Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Vehicul electric alimentat wireless !

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6093
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 15 Mar 2010 13:21:59    Titlul subiectului: Vehicul electric alimentat wireless ! 124638

http://neamt.adevarul.ro/societate/viata/Viitorul_transportului-_vehiculul_electric_alimentat_wireless_0_224977827.html

"Viitorul transportului: vehiculul electric alimentat wireless

Mihaela Dima

Duminică 14 mar 2010

Un grup de inventatori sud-coreeni a realizat un nou vehicul, care ar putea reprezenta viitorul transportului urban.Vehiculul electric pus la punct de oamenii de știință sud-coreeni ar putea schimba în mod decisiv felul în care vom călători în viitor.

Prima demonstrație publică a vehiculului electric alimentat wireless, numit OLEV (Online Electric Vehicle), a fost la fel de importantă atât pentru drumul parcurs, un circuit de la marginea capitalei sud-coreene, cât și pentru prototipul în sine.

Cablurile de energie electrică au fost îngropate la 30 de centrimetri sub suprafața drumului și conectate la rețeaua națională, informează cotidianul „The Times".

Ele generează un câmp electromagnetic ce încarcă o baterie de bord și alimentează motorul electric al autobuzului. Cablurile de energie electrică trebuie să fie îngropate doar pe 20% din lungimea drumului pentru a menține vehiculul în mișcare.

Autobuzele, principalele beneficiare

Creatorii sistemului, de la Institutul de Știință și Tehnologie din Coreea de Sud, spun că noua invenție nu numai că nu poluează, dar elimină și problemele asociate de obicei vehiculelor hibride - bateriile grele, încărcarea de durată și intervalul limitat de folosire.

„Dintre toate vehiculele electrice din lume, acesta este sistemul cel mai economic", spune președintele Institutului, Suh Nam-pyo. „Îndrăznesc să spun că acesta e unul dintre cele mai importante câștiguri tehnice ale secolului XXI", adaugă acesta.

Cercetătorii cred că primele beneficiare ale noii tehnologii vor fi autobuzele, prin crearea de cabluri electrice speciale. Dar, dacă tehnologia va fi aplicată mai târziu și la mașini, puterea generată de două centrale nucleare sau echivalentul ei ar fi îndeajuns pentru a rula pe termen nelimitat fiecare vehicul din Coreea de Sud.

Inventatorii speră să vadă sistemul funcționând la nivel comercial până în 2013. Cu toate astea, constructorii de automobile precum Hyundai sau Kia nu au aderat la proiect. „Companiilor le e foarte frică de noile tehnologii", a spus Suh.

Inspirație de la americani

O variantă inițială a aceleași tehnologii a fost utilizată în anii '90 de cercetătorii de la Universitatea Berkeley din California. Potrivit Institutului de Știință și Tehnologie din Coreea de Sud, forma inițială nu a oferit rezultate concrete.
"

Foarte tare! Un fel de troleibuz fara fir aerian!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 574
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2017 00:27:40    Titlul subiectului: 191566

Am citit cateva articole (si videouri) cu asemena idei (ca si autobuzul subtire, autobuz cica de 2ookm) si toate au doua lucruri in comun.

1. Sunt basme, si nu se apropie de eficienta transportului curent, nice macar teoretic.

2. Sunt fondate din bani se stat. Ca nu e nevoie de drumuri, poduri, scoli, spitale etc.

Moda pleaca de la Elon Musk (nu sunt fan deloc) care are afacerea bazata pe subventii de stat. De ce? Coruptie, ca daca ar vinde Tesla la pret de 200k dolari nu ar cumpara nimeni. Sau rachete care "aterizeaza" vertical, folosind rachete si combustibil ce o simpla parasuta resolva. Dar de, progres de ochii lumii.

Inaipoi la wireless, problema ramane de infrastructura. Practic ai un autobuz care are nevoie de infra. mai rea decat la tramvai. Avem deva asa ceva, un troleu!

Bine ca asta poate sa depaseasca masini parcate aiurea ca are baterii. Pai atunci pune baterii pe troleu si va face si el exact acelasi lucru. Dar fara sa spargi asfalt, fara sa fie nevoie de spart asfalt la orice probleme de retea. Firele se monteaza usor, mai ales la schimbari de traseu semi-temporare.

Concluzia mea, inca nu exista nimic sa concureze cu
autobuz diesel la nivel de autonomie si traseu schimbate
troleu la nivel de eficienta maxima si poluare in oras
tramvai la nivel de capacitate maxima/personal conducator. (ganditi-va la un tren de V3A)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community