Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Extindere linii de tramvai în Oradea

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 26/Iul/2017
Mesaje: 133
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2017 03:53:45    Titlul subiectului: Extindere linii de tramvai în Oradea 188049

Având în vedere că din vara lui 2017 se preconizează începerea lucrărilor de extindere a liniilor de tramvai către centrele comerciale Jumbo și Auchan și mai departe către Universitate și depoul de tramvaie din Cantemir pe malul pârâului Peța, am deschis acest topic dedicat acestui subiect. Urmează ca aici să postăm informații și noutăți legate de extinderea liniilor de tramvai, iar la momentul potrivit să aducem și fotografii din timpul lucrărilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 560
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2017 20:34:50    Titlul subiectului: 188078

Pe site-ul primariei a apraut un nou aricol despre viitorul segment de linie de tramvai. Citez doar informatiile adugate comparativ cu alte articole.
Primaria Oradea a scris:
Noul traseu va avea 8 stații de tramvai

Extinderea liniei noi de tramvai se va face pe traseul Calea Aradului - str. Făgărașului - str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir, iar lungimea totală a traseului va fi de 3.840 m pe firul I (sens de mers) și 3.820 m pe firul II (sens de mers).

Potrivit ing. Nicolae Găgeanu, proiectant la firma S.C AQUACONS S.R.L, cea care a elaborat documentația tehnică, noua linie de tramvai va fi formată din 8 tronsoane, care presupun 8 stații de tramvai, după cum urmează:

- Tronson Calea Aradului - cuprins între strada Aviatorilor și podul peste Pârâul Peța - lungime 535 m

- Tronson complex comercial - cuprins între podul peste Pârâul Peța și str. T. Blajovici - lungime 680 m

- Tronson strada Făgarașului - cuprins între strada T. Blajovici și strada Universității - lungime 710 m

- Tronson strada Făgărașului - cuprins între str. Universității și intersecția cu strada Făgărașului - lungime 480 m

- Tronson Cartier Ceyrat - cuprins între intersectia cu strada Făgărașului și strada Ronald Reagan - lungime 520 m

- Tronson strada Ceyrat - cuprins între strada Ronald Reagan și strada Thurzo Sandor - lungime 162 m

- Tronson strada Atelierelor - cuprins între strada Thurzo Sandor și Aleea Salca - lungime 408 m

- Tronson Aleea Salca - cuprins între strada Atelierelor si B-dul Cantemir - 395 m

Toate cele 8 intersecții urmează să fie semaforizate cu semafoare inteligente cu senzori. De menționat că cea mai mare parte a investiției va viza partea de automatizări și semafoare. În ceea ce privește macazele, acestea vor fi toate automate.

Liniile de tramvai vor fi în totalitate ecologice, ele vor sta pe traverse îmbrăcate în gazon prevăzut cu sistem de irigare.

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/o-noua-linie-de-tramvai-va-asigura-o-legatura-directa-intre-iosia-zona-universitatii-si-cantemir

_________________
Plecat din tara pentru moment
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2017
Mesaje: 679
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2017 20:25:45    Titlul subiectului: 188102

Citez de pe siteul primariei "Acest proiect urmărește o mobilitatea urbană durabilă, iar efectele implementării lui se vor reflecta în limitarea creșterii emisiilor de gaze cu efect de seră. Acest lucru se va vedea în scăderea emisiilor de noxe provenite din transport, fapt ce va fi realizat prin oferirea opțiunilor de transport alternativ și descurajarea utilizării autoturismelor personale. - See more at: http://www.oradea.ro/stiri-oradea/o-noua-linie-de-tramvai-va-asigura-o-legatura-directa-intre-iosia-zona-universitatii-si-cantemir#sthash.v9ky8fHP.dpuf".

Din greseala de exprimare vad, ca tot oameni au scris si acest articol nu niste semizei, ca e prea idilic. Cat despre scopul acestei investitii mai bine nu zic nimic negativ in privinta asta, adica parerea mea despre concitadinii mei si obiceiurile lor de mobilitate, oricum se va vedea efectul in faptul ca duminica intre 8-14 nu va fi in jurul pietei de vechituri plin de masini parcate si in parcarea Auchan+Jumbo 90% locuri ocupate, si nici pe marginea centurii masini oprite, ci tramvaie care vor avea multi calatori care vor cobora in statia de la piata de vechituri, Doamne ajuta!
Oare linia 2 Nufarul-Iosia-Nufarul se va muta pe tronsonul nou (va fi acces venind din Iosia la noua linie? Din cele aparute pe siteul Primariei nu reiese)? Linia 4 (recent infiintata) Pod CFR-Nufarul-retur va circula pe noul traseu pe la Auchan?

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 26/Iul/2017
Mesaje: 133
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2017 22:14:25    Titlul subiectului: 188128

Cred ca linia 2 va ramane asa cum e acum. Asa cum spuneai si tu, in niciun articol nu e mentionat faptul ca va fi construita si o linie de acces dinspre Iosia spre Auchan si invers. Dar chiar daca ar fi construita si acea linie de acces, linia 2 ar trebui sa ramana ca si in prezent, avand in vedere ca sunt multi calatori care urca si coboara in statii precum Piata Cetate, Casa de Cultura, Piata Unirii cu destinatia Iosia, ori daca linia 2 va merge pe linia noua, cei care folosesc aceste statii nu vor mai avea un tramvai care sa-i duca direct spre Iosia din statiile amintite si invers. Sunt si eu foarte curios de liniile care vor aparea dupa constructia acestui nou traseu. Totusi, pana la finalizarea lui e vorba sa se realizeze legatura directa Decebal - Iosia in intersectia de la Biserica Emanuel. Daca aceasta legatura va fi finalizata vara aceasta (ceea ce cred ca se va si intampla), n-ar fi exclus sa apara de inceput linia 5: Pod CFR - Olosig - Piata Decebal - Biserica Emanuel - Calea Aradului - Iosia si retur pe acelasi traseu, asta in ideea in care raman in circulatie liniile 4R si 4N.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 560
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2017 17:26:05    Titlul subiectului: 189315

ebihoreanul a scris:
Ok pentru tramvai: Universitatea îi dă Primăriei teren pentru construirea noii linii de tramvai de pe malul Peței

Universitatea din Oradea și-a dat acordul ca Primăria să ia aproape 2.000 de metri pătrați din terenurile ei, pentru a putea construi noua linie de tramvai de pe malul Peței, care va lega zona Calea Aradului de Cantemir.

"Senatul Universității a aprobat propunerea de a începe demersurile de transfer. Terenul nu este al Universității, ci doar administrat de Universitate", a declarat, marți, președintele forului, Sorin Curilă, pentru BIHOREANUL.

Astfel, Universitatea și-a dat acordul ca Primăria să ceară Guvernului să-i transfere, printr-o hotărâre, o suprafață de teren de 1.932 mp, de-a lungul străzii Făgărașului, pe malul stâng al Peței. Inițial, Primăria cerea un teren de 3.542 mp, ceea ce ar fi însemnat și dezafectarea unei parcări pe care Universitatea o are amenajată în zonă, dar între timp municipalitatea și-a modificat proiectul, iar fâșia de teren cerută nu va micșora suprafața parcării cu pricina. Când va fi realizat, proiectul va modifica însă intrarea în parcare, care nu se va mai face din apropierea străzii Universității, cum este în prezent, ci din zona actualei pasarele pietonale peste Peța, care va fi înlocuită cu un pod rutier.

În plus, Universitatea s-a înțeles cu Primăria să primească la schimb un teren de aceeași suprafață, în capătul străzii Făgărașului, între căminul studențesc și actuala piață de vechituri.

Pe de altă parte, la începutul negocierilor între Primărie și Universitate, reprezentanți ai Facultății de Științe Economice s-au opus construirii noii linii de tramvai, pe motiv că va deranja cursurile ținute în clădirea dinspre strada Făgărașului. Reprezentanții Primăriei i-au asigurat, însă, că noua linie de tramvai va fi și înierbată, tocmai pentru atenuarea zgomotului.

Primăria și OTL au împreună un proiect de extindere a liniei de tramvai în zona de sud a orașului, din Calea Aradului până la depoul din str. Atelierelor, investiție care se va ridica la 10 milioane euro. Noua linie de tramvai va porni din intersecția străzilor Aviatorilor cu Calea Aradului spre ieșirea din oraș peste Peța, urcând pe malul stâng al pârâului prin spatele hipermarketurilor Jumbo și Auchan, continuând apoi pe lângă viitoarea Sală Polivalentă, actuala piață de vechituri. Linia va merge mai departe pe strada Făgărașului, care se va lărgi, apoi pe lângă Universitate, va traversa strada Armatei Române și va continua pe malul stâng al Peței până la blocurile de pe Grigore Ureche, unde va urca spre Podul Reagan spre strada Atelierelor.

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1-41/ok-pentru-tramvai-universitatea-ii-da-primariei-teren-pentru-construirea-noii-linii-de-tramvai-de-pe-malul-petei-133102.html

_________________
Plecat din tara pentru moment
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 560
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2017 22:32:51    Titlul subiectului: 189991

"Ecologistii" au deschis o petitie online impotriva construirii noii linii de tramvai pe malul Petei , sunt mai ecologice deseurile si balariile de pe malul paraului decat linia de tramvai Mad :
" Ecologiștii, împotriva noii linii de tramvai pe malul Peței

Președintele Centrului Regional de Supraveghere Ecologică Munții Apuseni, jurnalistul Florin Budea, a inițiat o petiție online împotriva proiectului de construcție a unei linii de tramvai pe malul Peței, care urmează să lege cartierele Cantemir și Calea Aradului.

Potrivit inițiatorului, care susține că acționează în numele locuitorilor de pe strada Făgărașului, proiectul Primăriei și al OTL trebuie oprit pentru că "va avea consecințe neplăcute asupra vieții de zi cu zi a celor care locuiesc aici". "Lucrările de construcție și mai ales circulația tramvaielor vor genera mult zgomot în această zonă, cunoscută și apreciată până acum ca fiind una din cele mai liniștite ale orașului", arată Budea.

Ecologistul mai spune că această investiție "va avea efecte dramatice asupra spațiului verde care se întinde de-a lungul pârâului Peța, spațiu pe care, în urmă cu câțiva ani, administrația municipală promitea să îl transforme într-un "culoar verde" al orașului nostru", și va duce la dispariția "firavei vieți sălbatice apărute în vecinătatea locuințelor noastre", malurile Peței găzduind de câțiva ani rate sălbatice, stârci și mierle.

Președintele CRSE susține că o soluție mai bună ar fi ca noua linie de tramvai să urmeze traseul șoselei de centură. "Această variantă va deservi mai bine întreaga zonă, oferind și locuitorilor din Cartierul Grigorescu o legătură bine-venită cu urbea", explică el.

"Credem că primarul Ilie Bolojan este dator să își tină promisiunea pe care ne-a făcut-o și să păstreze nealterată această oază de liniște și frumusețe care este pârâul Peța!", încheie Budea motivația petiției.

Până luni la ora prânzului, petiția inițiată pe 4 mai a adunat 48 de semnături, majoritatea locuitori ai străzii Făgărașului ori ecologiști ai orașului.

În prezent, Primăria și OTL așteaptă aprobarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice pentru a putea lansa licitația pentru construirea noii linii de tramvai."
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1-41/ecologistii-impotriva-noii-linii-de-tramvai-pe-malul-petei-133984.html

_________________
Plecat din tara pentru moment
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 26/Iul/2017
Mesaje: 408
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2017 07:40:43    Titlul subiectului: 189994

Ei nu realizează că tramvaiul e un tip de transport public ecologic? Doar folosește electricitate, nu motorina. Dacă ar fi ecologiști ar fi de acord cu linia de tramvai și și-ar arăta suportul.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 26/Iul/2017
Mesaje: 133
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2017 15:44:09    Titlul subiectului: 190078

Despre extinderea liniilor de tramvai din oraș cu una nouă care va lega Calea Aradului de Depoul OTL, edilul a spus că licitația a fost publicată în SEAP și, pe 9 iunie, este termenul limită pentru depunerea ofertelor. "Estimăm că, în două luni, o vom adjudeca, iar în septembrie vom putea semna contracul și începe lucrările, care includ și 45 de zile de proiectare. Ele vor fi finalizate cel mai probabil în toamna anului viitor, cel mai târziu în primăvara anului 2019", a spus Ilie Bolojan.
Până la începerea lucrărilor, municipalitatea mai trebuie să preia câteva terenuri de lângă Universitatea din Oradea și de lângă Inspectoratul de Jandarmi, aflate acum în proprietatea Ministerului Educației, respectiv Ministerului de Interne.

Sursa: http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/primarul-ilie-bolojan-anunta-un-nou-pasaj-suprateran-pe-centura-cand-incep-cele-mai-importante-lucrari-de-mobilitate-din-oradea-134181.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 560
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 29 Mai 2017 21:31:21    Titlul subiectului: 190234

La prima licitatie organizata pentru modernizarea Tatrelor se pare ca nu s-a prezentat nici o firma care s-ar putea ocupa de aceasta operatiune. Crying or Very sad

"Tatra „orădean”, un vis abandonat?
Licitația pentru modernizarea garniturilor Tatra nu a trezit interesul pieței de specialitate. Conducerea OTL analizează variantele de urmat.

406 000 de euro pentru recondiționarea unui tramvai
La 406.000 de euro a fost evaluat costul intervenției care ar transforma vechile tramvaie orădene Tatra în garnituri cu aspect și condiții adecvate acestui secol. OTL a scos la licitație primul lot de tramvaie de modernizat luna trecută dar, spre surpriza șefimii, nu s-a prezentat nicio ofertă, nici măcar din partea firmelor care au lucrat la realizarea machetelor prototipului – Astra Vagoane Arad sau Electroputere VFU.

„A fost o mare dezamăgire pentru noi ca nu s-au prezentat.Nu am reluat licitația, studiem să vedem ce e de făcut. Prima variantă ar fi să reluăm licitația dar să unim loturile”, spune Romeo Nica, director economic al OTL SA. Varianta aceasta ar putea crește interesul celor care lucrează în înnoirea tramvaielor prin suma mai mare pusă la bătaie. A doua variantă luată în calcul de conducerea OTL este renunțarea la proiectul de face-lifting al tramvaielor învechite și modernizarea lor doar pe partea de tracțiune. „Am putea face, pentru nouă locomotive, eficientizarea sistemului de tracțiune. Din măsurătorile făcute până acum rezultă că echipamentul instalat ajută la o economie foarte bună, de 40-50% din consum”, spune Nica. Problema cu varianta aceasta este că intervenția la așa numitul salon – spațiul pentru călători este spre zero.

În vorbe, ambiția edililor urbei este să mute orădenii din mașinile personale în garniturile de tramvai. Ori, fără o intervenție care să schimbe radical confortul din tramvaie la pachet cu prioritizarea liniilor OTL, transportul local va rămâne la fel de indezirabil pentru „șoferi”, ca acum."
http://www.bihon.ro/tatra-oradean-un-vis-abandonat/1840987

_________________
Plecat din tara pentru moment
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 560
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 18 Iul 2017 21:02:02    Titlul subiectului: 191166

Desi lucrarile construirii legaturii dintre Bulevardul Decebal si Calea Aradului erau preconizate sa incepa o data cu vacanta scolara , deabia au fost deschise ofertele.
"OTL: Licitație de vară, șantier de toamnă
Deși firesc era ca la intrarea în vacanță să înceapă construirea buclei pe șine dintre Ioșia și Rogerius, proiectul n-a ieșit, încă, din birocrație.

Proiectul extinderii infrastructurii de cale rulantă pentru tramvaiele OTL, unul de blazon pentru administrația Bolojan, a ajuns abia în faza deschiderii ofertelor, și e de așteptat ca semnarea contractului să aibă loc abia luna viitoare.

Primăria și OTL au pierdut, deci, o lună din perioada de vacanță, în care se putea lucra la bucla de legătură Rogerius – Calea Aradului fără a da peste cap traficul din oraș. Asta deși, inițial, conducerea OTL era conștientă că, pentru a nu crea disconfort inutil, bucla ar trebui terminată pe perioada vacanței școlare.

Conform anunțului, data deschiderii ofertelor a fost 3.07.2017. A fost depusă o singură ofertă a unei asocieri – SylcCon Trans SRL Arad, Baicons SRL din București și subcontractorul UTI Servicii și Mentenanță, din București. „Acum este în evaluare tehnică; dacă e conformă, cel mai probabil luna viitoare se va semna contractul”, ne-a informat Primăria prin Serviciul Mass-Media.

Termenul de execuție a legăturii din intersecția Aradului – Primăriei – Decebal și liniei noi pe traseul Calea Aradului – str. Făgărașului – str. Atelierelor (cu acces depou OTL) – D. Cantemir este de 24 de luni de la semnarea contractului."
http://www.bihon.ro/otl-licitatie-de-vara-santier-de-toamna/1867177
Aceleasi companii se vor ocupa si de intersectia de la Emanul si de extinderea liniei intre Calea Ardului si Bulevardul Dimitrie Cantemir , nu sunt licitatii separate?

_________________
Plecat din tara pentru moment
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community