Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre Uzina Rocar (ex-Autobuzul)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 30 Mai 2011 15:57:37    Titlul subiectului: 144070

Arhiva spune totul... Haideti sa vedem cu ochi mintii crampeie din viata a ceea ce a fost pana acum cativa ani producatorul de vehicule de transport public din Romania...

http://www.adevarul.ro/actualitate/Lupte-jandarmi-muncitori-Rocar-Bucuresti_0_16800290.html

"Lupte de strada intre jandarmi si muncitori la Rocar Bucuresti

27 aprilie 2002

Ieri dimineata, salariatii de la societatea Rocar din Bucuresti au reluat seria conflictelor spontane. De aceasta data, protestul s-a transformat in lupte de strada, dupa ce jandarmii au incercat sa deblocheze Soseaua Giurgiului, care fusese ocupata de muncitori. In urma ciocnirii dintre angajati si jandarmii de la Brigada speciala de interventie, patru sindicalisti au necesitat asistenta medicala. Un muncitor a fost retinut si amendat de catre fortele de ordine, dupa ce a lovit cu pietre cordonul jandarmilor. Salariatii de la Rocar au iesit ieri in strada protestand fata de intarzierea platii pentru cinci troleibuze, livrate deja de catre societate, in baza unui contract cu Primaria Constanta. La prima ora a diminetii de ieri, sute de muncitori de la Rocar s-au adunat in curtea fabricii intr-o "sedinta de protest". Nervosi, fiindca nu-si primisera salariul promis pentru luna martie, oamenii i-au dat afara din societate pe liderii de sindicat si pe directorul Rocar. "Muncitorii au asteptat o saptamana sa intre banii in cont. Dupa protestele de la inceputul anului am reusit sa realizam un contract de 10 troleibuze pentru Constanta. Pe primele cinci le-am terminat si livrat in termen. Numai ca banii - 16,5 miliarde lei - nu au intrat in cont, ceea ce inseamna ca nu vom primi salariul acum, de Pasti, si nu vom termina la timp celelalte cinci autovehicule", spunea Constantin Lepadatescu, liderul sindicalistilor. Desi societatea era blocata de dimineata - la intrare fiind postat un cordon al Jandarmeriei - muncitorii au fortat la ora 7,30 portile si au reusit sa iasa in strada. Alti salariati au sarit gardurile unitatii si toti cei 700 de muncitori, la 8,10, au blocat Soseaua Giurgiului, asezandu-se pe jos, pe mijlocul carosabilului. Dupa o jumatate de ora - timp in care circulatia a fost blocata total - jandarmii au intervenit in forta pentru a-i dispersa pe protestatari. "Noi am intrat printre ei, i-am luat pe sus si i-am carat pe trotuar. Nu s-au folosit bastoanele, ci doar scuturile si castile de protectie, fiindca sindicalistii incepusera sa arunce cu pietre", spuneau reprezentantii jandarmilor. De cealalta parte, muncitorii au acuzat "interventia brutala a fortelor de ordine": "Ne-au calcat in picioare. Au intrat printre noi si ne-au lovit cu bastoanele. Au fost si cateva femei ranite. Dupa bataie, mai multi dintre noi s-au ales cu rani grave", povesteau reprezentantii salariatilor de la Rocar. In urma ciocnirii cu fortele de ordine, un barbat lovit la picior a necesitat interventia medicilor chemati in zona, iar doua femei au fost transportate la ambulanta, dupa ce lesinasera. "Stateam cu colegii mei pe mijlocul soselei, cand au intrat jandarmii printre noi. Dupa ce i-au ridicat pe cei mai multi, a inceput bataia. Am incercat sa fug, dar un jandarm m-a pocnit cu pumnul in fata. Mi-a rupt nasul", povestea muncitorul Marian Cocosila, care tocmai fusese bandajat de medicii de pe ambulanta. Dupa ce s-au retras vizavi de Piata Giurgiului, unii dintre sindicalisti au incercat sa riposteze, aruncand cu pietre in jandarmi. Marian Sisan, un muncitor de la sectia vopsitorie, a fost saltat de politisti, dupa ce a lovit un subofiter cu o caramida. In jurul orei 13, protestatarii au mai incercat sa blocheze inca o data Soseaua Giurgiului. Dupa ce au spart din nou cordonul jandarmilor, muncitorii au oprit traficul pentru cateva minute. Fortele de ordine au reusit sa ii scoata pe muncitori de pe carosabil, dupa alte cateva ciocniri in care s-au folosit pumnii si bastoanele. Salariatii de la Rocar au iesit ieri in strada fiindca prima transa din contractul Rocar - Primaria Constanta nu a intrat in contul societatii, desi acest lucru trebuia sa se intample in urma cu o saptamana. "Banii nu au venit fiindca Dunarea Leasing nu a facut asigurarile pentru cele cinci troleibuze pe care le-am facut. BCR-ul nu a semnat pentru virarea banilor si, din aceasta cauza, nu ne-am primit salariul promis pentru toata luna martie. La inceputul lui martie am luat 1.650.000, avansul pe februarie, dar au ramas restante salariile din luna noiembrie 2001 - martie 2002. In plus, de trei zile ni s-a oprit curentul pentru o datorie de 200 de milioane. Acest lucru inseamna intreruperea activitatii si, implicit, nerespectarea celeilalte jumatati din contractul cu Constanta, ceea ce va determina de fapt inchiderea fabricii", spunea liderul Lepadatescu. Acesta a mai precizat ca, in cazul nesolutionarii acestei noi probleme financiare, salariatii de la Rocar vor iesi luni, din nou, in strada, de aceasta data cu proteste mult mai violente! "Solutia ar fi ori sa ne vireze banii in cont, ori sa ne disponibilizeze cu salariile alea compensatorii, ca in cazul asta plecam toti", a mai spus liderul de sindicat. Primul-ministru ii avertizeaza pe angajatorii de la Rocar ca bugetul nu mai suporta subventiile de stat "Inteleg ca neplata salariilor inaintea sarbatorilor de Pasti creeaza probleme, dar iesirea in strada nu este o solutie pentru angajatii Rocar", a declarat ieri premierul Adrian Nastase. El a precizat ca singura solutie viabila ramane privatizarea si gasirea pietelor de desfacere. "Nu mai putem discuta de o piata generata de subventii si comenzi ale statului. Am tot auzit ca e nevoie de un autobuz, de un camion la o primarie... dar adevaratul test al valorii unui produs este capacitatea de vanzare pe segmentul particular. Prin comenzile de la stat acordam, de fapt, indirect, subventii si, cu bugetul actual, nu ne mai putem permite", a mai spus premierul Nastase, avertizandu-i in acelasi timp si pe muncitorii de la Roman Brasov."

__________________________________________________________________________

http://www.adevarul.ro/actualitate/Rocar-zi-salarii-bataie_0_19198600.html

"La Rocar, inca o zi fara salarii, dar fara bataie

18 ianuarie 2002

Muncitorii de la Rocar si-au continuat, ieri, protestele printr-un miting organizat in curtea fabricii. In jurul pranzului, cei aproximativ 500 de muncitori au propus blocarea, din nou, a Soselei Giurgiului, pe motiv ca "negocierile cu APAPS nu au avut rezultatul pe care l-am dorit". "Mai bine sa ne omoare scutierii decat sa crapam de foame", spuneau protestatarii, care povesteau ca, dupa ciocnirea de miercuri cu jandarmii, "acum nu ne-a mai ramas decat sa ne luam la bataie din nou cu ei, sau sa ne inchidem in atelier si sa intram in greva foamei". Unul din veteranii societatii spunea ca e un caz fericit: "Eu sunt unul cu un salariu mare - 3 milioane, bani in mana. Am o sotie pensionara pe caz de boala, o soacra paralizata si doi copii. Numai luna asta am avut de platit la gaze un milion de lei. Traiesc din CAR-uri si din imprumuturi. Acasa mancam doar cartofi si fasole si, din cand in cand, mai punem de-o tocanita cu oase. E sarbatoare cand strang de un parizer sa le pun de sandwich celor mici. Dar eu traiesc bine. Astia din multimea asta abia ce se tarasc de pe o zi pe alta". Muncitorii de la Rocar povesteau ca au ajuns in aceasta situatie dupa ce vechea conducere a dus societatea la limita falimentului prin nerespectarea catorva contracte si prin semnarea altora "care s-au dovedit sinucigase pentru noi". Practic, saracia s-a instaurat la Rocar dupa ce, in noiembrie, a fost reziliat cel mai important contract al uzinei. "Aveam o intelegere de 18 milioane de dolari cu primaria din Constanta. In noiembrie, s-a intrerupt contractul pe motiv ca nu am livrat la timp. Asta fiindca fostul director a promis ca vom livra in trei luni 35 de troleibuze si 90 de autobuze, in conditiile in care societatea nu poate produce mai mult de 10 masini pe luna". Un alt contract acuzat de muncitori a fost cel dintre Rocar si o societate din Oradea, "in care un autobuz era vandut cu 75.000 de dolari in loc de 140.000 de dolari, cat valoreaza in realitate". In aceste conditii - cu toate contractele intrerupte - muncitorii de la Rocar au ajuns sa nu-si mai ridice drepturile banesti in totalitate din luna noiembrie. "Asta in conditiile in care PDSR-ul si-a facut campania electorala aici, iar Nastase si Iliescu - care au venit de cate doua ori in vizite de lucru - au promis ca nu vor lasa Rocarul sa moara". Stransi in sala de sedinte a sindicatului, muncitorii propuneau tot felul de variante de protest. Nici sindicatul, nici reprezentantii administratiei (care indemnau la calm, avand in vedere fortele de ordine stranse, la fereala, in zona) nu mai au credibilitate. Mai mult, chiar si Matei Bratianu - lider BNS - a fost intampinat cu huiduieli. Numai dupa ce acesta a propus ca varianta de protest "trecerea non-stop a oamenilor pe trecerea de pietoni din zona Pietei Giurgiului, in asa fel incat sa nu mai poata trece nimeni", oamenii au hotarat sa-l asculte. Chiar daca a afirmat ca "Stan Popa, presedintele APAPS, v-a mintit, iar Rocar nu va pupa nici un credit de la banca", Bratianu a promis oamenilor ca va negocia, totusi, cu reprezentantii Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiunilor Statului rezolvarea situatiei, singura solutie fiind ca Guvernul sa garanteze un credit minim de 10 miliarde de lei pentru ca Rocar sa-si reia productia si sa-si reinnoiasca contractele. Protestul de ieri s-a incheiat dupa ce reprezentantii administratiei societatii au anuntat ca "exista posibilitatea recuperarii unor bani din facturile pe care Rocar le mai are de incasat". La randul lor, muncitorii au anuntat ca "si maine (astazi - n.n) este posibila declansarea altei blocari a drumurilor, iar de luni vor fi organizate si alte forme de protest"."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 30 Mai 2011 16:18:59    Titlul subiectului: 144073

Au fost "vorbe" despre posibila productia de autobuze Daimler Chrysler in Romania... Rolling Eyes

http://www.adevarul.ro/financiar/Daimler-Chrysler-fabrica-autobuze-Romania_0_83993311.html

"Daimler Chrysler ar putea fabrica autobuze in Romania

18 septembrie 2002,

Mitsubishi - interesata de restructurarea Daewoo Craiova
Concernul Daimler Chrysler s-ar putea implica intr-un proiect privind fabricarea in Romania a unui numar important de autobuze, care sa satisfaca necesitatile pietei interne, a declarat premierul Adrian Nastase. El a afirmat ca Romania are nevoie anual de aproximativ doua mii de autobuze pentru transportul urban sau interurban, care nu mai pot fi realizate in tara. "Nu mai reusim sa fabricam aceste autobuze si ar fi pacat sa aducem tot ce inseamna fier si caroserie din strainatate. Este la fel de clar, insa, ca nu trebuie sa reincepem totul de la zero", a spus Nastase. Potrivit premierului, pretul unui astfel de autobuz, fabricat in tara, ar fi cu aproape 50 la suta mai redus fata de cel practicat in prezent la importul acestor mijloace de transport. Seful Guvernului a mai aratat ca asemenea proiecte, vizand fabricarea in tara a autobuzelor cu sprijinul unui partener strain, s-au aplicat si in alte tari, exemple in acest sens fiind lucrarile realizate de firma germana Mercedes in Turcia si in Egipt. Ministrul Finantelor Publice, Mihai Tanasescu, a declarat, la randul sau, ca firma Mitsubishi ar putea participa la un program privind restructurarea fabricii Daewoo Craiova, dar nu a dorit sa prezinte detalii asupra acestui proiect. Daimler Chrysler, care detine 37% din capitalul Mitsubishi, este pe punctul de a prelua un pachet majoritar de actiuni la Fuso, divizia de camioane a producatorului nipon. Premierul Adrian Nastase si ministrul Finantelor Publice, Mihai Tanasescu, s-au intalnit, luni, la Salzburg, cu Klaus Mangold, membru in Consiliul Director al Daimler Chrysler, cu prilejul Forumului Economic European. "

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 06 Iul 2011 15:58:05    Titlul subiectului: 145542

2 imagini din vizitele "de lucru" la Uzina Autobuzul, preluate de la
http://www.comunismulinromania.ro/Arhiva-foto/Vizite-de-lucru

Si apoi un document A.P.A.P.S. despre starea uzinei, gasim date interesante acolo.



01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.43 kb
 Vizualizat:  de 7533 ori

01.JPG



02.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.57 kb
 Vizualizat:  de 7533 ori

02.JPG



bi-010823-apaps-obs7.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  bi-010823-apaps-obs7.pdf
 Mărime fișier:  507.86 kb
 Descărcat:  de 1217 ori


_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Mai 2012 11:43:36    Titlul subiectului: 155577

Un interviu gasit la un moment dat pe net, interviu cu o "tanti", Gabriela Radu, care ar fi fost managerul general al Rocar prin 1998... cat de bine a "manageriat" se vede, poate si cu mai mult sau mai putin "ajutor" politic, a reusit inchiderea uzinei... Evil or Very Mad

In articol mi-au atras atentia 2 chestii:

- una ar fi faptul ca se spune ca prin 1997 s-ar fi exportat "ceva" in Camerun, poate cineva sa furnizeze mai multe detalii, despre ce o fi vorba?

- alta e estimarea pietei, de 3.000 (!) de autobuze pe an, cel putin la nivelul anului 1998! Oare am putea socoti cam cate autobuze pe an s-au adus, in medie, in Romania, in ultimii 10-15 ani, incluzand aici atat autobuzele noi, cat si cele second-hand, atat cele de uz public dar si privat, cat si cele pentru transport local, cat si cele pentru judetean ?!?...



rocar.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  433.68 kb
 Vizualizat:  de 6936 ori

rocar.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2014 16:05:05    Titlul subiectului: 171932

Un reportaj interesant, de arhiva, de la Uzina Autobuzul.
Sunt si cateva cadre filmate cu vehicule "in lucru".

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_B7AAA52C5D65438D95755D2A18E1AC66

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 01 Noi 2014 18:46:57    Titlul subiectului: 175407

Un reportaj despre cum a ajuns fabrica Rocar la fier vechi: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Special/Romania+furata/ROMANIA+FURATA+Din+Rocar+fabrica+ce+a+produs+autobuze+pentru+toa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TV 14 C



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2017
Mesaje: 34
Locație: Sighisoara

MesajTrimis: Dum 02 Noi 2014 19:48:14    Titlul subiectului: 175418

Vara asta am fost la "Autobuzul Bucuresti", m-a dus un prieten acolo. Terenul este "ras", nu e nici o cladire acolo, nici un pom, nimic, decât boscheti! Terenul este îngradit si pazit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Noi 2014 09:24:04    Titlul subiectului: 175431

Am inteles ca vor sa faca un cartier rezidential acolo.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 03 Noi 2014 11:38:35    Titlul subiectului: 175434

Aceasi soarta a avut si fabrica Ikarus...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 275
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 17 Iul 2017 01:33:25    Titlul subiectului: 191152

Terenurile fabricii Rocar aparțineau familiei Bratianu, cred ca se rasucesc in morminte cand vad ce se intampla în tara asta. In prezent, terenul de peste 100 hectare apartine unui strain, care nu a platit intreaga valoare statului.

Si Rocar, si Ikarus trebuiau exterminate ca sa nu ajunga la nivelul marilor companii occidentale, sa le faca unora sau altora concurenta.

Mai umpleam noi tara asta de sh-uri daca la București s-ar fi făcut vehicule de calitate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Iul 2017 09:15:19    Titlul subiectului: 191157

Noi am fost de vina ca le-am facut jocul celor care vroiau sa termine Rocar-ul (Autobuzul).
Polonezii sau cehii produc in continuare. La ei cum de nu au reusit sa distruga industria ? Nu mai zic de belarusi cu al lor MAZ, care la un moment dat invadase toate orasele de la noi (mai rau este ca unii colegi de pe forum chiar le laudau).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 611
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 19 Iul 2017 02:14:31    Titlul subiectului: 191169

Polonezii au avut si noroc cu Solaris, ca era o masina superba, eu cred peste nivel de MB sau MAN (dar nu am circulat cu nici una, si doar din statistici pot zice).

Cehii mai au ceva? Tatra nu mai e, nu? Tramvai sau camion. Skoda ca masina e VW, Karosa e Irisbus total, deci practic a fost "distrus" dar macar oamenii (cei care au ramas ca au fost concendieri) mai muncesc.

Spania in afara de Castrosua nu cred ca a mai ramas nimic de volum (Pegaso mai exista?)

Mazul nu intra in calcul pentru ca e in sfera Rusiei si nu a UE. De acolo vine problema, chiar daca s-ar fi luptat sa se salveze Rocar (sau Tractorul, sau Sidex sau...lista e lunga) nu cred ca ar fi contat daca interesul lor era altul.

Cred ca a fost un aranjament cu doua industrii care au profitat.

1 SHurile, ca e mai rentabil sa vinzi troace decat sa le casezi pt pret de fier vechi. (Cat imi plac masini vechi, SHurile astea sunt de multe ori rablagite rau de tot). Chiar si in regim de donatie le convine ca le scad din taxare si valoare o pun ca fiind de parca sunt toate excelente. La fier vechi nu iei deductie din taxe, ba chiar platesti ca e profit.

2.Turcia care se pare ca UE se poarta cu mare grija sa nu-i jigneasca. Bine ca multe masini de acolo tot ale MB, MAN, Isuzu etc sunt ca profit.

3 Un fel de bonus, este piata cu China. Masini chineze, autobuze chineze. La NY tot incearca sa le bage insa mereu au probleme, mult prea mari sa justifice orice manareala. Masini chineze aici nu sunt (cel putin ca firma, ca Volvo sunt facut in China acum...yuck).

Cat de prost o ducea Rocar, 812 era la fel de bun daca nu mai bun ca un autobuz din Turcia, si mai ieftin. Iar cu cele chinezesti, as zice ca un 112UDM e mai bun decat un BYD.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 654
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 20 Iul 2017 14:36:05    Titlul subiectului: 191200

Irisbus a cumparat cam tot ce a putut in est in anii 90 (inclusiv Ikarus). In Cehia stiu ca exista o fabrica de Irisbus (astazi Iveco) unde sunt produse Crosswayurile. Din cate am inteles sunt chiar mai multi anagajati decat erau inainte 1989. Ce fabrica a fost inainte de cumparare habar nu am.

Autobuze si autocare chinezesti au ajuns in tara vecina, Ungaria, dar dupa cca 2 ani cam toate erau pline de rugini. Insa chinezii nu se lasa, BYD a construit o fabrica in Komárom unde se vor fabrica exclusiv autobuze electrice, planul este sa cucereasca piata europeana.

Volvo apartine de Geely, insa din cate stiu chinezii dau doar banii si nu se baga deloc in deciziile suedezilor. Exista fabrica Volvo in China, dar se produce doar pentru piata interna, deci nu cred ca in SUA sa ajunga Volvouri chinezesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 275
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 20 Iul 2017 21:42:54    Titlul subiectului: 191207

In SUA, cel mai probabil, ajung Volvo-uri suedeze. Chinezii au tot interesul sa investeasca in Europa, si in Romania au deja multe planuri de afaceri.

Rocar se putea privatiza cand inca avea profit, pana prin 1997, cu restructurarile aferente. Cred ca acele DAC/Rocar-uri puteau fi restilizate, pentru a avea un aspect mai de anii '90-2000. Cam cum s-a facut la URAC cu UDAN-urile in 2002, chiar și mai bune de atat, insa ceva la scara mult mai mare, sa fi fost bagate în productie. Ar fi avut 3 modele moderne. Mergeau produse DAC-uri modernizate impreuna cu De Simon-uri și Autodromo. Asa fabrica nu murea. A fost oarecum o greseala de percepție, fabricand pana in 2000 DAC la fel ca in anii '80. Se puteau gândi ca nu vor mai fi la fel de atractive, ca nu vor mai face fata concurentei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 611
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2017 22:37:25    Titlul subiectului: 191237

Apropos de Volvo, 2 lucruri. Volvo aici sunt toate chinezesti cu expectia doar a unui model (berlina cea mai mica, cum s-o numi)

Despre autobuze si camioane, Volvo este cu totul alta companie, nu mai are nici o legatura cu Volva masini (au vandut-o cred ca acum vreo 10 ani). Volvo masini e detinut de geely, insa Volvo comercial, daca nu e cea mai mare, e printre cele mai mare firme de camioane si autobuze, deci in directa concurenta cu chinezariile din Europa.

Problema Rocar nu a fost Dacul. Contraexemplul dau ca MCI (Motor Coach Industries) cel mai mare producator de autocare din state. Modelul MC-9 a fost produs in 81 pana dupa 2000 (desi numit MC12, desi era identic estetic). Lasa ca modelul MC-8 era aproape identic si el, fiind fabricat in anii 70. Produsul era bun si operatorii il vroiau. Existau alte mai bune, da, insa nu la pretul oferit. Asta era situatia Dac. Ok, nu perfect, dar ieftin.

MCI a inlocuit MC-9 cu seria D4000 (si D4500 de 45 feet) ca autocar ieftin, durabil si simplu. Insa pe langa seria D, au adaugat seria G (super-ieftin, basat pe Dina din Mexic, pe vrema cand a apartinut Dina) seria E model de lux, si seria J intre D si E.

Rocar a avut Dacul insa greseala a fost pierderea de resurse pentru produse noi care nu aveau piata.

Ce trebuia oferit:

112/117 ca autobuz si troleu, dar cu motor Euro mai modern, si cutie automata. Atat. 312 a fost o pierdere de timp pentru a crea un "look" asemanator cu De Simon, care era dupa licenta, asa ca a fost o greseala de marketing majora.

412 a fost un succes ca model (chair daca a fost prea tarziu sa salveze Rocar). Putea fi fabricat in continuare, ca un pas mai sus decat un 112.

812 nici nu trebuia fabricat. Era prea costisitor. Chiar daca era masina buna nu se merita sa dau acelasi pret ca un autobuz din vest.

Eventual pentru oferta de low floor trebuia revizitat 211UD, eventual bagand bani acolo (si nu un 312) pentru a face un low floor pe jumatate, deci oferi acces pentru calatori cu dezabilitati, dar mentii puntea rigida si motorizare clasica si relativ fiabila a unui autobuz inalt. Proiectul era complet si nu necesita multe ore de inginerie. Dar, nu s-a vrut. Nu m-as mira daca ar fi fost vorba de plata sub masa ca sa nu se incerce asa ceva.

Despre UD An 2002, era interesant, insa nu e viabil. Dupa ce "modernizezi" toate Dacurile ramase, ce faci dupa? Lasa ca a fost grabit si a suferit ca si Elvo cu caroserii care se crapau.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 275
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2017 01:27:55    Titlul subiectului: 191239

La aceste UDAN-uri mi-a plăcut designul și afisajul electronic. Nu am zis sa se fi modernizat DAC-urile gata făcute deja, ci sa fi ieșit cu un design de UDAN direct din fabrica.

Este adevărat ca nu DAC-urile sunt responsabile pentru declinul fabricii, insa, pentru a fi competitive, si spre a atrage cat mai multi cumpărători, producția trebuia adaptata la standardele anilor '90. Si aici ma refer la:
-Aer condiționat și încălzire care sa funcționeze bine, și sa nu mai fie nevoite regiile sa cumpere aeroterme separat, pe care sa le monteze în vehicule.
-Afisaj electronic
-Podea coborâtă sau cel mult semicoborata.
-La autobuze, motoare cu norme de poluare de măcar EURO 1 sau 2.
-Banchete mai confortabile, cam cum erau cele de pe Saviem-uri.
-La articulate, burduful sa fie mai calitativ, în asa fel încât sa nu se crape după 2-3 ani de folosinta
-Tablaria mai bine prelucrata și tratata, ca sa nu mai rugineasca asa de usor.

La noi în România, spre deosebire de SUA și de multe alte tari, în special cele occidentale, a fost o mare problema: oamenii vedeau în produsele autohtone niște simboluri ale fostului regim. Chiar dacă DAC-urile arătau bine asa cum au ieșit din fabrica mama, ele trebuiau puțin restilizate, transformate, în asa fel încât romanul de rand sa nu le mai perceapa ca fiind doar niște "mașini comuniste". Este adevărat ca spre deosebire de DAC 112/117, DAC 212/217 difera un pic, dar în esență sunt la fel. Sa ne gandim ca majoritatea călătorilor nici nu au observat vreo diferența între 117 și 217... Nu toți sunt pasionați ca noi, sa vadă în detaliu fiecare lada de conectori, far, semnalizator sau usa... DAC-ul trebuia doar șlefuit și îmbunătățit, spre a fi mai prietenos și călduros călătorilor.

În concluzie, vreau sa spun ca proiectul DAC mai mergea mult și bine dacă ar fi fost mereu upgradat conform normelor și cerințelor actuale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 611
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 05:30:48    Titlul subiectului: 191277

De acord, de asta se fac facelift la autobuze in fata mai mult, ca sa vada calatorul, chiar daca in rest masina e neschimbata.

Scaunele si ele le-au schimbat dar a fost prea tarziu. E greu de stiut exact ce afaceri s-au facut, dar clar ceva s-a facut, ca urmasii familiei Bratianu au obtinut ceva? Cred ca au fost manipulati (daca nu ceva mai sinistru) de a ajuns proprietatea la firma cipriota.

Cat despre fabrica in sine, sunt interviewuri cu fostul director si se vede mentalitatea ca "ce sa faci, asta e" care intr-o lume competitiva nu tine. Daca adresau problemele de fabricatie comuniste de merge si asa, un facelift si alte lucruri minore, Rocar cred ca exista si astazi.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community