Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Aeronave Boeing 737

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 23 Apr 2017 21:47:49    Titlul subiectului: Aeronave Boeing 737 189775

Diverse avioane Boeing pe aeroportul Leeds-Bradford din Marea Britanie , 31.11.2016.
Boeing 737-200 al Jet2.
O alta aeronava de tipul 737-800, a Rynair in pregatirile pentru decolare.
Motorul Boeingului cu care am calatorit pana la Budapesta.
Rynair impins spre pista de un cap tractor special pentru a putea pleca.
Si din nou un 737-20 Jet 20 pe aeroportul Liszt Ferenc/Budapest BUD din Budapesta in data de 18.11.2016



DSCN1744.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.71 MB
 Vizualizat:  de 25138 ori

DSCN1744.JPG



DSCN1746.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.38 MB
 Vizualizat:  de 25138 ori

DSCN1746.JPG



DSCN1747.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.72 MB
 Vizualizat:  de 25138 ori

DSCN1747.JPG



DSCN1750.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.91 MB
 Vizualizat:  de 25138 ori

DSCN1750.JPG



DSCN1936.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.37 MB
 Vizualizat:  de 25138 ori

DSCN1936.JPG



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2017 09:20:21    Titlul subiectului: 190584

Câteva detalii ale unui Boeing 737-800:


P1550478.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.75 kb
 Vizualizat:  de 24928 ori

P1550478.jpg



P1550479.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.15 kb
 Vizualizat:  de 24928 ori

P1550479.jpg



P1550480.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.59 kb
 Vizualizat:  de 24928 ori

P1550480.jpg



P1550482.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.68 kb
 Vizualizat:  de 24928 ori

P1550482.jpg



P1550485.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.27 kb
 Vizualizat:  de 24928 ori

P1550485.jpg



P1550490.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.96 kb
 Vizualizat:  de 24928 ori

P1550490.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2017 09:20:08    Titlul subiectului: 190629

Asta cred ca e sistemul de pornire extern la avioane civile, ca noi aveam alt sistem cu furtun cu aer comprimat, bine ca nu era aer aer, ci esapamentul unui motor (cu reactie) care prin furtunul conectat la starter, invartea turbina. Si furtunul e cam de 40cm diametru. Nu stiu ce folosesc civilii, lasa ca fiecare tara ar avea standardele ei.

Dunga rosie insa arata planul turbinei si a ventilatorului (nu neaparat, turbina fiind cea care se invarte mai repede) in cazul asta in poza e planul turbinei.

E pusa acolo ca sa nu stea mecanicii in dreptul ei, ca daca explodeaza, pe acolo iese lamele ventilatorului. Insa nu au energia suficienta sa intre prin fuselaj (se poate la o adica, dar conditii rare).

Motoarele pe -800 sunt in general CFM-56 (am lucrat dar foarte putin pe motoarele astea) ca sunt montate si pe avioane cisterna kc135.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2018 00:28:08    Titlul subiectului: 193260

Boeing 737-800 dupa finalizarea zborului Londra Stansted - Oradea. Au fost ocupate undeva intre 90-95% din scaune.
Si un scurt clip cu aterizarea pe aeroportul Oradea. https://www.youtube.com/watch?v=xjeLeY3_uoc&t=



DSCN2432.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.85 MB
 Vizualizat:  de 23976 ori

DSCN2432.JPG



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 20 Ian 2018 09:43:29    Titlul subiectului: 193297

Nu se vede in poza, dar scara de la usa 1 e manuala? (tip tras de tractoras, si ridicat prin pompa hidraulica manuala), sau incorporata in avion?

Nu am mai vazut asa ceva de MULTI ani. Lockheed L-1011 avea (care era si ditamai avionul) dar erau modele pentru tari africane care nu aveau aeroporturi ca lumea, avionul fiind construit si pentru piste de pamant.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
teddyuskin



Data înscrierii: 17/Iun/2011
Ultima vizita: 15/Mai/2022
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti 1 (Pod Constanta)

MesajTrimis: Sâm 20 Ian 2018 22:09:06    Titlul subiectului: 193306

Este incorporata in avion. E o dotare optionala la 737.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2018 09:27:50    Titlul subiectului: 193307

Cred ca era din aceea trasa de tractoras dar scurta si ingusta. Pana sa fie moderinzat aeroportul Oradea , era doar cursa zilnica Oradea-Bucuresti cu Tarom , acum avem curse spre Iasi (cu escala la Bucuresti) , Dusseldorf Weeze , Memmingen , Milano Bergamo , Barcelona Girona si chartere spre Antalya , Constanta si Creta , iar utilajele cred ca sunt cele ramase de cand era doar Taromul pe acest aeroport. Urmeaza si modernizarea Terminalului si probabil atunci vor cumpara utilaje aeroportuare noi. Ma voi uita la scara atunci cand ma intorc si va voi spune cum este.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
teddyuskin



Data înscrierii: 17/Iun/2011
Ultima vizita: 15/Mai/2022
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti 1 (Pod Constanta)

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2018 15:11:39    Titlul subiectului: 193309

Majoritatea, daca nu chiar toate, avioanelor Ryanair au scara incorporata la prima usa. Este o modalitate de reducere a costurilor (nu se foloseste scara aeroportului). Am vazut acum o luna o astfel de scara pe un 737 mai vechi.
Exista si pe Youtube filmulete cu scara in actiune.
Scarile poarte numele "Airstair".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2018 21:05:46    Titlul subiectului: 193463

Asa cum spunea utilizatorul Teddyuskin , scara de la usa din fata este incorporata la aceste avioane.
Si un clip cu decolarea aviounului Ryanair de pe aeroportul Oradea spre Londra Stansted: https://www.youtube.com/watch?v=w8Rca8IowTI .



IMG_0011.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.35 MB
 Vizualizat:  de 23719 ori

IMG_0011.JPG



IMG_0012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.58 MB
 Vizualizat:  de 23719 ori

IMG_0012.JPG



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2018 22:17:14    Titlul subiectului: 193524

Nu am vazut in Europa asa ceva. Numai in Africa am vazut la avioane mai mare (nu cele gen privat). Bine ca un 737 e totusi mic, si nu e asa de greu. Oricum ciudat. Ma intreb daca Ryanair a luat avionul in leasing dupa ce a fost comandat pentru o firma din Africa (ca acolo nu au echipamente de sol adecvate)
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
teddyuskin



Data înscrierii: 17/Iun/2011
Ultima vizita: 15/Mai/2022
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti 1 (Pod Constanta)

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2018 22:54:47    Titlul subiectului: 193540

Ryanair iau in leasing direct de la Boeing. Nu au fost facute pentru Africa, ci la specificatiile Ryanair. E o modalitate de reducere a costurilor (nu trebuie inchiriate scari), dar si de a le permite sa se extinda in multe regiuni ale continentului si sa foloseasca aeroporturi slab dotate (cum ar fi aeroporturile mici, sau cele secundare ale oraselor mari).
Totul se rezuma la costuri, iar Ryanair sunt renumiti pentru asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 17 Feb 2018 21:27:46    Titlul subiectului: 193622

Asa e. Sunt comandate asa, dar din ce am citit, nu cred ca e vorba de bani, ci de timp.

Scarile alea sunt grele (in jur de o tona, poate mai mult cu toata instalatia hidraulica), si asta creste consumulul, care incepe sa fie la fel ca si costul inchirierii scarilor la aeroport.

Pe siteul lot am gasit ceva care pare sa fie mai aproape de adevar.

Timpul redus al debarcarii (scara a automata, pe cand scara tractata trebuie adusa si ridicata la nivel, pozitionata la usa etc), si cred ca cel mai important, pagubele la fuselaj la lovirea cu scarile de aeroport.

Imi inchipui (nu am datele lor interne, dar zic din experienta) ca au avut probleme cu aeroporturi mici cu personal carora ii durea in cot, si izbeau scari de avion. Si asa, decat sa tot repare avioane, au optat pentru scarile incluse. Si asa nu mai au de-a face cu scari. Bine, ca tot depind de aeropport pentru bagaje, iar banda rulanta poate cauza daune grave, dar giind mai mare si grea se are ceva mai multa grija decat cu scara.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2018 20:47:43    Titlul subiectului: 196352

737-800 Ryanair pe aeroportul din Heraklion


IMG_3125.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.77 MB
 Vizualizat:  de 20566 ori

IMG_3125.JPG



IMG_3142.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.48 MB
 Vizualizat:  de 20566 ori

IMG_3142.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2018 20:52:27    Titlul subiectului: 196353

737-800 Travel Service pe aeroportul din Heraklion


IMG_3123.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.65 MB
 Vizualizat:  de 20560 ori

IMG_3123.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2018 21:00:02    Titlul subiectului: 196354

737-400 - înmatriculat în Bulgaria, Cargo Trans, pe aeroportul din Heraklion


IMG_3137.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  529.47 kb
 Vizualizat:  de 20557 ori

IMG_3137.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1237
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 02 Ian 2020 00:13:40    Titlul subiectului: 204838

"Boeing suspendă producția de avioane Boeing 737 MAX. Oare de ce?"

https://airlinestravel.ro/boeing-suspenda-productia-de-avioane-boeing-737-max-oare-de-ce.html

Citat:
Boeing suspendă producția de avioane Boeing 737 MAX. Oare de ce?

Boeing a confirmat că va suspenda producția de avioane 737 MAX. Mass-media s-a grăbit să-i plângă de milă gigantului Boeing și cum ”se duce la vale” unul dintre cei mai mari producători de avioane comerciale din lume, dar și cu ramificații în zona militară și cosmică.

În realitate, Boeing suspendă producția de avioane 737 MAX pentru că nu mai are unde să le depoziteze. Iar recertificarea lor a fost amânată pentru 2020. Vorba unor oameni din industrie. Dacă 737 MAX va fi recertificat, am putea spune că va fi cel mai sigur avion din lume. Boeing și instituțiile abilitate cu verificările fac tot posibilul ca noile avioane să fie cele mai sigure, confortabile și performante.

Chiar Boeing a declarat că suspendarea producției va putea prioritiza livrarea celor deja stocate. Și nici nu se vor face disponibilizări.

STOP Boeing 737 MAX
În acest moment, Boeing are peste 400 de avioane 737 MAX stocate prin diferite parcări. Bazele sale au devenit neîncăpătoare. La care mai adăugăm și aeronavele 737 MAX livrate, care au ajuns și ele să ocupe locuri pe diferite platforme ale aeroporturilor din întreaga lume.

Prin suspendarea producției de avioane 737 MAX, Boeing va reuși să-și mai diminueze din pierderi. Încă nu se știe exact pentru cât timp va fi stopată producția de noi avioane 737 MAX, dar momentan nu vor fi făcute disponibilizări. Angajații vor continua să lucreze la linia de avioane 737 sau repartizați la alte departamente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Ian 2020 06:45:27    Titlul subiectului: 205169

Problema cu 737 Max este stupida rau de tot. Nu intru in amanunt (mai ales DE CE s-a continuat cu o greseala desi se stia de mult).

Pe scurt, ca sa mentina certificarile unui pilot avionul trebuie sa se comporte la fel, sa se simte la fel in zbor.

737 Max, nu se comporta la fel, din cauza motoarelor mai mari (centru de greuatate e mai in fata, dar centru de "lift" tot in fata, din cauza capotelor de motor uriase (pentru el).

Au adaugat MCAS, un sistem sa simuleze cum zboara un 737-NG si softul a fost prost. Au incercat un patch, si nu a fost bun nici ala.

In loc sa zica, ok, bagati piloti in simulator pe MAX, si sa admita grseala echipei de ingineri au facut carpeasa cu MCAS. Probabil o vor rezolva, dar eu personal nu zbor in MAX decat daca e certificat NU ca 737-NG

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
electrica768



Data înscrierii: 07/Sep/2018
Ultima vizita: 01/Mar/2024
Mesaje: 99
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 03 Oct 2020 14:00:21    Titlul subiectului: 208532

YR-BAG undeva prin 2016. In prezent aeronava inca se afla in serviciu comercial avand varsta de 30 de ani.


IMG_2840.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.12 kb
 Vizualizat:  de 14591 ori

IMG_2840.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 17/Ian/2024
Mesaje: 162
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 10 Oct 2020 13:25:20    Titlul subiectului: 208586

O sa ramana in serviciu pana la sosirea MAX-urilor. Apoi cred ca cei de la Blue Air vor renunta la el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
electrica768



Data înscrierii: 07/Sep/2018
Ultima vizita: 01/Mar/2024
Mesaje: 99
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2020 09:25:02    Titlul subiectului: 208597

Cel mai probabil da, am impresia ca a rămas singurul 737 clasic din flota Blue Air.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2020 08:00:11    Titlul subiectului: 208610

electrica768 a scris:
... singurul 737 clasic din flota Blue Air.


Hehe..clasic. Ma simt batran, ca pentru mine 737 clasic sunt alea pana la -200. Culmea ca inca opereaza si azi pe rute in nordul Canadei.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
electrica768



Data înscrierii: 07/Sep/2018
Ultima vizita: 01/Mar/2024
Mesaje: 99
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2020 10:38:37    Titlul subiectului: 208615

Prin clasic ma refer ca nu e dotat cu "Glass Cockpit". Cat despre acele -200-uri chiar mi-as dori sa le vad in actiune. Din cate imi amintesc, era si unul combi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1237
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2022 00:44:51    Titlul subiectului: 212428

Premieră: Boeing 737 MAX 8 Smartwings a zburat în Antarctica.

https://airlinestravel.ro/premiera-boeing-737-max-8-smartwings-a-zburat-in-antarctica.html

Citat:
Compania aeriană low-cost Smartwings a zburat cu Boeing 737 MAX 8 în Antarctica, o premieră pentru acest model de avion cu un singur culoar.

Avionul a aterizat pe 26 ianuarie 2022 la aerodromul Troll, la vârful nordic al Antarcticii, marcând o premieră pentru acest tip de avion și pentru Smartwings. Zborul a fost închiriat de Aircontact pentru a transporta membrii Institutului Norwegian Polar (NPI) la baza lor din Antarctica.

Smartwings 737-8 (OK-SWB, livrat în martie 2018) a decolat de la Oslo către aeroportul Cape Town din Africa de Sud, via N’Djamena în Ciad. Din Cape Town, avionul a continuat spre Antarctica. Zborul a durat 6 ore .Avionul a staționat 2 ore în Antarctica înainte de a pleca pe zborul de retur.
Aterizarea pe gheață a necesitat un echipaj special antrenat, format din 3 căpitani experimentați – Tomáč Nevole, Jan ©»astnę și Lubomír Malík.

„Trebuie să fii bine pregătit pentru un astfel de zbor. Pregătirile au durat câteva luni, iar zborul și aterizarea au decurs fără probleme”, explică directorul de zbor Tomáč Nevole.

Pista de 3.000 m și acoperită cu gheață a fost construită pe un ghețar la o altitudine de 1.232 de metri. Aceasta este utilizată pentru aterizare și decolare, grosimea gheții fiind măsurată și analizată pentru o eventuală suspendare a operațiunii.

„Suprafața a fost special pregătită și distanța de frânare a fost măsurată de Institutul Polar Norvegian înainte de operațiune, pentru a permite decolarea și aterizarea în conformitate cu reglementările și standardele producătorilor de aeronave, păstrând în același timp toate marjele de siguranță”.

Pentru astfel de misiuni, piloții au trebuit să urmeze o pregătire specială pentru a se familiariza cu zona și pista de aterizare. Toți membrii echipajului au urmat un antrenament de supraviețuire în condițiile din Antarctica. Aeronava a fost echipată cu truse de supraviețuire pentru condițiile polare, inclusiv îmbrăcăminte polară pentru echipaj, pe lângă piesele de schimb esențiale care erau transportate la bord.

Stația de Cercetare Troll este situată la 235 de kilometri de Coasta Prințesei Martha, în partea sa estică, pe Ținutul Dronning Maud din Antarctica. Condusă de Institutul Polar Norvegian, stația este dedicată monitorizării mediului și climei, cercetării științifice și cartografierii.



737-max-8-smartwings-antactica-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.32 kb
 Vizualizat:  de 3680 ori

737-max-8-smartwings-antactica-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community