Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Mihai1992
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 01/Iun/2013 Mesaje: 23 Locație: Targoviste
|
Trimis: Lun 01 Feb 2010 21:46:37 Titlul subiectului: Tramvai pe pneuri |
123084 |
|
Este vorba depre tramvaiul pe pneuri produs de cei de la Bombardier.
Costurile de implementare si exploatare sunt mai reduse. Am citit pe un site ca implementarea unui astfel de sistem este cu pana la 40-50% mai ieftina decat in cazul unui tramvai obisnuit, iar un costul/km este undeva in jurul a 13-15 mil. euro.
Costul unui tramvai pe pneuri este asemanator unuia obisnuit.
Este un vehicul cu podea total coborata. Deoarece nu are contact fier pe fier, folosind pneuri, este foarte silentios. Dupa cum se poate vedea in poza acest vehicul se foloseste de o singura sina pentru ghidaj, dar aceasta nu este neaparat necesara puntand merge si fara ea. Nu stiu daca are baterie acumulatori pentru a putea circula si fara fir de alimentare.
Are captator identic cu cel al unui troleibuz. Raza de curbura este mica si, astfel, pot fi ocolite obstacolele în acelasi mod în care o face un autobuz.Pentru siguranta pasagerilor, pe fiecare roata exista frana pe disc si sistem ABS.
Poate urca pante de pana la 13%, iar viteza maxima atinsa este de 70 km/h.Un vehicul poate avea intre 3 si 6 module si poate transporta de la 127 pana la 225 de pasageri.
Mi-ar placea foarte mult sa vad si la mine in oras (Targoviste) asa ceva daca nu macar in Romania, deoarece sunt niste vehicule mai mult decat interesante si mai ales sunt ecologice.
Mai dati-va si voi cu parerea si sunt curios daca mai stiti si alte avantaje sau daca are si dezavantaje.
Descriere: |
Sursa: http://picasaweb.google.com/lh/photo/lxEDlo3j31CeouYxIn9Zjg |
|
Mărime fișier: |
374.33 kb |
Vizualizat: |
de 13574 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mar 02 Feb 2010 09:51:35 Titlul subiectului: |
123110 |
|
Aceasta este varianta cu captatori de troleibuz dar exista si variante cu pantograf si cu un singur fir de contact, masa facandu-se prin sina de ghidaj. In functie de cerintele sistemului vagoanele pot avea acumulatori sau nu pentru a se deplasa.
Intr-adevar sistemul acesta pare avantajos si interesant insa faptul ca exista sina de ghidaj obliga rotile sa calce mereu pe o linie fixa ceea ce duce la o uzare rapida a asfaltului. Si cum la noi asfaltul mereu constituie o problema nu cred ca un astfel de sistem ar da roade, decat daca drumul ar fi perfect construit.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Mihai1992
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 01/Iun/2013 Mesaje: 23 Locație: Targoviste
|
Trimis: Mie 03 Feb 2010 13:31:20 Titlul subiectului: |
123200 |
|
Cel cu pantograf se numeste Translohr.
Pe langa pantograf, o alta diferenta intre ele o reprezinta sistemul de ghidaj. Am citit mai demult intr-o revista ca cei de la Translohr chiar au venit in 2008 in Romania la Sinaia, pentru a prezenta autoritatilor din Romania o posibila solutie in ceea ce priveste transportul urban.
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mie 03 Feb 2010 17:57:46 Titlul subiectului: |
123215 |
|
In poza de mai sus este un troleibuz curat, cu deosebirea ca are acea sina si roata de ghidaj. Care este scopul? Practic devine un troleibuz mult mai limitat!
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Feb 2010 19:53:34 Titlul subiectului: |
123220 |
|
Avantajele ar fi cale separata de rulare si o capacitate mai mare de transport.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mie 03 Feb 2010 22:38:10 Titlul subiectului: |
123232 |
|
Plus ca poate sa ia curbe mult mai stranse ca un tramvai, rotile urmand traseul exact al sinei.
Am vazut ca si Bombardierul are varianta cu pantograf. Acest fapt depinde de cerintele orasului care cere sistemul.
La Bombardier sina este simpla ca de C.F. iar roata de ghidaj are bandajul marginit pe ambele parti, la Translohr ghidajul se face pe o sina de forma pentagonala in sectiune cu 2 roti de ghidaj ce vin pe ambele laturi superioare ale sinei.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 27 Iul 2017 10:55:18 Titlul subiectului: |
191269 |
|
Caroseria este de tramvai, insa pneurile și captatorii îl fac un fel de troleibuz. Sa ne gandim ca are masa mai mare decât a unui troleu obișnuit. Poate de aceea are nevoie și de o șină de direcționare, pentru a nu pendula pe benzile șoselei, când prinde ceva viteza. Cu cat sunt mai grele, cu atât au inerție mai mare, deci mai greu de oprit și de controlat. Fiind mai greu de controlat, fără șină ajutătoare, la curbe, dacă soferul nu e pe faza, poate pierde contactul cu firele de alimentare. Este mai limitat ca un troleu obișnuit, dar, totodată, mai sigur.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 28 Iul 2017 04:20:24 Titlul subiectului: |
191276 |
|
Nu mai tin minte exact in care orase din Franta au fost folosite Bombardierurile astea, insa din ce am citit a fost oaresce un esec. (E posibil sa nu fi avut nimic cu vehiculul in sine).
Ce stiu sigur este:
Sina nu este de ghidare mecanica ca la tramvai, si electronica. Adica un calculator foloseste sina pentru a sti unde e situat vehiculul, si in functie de asta ghideaza rotile. Practic, cat circula, soferul nu foloseste volan, ci merge in regim de tramvai. Se poate deplasa fara sina (unele, daca au optiunea).
Problema este ca a fost un fel de circumventie a legislatie lungimii maxime a unui autobuz, fiind clasificat ca tramvai. Insa am vazut un autobuz dublu articulat (cu 5 punti, nu 4) care a fost aprobat pentru probe in Dresden. Daca e omologat complet, sina din mijloc devine un cost in plus.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 28 Iul 2017 19:09:55 Titlul subiectului: |
191288 |
|
Din ce am mai citit și pe alte forumuri mai au și tendința de a deraia, sări de pe ghidaj. Cel puțin un oraș din Franța sau Elveția ( nu mai știu exact ) a avut 2 accidente asemănătoare.
În schimb la Paris pare că este folosit cu succes.
|
|
Sus |
|
|
|