|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Aug 2016 22:44:32 Titlul subiectului: |
186061 |
|
Practic, inainte de orar, ma interesa sa gasesc traseele actualizate pentru a sti cum sa ajung in doua comune (una din vest si una din nord) - ce trasee, de unde, etc. Cu una am rezolvat in mare parte (Ciorogarla), dar cu a doua inca nu (Ciolpani).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 08 Aug 2016 08:31:06 Titlul subiectului: |
186083 |
|
Am rezolvat si cu Ciolpani, dar tot asa, din vorba in vorba. Vai mama ei tara...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Oct 2016 10:54:08 Titlul subiectului: |
186738 |
|
Avem RATB si spre Chiajna: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=641
Citat: | De la 1 octombrie 2016, RATB introduce linia 406, spre localitatea Chiajna,
Ca urmare a perfectării contractului de transport dintre Regia Autonomă de Transport București (RATB) și Primăria Comunei Chiajna, precum și a emiterii licențelor de transport, începând cu data de 01.10.2016, RATB va înființa linia 406. Această linie va funcționa între “Lujerului” și “Chiajna” pe Bd. Iuliu Maniu, Str. Dezrobirii, Bd. Uverturii, Bd. 1 Decembrie 1918 (Chiajna), Str. I. L. Caragiale (Chiajna), Str. Eroului (Chiajna), până la noul terminal - situat înainte de Șoseaua de Centură. Întoarcerea se face pe Str. Eroului (Chiajna), Str. I. L. Caragiale (Chiajna), Bd. 1 Decembrie 1918 (Chiajna), Str. Alex. Ioan Cuza (Chiajna), Bd. 1 Decembrie 1918 (Chiajna), Bd. Uverturii, Șos. Virtuții, Bd. Iuliu Maniu. |
Sa vedem cat va tine "minunea"
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 11 Oct 2016 11:47:51 Titlul subiectului: |
186745 |
|
Singura solutie pentru a preveni blatismul si "vandamizarea" (de la nea' Van Damme ) este introducerea (macar) pe liniile preorasenesti a taxatoarelor.
Frate-miu imi povestea ca pe o linie spre Jilava a RATB, posibil 471, s-a trezit cu o doamna in civil care s-a legitimat ca fiind angajata a Primariei Jilava si le-a cerut sa prezinte cardurile, iar pe cei care nu le validasera i-a "ajutat" sa le valideze. E o solutie buna pentru tarania si tigania care domnesc in Romania, inclusiv in Bucuresti.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 30 Ian 2017 14:46:24 Titlul subiectului: |
188148 |
|
Mare parte dintre fostele trasee preorășeneșt/periurbane ale RATB au fost fie acaparate total de firme private, fie sunt căpușate/piratate de aceste firme private.
Mai mult, aceste firme afișează indicativele de traseeu ale fostelor trasee preorășenești, deși nu cunosc ca aceste indicative să le fie atribuite legal...
1. - 2. B-174-DLS, un midibuz BMC pe fostul traseu RATB 418, în zona IMGB.
3- B-63-ENP, midibuz Isuzu pe fostul traseu RATB 473, în apropiere de Cimitirul Bellu. De menționat că traseul 473 al RATB avea capăt la CFR Progresul, privații au lungit traseul și au capăt/"autogară" într-o cuirte infectă prin zona Eroii Revoluției...
4. B-600-WXX, dubă Mercedes pe fostul traseu RATB 445, aici "parcată" pe linia de tramai în zona Pipera...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.61 kb |
Vizualizat: |
de 22135 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.56 kb |
Vizualizat: |
de 22135 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.55 kb |
Vizualizat: |
de 22135 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.51 kb |
Vizualizat: |
de 22135 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Ian 2017 08:12:04 Titlul subiectului: |
188164 |
|
Si multe din aceste midibuze sunt Isuzu NovoUltra, niste petarde pe patru roti, fabricate la turci (desi brandul e japonez). Avem si noi un Isuzu NovoUltra la munca, si mai mult prin service este. Sunt si multe BMC-uri, dar in ultimii ani a crescut mult ponderea Isuzu, mai ales modelul NovoUltra sau NovoCity.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Apr 2017 14:41:54 Titlul subiectului: |
189615 |
|
S-a reinfiintat linia 400 Republica - Dobroesti, pe traseul cel vechi.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 26 Apr 2017 10:03:06 Titlul subiectului: |
189839 |
|
Din păcate, cu complicitatea tacită a "autorităților" (?) , transportul public din Ilfov, în special fostele trasee ale RATB, este realmente acaparat de firme și firmulițe care nu au nicio sfială în a afișa indicativele fostelor trasee RATB...
Firește, duba mereu în fața autobuzului RATB pentru o căpușare cât mai eficientă a traseului...
De orare, bilete, respectarea numarului maxim de calatori ... nu mai vorbim, șpaga dictează...
Vedem aici dube pe liniile "244" prin Popești-Leordeni, dar și una cu indicaiv "449" pozată însă pe la Lujerulu, nu era în traseu, dar indicativul rămăsese...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.24 kb |
Vizualizat: |
de 21384 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.84 kb |
Vizualizat: |
de 21384 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.66 kb |
Vizualizat: |
de 21384 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 20 Mai 2017 15:45:02 Titlul subiectului: |
190123 |
|
Incepand de luni (22 mai) se reinfiinteaza linia 418, spre comuna Berceni: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=738
Citat: | R.A.T.B. înființează linia preorășenească 418
Începând cu data de 22.05.2017, ca urmare a Contractului de transport public încheiat între Regia Autonomă de Transport București și Primăria Comunei Berceni, se va înființa linia 418.
Autobuzele acestei linii vor circula între terminalul ,,Romprim” și comuna Berceni, pe traseul: Șos. Olteniței, Str. Ion Iriceanu, Șos. Berceni, comuna Berceni. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Sâm 20 Mai 2017 17:00:05 Titlul subiectului: |
190130 |
|
Propun ca toate liniile RATB sa intoarca la Romprim.
Acum aproximativ o luna am dat un mail catre primaria Popesti Leordeni cerandu-le sa prelungeasca liniile dinspre Popesti Leordeni pana la Aparatorii Patriei (pentru a avea legatura cu metroul). Bineinteles, raspunsul a fost "va asteptam sa discutati cu domnul primar..."
Adica sa imi pierd o zi de concediu, in care sa discut ce? Nu e clar ce se cere? Se poate sau nu?
Revenind la terminal, numai niste retardati au impresia ca, in afara de elevi, studenti si cativa oameni care nu au masina, va exista cineva care va folosi autobuzele ca sa-i aduca din Ilfov la Romprim, acest nod multimodal international in care se intalnesc nu mai putin de 3 linii de tramvai suspendate, 2 linii temporare si vreo 3 preorasenesti. Totusi, inclin sa cred ca nu-s doar retardati, ci fac intentionat, pentru ca oamenii sa prefere in continuare microbuzele. De ce nu obliga si maxi taxiurile sa intoarca la Romprim?
Legat de stirea postata mai sus, cei din Berceni au avantajul ca linia 418 trece pe langa cateva statii de metrou in drumul spre aceasta Mecca a transportului public bucurestean.
Nu am verificat intervalele de succedare, dar banuiesc ca are aparitii bilunare, ca revista "Aventuri la pescuit", nu?
PS. In caz ca, Doamne fereste, se constata ca liniile chiar sunt folosite, in detrimentul microbuzelor, propun ca 418 sa nu opreasca in dreptul statiilor de metrou. Doamne ajuta!
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 10 Iun 2017 19:04:41 Titlul subiectului: |
190409 |
|
Se reinfiinteaza si linia 425: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=751
Citat: | R.A.T.B. înființează linia preorășenească 425
Începând cu data de 07.06.2017, ca urmare a Contractului de transport public încheiat între Regia Autonomă de Transport București și Primăria Comunei Jilava, se înființează linia 425.
Autobuzele acestei linii vor circula între terminalele ,,CFR Progresul” și ,,Bumbăcăria Jilava”, pe traseul: Șos. Giurgiului, Str. Ungureni, Str.Gării, comuna Jilava.
Informații cu privire la programul de circulație a liniei 425, găsiți pe site-ul www.ratb.ro, la următorul link: http://www.ratb.ro/v_bus_preorasenesc.php |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Iun 2017 15:28:09 Titlul subiectului: |
190556 |
|
Se modifica traseul liniei 453: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=754
Citat: | Traseul liniei preorășenești 453 se modifică
Începând cu data de 15.06.2017, linia preorășenească 453 va funcționa între terminalele ,,Depoul Alexandria’’ și ,,Vârteju’’.
Autobuzele vor circula pe următorul traseul: Șos. Alexandria, Șos. București-Măgurele, Comuna Măgurele, Sat. Vârteju. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 02 Iul 2017 18:54:36 Titlul subiectului: |
190858 |
|
Interesant, se re-infiinteaza linia preoraseneasca spre Pantelimon: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=764
Citat: | R.A.T.B. înființează linia preorășenească 404
Ca urmare a încheierii Contractului de Transport Public între Regia Autonomă de Transport București și Primăria Orașului Pantelimon, începând cu data de 01.07.2017, se înființează linia preorășenească 404.
Autobuzele vor circula între terminalele ,,Granitul’’ și ,,Pantelimon’’, pe Șos. Pantelimon, Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, Bd. Biruinței (DN 3), Str. Tudor Vladimirescu, Str. Sfântul Gheorghe, cu întoarcere pe Str. Sfântul Gheorghe, Str. Mioriței, Bd. Biruinței (DN 3), Șos. Pantelimon.
Mijloacele de transport vor efectua opriri în stațiile prevăzute în contract și vor purta inscripția: ,,404: Granitul-Pantelimon”. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Iul 2017 22:53:11 Titlul subiectului: |
190898 |
|
Proaspat infiintata linie, 404, are succes la calatori. Pozele sunt facute la terminalui de la Cora Pantelimon, acolo unde mai intorc si liniile 104, 202, 243 si 246.
O alta linie cu succes la public este 400.
As putea spune ca este un prim pas spre normalitate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.1 kb |
Vizualizat: |
de 20304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.24 kb |
Vizualizat: |
de 20304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.21 kb |
Vizualizat: |
de 20304 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Noi 2017 21:42:42 Titlul subiectului: |
192391 |
|
Statie noua, in comuna Berceni: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=830
Citat: | Stație nouă de autobuz în comuna Berceni, pe linia 418
În urma solicitării Primăriei Comunei Berceni, cu avizul Inspectoratului de Poliție al Județului Ilfov, începând cu data de 09.11.2017, ora 10:00 se înființează stația de autobuze „Oficiul Poștal" pe traseul liniei 418, situată pe DJ 401, între stațiile „Cartierul Nou" și „Macului", pe ambele sensuri. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
dany2309
Data înscrierii: 01/Aug/2008 Ultima vizita: 05/Ian/2019 Mesaje: 29 Locație: Cernica (jud. IF)
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 14 Ian 2018 17:25:08 Titlul subiectului: |
193200 |
|
Intrebarea este, cu ce autobuze? RATB are un total de 1000 de autobuze din care o parte sunt nu fuctioneaza, asa ca ori fac vreo minune si le fac pe toate 1000 sa functioneze, ori cumpara alte autobuze noi.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Apr 2018 19:57:41 Titlul subiectului: |
194344 |
|
Un reportaj pe ProTV a fost difuzat azi, la stirile de la ora 19:00. Este vorba despre BATAIA DE JOC numita transport cu maxi taxi (sau midibuze) si despre faptul ca autoritatile nu fac nimic.
Reportajul este facut la meserie, dar nu cred ca va avea nici un ecou.
https://stirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/pericol-pentru-pasageri-profit-pentru-soferi-lacomia-pentru-calatori-aduce-si-3-000-luna.html
Citat: | Pericol pentru pasageri, profit pentru șoferi de microbuz. Lăcomia pentru călători aduce și 3.000 €/ lună
Avem cele mai periculoase drumuri, iar o călătorie cu microbuzul, pe o rută aleasă la întâmplare, poate fi extrem de riscantă. Transportatorii trag de mașini până cazi din ele.
Adevărata vină o poartă însă autoritățile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, care lasă lucrurile la voia întâmplării, nu fac verificări temeinice și nu scot mai des licențe la concurs.
Ultima licitație a rutelor a avut loc în 2008, iar următoarea se va ține abia în 2019. Asta în condițiile în care transportul rutier a devansat de multă vreme traficul de pasageri de pe calea ferată.
Iată ce nereguli a depistat o echipă de la Inspectorul Pro pe rutele de microbuze.
8 români din 10 aleg să călătorească cu autobuzul sau microbuzul. Potrivit Institutului Național de Statistică, transportul rutier a atins o pondere de aproape 80 la sută din traficul total de pasageri. Nimic rău în asta, doar că jumătate dintre șoferii verificați pe traseu nu respectă legea.
Fie transportă prea multe persoane, fie nu taie bilete, fie conduc autovehicule care nu ar trece niciun test de siguranță. Pasagerii nu știu însă la ce riscuri se supun atunci când pleacă la drum cu microbuze mai vechi de 10 ani.
O echipă de la Inspectorul Pro a călătorit pe mai multe rute din București și Ilfov în mașini uzate, care aveau ușile legate cu sfoară și podelele găurite. Iată ce se întâmplă pe drumul spre Tămădău, într-o ruină pe patru roți. Șoferul face haz de necaz:
“Până ajungi la destinație zici de vreo 50 de ori Tatăl Nostru și gata.”
Zona Bucuresti-Ilfov este împărțită între 30 de firme de transport. Iată cum se circulă și în drum spre Cernica.
CAMERA ASCUNSĂ: “Stai ca noi mergem parfum acum. Să vezi dimineața cum e, ca la rugby… Știi cum e grămadă de rugby? Tu o știi?”
Sorin Nica, patronul acestei firme știe foarte bine că în autobuzele sale șoferii îi înghesuie pe călători și nu dau bilete decât celor care cer.
Sorin NIca, reprezentantul uneia dintre firme: “Un autobuz din asta care costă sute de mii de euro, cum poți să-l amortizezi tu? N-ai nici 5 bani subvenție de la stat, nu te ajută absolut nimeni, trebuie să scoți din amărâtul acela de preț de 2 lei sau 3 lei sau 1 leu 50. Oricum să știți că nu intra mai mulți oameni decât e omologat, că n-au unde să intre.”
Lăcomia pentru pasageri pleacă de la încasările de zi cu zi. Un conducător auto are un plan bine stabilit. Tot ce câștigă peste, sunt banii lui. Adică între 300 și 500 de lei pe zi. Asta poate însemna într-o lună bună aproape 3.000 de euro.
Discuție reporter-șofer:
- 3.000 de euro pe lună? Am calculat bine?
- În anumite zile... rămâne câte 5-6 milioane pe zi.
- Aaa...
- Te riști, când te prinde îți dă amendă 20 de milioane și...
- De ce îți dă amendă?
- Că îi iei în picioare.
- Tu plătești amendă?
- Păi, da, ce? Eu îi iau?
- Și câte amenzi ai?
- Una de 40 de milioane.
Cu astfel de încasări, cui îi mai pasă de sancțiuni? Chiar dacă amenda maximă se ridică la 12.000 de lei, transportatorii riscă și câștigă. Cu atât mai mult cu cât puținele controale care au loc sunt aflate dinainte.
Iar atunci când sunt totuși prinși de polițiști, șoferii au răspunsurile pregătite.
Discuție cu un șofer, polițist și reporter:
- De obicei obișnuiți să luați persoane în plus?
- Dimineața, da, vă spun cinstit.
- Și se dau și bilete.
- Am dat că știam că sunteți aici.
- Știați? De unde știați?
- (râde)
- Și dacă nu știați?
- Vă spun adevărul....
- Și dacă nu știați, nu le dădeați, nu?
Transportatorii fac, așadar, legea în zona Bucuresti-Ilfov. Nu le pasă de amenzi și nici de controale. Pentru că nimeni nu le ridică licențele de traseu.
Și astfel se explică de ce patronii unora dintre aceste firme preferă să stea cu autovehiculele noi în parcare în loc să le scoată pe stradă.
Domnii Sorin Nica și Mitica Leaua sunt vechi parteneri de afaceri și cunoscuți în zona Capitalei. Ei sunt aceia care au blocat în instanță ultima licitație pentru redistribuirea licențelor de transport, care ar fi trebuit să aibă loc în 2014. Deși într-un final au pierdut procesul cu MInisterul Transporturilor, demersul lor a făcut ca, timp de 10 ani, niciun transportator din zona Bucuresti-Ilfov să nu fie retras din circulație. Iar din păcate situația nu e singulară și pare trasă la indigo în multe alte locuri din țară.
Responsabile pentru haosul din transportul rutier sunt instituțiile subordonate ministerului transporturilor: Autoritatea Rutieră Romană și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. Niciunul din șefii acestora nu a binevoit să iasă cu o explicație.
Acum mai bine de un an, președintele Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier recunoștea că țara e împânzită de rable și că situația a fost scăpată de sub control. De atunci și până acum, nu s-a schimbat nimic.
Alecu Mihai, șeful Serviciului Monitorizare și Control ISCTR: ”Într-adevăr, acestea sunt uzate. Noi facem control, controlul nostru fiind limitat.”
Și totuși, soluții există. Una dintre ele ar putea fi acordarea licențelor de transport pe durate scurte. În acest mod, transportatorul ar fi obligat să prezinte la reînnoirea licenței și parcul auto. Nimeni nu și-ar permite să vină la licitație cu mașini vechi. În lipsa unei astfel de decizii, neimplicarea autorităților a făcut ca țara să fie împânzită de cosciuge pe 4 roți. Și cum următoarea licitație va avea loc abia în 2019, rezultă că încă un de acum încolo transportatorii rutieri își vor putea face de cap. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Oct 2018 08:31:29 Titlul subiectului: |
196831 |
|
As putea spune ca este o veste buna. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Microbuzele București-Ilfov vor fi suspendate. STB va prelua călătorii
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România(C.O.T.A.R.) a notificat Consiliul Județean Ilfov că începând cu 1 noiembrie 2018 operatorii de maxi-taxi care fac legătura între Capitală și zona metropolitană vor trage mașinile pe dreapta.
Principalul motiv, susțin aceștia, îl reprezintă investițiile nerecuperate în autobuzele urbane achiziționate în 2014. Vehiculele ar fi trebuit să circule în urma unei noi licitații pentru licențele de transport.
De la 1 ianuarie, Primaria Generală și Consiliul Județean Ilfov au anunțat că vor introduce un sistem public de transport integrat dar și un bilet unic pe 67 de noi linii preorășenești.
„În 2013 s-a discutat despre înlocuirea sistemului maxi-taxi cu autobuze urbane, urmând să se facă o licitație. Am investit în autobuzele urbane și cu două zile înainte licitația a fost suspendată prin instanța de judecată. De atunci, noi cu mașinile cumpărate, plătim leasingul fără să încasăm bani„, explică pentru Libertatea reprezentatul COTAR, Gabriel Otet.
Președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, susține că de la 1 noiembrie Societatea de Transport Public București este capabilă să preia liniile de transport preorășenești, însă „în condiții mai grele".
„Nu e important dacă au achiziționat sau nu aceste autobuze noi. Ei știau care este poziția Consiliul Județean din 2014 cu privire la acest serviciu de transport public unic. Nu e o nouate. Nu au fost luați prin surprindere. (...) Ei dacă faceau un transport public civilizat poate că nu se ajungea aici. Depindem de cât de repede vin mașinile cumpărate de Primaria Capitalei. În mod normal noi trebuia să fim gata și la 1 ianuarie să le avem pe toate. Trebuia o perioadă să circulam în paralel și noi si liniile private până la 1 ianuarie", a explicat Petrache.
Transportul de persoane din județul Ilfov către și dinspre București înseamnă astăzi, în mare parte, microbuze aglomerate, care nu opresc în stații prestabilitate și care au o stare tehnică cel puțin discutabilă.
Recent, un microbuz al liniei 445 Pipera-Tunari a luat foc în mers pe șoseaua Pipera din nordul Capitalei. Aproape un milion de persoane fac naveta în timpul săptămânii în regiunea București-Ilfov. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Noi 2018 00:00:09 Titlul subiectului: |
197000 |
|
Linia 404 revine la traseul de baza: http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=960
Citat: | Linia de autobuz 404 revine pe traseul de bază
In vederea executării unor lucrări de modernizare pe Strada Sfântul Gheorghe, oraș Pantelimon, începând cu data de 01.11.2018, linia de autobuz 404 va reveni pe traseul de bază de la intersecția Str. Tudor Vladimirescu/Str. Mioriței/Str. Sfântul Gheorghe, cu întoarcere pe Str. Sfântul Gheorghe, Str. Mioriței, Bd. Biruinței, apoi pe traseul actual. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Ian 2019 21:34:09 Titlul subiectului: |
198138 |
|
Reorganizarea liniilor preorasenesti cu incepere din 1 ianuarie. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Anunț STB! Linii de transport modificate în București și Ilfov, de la 1 ianuarie
iniile preorășenești care asigură transportul călătorilor vor fi reorganizate, de la 1 ianuarie, devenind linii regionale, cu indicative noi și cu trasee modificate. Decizia aparține Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport București-Ilfov (ADTPBI).
ADTPBI are ca scop reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea serviciului public de transport local pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, conform Regulamentului (CE) nr. 1370/ 2007 al Parlamentului European și al Consiliului, privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători.
În Regiunea București-Ilfov, în afara Capitalei, există 40 de unități teritorial-administrative, opt orașe (Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Pantelimon, Popești-Leordeni și Voluntari) și 32 de comune (1 Decembrie, Afumați, Balotești, Berceni, Brănești, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dărăști-Ilfov, Dascălu, Dobroești, Domnești, Dragomirești-Vale, Găneasa, Glina, Grădiștea, Gruiu, Jilava, Moara Vlăsiei, Mogoșoaia, Nuci, Periș, Petrăchioaia, Snagov, Ștefănești de Jos, Tunari, Vidra).
În 17 septembrie, ADTPBI a semnat cu operatorul bucureștean de transport STB SA (fostă RATB) contractul de delegare a serviciului public de transport local de călători. Începând din ianuarie 2019, urmează a fi semnate contracte de delegare a serviciilor de transport și cu operatorii interni ai primăriilor Voluntari, Chitila și Buftea.
"Pe de altă parte, ADTPBI a început procedura competitivă de atribuire a traseelor către operatorii regionali privați, prin semnarea de contracte de delegare pentru unele trasee regionale. Până la finalizarea procedurii, operatorii privați din regiune ale căror licențe de traseu expirau la 31 decembrie 2018 pot solicita Autorității Rutiere Române (ARR) prelungirea acestora, urmând procedura publicată deja pe site-ul ARR", se arată într-un comunicat al ADTPBI.
Astfel, din 1 ianuarie 2019, liniile preorășenești vor căpăta indicative noi, de linii regionale, adică va fi adăugată litera "R" înaintea numărului de linie și vor fi atribuite numere noi. STB SA va opera 27 de rute regionale, cu șase linii în plus față de cele 21 actuale, iar parcul auto va crește, de la 49 de autobuze în prezent, la 112.
De la 1 ianuarie, liniile regionale vor avea următoarele indicative și trasee: R413 Bucur Obor - Afumați - Șindrilița, R419 CFR Progresul -Bumbăcăria Jilava, R421 Ghencea - Cornetu, R422 Ghencea - Domnești - Dârvari, R423 Ghencea - Țegheș, R424 Ghencea - Clinceni, R425 Ghencea - Ordoreanu, R426 Ghencea - Pruni, R428 Depoul Alexandria - Măgurele - Alunișu - Jilava, R432 Păcii (Valea Cascadelor) - Zurbaua, R434 Lujerului - Chiajna, R436 Cartier Damaroaia - oraș Buftea, R439 Piața Sudului - Popești-Leordeni (Danubiana), R440 Piața Sudului - Romprim - Leordeni, R441 Piața Presei Libere - Ostratu (Corbeanca), R442 Piața Presei Libere - Otopeni, R443 Piața Presei Libere - Periș, R446 Piața Presei Libere - Siliștea Snagovului - Gruiu, R452 Republica - Islaz, R454 Republica - Pantelimon (Fermă), R455 Republica - Dobroiești, R458 Republica - Brănești (str. Crăiței), R464 Dep. Alexandria - Vârteju (Bulgarului), R465 C.F.R. Progresul - 1 Decembrie, R474 Cartier Dămăroaia - Mogoșoaia, R475 Piața Sudului - Berceni, R476 Piața Clăbucet - Pasaj CFR Chitila. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 07 Ian 2019 15:46:16 Titlul subiectului: |
198187 |
|
Inca doua linii preorasenesti (care acum se numesc linii regionale): http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=987
Citat: | STB S.A. va asigura transportul pe încă două linii regionale R447 și R448
Liniile R452, R458 și R465 vor avea trasee modificate
Având în vedere decizia Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public în Regiunea București-Ilfov, începând cu data de 05.01.2019, se vor lua următoarele măsuri privind liniile regionale:
Linia R452 va funcționa pe un traseu modificat între terminalul ,,Republica” și localitatea Islaz, pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, Granitul, Șos. Pantelimon, Oraș Pantelimon, Bd. Biruinței, DN 3, localitatea Brănești, Bd. I.C. Brătianu, Str. 24 Ianuarie, localitatea Islaz.
Suplimentar, pe traseul modificat, pe sensul către localitatea Islaz, autobuzele vor efectua opriri și în stațiile: "Granitul”, situată în capătul bretelei de pe Șos. Pantelimon din zona Cora Pantelimon, respectiv „Șos. Gării Cățelu”, situată pe Șos. Pantelimon, după intersecția cu Șos. Gării Cățelu, iar pe sensul către Republica, vor efectua opriri și în stația "Granitul”, situată la jumătatea bretelei de pe Șos. Pantelimon din zona Cora Pantelimon.
Linia R458 va funcționa pe un traseu modificat între terminalul ,,Republica” și localitatea Brănești, pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, Granitul, Șos. Pantelimon, Oraș Pantelimon, Bd. Biruinței, DN 3, Brănești, Bd. I.C. Brătianu, Str. Petre Ionel.
Suplimentar, pe traseul modificat, pe sensul către Brănești, autobuzele vor efectua opriri și în stațiile: "Granitul”, situată în capătul bretelei de pe Șos. Pantelimon din zona Cora Pantelimon, respectiv „Șos. Gării Cățelu”, situată pe Șos. Pantelimon, după intersecția cu Șos. Gării Cățelu, iar pe sensul către Republica, vor efectua opriri și în stația "Granitul”, situată la jumătatea bretelei de pe Șos. Pantelimon din zona Cora Pantelimon.
Autobuzele liniilor R443 și R446 vor efectua opriri în ambele sensuri și în stațiile „Drumul Mătăsii”, situate pe Șos. București-Ploiești.
Menționăm că începând cu data de 07.01.2019, linia R465 va funcționa pe un traseu modificat între ,,Piața Eroii Revoluției” și ,,1 Decembrie”, pe Șos. Giurgiului, Jilava, DN 5, 1 Decembrie, Str. Liviu Rebreanu, Str. Victoriei.
De la aceeași dată, 07.01.2019, se vor înființa încă două linii regionale, astfel:
Linia R447 va funcționa între ,,Piața Presei” și ,,Gruiu”, pe Bd. Mărăști, Șos. București-Ploiești, DN 1, Otopeni, Săftica, DN1, Dj 101B, Vlădiceasca, Ciofliceni, Ghermănești, Snagov, Gruiu.
Linia R448 va funcționa între ,,Piața Presei” și ,,Moara Vlăsiei”, pe Bd. Mărăști, Șos. București-Ploiești, Otopeni, DN 1, DJ 101, Balotești, Căciulați, Moara Vlăsiei, Șos. Eroilor. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 10 Ian 2019 08:16:06 Titlul subiectului: |
198246 |
|
Linia R421 va avea statii suplimentare, in comuna Bragadiru: http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=988http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=988
Citat: | Autobuzele liniei regionale R424 vor efectua mai multe stații
Având în vedere solicitările Unităților Administrativ Teritoriale din județul Ilfov, cu acordul Asociației de Dezvoltare pentru Transport Public în Regiunea București-Ilfov, începând din data de 09.01.2019, autobuzele liniei R424 vor efectua opriri, suplimentar, și în stațiile: ,,Celofibrei”, ,,Smârdan”, ,,Fabrica de Margarină”, ,,Dumbrăveni”, ,,Primăria Bragadiru”, situate în orașul Bragadiru, pe ambele sensuri, corespunzătoare cu cele ale liniei R421. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 11 Ian 2019 10:06:03 Titlul subiectului: |
198280 |
|
Incet, incet, lucrurile par a reveni la normalitate. Trocariciurile (adica microbuzele) au fost inlocuite cu autobuze STB. Pentru prima oara, dupa multi ani, am vazut la CORA Pantelimon, peroanele aproape libere de microbuze.
Mai sunt microbuze doar pe rutele Bucuresti-Fundulea sau Bucuresti-Belciugatele (C&I).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.92 kb |
Vizualizat: |
de 12127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.08 kb |
Vizualizat: |
de 12127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.81 kb |
Vizualizat: |
de 12127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.54 kb |
Vizualizat: |
de 12127 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|