Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 11 Sep 2017 23:33:19 Titlul subiectului: |
191621 |
|
A trecut acum câteva luni (eu l-am văzut așa prima dată în mai) printr-o reparație în care a fost revopsit interiorul care era destul de degradat, și atunci i-au fost tapițate și scaunele. Modelul acela de tapițerie s-a pus și în R312, și în unele Agora L, și chiar și în cel puțin un tramvai.
Nu cred că are nicio legătură cu RATB-ul... De fapt, nu are nicio asemănare cu troleibuzele de la RATB (interiorul e făcut din total alte materiale și culori, doar scaunele erau la fel; geamurile sunt mici, deși RATB-ul și-a luat Citelis-uri cu geamuri mari; schema de vopsire nu cuprinde - RATB-ul le-a luat cu mai multe elemente vopsite cu negru, nu toată carcasa în alb.)
Eu am auzit că a venit la Cluj de nou, pentru a înlocui R312-ul 354 care a fost accidentat. Oricum, cred că e cea mai ieftină variantă posibilă de Citelis, nici nu se poate compara cu Irisbus-urile Astra albe; cu Renault-urile și Irisbus-urile RATP, cu atât mai puțin.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 12 Sep 2017 11:57:51 Titlul subiectului: |
191628 |
|
Si eu stiam ca din acest motiv a fost adus. Geamurile mi s- au parut si mie ciudate, dar asa citisem pe un forum. Clar este cel mai ieftin model si a venit de nou. A fost si intretinut deficitar si reparat oribil pe partea soferului dupa o coliziune.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 12 Sep 2017 22:31:47 Titlul subiectului: |
191636 |
|
Robert a scris: | reparat oribil pe partea soferului dupa o coliziune. |
Unde? Eu nu văd să aibă nicio urmă
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
496.34 kb |
Vizualizat: |
de 11099 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 13 Sep 2017 11:52:45 Titlul subiectului: |
191648 |
|
Uită-te mai bine, probabil că pe partea șoferului ai fost tentat să te uiți chiar jos. Este vorba de panourile numărul 4 și 5. Înainte și după roata din spate. Unde scrie 354 și următorul panou și acelea au fost schimbate. Iar în partea din spate nici acolo nu le-a ieșit culoarea. Crede-mă că îl văd foarte des și știu.
Neavând nici semn de Irisbus pe el, cred că a fost ceva combinație a celor de la Astra. Ar fi foarte interesant să aflăm cum de avea Astra Iribus, cu interior de troleibuz bucureștean (mă refer la scaune antivandalism gri) și geamuri ce nu au fost comandate nici de Cluj, nici de București. Ce motorizare este pe el?
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 13 Sep 2017 14:29:16 Titlul subiectului: |
191651 |
|
Licitația de midibuse, se vor bate turcii pe ele. Nu cred că are nici măcar Solaris șanse de câștig, doar dacă nu îi găsește compatibili cu sistemul de taxare avem o țansă.
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 13 Sep 2017 15:19:09 Titlul subiectului: |
191652 |
|
Dar cine participa la licitatia pentru midibuse? Cate locuri va avea un midibus si pe ce linii vor circula?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 13 Sep 2017 19:18:18 Titlul subiectului: |
191656 |
|
Toate aceste întrebări sunt foarte bune și nu știu nici un răspuns. Putem doar specula Karsan, Isuzu....
O parte vor circula pe traseele acoperite cu cele 2 Man-uri second și mă aștept ca treptat să înlocuiască și dubele, care și acestea au o vârstă deja...
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 13 Sep 2017 19:19:19 Titlul subiectului: |
191657 |
|
Știm și ce tip de Mercedes vor fi? Dacă s-a semnat contractul ar trebui să cunoaștem acest aspect nu?
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 14 Sep 2017 20:26:52 Titlul subiectului: |
191671 |
|
Azi am avut ocazia sa circul cu 555 pe linia 30. Autobuzul e intr-o stare foarte buna, scaunele sunt curate, iar ventilatia - asa rudimentara cum e - cel putin functioneaza. Spre deosebire de 548, care e foarte murdar in interior, are scaunele deja murdarite (banuiesc ca era curat cand a fost adus initial din Franta) si miroase urat a motorina in interior. Revenind la 555, desi e totusi un autobuz vechi de aproximativ 15 ani, se tine bine si e unul dintre putinele autobuze vechi, luate la mana a doua, care ar merita sa fie pastrat in circulatie inca vreo 5-6 ani. Singurul lucru care nu-mi place si la acest autobuz este ca circula cu o rudimentara tablita in geam, desi pare sa aiba afisaj matriceal.Probabil ca inca nu a fost setat afisajul, dar sper ca cei de la CTP sa il programeze in viitorul apropiat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
320.21 kb |
Vizualizat: |
de 10858 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
288.69 kb |
Vizualizat: |
de 10858 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 15 Sep 2017 09:55:00 Titlul subiectului: |
191678 |
|
La unele deja afișajul este programat, din lotul nou. Nu sunt curățate și întreținute la noi din păcate, iar curățenia la capăt de linie se face, cum se face.
Toate încep să miroase a motorină după o perioadă la noi și mai toate încep să scoată fum după o perioadă de rulare pe plaiuri mioritice. Cauzele pot fi diverse bănuiesc...
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 15 Sep 2017 10:12:53 Titlul subiectului: |
191679 |
|
Adevărul este ca în Paris se întrețineau mai bine, dar și vechimea își spune cuvântul.
Cred ca si-au cam îndeplinit norma, iar faptul ca încă mai fac fata la Cluj și ca încă mai arata bine se datorează felului în care francezii le-au menținut. Sa ne gandim totuși ca nu le-au dat degeaba, deci la ei deja au început sa scârțâie.
Au mai ajuns și altele din lotul celor 12?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2017 11:16:12 Titlul subiectului: |
191683 |
|
556 este cel mai mare număr pe care l-am văzut.
Sunt curios dacă o să prindem în lotul de 4 scurte Irisbus Agora cu afișaj matriceal pe jumătate.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 17 Sep 2017 22:37:30 Titlul subiectului: |
191690 |
|
554 este in garajul din Gheorgheni de la capatul liniei 32.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 19 Sep 2017 13:13:45 Titlul subiectului: |
191699 |
|
557 in aceasta dimineata pe M26.
Azi la ora 13:55 l-am vazut pe 553 tot pe M26.
|
|
Sus |
|
|
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 19/Oct/2020 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 30 Oct 2017 18:55:13 Titlul subiectului: |
192226 |
|
559 l-am văzut circulând pe 9 și pe 35 (coloana Zorilor)
Astăzi am văzut la regionala pe 562 cu matrice pe linia 24 (Gheorgheni)
_________________ trol-tram-bus |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 30 Oct 2017 20:46:51 Titlul subiectului: |
192227 |
|
Să înțeleg că au sosit toate cele 12?
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 03 Noi 2017 12:27:58 Titlul subiectului: |
192276 |
|
Umbland pe internet, am dat peste niste articole referitoare la flota CTP-ului si am inceput sa-mi pun niste intrebari.
Daca ne luam dupa ce scrie in tabele, putem sa concluzionam:
-Ca ar trebui ca in 2017-2018 sa inceapa casarea flotei Renault 312 cu trei usi, insa nu am vazut asa ceva pana acum.
(totusi, lega de autobuzele respective, am observat ca toate aproape au cadrele de la geamuri gri, parca ar fi fost slefuite, ceva clar au patit)
-Pana cel tarziu in 2024 Clujul scapa de autobuze tip Agora, ceea ce oarecum e logic daca ne uitam la varsta autobuzelor, dar mi-e greu sa cred, fiind foarte multe si in stare totusi ok.
-Autobuzele Solaris Urbino 18 ar urma sa fie casate dupa doar 10-15 ani de folosinta, pe cand Iveco Urbanway dupa vreo 20 de ani de rulare, desi sunt luate cam in aceeasi perioada (2015-2016) si sunt ambele Euro 6. Chiar asa de mare este deiferenta de calitate intre Solaris si Iveco? Ca mie personal nu mi se pare. Chiar consider ca Solaris-uile sunt foarte luxoase si le apreciez in mod deosebit.
Pe de alta parte, daca ne uitam putin in urma, pana acum s-au respectat termenele de inlocuire pentru SC 10, Rocar 312 si chiar si Rocar De Simon.
Iata si link-urile:
https://www.ziardecluj.ro/autobuzele-clujului-nu-ar-fi-acceptate-de-niciun-alt-oras-european
https://clujeuropean.com/2017/04/06/parcul-ctp-cluj/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.17 kb |
Vizualizat: |
de 9644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
371.72 kb |
Vizualizat: |
de 9643 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 03 Noi 2017 13:11:00 Titlul subiectului: |
192280 |
|
Da, curioasă partea cu Solaris-urile. Și mie mi se par niște autobuze bune, nu văd de ce le-ai retrage după doar 10 ani de utilizare.
În rest, mi se par rezonanile perioadele. Probabil odată ce vor veni cele 60 de autobuze scurte, se va începe retragerea R312-urilor.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 03 Noi 2017 13:23:25 Titlul subiectului: |
192281 |
|
Eu le-as transforma in troleibuze, dupa vreo 7 ani de utilizare, pana inca mai sunt ok. Ca dupa, se incep a se uza si nu se mai merita...
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 03 Noi 2017 20:58:16 Titlul subiectului: |
192288 |
|
Atenție la Solarisuri este menționată o perioadă de 5 ani de le începerea casării și eu sincer cred că vor fi destul care vor apuca 15 ani, poate și mai mult.
În cea ce privește R312 nu vor fi casate mai repede de martie 2018 când ajung primele autobuzete noi articulate și electrice. Poate chiar mai târziu pe când o să ajungă cele 50 - 60 de scurte.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 04 Noi 2017 00:51:44 Titlul subiectului: |
192292 |
|
Legat de Solaris și Iveco, calitatea finisajelor de la Solaris lasă mult de dorit (mult plastic ieftin și carton presat), față de Iveco (multe componente metalice, și multe dintr-un plastic care pare ceva mai calitativ). În plus:
- Sunt o mulțime de Solaris-uri cu cârpe, ziare, bureți și diverse alte obiecte care țin finisajele interioare să nu vibreze.
- La multe dintre Solaris-uri, ușile au cam 0.5-1cm distanță între ele când sunt închise. Poate acel 0.5-1cm nu pare mare lucru, dar iarna la -10 grade chiar face o diferență spațiul liber respectiv. Desigur, merită spus și că ușile de la Iveco-uri sunt mult prea lente, dar măcar atunci când sunt închise, chiar sunt închise...
- Scaunele din Solaris-uri sunt absolut jalnice. Tari ca piatra, cu o formă deloc ergonomică. Probabil aceea e varianta mai ieftină, pentru că Baia Mare are în dotare troleibuze Solaris cu scaune mult mai comode și mai robuste (forma e oarecum asemănătoare, dar diferă grosimea și materialul din care sunt făcute)
- Solaris-urile sunt mult mai friguroase și mai zgomotoase, iar vara aerul condiționat mai mult face gălăgie decât frig.
- Avertizorul de la uși e absolut enervant. Mi-e milă de șoferii care trebuie să îl suporte atâtea ore pe zi...
Un singur plus pot să le dau Solaris-urilor față de Iveco-uri: sistemul audio. Boxele din Iveco-uri sună rău de tot...
Acestea sunt observațiile mele din punct de vedere al călătorului. Totuși, din punct de vedere al mentenanțel (cât de ușor se face, cât sunt de costisitoare piesele etc), sau din punct de vedere a modului în care se conduc nu pot să mă pronunț.
Legat de R312, unele au dispărut de la traseu de ceva timp. Probabil respectivele au fost retrase definitv.
Cadrele de la geamuri arată așa pentru că li s-a șters vopseaua neagră. Aia cred că e culoarea lor originală, fără vopsea.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 04 Noi 2017 02:14:57 Titlul subiectului: |
192293 |
|
Interesante observatii legate de Solaris-uri. Mie mi-au facut o impresie foarte buna, mi-au dat impresia de siguranta.
Renault-urile 312 au fost facute de francezi pentru francezi... Era un mare progres pentru 1990 sa fabrici autobuze cu motoare Euro 3. Sunt mai longevive chiar decat unele troleibuze. Probabil de aceea nu le mai vopsesc, pentru ca urmeaza sa fie retrase. Chestiunea este ca au o goarna destul de puternica chiar si fata de unele Agore scurte.
Inca o observatie legata de Agore si R 312... La unele am vazut ca pragurile sunt refacute, sau mai bine zis invelite, in tabla argintie. Sau la anumite Agore, trapa pentru persoane cu dizabilitati nu mai sta perfect inchisa in podea... Se curbeaza un pic, se unduieste cand calci pe ea (oarecum normal, dupa atatia ani).
|
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 04 Noi 2017 09:03:14 Titlul subiectului: |
192295 |
|
Renault-urile R312 si Agora de cand le stiu au avut probleme cu supraincalzirea la motor.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 04 Noi 2017 10:32:11 Titlul subiectului: |
192297 |
|
Hai sa fim seriosi. am fost cu Mercedes euro 6 si scartaia si zdranganea de te rupea in Budapesta. Nu Solarisurile sunt de vina ca scartaie, ci drumurile din Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
|