Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pro sau contra unirii Metrorexului cu RATB-ul
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Sunteti de acord ca Metrorexul sa se uneasca cu RATB-ul ?
Da
60%
 60%  [ 30 ]
Nu
40%
 40%  [ 20 ]
Voturi totale : 50

Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2017 19:48:04    Titlul subiectului: 189306

Primaria vrea banii Metrorex-ului, numai ca nu cred ca dau cei de la Ministerul Transporturilor din mana "gaina cu oua de aur".
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2017 20:39:16    Titlul subiectului: 189307

Se creada primaria ca in momentul in care a luat Metrorexul va (mai) vedea vreun ban de la minister. Adio, se normalizeaza anomalia ca un sistem de transport local este finantat din bugetul national. Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Mai 2017 16:51:01    Titlul subiectului: 190125

Primarita Gabriela Firea nu se lasa. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Firea consideră că Centura, metroul și Aeroportul Băneasa ar trebui să fie administrate de PMB

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat marți că Centura Capitalei, Metroul și Aeroportul Băneasa ar trebui să fie administrate de PMB.

"Consider că am o relație foarte bună cu prim-ministrul și o colaborare extraordinară cu miniștrii Cabinetului, dar Primăria Generală a Capitalei și eu, personal, suntem boicotați de eșaloanele doi și trei din ministere. Pentru că acești funcționari, care sunt aceiași de ani de zile și, cum spun ei, 'am văzut noi mulți miniștri, ei vin și pleacă, noi rămânem, facem legea, ei fac ce vor', au propriile interese, propriile grupuri și entități cărora le răspund la comenzi, propriul ritm', a precizat Firea.

Ea a adăugat că problema traficului rutier din Capitală nu poate fi rezolvată dacă nu are pârghiile necesare.

Eu simt un boicot din partea eșaloanelor doi, trei, din partea ministerelor, pentru că sunt oameni care nu au înțeles că România este într-o altă eră, că avem un alt nivel de dezvoltare, să finalizăm mai repede aceste obiective de investiții și cel mai interesat este cel care răspunde de traficul din Capitală - Primăria Capitalei. Și dacă răspunde Primăria Capitalei - că eu nu am văzut să fie certat vreun ministru pentru aglomerația din Capitală -, dă-i pârghiile Primăriei să rezolve problema traficului, să finalizeze Centura Capitalei, să poată să aibă dezvoltare la Metrou, să aibă Aeroportul Băneasa, să aibă acest tip de răspundere, pentru că altfel nu pot să-i ceri dacă nu ai pârghii', a punctat Firea.

Edilul șef a precizat că dacă nu se vor transfera la Capitală aceste servicii, va monitoriza împreună cu ministrul Transporturilor activitatea pe șantiere.

'Dacă nu se vor transfera la Primăria Capitalei, am înțeles mesajul, eu îmi văd de activitatea mea la Primăria Capitalei și de proiectele pe care le am în derulare și, cum am spus, cu domnul ministru vom monitoriza împreună activitatea pe șantiere și la Metrou", a mai susținut Firea.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 639
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2017 02:17:45    Titlul subiectului: 190143

Sunt argumente bune pro si contra. (Am sa ma abtin de la partile de ideologie politica insa)

Pro, ar fi mai usoarea organizarea traseelor. Un bilet de tren de la Sibiu la Brasov nu trebuie sa subventioneze metroul in Bucuresti.

Contra: Bugetul! Accesul usor, si transport pe scurta durata

S-a mai zis, si cred ca banii, chiar daca for fi dati de MT, RATB ii vor folosi cine stie cum. In fine, nu locuiesc in Bucuresti asa ca nu o sa ma afecteze, si nu platesc impozit etc.

Accesul oamenilor batrani, cu baston, scaun cu rotile este imposibila in multe statii. Lasa ca daca esti in scaun, nu cred ca exista nicio statie cu lift. Iar in restul, cate au scari rulante functionale? Si cele care merg, va plati RATB curentul? RATB nu mentine statia "amiral" Podul Pasarab, asa ca ce se va alege de statiile de metrou?

Problema acum nu e foarte mare, ca ai trasee de autobuz si troleu unde este si metrou. (Tramvai nu-l includ, pentru ca daca nu poti sa mergi pe scari, bordura de tramvai scari etc sunt la fel de greu de manevrat.)

Daca RATB preia Metrorex, dispar trasee imediat. 97 dispare. Troleele din Drumul Taberii dispar. Jumate din trolee si autobuze de la Universitate dispar, si asa ajungi cu metroul singura optiune, care e ok daca poti sa mergi pe scari, daca nu? Atunci iti iei masina, si in loc sa alevieze traficul, unirea asta adauga masini pe drum.

Calatorii de o statie vor disparea. Statia de metrou e cat parcursul de la o statie la alta de troleu. Si distanta intre 2 statii metrou e cam cat 3 de tramvai? Pana cobori in statia metrou, astepti, iesi, o faceai de doua ori cu un tramvai sau troleu. Metroul are fi bun ca inlcouire de expresuri de lunga durata.

Dar pun pariu ca metroul la RATB va elimina multe trasee de surprafata. Si atunci, ori merge pe jos, or iei masina.

Mai e si problema cu intretinere si slujbele etc ale Metrorex. RATB d-abia tine tramaiele in drum. "Metrou usor" 41 a fost un esec, Linia 1 e aiurea si ea (oare au reusit sa bage Bucur LF pe ambele bucle?). La unire, vor fi concedieri de personal de suport, adica zidari, arhitecti etc. Raman cei de la metrou, sau cei de suprafata? Oricum o tai, pierzi personal calificat, sau mentii pe toti, si cheltuiesti dublu.

Vatmani de tramvai nu este inginer de metrou. Metrorex parte din MT inseamna ca poti avea un inginer de 42-xxxxx care poate trece mai usor la metrou, fiind sub aceaisi acoperis. Metroul totusi fiind un tren, cu semnalizare corespunzatoare, etc.

Ce se intampla cu centrul de control de metrou, in cladirea MT? O muta? Deci alti bani pentru un nou turn de control. La fel cu tot ce e Metrorex in cladirea de la gara. Ar fi ideal sa fie unite, dar la fel se poate zice, ca ar fi ideal ca toate autobuzele, troleele, tramvaiele RATB sa fie de 3 ani de zile cu aer. Insa nu e idea, si calatorii vor simtii pe pielea lor.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2017 09:59:17    Titlul subiectului: 190144

Primaria vrea metroul pentru a pune mana pe "gaina cu oua de aur".
Normal ar fi ca transportul de suprafata si metroul sa fie o singura entitate, asa cum este in Budapesta de exemplu.
Dar, cum la noi, la conducere sunt niste "anormali", nu cred ca in actualele conditii ideea unirii metroului cu RATB-ul este una buna.
RATB-ul este in criza financiara de ani buni, imaginati-va ce s-ar intamp,a sa fie si la metrou aceleasi probleme financiare pe care le are RATB-ul.
Nu cred ca cei de la ministeru transporturilor lasa din mana "gaina cu oua de aur", adica metroul+Centura Bucuresti+Aeroportul Baneasa.

Cred ca toata tevatura asta nu este decat o lupta intre gastile partidului de guvernare.

Sa fim seriosi, nici unul nu se gandeste la binele cetateanului.
Pentru ei, subiectul unirii metroului cu RATB-ul este privit tot prin prisma posibilului interes de grup.

As fi curis sa vad pozitia societatii civile referitor la acest subiect !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2017
Mesaje: 1082
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2017 14:26:57    Titlul subiectului: 190339

Ar fi fost interesantă poziția "societății civile" dacă mai era Băsescu sau Videanu primar. Probabil, favorabilă, mai ales că ultimul mai schimba și ceva marmură prin stații sau borduri pe lângă ele.
Iar faptul că Metrorex nu e în stare de 6 luni să repare o scară rulantă în cea mai importantă stație, iar trenurile vin la 6-10 minute pe unele linii, spune multe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community