Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvai Astra Autentic in teste
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 10:18:06    Titlul subiectului: 184838

Chiar si la Botosani si Cluj (100) e nevoie, pe situatia actuala, de tramvaie macar de capacitatea unui Imperio de la Arad la ore de varf. Chestia e ca vorbim de o achizitie cu bataie pe termen lung, ce nu se va repeta decat peste niste zeci de ani, deci trebuie gandit in acest sens, iar prioritatea pe termen mediu si lung este rezolvarea problemelor de confort urban. Care nu se poate obtine fara diminuarea substantiala a traficului. Care nu se poate face decat cu atragerea oamenilor catre transportul public si cu masurile complementare (protejarea anumitor zone, taxe, prioritizarea transportului public, s.a.m.d.). Si toate astea sunt valabile chiar si pentru Botosani...
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 248
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 11:49:59    Titlul subiectului: 184840

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Chiar si la Botosani si Cluj (100) e nevoie, pe situatia actuala, de tramvaie macar de capacitatea unui Imperio de la Arad la ore de varf.

Depinde, fireste, de alegerea operatorului si a municipalitatii. Un flux maxim 900 de oameni pe ora(preconizat a nu depasi 1200 in urmatorii 15 ani, in ora de varf, dar care poate scadea la 200-300 seara si in weekenduri) poate fi abordat cu tramvaie de 300 de locuri, la frecvente de 12-15 minute(chiar 30 in afara orelor cu solicitare), sau in tramvaie de 150 de locuri, cu frecvente de minim 7 minute, maxim 15 la sfarsit de saptamana.
Daca scopul este un transport public cat mai ieftin de operat si intretinut, prima solutie e de preferat. Daca se doreste, insa, acapararea de noi calatori si se prioritizeaza atractivitatea, tramvaie mici si frecvente bune cred reprezinta o solutie fezabila.
Asteptam reactii OPTAR si vis-a-vis de PMUD-ul Timisorean, care, desi temeinic, putea fi mai extins la capitolele mers pe jos, ciclism si viziune in transport public; Totusi, dupa stiinta mea, PMUD Timisorean sugereaza DOAR achizitionarea tramvaielor noi de 5 si 7 module, adica capacitate de aproximativ 300 respectiv 450 de calatori...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 12:21:46    Titlul subiectului: 184841

In orasele medii si mari, tramvaiele de capacitate mica nu au ce cauta in nici o ecuatie, pentru ca traseele de tramvai trebuie sa fie lungi, axiale, oarecum similar metroului, compuse din portiuni cu flux ridicat si relativ uniform, inlantuite. Asta e secretul succesului tramvaiului in problema mobilitatii urbane si orice altceva e doar organizare tipica estului, falimentara (pentru transportul public si pentru insusi orasul, caci transportul public al prezentului nu este o alternativa, ci unica solutie pentru descongestionare si confort). Cand intr-un oras mediu sau mare ai trasee de tramvai pe care pui vehicule ca niste autobuze pe sine, inseamna ca nu ai inteles nimic din nimic.

Repet, toata experienta Occidentului se regaseste in carti si in cursuri de specialitate. Cautati, cititi si incercati sa va desprindeti de modelele falimentare ale estului! La noi tramvaiul si autobuzul joaca acelasi rol si asta e profund gresit. Pentru ca s-a dat exemplu Cehia, chiar daca ei sunt la ani lumina distanta de Romania ca civilizatie, metehnele falimentare ale blocului estic se mentin si acolo in privinta organizarii transportului public si rezistenta la schimbare profunda e mare, oricat de altfel ar parea lucrurile necunoscatorilor.

Din pacate, la noi nu se intelege ca e nevoie la nivelul administratiilor locale si regiilor/societatilor de transport de oameni cu studii de specialitate pe partea de strategie si cea de exploatare, care astazi nu prea se regasesc in aceste structuri. Totul e in prezent incropeala facuta de oameni care doar au castigat vechime in munca in acest domeniu si cel mult niste deprinderi, dar care nu au nici o baza teoretica in spate. Iar rezultatele se vad.

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 12:37:34    Titlul subiectului: 184842

Mai e o falsa chestiune in discutiile din Romania. Cand analizati avantajele tramvaiului, lasati deocamdata deoparte partea cu ecologia cand il raportati la autobuz, caci in Romania nu e cazul de a pune in opozitie tramvaiul si autobuzul in povestea asta, ci vehiculele de transport public in opozitie cu multitudinea de masini mici. Deocamdata trebuie sa dam tramvaiului si autobuzului fiecaruia rolul sau, sa aducem oamenii la ele si sa ajungem la nivelul Occidentului in privinta traficului, dupa care putem incepe sa vorbim si despre delicatesuri, de genul diminuarii ponderii transportului public cu vehicule diesel in favoarea celor electrice.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 248
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 13:00:11    Titlul subiectului: 184843

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Tramvaiele de capacitate mica nu au ce cauta in nici o ecuatie, pentru ca traseele de tramvai trebuie sa fie lungi, axiale, oarecum similar metroului, compuse din portiuni cu flux ridicat si relativ uniform, inlantuite.

De ce sa aplicam cunostinte temeinice pe situatii reale, cand ne putem crede in metropole cu resedintele de judetet de 2-300.000 de locuitori si sub 30% din calatorii efectuate cu transportul public?

Daca nu exista(demografic) posibilitatea unor trasee lungi, cu flux ridicat si uniform, nu operam tramvaie? Dar daca infrastructura este acolo, amplasata acum multe decenii, cu vizunea estica? O desfiintam, nu ne adaptam, eh? Dar daca infrasctructura in cauza e reabilitata? O desfiintam, operam autobuze, asta sugerezi(sau mutam un cartier de blocuri/un Mall sa creem origini si destinatii unde nu-s)...

Principiile enumerate sunt absolut valide, si trebuie luate in seama la proiectarea unui sistem nou, sau regandirea unuia existent, in limitele posibilitatilor geo-demografice reale. Dar adaptabilitatea este esentiala, iar bretelele cu incarcare slaba, ca parte a unui sistem cu axe
Radu Czech/Cristina Albu a scris:
cu flux ridicat si relativ uniform, inlantuite.
se pot valorifica la frecvente atractive.

Radu Czech/Cristina Albu a scris:

Cand intr-un oras mediu sau mare ai trasee de tramvai pe care pui vehicule ca niste autobuze pe sine, inseamna ca nu ai inteles nimic din nimic.

In Gothenburg, de exemplu, unde se opereaza tramvaie in functie de incarcarea liniei, dar la frecvente mereu decente, nu au inteles nimic din nimic: https://pencilandplane.files.wordpress.com/2015/01/img_7181b.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 13:53:28    Titlul subiectului: 184844

Ia sa vedem ce e si cu Göteborg asta (mai alaltaieri ma punea unu' sa vad ceva de prin nu stiu ce orasel din Belgia). La o prima analiza a retelei, pe baza hartii, organizarea traseelor de tramvai pare axata excesiv pe legaturi directe, ceea ce genereaza foarte multe suprapuneri (dar situatia asta poate fi generata de faptul ca anumite trasee or avea rol de sustinere pentru altele si au un program in consecinta - n-am studiat graficele - sau cine stie ce alt motiv au pentru o astfel de organizare). Exceptand acest fapt, alte principii de baza par a fi respectate (adica exista noduri de retea pentru transbordari, liniile sunt axiale, lungi, sunt alimentate si defluite cu autobuze asa cum scrie la carte). Dar altceva nu cunosc despre problemele si intentiile orasului cu pricina. Cand voi merge acolo si il voi cunoaste, iti voi putea spune si de ce exista pe trasee astfel de tramvaie, ce probleme si prioritati are orasul si cum se are in vedere atingerea obiectivelor.

Tu incerci sa ma convingi ca nu exista apa calda si eu iti spun ca exista si a fost inventata si fabricata deja, in urma cu decenii, deci nici macar nu trebuie sa ne chinuim sa gasim o cale de a pune conceptul in practica. Trebuie doar sa invatam si sa punem oameni care cunosc sa aplice ceea ce exista, adaptand nevoilor. Ce metropole, ce desfiintat, ce infiintat?! Augsburg e metropola? Berna e metropola? Basel e metropola? Si putem s-o tinem asa la nesfarsit...

De fapt, de ce ne certam noi aici, ca oricum tot asa va ramane, transport public tot tiriplici fara studii de specialitate vor face, cu tramvaie pe post de autobuze si autobuze pe post de tramvaie, cu trasee schitate dupa o bere noaptea sau de catre primar in perioada electorala dupa cum solicita vreun elector important care ameninta ca vrea un traseu pentru el si altfel nu voteaza, s.a.m.d.?! Hai, prieteni buni sa fim si o bere sa cinstim! Si rabdare maxima in trafic sa avem! Autentice cu 2 module vor fi cacalau in Romania, asta e garantat, caci si prostia e garantata in Romania!

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Mie 27 Apr 2016 14:13:15, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 14:07:02    Titlul subiectului: 184845

Ca fapt divers: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=121371624&postcount=1970 (radubd invocat acolo eu mi-s)
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 248
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 14:52:31    Titlul subiectului: 184846

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Tu incerci sa ma convingi ca nu exista apa calda si eu iti spun ca exista si a fost inventata si fabricata deja, in urma cu decenii, deci nici macar nu trebuie sa ne chinuim sa gasim o cale de a pune conceptul in practica.

In nici un caz, insa nu sustin inlocuirea apei reci cu cea calda peste tot, doar pentru ca a fost inventata, ci existenta amandurora.
Augsburg respecta perfect principiile enumerate de dl Radu, in timp ce suprapunerile retelelor din Berna sau Bazel sunt considerabile:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/df/Liniennetz_des_Trams_Bern.svg/2000px-Liniennetz_des_Trams_Bern.svg.png
http://www.mappery.com/maps/Basel-Light-Rail-and-Bus-Map.mediumthumb.gif

In niciun caz nu consider oportuna operarea omni-prezenta a tramvaielor mici si medii, insa le vad utilitatea in diferite situatii/retele, unde se poate valorifica infrastructura existenta fara a opera vagoane mari la incarcari de 15-25%. Exclusa discutia distributiei Autenticelor peste tot, in doua module, insa consider ca exista situatii(rare si putine, dar reale) in care pot fi cat se poate de adecvate. Sper, intr-adevar, sa nu se umple tara de ele...


Ultima modificare efectuată de către macicasan la Mie 27 Apr 2016 15:04:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 248
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 15:00:39    Titlul subiectului: 184848

Orasul suedez in discutie este un exemplu relevant unde nevoia de transport e gestionata eficient pe o retea de tramvaie de conceptie veche, adaptata nevoilor actuale ale orasului. Din suprapunerile de rute rezulta capacitati si frecvente diferite in functie de incarcarea tronsonului respectiv.
http://payload62.cargocollective.com/1/5/187335/3543081/sprvagn.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 248
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 15:03:13    Titlul subiectului: 184849

Mi s-a explicat acolo cum continua sa opereze tramvaiele vechi si datorita fiabilitatii si a considerentelor turistice, dar si datorita posibilitatii cuplarii si decuplarii lor, permitand operarea garniturilor din doua vagoane in ora de varf, respectiv a celor simple cand solicitarea e redusa, noaptea si in weekend.
Imi cer scuze pt. 3 postari succesive, forumul refuza sa-mi afiseze o postare lunga!



gtb.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.02 kb
 Vizualizat:  de 6146 ori

gtb.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 15:10:48    Titlul subiectului: 184850

Deci:

Orasele au nevoie ca de aer... de aer, adica sa fie descongestionate, deci asta inseamna un transport public care sa preia oamenii scosi de buna voie sau cu forta din masinile mici, deci e nevoie de capacitatea de transport necesara pentru a prelua surplusul fata de ce e in prezent. Pentru asta:

1. retelele trebuie reorganizate pe principii sanatoase;
2. trebuie achizitionate vehiculele necesare noii organizari a retelelor de transport.

Tu pornesti mereu de la mentinerea actualei organizari si nu vrei deloc sa iei in considerare scoaterea oamenilor din masinile mici si aducerea lor la transportul public, pentru ca daca ai avea asta in vedere, ai intelege ca e nevoie de capacitate mult mai mare decat ce au astazi in parcuri RAT/SC-urile de transport din Romania (in privinta capacitatii, nu a numarului de vehicule, caci acesta este urias, din aceeasi cauza a proastei, ineficientei organizari a serviciului public in sine). Asta e problema mare de intelegere si pentru administratiile locale si sefii de RAT/SC-uri de transport public. Iar daca mai si inteleg aiurea niste concluzii ale unor PMUD-uri facute cu picioarele, treaba e mirovolanta. Trebuie inteles ca achizitiile de tramvaie nu se fac ca alea de autobuze, ca acum cumparam pentru ce e astazi si peste 8-10 ani mai vedem. Ce se va cumpara in perioada urmatoare va fi valabil pentru minim 20 de ani, ceea ce e crunt daca nu se fac lucrurile vizionar (sau macar corect).

Asadar! Nu ma refer la traselee actuale, caci pentru mine situatia actuala e neinteresanta si imbecila. Punct. Ma intereseaza doar sa debarasez orasele de masinile mici si sa pot respira cum respira si vesticii in orasele lor si sa nu mai zac pe strazi mai mult decat e nevoie intr-un oras civilizat ca sa ajung din A in B. Ce e atat de greu de inteles?

Referitor la Basel si Berna. Daca ai fost, ar trebui sa stii, daca nu, iti spun eu ca suprapunerile respective sunt inevitabile si nu afecteaza incarcarea vehiculelor de pe traseele ce se suprapun. Asa, si la Augsburg exista suprapuneri fara relevanta. De Iasi (reorganizat) nu mai spun (in orice varianta de reorganizare ar exista). In cazul orasului suedez, insa, suprapunerile sunt oribile (dar, repet, nu cunosc motivele si nu pot sa fac alte afirmatii).

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 248
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 15:25:26    Titlul subiectului: 184851

Radu Czech/Cristina Albu a scris:

1. retelele trebuie reorganizate pe principii sanatoase;
2. trebuie achizitionate vehiculele necesare noii organizari a retelelor de transport.

Aboslut. Principii sanatoase aplicate situatiei demografice existente, nu reguli generalizate si impuse orbeste.
Radu Czech/Cristina Albu a scris:

Tu pornesti mereu de la mentinerea actualei organizari si nu vrei deloc sa iei in considerare scoaterea oamenilor din masinile mici si aducerea lor la transportul public, pentru ca daca ai avea asta in vedere, ai intelege ca e nevoie de capacitate mult mai mare decat ce au astazi in parcuri rat/sc-urile de transport din Romania.

De unde aceasta concluzie? Inainte de toate, discutam principii si idei, nu persoane, nu? Daca e sa discutam despre mine, am propus si sustinut reorganizarea retelelor din CJ si TM(tv,tb si bus) simplificand harta si reducand cat mai mult posibil nr de trasee.
Imi permit sa presupun, insa, ca o zona rezidentiala de case, cu constructii temeinice, va fi o zona rezidentiala deloc densa si peste 20 de ani. Iar transportul public, fie el subventionat, se face pe principiul minimei profitabilitati,dar nu in pierdere, cu risipa de capacitati.

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Ma intereseaza doar sa debarasez orasele de masinile mici si sa pot respira cum respira si vesticii in orasele lor si sa nu mai zac pe strazi mai mult decat e nevoie intr-un oras civilizat ca sa ajung din A in B.

Si pe mine, atat personal cat si profesional. Insa tramvaiele de capacitate mica si medie nu contravin cu nimic acestui principiu.
Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Referitor la Basel si Berna. Daca ai fost, ar trebui sa stii, daca nu, iti spun eu ca suprapunerile respective sunt inevitabile si nu afecteaza incarcarea vehiculelor de pe traseele ce se suprapun.

Despre Berna n-am de cat sa cred, insa din Bazel voi cauta prin poze, ca-s un argument mai bun ca orice text.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 15:40:32    Titlul subiectului: 184853

Daca luam la puricat Romania, in afara de Bucuresti, care are o retea de transport cu tramvaiul mutilata si imposibil de organizat coerent, mai exista retele mari (ma rog, raportat la realitatile romanesti, ca altfel nu-s tocmai mari nici astea) la Timisoara, Arad, Iasi si cu ingaduinta Galati si Braila. Restul sunt simplu de analizat. Pentru cele 3 mari cu siguranta se poate face o reorganizare ca la carte a traseelor care sa permita eficienta utilizare a unui parc de dimensiuni nu foarte mari (ca numar de vehicule). Se pot folosi fara probleme doar tramvaie intre 30 si 40 de metri, fara a fi nevoie de alte cotinete tip autobuz (gen Autentic cu 2 module). Pe Galati si Braila nu ma pronunt, pentru ca am nevoie de date mai multe decat am in prezent, dar risc sa anticipez ca macar Imperii aradene cu 3 module ar merge (desigur, in varianta reorganizarii traseelor, daca e necesar, ca altceva nu ma intereseaza).
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Mie 27 Apr 2016 15:57:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 15:54:07    Titlul subiectului: 184854

Tu te-ai uitat pe unde ai fost cam ce transfer de calatori exista in multe dintre statiile oraselor (si a suburbiilor lor) din Vest? Insa cu un traseu lung strangi pic cu pic in anumite zone, o cantitate mare in alte zone cu densitate mai mare si unde se mai inteapa si trasee de autobuz, astfel ca intr-un nod al retelei de tramvai ajungi cu un numar mare de calatori, care in nod se si improspateaza (calatorie terminata/inceputa in acel punct sau transbordare). Si urmeaza o noua veriga in lant. In felul asta iti construiesti traseele, nu tinand musai sa legi nu stiu ce capat cu nu stiu ce alt capat, asa, de sanchi, ca nu asta e scopul.

Deci, ca sa nu te mai apuci de pus poze, ca nu ma intereseaza, iti spun ca nu vei vedea niciodata la Basel si Berna tramvai de lungimea unui autobuz. Si eu unul nu vreau sa vad nici in Romania, pentru ca asta ridica mari semne de intrebare privind eficienta. Faptul ca la Timisoara si Iasi circula flinticuri de tramvaie de dimensiunea unui autobuz articulat e o dementa si ar trebui sa fie un urias semn de intrebare in privinta organizarii retelei si a parcului.

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2016 16:07:45    Titlul subiectului: 184855

La urma urmei, gandeste-te si tu: ce sens are sa se cheltuie mormane de bani pentru infrastructura si cateva flinticuri cat un autobuz de scurte, dar la pret de 4-5 ori mai mare, care mai fac si necazuri daca le exploatezi si intretii aiurea, cand poti foarte bine sa faci traseul ala cu autobuze, cu costuri initiale si de exploatare infinit mai mici? Nici macar argumentul duratei de viata mai lungi a tramvaielor nu mai tine, caci nici schimband autobuzele la 8 ani nu ajungi la cat ai dat pe tramvaie si infrastructura si mai e si problema plasticelor actuale care nu mai sunt atat de rezistente in timp ca fierataniile anilor '50-'80. Repet, in actuala etapa, cand prioritara e scoatarea oamenilor din masinile mici, povestea cu tramvaiul care e mai eco decat autobuzul e lipsita de sens.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 97
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 23:02:17    Titlul subiectului: 184886

Nici eu nu inteleg de ce ai investi bani intr-o linie de tramvai ca sa circuli cu tramvaie de capacitate mica cat un articulat. Asa mi se pare mult mai simplu si mai ieftin sa faci o linie de troleibuz sau pur si simplu cumperi autobuze .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 248
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 30 Apr 2016 19:29:26    Titlul subiectului: 184931

Asa este! Insa dezbaterea era despre exploatarea infrastructurii existente intr-un mod atractiv, cu frecvente bune...

macicasan a scris:
Principiile enumerate sunt absolut valide, si trebuie luate in seama la proiectarea unui sistem nou, sau regandirea unuia existent, in limitele posibilitatilor geo-demografice reale. Dar adaptabilitatea este esentiala, iar bretelele cu incarcare slaba, ca parte a unui sistem cu axe
Radu Czech/Cristina Albu a scris:
cu flux ridicat si relativ uniform, inlantuite.
se pot valorifica la frecvente atractive.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Mai 2016 15:02:03    Titlul subiectului: 185172

Tramvaiul a fost dus luni la Oradea, pentru a fi prezentat, la sfarsitul saptamanii (vineri), participantilor la sedinta URTP gazduita de OTL joi si vineri. Va fi transportat inapoi la Timisoara maine si va ramane acolo pentru continuarea testarilor in vederea omologarii (cam pana la sfarsitul lunii iulie, conform estimarilor oficialilor de la Astra Vagoane Calatori). Am incercat sub mai multe forme sa aflu motivul prezentei in vagon a validatoarelor provenind de la/similare celor de la RATT, dar de fiecare data a fost ocolit in mod evident raspunsul clar, transant, astfel incat, nepunand baza pe raspunsurile primite, va spun doar ca ramane o chestiune in suspensie.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 29 Mai 2016 11:55:58    Titlul subiectului: 185392

Intrucat e foarte posibil ca, odata cu accesarea fondurilor europene din bugetul 2014-2020 (sau a altor surse de finantare), in orasele romanesti care exploateaza tramvaie sa apara acest model (avand in vedere pretul relativ mic cu care va fi ofertat), indiferent de numarul de module cu care va fi solicitat, am facut o prezentare detaliata a prototipului in cadrul subforumului generalist dedicat tramvaielor, pe care o gasiti la adresa http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16389.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dan.s



Data înscrierii: 02/Sep/2016
Ultima vizita: 12/Sep/2017
Mesaje: 4
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 12 Sep 2017 15:49:38    Titlul subiectului: 191630

De ieri, Autenticul este in teste cu pasageri.
Azi pe linia 9:



tim.aut-12.sept.17-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.45 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-004.jpg



tim.aut-12.sept.17-005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.82 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-005.jpg



tim.aut-12.sept.17-008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.53 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-008.jpg



tim.aut-12.sept.17-014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.79 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-014.jpg



tim.aut-12.sept.17-016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-016.jpg



tim.aut-12.sept.17-018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.98 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-018.jpg



tim.aut-12.sept.17-019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  191.33 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-019.jpg



tim.aut-12.sept.17-024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.01 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-024.jpg



tim.aut-12.sept.17-020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.62 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-020.jpg



tim.aut-12.sept.17-034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.41 kb
 Vizualizat:  de 339 ori

tim.aut-12.sept.17-034.jpg



_________________
Vizitati si RATT Forum: http://www.ratt.ro/forum/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dan.s



Data înscrierii: 02/Sep/2016
Ultima vizita: 12/Sep/2017
Mesaje: 4
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 12 Sep 2017 15:51:43    Titlul subiectului: 191631

Detali afisaje:


20170902_155649.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.35 kb
 Vizualizat:  de 338 ori

20170902_155649.jpg



opv,popas-08.sept.17-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.69 kb
 Vizualizat:  de 338 ori

opv,popas-08.sept.17-002.jpg



opv,popas-08.sept.17-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.91 kb
 Vizualizat:  de 338 ori

opv,popas-08.sept.17-003.jpg



_________________
Vizitati si RATT Forum: http://www.ratt.ro/forum/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 16/Sep/2017
Mesaje: 269
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 13 Sep 2017 20:39:13    Titlul subiectului: 191658

Interiorul este spartan, iar spoturile acelea sunt doar un semn de alarmă asupra calității lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RocarRunner



Data înscrierii: 10/Mar/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 6
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2017 14:44:03    Titlul subiectului: design ludic, neinspirat 191662

Partea din față și spatele sunt în disonanță totală cu liniile drepte ale corpului caroseriei. Practic se dezavantajează reciproc. Apoi, aceeași culoare albă sau gri foarte deschis în interiorul cabinei - ca la Imperio. Oare nu se poate găsi o formulă ceva mai rafinată cromatic ?

Producătorul ar trebui să fie mai exigent și să ceară designerilor să se străduiască mai mult. Dacă va fi folosit, acest tramvai va face parte din peisajul urban ani de zile. Nu poți să lași să contribuie la imaginea unui oraș vehicule caricaturale ce aduc a Thomas & Friends. Aceste tramvaie vor defila prin orașe care își vor putea permite astfel de achiziții; e de așteptat să aducă un aport de eleganță, nu aerul unui experiment stilistic.

A mai fost propus un experiment non-conformist - Igero - care s-a văzut ce dorit a fost. Dacă te știi că nu îți permiți prea mult ca materiale, culori și în general ca design - te compromiți și mai mult dacă improvizezi linii prea SF și te dai ca venind din viitor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 16/Sep/2017
Mesaje: 269
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 16 Sep 2017 21:23:47    Titlul subiectului: 191684

Designul este una din probleme și nu cea mai importantă. Au mai fost mijloace de transport urâte și nu a contat mult.

Fiabilitatea și calitatea, acolo este problematic. Calitatea nu are rost să discutăm că este mai mult decât îndoielnică, dar nici la ergonomitate nu stă bine. Tramvaiul este îngust, dacă vă uitați cu un căruț mare sau scaun cu rotile nu te poți deplasa dintr-un compartiment în altul. Toate tramvaiele de generație nouă se fac late, cât să încapă unul pe lângă celălalt pentru a acomoda mai multe persoane.

Sper că la partea aceasta să piardă la licitații Astra, la mp pe călători că altfel ne-am dat foc la valiză cu acest tramvai România va fi bătaia de joc a celor de la Astra. Din păcate la construcția de tramvaie suntem ani lumină în spate și nu vom mai ajunge pe nimeni niciodată. Cei de la Astra au făcut acest tramvai în batjocură, doar pentru a specula de axa comunitară de înzastrare în 2014-2020 cu material rulant electric. Dacă nu exista această axă, vă garantez eu că Astra nu făcea tramvaie. Sunt gata să mai pun un pariu, că odată cu terminarea acestei axe Astra va termina fabricarea de tramvaie, așa cum a terminat și fabricarea în ghilimele de metrouri după licitația de la București.

La Cluj au depus contestație la licitația de tramvaie, a fost admisă și după aceia nici măcar nu au depus caietul de sarcini măcar. Pur și simplu își bat joc de toate licitațiile, unde se prezintă cu struțo-cămile inventate peste noapte. Nu au nici o viziune de viitor, doar se agață de ce reușesc să prindă..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 16 Sep 2017 22:33:42    Titlul subiectului: 191685

Mai rar comentez si dau cu parerea, dar pur si simplu nu ma pot abtine: sunt in total 9 calatori si tramvaiul pare ca este plin. Ce e asta? Maxi-taxi pe sine? Cred ca tramvaiul pe baterii din Tirgu Mures are capacitatea mai mare transport, si acela este doar de agrement si pentru copii...

Designul exterior: cum spunea aici cineva, parca este un personaj Thomas & Friends... Arata O.R.I.B.I.L.! Nici un component sau o linie nu se potriveste, schema de culoare este absolut catastrofala, este o poluare vizuala.

Design interior: parca este garsoniera unui manelist sau a unei pitipoane. Culori puternice si spoturi, tot feluri de forme, se vrea prea mult din putin.

Arata exact ca un Igero, de calitate nu stiu. Va dati seama cum arata orasele noastre daca ar circula peste tot autobuze Igero paralel cu acest tramvai? Strainii ar zice ca astia am luat razna, ne credem in bordel.

Intrebare: cumva acest proiect este realizat din fonduri UE?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community