Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze ROCAR PELICAN 211 UD

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 20:02:02    Titlul subiectului: Autobuze ROCAR PELICAN 211 UD 22003

Un Rocar frumusel, eu n-am vazut live nici un exemplar. Poate, voi da.


bus 0122.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.55 kb
 Vizualizat:  de 21300 ori

bus 0122.JPG



bus 0121.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.93 kb
 Vizualizat:  de 21300 ori

bus 0121.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 20:20:09    Titlul subiectului: 22008

Am vazut o fotografie, probabil a aceluiasi prototip, alaturi de un microbuz intr'o schema de culoare asemenatoare si cu o usa in mijloc, automata, dar din doua segmente, nu din 4, cum a existat unul sau doua in Bucuresti.
Cred ca e produs undeva intre 1989 si 1991. L-am vazut cel putin de 2 ori in prezentari, dar in prezentarile acelea pentru exterior nu l-am vazut. Ciudat. Autobuzul arata mai bine decat toate 112UDM inclusiv ultima serie. Pacat ca nu s'a fabricat. Cu niste modificari ar arata mai bine ca DeSimon.
Nu stiu de ce nu aveau un buton de deschidere la exterior, asa cum au DeSimon si preferau sa le lase asa intre-deschise la o expozitie. Prin 1993 am vizitat Romexpo si am urcat intr'un DeSimon dupa ce i-am deschis usa de la un buton din dreapta primei usi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 23:08:47    Titlul subiectului: 22044

A fost clasificat 211 ca fiind a doua serie de autobuze de 11 metri. Prima serie de autobuze de 11 m conține Roman 111 RDT și Rocar 111 RDTM.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 09:21:47    Titlul subiectului: 22076

Ținând cont de faptul că se numește deja ROCAR și nu DAC dar are încă sigla TV iar designul pliantului e la fel cu cele de DAC (vezi și denumirea AUTOBUZUL) anul fabricației este sigur 1990. Poza e făcută probabil la TIB-ul din toamna lui 1990.
Păcat că a rămas la stadiul de prototip.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 720
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 17:08:01    Titlul subiectului: 22116

Acest autobuz aseamana destul de bine cu IKARUS 410, model conceput in 1977 si prototip fabricat in 1978 de catre fabrica din Ungaria.:

http://www.freeweb.hu/buszok
Oare sa fie a copie a acestuia? Cu exceptia fatei si a usilor este aproape aceleasi autobuz. Uitati-va la pozitionarea geamurilor. Iar spatiul pt. amplasarea traseului deasupra parbrizului este la fel cu modelul 412, seria II.
Totusi, arata foarte bine Pelicanul nostru! Un lucru nu inteleg: cum nu a reusit ROCAR sa faca niste usi care sa se inchida normal. Uitati-va la poza: daca mergi la expozitie, nu te prezinti cu un autobuz la care usile se inchid 80% Numai usile din spate sunt inchise. Defapt la marea majoritate a autobuzelor produse de ROCAR aveau acest defect. De ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 23:00:13    Titlul subiectului: 22167

Usile la "Pelicanul" din poza nu sunt inchise pneumatic ci doar manual, adica li sa luat aerul din instalatie de acea nu sunt lipite de ghidaj. Si la Rocar sunt aceleasi tipuri de usi si se inchid.
Dar aici mai este o alta problema aparenta la DAC-uri aveau caroseria curbata si foile de usi erau drepte si aveau niste adausuri din tabla care sa etanseze, acel adaus s-a rupt si nu l-a inlocuit nimeni, de asta la DAC pare ca nu se inchide usa complet...

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 02:44:52    Titlul subiectului: 22186

Autobuzul asta nu cred ca e contemporan nici pe departe cu De Simon. Posibil un 1984 (+/- un an), fiindca Sisintea spune ca toate autobuzele postate de el fac parte din aceeasi brosura - deci putem presupune ca au fost fotografiate in aproximativ acelasi an. Si gasim aici DAC112 si 117 care par a fi aproximativ din 1984. Si daca il bagau in productie in 1988-1990 tot era bine, dar n-a fost sa fie...Botul a fost utilizat (cu o mica restilizare la semnalizatoare) pe modelul mai recent de 111 RD (T, M alea-alea).

Ultima modificare efectuată de către ATM la Joi 04 Mai 2006 22:06:04, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 17:46:27    Titlul subiectului: 43727

Într-o poză de la „Rocar” am văzut un autobuz asemănător, numai că îi lipsea partea de afișaj pentru numărul liniei și traseu, iar după ușa 2 și până în spate avea o ridicătură care începea cu o „rampă” după ușa 2, dar „rampa” nu mergea până la sfârșit; la un momendat linia de pe acoperișul ridicăturii devenea drepată! Pe autobuz scria „Rocar”, dar sub poză nimic!
Autobuzele au fost de fapt 2. Se pare că au fost fabricate înainte de 1989. Nu știu dacă cineva a observat, dar pe față avea anvelope tubless! Unul dintre ele a circulat pe 323. Nu se știe de ce l-au scos din circulație. Cel văzut de mine în poza de la "Rocar" a zăcut în curtea căminelor dinainte de C.E.T. Sud Vitan.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2007 19:43:12    Titlul subiectului: 80056

Tocmai ma uitam la fotografia Rocar 211UD Pelican...si imi dau seama ca seamana foarte mult cu 612UD, ma intreb daca denumirea 211 a fost pentru export...612 avea putine diferente fara de 211ud, avea parbriz separat, si in deasupara un grilaj asemanator cu 111RDT.
... are cineva poza cu U612? l-am vazut la fabrica Rocar, dar nu aveam aparatul, in schimb daca am timp il voi desena mai ca lumea...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 30 Iul 2007 11:40:21    Titlul subiectului: 80812

O altă poză, cu o variantă a autobuzului Rocar 211UD.
Dintr-un pliant al Rocar am extras și desenele care exemplifică faptul că Rocar 211UD s-a fabricat sub forma a 2 modele.
Ce mă enervează foarte tare este că, din cele 2 modele, nu am văzut măcar vreo poză cu ele după livrare.
Pe unde or fi ajuns?!?
Din păcate, textele de pe pliant sunt în limba rusă, care mi-e necunoscută, și nu pot înțelege ce mai scrie pe acolo. O traducere ar putea fi de folos...



ROCAR-00A.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  776.55 kb
 Vizualizat:  de 19705 ori

ROCAR-00A.jpg



ROCAR211UD(a).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.86 kb
 Vizualizat:  de 19705 ori

ROCAR211UD(a).jpg



ROCAR211UD(b).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.38 kb
 Vizualizat:  de 19705 ori

ROCAR211UD(b).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2018
Mesaje: 1100
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 30 Iul 2007 14:54:04    Titlul subiectului: 80840

Daca ar fi circulat astea prin Bucuresti si in tara (in paralel cu cele pe care le stim si acum vrem sa scapam cat mai repede de ele), ar mai fi schimbat fata oraselor. Afisajul "Pelicanului" contine vreo linie din Bucuresti (132) sau e pus doar ca exemplificare de afisare? Interesant si fontul, folosit pe scara larga in signalistica din Londra (metrou + autobuze).
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 329
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 30 Iul 2007 15:35:40    Titlul subiectului: 80842

"Pelican"-ul nu a ajuns in productia de serie din mai multe motive:
-nivelul de tehnologizare al uzinei Rocar era foarte scazut si procesul de productie depasea foarte putin nivelul de manufactura al anilor '50.
-bugetul alocat cercetarii si prototipurilor era foarte mic, de unde si imposibilitatea de a lansa un produs nou, economic, modern si testat in trafic, capabil sa faca fata competitiei externe. cel putin in domeniul transportului urban si interurban Romania nu si'a propus niciodata sa devina un jucator pe piata.
-calitatea inferioara a componentelor necesare. dupa cum spune si vorba, nu se poate sa faci din rahat bici. vehiculele repective au avut probleme mari in special la structura de rezistenta, desi designul era promitator (reintroducerea logoului TV MARE imi spune ca proiectantii au pus ceva suflet). in mod normal modelul 211 ar fi trebuit sa fie ceva complet nou, numai ca in caietul de sarcini s'a cerut in mod expres sa se revizuiasca, dar sa nu se schimbe, adica sa contina cat mai multe componente din modelul anterior (usile, geamurile etc.). Rezultatul a fost pe masura asteptarilor unei economii centralizate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreas



Data înscrierii: 26/Apr/2010
Ultima vizita: 13/Mai/2011
Mesaje: 21
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 20:15:02    Titlul subiectului: hhth 126376

Intr-adevar, a existat si circulat un astfel de autobuz in Bucuresti pe una din liniile 232 sau 323, eram in autobuz cind l-am vazut, ar fi schimbat imaginea autobuzelor pe care le stim, insa nu afost sa fie.
Desi aparut cam tirziu, ar fi rezistat ceva timp in exploatare, a aparut putin mai tirziu colaboararea cu De Simon prin '91 si proiectul a murit in fasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alfacorse



Data înscrierii: 28/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Mar/2016
Mesaje: 8
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Mai 2010 09:44:08    Titlul subiectului: Re: hhth 126520

Am locuit pe sos Giurgiului si confirm ca a circulat pe 323, era alb cu albastru. Exista obiceiul de a plasa aceste autobuze prototip pe linia 323 care circula in zona fabricii dar si in zona centrala (initial P-ta Romana si apoi Pta Unirii).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2012 11:13:14    Titlul subiectului: 157478

211R din poza de mai sus (cel alb-dungi maro si rosu) era un autobuz cu podeaua partial coborita. A circulat experimental pe linia 120 pe cand ea avea capatul la Piata Resita. La ambele modele de observa ca usile nu sunt "plane", ele "mulandu-se" pe caroserie. Era cool parbrizul panoramic (vezi Citaro) si faptul ca in spate stateai ca la teatru...adica mai sus...

Cum spuneam si pe un alt topic, bercenistii erau privilegiati sa vada/testeze noile prototipuri scoase de Autobuzul. E cazul acestor doua autobuze (testate pe 323 si 120), troleibuzul 7335 in livrea columbiana, celebrul Rocar Tandem (circula cu placi de beton pe podea) si multe altele. In parcul auto de langa baza "Temerarii" puteai sa le mai vezi. Acolo am vazut si DAC 112UD cu usi pe stanga de exemplu. Sa se fi bagat Rocar la un prototip pentru TransMillenio in Bogota?)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 720
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2012 11:26:53    Titlul subiectului: 157479

In ce an ai vazut Rocar cu usi pe partea stanga? Usile era la nivelul podelei sau erau pana jos?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2012 22:26:57    Titlul subiectului: 211ud 157499

Sincer sunt cam in ceata ca pozitionare in timp.
Cert este ca erau de genul 112 UD, deci cu usi pana jos, nu ca TransMillenio intr-adevar...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 1106
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 14:31:05    Titlul subiectului: 157586

Cel putin a doua varianta e fabricata inainte de 1989. Eu am vazut unul in 1989, iar prototipul din prima poza l-am vazut cel mai devreme tot in 1989 intr'o poza, probabil aceeasi cu cea postata aici. S'ar putea sa fi participat si la targul din 1989.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Iul 2012 12:39:41    Titlul subiectului: 211 ud 157705

O erata: Intr-adevar sunt autobuze urbane deci 211UD, nu R cum am scris. Si 2, de fapt prin podea partial coborita am vrut sa spun de fapt o treapta la usile 1 si 2 si doua la usa 3. Deci nu fara trepte cum se putea intelege. Nu stiu cum ar fi corect: podea mai joasa cu o treapta de la jumate inspre fata? Ma rog...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 23 Iun 2017 04:14:10    Titlul subiectului: 190682

Au fost 5 fabricate, cel putin. 3 211UD, un 211SD in standardul VoV cu numai 2 usi si un 211T cu 2 usi cu clanta.

211T este cu plafonul din fata scund. 211SD este inalt pe toata lungimea.

Un 211UD este scund si el. Acesta a ajuns la ITB. Exista doar o poza cu el din ce am vazut. E poze cu Ikarbus 105 langa el (in alb negru) si alte 112udm scunde.

Raman cele doua 211UD standard, vopsite aproapte identic, dar cu mici diferente. Amandoua au fost la TIB.

Anul lor de fabricatie este 1986, si nu au nimic in legatura cu Ikarus 415. Semana putin, pentru ca sunt autobuze cu 3 usi, geamuri de aceeiasi marime si bot rotunjit.

Singurul motiv pentru care nu au fost produse a fost economia anilor 80. Cred ca ar fi fost bune. Din pacate in anii 90 nu s-a reluat. De ce? Asta intrebati directorii Rocar.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community