Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Un muzeu al mijloacelor de transport din Galati

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 16 Iun 2008 02:33:50    Titlul subiectului: Un muzeu al mijloacelor de transport din Galati 94646

O idee veche, recunosc, aici nu sunt foarte original. Totusi adevarul este ca mijloacele de transport urban fac parte din istoria orasului nostru asa ca de ce sa nu pastram o farama de istorie si pentru generatiile urmatoare.
La urma urmei nici nu este asa de greu. In ce priveste tramvaiele, depoul Tatra este mai tot timpul liber, exceptand halele de reparatii asa ca aici ar putea fi stocat cateva tramvaie reconditionate 100% si aici ma gandesc la unul dintre cele doua T3R-uri, un T4D si aici ma gandesc la unul dintre cele venite mai demult din Magdenburg, apoi o garnitura de Duewag-uri L (cica oricum in curand vor sa le retraga) si apoi ar mai fi si Timisul acela (parca 57) pentru care mai mult ca sigur ca se gasesc piese, doar ca ar trebui "furata" o remorca de la Braila ca din astea nu cred ca mai avem. Iarasi ar fi o idee aducerea unui tramvai "ITB" cum ii spun vatmanii.
In ceea ce priveste autobuzele, ar merge reconditionat un DAC scurt vechi, ca de cele articulate s-a ales praful din cate stiu.
Partea proasta e ca ne putem mandri cu cel mai mic parc de trolee din tara (macar pana vin MAZ-urile) si cu nici un exemplar de colectie.
Tot aici as vrea sa propun inca o idee: un muzeu trebuie sa aduca si un profit, macar pentru intretinerea exponatelor. De ce nu am merge pe ideea ca vehiculele restaurate, eventual imbunatatite (fara modificari vizibile) pentru un consum mai scazut, sa circule prin oras pe curse speciale, eventual sa se stabileasca diverse trasee care sa lege diferitele obiective turistice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 16 Iun 2008 10:09:35    Titlul subiectului: 94655

Cand spuneti de muzeul acesta imi amintesc de ZPA (ex8816)... Trecuse printr-un RK si imediat l-au casat... Puteau sa-l pastreze pentru un eventual muzeu insa, parerea mea este ca cei de la Transurb nu sunt la fel de interesati de "latura istorica a transportului in comun" precum colegii din Iasi. E drept, in curtea depoului rugineste un Timis 2 si cateva Tatre legendare, e drept ca depoul din bariera ar putea "dedica" un coltisor pentru "ce-a fost odata" insa iata ca nu se urneste nimic in aceasta directie.
Autobuze articulate model autohton? Desigur, se pot achizitiona din Arges, de exemplu, unde am aflat ca sunt mai multe scoase la vanzare. As fi preferat insa pe 8816 sau 2885 sau oricare alt autobuz articulat care "a apartinut" Galatiului.
DAC-uri 112 si ROCAR-uri U 312 B avem destule, o parte dintre acestea vor intra la casare dupa ce Transurb-ul, primaria si Consiliul Local vor dezlega amalgamul de intrigi si urzeli din jurul noilor achizitii si atunci, consider eu, se pot reconditiona doua exemplare pentru un posibil muzeu.
Am crezut ca atunci cand s-au reconditionat ultimele articulate, cel putin un exemplar va fi pastrat pentru muzeu. Longevivul acelui lot de reconditionate s-a dovedit a fi 2885 (YWD). Din pacate sperantele s-au naruit cand am aflat ca acesta se afla in tarcul de casare.
Idei ar fi multe, intentii se pare ca sunt putine. Nu stiu daca vreodata Transurb-ul se va gandi si la acest aspect de factura istorica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 20 Iun 2008 15:59:04    Titlul subiectului: Re: Un muzeu al mijloacelor de transport din Galati 94824

raven84 a scris:
O idee veche, recunosc, aici nu sunt foarte original.

Daca nu e cu suparare,...cumva aceste idei nu-mi apartin? Si inca haaat!....din Ianuarie! De ce nu specifici si sursa de inspiratie daca tot copii ideile altora? Iata ideile expuse de mine pe un singur forum:

1. Oprirea de la casare a doua vagoane de tramvai! Un Tatra T3-R (#27) si Timis-2 (#57) cea ce am si reusit!
2. Achizitionarea de la Braicar Braila o remorca la pret de fier vechi pentru a completa prechea Timisului!

Macar daca aduci in discutie ideile altora, fii fair-play si specifica si de unde provine sursa. Multumesc!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 22 Iun 2008 23:21:08    Titlul subiectului: 94899

Sustin afirmatiile lui Sergabi28 referitoare la cele doua tipuri de tramvaie amintite in postarea anterioara cat si ideea de a achizitona o remorca pentru Timis-ul 57. Sper ca poate in viitor, intentiile exprimate initial de Sergabi28 si reluate de Raven84 sa devina realitate.
Faptul ca Tatra 27 si Timis-ul 57 au evitat pana in prezent contactul cu autogenul poate fi considerat un pas inainte pentru indeplinirea unei idei temerare. Nu stiu daca cei de la Transurb se vor hotari asupra refacerii acestor doua tramvaie insa cu siguranta ca peste cativa ani, tinand cont de evolutia tehnologiei si generarea de mijloace de transport tot mai avansate, o Tatra ceha si un Timis romanesc ar starni multe amintiri frumoase in randul galatenilor.
Imi pare rau ca nimeni nu a reusit sa implementeze o astfel de idee si pentru parcul auto... Cele doua DAC-uri 117 sunt aproape descompuse iar 04-CUC, pe zi ce trece, devine o umbra tot mai stearsa a ceea ce a fost odata un IKARUS 280...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2008 20:46:32    Titlul subiectului: 95081

Imi pare nespus de rau ca ideea pe care am prezentat-o aici a fost gresit inteleasa. Eu nu imi asum originalitatea a ceea ce am afirmat, recunosc faptul ca am adunat mai multe idei, de ici de colo si am realizat un tot unitar. Oricum as vrea sa lasam in urma acest aspect oarecum hilar al problemei si sa ne concentram atentia spre ceea ce este cu adevarat important.
TramClub este un forum al celor pasionati de mijloacele de transport in comun. Am vazut poze, am citit discutii si am remarcat si interesul pe care unele persoane il au pentru un anumit tip de mijloc de transport.
Adevarul este ca aceasta comunitate poate sa treaca dincolo de limitele internetului. Daca accesul in autobaza sau in depou a fost permis de atatea ori pentru a se face poze, de ce oare nu am incerca sa propunem conducerii Transurb un parteneriat in care societatea sa ne ofere resursele necesare (scule, aparatura, vopsea etc.) iar noi sa ne rezervam cateva ore in week-end in care asa, ca niste amatori Razz, sa ne punem pe treaba si sa renovam...un tramvai. Si da, Sergabi, stiu ca si asta e o idee pe care ti-ai exprimat-o in acelasi loc ca si propunerea cu muzeul tramvaielor, dar eu cred ca acum ideea se poate materializa.
In ciuda a ceea ce crede lumea, Transurb-ul nu este o societate tocmai saraca, dar, interesele sunt indreptate in alte directii. Insa ganditi-va la impactul de imagine pe care o asemenea operatiune l-ar putea avea, nu numai asupra membrilor forumului ci si asupra societatii in sine care in acest fel s-ar putea bucura de o imagine pozitiva.
Ca o paralela, in occident, asemenea operatiuni nu sunt o noutate, si exista astfel de comunitati care se ocupa de refacerea si intretinerea unor mijloace de transport, pornind de la tramvaie si terminand cu locomotive.

Pe de alta parte nici autobuzele nu ar trebui uitate, Amiralul Byrd are dreptate, CUC-ul se "topeste" pe zi ce trece si avand in vedere ca nu mai exista nici un Ikarus in autobaza, dezmembrarea pentru piese este relativ exclusa, deci ar putea fi bunaoara salvat de la disparitie la fel ca si DAC-urile 117, sau macar unul dintre ele care ar putea deveni donor de piese pentru celalalt.

Modul in care veti reactiona la propunerea mea va apartine, insa sunt convins ca cel putin unii dintre voi vor aprecia ceea ce am scris aici. Asa ca hai sa lasam la o parte discutiile despre cine a propus ce...pana la urma ceea ce conteaza este ca o bucatica din istoria Galatiului se pierde in fiecare zi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 07 Noi 2009 00:49:36    Titlul subiectului: 119674

In continuare ceva lucrari de arta din sediul TransUrb cat si doua poze pe care le-am realizat astazi prin oras;
-prima lucrare de arta pare sa fie realizata "in fata" Salii Sporturilor, pe vremea cand aceasta reprezenta o cladire ingrijita si activa, nicidecum o ruina uitata de autoritatile locale... probabil un tramvai pe traseul 3? Sau 7? Sau poate chiar 39?...
A doua poza ne re-aminteste de un traseu mai vechi, 24, cat si de generatia de Ikarus-uri articulate de la Galati din a doua jumatate a anilor '80. Opera este efectuata in statia de la ICEPRONAV; pe fundal se observa Gara Fluviala (Palatul de Navigatie);
Cea de-a treia poza pe care am realizat-o in sediul Transurb, zic eu ca s-ar putea numi "inflorirea Micro-urilor". Lucrarea pare efectuata in Micro 20, in zona statiei actuale a traseului 10 din fata blocurilor O. Imi amintesc ca ridicarea blocurilor turn din cartierele Micro 20 si Micro 21 cat si zona aceea unde intoarce si-n prezent tramvaiul au fost de multe ori imortalizate in poze cat si-n diverse lucrari de arta, precum cea pe care am postat-o... Probabil ca in prim-plan este un tren de Timis-uri, judecand dupa dispunerea geamurilor cat si a schemei de culoare acordate... probabil pe traseul conventie 3, care se bucura in acele vremuri de celebrele "trenulete"....



DSC07833.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.61 kb
 Vizualizat:  de 6753 ori

DSC07833.JPG



DSC07834.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.79 kb
 Vizualizat:  de 6753 ori

DSC07834.JPG



DSC07835.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.7 kb
 Vizualizat:  de 6753 ori

DSC07835.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 611
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 13 Sep 2017 20:48:04    Titlul subiectului: 191659

Tramvaiul ala e tare haios! Daca un 117UD is un V2A ar avea un copil lol. Pana si geamurile sunt de Dac, primul fiind mic.

Initial am crezut ca e o varianta a tramvaielor din Rotterdam, ca ele au boghiurile amplasate asa, dar e clar ca cine a facut desenul a avut o poza cu un Dac (sau l-a inventat pe loc, fiind pasionat de transporturi)

Oricum, e frumos!

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community