Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze Leyland
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 15:32:37    Titlul subiectului: *Autobuze Leyland 3723

Au fost 190 de autobuze [96:285] livrate intre 1967-1969.
UVERTURA
Pe cat a fost Tov.N.C. de dictator pe piata interna (si asta cu incepere din 1975), pe atat a fost de respectat pe piata externa (si asta de la inceput, adica din 1965).
Politica sa independenta si anti-sovietica i-a determinat pe cei din Vest sa inchida ochii (incepand din a doua jumatate a anilor '70) la aproape tot ce a facut la el acasa (pe plan intern).
PARTEA I-a
Prima directiva sovietica (adica a lui Brejnev) postbelica (dupa "Razboiul de Sase Zile" - 1967), a fost ca toate statele comuniste sa rupa relatiile diplomatice cu Israelul.
Singurii doi care au avut curajul sa se opuna politicii sovietice (refuzand sa rupa acele relatii), au fost N.Ceausescu si F.Castro.
Acordul de livrare de autobuze israeliene catre ITB, a fost din ordinul lui N.C., ca sa-i mai dea un "pumn moral" lui Brejnev si la troicuta sa (+Podgorni+Kosigin). Si mai si, la un an dupa asta, dupa ce a venit un protest oficial de la ... Moscova, s-a hotarat ca in primavara lui 1968 sa se deschida expozitia israeliana de la Bucuresti.
PARTEA II-a
Pe data de 21 August 1968, Romania a fost singurul stat comunist care a refuzat sa invadeze Cehoslovacia si sa "curete" Praga de elementele "recalcitrante" (dupa sovietici).
Tovarasii de la Moscova s-au cam enervat, si au vrut sa puna la cale o "a doua Praga" la Bucuresti. Atunci a aparut pentru prima oara (in toate scolile din Romania) "pregatirea pre-militara", cu scopul de a le spune
rusilor ca "pot sa viseze" cai "rosii" pe pereti, dar romanii nu sunt ... beti.
PARTEA III-a
Ca rezultat a acestor acte de "independenta", Nixon a venit in vizita oficiala in Romania in 1969, ca sa-si arate suportul fata de politica "antisovietica" a lui Ceausescu.
F I N A L
Chestia e ca N.C. nu a stiut sa faca deosebirea dintre Brejnev si Gorbaciov, si a considerat ca toti rusii sunt la fel, astfel ca asta l-a cam costat ... "nitel".



LEYLAND-MERKAVIM(265)=L32-CimBelu-GaraDeNord(1969).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.69 kb
 Vizualizat:  de 47503 ori

LEYLAND-MERKAVIM(265)=L32-CimBelu-GaraDeNord(1969).jpg



_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 17:03:08    Titlul subiectului: Amintiri din copilarie, bis 4045

Cred ca am mers cu asa-ceva la inceputul anilor 70. Daca imi amintesc eu bine, volanul era fildesiu si cu spitele in cruce.
Cam prin anii 75-76, linia 32 a fost scurtata. Inainte, facea Gara de Nord - Sala Palatului - Natiunile Unite - Pta Cosbus - Parcul Libertatii - Filaret - Belu - Berceni. S-a redus la Natiunile Unite - Berceni, si capatul era in josul Caii Victoriei, la imobilul cu coloane de pe dreapta cum cobori spre Natiunile Unite. Ceea ce inseamna ca linia venea pe Splai pana la imobilul Securitatii, o lua pe o strada laterala la dreapta care il aducea pe linga hotelul Victoria pe Calea Victoriei, si cotea la dreapta catre terminus.
Imi amintesc foarte bine Leylandurile care stationau si fumegau linga coloanele de pe Victoriei. Apoi, s-a hotarat ca intoarcerea sa se faca la podul Mihai Voda (strada de langa Securitate fiind ingusta...)
Iata situl firmei care ne-a constuit aceste vehicule (nu mai sint de mult in productie, evident) : http://www.merkavim.co.il/SiteFiles/1/1/3460.asp
Falizwim, ca tot esti la fata locului : poti cumva sa-i contactezi si sa-i intrebi de niscaiva poze cu modelul vandut ITBului in anii 70 ?
Caroseria a fost facuta in Israel, deci: sasiu, motor, mecanica Leyland + caroserie conceputa, fabricata si montata in Israel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 16:19:22    Titlul subiectului: 4464

Am inteles ca au fost in circulatie din 1964 pana in 1979. Azi ceva identic ca design insa modernizat evident fabrica turcii la BMC. Leyland am inteles ca sunt azi BMC. Voi stiti ceva?
Sus
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 07:45:59    Titlul subiectului: Calde ... de la cuptor 5384

Exterior


1il-fronsideout-20p_840.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.21 kb
 Vizualizat:  de 45510 ori

1il-fronsideout-20p_840.jpg



2il-rightsideout-85d-20p_148.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.57 kb
 Vizualizat:  de 45509 ori

2il-rightsideout-85d-20p_148.jpg



3il-rightsideout-90d-20p_124.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.76 kb
 Vizualizat:  de 45509 ori

3il-rightsideout-90d-20p_124.jpg



4il-backsideout-20p_117.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.19 kb
 Vizualizat:  de 45509 ori

4il-backsideout-20p_117.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 08:06:03    Titlul subiectului: 5388

Interioare


il10-backsidein-20p_152.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.47 kb
 Vizualizat:  de 45492 ori

il10-backsidein-20p_152.jpg



il-rightsidein-20p_871.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.69 kb
 Vizualizat:  de 45492 ori

il-rightsidein-20p_871.jpg



il_middoorin_20p_987_412.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.09 kb
 Vizualizat:  de 45492 ori

il_middoorin_20p_987_412.jpg



il-frontdoorin-20p_193.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.43 kb
 Vizualizat:  de 45492 ori

il-frontdoorin-20p_193.jpg



il09-cashierseat-20p_537.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.16 kb
 Vizualizat:  de 45492 ori

il09-cashierseat-20p_537.jpg



il11-backhalfin-20p_699.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.26 kb
 Vizualizat:  de 45492 ori

il11-backhalfin-20p_699.jpg



il-driverseat-20p_155.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.75 kb
 Vizualizat:  de 45490 ori

il-driverseat-20p_155.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 09:31:35    Titlul subiectului: 5397

Exista 2 variante ale acestui autobuz ?
Vad ca in poza de la RATB usa a 2'a este mai larga, in timp ce intr'o poza mica usa a 2'a este mai ingusta.
ITB a avut ambele modele ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 12:28:31    Titlul subiectului: 5408

Tom a scris:
Exista 2 variante ale acestui autobuz ?
Vad ca in poza de la RATB usa a 2'a este mai larga, in timp ce intr'o poza mica usa a 2'a este mai ingusta.
ITB a avut ambele modele ?
1) Autobuzul colorat este exemplar paralel al celor care au functionat la Bucuresti, dar facut pentru Israel. Majoritatea autobuzelor pentru Israel au avut numai 2 usi (pentru ca fuctia de incasator o indeplineste soferul).
Diferenta este ca usile de la exemplarul israelian sunt mai ... joase Exclamation (Vezi spatiul dintre marginea superioara a usilor si acoperis - la cele doua autobuze Idea
2) Autobuzele israeliene de la Bucuresti au venit in 3 loturi. Primul se diferentia de ultimele doua - prin cateva particularitati:
a) Partea frontala superioara avea (numai la la primul lot) rame metalice duble in partile laterale ale numarului de linie.
b) Partea posterioara superioara avea (numai la primul lot) loc pentru numarul de linie.
c) Numai autobuzele din primul lot au avut sistem vizual si sonor de avertizare a soferului pentru a opri in statia urmatoare.
3) Latimea usii de la mijloc a fosi marita la cel de al 3-lea lot.
Primul lot a fost inregistrat ca: 31-B-73xx
Al doilea lot a fost inregistrat ca: 31-B-71xx
Al treilea lot a fost inregistrat ca: 32-B-92xx
Motorul era fabricat in Anglia, si caroseria era asamblata in Israel.

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 14:47:14    Titlul subiectului: 13692

"Leyland"-urile astea aveau cutie semiautomată! Era ca la "Saviem" SC10U, numai că nu era pe bord, ci așezată pe un piedestal (turuleț)!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dimitrios



Data înscrierii: 31/Iul/2008
Ultima vizita: 10/Oct/2015
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti; Ploiesti

MesajTrimis: Joi 31 Iul 2008 16:23:18    Titlul subiectului: LEYLAND 96505

De varianta cealalta vad ca nu se spune nimic, pentru ca au fost doua modele: Merkavim si Haargaz.
Primele aduse au fost Merkavim dupa care Haargaz. Haargaz au avut un design mai reusit decat Merkavim, erau mai estetice.

_________________
pasionat de tot ce inseamna miscare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2009 15:16:16    Titlul subiectului: 118470

Un Leyland pozat din spate, din filmul artistic romanesc, Pentru ca se iubesc!


PA150006.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.55 kb
 Vizualizat:  de 42868 ori

PA150006.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Aug 2010 18:49:40    Titlul subiectului: 132120

Două Leyland-uri ale ITB, în ianuarie 1969, după o ninsoare zdravănă (extras dintr-un film de actualități, realizat în România, păstrat în arhiva British Pathe)


1969 ITB Leyland.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.63 kb
 Vizualizat:  de 40949 ori

1969 ITB Leyland.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Ian 2013 23:16:35    Titlul subiectului: leyland 161715

Leyland pe linia inelara 33, ocolind o GAZ Volga a Militiei.
(secventa din BD in actiune (min 12))
Am mers cu un astfel de autobuz pe cand deservea linia 44 (Piata Unirii-Danubiana).Imi amintesc de motorul care torcea super, dar si de podeaua aceea de lemn extrem de striata.



leyland_zps4c6662de.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.24 kb
 Vizualizat:  de 35233 ori

leyland_zps4c6662de.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2013 01:27:46    Titlul subiectului: 161726

Eu țin minte foarte bine că erau două modele la București: unele - cu ușa de mijloc din patru panouri, celălalt - cu ușa de la mijloc numai din două panouri, și mai îngustă. Mai erau desigur și alte diferențe, dar nu mi le pot aminti cu precizie. Dimensiunea totală și aspectul de ansamblu (așa, ca "linie", ca estetică...) a ambelor modele era același.
Nu cred că cele două modele se numeau "Ha'argaz" și "Merkavim", cred că e o confuzie sau o pură supoziție. "Ha'argaz merkavim" era numele complet al fabricantului, al uzinei, mă rog...Țin minte că scria pe ele, vizibil: "Ha'argaz Merkavim Tel Aviv Israel"...

Excelentă "captura" postată de tfa2003 ! ! !
Poate cineva identifica locul ?!? (îmi pare familiar, dar nu pot să-mi dau seama exact unde este, probabil că undeva mai degrabă prin jumătatea de sud a orașului, autobuzul e pe linia, faimoasă, celebră, "clasică", circulară, 33, care străbătea diferite zone pe la Vitan, Timpuri Noi, parcul Libertății (Carol), Gramont, Rahovei, Puișor etc., din care mari porțiuni au fost între timp complet transformate, demolate, reconstruite etc. probabil că pe-acolo pe undeva...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2013 02:29:34    Titlul subiectului: 161727

Este pe Calea Rahovei, langa Palatul Bragadiru.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2013 18:47:25    Titlul subiectului: leyland 161741

Captura refacuta.


leyland_zps9a8999ab.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.17 kb
 Vizualizat:  de 35027 ori

leyland_zps9a8999ab.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2013 20:58:50    Titlul subiectului: 161743

Da, exact, așa e, acum îl recunosc și eu: palatul Bragadiru... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2013 01:18:20    Titlul subiectului: 161749

Imi poti spune exact din care BD e facuta captura si la ce minut? Sunt curios cum arata zona atunci din filmare. Cand vad pe google maps ce trist arata azi locul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2013 23:58:38    Titlul subiectului: 161782

BD intra in alerta - Hotul de caini, de la minutul 13.02; putin mai inainte, pe la minutul 12 cand vorbeste la teleofonul public in spate se vede un tramvai.
http://www.youtube.com/watch?v=uhZH3ZEnz4M

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Ian 2013 21:09:15    Titlul subiectului: Autobuze Leyland 161799

Atașez o "binecunoscută" (pentru cei mai în vârstă...) "vedere" (carte poștală ilustrată) de epocă, de prin anii 70, pe care se vede și un Leyland de pe linia 33 (sau poate 32 ? că și 32 trecea, parcă, pe acolo, și avea tot Leylanduri...), alături de un "midi"-autocar de-al ONT-ului (probabil un model de FIAT, nu-mi dau seama exact...). Autobuzul nu se vede foarte bine, dar așa, pentru atmosfera de epocă... Very Happy

Cred că totuși e 33, fiindcă 32, pe atunci, ocolea parcul pe partea dreaptă, urcând către Viilor etc., nu avea ce căuta chiar în fața intrării principale, în vreme ce 33 avea stație chiar acolo...



 Descriere:
 Mărime fișier:  87.75 kb
 Vizualizat:  de 34927 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 22:42:35    Titlul subiectului: leyland 161880

... si daca urmariti secventele urmatoare trecerii autobuzului (discutia dintre Toma Caragiu si Dem Radulescu) in plan foarte indepartat pare ca o masina depanare intervine la un Leyland defect...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2013 19:44:02    Titlul subiectului: 162055

Un Leyland cu usa ingusta la mijloc (din Rautaciosul adolescent).


Leyland.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.55 kb
 Vizualizat:  de 34716 ori

Leyland.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RATB904



Data înscrierii: 21/Sep/2015
Ultima vizita: 08/Oct/2023
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)

MesajTrimis: Joi 22 Oct 2015 21:22:55    Titlul subiectului: 182222

Leyland Merkavim la Universitate
sursa: altmarius.ning.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 02 Dec 2015 20:11:29    Titlul subiectului: 182698

Care sunt dimensiunile acestui tip de autobuz? M-ar interesa in principal lungimea, latimea si ampatamentul, dar daca as sti si lungimile consolelor fata si spate sau numarul de locuri pe scaune ar fi excelent.
Totodata, cum aratau ornamentele cromate ale partii frontale superioare? Nu am gasit poze care sa le exemplifice...

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mar 29 Aug 2017 16:33:18    Titlul subiectului: 191504

Iata o poza cu emblema.
Stiu doar doua cote: ampatament 6100mm si latime 2500mm.



grila-Leyland.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  293.92 kb
 Vizualizat:  de 24207 ori

grila-Leyland.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2017 18:39:30    Titlul subiectului: 192259

Aceste autobuze aveau caldura in cabina soferului si in salon?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community