Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Plan de Mobilitate Urbana - Husi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 20 Iul 2017 09:13:29    Titlul subiectului: Plan de Mobilitate Urbana - Husi 191184

Deoarece nu am gasit nici un topic potrivit pentru a posta stiri, informatii, articole de presa, etc, despre transportul urban in comun din municipiul Husi, deschid un nou topic.

Recent, s-au purtat discutii la primaria Husi, privind întocmirea unui Plan de Mobilitate Urbana.

Din ce am inteles, existenta acestui plan este obligatorie pentru accesarea unor finantari europene, pentru investitii legate de circulatia in oras, inclusiv de transportul urban in comun.

Pentru o localitate de dimensiunea Husului, am inteles ca se pot obtine finantari in valoare de maxim 10 milioane euro.

Dintre propunerile legate de transportul urban in comun, am remarcat cateva:

1. Posibilitatea / oportunitatea achizitionarii unor microbuze/minibuze electrice!

Aceasta consider ca este o propunere nerealista! Se pare ca si cei care lucreaza la întocmirea planului de mobilitate urbana a Husului , au fost loviti de moda care bantuie astazi diverse orase din Romania- autobuze/minibuze/microbuze electrice!

Insa acest tip de vehicule au o tehnologie inca insuficient pusa la punct, cu multe probleme, iar testarile unor astfel de vehicule in diverse orase din Romania au avut rezultate incerte.

Solutia ideala pentru Husi este achizitionarea a 15 autobuze urbane clasice, cu motoare diesel! Prin autobuz urban inteleg: vehicul special construit pentru transport urban in comun, cu o lungime de minim 12 m, cu 3 usi, produs nou intr-o tara membra a UE, cu o capacitate minima de 100 pasageri (pe scaune si in picioare), echipat cu motor diesel, adaptat normelor de poluare Euro-6.

15 astfel de autobuze urbane noi ar fi suficiente pentru un oras precum Husul.

2. necesitatea constructiei unui garaj (ei l-au numit autogara) pentru transportul urban in comun din Husi

Aceasta intradevar, este necesar, deoarece începând din noiembrie 2002 (când fosta SC Transloc SA Husi a dat faliment, iar fostul garaj si sediu al acesteia de pe Soseaua Husi-Stanilesti nr. 2 este vandut firmei Ecoloc), Husul nu mai are un garaj adecvat pentru transportul urban in comun.

Amplasarea acestuia s-a propus a se realiza aproape de statia meteo, la iesirea din oras spre Albita.

Insa, un alt lucru important, care ar trebui avut in vedere, daca se va construi acest garaj, ar fi dotarea acestuia cu absolut toate utilajele, sculele, echipamentele, etc, pentru intretinerea/reparatia/verificarea unor autobuze urbane noi, dar si încadrarea cu personal calificat si bine pregatit profesional (mecanici auto, electronisti, electricieni auto, etc).

3. Amenajarea unor piste de biciclete.

4. Creearea a doua noi sensuri giratorii, astfel:

-Unul in fata primariei, la intersectia strazilor 1 Decembrie, Mihail Kogalniceanu si Castroian

-Altul in zona intersectiei strazilor Alexandru Ioan Cuza, Bulevardul 1 Mai, Stefan cel Mare si Calea Basarabiei.
Acolo intradevar, este o intersectie dificila, lipsita de vizibilitate. Totusi cred ca mai bun ar fi un semafor acolo.

5. Eventual infiintarea unui nou traseu de transport urban in comun (ar fi cel de-al patrulea traseu), care sa mearga pe strada Ana Ipatescu si sa deserveasca si cartierul de case Dric (cartier aparut dupa 1990 in mare parte).

Din pacate, atunci când s-au impartit si repartizat loturile pentru constructia de case in acest cartier, de catre primarie, nu s-a lasat suficient spatiu intre aceste loturi atribuite pentru constructia de case, astfel incat drumurile din interiorul acestui cartier sunt foarte inguste!

S-a propus si o varianta: ca acest nou eventual traseu sa mearga pe strada Ana Ipatescu, apoi prin extremitatea nordica a cartierului (unde in momentul de fata exista un drum neamenajat, dar care in partea stanga, este marginit de camp deschis, si de aceea poate fi amenjat si largit), apoi sa ajunga in zona fostei gropi de gunoi Recea, dupa care (pe un drum pe care se discuta ca va fi amenajat) sa ajunga la Statia Meteo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community