Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Memento Bus

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9873
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2016 07:48:35    Titlul subiectului: Memento Bus 185972

Cu totii cred ca ati auzit de Memento Bus, o companie ce tine de agentia de turism Christian Tour. Opereaza un fel de curse de autocar ocazionale iar daca iei din timp biletul, preturile sunt foarte mici.

Ei bine, asa cum era de asteptat, ceilalti transportatori au "sarit in sus". Un articol in acest sens il gasim in revista Capital.

Citat:
Operatorii de transport persoane vor controlul absolut al pieței și se revoltă împotriva noilor agenți economici

Băieții deștepți din jurul Ministerului Transporturilor și Autorității Rutiere Române, instituția care decide soarta curselor județene și interjudețene, au țesut o pânză de păianjen de sute de milioane de euro.

În ultimele zile a izbucnit un scandal de proporții între patronatul transportatorilor rutieri de persoane și agenția de turism Christian Tour. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România acuză Memento Bus (parte a Grupului Christian Tour) că, prin cursele ocazionale efectuate, „încalcă legile din domeniul transportului rutier de persoane și îndeamnă prin activitățile sale și alte societăți la încălcarea legii, iar societățile autorizate în acest sens sunt descurajate în efortul continuu de a fi în pas cu noile prevederi legale“. În urma solicitării revistei Capital, Autoritatea Rutieră Română ne-a pus la dispoziție, în exclusivitate, numărul curselor ocazionale efetuate de firmele private de la începutul anului până la 1 iulie și care sunt operatorii privați care efectuează acest serviciu. Din datele prezentate de ARR rezultă că Memento Bus (parte a Grupului Christian Tour), firma acuzată de transportatorii rutieri că încalcă legile din domeniul transportului rutier de persoane, se regăsește pe locul 15 în topul firmelor care au efectuat cele mai multe curse ocazionale. Mai exact, MC Bus Technology SRL, firma prin care Memento Bus (parte a Grupului Christian Tour) efectuează transporturi ocazionale a primit 525 de aprobări din partea Autorității Rutiere Române.

Gegi SRL, campioana curselor turistice din România cu 17 excursii/zi

Pe primele trei locuri se regăsesc firme care nici măcar nu au activități de transport persoane, dar, se pare că nu au deranjat patronatul transportatorilor rutieri de persoane obișnuit să practice prețuri mari cu puțin confort pentru călători. Cele mai multe curse ocazionale, autorizate de Autoritatea Rutieră Română, în primele șase luni ale anului, au fost efectuate de Dumitra Costin, în vârstă de 59 de ani, acționarul majoritar al firmei Gegi SRL din Tecuci-Galați. Gegi SRL a efectuat 3.086 de curse ocazionale în primele șase luni ale anului, respectiv 17 excursii/zi. Liderul curselor ocazionale, conform datelor Ministerului Finanțelor, are ca și domeniu de activitate comerț cu amănuntul de piese și accesorii pentru autovehicule. Firma din Tecuci, anul trecut, a înregistrat o cifră de afaceri de 11,6 milioane lei și un profit de aproximativ 200.000 de lei. Acționarii firmei Gegi SRL sunt Dumitra Costin, Lucian Grigore Costin și Elena Ramona Crișan.

Pe locul doi în topul firmelor care au organizat curse ocazionale, cu 2.350 de transporturi efectuate, se află Transmarian din județul Brăila. Firma cu sediul în municipiul Brăila, efectuează, din două în două ore, curse între Aeroportul Otopeni și orașele Galați, respectiv Brăila. Transmarian este administrată de Prapagic Marian, domeniul de activitate al firmei este activități ale tur-operatorilor și organizează curse ocazionale și din România în Anglia. Anul trecut, Transmarian a avut un număr mediu de 44 de salariați, o cifră de afaceri de peste 10 milioane lei și un câștig de peste 700.000 de lei.

Al treilea loc în topul prezentat de ARR este ocupat de o firmă din Fălticeni, județul Suceava. Romfour, în primele șase luni ale anului, a obținut 1.792 de aprobări din partea ARR pentru organizarea de curse ocazionale. Romfour este deținută de Angela Stan și Andy Dan Stan, activitatea principală este întreținerea și repararea autovehiculelor, iar anul trecut a avut un număr mediu de 152 de salariați, a înregistrat o cifră de afaceri.

Păreri împărțite

Șeful Memento Bus, Marius Pandel, firma acuzată de operatorii de transport că ar opera ilegal pe rutele de transport de persoane, ne-a declarat că nu deține autocare sau mijloace de transport proprii. Memento Bus SRL este o socie­tate care își desfașoară activitatea pe piața de servicii turistice, în calitate de tour operator, având toate autorizațiile, licențele, asigurările profesionale și îndeplinind toate cerințele de legalitate impuse de legislația specifică. De pe această poziție, Memento Bus organizează și călătorii turistice între unele orașe din România, pe baza cerințelor clienților noștri. În funcție de numărul de turiști înscriși pentru o anumită călătorie turistică, Memento Bus comandă efectuarea transportului cu un mijloc de transport adaptat numărului de pasageri (microbuz, minibuz, autocar) unei societăți care deține astfel de autovehicule. Societatea transportatoare efectuează așadar o „cursa ocazională“, în conformitate cu prevederile legale aplicabile“, ne-a precizat Marius Pandel, CEO Christian Tour & Memento Bus. Pandel ne-a menționat că Memento Bus a efectuat curse în Grecia, Turcia, Bulgaria și în România (Sibiu, Brașov, Constanța, Tulcea și Iași. „Cele mai multe curse au fost efectuate către destinații turistice din Grecia (Riviera Olimpului, Thassos, Halkidiki, Corfu, Lefkada, Zakynthos)“, ne-a mai precizat managerul Memento Bus.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2016 07:57:33    Titlul subiectului: 185973

Este un sistem care functioneaza in Europa de cativa ani buni. Si noi am folosit in ultimii 3 ani astfel de servicii in Ungaria, Cehia, Slovacia si Austria, si o vom face si prin alte tari. Aparitia Memento Bus este un lucru pozitiv, pentru ca va insemna cresterea calitatii pe rutier si ar trebui sa puna presiune si pe CFR Calatori pentru cresterea calitatii si diversificarea serviciilor oferite in trenurile de lung parcurs (cu actuala conducere a acestei companii reactia pozitiva pare a fi posibila).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2016 08:17:24    Titlul subiectului: 185974

In Europa, cea mai cunoscuta marca este Eurolines. In Cehia, Slovacia si Ungaria e la mare pret compania ceha Student Agency (care presteaza si servicii feroviare si aeriene - astora le-a livrat AVC Arad vagoane in urma cu vreo 2-3 ani). Prin Germania, din 2013, anul cand s-a liberalizat transportul rutier regulat de lung parcurs, s-a impus MeinFernBus/FlixBus. In poza atasata sunt autocare ale Student Agency in Brno, cu plecare spre diverse destinatii din Cehia si Europa.


IMG_4389.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.16 kb
 Vizualizat:  de 10986 ori

IMG_4389.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2016 19:16:34    Titlul subiectului: 185979

Un Eurolines/Volánbusz Viena-Budapesta si un MeinFernBus/Flixbus Viena-Berlin in autogara internationala Erdberg din Viena...


IMG_1531.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.62 kb
 Vizualizat:  de 10953 ori

IMG_1531.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9873
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2017 08:22:51    Titlul subiectului: 189880

Ca reactie a mitingului taximetristilor, cei de la MementoBus solicita guvernului Romaniei liberalizarea completa a pietei transportului rutier de calatori. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Liberalizarea transportului rutier de persoane ar ieftini cu până la 80% călătoriile cu autocarul

MementoBus, singura companie de transport low-cost cu autocarul din România, solicită Guvernului României să acționeze în interesul cetățenilor, liberalizând piața transportului rutier de persoane și să le ofere implicit românilor, acces la călătorii cu autocarul cu până la 80% mai ieftine.

În România, transporturile aeriene sunt liberalizate, iar intrarea pe piață a unor companii low cost precum Wizz Air, Ryanair și Blue Air, a ieftinit chiar și de cinci ori zborurile interne și cu până la 90% zborurile externe.

În fața Guvernului, s-a desfășurat astăzi, un protest de amploare al transportatorilor care cer scoaterea în afara legii a unor noi firme de transport, acuzându-le de ”concurență neloială”, solicitând în paralel majorarea tarifelor taxiurilor din București. Prin acest demers, protestatarii încearcă, să elimine concurența și să-și păstreze poziția privilegiată pe o piață dominată de servicii slabe, nesiguranță și prețuri mari.

Situația absolut distructivă cu care se confruntă piața de servicii de transport rutier de persoane are un efect nefast asupra economiei României. Traim cu senzatia ca, in general, corupția generalizată afectează transportul rutier regulat de persoane și demonstrează că, din nefericire, piața de servicii de transport public de persoane nu funcționează după principiile liberei concurențe și ale economiei de piață, ci este acaparată de firme care au transformat piața de transport în una cu caracter închis, nefiind accesibilă altor societăți noi.

Cursele regulate de transport rutier de persoane se fac în prezent în baza unor „licențe de traseu” pe care le dețin unele firme de transport (CDI, C&I, Transmixt, Sir Impex, Rodell, Dacos, Millenium Trans Impex), obținute în urma unor licitații organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). Cu toate că ARR organizează noi licitații, se produce doar o „prelungire” a licenței de rută, cel mai important criteriu fiind „vechimea pe traseu” a companiei, context în care totul se întâmplă, în primul rând, în defavoarea călătorilor.

Compania de transport low-cost consideră că, în mod evident, „vechimea” pe care o are o societate în prestarea serviciilor de transport rutier de persoane pe un anumit traseu este absolut irelevantă! Pentru siguranța circulației ar fi relevantă vechimea unui anume șofer pe ruta respectivă, dar vechimea „societății” nu poate avea altă explicație decât posibilitatea „legală” care li se oferă celor vechi de a-și menține fiecare supremația (oligopolul de facto) în transportul de persoane pe un anumit traseu.

Presa are acum șansa să analizeze această demonstrație de forță a transportatorilor care au blocat astăzi Bucureștiul și care doresc ca această piață să nu evolueze. La o simplă căutare pe internet se poate afla cine sunt oamenii care „luptă” ascunzându-se în spatele unor organizații.

Compania de transport low-cost le recomandă atât Guvernului, cât și presei să investigheze activitatea și istoricul firmelor reprezentative și ale proprietarilor lor și să se documenteze despre activitatea și buna credință ale președintelui și vicepreședintelui COTAR.

De altfel, Consiliul Concurenței a analizat o parte a acestei piețe și a problemei nerespectării principiului liberei concurențe în transportul public local de persoane prin curse regulate dar (deși, au trecut aproape 3 ani de la acel moment), la nivel guvernamental și legal nu a intervenit nicio îmbunătățire a situației. Consiliul Concurenței arăta atunci că ”au fost constatate încălcări majore atât ale legislației principale, cât și ale celei secundare care reglementează domeniul„.

Fără concurență, nu putem vorbi despre o piață liberă în acest domeniu. O piață liberă, așa cum se întâmplă în majoritatea domeniilor economiei românești, se autoreglează și elimină toate neajunsurile, favorizându-i pe cei harnici, onești și cu servicii bune și prețuri competitive. O piață liberă ar fi eliminat din transportul public rutier de persoane toate companiile ale căror autocare trebuiau duse de mult la fiare vechi, ai căror șoferi încalcă regulile de circulație și prevederile legale și care, pot încălca legea, neemițând bilete de călătorie!

Se pare ca este o concurenta la "cutite" intre rutieri si companiile aviatice. Ma bucura ca rutierii si-o iau peste bot de la aviatie. Este o "razbunare Divina" pentru anii in care CFR-ul a fost "faultat" de rutieri. Sa vada si rutierii cum este sa fii "faultat".

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community