Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvai pe pneuri

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Mihai1992



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 01/Iun/2013
Mesaje: 23
Locație: Targoviste

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 21:46:37    Titlul subiectului: Tramvai pe pneuri 123084

Este vorba depre tramvaiul pe pneuri produs de cei de la Bombardier.

Costurile de implementare si exploatare sunt mai reduse. Am citit pe un site ca implementarea unui astfel de sistem este cu pana la 40-50% mai ieftina decat in cazul unui tramvai obisnuit, iar un costul/km este undeva in jurul a 13-15 mil. euro.
Costul unui tramvai pe pneuri este asemanator unuia obisnuit.

Este un vehicul cu podea total coborata. Deoarece nu are contact fier pe fier, folosind pneuri, este foarte silentios. Dupa cum se poate vedea in poza acest vehicul se foloseste de o singura sina pentru ghidaj, dar aceasta nu este neaparat necesara puntand merge si fara ea. Nu stiu daca are baterie acumulatori pentru a putea circula si fara fir de alimentare.
Are captator identic cu cel al unui troleibuz. Raza de curbura este mica si, astfel, pot fi ocolite obstacolele în acelasi mod în care o face un autobuz.Pentru siguranta pasagerilor, pe fiecare roata exista frana pe disc si sistem ABS.
Poate urca pante de pana la 13%, iar viteza maxima atinsa este de 70 km/h.Un vehicul poate avea intre 3 si 6 module si poate transporta de la 127 pana la 225 de pasageri.

Mi-ar placea foarte mult sa vad si la mine in oras (Targoviste) asa ceva Rolling Eyes daca nu macar in Romania, deoarece sunt niste vehicule mai mult decat interesante si mai ales sunt ecologice.

Mai dati-va si voi cu parerea si sunt curios daca mai stiti si alte avantaje sau daca are si dezavantaje.



IMG_0542.JPG
 Descriere:
Sursa: http://picasaweb.google.com/lh/photo/lxEDlo3j31CeouYxIn9Zjg
 Mărime fișier:  374.33 kb
 Vizualizat:  de 13255 ori

IMG_0542.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 09:51:35    Titlul subiectului: 123110

Aceasta este varianta cu captatori de troleibuz dar exista si variante cu pantograf si cu un singur fir de contact, masa facandu-se prin sina de ghidaj. In functie de cerintele sistemului vagoanele pot avea acumulatori sau nu pentru a se deplasa.
Intr-adevar sistemul acesta pare avantajos si interesant insa faptul ca exista sina de ghidaj obliga rotile sa calce mereu pe o linie fixa ceea ce duce la o uzare rapida a asfaltului. Si cum la noi asfaltul mereu constituie o problema nu cred ca un astfel de sistem ar da roade, decat daca drumul ar fi perfect construit.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai1992



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 01/Iun/2013
Mesaje: 23
Locație: Targoviste

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 13:31:20    Titlul subiectului: 123200

Cel cu pantograf se numeste Translohr.
Pe langa pantograf, o alta diferenta intre ele o reprezinta sistemul de ghidaj. Am citit mai demult intr-o revista ca cei de la Translohr chiar au venit in 2008 in Romania la Sinaia, pentru a prezenta autoritatilor din Romania o posibila solutie in ceea ce priveste transportul urban.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 17:57:46    Titlul subiectului: 123215

In poza de mai sus este un troleibuz curat, cu deosebirea ca are acea sina si roata de ghidaj. Care este scopul? Question Practic devine un troleibuz mult mai limitat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 19:53:34    Titlul subiectului: 123220

Avantajele ar fi cale separata de rulare si o capacitate mai mare de transport.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 22:38:10    Titlul subiectului: 123232

Plus ca poate sa ia curbe mult mai stranse ca un tramvai, rotile urmand traseul exact al sinei.
Am vazut ca si Bombardierul are varianta cu pantograf. Acest fapt depinde de cerintele orasului care cere sistemul.
La Bombardier sina este simpla ca de C.F. iar roata de ghidaj are bandajul marginit pe ambele parti, la Translohr ghidajul se face pe o sina de forma pentagonala in sectiune cu 2 roti de ghidaj ce vin pe ambele laturi superioare ale sinei.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2017 10:55:18    Titlul subiectului: 191269

Caroseria este de tramvai, insa pneurile și captatorii îl fac un fel de troleibuz. Sa ne gandim ca are masa mai mare decât a unui troleu obișnuit. Poate de aceea are nevoie și de o șină de direcționare, pentru a nu pendula pe benzile șoselei, când prinde ceva viteza. Cu cat sunt mai grele, cu atât au inerție mai mare, deci mai greu de oprit și de controlat. Fiind mai greu de controlat, fără șină ajutătoare, la curbe, dacă soferul nu e pe faza, poate pierde contactul cu firele de alimentare. Este mai limitat ca un troleu obișnuit, dar, totodată, mai sigur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 04:20:24    Titlul subiectului: 191276

Nu mai tin minte exact in care orase din Franta au fost folosite Bombardierurile astea, insa din ce am citit a fost oaresce un esec. (E posibil sa nu fi avut nimic cu vehiculul in sine).

Ce stiu sigur este:

Sina nu este de ghidare mecanica ca la tramvai, si electronica. Adica un calculator foloseste sina pentru a sti unde e situat vehiculul, si in functie de asta ghideaza rotile. Practic, cat circula, soferul nu foloseste volan, ci merge in regim de tramvai. Se poate deplasa fara sina (unele, daca au optiunea).

Problema este ca a fost un fel de circumventie a legislatie lungimii maxime a unui autobuz, fiind clasificat ca tramvai. Insa am vazut un autobuz dublu articulat (cu 5 punti, nu 4) care a fost aprobat pentru probe in Dresden. Daca e omologat complet, sina din mijloc devine un cost in plus.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 19:09:55    Titlul subiectului: 191288

Din ce am mai citit și pe alte forumuri mai au și tendința de a deraia, sări de pe ghidaj. Cel puțin un oraș din Franța sau Elveția ( nu mai știu exact ) a avut 2 accidente asemănătoare.

În schimb la Paris pare că este folosit cu succes.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community