Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 28 Iul 2017 21:50:28 Titlul subiectului: |
191291 |
|
Probabil ca parizienii i-au montat ulterior un aparat de aer conditionat, pentru ca, dupa cum arata, nu a fost dotat cu asa ceva din fabricatie. Apoi, dupa ce l-au retras din circulatie la ei, cel mai probabil i-au demontat si aparatul de AC. Daca in privinta aerului conditionat nici nu-mi faceam iluzii, ma asteptam sa aiba cel putin afisaj electronic - cel putin in fotografia in care apareau in tren, in drum spre Cluj, pareau sa aiba macar aceasta minima dotare.
Ma surprinde neplacut sa-l vad cu tabla aia primitiva in geam, dar din pacate nu e nici primul si nici ultimul autobuz care circula astfel in oras. Nici nu mai spun ca normal ar fi fost sa dea jos abtibildurile celor de la RATP Paris, dar nici aici nu aveam mari asteptari avand in vedere ca avem la Cluj autobuze care circula deja de vreo 10 ani la Cluj dar au ramas si cu vechile abtibilduri in limba franceza.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 28 Iul 2017 22:37:16 Titlul subiectului: |
191292 |
|
Are afișaj matriceal, la fel cum au și 544, 545... 548, dar încă nu a fost pus în funcțiune. La fel ca restul Irisbus-urilor Agora L, are în interior sistem de informare a călătorilor, cu două afișaje, dar nefuncționale. Probabil lipsește consola de unde se setează afișajele respective.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 28 Iul 2017 22:57:35 Titlul subiectului: |
191293 |
|
In acest caz sper sa-l faca functional (afisajul) macar pe viitor. La fel, cred ca ar trebui sa faca un minim efort si in cazul altor autobuze Irisbus Agora L achizitionate din Paris care se afla intr-o situatie similara. Ma refer la autobuzele care vor fi pastrate cel putin cativa ani de acum incolo, pentru ca inteleg ca multe dintre anticele Renault Agora L vor fi retrase pe masura ce vor sosi si celelalte Irisbus Agora L si dupa ce se va finaliza licitatia pentru cele 15 articulate noi. Sistemul "tablitelor" mi se pare totusi mult prea inapoiat pentru anul 2017, mai ales ca vorbim despre un oras care se vrea a fi smart, un oras al inovatiei, cu potential si nu despre un biet targ prafuit si lipsit de resurse.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1310 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 28 Iul 2017 22:58:20 Titlul subiectului: |
191294 |
|
Vad pe el si sigla CTP-ului. In poza pare totusi proaspat vopsit... La fel cum spuneati in mesajele anterioare, ca odata ajunse la Cluj primesc o noua vopsea. Asa sa fie? Cel putin rotile lucesc, spre deosebire de cum aratau pe tren. Totusi, diferentele nu cred ca se datoreaza doar calitatii imaginii.
Astept sa vina si urmatoarele 10.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 28 Iul 2017 23:20:37 Titlul subiectului: |
191295 |
|
Da, și el, și 552, și autobuzele din lotul anterior (539-548) au fost revopsite integral.
Jantele este important să fie vopsite, pentru a nu apărea rugina. Din ce mi s-a spus, dacă aceasta apare, vehiculul respectiv nu își trece inspecția tehnică periodică. În orice caz, asta explică de ce vedem foarte des autobuze cu jantele revopsite, mai ales dacă sunt în circulație de ceva ani.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2017 14:17:44 Titlul subiectului: |
191306 |
|
Daca tot l-au vopsit, de ce nu l-au vopsit in mov? Totusi e vorba de un autobuz care va circula multi ani de acum inainte, desi nu e de generatie noua, ba din contra. Plus ca atunci cand au fost aduse cele 40 de autobuze Solaris, directorul CTP si primarul au anuntat ca in timp vor fi vopsite in mov si alte autobuze si troleibuze aflate in dotarea companiei. Acest lucru nu s-a mai intamplat, iar parcul auto al CTP este departe de a avea o identitate cromatica. In momentul de fata avem autobuze mov, autobuze verzi, autobuze albe, autobuze portocalii (cele 2 autobuze MAN) si rosii (cele 3 Renault Ares).
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1310 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2017 16:47:56 Titlul subiectului: |
191307 |
|
Probabil odata cu urmatoarele RK-uri se va lua si aceasta masura.
Poate nu au vrut sa fie vizibil "noul" lot de autobuze SH, pentru a nu mai starni tot felul de comentarii din partea cetatenilor...
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2017 20:03:54 Titlul subiectului: |
191314 |
|
Rocar a scris: | Poate nu au vrut sa fie vizibil "noul" lot de autobuze SH, pentru a nu mai starni tot felul de comentarii din partea cetatenilor... |
CTP e o companie care are ca surse de venit subventiile primariei (si e subordonata acesteia) si din biletele/abonamentele cetatenilor. Tocmai din acest motiv sunt obligati, inclusiv prin lege, sa asigure o aumita transparenta. Daca nu din respect, macar pentru ca asa prevede legea.
Desi nu am cea mai buna parere despre conducerea companiei, nu pot sa cred ca s-ar cobori la nivelul la care sa dezinformeze voit chiar atat de mult. Bun, inteleg ca in ultimul timp au fost discreti ori de cate ori au adus autobuze uzate, spre deosebire de cazurile in care taiau panglici si sarbatoreau achizitiile importante de autobuze si troleibuze noi. Asta pot s-o inteleg. Dar oricate critici si-ar atrage din partea unora, nu e corect sa ascunda chiar asa de mult faptul ca mai aduc un lot de autobuze second hand. Asa ca imi vine greu sa cred ca "si-ar ascunde urmele" in felul asta.
Cred ca mai degraba e vorba de o dezorganizare specifica institutiilor si companiilor de la noi, mai ales a celor de stat. Probabil ca sefii CTP au uitat pur simplu ce a spus directorul companiei si au procedat si de aceasta data asa cum faceau in trecut - cand se achizitionau doar autobuze rulate - care erau revopsite de fiecare data in shema de culoare utilizata de cei care au detinut initial aceste vehicule.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 03 Aug 2017 21:19:54 Titlul subiectului: |
191355 |
|
552 a ieșit și el la traseu. L-am văzut pe linia 48 ieri. Avea deja afișajul matriceal funcțional.
|
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 03 Aug 2017 23:06:32 Titlul subiectului: |
191358 |
|
Deci si el e tot de Gheorgheni?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 17 Aug 2017 20:20:11 Titlul subiectului: |
191415 |
|
Astăzi am văzut un Irisbus Agora de 18 m cu afișaj matriceal și rulor pe 43B. Păreau cu o tentă albăstruie, dar m-aș mira să aibă francezii și 43B.
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 18 Aug 2017 11:11:08 Titlul subiectului: |
191418 |
|
546 e cel care are si rulou mic. E montat la noi, insa, din pacate, afisajul matriceal l-au lasat la fel.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 18 Aug 2017 11:22:07 Titlul subiectului: |
191419 |
|
Cine se ocupa de aceste chestiuni si de ce doar la anumite autobuze sa face?
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 24 Aug 2017 11:59:45 Titlul subiectului: |
191466 |
|
și uite cum licitațiile de autobuze noi se tot amână ne-am mai umplut de 16 cutii aruncate de francezi...încet, subtil, dar sigur.
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 08 Sep 2017 19:47:14 Titlul subiectului: |
191576 |
|
Si asta nu e nimic. Directorul CTP anunta ca in urmatoarele zile vor veni alte autobuze din Franta, despre care spune ca sunt "la o calitate exceptionala" Acum nu prea inteleg cum niste autobuze vechi de cel putin 15 ani si scoase din uz in Franta pentru ca au "expirat" pentru ei pot sa fie "de o calitate exceptionala". Sau poate ca si el recunoaste indirect ca si mai vechile autobuze pariziene, dintre care multe circula deja de vreo 10 ani la noi (fara sa mai punem la socoteala ca au circulat si in Paris ani buni) au ajuns la capat de drum si a facut o comparatie intre ce va veni si ce are acum in parcul CTP.
Totodata, directorul CTP a anuntat ca va introduce autobuze cu aer conditionat in Radaia si Mera. Ma intreb de unde, pentru ca in prezent in parcul CTP doar 52 de autobuze sunt dotate cu instalatie de clima (40 de Solaris si 10 Iveco, plus cele doua autobuze MJT L23D). Restul, adica 191 de autobuze, nu au aer conditionat. Sau sa intelegem ca pentru Cluj si celelalte localitati din zona metropolitana sunt bune in continuare si anticele autobuze (cele 191) cu zero dotari? Plus ca oamenii aia (ca de altfel si cei din Cluj) ar fi avut nevoie de autobuze cu AC in timpul verii, cand aerul din vechile autobuze era irespirabil pe canicula...
Mai jos e declaratia completa a directorului CTP care a fost facuta in urma cu doar cateva zile, dar si sursa:
http://linia9.ro/2017/09/04/fiul-satului-renuntat-la-traseu-primarul-cere-ajutor-de-la-emil-boc/
„Noi intrăm în zona metropolitană, dar nu vrem să stricăm calitatea serviciilor pe care le oferim clujenilor. Din toamnă, pe Rădaia și Mera vom introduce mașini cu aer condiționat. Nu îmi doresc ca oamenii aceia să creadă că eu le dau mașini care nu mai corespund pentru clujeni. În câteva zile vin câteva autobuze pe care le-am luat din Franța și care sunt la o calitate excepțională”, a afirmat și Liviu Neag.
Si apropo, au sosit intre timp autobuzele "minune" din Paris, le-a vazut cineva?
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 08 Sep 2017 20:03:32 Titlul subiectului: |
191578 |
|
Măi, dar cârcotași mai sunteți.
Până la urmă, Irisbus-urile Agora L proaspăt sosite sunt în stare bună. Dacă CTP ar investi în dotarea lor cu aer condiționat și în programarea sistemului de anunțat stațiile, eu unul nu aș avea nimic de comentat cu privire la ele.
În altă ordine de idei, azi l-am văzut prima dată pe 556 circulând. Pe 553-555, sau restul de la 556 în sus încă nu le-am văzut.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
536.76 kb |
Vizualizat: |
de 9174 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 09 Sep 2017 19:35:27 Titlul subiectului: |
191584 |
|
Exact. Daca ar avea si aer conditionat ar fi autobuzele perfecte.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 09 Sep 2017 21:08:48 Titlul subiectului: |
191586 |
|
Iată-l si pe 554, ce a înnoptat în Gheorgheni, garajul de care probabil apartine.
Ca să reanalizăm aceste autobuze: da ele sunt frumoase, arată bine si sunt comode, dar mult mai mici la interior decât un Solaris. Dacă ai cărut; nu te poti deplasa prin Agora cu el. Dar au un nivel ridicat de poluare, sunt revopsite în culori total gresite fată de evolutia parcului, nu au afisaje functionale interioare, pentru statii. Din punctele acestea sunt o involutie fată de ce cumpăram acum 13 ani de la Astra.
Da, ele întradevăr ca dotări sunt peste acele Irisbus Agora fabricat de Astra, geamuri fumurii, ventilatie fortată...
Dar până la urmă vrem un transport nou civilizat, dar aducem seconduri vechi de 15 ani de peste tot, vopsite în toate culorile si facem un cotet (in momentul de fata avem (5 culori diferite) din transportul public. Nimeni nu spune să nu iei second, dar i-a second de 5 ani, vopsestel complet în culorile parcului tău, pune afisaj pe el, sistem de anuntare a statiilor si după aia poti să îl bagi pe Floresti sau chiar si pe Cluj. Să nu mai zic aer conditionat în 2017!!!!!!!!!!!!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 9048 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 10 Sep 2017 00:13:28 Titlul subiectului: |
191587 |
|
De fapt, merită menționate și alte aspecte:
* materialele din care sunt construite sunt mult mai calitative decât la Solaris-uri (a se privi halul în care s-au degradat multe Solaris-uri în nici 3 ani de utilizare, comparativ cu Agorele 539-548 care încă arată ca noi, deși sunt aduse cu doar un an după Solaris-uri)
* trapele de pe acoperiș si cea pentru persoane cu dizabilități sunt automate (le-am văzut funcționând personal la mai multe dintre Agorele SH, atât Renault cât și Irisbus)
* în interior, toate au două afișaje interioare și boxe. Nu știu, însă, dacă și consola care comandă sistemul de informare a călătorilor mai există, dar, dacă da, atunci cred că ar fi oportună programarea ei pentru a anunța stațiile de pe trasee
* motorul de pe ele e Cursor, care, dacă nu mă înșel, se montează în prezent pe Iveco Urbanway 18 și 12 (nu și la CTP, pentru că ale noastre au Tector).
În plus, după cum am mai spus, unitățile pentru aer condiționat se pot monta și ulterior - a se observa ce face RATB-ul în momentul de față (și asta nu e o premieră). Mi-aș dori să vrea și CTP-ul să facă asta.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 11 Sep 2017 12:09:30 Titlul subiectului: |
191606 |
|
Cred că e exagerată faza cu degradarea. Da au probleme cu calculatoarele de bord și afișajele interioare, dar sunt mult mai late și mai incapatoare. Eu am circulat cu ele in Dubai si au rezistat mult si bine si vor rezista si la Cluj.
Nu are rost sa comparam niste autobuze vechi de 15 ani cu autobuze noi. Degeaba are afisaje duble daca nu merg, degeaba au anunturi daca nu merg si scrie in franceza pe ele. Hai sa fim seriosi, nici actibildele nu suntem in stare sa le dam jos. Mai bine Solarisuri mai noi, decat Agore care o sa lase o dara de fum negru. A se vedea ca toate mergeau impecabil cand au ajuns si dupa 1-2 ani lasa dara dupa ele si toate au aproape 1 mil de km.
In cea ce priveste dotarile mentionate de tine, toate puteau fi puse de CTP, inclusiv motorul. Dar ei merg pe variantele de lowcost, cu trapa manuala ca e mai ieftina. Normal ca francezii le luau full si erau facute pentru ei, nu pentru noi, dar assta nu schimba ca au 15 ani. In cea ce priveste aerul conditionat, acestea sunt vise. Nu au pus pe acel irisbus relativ nou, daramite pe vechiturile acestea unde trebuie sa pui 2 unitati pe fiecare. Repet sunt bune si cele second, dar second de 5-7 ani cum cumpara Budapesta, nu antichitati care atunci cand le scoatem noi din servici au 25 de ani.
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 11 Sep 2017 14:19:42 Titlul subiectului: |
191607 |
|
Nu prea au probleme nici cu afișajele interioare, adică mie nu mi se pare. Mult mai multe probleme au Citelis-urile. De Agore nici nu vorbesc, nu cred ca mai exista vreunul la care să funcționeze în parametrii optimi. La Solaris-uri, în cel mai rău caz, nu funționează monitoarele, dar nu am observat prea des nici chestia asta.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 11 Sep 2017 15:16:51 Titlul subiectului: |
191609 |
|
Scuze, la monitoare mnă refeream și eu
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 11 Sep 2017 19:51:30 Titlul subiectului: |
191612 |
|
Astăzi am văzut 354 și în scurtul timp cât l-am zărit mi s-a părut că era tapițat. Din câte știu acest a sosit cu scaune antivandalism, fiind prevăzut ca troleibuz pentru București inițial.
Mi s-a părut ca tapiteria era luata de la un R312 sau o Agora Long. Imi poate confirma cineva?
|
|
Sus |
|
|
|