Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente/incidente legate de transportul public
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 12:36:33    Titlul subiectului: 18994

Apreciez gestul cotidianului regional Evenimentul care, in editia de astazi, publica un articol bine documentat si neutru.
"Trei comisii anchetează cauzele accidentului în care au fost implicate trei tramvaie
Accidentul de miercuri seară din fața Colegiului Național, în care au fost implicate trei tramvaie, a pus pe jar autoritățile, fiind constituite trei comisii pentru stabilirea cauzelor sale. Reamintim că sistemul de frînare al tramvaiului 330, care mergea pe traseul 13 (Copou – Tătărași – Podu Roș – Copou), a cedat la coborîrea dealului Copou.
Vagonul, scăpat de sub control, a intrat în tramvaiul 331 de pe ruta 1, oprit în intersecție pentru a acorda prioritate unui alt vehicul. Vagonul lovit a ricoșat într-un tramvai 3 (Dancu – Gară), abia plecat din stația Piața Unirii. În cîteva secunde, partea din față a tramvaiului 330, condus de Adrian Afrăsînei, s-a prefăcut într-un morman de fiare. Tramvaiul 331 este avariat atît în partea din față, cît și în spate, iar 128 are șasiul rupt. Toate cele trei tramvaie sînt de tip GT 4 și au fost aduse din Germania în anii 2000, 2003 și 2004, la un preț derizoriu – 500 de euro bucata. Cu toate acestea, ele aveau efectuată reparația capitală. Și aici, la Iași, se fac revizii tehnice la fiecare 1.500 de kilometri parcurși, deci la 10-14 zile. În plus, înainte de a ieși pe trasee, tramvaielor li se efectuează inspecția zilnică la care se verifică tocmai sistemele de frînare, care erau foarte bune.
La Spitalul de Urgențe au ajuns șase răniți cu contuzii și fracturi. "Răniții au fost diagnosticați, majoritatea, cu entorse și contuzii multiple. Au fost trei pacienți care prezentau luxații mai importante la nivelul scalpului humeral și fractură de omoplat. Ei au fost externați, urmînd să urmeze tratamentul la domiciliu", ne-a spus dr. Tudor Ciuhodaru, purtătorul de cuvînt al spitalului. Adrian Afrăsînei, vatmanul din 330, a avut noroc – ieșise din cabină pentru a acționa alt sistem de frînare, deoarece, după cum a declarat superiorilor, a constatat că frîna de picior nu mai funcționa. Altfel, ar fi trecut în lumea celor drepți în urma impactului. El este vatman din septembrie 2004, examenele arătînd ca a trecut cu bine toate chestionarele de circulație, tehnic și psihologic.
Potrivit conducerii RATP, cei cinci călători răniți vor primi despăgubiri de la societatea de asigurări. La fel se va întîmpla și cu cele patru mașini avariate de tramvaiul 330 înainte de impactul cu celălalt vagon. Cît despre tramvaie, aici este mai complicat. Însă un lucru este clar: va plăti cel care se face vinovat.
Pentru stabilirea cauzelor accidentului, au fost constituite trei comisii: una condusă de directorul de investiții Cristian Stoica, din care fac parte șeful Serviciului Tehnic al RATP, un inginer de la Compartimentul Protecția Muncii, șeful de la Siguranța Circulației și șeful laboratorului Curenți Slabi, o alta din care fac parte șeful Compartimentului Protecția Muncii de la RATP, un inginer de la Serviciul Tehnic și un inginer de la Siguranța Circulației și o comisie neutră, la solicitarea Poliției Rutiere. Din aceasta fac parte un procuror, doi experți tehnici de la CFR, șeful Catedrei Tracțiuni electrice de la Universitatea Tehnică "Gh. Asachi" și un inspector ITM. Aceștia au și mers ieri la Depou, unde au fost duse tramvaiele. Pentru a avea o imagine mai exactă a accidentului, la solicitarea primarului Gheorghe Nichita, șefii RATP vor efectua o reconstituire a evenimentului.
Accidentul de miercuri, soldat cu pagube de cel puțin 100 de milioane de lei vechi, este cel mai grav din ultimii șase ani. Precedentul a avut loc în 1999, pe strada Arcu, la intersecția cu strada Gării. Atunci, tot din cauza sistemului de frînare, vatmanul unui tramvai Tatra nu a mai putut opri vagonul care a acroșat și cinci autoturisme. Anterior, în 1997, pe podul Alexandru cel Bun, un tramvai Timiș s-a răsturnat, accidentul soldîndu-se și cu decesul unui călător. (C.N., C.M.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 15:48:04    Titlul subiectului: 19016

Nu cred ca ar fi posibil ceea ce spune expertul din cadrul regiei. Chiar daca ar fi prins verde la semaforul dinaitea rondului, nu ar fi avut distanta suficienta ptr a a rula cu peste 70 km/h pana la Tarom. Oricum ar trebui sa opreasca imediat in rond, deoarece dupa verdele de la BCU, tramvaiul acorda prioritate vehiculelor ce vin din Pacurari si Copou.
Am vazut cand #330 a fost scos din spatele lui #331 si rotile, daca bandajul ar fi fost tocit, nu s-ar fi invartit.
Eu cred ca vor face in asa fel incat sa-l scoata vinovat pe vatman.
Iata un aspect al rotii de pe osia 1, boghiul 1, partea dreapta, al lui #330. Chiar daca partea inferioara a rotii este dupa asfalt, culoarea ar fi trebuit sa fie mai inchisa in zona in care se presupune ca "vagonul a alunecat ca o sanie".



roata_473.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.59 kb
 Vizualizat:  de 15281 ori

roata_473.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 18:41:41    Titlul subiectului: 0000000000 19028

In presupunerea respectiva s-a plecat de la premisa ca imediat dupa ce vagonul a trecut in viteza de prima intersectie, vatmanul a incercat sa franeze pentru a opri la semaforul din rond, dar tramvaiul a intrat in patinaj, vatmanul s-a speriat de posibilele consecinte ale faptului ca va trece pe rosu (ma rog, cu semaforul propriu pe orizontala) prin intersectia a doua si de aici a urmat un posibil sir de greseli (in ziar sunt descrise secventele). E doar unul dintre scenariile posibile, care nu ia de bune declaratiile vatmanului.
In privinta anchetei, exista trei comisii, una fiind independenta, celelate doua avand in componenta si personal al RATP. Vagonul #330 este tinut intr-o hala, pazit indeaproape de catre politisti, pentru a nu exista suspiciunea ca RATP va interveni in vreun fel la acel tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 18:44:27    Titlul subiectului: 19029

Oricare ar fi cauza lui, accidentul serveste foarte bine celor interesati sa saboteze transportul in comun din Iasi. Sa ne amintim ca atunci cand deja 5 din primele 10 Timisuri deja nu mai mergeau, un vagon s'a rasturnat si s'a facut praf, la fel ca si altul 12 ani mai tarziu. Totusi, nimeni nu s'a gandit sa le retraga din circulatie, nici macar in 1996. Timisurile au mai rezistat inca 6 ani.
Ideea retragerii din circulatie a vagoanelor GT4 loveste direct in intentia probabila a RATP de a cumpara alte astfel de vagoane, dar este o adevarata mana cereasca pentru maxitaxisti, care se simt amenintati de ceea ce pe forum s'a numit "ciuma belarusa" -- acum e randul lor s'o spuna, pentru ca ii afecteaza. Daca duba a inceput sa dea inapoi in fata mazului, in schimb tramvaiul este mult mai vulnerabil in fata acestui atac, GT4 fiind destul de vechi, iar in prezent GT4 reprezinta cel putin 50% din parcul circulant de tramvaie.
Sa ne reamintim ca accidentul din 1961 a fost o experienta legata de modul de actionare a sistemului de franare ale V58, care n'au fost retrase mai tarziu de 30 ani din acel moment.
Daca GT4 vor fi retrase doar datorita accidentului de acum 2 zile, va fi o imensa victorie a maxitaxistilor care isi vor amortiza in scurt timp investitia in caii troieni plasati unde trebuie. Va trebui sa urmeaze o rasturnare de duba care sa trezeasca publicul calator la realitate. Nu-mi place cum suna, dar asta e, astept momentul cand duba isi va arata calitatile de masina infernala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 22:32:07    Titlul subiectului: 19044

Ideea este in felul urmator: daca rotile vagonului ar fi inghetat dupa sensul giratoriu, sigur nu se intampla asa ceva.
#331 era franat, la o distanta intre 5 si 10 metri fata de linia pe care se deplasa #128 spre Gara. #330 a avut o viteza destul de mare pentru a dezvolta forta necesara de a-l impinge pe #331 spre #128. Mentionez ca vagoanele erau deraiate, inclusiv #128 avea osia 2 a boghiului 1 deplasata spre blocul Tarom.
Ce vreau sa spun: #330 a coborat Copoul cu peste 70 km/h, alfel nu as putea explica cum s-au miscat din loc pe 40 de tone Rolling Eyes
#331, dupa schema de mai jos, trebuia sa fie la linia rosie, fiind nevoit sa acorde prioritate si vehiculelor ce mergeau spre Gara. Cei care stau in Iasi sau au fost in Iasi cunosc zona mai bine.



plan.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.18 kb
 Vizualizat:  de 17447 ori

plan.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2020
Mesaje: 1001
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 23:24:50    Titlul subiectului: 19059

Nu cunosc foarte bine detaliile tehnice ale tramvaielor, dar in articol sau in declaratia Dierectorului ratp Iasi, se spune ca vatmanul ar fi iesti din cabian pentru a actiona alte frane...adica acel semnal de alarma de culoare rosie ce exista la toate cele 3 usile? Ce face acel semnal de alarma? Nu coboara patinele? Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 25 Mar 2006 07:33:33    Titlul subiectului: 19066

In mod normal da. GT4 aduse din Stuttgart si Augsburg au o maneta asemanatoare cu cea de la trenuri, sigilata. Cele din Halle au un buton rosu, care odata apasat actioneaza sistemul de franare de urgenta. S-au intamplat cazuri in care, in timpul mersului unii "smecherasi" apasau butonul, vagonul oprindu-se imediat.
Un alt caz, legat de inchiderea panourile mecanismelor de inchidere/deschidere al usilor: yallele originale lipsesc sau nu sunt incuiate, moment in care unii isi baga degetelele deschizand usa in timpul mersului, dupa care sar din vagon cand acesta incepe franarea ptr a opri in statie (caz vazut de mine anul trecut intr-un GT4 in Piata Unirii).
In fotografia de jos se vede pozitionarea butonului franei de urgenta la GT4 aduse din Halle.
-------------------------------------------------------------------------
Ziarul de Iasi...Ce sa mai zic...la capitolul "Eroare umana?" au scris de 2 ori mai mult decat la "Sau defectiune tehnica?". Eu cred ca la partea de defectiuni se putea scrie mult mai mult. Cu acest lucru, ziaristii nu fac altceva decat sa indrepte atentia publicului calator spre bietul vatman si nu spre defectele majore si nepasarea in ceea ce priveste reparatia acestor vehicule de transport. Felicitari in schimb celor de la Evenimentul! Smile



DSC01969.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.47 kb
 Vizualizat:  de 17262 ori

DSC01969.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EPoX



Data înscrierii: 25/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Apr/2013
Mesaje: 1
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 25 Mar 2006 11:24:54    Titlul subiectului: 19069



_________________
www.automotorclub.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 25 Mar 2006 19:13:24    Titlul subiectului: 19093

Lui #128 nu prea-i prieste Iasiul. Este pentru a doua oara cand acest vagon a fost transformat in proptea. Pe 8 ianuarie 2004 a fost izbit din spate, in rondul Dacia, de catre vagonul GT5 #370, plecat singur la plimbare, fara vatman, din neglijenta acestuia.
Pentru cine-si mai aminteste, #128 a revenit la strada cu dosul reparat, insa s-a omis marcarea numarului de parc la spate. In cele din urma i-a fost inscriptionat numarul, insa aparte fata de celelalte vagoane, in partea stanga.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Apr 2006 15:02:21    Titlul subiectului: 20866

#128 reinvie! Sasiul a fost deja indreptat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Apr 2006 20:44:58    Titlul subiectului: 20898

Ar fi si timpul! Very Happy Vatmanul care lucra pe el si a fost in vagon la accident, l-am vazut pe #143. Sper sa nu mai aiba astfel de probleme cu #128. Iata o fotografie cu #128 in seara zilei de 21 martie, cu aproape 24 de ore inainte de accident. Cine-ar fi crezut Rolling Eyes


DSC04775.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.86 kb
 Vizualizat:  de 17554 ori

DSC04775.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2020
Mesaje: 553

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 20:21:56    Titlul subiectului: 24870

Romania libera, Vineri 09 Iunie 2006
"Tramvaiele din Iasi vor fi dotate cu cutii negre
Regia de Transport Public Iasi a anuntat o masura care va revolutiona transportul electric mondial. Tramvaiele din Iasi vor fi dotate cu cutii negre asemanatoare celor din dotarea avioanelor si elicopterelor. Dispozitivul va inregistra parametri precum intensitatea curentului absorbit de motoare, tensiunea, curentul absorbit de patine, viteza de deplasare a tramvaiului, toate acestea relationate la timp. "In cazul in care s-ar produce un accident, vom putea sti exact cat timp a actionat vatmanul frana de picior, cea electrodinamica sau cea electrostatica. De fapt, vom sti ora, minutul si secunda. Totodata, aceasta cutie neagra serveste si la diagnoza, adica inainte de revizia tramvaielor ne poate arata ce nu functioneaza cum trebuie si unde trebuie sa intervenim", a declarat Cristian Stoica, directorul de investitii al RA Transport Public Iasi. Masura a fost luata dupa ce un tramvai care cobora Dealul Copoului a fost scapat de sub control si a avariat alte doua tramvaie incarcate cu pasageri. Pretul unui singur dispozitiv este de aproximativ 5 milioane de lei vechi. Cutia neagra va fi proiectata de specialistii Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" si ai Laboratorului de Expertiza Criminalistica, in colaborare cu Regia de Transport Public Iasi."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 22:00:33    Titlul subiectului: 24885

bercenicity a scris:
...Tramvaiele din Iasi vor fi dotate cu cutii negre asemanatoare celor din dotarea avioanelor si elicopterelor.
O intrebare: cine va face decodarea informatiilor ? Vor fi trimise inregistrarile in Anglia sau mai stiu eu unde, ca la avioane ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Iun 2006 07:13:30    Titlul subiectului: 24902

In ceea ce priveste aceste dispozitive: eu zic ca sunt o investitie buna. Decodarea informatiilor cred ca o vor face cei care le-au proiectat, in colaborare cu Departamentul Siguranta Circulatiei din cadrul RATP Iasi si Politie. In acest fel vor avea un control mai exact asupra starii tehnice a vagoanelor. O initiativa foarte buna! Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 03 Iul 2006 14:40:44    Titlul subiectului: 26853

Refacerea vagonului #128 s-a incheiat. Au fost facute probele, astazi se mai fac unele retusuri interioare, iar maine vagonul va iesi la strada. Felicitari Sectiei 3 RATP Iasi pentru reusita de a reda publicului calator acest tramvai pe care chiar si cei din Halle il credeau pierdut pentru totdeauna (http://www.strassenbahn-halle.de/Aktuelles/2006/03-2006.htm)!
Sa vedem evolutia vagonului #128 dupa accident:
- 23 martie 2006, a doua zi dupa nefericitul eveniment:


- In aprilie au inceput lucrarile de refacere. La sfarsitul lunii, partea stanga era deja gata. La mijlocul lunii mai se lucra la partea dreapta, situatia prezentandu-se in felul urmator:







- La sfarsitul lunii mai:


- Pe 27 iunie a vazut din nou lumina zilei, deplasandu-se prin propriile forte afara din hala. Iata-l in aceeasi zi, inainte de vopsire:

- Semet, cu o zi inainte de marea revenire:







Drum bun si viata cat mai lunga! Cu revenirea lui #128, numarul de vagoane GT4 functionale din Iasi este de 60.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 08 Iul 2006 23:50:02    Titlul subiectului: 11111111111111 27232

Vagonul a fost reparat de catre angajatii Sectiei 3, sub conducerea domnilor Mircea Rusu si Mihai Tarcau.
Domnul Geba se ocupa exclusiv de restaurari, in cadrul unui compartiment distinct.
Tramvaiul functioneaza ireprosabil.
In imagine: #128 pe dealul Copoului, pe 7 iulie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 22:00:11    Titlul subiectului: 27774

De ce s'a ales solutia sa taie o bucata din spatele lui 330 si nu au inlocuit intregul segment din spate ? Sunt asa mari diferentele intre ele ? Nu puteau sa desfaca totul de pe 331 (spate) si sa monteze in partea luata de la 330 ? Oricum, e clar ca 330 dispare. Poate cu ocazia asta descopera si ei ca au 2 tramvaie 333 si il numesc pe GT4 330.
TATRA a scris:
Vagonul #331 este partial modernizat, iar #330 nu. Deci, instalatiile electrice ale celor 2 segmente nu se potrivesc.
Mare pacat ca RATP n'a profitat de ocazie sa faca un GT4 cu 4 usi. Ar fi fost interesant de vazut cum arata. Poate, daca mai taiau si fata lui 330, sa fi facut din el un GT6, ca acesta din imagine.
Imagine originala (C)RaduB. Imagine modificata de Man&Cat.
Parerea mea e ca 330 ar putea fi refolosit pentru a face un vagon mai lung, GT6. Daca se mai defecteaza un GT4 de Stuttgart, ar fi pacat sa nu incerce. Altfel, ajunge fier vechi.
Vagonul original este 324. Numarul 122 este un "gol" in numerotarea RATP. Din motive necunoscute, s'a sarit peste acest numar.



324-02-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.23 kb
 Vizualizat:  de 17326 ori

324-02-3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 15 Sep 2006 00:02:55    Titlul subiectului: 33367

Cotidianul regional Evenimentul, 15 septembrie 2006 (http://www.evenimentul.ro):
"O șoferiță neglijentă a blocat circulația tramvaielor pentru jumătate de oră

O șoferiță neglijentă, care a parcat mașina fără să respecte regulile, a provocat ieri la amiază un ambuteiaj de proporții în Piața Unirii. Tramvaiele care veneau cu cinci minute înaintea orei 11 dinspre Gară au fost nevoite să stea în Piața Unirii aproape jumătate de oră, deoarece autoturismul Mercedes 4 x 4 BT 483, condus de Doina Tamara Doroftei, era parcat în fața fostului restaurant "Select", foarte aproape de linii.
O șoferiță neglijentă a blocat circulația tramvaielor pentru jumătate de oră
Mai mult, șoferița a plecat de la mașină pentru 25 de minute, timp în care convoiul de tramvaie care nu mai puteau înainta ajunsese în fața Colegiului Național. Reprezentanții RATP au chemat și Poliția, însă singura cale de fluidizare a circulației a fost să aștepte ca șoferița neglijentă să revină la mașină. Neglijența sa a costat-o scump: o amendă de 200 de RON pentru parcare neregulamentară, plus pagubele de 1.170 de RON pe care le-a produs RATP, prin faptul că, timp de jumătate de oră, tramvaiele au "sărit" din grafice și nu au mai putut transporta călători. "Conducătorul auto a și achitat prejudiciul adus regiei", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 15 Sep 2006 01:03:55    Titlul subiectului: 33373

La inceputul lunii septembrie vagonul 331 (reamintesc, este unul dintre cele 3 implicate in accidentul din 22 martie) a revenit la strada.


Img_0894.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.75 kb
 Vizualizat:  de 16845 ori

Img_0894.jpg



Img_0895.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.64 kb
 Vizualizat:  de 16845 ori

Img_0895.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Oct 2006 00:13:21    Titlul subiectului: 35320

Cotidianul regional Evenimentul, 10 octombrie 2006 (http://www.evenimentul.ro):
"Un cablu electric defect a paralizat circulația tramvaielor în jumătate de oraș
Aproape toate tramvaiele care circulă prin Iași, cu excepția tramvaiului 6 (Dacia – Tîrgu Cucu), au fost nevoite ieri să staționeze 16 minute în Tătărași și Zona Industrială, din cauză că stațiile de redresare din Bucșinescu, Tudor Vladimirescu și Baza 3 au rămas fără curent electric.
Incidentul a fost cauzat de un cablu de 20 kV al E.ON Moldova care s-a defectat, formîndu-se adevărate șiruri de tramvaie în Zona Industrială. "Prin scăderea tensiunii în cele trei stații de redresare, aproape jumătate de oraș a fost blocat în ceea ce privește circulația tramvaielor. Toate traseele au fost afectate", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Șefii regiei vor studia contractul de prestări-servicii încheiat cu E.ON Moldova pentru a vedea dacă unitatea ar putea fi despăgubită de E.ON, deoarece în acel sfert de oră, toată circulația tramvaielor a fost dată peste cap. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Oct 2006 21:48:57    Titlul subiectului: 0000000000 35389

GRABA STRICA...TREABA!
10.10.2006 - ora 07:10
Vagonul GT4 #145 intra in coliziune cu 2 vehicule: o Dacia Break si un Logan, break-ul lovind la randul sau un taxi.
Eram in vagon in momentul incidentului, indreptandu-ma spre birou. Aproape de trecerea de pietoni de la BCR, vagonul a incetinit putin, apoi si-a continuat drumul. Aproape de intatrea in curba vagonul a franat brusc si vatmanul claxona. Eram aproape de usa 3 si am vazut foarte bine cum a lovit Break-ul, care a patruns in intersectie fara sa se asigure, la fel si Loganul, acesta avand o intrare violenta pe linia de tramvai. Vatmanul a activat toate cele 3 sisteme de franare, dar in zadar, tramvaiul pur si simplu a alunecat cca 5-6 metri. Am coborat din tramvai, vatmanul a anuntat Siguranta Circulatiei, care a aparut in cateva minute. Am reusit sa fac cateva fotografii, dupa care am plecat la depou impreuna cu vatmanul.
Aici ar mai fi de discutat, pe langa nerespectarea regulilor de circulatie de catre soferi, si urmatorul fapt: Politia Comunitara nu are ce cauta in dirijarea traficului rutier, rolul ei fiind altul, fapt dovedit si astazi. De ce politistii de la rutiera nu supravegheaza traficul la orele de varf ??? De exemplu, pe Copou, mai jos de Universitate erau 4 sau 5 politisti de la rutiera, 3 dintre ei stateau pe trotuar. De ce? La BCR erau prezenti doar cei de la Comunitara, cei de la rutiera facandu-si aparitia dupa incident. Inca o data: de ce?
Apoi sare cucoana din Break-ul "faultat" si-i spune vatmanului: "Da' matale nu puteai sa ma eviti?" Laughing Laughing Laughing



DSC09293.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.65 kb
 Vizualizat:  de 16541 ori

DSC09293.JPG



DSC09290.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.64 kb
 Vizualizat:  de 16538 ori

DSC09290.JPG



DSC09292.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.71 kb
 Vizualizat:  de 16537 ori

DSC09292.JPG



DSC09291.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.4 kb
 Vizualizat:  de 16535 ori

DSC09291.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Oct 2006 21:38:40    Titlul subiectului: 36574

Autobuzele Ikarus 260 #203 si Ikarus 255 IS04HGG (ex-#207) au fost vandalizate in cursul serii de duminica, in apropiere de Bucuresti, in timp ce se intorceau la Iasi cu un grup de suporteri ai echipei de fotbal. Geamurile celor doua autobuze au fost sparte aproape in totalitate, paguba fiind estimata la cateva sute de milioane de lei. Se presupune ca grupul de atacatori face parte din galeria echipei de fotbal Rapid Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Feb 2007 13:28:36    Titlul subiectului: 75766

Ieri seară, în jurul orei 20.00, un tramvai care circula pe traseul nr. 1, Copou - Podu Roș - Tătărași - Copou, a accidentat mortal un bătrân care traversa neregulamentar strada. Totul s-a întâmplat în apropierea Sălii Polivalente, martorii accidentului povestind că bătrânul, care avea aproximativ 65-68 de ani, s-a angajat în traversarea străzii printr-un loc nepermis, chiar dacă la doar 15-20 de metri de locul accidentului se afla o trecere de pietoni. Pentru că nu s-a asigurat la traversare, bătrânul a fost accidentat grav de un tramvai de proveniență germană, în urma impactului bărbatul decedând.
Polițiștii au demarat o anchetă pentru a descoperi cauzele accidentului și a stabili cui aparține vina.
Ziua de Iasi 12.02.2007.
P.S. #324 a iesit din nou la strada. Speram sa fie totul in regula, fara incidente neplacute! Very Happy



324.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.11 kb
 Vizualizat:  de 16043 ori

324.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Mar 2007 07:53:52    Titlul subiectului: 0000000 77552

Accidentul din 14 ianuarie 2007 - epilog:
Pe 15 martie au fost finalizate lucrarile de refacere a vagonului 306. Ca si in cazul vagoanelor 128, 331 si 141, reconstructia portiunii avariate este o reusita. Pe 16 martie 306 a iesit din nou la strada.
Reconstructia pas cu pas:
- 14 ianuarie 2007: in urma coliziunii dintre vagoanele 306 si 141 ambele au fost grav avariate.
(foto: Ziua de Iasi si Evenimentul)



306-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.85 kb
 Vizualizat:  de 16373 ori

306-2.jpg



306-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.73 kb
 Vizualizat:  de 16371 ori

306-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Mar 2007 08:13:56    Titlul subiectului: 77553

Intrucat ancheta s-a incheiat repede, reconstructia celor doua vagoane a inceput dupa doar cateva zile.
- vagonul 141 in timpul refacerii (foto: 20 ianuarie 2007) si refacut (foto: 25 ianuarie 2007):



141-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  8.41 kb
 Vizualizat:  de 16368 ori

141-1.jpg



Img_3067.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.79 kb
 Vizualizat:  de 16368 ori

Img_3067.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Următoare
Pagina 2 din 29

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community