcaru. Autobuzele sunt eficiente pe termen lung, dar și scumpe. Unul singur costă 500.000 de euro. „Am testat personal autobuzul electric la Timișoara, în luna octombrie, cu ocazia participării la o întâlnire a Uniunii Transportatorilor Publici din România și atunci ne-a venit ideea să încercăm o astfel de variantă de transport și la Brașov. La finalul testării de la Timișoara am trimis acolo și o echipă tehnică de la RAT Brașov, pentru a analiza această soluție“, a spus Radu Cristian, director general RAT."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 03/Aug/2017
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 19 Dec 2013 21:22:12    Titlul subiectului: 169718

Probabil e acelesi BYD chinezesc plimbat prin toate tarile din regiune, poate poate vor gasi fraierii chiar in Brasov sa le cumpere. Dupa ce in Brasov nu sunt in stare nici sa intretina niste autobuze cu motoare diesel si cateva troleibuze, multe din ele stau "la gard", vreti sa credem ca vor fi in stare sa intretina niste autobuze cu acumulatori, care probabil la -20 C se descaraca de doua ori mai repede decat in mod normal si se reduce si autonomia lor aproape la jumatate. De cumparat ar putea sa le cumpere ca doar nu le cumpara pe banii lor ci pe banii nostrii, dupa aceea mai vedem ce vor face cu ele.
_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 01:35:17    Titlul subiectului: 169871

Asa ceva nu se cumpara decat pe bani europeni, sau pe ceva credit, care se acopera din orice fel de resurse locale.

Deocamdata nu e decat o prezentare. Eu am condus masina electrica facua si in China si in India si m-am simtit foarte bine. Nu va obliga nimeni sa luati nimic!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 12:34:47    Titlul subiectului: 169886

Noi, romanii, suntem stupefiant de contradictorii: pe vremea lui Ceausescu consideram lucrurile chinezesti ca fiind peste cele autohtone si umblam cu limba scoasa dupa ele; acum am trecut in extrema cealalta, credem ca orice e chinezesc sau turcesc e neaparat de proasta calitate, ceea ce nu e adevarat.
Exista multe lucruri de foarte buna calitate facute in China de firme de renume doar pentru ca acolo e forta de munca mai ieftina, atat si nimic mai mult, in rest toti parametrii de performanta sunt la fel ca ai unui produs fabricat oriunde altundeva.
Asa si cu autobuzul asta, si eu sunt desul de suspicios si neincrezator intr-o tehnologie relativ noua si, mai ales, ma tem de mentenanta jalnica asigurata de angajati nespecializati, insa hai sa vedem intai autobuzul, sa-l folosim, sa-l cercetam, sa vedem ce si cum, poate pana la urma e o chestie OK...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 12:40:07    Titlul subiectului: 169887

Totusi, problema mentenantei. Cam cat costa mentenanta, cat costa piesele de schimb ? Nu de alta, dar cred ca stiti de patania RATB-ului (Bucuresti), dupa ce a expirat garantia la autobuzele Mercedes Citaro si-au dat seama ca piesele de schimb sunt cam..........scumpe.
La prima vedere, autobuzele electrice sunt bune, dar trebuie luat in calcul si costul intretinerii acestora. Nu cu "hei rup" inainte.....

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 31 Dec 2013 20:01:10    Titlul subiectului: 169934

Oare cand vorbim de testarea unui astfel de vehicul, intrebam si pasagerii, sau doar primaria sau pe cei care scriu proiectele de finantare? As fi curioasa sa calatoresc cu augobuzul electric dar nu sunt sigura ca pot sa ma intalnesc cu el prin oras.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 31 Dec 2013 21:16:02    Titlul subiectului: 169936

Oarecum off-topic dar stiti ce este ciudat,intr-un oras unde transportul electric a fost aproape nimicit sa cumpere autobuze electrice Laughing chiar sunt curios daca se va cumpara acest tip de autobuz-electric-.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Dec 2013 22:27:59    Titlul subiectului: 169937

http://tramclub.org/viewtopic.php?p=169935#169935
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 28 Feb 2014 21:49:32    Titlul subiectului: 171506

Februarie a trecut, autobuzul electric nu a aparut (sau cel putin eu nu m-am intalnit cu el pe strada). Vreo veste?
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Mar 2014 00:25:51    Titlul subiectului: 171510

E blocat la Suceava de politia rutiera. A avut probleme acolo. S-au trezit cei de la rutiera ca vehiculul, desi in test, nu are dreptul de a circula pe drumurile publice.Aia de acolo trebuie sa deblocheze situatia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2014 17:34:48    Titlul subiectului: 172466

Sper ca macar sa-l intalnesc pe strada, daca nu voi avea norocul sa si circul cu el: cic a incep probele cu autobuzul electric:

Timp de 3 săptămâni pe traseul liniei 4 al RAT Brașov va circula primul autobuz electric - ecologic din Brașov. Mijlocul de transport în comun este testat de municipalitate și de vineri va intra în trafic.

COMUNICAT PRIMĂRIA BRAȘOV
Autobuzul electric BYD este pus la dispoziția Regiei de Transport pentru testare de către reprezentanții CEFIN TRUCKS, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez.
Ne bucurăm că, timp de o lună, avem posibilitatea de a testa acest autobuz electric, mai ales că în Planul de Acțiuni pentru Energie Durabilă al Municipiului Brașov (PAED) am prevăzut introducerea acestui tip de transport public începând cu anul 2016. Municipiul Brașov și-a asumat încă din 2008, prin semnarea Convenției Primarilor, o țintă foarte grea: atingerea și chiar depășirea obiectivului Uniunii Europene de reducere cu 20% a poluării, până în anul 2020. Încercăm să atingem acest obiectiv mult mai devreme decât a fost planificat. În contextul noului exercițiu financiar al Uniunii Europene, 2014-2020, și a angajamentelor asumate prin Convenția Primarilor, introducerea unor astfel de autobuze, cel puțin pe traseele din Centrul istoric, ar putea fi o soluție nu numai pentru reducerea poluării, ci și pentru imaginea de oraș european verde a Brașovului, a declarat primarul George Scripcaru.

Referitor debutul testărilor in Brasov, directorul general al RAT Brasov, ing. Cristian Radu, a precizat că acest demers reprezintă o continuare a eforturilor depuse de noi pentru asigurarea unui transport ecologic, un transport care se înscrie pe linia acțiunilor de protecție a mediului. Practic, exploatarea acestui autobuz asigură o continuitate a transportului electric în municipiul Brasov. Ne asteptăm ca testele la care urmează să fie supus acest autovehicul să fie utile în vederea unor eventuale dezvoltări ulterioare.

Pentru detalii suplimentare, cititi articolul complet pe brasovultau.ro
http://brasovultau.ro/articol/stiri/-rat-brasov-de-maine-circulam-pe-linia-4-cu-autobuzul-electric-galerie-foto.html

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2014 17:50:23    Titlul subiectului: 172517

Cateva imagini cu autobuzul electric in teste la Brasov.


DSCN7499.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  391.05 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7499.jpg



DSCN7500.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  439.49 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7500.jpg



DSCN7503.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  402.99 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7503.jpg



DSCN7508.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  233.27 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7508.jpg



DSCN7509.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  469.16 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7509.jpg



DSCN7537.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  354.13 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7537.jpg



DSCN7541.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  513.61 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7541.jpg



DSCN7550.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  356.55 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7550.jpg



DSCN7579.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  406.05 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7579.jpg



DSCN7581.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  400.89 kb
 Vizualizat:  de 8950 ori

DSCN7581.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 543
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2014 20:53:43    Titlul subiectului: 172522

Cam micut pentru Brasov ..si in 2 usi.
_________________
30 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2017! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2018
Mesaje: 672
Locație: Tirgu Mures

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2014 21:52:22    Titlul subiectului: 172523

@bogdan Acest autobuz este pentru teste, daca nu ma insel aceste autobuze de test de la BYD au circulat si in China, deci nu vin direct de la fabrica. Daca cei de la RAT Brasov decid sa cumpere acest model, sigur ca va veni conform cerintelor lor, adica in 3 usi, dispunerea scaunelor altfel etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2014 16:56:52    Titlul subiectului: 172535

Corect spus dm! Si eu cred ca asta e doar un obiect de test general plimbat de colo-colo.
Probabil ca el poate fi adaptat cerintelor cmparatorului. Totusi nu vad problema cu doua usi. Ce Dzeu astia in Anglia tin in zone aglomerate autobuze cu o usa si se descurca. Cred ca si noi ne-am descurca cu doua usi si ceva mai multa civilizatie.

Am inteles ca un d-asta costa 500 kEuro. E cam mult, dar na, e tehnologie noua. Un Opel Ampera d-asta electric sau cu motorizare dubla costa £21k la englezi.
Totusi pe fonduri europene, pe un proiect bine scris, Primaria poate comanda pentru RAT asa ceva. Macar 10 bucati.

As fi curios cum o fi unul d-asta articulat! Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2014 17:11:53    Titlul subiectului: 172539

Intrebare de 1000 de puncte. Daca am achizitiona aceste autobuze, suntem in stare sa asiguram mentenanta lor, dupa expirarea garantiei ? Uitati-va ce se intampla la Bucuresti cu Mercedes Citaro dupa ce au iesit din garantie. Nu sunt in stare sa repare nici afisajul electronic, multe autobuze circula cu un A4 in geam Laughing
Cat ar costa piesele de schimb ? Trebuie oameni instruiti pentru asigurarea mentenantei si exploatarii acestor autobuze ?

Off-topic: E frumos ca redescoperim ecologia, dar uitati-va cum arata padurile patriei. Suntem ecologisti sau pur si simplu..............ipocriti ?



Tura muntii Lotrului, 29 martie 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.54 kb
 Vizualizat:  de 8852 ori

Tura muntii Lotrului, 29 martie 021.jpg



Tura muntii Lotrului, 29 martie 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.54 kb
 Vizualizat:  de 8852 ori

Tura muntii Lotrului, 29 martie 025.jpg



Tura muntii Lotrului, 29 martie 043.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.4 kb
 Vizualizat:  de 8852 ori

Tura muntii Lotrului, 29 martie 043.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2018
Mesaje: 672
Locație: Tirgu Mures

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 10:44:14    Titlul subiectului: 172549

Off topic: suntem ecologisti doar pe suprafata, gen containere separate pt. hartie, plastic si metal, dar cand se aduna se pune totul in aceasi masina de gunoi...

Refeirtor la intratinere, am observat si eu, ca la noi de cumparat sa cumpara, dar cand vine vorba despre intretinere nu sunt fonduri pentru asa ceva. La autobuzele electrice din fericire nu trebuie schibat uleiul, filtrele etc, insa pot aparea alte probleme, si fara oameni instruiti va fi foarte greu. Degeaba se instruieste 1-2 persoane, ajunge daca pleaca la un alt loc de munca si ca sa fie probleme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 14:22:30    Titlul subiectului: 172553

Da corect si daca iei troleibuze e aceeasi problema, cine repara janghinele?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 15:08:22    Titlul subiectului: 172558

Ma rog, nu o spun eu, o spune articolul urmator care pare destul de bine facut:

http://www.bizbrasov.ro/2014/04/17/fotogalerie-autobuzul-electric-poate-fi-testat-de-catre-brasoveni-incepand-de-vineri-pe-linia-4/

Troleul e aproape la fel de scump si necesita infrastructura si alte acareturi suplimentare. Dar bineinteles, cred ca asta e un ziar basist si sionist si mason nu tine cu valorile esticer de la marele rasarit. In fine, e o voce si asta.

Citat:

Autobuzul electric poate fi testat de către brașoveni, începând de vineri, pe linia 4
Posted by Andrei Popovici on April 17, 2014 at 10:54 PM

Autobuzul electric a ajuns de joi la Brașov, după aproape două luni de amânări, timp în care reprezentanții companiei care l-au oferit spre testare RAT Brașov, au trebuit să rezolve problema legată de licența de transport a acestuia, ținând cont că la Suceava, acesta a fost tras pe dreapta de polițiști.

Autobuzul este produs în China, unde, de altfel circulă deja câteva sute de astfel de autobuze, iar, ieri, a testat pentru prima dată străzile Brașovului. De astăzi, orice brașovean dorește se va putea plimba cu mijlocul de transport modern și ecologic, acesta urmând să circule pe linia 4, între Livada Poștei și Gara Brașov. Directorul general al RAT, Cristian Radu, a precizat că, în weekend, autobuzul electric va circula pe ruta de Poiană, iar în cursul următoarelor săptămâni, ținând cont că perioada de testare este de o lună, va intra și pe alte linii, astfel încât să fie utilizat de cât mai multe persoane.

„Acest demers reprezintă o continuare a eforturilor depuse de noi pentru asigurarea unui transport ecologic, un transport care se înscrie pe linia acțiunilor de protecție a mediului. Practic, exploatarea acestui autobuz asigură o continuitate a transportului electric în municipiul Brașov. Ne așteptăm ca testele la care urmează să fie supus acest autovehicul să fie utile în vederea unor eventuale dezvoltări ulterioare. Totodată, vrem ca pe parcursul perioadei în care să facem testarea la Brașov să facem și o altfel de campanie, respectiv pentru elevi, care să fie conștientizați în ceea ce privește importanța utilizării unor asemenea mijloace de transport nepoluante și mai puțin costisitoare în ceea ce privește reparațiile”, a explicat directorul Regiei de Transport. Autobuzul va circula după programul normal ziua, în timp ce noaptea va sta la încărcat.

Primăria vrea autobuze electrice în centru

Autobuzul electric BYD a fost pus la dispoziția Regiei de Transport pentru testare de către reprezentanții Cefin Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez. „Municipiul Brașov și-a asumat încă din 2008, prin semnarea Convenției Primarilor, o țintă foarte grea: atingerea și chiar depășirea obiectivului Uniunii Europene de reducere cu 20% a poluării, până în anul 2020. Încercăm să atingem acest obiectiv mult mai devreme decât a fost planificat. În contextul noului exercițiu financiar al Uniunii Europene, 2014-2020, și a angajamentelor asumate prin Convenția Primarilor, introducerea unor astfel de autobuze, cel puțin pe traseele din Centrul istoric, ar putea fi o soluție nu numai pentru reducerea poluării, ci și pentru imaginea de oraș european verde a Brașovului”, a subliniat primarul George Scripcaru.

„Unul dintre obiectivele exercițiului financiar al Uniunii Europene 2014 – 2020 este mobilitatea urbană, astfel că Agenția Metropolitană împreună cu membrii săi a gândit un program de dezvoltare a transportului în zona metropolitană. Ținând cont că se pune accent foarte mare de către UE pe acest obiectiv, dar și pe eficiență energetică, protecția mediului sau reducerea emisiilor de carbon, consider că o variantă viabilă este utilizarea transportului electric cel puțin pe anumite rute atât în oraș, cât și în afară. Nu putem vorbi de dezvoltare durabilă atâta timp cât nu încercăm să luăm acele măsuri care să ne asigure o astfel de dezvoltare”, a precizat și directorul Agenției Metropolitane Brașov, Dragoș David.

Autobuzul model K9 este 100% electric și funcționează cu baterii reîncărcabile bazate pe o tehnologie de ultimă generație. Acestea asigură autobuzului BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiții de trafic urban, cea mai mare autonomie atinsă de un astfel de vehicul până în prezent.

Cheltuielile cu consumul, mult mai mici

Specialiștii companiei Cefin Trucks au precizat că autobuzul va putea circula după o încărcare, care durează 5 ore, aproximativ 180 de km, pe un traseu din Brașov, dacă va fi încărcat la capacitate maximă și va avea și sistemul de climatizare pornit. Reprezentanții societății de transport din Suceava au făcut și unele calcule în ceea ce privește economia pe care au făcut-o la combustibil timp de o săptămână în care l-au testat. „Evaluarea conducerii companiei de transport din Suceava a fost următoarea: pentru 799 de km efectuați cu autobuzul alimentat cu energie electrică s-au consumat 576 KW. La un preț de 0,47 de lei pe KW, rezultă un cost total de 270,72 lei. Deci, valoarea costurilor de funcționare pentru autobuzul electric este de aproximativ 13,5% din valoarea costurilor de funcționare pentru un autobuz clasic”, a explicat directorul general al societății, Stefano Albarosa.

Investiția inițială este însă destul de costisitoare. Un autobuz electric poate ajunge în funcție de capacitatea sa la 500.000 de euro, iar ultimele autobuze cumpărate de RAT au costat aproximativ 200.000 de euro, bucata, în timp ce un troleibuz, pentru care însă este necesară o anumită infrastructură ajunge și la 400.000 de euro.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 128
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2015 15:15:46    Titlul subiectului: 178707

Zilele acestea a apărut un autobuz electric, marca SOR, în probe. La o primă impresie pot spune că este foarte silențios. L-am surprins astăzi într-o poză la Livada Poștei. Îmi pare rău de calitatea pozei, dar l-am văzut destul de târziu


SOR electric.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.42 kb
 Vizualizat:  de 7672 ori

SOR electric.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 128
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2015 17:15:27    Titlul subiectului: 178710

Au apărut și în presa locală informații
Biz Brașov a scris:


RAT Brașov va „testa” un autobuz electric de 400.000 de euro

RAT Brașov va plimba, zilele următoare, pe străzile Brașovului un autobuz electric care s-a aflat două săptămâni în probe la București.

Este vorba de un autobuz SOR EBN 10.5, fabricat de SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze și autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalație electrică Cegelec și acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de 250 de kilometri.
Prețul unui astfel de autobuz variază între 350-400.000 de euro, în acești bani fiind inclus și încărcătorul. Dar autobuzul SOR EBN nu se remarcă doar prin soluția motorizării electrice, ci apelează la mai multe soluții care scad costurile generale de întreținere: șasiul și părțile expuse ruginei sunt din oțel inoxidabil, iar un număr mare de panouri laterale, frontale, spate și plafon sunt din materiale compozite plastice sau din aluminiu, care nu sunt afectate de rugină.
Conform reprezentanților companiei, SOR EBN 10.5 are o lungime de 11 metri și o capacitate de până la 93 de călători, maxa maximă admisă fiind de puțin peste 16 tone, fapt care afectează mai puțin și carosabilul, în special în lunile fierbinți de vară (autobuzele clasice de capacitate similară au între 17 și 19 tone). Timpul de reîncărcare a bateriilor variază în funcție de gradul lor de descărcare – dacă în general este nevoie de 6-7 ore pentru a le reîncărca (presupunând că autobuzul nu ajunge cu autonomie zero la autobază, fiind păstrată mereu o marjă de siguranță), SOR propune o variantă de încărcare rapidă care permite reîncărcarea bateriilor pe timpul zilei în patru reprize de câte 15 minute, când se află la capăt de linie. Astfel, autonomia poate ajunge la 300 de km într-o zi. Consumul de curent este de aproximativ 1 kWh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2015 22:25:31    Titlul subiectului: 178721

Este cumva autobuzul care a fost in Bucuresti ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 128
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2015 22:45:40    Titlul subiectului: 178726

Cred că da. Are tot un număr de înmatriculare ceh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2018
Mesaje: 296
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 07 Apr 2017 06:25:44    Titlul subiectului: 189550

Se zvoneste ca pe data de 08.04.2017 ar veni in teste la Brasov autobuzul anului 2017 - Solaris Urbino 12 - gen.4 electric - . Va sta o saptamana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community