Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii generale despre transportul in comun din Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2017
Mesaje: 123
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 18 Iun 2017 14:05:07    Titlul subiectului: 190578

Este adevarat. O petiție în acest sens trrbuie amplu redactată, astfel încât brașovenii să devină păsători și să înțeleagă acest posibil demers care tot în binele comunității s-ar face
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2017
Mesaje: 115
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 18 Iun 2017 14:29:09    Titlul subiectului: Troleibuzele si vehicularea autobuzelor cu baterii 190579

Petițile sunt fix pix. Sunt zeci de mii de petiții ptr orice și de aceea importanța lor este zero și tocmai de aceea nu sunt tratate cu seriozitate. Doar naivii pot crede că cu petiții rezolvi ceva.

Problema sună așa: practic cine ai fi dumneata sau altul sa faci petitie impotriva cand alesii au motivul ca sunt reprezentantii comunitatii si au fost votati si rasvotati
Iar brasovenii au votat si rasvotat cu buna stiinta un penal, deci sunt multumiti de el 101%

Ecologie si altele doar autoritățile pot implementa, și asta în caz că sunt conștienți de situație sau presați de autorități superioare gen Ministerul Mediului, guvern, comisia europeana. Ceea ce nu este cazul aleșilor cu liceul la seral și facultatea la id (ca să fie la CV) la 40 de ani, mânați doar de interese personale și de grup precum și apărători ai cercurilor de afaceri cotizante

Problema trebuia pusă în momentul desfințării tramvaiului și a liniilor grele de troleibuz (1,5,10B,31,32) nu acum când e fix pix câte troleibuze mai circulă. Sunt zile în care circulă 3-4 troleibuze pe 8 și niciunul pe 33, 10 și 7.
Dar intradevar e vorba de disparitia totala a lor si e greu de motivat in scris cum stam cu poluarea auto si ecologicul. Dar autobuzele cu baterii vor clati ele o parte din pacate, chit ca vor fi tot "fantome"

Sunt în joc cu noile achiziții zeci de mii de euro, bani necesari în primul rând clientelei politice, producatorilor auto străini germani (cărora suntem vasali inclusiv prin șeful statului numit) și bancilor gen BERD FMI care au nevoie de dobandă de undeva că altfel s-ar închide.

Este foarte clar interesul aberatiei sa te imprumuti pe multi ani de la BERD cand ai garajul cu un surplus mare si transporti gratuit 80% calatori care nu contribuie la bugetul de stat.
Dovada ambuteiajele pe strazi intre orele 7-9 dimineata si 15-18 seara

Puteau lua de la Steagu autobuze ieftine, aveau și piese și mentenanță și totul la ei în oraș, puteau negocia totul. Ce putea fi mai simplu? Doar că scopul numiților din primărie nu este creșterea producției orașului ci vânzarea terenurilor către alții ptr a lua șpăgi.

Daca cumparau masini de la steagu, efectul era evident scaderea somajului, cresterea veniturilor din impozite, cresterea economica locala, doar ca nu asta e interesul alesilor cu liceul la seral si facultate de sport la id in asa numitul "oras turistic" si nici al localnicilor mult prea ocupati cu maruntaiele zilnice

Părerea brașovenilor nu contează, ei n-au nici o părere despre transportul public oferit de RATBV SA câtă vreme contează doar gratuitățile date. Elevii cand termina studiile si nu mai au gratuitati isi iau autoturism, nu raman ei fideli RATBV ptr pomana din scoala.

80% din clientela RATBV o constituie elevii, studenții, pensionarii si angajatii rromi sau tigani de la spatii verzi si salubritate, deci câtă vreme e gratis nu mai are rost să faci mofturi ce anume vine în stație, cât întârzie sau și mai mari mofturi că vin unul după altul, sau culmea "că să fie cu captatori". Sunt cunoscute replicile: "ia taxiul", "mergi pe jos", "afara e vreme faina".

Asa numitele orare de vara "de vacanta" sunt edificatoare in acest sens. Culmea era sa fie orar de sambata toata vacanta de vara a elevilor, cum a fost pe 2 iunie care nu e zi libera ptr angajatii din alte ramuri de activitate.

Se rezolva si treaba cu ecologicul ca si slogan luand cateva autobuze pe baterii in locul troleibuzelor care vor perinda 2-3 trasee cu interval la 1-2 ore cu cativa calatori in ele intercalate cu cele diesel si gata. Am vazut prea multe ca sa nu putem anticipa. Ei abia au montat acum cativa ani in 5 luni 15 metri de sarma ptr troleibuze la megaterminale ca sa nu mai fie nevoie de tractarile troleibuzelor

Autobuzele pe baterii mai mult nu pot la Brasov, in primul rand ele sunt in stadiul experimental la nivel global, in al doilea rand exploatarea unui nr de peste 50 autobuze pe baterii zilnic inseamna sa ai o infrastructura serioasa ptr incarcat cu electricitate si mentenanta. Ori daca a fost greu sa mentii 20 de troleibuze pe care orice amarat de orasel cu peste 100 000 locuitori din saracia estului isi permite, atunci e clar ca dieselul este singura solutie de "criza" ca la orice firma care e tot pe pierdere

Si ar mai fi o problema, cum Brasovul e doar un oras de tranzit si comert, e greu cu specialistii in tehnica si electrotehnica. Ei daca au abia 1-2 electricieni si electronisti in tot RATBV cum ar putea asigura mentenanta a sute de troleibuze noi si second hand.

_________________
Sustinem transportul ecologic cu tramvaie troleibuze metrouri și trenuri
Sustinem cheltuirea cu chibzuință a banilor publici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 27/Iun/2017
Mesaje: 292
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2017 20:27:26    Titlul subiectului: 190609

Volvo-ul #64 a fost casat
Rocar-ul #84 a fost si el casat.
Urmeaza MAN-urile #767, #758, #759, un turn vechi, ramasitele MAZ-ului #654, si posibil si Volvo-ul #63 si Renault-ul #307 + MAZ-ul #656.

Scuzati calitatea pozelor dar sunt facute cu telefonul si peste gard.



MAN #758 si #759 (2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  335.19 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

MAN #758 si #759 (2).jpg



MAN #758 si #759.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  513.64 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

MAN #758 si #759.jpg



MAN #767.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.48 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

MAN #767.jpg



MAN-ul 767, Volvo-ul #64 si MAZ-ul #654.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  413.27 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

MAN-ul 767, Volvo-ul #64 si MAZ-ul #654.jpg



Ramasite #64 si #84.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  391.42 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

Ramasite #64 si #84.jpg



Ramasite #64, #84 + #767 (2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  264.29 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

Ramasite #64, #84 + #767 (2).jpg



Ramasite #64, #84 + #767.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  299 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

Ramasite #64, #84 + #767.jpg



Ramasite MAZ #654.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  366.9 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

Ramasite MAZ #654.jpg



MAZ #656.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  251.72 kb
 Vizualizat:  de 218 ori

MAZ #656.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2017
Mesaje: 115
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2017 22:52:34    Titlul subiectului: bani imprumutati + achizitii inutile + servicii slabe 190614

#656 nici reparatie mai avansata nu a avut. Se vede și din poză aspectul vopselei.

O durată normală de utilizare a autobuzelor de acest tip este de 15 ani cu câte 16 ore pe zi, (sunt si date specificate prin ofertele furnizorilor) după care o parte din exemplarele mai ingrijite pot fi reparate și vândute recuperându-se din bani. Asa se intâmplă în Germania, Franța, Belgia, Elveția, Olanda.

Totusi vorbim de masini germane nu romanesti, si nici MAZ-urile nu sunt mai prejos fiind imbatabile prin consum mic pret de achizitie mic si rezistenta mare


Brașovul a cumpărat din Germania în anul 2000 autobuze cu 18 ani de utilizare și au mai mers între 5 și 14 ani.

La noi in Brasov mașini noi merg in general 10 ani cu câte 4-8 ore la 2 zile + pauze de câte 2 luni în fiecare an și deja trebuie schimbate. Practic asta înseamnă că MAN aceastea ar fi avut calitatea DAC-urilor, ceea ce evident că e fals. Altfel managerii ratbv si din primarie cum ar fi putut să justifice că mașinile nu merg și nu pot asigura cursele decat 70% cum spuneau.

Asta înseamnă să faci risipă ptr că nu te caută nimeni și nu dai socoteală nicăieri.


Din schema de achiziții rezultă că se vor aduce încă 105 autobuze și zero troleibuze, dar dacă deja se vorbește de lipsă de șoferi întrebarea va fi cine le va conduce pe cele noi. Posibil șoferii de pe cele vechi, că angajați noi nu prea vin. Asta va însemna un nr de aproxmativ 90-100 autobuze fără șofer care vor sta degeaba din care conform scrisurilor 45 se casează, adică practic mașini ce nu au nici 15 ani de utilizare.

Ei probabil speră la recuperarea de ceva "ciubucuri" din fier vechi și demontatul rețelelor de troleibuz ramase (ca si e un motiv asta ca sa nu mai ia troleibuze) decat sa vanda masinile functionale mai scump. Vor scoate la licitatie poate cateva bucati dar preturile nu vor fi deloc atractive dupa cum stim, privatii preferand SH-urile mai ieftine de pe la diversi importatori.

Cat despre salariile soferilor, evident ele nu pot creste ptr ca ratbv e firma de stat. Daca ar creste atunci ar insemna cresterea cheltuielilor si a biletului implicit si alungarea ultimilor calatori platitori

Interesant va fi ce marca vor cumpara, ca cu MAN s-au pacalit ca service in cadrul rat nu au mai facut, cu MAZ cred ca nu se mai baga ca-i prea controversat, BMC nu mai este, cu Roman SA ca e romanesc. Si doar n-o sa ia de la I Nicolae masini si sa-l imbogateasca cand el e contracandidatul lui Butuza "asfaltangiul cu contracte cu statul" in topul bogatasilor regionali. Acesta-i motivul ptr care nu se iau masini de la steagu.

Si cateva cuvinte realiste despre mult vehiculata "zona metropolitana" pe care troneaza domnul de la Rasnov din aceeasi orientare politica cu resedinta asteptand sa "dospeasca" afacerile. Aceasta "zona metropolitana" care in mare nu ofera nimic nici in cele mai bune asteptari platitirilor de taxe si impozite decat un posibil operator de transport cu autobuzul cu gratuitati unor categorii ce nu muncesc. Si probabil si multe curse lipsa cum ne-am obisnuit deja in interiorul orasului, ca daca tot ai monopol ce mai conteaza.

Ratbv nu e capabil sa asigure cursele nici pt interiorul orasului decat la 66% cum au si declarat, asadar ptr zona metropolitana nici atat. Ei si sa aiba un buget cat municipiul bucuresti nu ar fi in stare sa-l foloseasca bine ptr cetateni.
Firmele Codreanu, Dalmaco, Superunivers Trans, Geluvio, Servici sacelene si altii macar asigura cursele regulate fara sa fie vreuna lipsa pe trasee de zeci de km si fara subventie la la stat pe tot felul de drumuri prin localitati rurale unele chiar neasfaltate, concurand si cu cfr calatori care au subventie
Nu stiu ce impact asupra cetatenilor va fi cand ratbv va deservi aceste zone limitrofe si vor lipsi unele curse. Vor sta oamenii in statii 4 ore sa astepte urmatoarea cursa? Nu mai merg la lucru la ora stabilita?


Si ca sa ne facem o imagine reala cum se sta si la alte capitole legate de "starea orasului"
"Gospodarul" orasului chiar nu mai are nimic de facut. Mai mare rusinea ca din noiembrie pana in martie adica 5 luni au stat gramezile de zapada neagra de la noxe pe marginea strazilor, o adevarata otrava respiratorie ptr cetateni. Sau drumul din zona CET nu este asfaltat de pe vremea lui Ceausescu. Au ramas aceleasi placi montate in anii 80, iar podul de acolo e un pericol avand balustada rupta intr-o parte si e plin de gropi. Deci ar fi de facut si de cheltuit.

_________________
Sustinem transportul ecologic cu tramvaie troleibuze metrouri și trenuri
Sustinem cheltuirea cu chibzuință a banilor publici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2017
Mesaje: 115
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2017 23:45:18    Titlul subiectului: Despre stirea cu extinderea ratbv catre Prejmer 190741

E vorba si de orientarea politica a primariilor respective.
Imi amintesc cand Scripcaru insista sa preia prin 2008 RAT-ul traseul la Sanpetru (intradevar propunerea de atunci scripcareza insinua troleibuze pe un traseu neelectrificat), primaria de acolo aflata in opozitie cu cea brasoveana s-a impotrivit, azi cand sunt in aceeasi "caldare" doresc sa vina RAT-ul.

Prejmerenii s-au cam saturat de preturile mari de la dubele "SuperUnivers Trans" si probabil spera la bilet de 2 lei. Mare va fi deceptia cand vor lipsi cursele si vor primi in loc de un alt autobuz intarziat inlocuitor raspunsul "luati alt mijloc de transport"

De fapt cu asa numita Asociație Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov va fi un IJTL cu nume pompos, consum mare si servicii care le vedem si azi cum sunt.

_________________
Sustinem transportul ecologic cu tramvaie troleibuze metrouri și trenuri
Sustinem cheltuirea cu chibzuință a banilor publici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 9 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community