Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Gabriela Firea vrea sa cumpere 200 de autobuze second-hand
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Sunteti de acord ca Gabriela Firea sa cumpere 200 de autobuze second hand?
Da
27%
 27%  [ 17 ]
Nu
72%
 72%  [ 44 ]
Voturi totale : 61

Autor Mesaj
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2016 11:42:52    Titlul subiectului: 186011

Degeaba cumpara autobuze noi, daca dupa asta nu le intretin ca lumea si vor pati ca si cu Citaro-urile!

Inainte de a achizitiona vehicule noi, trebuie sa asiguri conditii corespunzatoarea (materiale, tehnice, umane, etc) pentru exploadarea, mentenanta, reparatia si intretinerea lor!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2016 11:35:41    Titlul subiectului: 186022

Este incredibil cum in Bucuresti nu mai poti repara niste autobuze cu vechime cuprinsa intre 6 si 10 ani, in timp ce la Cluj circula bine mersi autobuze de 20-25 de ani vechime si o fac foarte bine. RATB e praf, peste 5 ani si aceste autobuze ce vor fi achizitionate vor fi defecte. Bucurestiul e rusinea Romaniei.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liviumarius96



Data înscrierii: 08/Sep/2015
Ultima vizita: 21/Noi/2022
Mesaje: 16
Locație: Baia Sprie

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2016 21:17:54    Titlul subiectului: 186029

Se poate intimpla ca din lipsa alocarilor bugetare o parte din autobuze sa fie descompletate , iar costul readucerii lor in stare de circulatie sa fie mai mare decat sa cumpere alte autobuze . Acele autobuze care au 25-30 de ani si circula au fost reparate atunci cand s-au defectat si nu au fost abandonate cu anii !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2016 06:56:19    Titlul subiectului: 186030

Pai logic ar fi, atunci când achizitionez orice fel de vehicul nou (tramvai, troleibuz sau autobuz), sa ai prevazute alocatii bugetare suficiente si la timp, pentru absolut tot ce inseamna mentenanta, intretinerea si reparatia acelui vehicul!

Astfel incat vehiculul sa poata circula si sa fie exploadat corespunzator, pe intreaga perioada recomandata de producatorul acelui vehicul .

Altfel, nu are rost sa achizitionez vehicule noi.

Iar acum la RATB problemele sunt mult mai grave si de cu totul alta natura, necesitând o cu totul alta abordare, nu de a achizitiona sute de autobuze noi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 185

MesajTrimis: Sâm 10 Sep 2016 18:47:39    Titlul subiectului: 186419

In Piatra Neamt circula troleibuze din anii 70-75. Sunt intretinute bine si nici macar nu se vede ca-s vechi.
_________________
Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 14 Sep 2016 06:52:53    Titlul subiectului: 186515

E mirare ca asta e altceva decat coruptie? Asta a fost motivul pentru distrugerea tuturor Dac-urilor si Rocar-urilor, ca Bucurestiul e capitala Europeana.

Acelasi lucru au facut in NY cu RTS-urile si au luat autobuze hidride care tot in pana sunt.

Daț RATB are Mertzane, nu? Doar asta conteaza, chiar daca n-ai banii sa-l intretii.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Sep 2016 23:14:00    Titlul subiectului: 186522

Are Mertzane, dar multe dintre el sunt in..........pana. Pana la urma ceva concret referitor la achizitia autobuzelor second hand ? Sau primaria o lasa moarta ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 16 Sep 2016 01:04:12    Titlul subiectului: 186530

Si totusi Dac-urile au ciculat decenii cu reparatii jalnice, furturi de piese, abuzate de soferi, supra incarcate si fabricate cu piese sub standard pentru economie.

Nu erau de ultima moda, dar ca pasionate auto apreciez un vehicol care circula in conditii jalnice.

La fel ca si Dacia. Eram in pana tot timpul dar intr-un sfert de ora reparam orice cu a cheie de 13 si o surubelnita.

Daca ar fi facut RK-uri ca lumea, nu neaparat cu modernizari aiurea (alde UDAN) cred ca ar fi fost apreciate. Daca aratau restaurate ca o masina de epoca cu scaune tapitate si aer conditionat ar fi fost ca lumea. Poate chiar puse motoare EURO pentru a reduce poluare.

Au facut asa ceva cu tramvaiele, dar va asigur ca URAC-ul e pe cale de disparitie. Eventual uniunea european va impune RATB-ului mai pe sest sa cumpere tramvaie straine, sau second hand.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 17 Sep 2016 13:08:03    Titlul subiectului: 186542

Uniunea Europeana nu pote sa iti impuna nimic (ma refer la RATB) . Astea sunt prostii !!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 18 Sep 2016 12:27:40    Titlul subiectului: 186546

Ba da. Norma de lungime a autobuzelor de UE e impusa. De accea nu o sa vezi Hess-uri sau articulate sau Hess-uri si Volvo-uri bi articulate in regim normal. Germania are cateva firme care au Van Hool-uril dublu articulate dar numai in regim special.

Sunt sute de mii de regulamente impuse de UE, taierea copacilor din marginea autostrazilor. De ce? Nu stiu. Nu stiu de ce nu puteau sa puna bare de protectie, sa lase plopii care tineau asfaltul mai putin incins.

Si astea sunt din amintirea mea, care nu lucuiesc in Europa.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 19 Sep 2016 20:40:59    Titlul subiectului: 186553

Pai ala e standard de gabarit , dar nu poate sa iti impuna o anumita marca de autovehicule doar specificatii tehnice ale lor . In legatura cu copacii de pe marginea drumurilor s-au taiat pt. ca era mai ieftin de cat sa monteze parapeti si probabil cineva a beneficiat de pe urma lor ( cam asa e in Romania)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 20 Sep 2016 02:57:31    Titlul subiectului: 186555

La asta ma refer. Rocar-ul era foarte capabil sa produce autobuze durabile si ieftine. Nu erau de ultima generatie dar RATB-ul nu are nevoie de mertane pe toate traseele.

Dar ce faceau rusii pe vremea comunistilor fac acum UE. La asta ma refer la impunere de autobuze Irisbus etc.

Revin la ce am spus inainte. Dac-uri si Rocar-uri trecute printr-un URAC ca lumea ar fi fost mai bune decat niste sh. Si mai ieftine, lasa ca mecanicii le cunosc, au matrite pentru piese de schimb etc.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2016 20:24:51    Titlul subiectului: 187587

Catalin Ghita a scris:
(...) s-a făcut o imensă prostie cu retragerea tuturor autobuzelor Rocar și DAF, ba chiar și Ikarus, care ar fi putut fi, în mare parte, utilizate încă niște ani buni, în special pe linii mai periferice și/sau cu încărcare redusă.
Acum, dacă se va încerca reactivarea lor, mă tem că va fi primită foarte prost de călători și va da naștere la proteste, oamenii s-au obișnuit cu condițiile decente oferite de Citaro, iar un down-grade la De Simon, DAF sau Ikarus va fi puternic resimțit.


RATB nici nu mai are Ik260, in afara de cele doua modificate pentru transportul persoanelor cu dizabilitati, si care zac in autobaza Ferentari de ani buni.
Cat despre RDS/DAF, nu mai renteaza sa le readuci pe linia de plutire. Intai de toate pentru ca sunt putine exemplare in total, si apoi pentru ca au stat aproape 6 ani (unele) sub cerul liber, nemaivorbind ca au foarte multe piese lipsa. Daca din multitudinea de Rocar si DAF existente la ora actuala s-ar restaura cate 8-10 autobuze de fiecare tip as zice bogdaproste. Dar ce inseamna 18-20 de autobuze in plus in oras, cand deficitul e de aproape 10 ori mai mare?

Reactia mai mult sau mai putin placuta a calatorilor fata de "downgrade-ul" de la Mercedes la DAF ar fi o problema din categoria "mofturi", pentru ca multe Citaro-uri la ora actuala au ajuns sa aiba cam acelasi nivel de confort ca DAF-urile si De Simon-urile in ultimii lor ani.

Publicului calator nu cred ca ii pasa daca vine in statie Mercedes Citaro sau alt tip de autobuz, atata timp cat il duce si-l aduce dintr-un loc in altul in conditii decente.

Conchizand, nu as vrea sa vad autobuze noi/sh pe-aici in urmatoarea perioada. Cel putin nu pana cand ajungem in stare sa avem cele 1000 de stele apte de drum.

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2016 07:17:25    Titlul subiectului: 187603

Nu cred ca vor mai fi vreodata 1000 de stele apte pentru drum la cat sunt de descompletate unele Citaro, din pacate.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2017 06:21:16    Titlul subiectului: 187687

Am remarcat asta in general la productia de vehicole, de la masina mica la autobuze. Cele mai vechi, rezistau mai bine. Chiar daca poluau mai mult.

La autobuze hai ca se mai renteaza, dar la masina mica, nu prea, dar asta e alta discutie. Clar este ca interiorul autobuzelor din anii 70 erau la alt nivel. Inox, otel, chiar si lemn dureaza mai mult decat plastic.

Si sunt mai usor de inlocuit, si chiar de fabricat decat piese de plastic.

Lipsa de autobuze ar putea fi acoperita de URAC care are satisface doua probleme.

1. Autobuzele in sine. S-ar putea alege doar unul din modelele de rezerva (mi-ar place sa fie Castrosue, DeSimoane, IK EABO..A e lamba) dar cel mai rentabil ar fi doar unul. Castrosua as zice, nu ca imi plac mie, dar au rezistat foarte bine, mentinand comfort. S-ar putea fabrica lampi noi, scaune noi, eventual inlocuit motoare cu EURO ce o fi acum, sa doar inclocuit (cum se spune la piston rings...ca am uitat) slefuit chuilasele etc. Recontruit cutiile si mai traiesc cel putin inca 10 ani.

2. Creeaza slujbe, sau mentine pesonanul calificat din URAC.

Problema bonus rezolvata, ar fi lipsa nevoii de licitatie, pentru ca ar fi RK+modificare a ceva in pozesie RATB deja.

Dar cred ca e vorba de vre-o spaga, ca sa aduca cine stie ce troace de cine stie unde, care tot ar trebuie macar un RG.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2017 12:05:34    Titlul subiectului: 187693

O alta solutie ar fi autobuze PKD (Partially Knocked Down), adica o parte din asamblare sa se efectueze la URAC, asa si pretul este mai mic si cei de la reparatii dobandesc experienta.

Cam asa s-a procedat la BKV din Ungaria, au cumparat kitul PKD de la Ikarus (care a devenit Modulo) si au finalizat la URAC-ul local. Aici vedeti niste poze cum sunt livrate aceste autobuze: http://iho.hu/hir/pkd-sikersztori-150818 (click pe imagine ca sa se deschida galeria). Practic este o caroserie nevopsita, fara motor fara absolut nimic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2017 22:26:37    Titlul subiectului: 187769

S-ar putea face asa ceva, dar in revers, adica sasiul si trenul motor sa fie livrat si restul sa se produce la URAC. URAC-ul totusi este o fabrica, si au experienta in asamblare de caroserii, lucrari in tabla etc. Un motor mai greu il proiestezi.

Dar mai sunt probleme politice la nivel de UE, si oaresce lipsa de stabilitate. Sa vedem ce va iesi.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2017 14:50:23    Titlul subiectului: 187775

La PKD totul este livrat, caroseria, motorul, tapiteriile, scaunele, gemurile etc. Doar asamblarea ar trebui facuta de URAC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2017 03:00:40    Titlul subiectului: 190202

Personal consider ca, decat sa investeasca in vehicule second-hand aduse de prin cine stie ce zone europene, mai bine le-ar intretine pe cele existente deja(aici ma refer la Mercedesuri).
Ca motive ar fi:
-Faptul ca in Bucuresti exista deja multe Mercedesuri de acelasi fel si se pot "sacrifica" vreo cateva dintre ele, desigur, cele aflate intr-o stare mai proasta, pentru piese de schimb si nu neaparat pentru casare.
-Simpla idee ca Bucurestiul este capitala Romaniei, ditamai tara, si se presupune ca ar trebui sa ne respectam destul de mult incat macar in capitala si in cele mai importante orase ale tarii sa nu mai acceptam mijloace la mana a doua, oricat de atractive ar fi ele.

Si o alta solutie ar fi autobuzele Roman, care se produc la Brasov... Ma mir ca nicio administratie locala nu le vede...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2017 06:02:08    Titlul subiectului: 190204

Eu as propune altceva: sa analizeze situatia tehnica exacta a celor 1000 de Citaro si sa selecteze un lot compact, de 50-100 de bucati de pe care sa recupereze tot ce mai e folositor pentru restul.
Iar aceste 50-100 de carcase sa fie transformate in troleibuze, caci experienta exista, Saurer-urile s-au comportat foarte bine.
Cred ca ar face si economue, ar mari si flota de troleibuze. ☺

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2017 13:15:11    Titlul subiectului: 190211

Ideea este buna, dar la primarie&RATB mai sunt oare specialisti ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2017 14:31:36    Titlul subiectului: 190214

Poate cu o astfel de activitate intensa, URAC-ul nu ar da faliment.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community