Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze - discutii tehnice

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Secu



Data înscrierii: 03/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2016
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 13:39:15    Titlul subiectului: Autobuze - discutii tehnice 113459

Ma intereseaza daca stie cineva din cunostintele sale generale, docuemntatiile gasite pe internet ori carti sau de unde pot afla dimensiuni si mase ale subansublurilor de autobuze, cum ar fi: motor, ambreiaj, schimbator de viteze, radiator etc. Adica, motorul are x kg, iar ca dimensiuni Lxlxh. Bineinteles, nu vreau sa fie exact, ci aproximativ. Sper sa gasesc aici ajutorul de care am nevoie pentru ca imi trebuie la licenta. Multumesc anticipat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
synguratycul95



Data înscrierii: 17/Iul/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2016
Mesaje: 1
Locație: Pantelimon (jud. IF)

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2015 12:25:26    Titlul subiectului: Re: #4644, #4645 si #4666 176281

Stie cineva ce e butonul acela? Are astfel de simbol: (O).
Ai aflat de acel buton?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radudaniel23



Data înscrierii: 27/Oct/2009
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 40
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Apr 2016 11:33:38    Titlul subiectului: Re: #4644, #4645 si #4666 184639

Acel buton din dreapta de il tot apasa soferii la semafoare, este un fel de pedala de frana. Ca sa nu stai la semafor cu piciorul pe frana, apesi si blocheaza automat rotile. Sa ii spunem, un fel de frana de mana deblocabila la apasarea acceleratiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1195
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 20:17:28    Titlul subiectului: 184705

Astfel de butoane au toate autobuzele si troleibuzele moderne. Si la Cluj Iveco-urile, Irisbusele Citelis si Solaris-urile Urbino au astfel de butoane.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2017 22:09:34    Titlul subiectului: 188763

Autobuzele Mercedes Citaro inafara de retarder au si frana de motor cu obturarea evacuarii cum era la Dac?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 593
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 08 Mar 2017 12:23:37    Titlul subiectului: 188769

Dacurile aveau frana prin evacuare? Nu am auzit niciodata zgomotul. Daca stau sa ma gandesc, nu am auzit niciodata zgomotul asta la autobuze sau camioane in Europa, numai in State. Aici i se spune jake brake.

Din ce stiam in EU nu e voie asa o frana ca e riscul sa blocheze rotile din spate si sa intre vehiculul in patinaj. Numai la vehicule mai grele, camioane grele (gen TIR, basculanta cu 4 punti, autocare cu 3 punti) am auzit.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 08 Mar 2017 12:34:48    Titlul subiectului: 188770

Eu am fost cu un IK256 in anii 90 si avea aceast tip de frana, am auzit si la IK 280 interurbane din Ungaria. Era un buton pe schimbatorul de viteze prin care se activa.

Daca stau sa ma gandesc am vazut si la DAC 117 din Tg. Mures un buton rosu pe schimbator, acum nu stiu la ce se folosea, poate era doar de decor sau poate era la fel ca la Ikarus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 14:08:04    Titlul subiectului: 188797

Toate DAC si Ikarus au avut frana de motor pe evacuare. Actionarea ei se facea prin apasarea butonului de oprire al motorului. Unii si-l pozitionau unde le era mai usor. Sunetul se auzea foarte frumos din cabina soferului sau de afara. Vizionati filmuletul si identificati sunetul. Very Happy
https://www.youtube.com/watch?v=38tKgPhaAJA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 593
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2017 20:53:10    Titlul subiectului: 188825

Da, se aude in film, dar 260 ala are cutie automata. E mai subtil decat la ce am condus eu.

Despre Dac, nu am auzit niciodata zgomotul asta, decat poate la modele mai noi. La ce am condus eu, modelele din anii 80 nu aveau frana prin evac. ci numai cele noi de dupa 1998.

Am asculta pe youtube la cateva Dacuri si in afara de zgomotul diferentialului, nu e mai nimic la incetinire.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2017 22:32:27    Titlul subiectului: 188827

Ba da, unele aveau de exemplu DACul 2068 avea pe evacuare si se auzea in cabina soferului la fel ca in filmulet. Intr-adevar la unele nu se auzea de aici rezulta ca doar le taia alimentarea cu motorina pentru a putea face oprirea motorului. IK4 am inteles din forumuri ca ar fi avut. Oricum nu se actiona automat la apasarea pedalei de frana, trebuia sa apese soferul pe buton daca vroia sa faca frana de motor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 593
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2017 07:57:21    Titlul subiectului: 188838

Am sa intreb cativa din garda veche, care ar sti. Daca exista, e foarte posibil sa nu fi functionat, mai ales ca trebuia actionat prin buton.

Dar avand cutie manuala, nu stiu de ce nu ar fi actionat cu frana de motor clasic, adica dand o viteza inapoi, si concomitent sa se actioneze frana. Asa sunt la camioane in state, ca putine sunt automate.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Apr 2017 12:45:42    Titlul subiectului: 189764

Motivatia pentru care nu se retrograda intr-o treapta inferioara era probabil ca nu avea motorul in sine atata "contra" cat sa opreasca 12 tone numai in treapta iar trecerea in treapta inferioara implica ambreiaj (uneori dublu ambreiaj)+schimbarea manetei>>>timp pierdut si posibila marire a vitezei. De aceea se folosea obturatorul pe evacuare, mai simplu si rapid actionat de un buton.
Sistemul era intrucatva riscant la o transmisie manuala intrucat, cat timp era actionat, nu aveai voie sa calci ambreiajul si sa tai lantul cinematic, chiar daca incercai sa treci in viteza inferioara-se oprea instantaneu motorul. Dar...asta e, de existat a existat din fabrica, insa nu prea era utilizat de cei din oras (112-le). Insa pe Roman 111, mai ales cele care faceau curse de munte, era prezent si folosit destul de des.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Apr 2017 13:32:46    Titlul subiectului: 189766

La Roman 111 tot asa se auzea frana de motor in interior? Intreb deoarece la acest tip de autobuz gura de admisie impreuna cu filtrul de aer erau situate in spate langa motor pe cand la DAC si Ikarus filtrul de aer se afla langa cabina soferului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 593
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2017 19:22:44    Titlul subiectului: 189799

Si daca se oprea motorul la asa o franare, cu levierul la maxim, cum era pornit din nou motorul? Ca nu vad in schema electrica un calculator de control al reporniri, adica ceva care se stie ca motorul trebuie repornit.

Altfel daca scoti din viteza si iei piciorul de pe acceleratie, cand apesi din nou pe ambreiaj ar reporni motorul.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2017 22:57:02    Titlul subiectului: 189803

Motorul nu avea cum sa se opreasca atat timp cat autobuzul era bagat intr-o treapta de viteza si rotile se invarteau! El se putea opri doar daca se scotea din viteza sau se apasa ambreiajul iar butonul franei de motor (exhaust brake) era apasat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 15/Oct/2017
Mesaje: 23
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 23 Iun 2017 23:46:27    Titlul subiectului: 190713

La IK 4 se auzea exact ca in film, soferul nu actiona niciun buton, apasa doar pedala de frana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community