Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Probleme rutiere actuale in traseele RATB

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Iun/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 18:11:08    Titlul subiectului: Probleme rutiere actuale in traseele RATB 123150

Am propus acest topic pentru inventarierea punctelor "fierbinti" ale traseelor de transport in comun din Bucuresti, acolo unde un element sau aspect impiedica circulatia normala a mijloacelor. Ma astept si la propunerea de solutii.

Incep cu zona in care locuiesc.

Mergand cu troleibuzele 79 sau 86, dupa traversarea Caii Mosilor dinspre Dacia pe Traian, poate ati observat de fiecare data ca soferul opreste, desi soseaua este absolut libera. El claxoneaza insistent, iar calatorii injura copios. Cauza: troleul nu poate ocoli masinile parcate, dintr-un motiv obiectiv - iese de pe fir si ramane in pana. Punctul fierbinte de aici este reprezentat de "parcarea" din fata unui supermarket, unde in permanenta una sau mai multe masini sunt parcate in nesimtire fix in drumul troleului.

Pe aceeasi linie a 79 si 86, dupa Foisorul de Foc, linia de troleu a fost trasa pe strada ingusta Iancu Cavaler de Flondor. Chestia e ca pe vremea comunistilor, acolo intr-adevar nu se intra pe strada aia cu niciun fel de alta masina, iar latimea strazii PERMITE la natura ei incrucisarea a doua troleibuze. In ziua de azi, este permis doar accesul riveranilor care... surpriza, parcheaza in carosabil. Astfel, troleibuzele sunt nevoite sa se astepte unul pe altul la cele doua capete, dupa principiul "cine intra primul, trece primul". Un troleibuz face intr-o zi aglomerata intre Foisor si Scoala Iancului (o statie) aproximativ 15 min, asta si datorita iesirilor deosebit de dificile de pe acea straduta, nesemaforizata la Bd. Pache si prost semaforizata la Foisor. Identic se intampla si mai departe, pe strada Popa Nan, tot din cauza masinilor parcate, mai nou si datorita lucrarilor edilitare.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 18:23:56    Titlul subiectului: 123151

O problema similara cu parcarea dubla este si pe sos. M. Bravu in fata unui Mega-Image. Acolo din trei benzi pe sensul spre Iancului, ramine doar jumatate din banda trei si linia de tramvai pentru circulatia rutiera. Asta se intampla mai ales la orele de seara cand numarul clientilor creste mult.
Problema se regaseste si in cartiere, nu numai pe strazile mari.
Solutia? Conditionarea acordarii autorizatiei pentru un magazin foarte mare, de crearea de suficiente locuri de parcare. Dificila problema, dar nu cred ca e imposibil de rezolvat.
Referitor la problema de mai sus cu strazile cu un singur fir, o solutie naiva ar fi un orar care sa nu permita asteptarea mai mult de cateva minute. Din pacate, din cauza traficului, nu se poate realiza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Iun/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Feb 2011 14:32:36    Titlul subiectului: 139600

Astazi, 6.02, am mers spre casa cu 79 si am avut "fericita" ocazie de a fotografia un Audi al unui colorat care a fost la cumparaturi si a parcat in calea troleibuzului. S-a petrecut in intersectia Mosilor / Traian. Soferul de pe 79 a stins afisajul cand m-a vazut ca fotografiez, n-am priceput de ce, dar conteaza mai putin. Ca sa limitez mesajul la un exemplu, am sters si eu numarul de inmatriculare.


DSC06499.JPG
 Descriere:
Intersectia Mosilor / Traian, sens Foisor.
 Mărime fișier:  168.13 kb
 Vizualizat:  de 8214 ori

DSC06499.JPG



_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Iun 2012 07:39:54    Titlul subiectului: 156519

Se are in vedere reorganizarea circulatiei rutiera din centrul Bucurestiului si nu numai. Este in proiect introducerea de senuri unice pe marile bulevarde, cum ar fu Barbu Vacarescu, Bulevardul Lacul Tei, Calea Floreasca, Calea Dorobantilor, Sos. Iancului, Bulevardul Pache Protopopescu, etc. De asemenea pe Barbu Vacarescu se are in vedere mutarea liniei de tramvai de pe mijloc pe marginea bulevardului. Articolul intreg se gaseste aici

Citat:
Se introduce sens unic pe bulevardele Capitalei: C. Dorobanți, B. Văcărescu și Bd. Ferdinand.

Primăria Capitalei vrea să reorganizeze circulația rutieră din centrul Bucureștiului prin introducerea unor noi sensuri unice, interzicerea virajului la stânga și benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun. Conform planului municipalității, pe mai multe bulevarde mari din Capitală vor fi introduse sensuri unice. Printre acestea se numără Calea Floreasca, Bd. Barbu Văcărescu, Calea Dorobanți sau Bd. Pache Protopopescu.
Direcția de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei a realizat, miercuri, o primă prezentare a proiectului de reorganizare a circulației din București, în cadrul Comisiei de Urbanism. Potrivit acestuia, pe mai multe bulevarde și străzi din Capitală se va circula în viitor pe sens unic. Scopul este acela de a se evita formarea ambuteiajelor în anumite zone din Capitală.

Unde se introduce sens unic

Astfel, pe Calea Floreasca se va introduce sens unic pe direcția intersecția cu Stefan cel Mare – zona de Nord a Capitalei, până la intersecția cu strada Glinka. Pe porțiunea cuprinsă între strada Glinka și intersecția cu Șos. Pipera va fi de asemenea sens unic, numai că pe cealaltă direcție, adică Nord-Sud. Strada Glinka va deveni și ea arteră cu sens unic, pe direcția Calea Floreasca – Barbu Văcărescu.
Pe Calea Floreasca va fi permisă circulația în ambele sensuri doar pentru mijloacele de transport în comun, taxiuri și mașinile de intervenție 112. “Vor fi trei benzi cu sens unic destinate tuturor autovehiculelor și o bandă pe sens invers destinată strict autobuzelor, taxiurilor și mijloacelor de intervenție”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.
Bulevardul Barbu Văcărescu va deveni și el unul cu sens unic. Astfel, de la intersecția cu Bd. Lacul Tei, circulația se va desfășura în sens unic pe direcția spre Nord, până la intersecția cu Șos. Pipera. Tot pe Bd. Văcărescu va fi modificată și linia de tramvai. “Vrem să mutăm linia de tramvai de pe mijlocul străzii, pe margine. Astfel, ambele linii de tramvai vor fi mutate lângă trotuar. Va fi realizat și un peron înverzit”, a explicat directorul Ion Dedu.
Tot pe sens unic se va circula și pe Bd. Lacul Tei. Mai exact, pe toată lungimea bulevardului va fi introdus sens unic pe direcția intersecția cu Doamna Ghica – Barbu Văcărescu.
Schimbări se vor produce și în centrul orașului. Astfel, Calea Dorobanților va deveni stradă cu sens unic. Noile modificări vor fi implementate însă doar pe o porțiune a arterei. Astfel, pe segmentul cuprins între Șos. Ștefan cel Mare și Piața Al. Lahovary se va circula pe sens unic pe direcția către Piața Romană.
“La Calea Dorobanți trebuie văzut ce se întâmplă cu mijloacele de transport în comun. Dacă va fi sens unic și traseul RATB va trebui modificat și atunci trebuie să fim foarte atenți”, a spus președintele Comisiei de Urbanism, Sorin Gabrea.
Și pe Bd. Pache Protopopescu și Șos. Iancului se va introduce sens unic. Este vorba mai exact de segmentul cuprins între Piața Pache Protopopescu și intersecția cu Șoseaua Pantelimon. Pe această porțiune se va circula doar pe sensul dintre Piața Protopopescu către Șos. Pantelimon.
Circulația va fi modificată și bd. Ferdinand. Astfel, de la intersecția cu Șos. Mihai Bravu până la Piața Pache Protopopescu se va circula pe un singur sens, cel descris mai sus. Tot pe un singur sens se va circula și pe Șos Pantelimon (începând cu intersecția cu Bd. Iancului), apoi pe strada Ritmului și se continuă cu sens unic pe Bd. Ferdinand. Sensul de circulație admis este dinspre Șos. Pantelimon către Bd. Ferdinand.
Noul plan de reorganizare a circulației din Capitală este deocamdată în faza de proiect și cuprinde mai multe zone din Capitală. Deocamdată s-au finalizat soluțiile doar pentru o parte dintre zonele cuprinse în proiect. Documentul va mai fi discutat în Comisia de Urbanism și în săptămnile următoare.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Iun/2018
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Noi 2012 22:20:45    Titlul subiectului: Pasaj la Universitate 160338

La topicul ”Metroul bucureștean” s-au făcut niște considerații privitoare la utilitatea unui pasaj rutier subteran la Universitate, fie pe direcția est-vest, fie nord-sud. Un coleg de forum a scris că un asemenea pasaj nu trebuie construit, fiindcă va atrage un număr crescut de autovehicule și va genera un blocaj suplimentar. Întrucât subiectul a fost considerat off-topic, m-am decis să postez comentariul meu aici.

Am mai întâlnit acest mod de gândire ”de-a-ndoaselea” chiar la persoane cu pretenții. Adică, nu contează că există o necesitate sau o problemă într-un loc, noi gândim ”strategic”, o lăsăm nerezolvată, ca nu cumva după aceea să iasă la iveală alte probleme colaterale, care la rândul lor trenează de mulți ani. Nu e mai rațional să le luăm pe rând până le rezolvăm pe toate?
Adevărata soluție nu e să descurajezi circulația în centru, ci să construiești cât mai multe legături între cartierele periferice, pentru ca șoferii să nu mai aibă motiv să treacă prin centru. De pildă, mă refer la străpungerea Chișinău - Doamna Ghica sau la Ghencea - Rahova - Zețarilor. Iar la Universitate, cel mai logic este să se facă un pasaj subteran pe direcția nord-sud.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Iun/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Noi 2012 17:34:58    Titlul subiectului: 160348

Daca se finaliza anul asta Bulevardul Uranus, altfel ne uitam la initiativa stiintifico-fantastica de a face pasaj rutier la Universitate. In zona Pietei Universitatii exista deja metrou, 2 parcari subterane si pasaj pietonal, tot subteran; in curand va circula si un al doilea metrou pe-acolo. Inteleg ca scoarta terestra are o grosime considerabila, dar trebuie sa ne gandim si la costurile "exploatarii" ei in acest fel.

Dupa parerea mea, pentru centrul Bucurestiului (zona km. 0) exista o singura optiune: limitarea traficului auto cu masini personale (in diferite feluri - exista destule) si prioritizarea la maximum a traficului RATB (nici macar pietonii sa nu aibe prioritate la treceri in fata masinilor RATB).

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Noi 2012 18:55:50    Titlul subiectului: 160349

Mai bine spus, benzi speciale pentru RATB.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Iun/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Noi 2012 18:35:27    Titlul subiectului: 160368

Nu ai cum, fizic, sa faci benzi speciale pentru RATB si sa te astepti ca toata lumea sa le respecte Smile Soferii circula inclusiv pe linia de tramvai, in ciuda unei interdictii evidente. Si pe strazile cu o singura banda pe sens ce faci?
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Noi 2012 20:40:55    Titlul subiectului: 160370

Pe strazile cu un singur sens le-as lasa doar pentru RATB.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Noi 2012 11:42:16    Titlul subiectului: 160492

Vatra Luminoasa, pana nu demult se circula bine sau decent in orele de varf. Era o alternativa buna la Soseaua Iancului. La orele de varf, in special dupa masa, situatia s-a schimbat destul de mult. La intersectia dintre Vatra Luminoasa si Mihai Bravu se formeaza o coada de masini, pe sensul dinspre Stationul National inspre Matei Voievord. Coada de masini ajunge pana la Victor Manu, uneori chiar mai sus (lungimea unei statii RATB sau chiar mai mult). Asadar avem un nou "punct nevralgic" pentru liniile de troleibuze 86, 90 precum si linia de autobuze 104. Problema la intersectia dintre Vatra Luminoasa si Mihai Bravu nu este neaparat semaforul, care are o perioada destul de mare de timp pentru faza verde, ci faptul ca majoritatea soferilor care vin pe Vatra Luminoasa nu merg inainte pe str. Matei Voievod ci fac la stanga pe Mihai Bravu. Cum nu exista faza a semaforului pentru stanga, este lese de inchipuit ca de multe ori centrul intersectiei se cam blocheaza datorita celor care vor sa faca stanga de pe Vatra Luminoasa (foto 1).


Vatra Luminoasa, probleme trafic.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.79 kb
 Vizualizat:  de 6679 ori

Vatra Luminoasa, probleme trafic.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 14:40:08    Titlul subiectului: Re: Pasaj la Universitate 163966

Aventurierul a scris:
Am mai întâlnit acest mod de gândire ”de-a-ndoaselea” chiar la persoane cu pretenții.

Pai dupa asemenea loigca s-au dezvoltat multe orase vest-europene, sa inteleg ca se gresesc? Cum de in Viena in zona centrala nu gasesti prea multe strazi cu 2 benzi pe sens, iar de pasaje subterane nici nu merge vorba.

Aventurierul a scris:
Adevărata soluție nu e să descurajezi circulația în centru, ci să construiești cât mai multe legături între cartierele periferice, pentru ca șoferii să nu mai aibă motiv să treacă prin centru. De pildă, mă refer la străpungerea Chișinău - Doamna Ghica sau la Ghencea - Rahova - Zețarilor.

Deacord inelele sunt o solutie buna.

Aventurierul a scris:
Iar la Universitate, cel mai logic este să se facă un pasaj subteran pe direcția nord-sud.

Doar daca pentru RATB pe directia V-E, iar rutier in zona aia e total inadecvat (turistii nu vin in bucresti ca sa se dea cu masina prin centru).

folkfan a scris:
Nu ai cum, fizic, sa faci benzi speciale pentru RATB si sa te astepti ca toata lumea sa le respecte Smile

Daca ne dorim un transport public eficient, benzile pentru RATB ar trebui separate fizic de trafic, nu cu morcoveii lui Oprescu, ci cu gardul lui 41.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 16:20:17    Titlul subiectului: 163972

Nu colega, nici un garduri: CCTV la greu, amenzi pe masura si un butoi cu vopsea cauciucata...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 18:30:26    Titlul subiectului: 163977

Ionescu a scris:
CCTV la greu, amenzi pe masura si un butoi cu vopsea cauciucata...

Pai si ce obtinem practic cu CCTV? Amenzi la domiciliu, exista niste oameni cu masini scumpe, carora le va fi mai simplu sa mearga instant pe benzile RATB si sa plateasca amenda"mica" pentru grosimea portofelului lor, si mai sunt niste domni cu placute de Bulgaria, unde se va duce amenda, in Burgas la domnul Yuschenco? Dupa mine CCTV functioneaza doar in tarile vestice, la noi trebuie gard.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Iul 2017 22:55:13    Titlul subiectului: 190899

Intersectia dintre Sos. Colentina si Sos. Fundeni&Sos. Andronache, este o "zona fierbinte".
Aici ar trebui un pasaj. In orele de varf, un tramvai pierde si trei semafoare, pana sa treaca de aceasta intersectie.



Bucuresti, 4 iulie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.44 kb
 Vizualizat:  de 1698 ori

Bucuresti, 4 iulie 004.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2017 10:01:53    Titlul subiectului: 190900

Pasajul obligatoriu pentru directia Fundeni - Gherghitei. In rest, sa se respecte regurile de circulatie, sa se largeasca Colentina până la Sportului cu 3 benzi / sens directia centru. Eventual tramvaiul separat de trafic de la Sportului spre centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2017 11:19:00    Titlul subiectului: 190901

Acum cativa ani se vorbea si de un proiect de pasaj la intersectia Doamna Ghica cu Sos, Colentina.
Deocamdata nu s-a concretizat nimic.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2017 15:32:27    Titlul subiectului: 190907

Acel pasaj face parte din Inelul Median ( Autostrada Suspendată ) si se va face cu siguranta.
Probabil ca pasajul de la Fundeni - Gherghitei nu e decât in fanteziile noastre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community