Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 27 Feb 2016 17:23:58 Titlul subiectului: |
183890 |
|
Nu, chiar de 717 zic, dar nu-mi mai aduc aminte dacă am văzut poze aici puse de tine atunci când au fost aduse (descărcate), sau chiar a circulat așa o vreme pe străzile din Iași. Probabil că am confundat eu.
O să-mi fac timp săptămâna viitoare să mă plimb cu unul din ele, că n-am mai mers tare demult
Fără legătură cu modelul ăsta, e impresionant cât de bine rezistă reclamele pe tramvaie. Reclamele cu care au venit, adică. De exemplu cele cu Segmüller.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 27 Feb 2016 17:42:09 Titlul subiectului: |
183891 |
|
Pai... asa arata cand a venit: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=92980#92980 si http://iasi.stfp.net/?ttx=Te&veh=160&all=Y (click pe poze pentru rezolutia normala). Mai tarziu au fost puse autocolantele CIVITAS.
Prin alte tari reclamele sunt facute si aplicate astfel incat sa iasa lucrari de calitate foarte buna. La noi (cel putin in Iasi) si asta se face de mantuiala, cu gandul doar la profit maxim cu efort (material si uman) minim (ma refer la firmele de publicitate).
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Mar 2016 02:32:57 Titlul subiectului: |
184103 |
|
Am mers azi pe 9 cu 715. În Podu Roșu, cât pe ce să schimbe ruta, spre Țuțora. Pare-se că s-a schimbat de unul singur macazul.
Vatmanul și-a luat cheia și-a plecat către capătul vagonului, l-a dat cu spatele vreun metru jumate (spre uluirea/mirarea/frica unor pasagere care nu mai merseseră evăr cu spatele) iar dup-aia a fost ok. A anunțat telefonic la bază incidentul.
Amu nuș' dacă vagonul nu poate da în spate direct din cabina din față ori - felicitări! - vatmanul a vrut să vadă mai bine drumul și a preferat să se mute în spatele vagonului
Altfel, a fost o călătorie plăcută. Ce fain ar fi dacă toți vatmanii ar fi așa de ... cumpătați ca cel de pe 715 din seara asta! Adică nu tu plecat brusc din stație, nu frâne de neam prost la intrarea in stație, nu bruscat vagonul etc.
Mai mare plăcerea să te plimbi!
___
Altfel spus, felicitări că la vagonul ăsta s-au putut lipi abțibildurile în dreptul scaunelor și nu deasupra lor! (la cele pentru persoane în vârstă, gravide etc.) Sugestie - dacă nu s-au lipit chiar la toate, se putea face (decupa) un triunghi - cel cu frâna ultra-eficientă și lipi peste cel existent în limba germana. Rămâne astfel conturul roșu și mesajul nou, în limba română. Muuult mai frumos decât să ai sus un mesaj în germană și jos, pirpiriu, unul în română
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Mar 2016 11:17:14 Titlul subiectului: |
184109 |
|
Bun, hai sa nu facem din vatmanul respectiv un erou, pentru ca nu a fost erou, ci cascat, indiferent ce s-a intamplat de fapt! In cele ce voi spune mai departe voi face abstractie de semaforul ce indica pozitionarea acelor macazului, caci acesta este doar un prim element (ce da doar o informatie utila, dar nu de baza, fiind supus mai usor defectarii) din sirul masurilor de siguranta pe care un vatman este obligat sa le ia inaintea trecerii peste un macaz.
Intai de toate, macazul ala nu este defect, este in perfecta stare de functionare si are o gramada de elemente de siguranta, care impiedica schimbarea accidentala. Daca oricare dintre aceste elemente se defecteaza, schimbarea automata nu mai este posibila. Hai sa judecam logic situatia pe care ai descris-o!
Be-ul era pe traseul 9, deci, ca in marea majoritate a cazurilor, cel mai probabil era nevoit sa schimbe macazul, caci in general alterneaza 1 cu 9 si doar uneori apar situatii cand trec doua de pe acelasi traseu unul dupa altul. Daca ne aflam in situatia normala si inainte a trecut un 1, atunci fie vatmanul a accelerat sub patina si, din cine stie ce motiv, macazul nu s-a schimbat (se intampla foarte rar asa ceva si cauzele pot fi diverse), fie nu a accelerat sub patina si macazul a ramas schimbat pe 1. Daca a fost unul dintre cele doua cazuri, vatmanul este in mod cert un cascalau, caci este obligat sa ia anumite masuri inainte de trecerea peste un macaz, una dintre ele fiind sa se asigure ca acele sunt pozitionate corespunzator traseului pe care se afla. Daca s-a aflat in situatia exceptionala ca inainte sa fi fost tot un 9, atunci exista doua variante care pot explica de ce a ajuns tramvaiul pe linia spre Tutora. Varianta aproape sigura in acest caz implica accelerarea accidentala (sau din prostie) sub patina, care a dus la schimbarea macazului catre Tutora. A doua varianta, foarte putin probabila dupa reglajele care s-au facut atunci cand s-a constatat accidental aceasta posibilitate legata de functionarea macazurilor electrice, tine de o particularitate a tramvaielor care au alternator (printre care si Be 8/8-urile), care, generator fiind, daca se intampla sa porneasca exact cand tramvaiul se afla sub patina de comanda a macazului, poate debita un curent a carui valoare, in functie de setarile facute la sistemul de automatizare, poate fi interpretata de partea de comanda a acestuia ca fiind corecta pentru actionare si, in consecinta, macazul este schimbat (dar numai daca sunt indeplinite toate elementele de siguranta, pentru ca acestea nu sunt afectate in nici un fel de situatia descrisa). Desi in principiu aceasta situatie (oricum extrem de rara) nu ar trebui sa apara dupa setarile facute pana in prezent, se va mai ridica putin valoarea setata a curentului necesar pentru actionarea macazului. In ambele cazuri, insa, vatmanul e un cascalau, caci, evident, are obligatia sa se asigure, inaintea trecerii peste macaz, ca acesta este pozitionat conform traseului pe care se afla tramvaiul. Sigur, mai poate fi si varianta ca vatmanul sa fi uitat ca se afla pe traseul 9 (ceva mai putin probabila, dar nicidecum imposibila), caz in care tot cascalau se numeste.
Macazul respectiv, ca de altfel toate cele montate in cadrul proiectelor de reabilitare a infrastructurii pentru tramvai din Iasi, a fost asamblat (dpdv al automatizarilor, evident), testat si pus in functiune de catre o echipa a producatorului echipamentelor de comanda (in acest caz, Hanning&Kahl), formata din specialisti germani. Functionarea acestor echipamente este ireprosabila, din perspectiva sistemelor de comanda. Elementele de siguranta despre care am pomenit mai sus sunt senzorii de masa si senzorii de scurtcircuit, ce detecteaza prezenta pe macaz a unui tramvai (senzorii de scurtcircuit realizeaza diferenta intre rotile metalice ale unui tramvai si orice altceva greu s-ar afla pe macaz) si impiedica schimbarea macazului cat timp acesta nu este eliberat. Daca aceste elemente de siguranta se defecteaza, macazul trece implicit pe modul de schimbare manuala.
Privitor la manevrarea cu spatele din postul 2, din nou, este vorba despre o reglementare pe care vatmanul este obligat sa o respecte.
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Mar 2016 13:47:26 Titlul subiectului: |
184111 |
|
Mie mi-a plăcut cum a pilotat, atât
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Mar 2016 14:07:47 Titlul subiectului: |
184112 |
|
Tot legat de macazuri, partea de automatizare a acestora permite si utilizarea unor metode evoluate de comunicatie cu tramvaiele, daca acestea au dotarile necesare, metode ce ar permite eliminarea totala a factorului uman in privinta schimbarii macazurilor. Si, o spun din nou, daca am fi putut sa ducem la bun sfarsit masura CIVITAS-ARCHIMEDES ce prevedea, printre altele, infiintarea unui centru modern de coordonare a vehiculelor, am fi avut astazi si schimbare automata a macazurilor. Numai ca, legislatia din domeniul achizitiilor publice de la acel moment si dementa reprezentantilor unor firme ce au contestat la nesfarsit licitatia ani de zile au distrus acea masura ce ar fi ridicat enorm calitatea serviciului de transport public la Iasi.
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Mar 2016 14:41:40 Titlul subiectului: |
184113 |
|
Automată, adică s-ar fi schimbat după trecerea unui vagon 1 dacă sistemul „vedea” că următorul care va trece va fi un 9, de exemplu?
Cred c-ar fi fost interesant
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Mar 2016 18:47:50 Titlul subiectului: |
184115 |
|
Un sistem centralizat de coordonare a vehiculelor, pe baza informatiilor primite de la vehicule cu privire la traseu si pozitionare, poate comanda (printre multe alte functii) schimbarea automata a macazurilor. Daca esti interesat de subiect, care este complex, poti cauta informatii despre RBL (Rechnergestütztes Betriebsleitsystem), ITCS/RBL-2 (Intermodal Transport Control Systems), AVL/AVLS (Automatic Vehicle Location [System]), IBIS (Integrated On-Board Information System/Integriertes Bordinformationssystem). Partea proasta e ca informatiile cele mai interesante le gasesti in germana...
|
|
Sus |
|
|
Lineus
Data înscrierii: 11/Iun/2014 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 26 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Apr 2016 19:34:13 Titlul subiectului: |
184508 |
|
Tramvaiul Be 8/8, #162
Retragerea spre depoul de tramvaie de la gară.
08.04.2016
|
|
Sus |
|
|
Lineus
Data înscrierii: 11/Iun/2014 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 26 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 06 Sep 2016 12:01:46 Titlul subiectului: |
186378 |
|
#161, Capăt CUG2 (Tehnopolis), 04.09.2016
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Sep 2016 13:25:23 Titlul subiectului: |
186558 |
|
Astazi pe la pranz l-am vazut pe 165 in rond Tg. Cucu. Era șifonat in fata pe laterala. Stie cineva ce s-a intamplat?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Mar 2017 17:31:59 Titlul subiectului: |
189225 |
|
726 -> 169. Astazi iese in probe si in curand va fi pe trasee.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Mar 2017 19:15:11 Titlul subiectului: |
189250 |
|
Probe la lumina zilei si primele impresii ale lui 726 dintr-un Iasi al tramvaielor cu totul diferit de cel din 2010...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.42 kb |
Vizualizat: |
de 17999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.01 kb |
Vizualizat: |
de 17999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.06 kb |
Vizualizat: |
de 17999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.67 kb |
Vizualizat: |
de 17999 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Apr 2017 17:38:50 Titlul subiectului: |
189770 |
|
De aproape o luna 169 (ex 726) a fost pus pe trasee.
Cateva poze de la Asociatia "Prietenii Tramvaiului" Iasi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
251.71 kb |
Vizualizat: |
de 17553 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
320.55 kb |
Vizualizat: |
de 17551 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 25 Apr 2017 13:36:34 Titlul subiectului: |
189826 |
|
Probabil a mai fost mentionat acest aspect dar de ce nu mai circula #159 si #158 ( respectiv #713 si #714)?
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 15 Mai 2017 16:01:27 Titlul subiectului: |
190041 |
|
Festivalul Rock'N'Iasi, promovat prin intermediul mijloacelor de transport public (tramvai Be 8/8, nr. parc 169)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
540.52 kb |
Vizualizat: |
de 17069 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
481.34 kb |
Vizualizat: |
de 17069 ori |
|
_________________ ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI |
|
Sus |
|
|
Lineus
Data înscrierii: 11/Iun/2014 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 26 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Mar 2018 22:26:52 Titlul subiectului: |
193892 |
|
164 & 167 în Piața Unirii în data de 04 Martie 2018.
#164
#167
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 14 Mar 2018 06:57:46 Titlul subiectului: |
193988 |
|
Graffitiul e pe ele din Berna sau au fost vandalizate in Iasi? Ca parca boala asta nu era prezenta in Iasi.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Mar 2018 10:24:31 Titlul subiectului: |
193992 |
|
La Iasi. Si a fost "vandalizat" oficial., cu cativa ani in urma.
Unul dintre ele, 169. Mai apoi i s-a aplicat reclama Rock'n'Iasi.
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Aug 2018 13:05:03 Titlul subiectului: |
196044 |
|
Mai exista #711 (Be-ul mistuit in flacari in 2004 la Berna)?
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Alex B.
Data înscrierii: 26/Oct/2018 Ultima vizita: 12/Iun/2022 Mesaje: 113
|
Trimis: Vin 26 Oct 2018 20:53:00 Titlul subiectului: |
196886 |
|
Se mai află în circulatie:157,160,161,162,163,164,165,166,167,168 si 169
Nu mai circula:158,159 și 725
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 28 Oct 2018 08:23:34 Titlul subiectului: |
196918 |
|
Nu circula 158,159,160,161,165,
|
|
Sus |
|
|
Alex B.
Data înscrierii: 26/Oct/2018 Ultima vizita: 12/Iun/2022 Mesaje: 113
|
Trimis: Mie 12 Dec 2018 15:37:23 Titlul subiectului: |
197681 |
|
Au fost retrase urmatoarele tramvaie:158,159,160,161,165
158,159 au fost retrase in 2011
160 a fost retras in 2016
161,165 au fost retrase in 2017
|
|
Sus |
|
|
|