Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele CTP (ex-RATUC)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70  Următoare
 
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 21:50:28    Titlul subiectului: 191291

Probabil ca parizienii i-au montat ulterior un aparat de aer conditionat, pentru ca, dupa cum arata, nu a fost dotat cu asa ceva din fabricatie. Apoi, dupa ce l-au retras din circulatie la ei, cel mai probabil i-au demontat si aparatul de AC. Daca in privinta aerului conditionat nici nu-mi faceam iluzii, ma asteptam sa aiba cel putin afisaj electronic - cel putin in fotografia in care apareau in tren, in drum spre Cluj, pareau sa aiba macar aceasta minima dotare.
Ma surprinde neplacut sa-l vad cu tabla aia primitiva in geam, dar din pacate nu e nici primul si nici ultimul autobuz care circula astfel in oras. Nici nu mai spun ca normal ar fi fost sa dea jos abtibildurile celor de la RATP Paris, dar nici aici nu aveam mari asteptari avand in vedere ca avem la Cluj autobuze care circula deja de vreo 10 ani la Cluj dar au ramas si cu vechile abtibilduri in limba franceza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 22:37:16    Titlul subiectului: 191292

Are afișaj matriceal, la fel cum au și 544, 545... 548, dar încă nu a fost pus în funcțiune. La fel ca restul Irisbus-urilor Agora L, are în interior sistem de informare a călătorilor, cu două afișaje, dar nefuncționale. Probabil lipsește consola de unde se setează afișajele respective.
_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 22:57:35    Titlul subiectului: 191293

In acest caz sper sa-l faca functional (afisajul) macar pe viitor. La fel, cred ca ar trebui sa faca un minim efort si in cazul altor autobuze Irisbus Agora L achizitionate din Paris care se afla intr-o situatie similara. Ma refer la autobuzele care vor fi pastrate cel putin cativa ani de acum incolo, pentru ca inteleg ca multe dintre anticele Renault Agora L vor fi retrase pe masura ce vor sosi si celelalte Irisbus Agora L si dupa ce se va finaliza licitatia pentru cele 15 articulate noi. Sistemul "tablitelor" mi se pare totusi mult prea inapoiat pentru anul 2017, mai ales ca vorbim despre un oras care se vrea a fi smart, un oras al inovatiei, cu potential si nu despre un biet targ prafuit si lipsit de resurse.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 22:58:20    Titlul subiectului: 191294

Vad pe el si sigla CTP-ului. In poza pare totusi proaspat vopsit... La fel cum spuneati in mesajele anterioare, ca odata ajunse la Cluj primesc o noua vopsea. Asa sa fie? Cel putin rotile lucesc, spre deosebire de cum aratau pe tren. Totusi, diferentele nu cred ca se datoreaza doar calitatii imaginii.

Astept sa vina si urmatoarele 10.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2017 23:20:37    Titlul subiectului: 191295

Da, și el, și 552, și autobuzele din lotul anterior (539-548) au fost revopsite integral.
Jantele este important să fie vopsite, pentru a nu apărea rugina. Din ce mi s-a spus, dacă aceasta apare, vehiculul respectiv nu își trece inspecția tehnică periodică. În orice caz, asta explică de ce vedem foarte des autobuze cu jantele revopsite, mai ales dacă sunt în circulație de ceva ani.

_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Iul 2017 14:17:44    Titlul subiectului: 191306

Daca tot l-au vopsit, de ce nu l-au vopsit in mov? Totusi e vorba de un autobuz care va circula multi ani de acum inainte, desi nu e de generatie noua, ba din contra. Plus ca atunci cand au fost aduse cele 40 de autobuze Solaris, directorul CTP si primarul au anuntat ca in timp vor fi vopsite in mov si alte autobuze si troleibuze aflate in dotarea companiei. Acest lucru nu s-a mai intamplat, iar parcul auto al CTP este departe de a avea o identitate cromatica. In momentul de fata avem autobuze mov, autobuze verzi, autobuze albe, autobuze portocalii (cele 2 autobuze MAN) si rosii (cele 3 Renault Ares).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 29 Iul 2017 16:47:56    Titlul subiectului: 191307

Probabil odata cu urmatoarele RK-uri se va lua si aceasta masura.
Poate nu au vrut sa fie vizibil "noul" lot de autobuze SH, pentru a nu mai starni tot felul de comentarii din partea cetatenilor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Iul 2017 20:03:54    Titlul subiectului: 191314

Rocar a scris:
Poate nu au vrut sa fie vizibil "noul" lot de autobuze SH, pentru a nu mai starni tot felul de comentarii din partea cetatenilor...

CTP e o companie care are ca surse de venit subventiile primariei (si e subordonata acesteia) si din biletele/abonamentele cetatenilor. Tocmai din acest motiv sunt obligati, inclusiv prin lege, sa asigure o aumita transparenta. Daca nu din respect, macar pentru ca asa prevede legea.

Desi nu am cea mai buna parere despre conducerea companiei, nu pot sa cred ca s-ar cobori la nivelul la care sa dezinformeze voit chiar atat de mult. Bun, inteleg ca in ultimul timp au fost discreti ori de cate ori au adus autobuze uzate, spre deosebire de cazurile in care taiau panglici si sarbatoreau achizitiile importante de autobuze si troleibuze noi. Asta pot s-o inteleg. Dar oricate critici si-ar atrage din partea unora, nu e corect sa ascunda chiar asa de mult faptul ca mai aduc un lot de autobuze second hand. Asa ca imi vine greu sa cred ca "si-ar ascunde urmele" in felul asta.

Cred ca mai degraba e vorba de o dezorganizare specifica institutiilor si companiilor de la noi, mai ales a celor de stat. Probabil ca sefii CTP au uitat pur simplu ce a spus directorul companiei si au procedat si de aceasta data asa cum faceau in trecut - cand se achizitionau doar autobuze rulate - care erau revopsite de fiecare data in shema de culoare utilizata de cei care au detinut initial aceste vehicule.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2017 21:19:54    Titlul subiectului: 191355

552 a ieșit și el la traseu. L-am văzut pe linia 48 ieri. Avea deja afișajul matriceal funcțional.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2021
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2017 23:06:32    Titlul subiectului: 191358

Deci si el e tot de Gheorgheni?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2017 20:20:11    Titlul subiectului: 191415

Astăzi am văzut un Irisbus Agora de 18 m cu afișaj matriceal și rulor pe 43B. Păreau cu o tentă albăstruie, dar m-aș mira să aibă francezii și 43B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2017 10:56:40    Titlul subiectului: 191416

In Paris exista doar traseul 43.Am vazut aici https://www.ratp.fr/plan-bus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2017 11:11:08    Titlul subiectului: 191418

546 e cel care are si rulou mic. E montat la noi, insa, din pacate, afisajul matriceal l-au lasat la fel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2017 11:22:07    Titlul subiectului: 191419

Cine se ocupa de aceste chestiuni si de ce doar la anumite autobuze sa face?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 23 Aug 2017 19:47:33    Titlul subiectului: 191461

CTP Cluj organizeaza o noua licitatie pentru inca 4 autobuze second hand, de data aceasta fiind vorba de nearticulate. Anuntul a aparut ieri. Se estimeaza ca cele 4 autobuze vor costa in total 378.000 de lei. Asta ar insemna 94.500 de lei (aproximativ 20.000 de euro / autobuz).

http://www.achizitiipubliceonline.ro/411762-acord-cadru-furnizare-max-4-autobuze-nearticulate-second-hand-compania-de-transport-public-cluj-napoca-s-a-378000-ron/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 24 Aug 2017 11:59:45    Titlul subiectului: 191466

și uite cum licitațiile de autobuze noi se tot amână ne-am mai umplut de 16 cutii aruncate de francezi...încet, subtil, dar sigur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2017 19:47:14    Titlul subiectului: 191576

Si asta nu e nimic. Directorul CTP anunta ca in urmatoarele zile vor veni alte autobuze din Franta, despre care spune ca sunt "la o calitate exceptionala" Smile Acum nu prea inteleg cum niste autobuze vechi de cel putin 15 ani si scoase din uz in Franta pentru ca au "expirat" pentru ei pot sa fie "de o calitate exceptionala". Sau poate ca si el recunoaste indirect ca si mai vechile autobuze pariziene, dintre care multe circula deja de vreo 10 ani la noi (fara sa mai punem la socoteala ca au circulat si in Paris ani buni) au ajuns la capat de drum si a facut o comparatie intre ce va veni si ce are acum in parcul CTP.

Totodata, directorul CTP a anuntat ca va introduce autobuze cu aer conditionat in Radaia si Mera. Ma intreb de unde, pentru ca in prezent in parcul CTP doar 52 de autobuze sunt dotate cu instalatie de clima (40 de Solaris si 10 Iveco, plus cele doua autobuze MJT L23D). Restul, adica 191 de autobuze, nu au aer conditionat. Sau sa intelegem ca pentru Cluj si celelalte localitati din zona metropolitana sunt bune in continuare si anticele autobuze (cele 191) cu zero dotari? Plus ca oamenii aia (ca de altfel si cei din Cluj) ar fi avut nevoie de autobuze cu AC in timpul verii, cand aerul din vechile autobuze era irespirabil pe canicula...

Mai jos e declaratia completa a directorului CTP care a fost facuta in urma cu doar cateva zile, dar si sursa:

http://linia9.ro/2017/09/04/fiul-satului-renuntat-la-traseu-primarul-cere-ajutor-de-la-emil-boc/


„Noi intrăm în zona metropolitană, dar nu vrem să stricăm calitatea serviciilor pe care le oferim clujenilor. Din toamnă, pe Rădaia și Mera vom introduce mașini cu aer condiționat. Nu îmi doresc ca oamenii aceia să creadă că eu le dau mașini care nu mai corespund pentru clujeni. În câteva zile vin câteva autobuze pe care le-am luat din Franța și care sunt la o calitate excepțională”, a afirmat și Liviu Neag.





Si apropo, au sosit intre timp autobuzele "minune" din Paris, le-a vazut cineva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2017 20:03:32    Titlul subiectului: 191578

Măi, dar cârcotași mai sunteți.
Până la urmă, Irisbus-urile Agora L proaspăt sosite sunt în stare bună. Dacă CTP ar investi în dotarea lor cu aer condiționat și în programarea sistemului de anunțat stațiile, eu unul nu aș avea nimic de comentat cu privire la ele.
În altă ordine de idei, azi l-am văzut prima dată pe 556 circulând. Pe 553-555, sau restul de la 556 în sus încă nu le-am văzut.



556.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  536.76 kb
 Vizualizat:  de 9154 ori

556.JPG



_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 14/Sep/2021
Mesaje: 181
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 09 Sep 2017 19:35:27    Titlul subiectului: 191584

Exact. Daca ar avea si aer conditionat ar fi autobuzele perfecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Sep 2017 21:08:48    Titlul subiectului: 191586

Iată-l si pe 554, ce a înnoptat în Gheorgheni, garajul de care probabil apartine.

Ca să reanalizăm aceste autobuze: da ele sunt frumoase, arată bine si sunt comode, dar mult mai mici la interior decât un Solaris. Dacă ai cărut; nu te poti deplasa prin Agora cu el. Dar au un nivel ridicat de poluare, sunt revopsite în culori total gresite fată de evolutia parcului, nu au afisaje functionale interioare, pentru statii. Din punctele acestea sunt o involutie fată de ce cumpăram acum 13 ani de la Astra.

Da, ele întradevăr ca dotări sunt peste acele Irisbus Agora fabricat de Astra, geamuri fumurii, ventilatie fortată...

Dar până la urmă vrem un transport nou civilizat, dar aducem seconduri vechi de 15 ani de peste tot, vopsite în toate culorile si facem un cotet (in momentul de fata avem (5 culori diferite) din transportul public. Nimeni nu spune să nu iei second, dar i-a second de 5 ani, vopsestel complet în culorile parcului tău, pune afisaj pe el, sistem de anuntare a statiilor si după aia poti să îl bagi pe Floresti sau chiar si pe Cluj. Să nu mai zic aer conditionat în 2017!!!!!!!!!!!!



IMG_0160.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.13 MB
 Vizualizat:  de 9028 ori

IMG_0160.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 10 Sep 2017 00:13:28    Titlul subiectului: 191587

De fapt, merită menționate și alte aspecte:
* materialele din care sunt construite sunt mult mai calitative decât la Solaris-uri (a se privi halul în care s-au degradat multe Solaris-uri în nici 3 ani de utilizare, comparativ cu Agorele 539-548 care încă arată ca noi, deși sunt aduse cu doar un an după Solaris-uri)
* trapele de pe acoperiș si cea pentru persoane cu dizabilități sunt automate (le-am văzut funcționând personal la mai multe dintre Agorele SH, atât Renault cât și Irisbus)
* în interior, toate au două afișaje interioare și boxe. Nu știu, însă, dacă și consola care comandă sistemul de informare a călătorilor mai există, dar, dacă da, atunci cred că ar fi oportună programarea ei pentru a anunța stațiile de pe trasee
* motorul de pe ele e Cursor, care, dacă nu mă înșel, se montează în prezent pe Iveco Urbanway 18 și 12 (nu și la CTP, pentru că ale noastre au Tector).

În plus, după cum am mai spus, unitățile pentru aer condiționat se pot monta și ulterior - a se observa ce face RATB-ul în momentul de față (și asta nu e o premieră). Mi-aș dori să vrea și CTP-ul să facă asta.

_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Sep 2017 12:09:30    Titlul subiectului: 191606

Cred că e exagerată faza cu degradarea. Da au probleme cu calculatoarele de bord și afișajele interioare, dar sunt mult mai late și mai incapatoare. Eu am circulat cu ele in Dubai si au rezistat mult si bine si vor rezista si la Cluj.

Nu are rost sa comparam niste autobuze vechi de 15 ani cu autobuze noi. Degeaba are afisaje duble daca nu merg, degeaba au anunturi daca nu merg si scrie in franceza pe ele. Hai sa fim seriosi, nici actibildele nu suntem in stare sa le dam jos. Mai bine Solarisuri mai noi, decat Agore care o sa lase o dara de fum negru. A se vedea ca toate mergeau impecabil cand au ajuns si dupa 1-2 ani lasa dara dupa ele si toate au aproape 1 mil de km.

In cea ce priveste dotarile mentionate de tine, toate puteau fi puse de CTP, inclusiv motorul. Dar ei merg pe variantele de lowcost, cu trapa manuala ca e mai ieftina. Normal ca francezii le luau full si erau facute pentru ei, nu pentru noi, dar assta nu schimba ca au 15 ani. In cea ce priveste aerul conditionat, acestea sunt vise. Nu au pus pe acel irisbus relativ nou, daramite pe vechiturile acestea unde trebuie sa pui 2 unitati pe fiecare. Repet sunt bune si cele second, dar second de 5-7 ani cum cumpara Budapesta, nu antichitati care atunci cand le scoatem noi din servici au 25 de ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 11 Sep 2017 14:19:42    Titlul subiectului: 191607

Nu prea au probleme nici cu afișajele interioare, adică mie nu mi se pare. Mult mai multe probleme au Citelis-urile. De Agore nici nu vorbesc, nu cred ca mai exista vreunul la care să funcționeze în parametrii optimi. La Solaris-uri, în cel mai rău caz, nu funționează monitoarele, dar nu am observat prea des nici chestia asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Sep 2017 15:16:51    Titlul subiectului: 191609

Scuze, la monitoare mnă refeream și eu Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Sep 2017 19:51:30    Titlul subiectului: 191612

Astăzi am văzut 354 și în scurtul timp cât l-am zărit mi s-a părut că era tapițat. Din câte știu acest a sosit cu scaune antivandalism, fiind prevăzut ca troleibuz pentru București inițial.

Mi s-a părut ca tapiteria era luata de la un R312 sau o Agora Long. Imi poate confirma cineva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70  Următoare
Pagina 66 din 70

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community